Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vandit.

    addikt

    válasz Ariadne #1038 üzenetére

    A második bekezdés melyik rendelet számszerint?Csak,hogy kérjem tőlük.

    Szerk: Megvan sajna :( És nem hivatkozhatok esztétikai hibára vagy valmire?

    [ Szerkesztve ]

    A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

  • tlac

    nagyúr

    válasz Ariadne #1050 üzenetére

    na igen, de ha tudnának ugyanolyat adni is, akkor nem mondhatom, hogy vissza a vételárát

    net84 melyik boltban van?

  • Ariadne

    őstag

    válasz Vandit. #1051 üzenetére

    Mármint lényeg, hogy ezt ne említsd inkább... ;) Az neked épp rossz pont, ha esztétikai hibának minősíted, mert arra nem vonatkozik a 3 nap, csak a használatot akadályozóra.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz tlac #1052 üzenetére

    Ez tény, ilyenkor jöhet az egyezkedés. :)
    Hú, szerintem kérdezd meg őt...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Vandit.

    addikt

    válasz Ariadne #1053 üzenetére

    A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

  • Ariadne

    őstag

    válasz Vandit. #1055 üzenetére

    Attól még zavarhat téged, hogy egy másikon még jobban eláll... Szóval jogilag - feltéve ha nem volt eleve olyan, mikor megvetted - lenne keresnivalód, de persze az adott esetben nem biztos, hogy érdemes szívózni. Fontos az átvétel előtt nagyon megnézni mindent, mert akkor még mondhatod, hogy ez így nem kell, így utólag viszont nagyon nehéz...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • barko

    csendes tag

    Van egy alaplapom amin elszállt hálózati chip. Bevittem a boltba 09.17-én, ahol átvették és azt mondták 2hét, oké. Letelt két hét, bemegyek szerdán azt mondják csere lesz, de majd holnap, másnap telefon, csere még nincs, majd szombaton. Szombat még semmi mert nem kaptak vissza valamit a nagykertől, nem értem mit és mi közöm hozzá,de türelmes vagyok. De hét elején intézkednek és legkésőbb csütörtökön csere. Csütörtök: majd szombaton. Szombat: még semmi, mert nincs a nagykerben ilyen típusú lap. Ekkor esett le, hogy már kétszer is ezt mondhatták, hogy nem kaptak lapot, csak nem értettem. Ugyanis a boltban van ugyanolyan típus (és több hasonló is), és végig volt is. Ja és érdeklődjek csütörtökön. Nem értem mi a sz..-ért nem cserélik, ha náluk van olyan, de a türelem elfogyott. Mondtam, hogy szerdán megyek arra és bemegyek rendezni, de ne menjek ,mert nem tudnak mit csinálni. Na nehogy.Legszivesebben mondanám b....k meg a lapjukat adják vissza a pénzt, mert ez már túl van az elfogadható kényelmetlenségen. Megoldható ez?

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz barko #1057 üzenetére

    A boltban kötsögök. Ahogy mondom. Ugyanis az ő szervizük is megmondhatta volna, hogy a lap valóban magátol rossz. Akkor a rendes boltos a polcról ad egy lapot. A majom meg arra hivatkozik, hogy a nagyker nem cserél. Ami igaz is. Viszont mint irtam jó helyen kicserélik ők. Majd a lap cserét pedig lebokszolják a nagykerrel. Amikor megjön a lap azt kirakják ahelyett amit te elvittél.
    Sajna nincs időhöz kötve. Törekedni kell a 15 napra, de ennyi. Persze jelentős érdeksérelemmel nem járhat a folyamat. A boltban hivatkozhatsz a fogyvédre és arra, hogy neked munkára kell a gép.
    A boltot és a történetet írd be a rossz boltok topicba légyszives. Oda ne menj többet vásárolni.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • luciferc

    őstag

    válasz Gyuri27 #1058 üzenetére

    Többször elhangzott már itt, hogy ha nagyon szemétkednek, akkor hivatkozni kell arra is, hogy munkára kell a gép, és lesz kapsz ha nem cserélik izibe az alkatrészt. De a PTK-ban a következő szerepel

    fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő
    személy;

    Na most ha munkára kell a gép, akkor lehet még az illető fogyasztó? Ariadne? :U

  • Gyuri27

    félisten

    válasz luciferc #1059 üzenetére

    Az a baj, hogy ez már a dolgok csűrése csavarása. Azt mondom az ember bizonyos ideig ne legyen türelmetlen. Viszont mikor világos, hogy a termék magától szenderült jobblétre és a nagyker ül rajta, a boltban pedig van belőle akkor x idő után a boltos jólfelfogott érdeke, hogy odaadja. Szerintem. Én ilyen boltba biztos nem mennék vásárolni. Arról nem beszélve, hogy egyből a rossz boltok topikjában találná magát.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • net84

    őstag

    válasz luciferc #1059 üzenetére

    erről asszem egyszer régen beszélgettünk (de lehet, hogy nem ebben a topicban)

    Számlás vásárlásnál értelmezte valaki félre, hogy az már nem tartozik bele a fogyasztóba. De ha jól tudom, attól, hogy számlára vásárolt, még beletartozik, itt a kérdés, hogy milyen formában vette az adott eszközt, és mire könyvelte el/vette leltárba. Akkor nem tartozik fogyasztónak, ha továbbértékesítés céljából vagy munkára :F vette, és a vásárolt termék szükséges a munkához - szakmai körén kívül eső - tehát ha az ács megveszi, de pl. mail-ezik rajt, és nem azon szerkeszt és tervez, akkor ő fogyasztó ??? :F

    Read only...

