- iOS alkalmazások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Knox biztonsági rendszerrel mutatkozott be a Galaxy A35 és Galaxy A55
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Május 7-én bulit tart a Huawei
- iPhone topik
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz Mr. Teddy #1067 üzenetére
Szerintem hagy az egészet a p.csába. Ezért ment tönkre a mustár.
[link] többre mész vele. Mert mire neked azt a mustár cseréli megöregszel. Ha olcsó kell sata [link], ide [link]. Én az asust ajánlom a 2 év gari a sata és a dobozos kivitel miatt.
Fizetni pedig ne fizess semmi kép. Mert a garis ügyintézés nem kerülhet pénzbe.Amd - Radeon - Ryzen
-
ML320
aktív tag
válasz Mr. Teddy #1074 üzenetére
Szerintem a lemezeiddel lesz gond. Az újabb DVD-írók nem megfelelően kezelik a régi lemezeket, bár elvileg lefelé kompatibilisnek kellene lennie.
Pl: Régi író, új lemez, rontja, nem érzékeli. Ugyanezt a lemezt az új írók megírják. A régi lemezeket (főleg az CD-RW / DVD-RW / DVD+RW) az új írók nem komálják. És képzeld el, hogy mi van, ha a szervízes tényleg egy egész délutánt eltököl a DVD-írásokkal.
Nálunk is behozzák a meghajtót, hogy nem írja meg a lemezeket, a szervíz megír egy egyszer írhatót, egy újra írhatót, megint egy egyszer írhatót, utánna meg már nincs mit kiírni Nem hibázik. Visszaadjuk, az ügyfél morog, tanácsoljuk a média váltását, utánna viszont nem jönnek vissza. Érdekes... Bár ilyen esetben mi sem számítunk fel semmilyen díjat, illetve javasoljuk a komplett gép behozását (természetesen időpont egyeztetéssel, hogy minél kevesebb legyen a kieső idő)
További hibalehetőségek: ügyfél 40 eres kábelt használ a 80 eres helyett, rosszabb esetben 90cm-est. A gép vírusos. A DVD-írót egyszerre több program kezeli... stb. Ne vedd személyeskedésnek, nem rólad van szó, csak ez olyan, mintha a kocsiból csak a kerekét vinnéd szervízbe, mert az autó ráz menet közben... És ha futómű?
És volt olyan eset is, amikor az ügyfél ragaszkodott ahhoz, hogy megnézze a DVD-írási folyamatot. Megmutattuk. Tökéletesen lefutott. A hölgy meg felháborodva ment ki, mert szerinte pimaszok voltunk. Másba nem tudott belekötniEmber tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Mr. Teddy #1076 üzenetére
A 2.500,- Ft kérdése inkább etikai kérdés...
Sajnos kénytelenek vagyunk belátni, hogy a szervízek sem jótékonysági intézmények, így néha fel kell számolnunk egy összeget. Természetes, hogy a vevők egy része ezt nehezményezi. A DVD-író lemez rontása meg megint érdekes kérdés. Ha azt nézem, elvileg egy lemezt sem ronthatna el.
A te esetedben megint az ügyfélkezelésnél lett eltolva a dolog. Ha korrekt akart volna lenni a cég, akkor közli, hogy hiba nem jelentkezett, megbeszéli veled, hogy milyen lemezt használj, visszaadja a készülékedet, esetleg bekér egy olyan lemezt, amilyen típust általában elront a gép. Majd jelentkezz egy hét után, hogy mi lett az eredmény. Még ha valamilyen hibát nem is sikerül elhárítani, azért kellemesebb a szájízed, és visszatérő vevőként többet hagynál ott, mint 2 kiló...
Ezek után viszont lett most bevétel, valamint nem fogsz bemenni hozzájuk legközelebb, ha jól sejtem. Egészséges piaci modellben egy ilyen bolt saját magát nyírná ki. Nem is az írott törvényt kellene betartani, hanem egy iratlan piaci magatartást. Én spec ezért tépem folyamatosan a számat. Valamint azért, hogy cégként/szolgáltatóként azzal kellene törödni, hogy elégedett vevőkörünk legyen. Eddig a legmacerásabb ügyfelet is le tudtam csillapítani, és mindig közös nevezőre lehet jutni. Ha nem, akkor evidens módon a balhét keresik. Részemről csak ennyi...Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
válasz Mr. Teddy #1853 üzenetére
Azt javasolnám, hogy menj be abba az üzletbe, ahol vetted az összes papírral, ami eddig keletkezett, és kérd tőlük nyomatékosan (határozottan, ne hagyd magad), hogy adjanak helyette egy másikat vagy levásárolhasd a vételárát, mert hónapok óta nem tudják megjavítani, vagyis jogosan kérsz cserét. Jogszabályokat ki tudod nyomtatni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.
