Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz luciferc #3531 üzenetére

    Gyakorlatilag a cég sem a kijavítással, sem pedig a kicseréléssel nem okozhat a fogyasztónak jelentős kényelmetlenséget. Valamint törekednie kell arra, hogy a kijavítást, illetve kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Az ok, hogy a forgalmazó irányítottá teheti a dolgot azzal, hogy kicserélés helyett inkább javít, mert neki az olcsóbb, de nem húzhatja a végtelenségig az időt. A másfél-2 hónap jelentősen túl van a jogszabály által előírt 15 napos határidőn és a kényelmetlenséget már a cseremobil sem enyhíti, pont ezért is merült fel az a fogyasztói igény, hogy milyen lehetőségek vannak még. Valamint a 15 napos határidőn nem módosít az, hogy cseremobilt adnak. Azzal azt lehet elkerülni, hogy amíg te törekszel a kijavításra - mert egy alkatrészt egy kizárólagos beszállítótól még vársz -, addig a fogyasztó jelentős kényelmetlenségre hivatkozva ne állhasson el a szerződéstől. De így se lehet hónapokig húzni egy kijavítást. A történtekről minden esetben jegyzőkönyvet kell felvetetni, vagy leírni azokat a vásárlók könyvébe, hogy nyoma legyen. Mert egy esetleges per során ezekkel lehet igazolni, hogy 2 hónap kijavítási sikertelenséget követően még a cserét is visszautasították, ezért megalapozott volt az elállás például.

Új hozzászólás Aktív témák