  • luciferc

    őstag

    válasz net84 #1061 üzenetére

    Attól, hogy számlára vesz valaki egy terméket, még nyugodtan lehet fogyasztó. Értékesebb cuccokat én is úgy veszek (mint magánszemély), egyszerűen azért, mert a számlán egyértelműen szerepel, hogy mit vettem, ellentétben egy sima nyugtával. Amire én céloztam, az az, hogy ha azt emlegeti valaki egy boltban, hogy siessenek, mert munkához kell a gép, akkor a bolt erre felvetheti, hogy hoppá, akkor nem tetszik fogyasztónak lenni.

    Az egy másik kérdés, hogy ha a példabeli ács elszámolja a számítógépet amit vett, akkor fogyasztónak minősül-e utána (szerintem nem), hiszen a számviteli törvény alapján csak a vállalkozás érdekkörében és a működéséhez szükséges eszközöket lehet elszámolni (persze ezt majd mindenki elfelejti, így számolnak el intim zuhanytól kezdve gyerekbútorig mindent). A kérdés persze teoretikus, hiszen a bolt nem fogja megtudni, hogy elszámolta-e a gépet. Persze ha vevőként egy cég szerepel, akkor kekeckedhet a bolt, de erre meg azt lehet mondani, hogy reflexből mindenről kér számlát, de ez magán gép.

    Szóval mindössze azt vetettem fel, hogy nem biztos, hogy jó ötlet arra hivatkozni, hogy munkára kell a gép.

  • net84

    őstag

    válasz luciferc #1062 üzenetére

    a szálás részt értem, vagyis már értettem korában is

    Mi van abban az esetben, ha egy cég lead egy plottert garanciális javításra, a szervíz pedig rajt ül 2 hónapig. A cég pedig több határidős munkával is elmarad, nem tudja bevállalni az új munkákat, akkor mi van? Marad a pereskedés a kiesés miatt? Beszélhetünk arról, hogy túlzottan sokáig javítgatják a gépet? Perelhet a cég és követelhet valamilyen anyagi kártérítést a kiesésért (mondjuk nem az egészért, hanem pl. a 15 vagy 30 napon túli részért?)

    Közbe mégvalami eszembe jutott:
    Mi van a fizető jellegű javítással? Ott van valami előírás a határidőre? Itt is törekedni kell valami határidőre vagy addig tart, ameddig tart, másnem visszakérheti a javításra leadott eszközt az ügyfél, ha nem tetszik neki, hogy 4 hét alatt sem készült még el?

    Még egy érdekesség:
    Adott egy Asus notebook. Ehhez tartozik egy Asus-os füzetecske, ami a garanciapapír egyben. Enélkül nemnagyon veszik át a szervízben (NSE). Ezt a tulajdonos elvesztette. Nem tudni, hogy számlára vagy blokkra vette, mert perpill az sincs meg. Blokkal ugye egyáltalán nem beazonosítható, számlával sem biztos, mert cége válogatja, hogy ki mit ír be pluszba a számlára (van-e rajt gyári szám, vagy valami egyedi azonosító). Illető leadja fizető javításra (nem az NSE-nek), majd mikor megvan az árajánlat, hogy mibe kerülne a javítás (magyarán a szervíz már szétszedte legalább 1szer a gépet), akkor az ügyfél bejelenti, hogy nem kéri a javítást, sőt! megbeszélte az NSE-vél, hogy megnézik, kikeresik a rendszerből, és ha tényleg garos, akkor megcsinálják (erre kiderült, hogy e.v-ként számlára vette - lényegtelen - de a számlán semmi infó nincs a notebook típusán kívül). Illető visszakéri a notebook-ot, és jelzi a szervíznek, ha azért nem fogadják el garanciális javításra az NSE-nél, mert már szét volt szedve, akkor kifizetteti a szervízzel a javítási költségeket, mert őt kár érte.

    Ilyenkor mi van? Jogos a tulaj szerinti panasz, vagy ezt a notebook tulaja szúrta el, amikor leadta fizető javításra. A tulaj aláírta a munkalapot, amivel átvette a szervíz a gépet javításra, és azon fizető javítás szerepel a javítás jellege résznél. Ha az NSE elfogadja gariba, akkor semmi gond, ha nem akkor ki és mit kénytelen benyelni?

    Read only...

  • luciferc

    őstag

    válasz net84 #1063 üzenetére

    Mi van abban az esetben, ha egy cég lead egy plottert garanciális javításra, a szervíz pedig rajt ül 2 hónapig. A cég pedig több határidős munkával is elmarad, nem tudja bevállalni az új munkákat, akkor mi van? Marad a pereskedés a kiesés miatt? Beszélhetünk arról, hogy túlzottan sokáig javítgatják a gépet? Perelhet a cég és követelhet valamilyen anyagi kártérítést a kiesésért (mondjuk nem az egészért, hanem pl. a 15 vagy 30 napon túli részért?)

    A plottert a cég nyilvánvalóan nem fogyasztóként vette. Ekkor neki (ahogy minden komoly cég teszi a nagyértékű munkaeszközével) külön szerződést kell kötnie a karbantartásról, illetve a vásárláskor megkötött szerződésbe bele kell venni a jótállás és szavatosság feltételeit, amik akármik lehetnek, nem köti őket a törvény és a rendeletek, hiszen nem fogyasztói szerződésről van szó. Megállapodhatnak 15 napban, vagy 60-ban, mindkettő és bármi más (csak csere jöhet szóba, vagy ellenkezőleg, csak javítást kérhet, esetleg csak 3 hónap a jótállás) jogszerű. Kiköthetnek kötbért, stb. Ha pedig a szállító nem teljesít a cégek közötti szerződés szerint, akkor per, ahogy bármilyen más esetben. Én legalábbis csak így tudom értelmezni a törvényt.

    A fizetős javításnál szerintem ugyanaz van mint az előbb. Szerződést kötnek a javításra, amely szerződésben benne kell lennie a javítás határidejének. Ezután ha nem teljesít a szervíz, akkor ennek megfelelően lehet eljárni.