Ha ellenkeznek, légy határozott, ha kell, írj be a vásárlók könyvébe te magad, erre 15 napon belül válaszolniuk kell, ha nem teszik vagy nem felel meg a válaszuk, békéltető testülethez érdemes fordulni, mellékelve a vásárlók könyve bejegyzés egy példányát (ami a tiéd, jár) meg az összes papír másolatát. Ők ingyen, de nem kötelező erővel döntenek az ügyben. Ha nem teljesítik, nyilvánosságra hozzák a határozatot, ezt követően már csak a bírósági út marad, ami ilyenkor szintén viszonylag könnyű eset, persze csak ha bevállalja az ember.
Egyébként meg ha javították a gépet, sose vedd át, ha nem jó, és a jegyzőkönyvet is ha "rosszul tölti ki" a hölgy, bizony ketté kell tépni és visszaadni neki, hogy akkor most legyen szíves úgy kitölteni, ahogy mondod... Nem szabad hagyni magad lerázni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
net84
őstag
válasz Mr. Teddy #1862 üzenetére
ha visszaér és újra szar lesz, akkor vidd vissza azedigitalba, ahol vetted
szakszerűen vegyék át, majd várj 15 napot, majd érdeklődj
ha semmi érdemlegeset (szakszervíz állásponton kívül) nem tudnak mondani, akkor vásárlók könyvébe beírás...velök szemben egyébként nehéz eredményt elérnia másik lehetőség (amit én inkább javasolnék), úgy vetesd fel velük szervízre, hogy írják rá az átvételi "jegyzőkönyvre", hogy te cserét vagy pénz visszafizetést (a megfelelőt kiválasztani ) kérsz, a javítást nem fogadod el, mivel sokadszori eset után sem sikerült normálisan megcsinálni. Ha nem hajlandóak felírni, akkor írd be a vásárlók könyvébe, hogy nem írták rá a jegyzőkönyvre a te kérésed ellenére sem (csakhogy nyoma legyen), aztán várjál 15 napot, majd érdeklődj, majd ha nincs fejlemény írj be ismét a vásárlók könyvébe és jelezd nekik, hogy a következő utat a fogyvéd lesz. Ezek után nyugodtan keresd fel a fogyvédet és kérd ki a véleményüket.
Az egyáltalán nem a te problémád, hogy ők külföldről veszik ezeket az cumókat és egy hónap alatt fordul meg. Magyarországon adta el, magyar cégként, rájuk is a magyar jogszabályok vonatkoznak.
Sensei - ha záros határidőn belül ki tudod cserélni (15 napon belül) és erről felvilágosítod 3 napon belül (csakhogy szakszerűek legyünk) ugyanarra a típusra, akkor biza köteles elfogadni. Ezügyben kikértük az egykori fogyvédes emberke véleményét a mult héten (néha még most is besegít nekik), és néha-néha benéz hozzánk ápolni a kapcsolatokat és segítünk neki ahol tudunk.
Read only...
-
luciferc
őstag
válasz Mr. Teddy #1875 üzenetére
Az én jogszabály olvasatomban igen, ha már kibontottad és kipróbáltad a cuccot, hiánytalanul, jól visszacsomagolva is vissza kell venniük. De ha ez benne van a pakliban, akkor igyekezz minél kisebb rongálással bontani, és csak a szükséges dolgokat (távirányító, vagy doksi zacskóját nem kell szétszaggatni előre...). A másik viszont, hogy ez csak a jogszabály (feltéve, hogy jó az olvasatom, de szerintem az), a cégek többségével biztos összeütközésbe kerülsz ha kibontva küldöd vissza, mert hogy ez nekik nem tetszik.
-
Ariadne
őstag
válasz Mr. Teddy #1875 üzenetére
Itt a 17/1999 Korm. rendelet tartalmazza a tudnivalókat. Visszaküldheted természetesen, és indokolnod sem kell, de persze a gyakorlatban amit luciferc írt, úgy érdemes eljárni, mert tényleg szoktak kötekedni ezen, bár nem lenne szabad nekik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Mr. Teddy #1882 üzenetére
és mi az amit lehet, hogy visszaküldenél? csak mert mezei számtech terméknél nem áll meg a hivatkozott jogszabályi pont, mert ugyan függ a áruk a pénzpiaci változásoktól, de nem 8 napos tartamban. Ennyi erővel minden importált termékre rá lehetne ezt húzni, ami ugye nonszensz. Sőt a hazai termékekre is rá lehetne húzni, hiszen biztos van bennük import alkatrész, aminek az ára függhet a pénzpiaci mozgásoktól. Véleményem szerint amit írtak, az baromság és jogszabálysértő. Ariadne?
mod: amúgy tele van már a hócipőm az összes ilyen fostalicska ócska cégtől. A plusz értékesítési csatorna, a plusz vevők azok tetszenek, de a plusz szabályok már nem. Elmennek a jó büdös tudjátok hova. De persze amíg nem lesz normális fogyvédelem itthon, addig ezt megtehetik. Mert ez már nem egyedi eset, ez általános jogszabálysértés, és mint ilyen hatósági ügy kell legyen. Ha meg nem, akkor nem kívánom finanszírozni a fogyvédelmet az adómból.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Mr. Teddy #1885 üzenetére
Nevetségesek, a honlapjukon lévő "Jogi nyilatkozat"-ból is látszik, hogy csak okoskodnak, a szokásos számtech üzleti tempó: laikusként próbálunk jogszabályt értelmezni, pedig nem értünk hozzá egyáltalán, aztán hipphopp egy tárgyaláson derül ki csak, hogy az bizony nem úgy van, mint szeretnék... (akinek nem inge ugyebár, no meg az ittlévők kivételek )
Nekem abból van elegem, hogy nincs egy nyomorult számtech üzlet (pontosabban egy van ), ahol jogász írná a garanciális feltételeket meg hasonló iratokat, meg ahol lenne egy átalánydíjas ügyvédjük, mint az előrelátóbb más cégeknek, akitől egyrészt lehet kérdezni bármikor, másrészt le lehet passzolni a perrel fenyegetőző vásárlókat.
Nem tudom, az ilyen "számtechboltosok" milyen címen akadnak ki a sarki gémer Pistikén, aki hozzáértés nélkül erőből szereli (barmolja) a gépet, mikor ők pont így tesznek, amikor a kis garanciális szösszenetüket felteszik a honlapra. Ja, hogy a gépszereléshez mindenki azt hiszi, hogy ért - de sajnos a joghoz is...
Bocs a kitörésért, csak néha felhúzom magam ezen. Mert lehetne másképp is. Lásd mindenki, aki itt van boltos részről és kérdez, vitatkozik (az is jó, mert érdekli legalább, hogy is lehetne jobb!), no meg pláne aki válaszol, és persze a többiek, akik elolvasgatták a dolgokat és most válaszolnak, mert már ismerik a szabályokat. Annyira azért nem ördöngősség ez az egész...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Mr. Teddy #1891 üzenetére
Uff, Edigital... Csodálkozom, hogy még mindig vásárolnak ott emberek...
Sajnos ők is legtöbbször rá se rántanak a panaszokra... A jogszabályok lobogtatása segíthet esetleg, 151/2003. Korm. rendelet, 49/2003 GKM rendelet, meg Ptk. vonatkozó részei a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján fent vannak Jogszabályok cím alatt.