    [ Szerkesztve ]

  • net84

    őstag

    válasz luciferc #1064 üzenetére

    tételezzük fel, hogy nincs szerződés a két cég között, tehát kovács pistike beszabadult az utcáról a hóna alatt egy plotterrel (na jó! kicsit morbid szitu, de mégis :DDD ) a legközelebbi szervízbe
    Jól gondolom, hogy ilyenkor "szerződésnek" a munkalap minősül, és a várható javítás időpontja az, ami után ugrálhat a pistike, hogy mi a fenéért nincs még kész.

    Így már vágon a dógokat...

    Read only...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1065 üzenetére

    És ha Kovács Pistike nem tudja a szakdolgozatát kinyomtatva leadni?
    Vagy ha nincs internet kapcsolata, ezért a netbankon keresztül nem tud utalni?
    A lökött jenkiknél ilyenkor már mennének a kártérítési perek... :U

    Amúgy átmehetünk nyelvészetbe: várHATó időpont - feltételes mód :P

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Mr. Teddy

    őstag

    Sziasztok!
    Tanácsot szeretnék kérni tőletek, biztos ismertek minden szitut a gariztatásról.
    Szal nagyon-nagyot hibáztam és a Mi*t*al-tól vettem egy Nec dvd írót. Egy ideig használtam, aztán majd minden második lemezt crc hibásan írt meg, egy rw lemezt nem törölt, nem írt. Elvittem szervízbe, ott persze mindent írt-olvasott, kivéve persze azzal az rw-vel volt baj amit magammal vittem és mutattam, a srác a pultnál ránézett és mondta, hogy karcos, tehát nem mérvadó (mellesleg a régi LG íróm tökéletesen viszi).
    Szal már ott voltam hogy jó, akkor elhoznám, erre fizettetni akartak velem 2500-at, mondván a termék hibátlan, így bevizsgálási díjat számítanak fel. Egyelőre még minidg ott hagytam, viszek olyan dvd-t amit el szokott rontani, meg egy másik karcmentes dvd-rw-t amivel baj szokott lenni kérek kölcsön havertól.
    Nos, ezek után is azt mondja hogy jó az író, köteles vagyok 2500-öt fizetni jogilag?
    Hiszen még garanciális termékről van szó...
    Kösz a válaszokat előre is!
    Tedddy

  • laca500

    aktív tag

    Üdv mindenkinek.
    Egy kis felvilágosítást szeretnék kérni egy alaplappal kapcsolatban. Fentebb már olvastam a problémámról, csak szeretném ha valaki hozzá értő még egyszer megerősítene a dolgokban.
    Szóval. Lenne egy ASUS A7V8X-X alaplap, amit 2005 júliusában vásároltam 3 év garanciával.
    Kb. 3 hete megadta magát. Se kép-se hang, ahogy mondani szokták. Még csak a venti sem pörgött fel. Irány egy ismerős szerelő, aki bevizsgálta, és mondta, hogy ez az alaplap halott. Na innen irány az emberkéhez akitől a lapot vettem. Ő ránézett és egyből mondta, hogy az ASUS lapokra mindig csak 1 év gari volt. Mutatom neki a papírokat, illetve felhívtam a figyelmét, egy ő általa felragasztott matricára, amin a C 26 írás szerepelt ami tudtommal náluk a 3 év gari kódja. Hümmögve, de azért átvette tőlem a lapot, mondván, hogy 2 hét múlva érdeklődjek. Tegnap lejárt a 2 hét. Irány az emberünk. Közli velem, hogy az alaplap rossz, és van egy kis gond. Ezt az alaplapot nem lehet kapni és nem is gyártják már. Mondtam neki, hogy nem ragaszkodom az ASUS-hoz, megfelel nekem egy MSI, vagy ABIT is. Erre ő. Ezzel csak az a gond, hogy ezeket sem forgalmazzák, mert ezek a lapok már elavúltak és a kutya sem keresi őket. Hát akkor mi a megoldás, kérdem én. A válasz, vásároljam le az értékét. Levegőt nem kapva kérdeztem, hogy ha bármit vásárolnék az összegen, attól még nem lenne alaplapom, és ha még valami újjabb alaplapot is vennék rajta, akkor sem tudnám a 2500-s Barton procimat és a 400Mhz-s memóriámat, illetve az AGP-s VGA-t beletenni. Erre ő. Ez nem ő az gondja, sajnos ilyen a Pc piac, ezek az alkatrészek is elavúltak, szerinte megérné cserélni őket. Aztán még eszembe jutott, és megkérdeztem, hogy még is mennyit kellene levásárolnom. Na itt dobtam egy hátast. Bruttó kemény 5000 Ft-t ajánlott fel, amikor én 14000 Ft-t vettem. Egy kis vita után azt az igéretet kaptam, hogy mára megpróbál valamit szerezni. Persze, hogy nem ő hívott, hogy mehetek a dologért. Sőt, amikor felhívtam, közölte, hogy elfelejtette a dolgot, de azonnal intézkedik. Láss csodát kb. 3 óra múlva felhívott, de nem lettünk okosabbak, mert, ugyan oda jutottunk, mint ahol elkezdtük, vagyis még oda sem, mert közölte velem, hogy sehonnan nem tud alaplapot szerezni, és ő ezzel lezártnak tekinti a dolgot. Ha gondolom menjek be, és vásároljam le az összeget.
    Felhívtam egy nagykert, hogy megérdeklődjem, náluk hogyan működik ez a dolog. Az elkeserítő az volt, hogy itt is hasonló választ kaptam. Mármint, hogy náluk is az a szokás ilyen esetekben, hogy ha nincs már ugyan az a termék, akkor megállapítanak egy árat és azt az illető levásárolhatja. És hozzá tette, hogyan gondolom azt, hogy 2 éve az általam említett alaplap 14000 Ft volt, akkor ha most is ezt az árat adnák vissza, tudnák venni rajta egy ma korszerűnek mondott lapot is, mert az alkatrész árak nagyon leestek. Na itt tartunk most és nem tudom mi tévő legyek. Ha megszakadok sem fogja a pénzemet vissza adni, már csak azért sem, mert közben sikerült azt is kiderítenem, hogy csak szerencsém volt, mert akitől vásároltam ugyan ott dolgozik, de a cég már megszünt és nem is létezik.
    Hát ez lenne az én kis problémám, amivel kapcsolatban várnám a lelkesítő válaszokat.
    Mit tegyek? Mutogassam a fentebb említett paragrafusokat én is? Ez esetben is lehet hatással a dolgokra?

    Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Mr. Teddy #1067 üzenetére

    Szerintem hagy az egészet a p.csába. Ezért ment tönkre a mustár.
    [link] többre mész vele. Mert mire neked azt a mustár cseréli megöregszel. Ha olcsó kell sata [link], ide [link]. Én az asust ajánlom a 2 év gari a sata és a dobozos kivitel miatt.
    Fizetni pedig ne fizess semmi kép. Mert a garis ügyintézés nem kerülhet pénzbe.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz laca500 #1068 üzenetére

    Ha valóban nem lehet már socket a-s lapot kapni (amire van esély), akkor a lap teljesárát kell kifizetni. Ott előtte kell efelhivni a fvf-t. Neten megtalálsz róluk mindent. Egyébként ő baszta el mert 2005.ben minden más bolt az ilyen kifutó termékre 1 év garit ad.
    Kérd a pénzt és a bazárban vegyél egy használtat.
    Azt lehet tudni melyik bolt?

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Mr. Teddy

    őstag

    válasz Gyuri27 #1069 üzenetére

    Igen, már azt akarom, hogy elhozom azt nemtom mi lesz, lehet tényleg jó, de nálam egy lemezzel egyértelmű hiba volt, de amilyen köcsögök nem fogják kiadni anélkül hogy fizessek...Lehet elhívom egy agresszívabb haveromat aki segít nyomatékosítani :D

  • net84

    őstag

    válasz laca500 #1068 üzenetére

    Ha visszaolvasol egy kicsit, akkor láthatod, hogy teljesen szembemegy az illető a szabályokkal/törvényekkel.

    Amit nem értek, hogy te most hova is vitted vissza az alaplapot? Oda ahol vetted, vagy egy másik üzletbe? Ugyanis a másik üzlet csak abban az esetben köteles a te garanciális problémáddal foglalkozni, ha jogutódja a megszünt cégnek. Egyéb esetben te a forgalmazóhoz vagy a nagykerhez fordulhatsz.

    Tény, hogy nincs már nagyker listán ilyen lap, de 3 esetből 1-szer tudta eddig cserélni némelyik nagyker, de kb. 3 hónapig tartott (az ügyfél kérése volt, hogy cseréljük ugyanolyanra a lapot, mert neki kell és kész).

    Levásárlásra nem kötelezhet, pénz visszafizetésről lehet szó, max. ha neked megfelel, hogy levásárolod, akkor elfogadhatod ezt a felajánlást. De bármelyik esetet is választod, akkor is mindig a vételárat kell figyelembe vennie az üzletnek, nem pedig egy sacc/kb, vagy aktuális árat (számla vagy blokk van, amivel tudod igazolni, hogy mennyiért vetted?).

    A nagykeren ne is csodálkozz, hogy ezt a választ adta, ugyanis köztük és a kisker között nem érvényesek ezek a jogszabályok. A nagyker a kiskernek minden esetben az aktuális árat vagy egy sacc/kb. árat számol.

    Abban az esetben, ha a kisker, ahol vetted, jogutód nélkül megszűnik, akkor mehetsz az importőrhöz vagy a nagykerhez, hogy intézze el neked a garanciális cserét, de ehhez kell a garpapír, amit a kisker kiállított, és a hozzá tartozó számla/blokk, mert ők biza ezek hiányában elhajtanak messzire, sőt, akkor is, ha a kisker ahol vetted, még nem szűnt meg, te meg náluk akarsz garanciát intéztetni.

    Lehet azt tudni, hogy melyik nagykertől való az alaplap?

    Mr. Teddy - ez egy érdekes dolog, boncolgattuk már Ariadne-val ezt a kérdést. Elviekben jogos a dolog, ha erről téged tájékoztattak akkor, amikor átvették az optikai meghajtót, illetve rajt van a munkalapon is. Ha szabad érdeklődni, akkor mi a típusa a lemezeknek, amiket nem ír meg a meghajtó? Ezek mindegyikét írja egy másik típusú meghajtó

    Read only...

  • Mr. Teddy

    őstag

    válasz Gyuri27 #1069 üzenetére

    Illetve még az hogy akkor sem kerül pénzbe ha elvileg jó a cucc? Beviszem megvizsglják és azt mondják jó, nos ezek után akarnak fizettetni...