Arra hivatkozhatsz, hogy egyrészt nem tudták megjavítani, másrészt már x hete húzzák, holott 15 napra kellene törekedniük, de hát törekedésnek nyomát sem látod. Nem tudták a neked okozott "jelentős kényelmetlenség" nélkül megjavítani, többszöri bejelentésre az elismerten garanciális hibát sem voltak képesek kijavítani, szóval most cseréljék ki egy pont ugyanolyanra - ha nem megy, teljes vételár vissza. Nem hivatkozhatnak arra, hogy de bizony a szerviz így meg úgy, ugyanis te egyedül velük, az Edigitallal kötöttél egy adásvételi szerződést, amikor megvetted a gépet. Vagyis ők kötelesek életben tartani a gépedet a jótállási idő alatt. A javítást azzal végeztetik el, akivel akarják, lényeg, hogy működjön. Tehát ők felelnek annak a tevékenységéért is, aki ott a szevizben manipulált a gépeddel, és mellékesen magasról nem érdekel, hogy ki mikor hol javította, mert ez az ő dolguk, az ő egyéni szociális problémájuk, téged ez nagyon nem érdekel, oldják meg. Lényeg, hogy vagy adjanak azonnal egy másik használható gépet, vagy a vételárat visza, különben békéltető testülethez fordulsz, majd a számodra pozitív eredménnyel a kezedben beperled őket. Ja, és by the way, addig is kéred a vásárlók könyvét. (Kötelező jelleggel lennie kell és köteles átadni.) Ha nem, érdemes élő egyenes adásban rögtön felhívni a fogyasztóvédelmet, röviden vázolni a problémát, majd átadni a kagylót az úriembernek (volt, akinél ez már hatásos eszköznek bizonyult)...
Na én kb. ezt mondanám nekik. _Nagyon_ határozottan.
mod: Ha hibásan jön a szervizből a cucc, soha nem szabad átvenni! Ha háromszor nem javítják ki, háromszor nem szabad átvenni. Így sokkal jobb helyzetből indulhat az ember, ha harcra kerül a sor, és mellesleg jelzed vele azt is, hogy nem nyerészkedni akarsz.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
válasz Mr. Teddy #1895 üzenetére
Mert akkor a kiskerek húzhatnák le a rolót. Már ment itt pár vita erről. A te esetedben a kulcsmondat ez: "lehetetlen velük dűlőre jutni"
Ügyfélkezelés. Már régóta szajkózom ezt.
A gond az, hogy mindkét fél - mind az ügyfelek, mind a boltosok a legkirívóbb esetek tömkelegét tudják csak felhozni, hogy a mert a másik... És ezeknek iszod meg te a levét.
A szervízvezetőnek nincs olyan jogköre, hogy cseréltesse. Még ha akarja, akkor sem. Nem ő sza**k a törvényre (bár szinte ez látható), hanem az egész rendszer rossz.Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
válasz Mr. Teddy #1895 üzenetére
Jegyzőkönyvileg: igen, pont így érdemes leírni, időpont szerint sorban elregélni, mi történt. Én úgy "szoktam" (hálistennek egyszer kellett csak magamnak élesben), hogy beírom és elhozok egy példányt, majd mivel 15 napjuk van válaszolni, annak leteltével visszamegyek és kérek egy másolatot a lapról - ha addig nem reagáltak rá, újabb beírásban leírom, hogy mikor hoztam el az előző bejegyzés nekem járó példányát, és hogy abban jogszabályi kötelezettség ellenére nem szerepelt válasz.
Ha ezzel szívóznak, és hajlandó vagy továbbmenni, érdemes a jegyzőkönyvesdit végigvinni, majd azzal a békéltető testülethez menni (ingyenes, nem kötelező erejű döntés), és aztán egy végső, tértivevényes, pert kilátásba helyező levél elküldése után lehet esetleg bíróságra. Szerintem is simán megáll elvileg a dolog, mert egy 40 napos javítás nyilvánvalóan kimeríti a "fogyasztó számára jelentős kényelmetlenség" mértékét (persze ehhez ezt az adott bírónak is így kell látnia, előre tutit sosem lehet mondani, ez nem matematika. )
Mivel jelentős kényelmetlenséget okoztak neked, mert hosszú ideje, többszöri felszólítás és sikertelen javítási kísérlet után sem tudják megjavítani, kicserélni pedig nem hajlandók, ezért Ptk. alapján visszajár neked a teljes vételár. Ezt valahogy így érdemes mondani/írni nekik (ott a sorrend a Ptk.-ban, tehát javítás/csere/vételár visszafizetés).
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Mr. Teddy #1898 üzenetére
Dehogynem kötelezi, mármint az Edigitalosokat.
Az meg ne érdekeljen, hol és hogy vizsgálják be és mit tesznek vele, az ő dolguk, az ő problémájuk. A szakvéleménnyel (mármint az övékkel) meg az a helyzet, hogy megint csak tehetsz rá magasról. Kit érdekel? Az, hogy hibás, egyértelmű, innentől köteles megjavítani. Egyedül akkor tagadhatja meg, ha be tudja bizonyítani független, külső szakvéleménnyel mondjuk a KERMI-től (mert a saját szerviz véleménye az csak a saját véleményük, nem szakvélemény), hogy a vásárlás utáni behatás okozta a hibát. Nomármost egy pixelhibánál ez kb. 100%-ra elkönyvelhetően lehetetlen... Vagyis nincs apelláta, köteles javítani/cserélni/pénzt visszaadni, más lehetősége vagy választása nincs, kivéve ha jó vagy hozzájuk és megegyeztek valami köztesben (pl. azonos vételárban más termék). Szeretik vagy sem, egyetértenek vele vagy sem, ez ma így kötelező.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kevo
tag
válasz Mr. Teddy #1941 üzenetére
Nincs megszabva idő A jogszabály szerint a szerviznek "törekednie kell arra, hogy 15 napon belül javítsák a terméket". Magyarán ha tovább tart, már akkor sem tehetsz semmit, ha 1 hét 1 hét, ha 1 hónap 1 hónap...idióta volt, aki ezt kitallálta
Mod: amúgy cserét kérhetsz, ez jogos, de vannak egyes gyártók, disztribútorok, aki pl nyomtatók esetében kikötik, hogy csak 5 javítás után cserélik. Ez benne van a garancia feltételek leírásában. Ha nem tetszik nem veszed meg, ha megvetted, magadra vess
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz Mr. Teddy #1941 üzenetére
A 3 nap kötelezi őket, tehát ha nem jeleztek, hogy elfogadják-e az igényed, akkor jogszabályt sértettek, aminek viszont a hazai gyakorlatban semmi de semmim következménye nincs. Amíg nem jutnak el olyan szintre a bírságok (akár fogyvédelem, akár az én kezdeményezésemre a bíróság), hogy egyetlen ilyen manőver után ugrott az X5-ösének a tizede, addig nem lesz itt semmi. A jogszabályok semmit nem érnek ha nincs mód a betartatásukra. A magyar kereskedői kultúra még a magyar vevői kultúránál is alacsonyabb
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1955 üzenetére
Mr. Teddy: Első körben kijavítást, vagy kicserélést kérhetsz. Hogy melyiket kéred, azt te döntöd el, nem ők. Annyiban módosíthatják a te választásod, hogy ha 3 munkanapon túli jótállási igényről van szó, akkor a csere helyett mondhatják azt, hogy ők bizony javítják, mert az sokkal olcsóbb nekik. Ha 3 munkanapon belül vitted vissza, akkor nem javíthatják, cserélniük kell, ha te azt választod. Természetesen ekkor is kérhetsz kijavítást, de ők nem kényszeríthetik ezt rád. Szóval neked kell eldönteni, hogy mit szeretnél. Nekik meg arra van 3 napjuk, hogy eldöntsék teljesíthető-e a jótállási igényed.
Sajnálatos módon a törekedős részt nem kívánják módosítani, ellenben a fogyasztó fogalmát le kívánják szűkíteni a természetes személyekre.
-
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1961 üzenetére
A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. - NFH
Tehát előbb írnod kell a vásárlók könyvébe a panaszoddal és le kell írnod, hogy mit szeretnél. Ne csak azt írd, hogy mi volt eddig, hanem azt is, hogy mit szeretnél elérni.
-
net84
őstag
válasz Mr. Teddy #1968 üzenetére
fényképezőgépnél és kb. minden brand terméknél ajánlott olyan helyet választani, ahol garantálnak megfelelő szervízhátteret (igaz néha ezzel is be lehet szívni)
nálam noti vásárlásnál alap feltétel volt a nemzetközi gari és mo-n belül hozzák viszik, ha gáz van
fotto aparatot, meg inkább megvettem 10k-val drágábban helyben és magyar importőrtől, mert ha nincs is jó híre (nem a leggyorsabbak, de értik a dolgukat) a magyar garszervizének, de legalább itt csinálják és nem a világ végénHa a Canon-t is az edigtalnál vennéd, ugyanennyit szívnál vele, max a hibaaránya kissebb és ha minden igaz fro-ban van a szervíze
Nem győzöm hangsújozni: megéri azt a plusz 2-3%-ot (esetleg 10-11-et), hogy magyar garszervíze legyen...