  • Mr. Teddy

    őstag

    válasz net84 #1072 üzenetére

    Egy NEC 7173A típusú. A lemezeket megírja de crc ellenörzésnél elég soknál megbukik. Kb minden második Ridatát írta meg (a régi LG-m nem ront semmennyit) Illetve egy 2x Sony-RW lemeznél írta ki a Nero (ott a bltban is) hogy Power Calibration Error amikor törölni akarta a nero. Az rw lemezt otthagytam, egy másik íróval letörölte a srác, aztán írta a NEc is, de azt mondta hogy visszaolvasni nem sikerült ugyanakkor, de amúgysem számít mert karcos a DVD így "nem mérvadó" hogy nemolvassa be. Állítólag neki mindent írt-olvasott az íróm, de ezt eddig csak mondta, asszem eltöltök ott egy kis időt, amíg meg is ír pár lemezt, mert bemondásra azért ez nem megy...
    Szal ez a szitu eddig, aztán ma amikor már elhoztam volna, mondtam hogy oké hogy 2500, de garis ügyintézésnél nem kell semmit fizetnem, erre példálózott a mivan ha... szövegekkel, meg hogy hány lemezt megírt, meg ő több órát foglalkozott vele. Azt inkább még szerzek egy karcmentes rw lemezt amit nem tudott törölni, meg pár ridatát beviszek a saját kölcségemen, és az orrom előtt szeretném majd hogy teszteljen.
    Szal ami a lényeg, a NEC hibázott a lemezekkel, a régi LG-m nem...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Mr. Teddy #1074 üzenetére

    Szerintem a lemezeiddel lesz gond. Az újabb DVD-írók nem megfelelően kezelik a régi lemezeket, bár elvileg lefelé kompatibilisnek kellene lennie.
    Pl: Régi író, új lemez, rontja, nem érzékeli. Ugyanezt a lemezt az új írók megírják. A régi lemezeket (főleg az CD-RW / DVD-RW / DVD+RW) az új írók nem komálják. És képzeld el, hogy mi van, ha a szervízes tényleg egy egész délutánt eltököl a DVD-írásokkal.
    Nálunk is behozzák a meghajtót, hogy nem írja meg a lemezeket, a szervíz megír egy egyszer írhatót, egy újra írhatót, megint egy egyszer írhatót, utánna meg már nincs mit kiírni ;) Nem hibázik. Visszaadjuk, az ügyfél morog, tanácsoljuk a média váltását, utánna viszont nem jönnek vissza. Érdekes... Bár ilyen esetben mi sem számítunk fel semmilyen díjat, illetve javasoljuk a komplett gép behozását (természetesen időpont egyeztetéssel, hogy minél kevesebb legyen a kieső idő)
    További hibalehetőségek: ügyfél 40 eres kábelt használ a 80 eres helyett, rosszabb esetben 90cm-est. A gép vírusos. A DVD-írót egyszerre több program kezeli... stb. Ne vedd személyeskedésnek, nem rólad van szó, csak ez olyan, mintha a kocsiból csak a kerekét vinnéd szervízbe, mert az autó ráz menet közben... És ha futómű?
    És volt olyan eset is, amikor az ügyfél ragaszkodott ahhoz, hogy megnézze a DVD-írási folyamatot. Megmutattuk. Tökéletesen lefutott. A hölgy meg felháborodva ment ki, mert szerinte pimaszok voltunk. Másba nem tudott belekötni :D

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Mr. Teddy

    őstag

    válasz ML320 #1075 üzenetére

    Igen, amit leírsz az teljesen korrekt. Engem ez a 2500Ft nagyon idegesít, különben nem is balhéznék, meg semmi, ma már elhoztam volna az írót. Sőt mondtam is neki, hogy akkor legyen az hogy a lemezeket nem szereti, és akkor elhozom, de nem fizetek. Mert ha nagyon objektíven nézném a dolgot (ahogy lehet ezek után náluk fogom is) ha nem írja meg a lemezt, akkor az hiba, ha régi ha új, ha beviszek 3 lemezt abból egyet elront az is hiba... Szal megértem amit mondasz, de hogy garis a cucc, és -fogalmazzunk úgy- rendellenesség jelentkezett, beviszem, azt mondják a lemez rossz,karcos, nem mérvadó, 2500ft a kasszánál lehet fizetni, na ez pofátlanság...Privibe küldd el hol melózol, ha nálatok így megy, legközelebb ott vásárolok..

    [ Szerkesztve ]

  • ML320

    aktív tag

    válasz Mr. Teddy #1076 üzenetére

    A 2.500,- Ft kérdése inkább etikai kérdés...
    Sajnos kénytelenek vagyunk belátni, hogy a szervízek sem jótékonysági intézmények, így néha fel kell számolnunk egy összeget. Természetes, hogy a vevők egy része ezt nehezményezi. A DVD-író lemez rontása meg megint érdekes kérdés. Ha azt nézem, elvileg egy lemezt sem ronthatna el.
    A te esetedben megint az ügyfélkezelésnél lett eltolva a dolog. Ha korrekt akart volna lenni a cég, akkor közli, hogy hiba nem jelentkezett, megbeszéli veled, hogy milyen lemezt használj, visszaadja a készülékedet, esetleg bekér egy olyan lemezt, amilyen típust általában elront a gép. Majd jelentkezz egy hét után, hogy mi lett az eredmény. Még ha valamilyen hibát nem is sikerül elhárítani, azért kellemesebb a szájízed, és visszatérő vevőként többet hagynál ott, mint 2 kiló... :D
    Ezek után viszont lett most bevétel, valamint nem fogsz bemenni hozzájuk legközelebb, ha jól sejtem. Egészséges piaci modellben egy ilyen bolt saját magát nyírná ki. Nem is az írott törvényt kellene betartani, hanem egy iratlan piaci magatartást. Én spec ezért tépem folyamatosan a számat. Valamint azért, hogy cégként/szolgáltatóként azzal kellene törödni, hogy elégedett vevőkörünk legyen. Eddig a legmacerásabb ügyfelet is le tudtam csillapítani, és mindig közös nevezőre lehet jutni. Ha nem, akkor evidens módon a balhét keresik. Részemről csak ennyi...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1077 üzenetére