Tény, hogy olcsóbb és ha fasza, minden jó vele akkor jól jártunk, de ha netalántán gond van vele? Akkor meg megy a huzavona - a magyar dumentációról (főleg fuji és canon) ami egy komolyabb fényképezőnél 100-200 oldal, és nem is jön rosszul, főleg, ha az ember először használ nagyobb komolyabb gépet.varga911 - privátban leírhatnád, hogy miről lenne szó (és pl. az sem ártana, hogy helyileg hol van az érintett termék éppen)
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1976 üzenetére
Nos akkor újra...A 151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet 1.§ (3) bekezdése szerint a jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó). Te, mint végfelhasználó, azaz fogyasztó szerződést kötöttél az Extreme Digital Zrt.-vel, akit A szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez, azaz ő a forgalmazó. Fényképezőgépek esetében - mivel azok megtalálhatóak a rendelet mellékletében(17-es pont 10e Ft feletti fényképezőgépek) - a forgalmazónak(edigital) jogszabályi kötelessége jótállást vállalni a termékre. Vagyis az Extreme Digital Zrt. a kötelezett a jótállásra, a te jótállási igényed teljesítésére. Ezen kötelezettség alól nem mentesítő körülmény az, hogy hibás teljesítés esetén az ő teljesítési segédje(Olympus Hungary Kft.) esetlegesen nem hajlandó elvégezni a fogyasztó jótállási igényét. Tehát nem attól függ, hogy ők kötelesek-e teljesíteni a te kicserélésre vonatkozó jótállási igényedet, hogy az Olympus Hungary Kft. -mint az ő teljesítési segédjük, akikért ugyanúgy ők felelnek - hogyan dönt. Ha az Olympus Hungary Kft esetlegesen úgy dönt, hogy nem tudja teljesíteni a jótállási igényedet, ők akkor egy igen kellemetlen helyzetbe kerülhetnek. Mert feléd akkor is teljesíteniük kell a jogszabályokban megfogalmazott kötelezettségüket. Vagyis előfordulhat az a helyzet, hogy ők nem kapnak semmit se, de neked adniuk kell. De ez esetben javaslom nekik nézzék át az Olympus Hungary Kft-vel kötött szerződéseiket és a jogszabályok egyébként saját kútfőből való - nem mellesleg hibás - értelemezése helyett inkább keressenek fel egy ügyvédet. Olyan jótállási igény nincs, hogy jóváírás. Olyan van, hogy kijavítás, vagy kicserélés. Ha te kicserélési igénnyel éltél, akkor ők azt kijavításra változtathatják, ha nekik jelentős többletköltséget eredményezne a kijavítással szemben az, hogyha valóban kicserélnék neked. Ekkor viszont kötelesek kijavítani a készülék hibáját. A 3 munkanap(49/2003 (VII.30) GKM rendelet 3.§ (4)) arra van adva a forgalmazónak(edigital), hogy amennyiben nem tudta megmondani az igényed bejelentésekor, hogy az teljesíthető-e, akkor 3 munkanapja van rá, hogy ezt megtegye. Ha tehát te kicserélést kértél, de ott helyben nem tudták megmondani, hogy ez teljesíthető-e, akkor 3 munkanapjuk van rá, hogy megtegyék. Aztán ennyi időn belül mondhatják azt, hogy ők bizony inkább javítják, merthát nekik többe kerül a kicserélés, mint a javítás. Egyébként pedig a 151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet 5.§ (1) bekezdésének értelmében valóban lehetőséged van rá, hogy a kijavítási igényeddel az Olympus Hungary Kft-hez fordulj, de a kicserélési igényeddel a forgalmazóhoz kell fordulnod, mert a jogszabály szerint ő a jótállásra kötelezettje a kettőtök szerződésének és a rendelet nem teszi lehetővé, hogy kicserélési igényt érvényesíts a forgalmazó által megjelölt javítószolgálatnál.
[ Szerkesztve ]
-
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1986 üzenetére
Mindenképp az igényed szerint kell eljárjanak, ezt a döntésed nem módosíthatják, csak a már korábban említett esetben(kijavítást eszközölhetnek, ha túl drága javítani). Ez független attól, hogy nyilatkoztak-e az igényed teljesíthetőségéről. Ha ez utóbbit elmulasztották, akkor azért bírságot kaphatnak. De ehhez a tényt közölni kell a megfelelő szervekkel(NFH, jegyző) például a vásárlók könyvébe tett bejegyzéssel, akik ez alapján bírságolhatnak. Ez ugyebár nem azt jelenti, hogy fognak is, csak annyit, hogy megtehetik, ha akarják. Viszont ez nem viszi előrébb a te ügyed.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1988 üzenetére
Őszintén? Ha nem nyilatkozik és te perre viszed, ott nyilatkozhat úgy, hogy ő kicserélés helyett kijavítást eszközölt a PTK 306.§ (1) a) pontjára hivatkozva. Eldöntheted, hogy akkor köteles vagy-e elfogadni. Azt hiszem, amíg nem nyilatkozik, ő van előnyösebb helyzetben.
-
net84
őstag
válasz Mr. Teddy #2007 üzenetére
mindenképpen várjuk a fejleményeket - ha netalántán valami gubanc lenne a géppel, át se vedd, és jegyezd fel a vásárlók könyvébe a problémát és a dátumokat (mikor vették fel, mire "készült" el, mit nem sikrült továbbra sem megcsinálni és mit reagáltak rá ismét)
Read only...
-
net84
őstag
válasz Mr. Teddy #2009 üzenetére
"A képminőségét most tesztelem, elvileg azzal a panasszal is be lett adva, hogy életlen képek, bár ez persze szubjektív, mert mondhatják, hogy ez ennyit tud. " - ha ezt nem jelezték neked akkor, amikor most átvetted, akkor ezt most te nem mondtad
Életlen képet full automata üzemmódban nehéz csinálni, hacsak nem remeg megállás nélkül a kezed.Munkalapot vagy valamit kaptál? A garlapra a javítás rovatba mit írtak be (ha egyáltalán olvasható)...
zso73 (#2010) - amennyiben jogutód nélkül szünt meg, úgy majdhogynem futhatsz a pénzed illetve HDD-d után. Egy lehetőség, ha felszámolás alatt vannak, akkor beállhatsz a sorba a kárigényeddel.
zso73 (#2011) - kicsit régi hsz-re sikerült válaszolnodMás:
adott X cég, akitől Y cég vesz informatikai eszközökat, majd kéri, hogy azokat Z ügyfelénél helyezze üzembe X, majd Y kiszámlázza Z-nek.
Telík múlik az idő (lassan egy éve történt a dolog), egyszer csak elromlik egy eszköz és Z felhívja X-et, hogy menjelenk és csinálják meg, merthát garanciális. Távolság X és Z között nagy, szerződés köztük nincs, garpapírt nem tudják felmutatni, mert nem tudják, hogy hol/kinél van.
X jelzi, hogy a kiszállái díj és munkadíj kiszámlázása ellenében kiszáll, de garban akkor is csak úgy működik, ha megvan a garpapír.Kérdésem: X köteles Z-vel foglalkozni?
Ha jól értelmezem a törvényt, akkor X és Z között semmilyen szerződés nem jött létre, hiszen Z-nek Y számlázott.
Ezek alapján szerintem X elutasíthatja Z kérését, miszerint ingyen és bérmentve menjen el és végezze el a javítást. Az pedig, hogy a garpapír sincs meg, az még tovább rontja a helyzetét Z-nek.
Az egy másik érdekes részlet, hogy Y a mai napig nem fizette ki X-nek a teljes összeget, tehát szinte kizárt - ha Z felhívná Y-t, hogy oldja meg, mert neki kutya kötelessége -, hogy ezek után Y még merne telefonálni X-nek.[ Szerkesztve ]
Read only...
-
tibike8
őstag
válasz Mr. Teddy #2006 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Igazából tegnap megoldódott. A 30. napon...
Tanulságképp és érdekességképp azért leírom a storyt, hátha érdekel valakit.