    Ez korrekt volt, férfi munka. :K
    A leirtakkal mélységesen egyet értek. Igy kellene csinálni. :C
    Viszont itt valami elkerülte a figyelmed. Mégpedig az, hogy a mustárrol beszéltünk. Amiről tudvalevő, hogy bánik a garanciával. Tehát ott megszállott szerencse játékosok vásárolnak.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • laca500

    aktív tag

    válasz net84 #1072 üzenetére

    Köszi a választ.
    Tudom, kicsit tényleg bonyolultnak tűnik a dolog.
    Ettől a nagykertől való a cumó: [link]
    A dolog attól lett bonyolult, hogy amelyik cégtől én személy szerint vásároltam és kapcsolatba kerültem, ( őt még nem nevezném meg, mert talán korrekt lesz, és lehet, hogy a jövő héten intézi a dolgot ) leköltözött vidékre és csak ritkán jön Pestre. De felajánlotta, ha nekem sürgős a dolog, hogy megadja a nagyker címét és az illető nevét, vigyem be, és ugyan úgy kicserélik mint ha ő vitte volna vissza. Hát ezen felbuzdúlva és megelégedve (milyen ügyes is vagyok :) ) bementem a fentebb belinkelt nagykerbe. Itt az emberkénket meg is találtam, aki mint kiderült, már csak alkalmazott ként dolgozik ott, és az ő cége már megszünt. Így nem 2, hanem 3 kézen ment keresztűl az alaplapom. Ment kézről-kézre, tehát a nagykertől az emberünkhöz, tőle meg ahoz akitől én vásároltam. Mindegy, ebben az esetben szerintem a nagyker a lényeg, a végén úgy is hozzá kerül vissza a lapom. Illetve már ott is van az egyik sarokba bedobva. Hát itt tartunk most. Elvileg a jövő héten a kiskereskedőm elfogja intézni, bár fogalmam sincs, hogy honnan fogja az alaplapot beszerezni. Ha sikerül, annak csak örülök, ha nem, akkor az még egy újjabb játszma lesz. Végül is arra gondoltam, hogy ha a pénzemet ( 14K )nem akarja vissza adni, akkor adjon egy mostanság használatos AM2-es lapot, ( már 12K-ért lehet venni, igaz nem a leg fullosabbat ) és talán az itthon lévő Barton 2500+ -os procit 10K-ért el lehet adni, egy kis pótlással ezért a pénzért meg lehet venni valami másik prockót. Ahogy nézem a használt árakat, az 512 MB 400Mhz Samsung memóriákért is 5K-kat kérnek. Ha tényleg lehet ennyit kapni értük, akkor ebből a memóriákat is letudom cserélni. A VGA a zűrösebb. Ezen az alaplapon még AGP-s, az újjabbakon meg PCIe-s csati van. Talán ez az egyik bukta a dolgon. Ezt még használtan is 15K körül lehet csak venni. Nem tudom. Nekem ez is jó, csak működjön a gép.

    [ Szerkesztve ]

    Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802

  • ML320

    aktív tag

    válasz Gyuri27 #1078 üzenetére

    Okos ember más kárán tanul. :D
    Mint kiskert, minket is bombáznak a jobbnál jobb ajánlatokkal az újonnan alakult (nagyobb cégtől kivált emberkékből összeállt) nagykerek. Viszont pont a garügyintézés az, ami visszatart minket. Jönnek a gúnyos mosolyok, hogy drágák vagyunk, de legalább már ismerjük a garintézés néhány fonákját. ;)
    Ez alapján nem akarok rosszat mondani senkiről. Nem azzal akarok jó lenni, hogy a többieket a porba alázom. Ahogy mondtam: velünk legyenek elégedettek. De sajnos Magyarországon vagyunk, és itt ez a felfogás már alapból furcsa a többieknek...

    laca500: Sok sikert az ügyintézéshez. Nem rossz az a nagyker, bár az ügyintézés gyorsasága sok kivetni valót hagy maga után :DD Tapasztalat... Kapcsolatban vagyunk vele...

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1080 üzenetére

    A drágaság relatív. Én inkább adok 1000-2000 forintal többet 1+ v 2+ évért. Nekem ez számit.
    Én szeretem ha valahova bemegyek megismernek. Ezért egy autószerelőhöz, fogorvoshoz járok.
    Vidéken annó volt egy bolt ahová jártam ott span volt a főnők is és alkalmazottak is.
    De itt pesten és pest környékén nehéz.
    Pedig mint mondtam jó az ha az eldó és a vevő régi ismerős.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • laca500

    aktív tag

    válasz ML320 #1080 üzenetére

    Azzal talán nem is lenne gondom, hogy lassú. Manapság azt mondják a legtöbb nagykerben kb. 2 hét alatt lehet gariztatni. A gondom az az, hogy azt mondta, nem foglalkozik tovább az ügyemmel. Arról nem én tehetek, hogy a gyártó 3 év garit vállal valamire, aztán azt a valamit nem gyártja 3 évig. Nem hiszem, hogy olyan írdatlan mennyiségű, olyan alkatrész kerülne vissza hozzájuk, hogy nem tudna szó nélkül valamit csereként felajánlani. Az én elveim alapján nem játszanám el a becsületemet 14 ezer Ft-ért. (Bár ahogy látom változtatni kellene magamon, mert akkot talán nekem is több millió lenne a zsebembe!!! :DD ) Lehet, hogy spórol rajtam ennyit, de itt csámcsogunk az egész ügyön, és ha valaki ide téved az tuti nem fog náluk vásárolni. Akkor lehet, hogy mégsem érte meg azt a 14K-t megspórolni?
    Hozzáteszem, hogy a Ramiris-t felhívtam, hogy megérdeklődjem náluk hogyan működik a gariztatás. Erre írtam, hogy elkeserítő választ kaptam, mert náluk is az a szokás, hogy pénzt nem adnak vissza, és ilyen esetekben csak a levásárlás a megoldás az ő általuk felértékelt alkatrész áron. Bármit vehetsz rajta. Csak azt nem értem, hogy a kiskereskedőknek ez hogyan éri meg. Ő bukja be a felajánlott és az új alkatrész közötti összeget?

    Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802

  • ML320

    aktív tag

    válasz laca500 #1082 üzenetére

    Manapság azt mondják a legtöbb nagykerben kb. 2 hét alatt lehet gariztatni

    :F
    Csak bunkón tudok válaszolni: Ezt Andersenék mondták?!? A vevők felé még ennél is elszomorítóbb a helyzet. Behozza a kuncsaft csütörtök-péntek körül a cuccot. Bevizsgáljuk, az utánna követő héten tud felkerülni a nagykerbe. 1 hét! Ezután még jó, ha két hét alatt megfordulna valami, így már három hétnél tartunk, túl a bűvös 15 napon... A valóság meg 3-4 hét. Bár az izgalmas az, hogy egy hét alatt is visszakapunk cuccokat, hiba nem jelentkezett felirattal :( :F
    A Ramirisnél van egy SocketA-s alaplapom (MSI K7N) :D Furcsa a sors humora, igaz? Már lassan két hónapja... Max csak úgy tudom megsürgetni a dolgot, hogy AM2-re cseréltettem. Nekem könnyebb a helyzetem, hiszen priviben használt cuccokkal foglalkozom, így darab-darab. Egy-egy régebbi alkatrészt tartalékolunk a boltban is, hogy az esetleges bevizsgálásokat legalább el tudjuk végezni. De ebben a bolt pénze áll.
    A Rami erre a lapkára nekem is 7e-t számol. Innentől viszont minden balhét a kiskernek kell állnia a vevő felé. Mert téged pl baromira nem fog érdekelni, hogy mi van. 3 év garranciával vettél egy lapkát, az meghibásodott, és most pedig szeretnéd ezt kicseréltetni. Régebben egyszerűbb volt a helyzet, ma viszont nincs olyan termék, ami 1-2 évnél többet kihúz a piacon. Erre az esetre nincs megfelelő szabályozás. Teljesen jogos, hogy visszakapd a vételárat, de van pár hátulütő:
    1. Ettől még nem lesz géped.
    2. A bolt bukik a dolgon, a nagyker és a gyártó röhög a markába
    3. Tisztességtelen magatartásra, előnytelen haszonszerzésre használható a törvény.
    Lobbizzunk? Hol? Mire? Váltsunk nagykert? A gyártó ugyanaz, a bolt meg csapdában. A tisztelt fogyasztóvédelem mikor ellenörzőtt utoljára nagyker céget? Jaj, bocs, akkor amikor a nagyker cégeknek még nem volt vállalati jogászuk és ügyvédhaduk. :(((
    A kiskert könnyen b***ogatja a fogyvéd, az ÁNTSZ, tűzvédelem, műemlékvédelmi hivatal, Fáncsi néni, meg ki tudja, ki mindenki... A kisker mindenképpen bukik. Anyagilag, erkölcsileg.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1083 üzenetére

    Ne adjon akkor a nagyker 3 évet. Adjon egyet. Viszont az árat csökkentse 20-30%-al. Meg a legjobb a hazai kizárolagos importőr, forgalmazó nagy ker lenne. Pl asus lapot csak az asus hungary zrt forgalmazhatna és szervizeltethetne. Ha szernának a garira akkor nem tudnák hova háítani a felelősséget. Így egynéhány eset után az user v cég nem venne asus lapot. Mint látjuk a nagynevű, több boltal rendelkező, külföldön is lévő mustár is tönkrement. Na igy járna a példa esetében az asus mo. is.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • ML320

    aktív tag

    válasz Gyuri27 #1084 üzenetére

    Ezeket a cégeket nem a kisker tartja el, hanem a közületek. Szerinted érdekli a gyártót, vagy a nagykert Kovács Pistike kellemetlen esete? Vagy inkább koncentrálnak pl egy állami beszerzésre, ahova eladnak 5000db gépet. És ne csak a magyarországi piacot vedd. A magyar piac, a magyar nemzetgazdaság aprópénz. Egy Asus gyárt pl FSC gépekbe is lapkákat, amik érdekes módon nincsenek fent a gyártói terméklistán. A HP gépekben mi van? MSI lapka, LG optika, noname RAM, Seagate HDD... Folytathatnám.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • laca500

    aktív tag

    válasz ML320 #1083 üzenetére

    Hát igen, ezeket a dolgokat nem értem én! Szóval akkor jól sejtettem, a kisker bukja be a különbözetet. És ez ellen tényleg nem lehet tenni semmit? Nagyon jó. Nem lennék mostanság a helyetekben. Mármint kiskeres nem lennék. Olyat én sem hallottam, hogy nagykert ellenőriztek volna. Legalább is gari téren.
    Az igaz, hogy ha vissza adják a pénzem, akkor attól még nincs gépem, de legalább van mivel bemennem a boltba, és lesz miből vennem valamilyen lapkát. Vagy nekem az is jó, ha egyből az árából hoz egy AM2-es lapot.
    A gond csak ott kezdődik, hogy egy rakás szerencse is kell a dologhoz, idő viszonylatában. Mert szép és jó amit le írtam, de mi van akkor, ha mondjuk csak 1 hónap múlva viszi el valaki pl.: 2500-s procimat. Vagy mi van akkor ha nem viszi senki annyiért amennyiért én szeretném? És itt van a VGA. Ez a legnagyobb szívás ha új lapot kell vennem. Igaz az ATI 9200SE-re ráfér már a csere. Bár amire a gyerek használta arra tökéletes volt. (Sims2 meg netezés) De így ezt is cserélnem kell. Na mindegy, csak az a baj, hogy egy kicsit le vagyok most égve, és nem volt az alkatrész csere betervezve. És milyen a sors, vasárnap az én gépem is megadta magát. Igaz csak a táp füstölt el. Még jó, hogy van egy ismerős akinek volt otthon, és kölcsön adta addig amíg nem veszek egyet. Na a héten vehetek azt is valahol.
    :O :((

    Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1085 üzenetére

    Szerintem ha egy cégnek rossz hírét keltik az pénz és preztizs veszteség. Még akkor is ha nem a kisker forgalomból élnek. Mert Kovács Pistike apukája talán cég tulajdonos és ha a szemefényének ilyen gondja van nem vesz a cégének ilyen terméket.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • net84

    őstag

    ML320 - kifelejtetted a felsorolásból a bsa-t, az artisjusit, vagy mi a rákomtól jött multkor a csávó, az apeh-ot, a munkavédelmet, a környezetvédelmi hivatalt, és a közterület felügyeletet :DDD aztán még tényleg vannak sokan mások...

    laca500 - ha tudod, akkor verd ki a kiskerből a pénzed, majd ezek után keress valakit, aki rendszeres vásárol a ramirisnél személyesen, ugyanis van nekik úgynevezett bontott, garanciából visszamaradt készletük, és abban van kb. 6-8 féle socket a-s alaplap 3-6k között. Az egyetlen gáz velük, hogy csak 1 hónap garit vállalnak rá. Magyarán, ha megveszed, kipróbálod, és szar, akkor irány vele vissza...

    Egyékbként meg tényleg az a másik lehetséges megoldás, hogy megegyezel a kiskerrel, hogy adjanak egy AM2-es lapot értékegyeztetéssel, és akkor minden mást eladsz.
    Ebben az esetben javasolnám, hogy keress olyan lapot, amin van int. VGA, de PCI-E foglalat is, és nem kell egyből mindent megvenned.

    Gyuri27 - az a baj, hogy kovács pistike apukájának cége nem fogja visszavetni a forgalmát az adott gyártónak, nagykernek. Ez olyan, mintha egy nagy tál borsóból kivennél egy szemet. Nem feltünő, hogy hiányzik.
    A nagykerek meg egy nagytendernél lobbiznak annyit kovács pistike apukájánál, hogy kovács pistike és az apukája is elégedett legyen...

    [ Szerkesztve ]

    Read only...

  • laca500

    aktív tag

    válasz net84 #1088 üzenetére

    Köszi a Ramiris-s tippet, de elvileg túl vagyunk rajta. Legalább is nekem azt mondta az illető, hogy voltak bent és próbáltak ebből a visszamaradt készletből valamit szerezni, de állítólag nincs socket a-s lapocska.
    Én is inkább a 2. megoldásra hajlok. Talán úgy járok a legjobban. Vagy talán nem. :F

    Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1088 üzenetére

    Meghagyom neked az összes szervet, valamint a válaszokat is. 3 napig nem leszek netközelben.... :D

    Ember tervez, Isten perverz...

  • net84

    őstag

    válasz laca500 #1089 üzenetére

    ma délelött néztem meg a listát.
    elviekben múlt heti, de nemhiszem, hogy annyira hordanák elfele ezeket a lapokat...

    Egyébként tényleg a 2. variáció lenne számodra a jobb megoldás....

    ML-320 - sajnállak! nem tudod, hogy mit hagysz ki :DDD

    Read only...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1091 üzenetére

    De amiben részem van :D
    Vigyázz! Isten szeme mindent lát, Isten füle mindent hall!!! :P

    Ember tervez, Isten perverz...

  • Sziasztok!

    Vásároltam egy üzletben használt alaplapot, nagy valószínűséggel hibás (se kép se hang), a 3 három nap (melyen az üzlet nyitva tartott és a terméket visszavihettem volna) még nem telt le.

    A következőket mondták:
    "Használt alkatrészre sehol nem adnak vissza pénzt, mi sem. A hibás termék teljes áron levásárolható bármi másra a termék leadásától számított 1 éven belül."

    Tudtommal ilyen nincs. Vagy azonos tipusú alkatrészt kell adniuk, vagy pénzt back 3 napon belül!

    Jól, vagy rosszul tudom ?? :F
    Segítsetek, előre is köszönöm! :R

    “Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz RoyalFlush #1093 üzenetére

    Lehet h hasznaltaknal mashogy van, de ha 3 napon belul viszed vissza meg es a hiba mgallapitasra kerul akkor hasonlora cserelni kell vagy vissza kell adni a zset. Te dontesz.

    90 87.5 87.8 87.5

  • Geller72

    veterán

    Szvsz.

    ad 1.
    Használt cuccra nem mindenhol adnak gart..egyáltalán nem.
    Ha beszámítja vmi másba, akkor sztem rendes, mert el is hajthatott volna, ha bunkó.
    Ad 2.
    Használt cuccot ott ki kell próbálni!
    ..csak az eladón múlik, hog ymi lesz..ha nem kötöttetek külön megállapodást.
    A 72 óra már marhaság, az egész máshogy van..főleg nem használt cikkre..
    Üdv:
    Geller

  • válasz kicsitomi88 #1096 üzenetére

    blokk. Termékeikre 1 hónap gar.t adnak, azt mondta eladó.

    [ Szerkesztve ]

    “Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz RoyalFlush #1097 üzenetére

    Hehe

    ha nincs valami alaírt cucli az szopoka lehet. mindenesetre verd nyalad es panaszkonyv meg fogyasztovedelem meg bekelteto testulettel lehet fenyegetozni.

    90 87.5 87.8 87.5

  • válasz kicsitomi88 #1098 üzenetére

    blokkal is visszavihetek egy terméket 3 napon belül ha az x érték alatt van .. nem? pontosan nem tudom, nem vagyok jogász.

    [ Szerkesztve ]

    “Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

Új hozzászólás Aktív témák