Szóval egy SE W850- ről van szó. RSS állítgatás közben egyszercsak újraindult és egy folyamatos újraindítási fázisba került. Egy éjszakai pihentetés után (akku kivesz) már nem lehetett bekapcsolni, csak minden féle értelmetlen karaktert írt ki. Gondoltam, hogy egy sw frissítés segít, de nem segített. Ekkor jött képbe a gari. Én Szegeden vagyok, a teló Móron lett véve hivatalosan gyári függetlenül. Fél napos telefonálgatás után (móri bolt, SE kp.-i szám, SE pesti szervizek, logisztikai kp...) után ott tartottunk, hogy postán nem fogadják el csak személyesen és csak a boltba visszavéve. Ez elég vicces volt - Szeged-Mór nem 2 lépés. Aztán végre sikerült a bolttal érdemben beszélni ahhol arra jutottak, hogy mivel ez Rightphones forrásból származik ezért bármelyik Pannon boltba le lehet adni gariba, de felkészítettek, hogy nem lesz egyszerű. Aztán bi is vittem Szegeden egy Pannon boltba ahonnan simán el akartak hajtani mert hogy nem Pannonnál lett véve. Aztán meg én voltam a bunkó és erőszakos ügyfél aki addig nem megy el ammíg meg nem oldjuk a gondot. Megint telefonálgatás, aztán a bolttal beszéltem a Pannonos ügyintéző előtt és végül is átadtam a telómat, hogy beszéljék meg egymással. Végül is 1 óra kínlódás után (Pannonos várt egy folyamatábrát mélen amit a bolt küldött el neki, hogy hogy kell az ilyen ügyet intézni) végre átvették, de még átvételi azonosítót sem írtak rá ami alapján később érdeklődhettem volna, hogy hol tart a javítás. Valamint nem biztattak semmi jóval, hogy mikor is lesz kész. Szóval 30 nap letetlt és SMS-t még nem kaptam. Bementem szépen a Pannonhoz, hogy akkor kellene valami ami alapján cseréltethetném a telót. És 'éppen akkor' érkezett meg a javításból... És főegység cserével tudták orvosolni a hibát. Lényegében kaptam egy új telót. Persze csere teló nem jár, hiszen nem szolgáltatótól származott. Még jó, hogy tudtam kölcsönkérni egy ezer éves 3310- est.
A pannonnál végig úgy nézett az ügyintéző mint az első számú közellenségre...
Szóval ennyi volt. Hátha valakinek tanulságos.[ Szerkesztve ]
-
-
tlac
nagyúr
válasz Mr. Teddy #2058 üzenetére
az a tuti, hogy 3 munkanapon belül vagy és nem javítgathatják, ha nem tudnak adni egy ugyanilyet, akkor vételár vissza
azt hiszem ez vonatkozik rá:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.lehet ehhez még hozzá kellene tenni vmit, hogy már rengeteg idő töltött náluk a gép...
de ezt majd Ariadne, én nem tudom olyan jól megfogalmazni
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
-
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #2093 üzenetére
Az edigital az olympus szervizre, az olympus szerviz pedig az edigitalra mutogat. Te az edigitallal állsz szerződésben, az olympus szerviz pedig az ő teljesítési segédjük a szerződésszerű állapot helyreállításában. Az edigital-tól kell olyan papírt szerezned, hogy ők nem hajlandóak kicserélni/kijavítani. Amikor olyat írsz alá, hogy te nem adod át a terméket, akkor magad alatt vágod a fát. A segítő szavaim pedig nyomban annyit érnek, mint a falrahányt borsó. Tényleg, miért nem adtad le kicserélésre, vagy kijavításra? Miért nem készíttettél jegyzőkönyvet arról, hogy kicserélésre vonatkozó igényedet elutasították, miközben három munkanapon belül voltál?
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #2097 üzenetére
Pénzt akkor kérhetsz vissza, ha nem hajlandóak cserélni. De ha ott helyben épp nincs nekik, akkor a jogszabály azért még 15 napot biztosít számukra, hogy cseréljenek, persze közben nem okozhatnak a cserével jelentős kényelmetlenséget. Ugyanakkor mindenképp megemlítendő, hogy gyakorlatilag az eredeti szerződést nem tudják már hosszú ideje megfelelően teljesíteni és te már rengeteget rohangáltál amiatt, mert ők hibásan teljesítettek. Szóval akár megalapozott is lehet az elállásod, ha nem hajlandóak ott helyben cserélni. De tartok attól, hogy ha így teszel, akkor a bíróság fog dönteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iOS alkalmazások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Sorozatok
- Microsoft Excel topic
- Ukrajnai háború
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar