- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Honor 90 - modellalkat
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Stellar Blade - Befutottak az első tesztek
gp A beszámolók alapján talán elmondható, hogy a stílus kedvelőinek érdeme lehet beszerezni a teljes kiadást.
-
Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
ma Még mindig lehet reszelni az algoritmuson.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
san diego
tag
pontosan így volt nem kaptam semmit de ez még nem is lenne probléma ha vhogy a gyártói gart el tudnám intézni mert az annélkül is érvényes
A szervezés az amit az előtt csinálsz mielőtt csinálni kezdesz valamit, hogy amikor csinálod ne keveredj bele.
-
san diego
tag
már csak az lenne a kérdés de kinél
A szervezés az amit az előtt csinálsz mielőtt csinálni kezdesz valamit, hogy amikor csinálod ne keveredj bele.
-
Ariadne
őstag
válasz san diego #1402 üzenetére
Próbáld meg megkeresni a nagykerét, és egyezkedj vele, ha nem megy, akkor meg panaszkodj a gyártónál külföldön. Ne haragudj, de erre csak azt tudom mondani, hogy így jár, aki feketén vásárol cuccokat, olcsóbb, de szenvedhetsz, ha garanciális problémád van... És imádkozz, hogy ne a R*miris legyen, hvg-ben volt egy cikk múlt héten egy sokmilliárdos pénzmosási ügyről, melynek ők voltak a központja állítólag, szóval ha ez bebizonyosodik, akkor reszeltek a cégnek.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Bagira01
veterán
Samsung i750-m samsungéknál van most 2x-ra 3 hétig. Megint csak "megjavították", de se cseretelefon a javítás idejére se semmi. Holott a 3650-m már olyan sz@r állapotba van hogy kisebb háttérzaj esetén nem hallok semmit Most megint elhoz 100% hogy ugyanaz lesz a gond, mert először se tudták javítani. És akkor megint vissza 3 hét vagy több az ünnepek miatt ergo már majdnem 2 hónapja nix teló
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Bagira01
veterán
Samsung teló visszajött. Javítás nélkül állt náluk több mint 2 hetet. Tesztet futtatganak rajta és szerintük semmi baja. Most ők használják vagy én Ha leugrik a hálózatról akkor mit csináljak. Egy megoldás maradt, múltkor mikor néztem fehér pöttyök voltak a vele készített fényképeken, szóval még azzal megpróbálom és samsung telefont soha többé
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
edipqe
senior tag
hi,
olvastam a dolgaidat az iponnal!
gratulálok és jó h vannak olyanok akik nem engednek a faxságnak!Belegondoltam, h mennyi olyan ember lehet akit hasonlo helyzetben tök simán lerátttttttznak, mert nem megy el mint a hozzád hasonlok!
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #1406 üzenetére
A tlac által linkeltek alapján ez ugyanaz a pénzmosási téma, ugyanaz az ügy, csak az ott felsoroltak a kiskerek. A Partner Computert is sorolta ugyanis a cikk, csak mivel kisker, ezért nem írtam.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ronnie12
tag
Elromlott az iPON-ban vett Gigabyte P35-DS3 alaplapom. Garanciáztatni fogom ma délután az üzletben. Mire számíthatok? Kapok egyből egy új terméket, vagy bevizsgálják a rosszat, és várhatok heteket az új alaplapra?
-
Ronnie12
tag
Hello srácok,
talccal jó pár P.Ü.-t váltottunk mostanában. Tegnap visszavittem az iPON-ba a rossz GIGABYTE P35-DS3 alaplapomat. A probléma, hogy két processzorláb összeér, ezért csak feltételes gari kaptam. Vissza olvasgattam a topikban és látom, hogy nem is létezik, olyan, hogy "FELTÉTELES GARNCIA". A forma az üzletben azt mondta, hogy akár 2-3 hónapig is elhúzódhat a kivizsgálás, ha a GIGABYTE-ig kell elküldeni az alaplapot. Én úgy tudom, hogy 15 nap után kötelesek új terméket adni. És hány nap után állhatok el a szerződéstől, és kérhetem vissza a pénzemet? Tudnátok jó tanácsokat adni!
-
tlac
nagyúr
válasz Ronnie12 #1415 üzenetére
kivel beszéltél?
ahogy már írtam
a 15 nap is csak annyit jelent, hogy törekedniük kell rá, hogy ennyi idő alatt el legyen intézve, de tovább is húzható, viszont jelentős kényelmetlenséget nem okozhatnak
tehát 15 nap múlva sem kötelező semmit adniuknem fogsz tudni elállni a szerződéstől, mert szerintük nem rendeltésszerűen használtad...
-
őstag
Hi all!
Éppen a Gondok az Aqua-val topicban olvasgattam és valaki ezt írta: "Két 160-as samsung sata vinyót vett közeli barátom ott a pólusban...tényleg le a kalappal előttük...csak amikor gariztatni kellett volna...
"bad-sector-ra nincs garancia"....." Vinyóknál tényleg nincsen garancia a bad sectorra? Köszi -
Ariadne
őstag
Természetesen ilyen nincs. Jótállási idő alatt köteles a kereskedő javítani/kicserélni másik ugyanolyanra/teljes vételárat visszafizetni (csak ezekbe lehetsz köteles beleegyezni), kivéve ha bizonyítja, hogy nem gyártási hibáról van szó, tehát a hiba oka az átadás után keletkezett. Ez legtöbbször nem nagyon lehetséges...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nyunyu
félisten
Haaat, anno felhivtam a Samsung markaszervizet, a heveny fejfajast okozo, visito csapagyazasu 160GBseim miatt, siman elhajtottak, hogy amig a gyari parameterek szerint hibatlanul mukodik a vinyo, addig nincs csere.
Csak akkor, ha mar adatvesztes tortent.
Namarmost en olvasatomban a badsector az mar olvashatatlan adat, tehat jogos gariscsere indok.[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
Ariadne
őstag
Ha majd veszek lapos monitort, kipróbálom feltétlenül vásárlás előtt, és ha mégis neadjisten pixelhibás lenne később jótállási idő alatt, akkor ha kell, kiperelem a cégből az árát. Engem ugyan nem kötnek azok a számok, amiket a gyártó mond, hiszen semmilyen számomra, vásárló számára kötelező alapja nincs. Erről már több emberrel beszélgettünk, ha jól emlékszem, itt is, de senki nem tudta bebizonyítani számomra, hogy kellene hogy érdekeljen, hány pixelhibától gondolják úgy, hogy cserélnek... Hibás pixelek vannak a monitoromon, ami számomra zavaró, tehát hiba, aminek egyértelműen gyári oka van, ergo cserélniük kell, vagy visszaadni a pénzem. A gyártó sem korlátozhatja a jogaimat a jogszabályokhoz képest...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #1425 üzenetére
igen...
csak ennyit (pdf) találtam róla -
ML320
aktív tag
Nem a szakemberen van a hangsúly, hanem a szakszerűségen.
Ha pl fordítva teszed fel az adatkábelt, vagy fordítva rakod fel a tápot, annak van látható nyoma és az egyértelműen szakszerűtlen üzembe helyezést feltételezz. Nem röhögni! Kétféle buherátor létezik: az erős és az ügyes. Mindkettővel találkoztam.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
A vinyókon gyárilag is vannak bad sectorok, ha máshol nem lemezek végén (a gyártásból adódóan a vágás tökéletlensége végett, de ebbe ne menjünk bele)
A bad sector is lehet fizikai vagy logikai. Sok esetben az ilyen vinyókat gyárilag javítottan kapjuk vissza. Ezért még a szervíz nem hajthat el.
Az meg már kényesebb téma, hogy egy bad sector nem okozhat galibát, ha nem terjed. Ha már terjed, és folyamatosan ezzel a hibával látogatja a felhasználó a szervízt, az többszörösen kellemetlenséget okoz neki. Időkiesés, adatbiztonság hiánya, stb...Ha kell, van rá gyógyír, de azt inkább magánba.
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1430 üzenetére
Az 1959. évi IV. törvény 306§-a kimondja: "Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye."
És ha egy mai átlagos 1280x1024 képpontból álló monitor esetén az 1.310.720 pixelből egy hibás, ezt ráfoghatják a jelentéktelen hibára. Ha egy normatíva pedigleg azt írja elő, hogy x db pixel még elmegy...Amúgy megint a boltot tudod megszivatni. Karácsony előtt tömegével jöttek az LCD monitorok. Több gyártó nagy mellénnyel hírdeti, hogy ilyen meg olyan pixelgaranciát vállal. Pontosabban: a labdát átdobja a kiskernek. Merthogy a gyártó nem cseréli!!! A kisker meg ki van téve mindennek. No comment.
Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Nem tudom, konkrétan mennyi pixel lenne számomra valóban zavaró, lehet, hogy egy főpixel még nem. De ha annyi lenne rajta, ami nekem sok, azt nem hagynám annyiban. Valóban ráfoghatja, aztán a bírón eldönti, mi is a jelentéktelen és mi nem.
A kereskedőknek ez a fajta panasza meg nagyon nem érdekel, fogadjon ügyvédet, intézze el. Csak sajnos a számtech cégek többségénél már a honlapon lévő "garanciális feltételek" vagy hasonló szösszenetből is látszik, hogy a cégalapítás után jogász nem látja, mit csinálnak. Aztán meg panaszkodnak, hát így jártak...
mod: Jól tudom, hogy egyelőre a Samsungnak vannak csak "válogatott" monitoraik, ahol alacsonyabb pixelhibánál is cserélnek?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1432 üzenetére
Samsung? 3db 2232B-t rendelt egy viszonteladónk. 2 pixelhibás.
LG 19-esek: még rosszabb a helyzet. Felhívtam őket, hogy akkor most a nagy mellénnyel hírdetett pixelgarancia akkor hogy van. Ha nem próbálom ki a nagykertől való vásárlás után, akkor buktam. Ha kicsomagolom a moncsikat, akkor magyarázkodnom az ügyfél előtt, stb. Panaszkodom? Igen. Lobbizzak? Hol és kinél? Mikor hallgatnák meg ma a boltosakat? Bármerre is nézek, csak a végső magánszemélyekkel foglalkoznak. A cégek le vannak tojva.
Neked megítélheti a bíróság, de ahogy jelezted, precedens értékű jog nincs nálunk. Te nem veszíthetsz. Egy cég csak bukhat. Ne vedd zokon, de most tényleg kívánom, hogy ha veszel monitor, 1 hónap után legyen pixeles!!! És hogy még bunkóbb legyek: örülök, hogy tőlünk messze laksz...De azért ennyire nem kéne általánosítva támadnod a kiskereket. Bár sok esetről hallottam, mi azzal foglalkozunk, hogy hosszú távú és elégedett ügyfelekből éljünk meg.
Monitorra visszatérve: az Acerhez vehetsz kis felárért 1 hónapos pixelgaranciát, vagy az Asus egyes típusai rendelkeznek ZBD-vel (Zero Bright Dot), 1 éves fényes pixelre vonatkozó garivalEmber tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Nem tudom, miért fáj neked, hogy megkövetelem, ami jogszabály alapján jár... Én is fair módon igyekszem viselkedni az üzletben, nem fillérezem, kifejezetten dobozos és több év jótállásos cuccot veszek akkor is, ha drágább, mert ennek ez az ára, és hasonlóan korrekt eljárást várok el. Ne kelljen már sajnálnom a cégeket azért, mert nehéz az életük, az enyém is az...
Igen, össze kellene fogni, de már ne haragudj, kicsit szűklátókörűen nézed a dolgokat. Kissé félre kéne tenni az egymás torkát átharapom hozzáállást, amikor minden kiskert ugyanazok a dolgok szorongatnak. Akkor tudnának tenni valamit, ha összeállnának, csak hát ez ugye nem nagyon megy, mivel mások is úgy állnak a dolgokhoz, ahogy te...
Könyörgöm, olvasd végig 4-5 találomra kiválasztott számtech cég honlapján található jótállási feltételeit - köszönő viszonyban sem lesznek a szabályokkal, és persze nem a fogyasztó előnyére, és az ilyeneken mindig felhúzom magam. Szóval addig csak ne legyen sírjon a szája egy kiskernek sem, amíg a fogyasztókat ott verik át, ahol érik. Tisztelet a kivételnek, mert hálistennek van ilyen. És remélem egyre több lesz.
mod: Na olyan isten nincs, hogy plusz pénzt fizessek "pixelgaranciáért"... De egyelőre még jól műxik a hagyományos monitor, remélem sokáig így is marad.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1435 üzenetére
Szűklátókörű vagyok szerinted? Lehet. Szerintem meg te csak az egyik oldalt vagy hajlandó látni...
Minden tiszteletem a tied azáltal, hogy a vevői jogokért kiállsz. Kellenek az ilyen emberek! Viszont ahogy te magad elismered, hogy TE hajlandó vagy többet adni cuccokért a többlet szolgáltatásért és tartalomért, és ez alapján meg is kapod azt, ami téged illet (többé kevésbé ). Ugyanakkor miért várod el, hogy a szarért-hugyért vett bóvlisok is ugyanezt az elvárást kapják? Most ne a törvényt vedd elő. Azt egyértelműen be kell tartani. Én ellenben talán egy rossz példát tudnék felhozni, hogy mit is érzek: Ha a rendőr leint egy ellenőrzésre, akkor nem az a lényeg, hogy van-e rajta sapka, vagy sem. Lehet, hogy jogilag olyan nincs: feltételes garancia. Jobban esne, ha mindenhol jegyzőkönyvekkel, szakértői véleményekkel, megtámadott szakvélemennyekkel és egyebekkel rohangálnánk? Lehetetlen állapot lenne. Az a fontos, hogy mit írnak le a cégek a honlapjukon? Belinkeltetem mindenkivel a törvényt, és akkor jó világ lesz? És még folytathatnám.
Az, hogy megnyertél pár bírósági pert, az szép dolog, és maximálisan igazad van. Hát ennyire hülyének ne nézzen senki senkit, és ha nem hajlandóak azt visszaadni, ami neked törvényesen jár, akkor verd is ki belőlük. Ellenben: ahogy már korábban jelezted, már fix helyed van a vásárlásra. Megtennéd velük is ugyanezt? És ha az fáj, hogy a boltosok általánosítnak, akkor nekünk is had fájjon a te általánosításod.A fő gond az, hogy maximum egymás szapulásába mennénk át megint, úgyhogy nem is folytatom. Legyen igazad. Sajnos most nem tudom megtalálni azokat a kifejezéseket, amikkel jól le tudnám írni a véleményet, és tudom, hogy hiába is koptatom a billentyűket, nem fogod átlátni, hogy a te hozzáállásod sem lesz hosszútávon eredményes. És csak arra vigyázz, hogy a sorsnak nagyon furcsa a humora.
Ember tervez, Isten perverz...
-
Csaba_20_
őstag
Miért is probléma, hogy a fogyasztónak a törvényben lefektetett jogait megadd? Mert neked nem adják meg ezeket azok, akiktől vásárolsz igaz? Két féle módon tudod ezt rendezni törvénymódosításon kívül. Az egyik, hogy áthárítod ezt a problémát a fogyasztóidra. A másik, hogy kiharcolod magadnak is azokat a jogokat, amiket tovább kell adnod. Előbbi sokkal könnyebb, utóbbinál rengeteg problémát meg kell oldani.
Nem egyszer végigjártuk már ezt a kört Ariadne-val és az olyan kereskedői mentalitású emberekkel, mint például te is vagy. Az előbb vázolt két megoldás közül csak az utóbbi jelent igazi megoldást. Az első, hogy a fogyasztókra próbálod hárítani a problémát, csak látszólagos megoldást eredményez. Hiszen a törvény mindenképp megköti a kezed és ha a fogyasztó bírósághoz fordul, nagy valószínűséggel nyer is. Egyre több médiában hallani a fogyasztók jogairól és a fogyasztóvédelmi szervezeteknek az is az eltökélt célja, hogy az embereket tájékoztassák a jogaikról. Vélhetően tehát egyre több ember fog szembe szállni azokkal, akik megpróbálják a fogyasztókra hárítani a saját problémájukat. Előbb-utóbb a forgalmazók bele lesznek kényszerítve abba, hogy a második utat válasszák. Tudod, lassú víz, partot mos. A végső cél az, hogy a kiskerek például egy közös érdekképviseleti szerven keresztül érvényesítsék a jogaikat a nagykerekkel szemben, a nagykerek pedig a gyártókkal szemben. Hiszen közös érdeke a kiskereknek, hogy legalább annyi jogot kapjanak a nagykerektől, amivel a jogszabályban előírtakat biztosítani tudják a fogyasztók számára. Ettől nem fog egyik kisker se jobb helyzetbe kerülni, mint a másik. Ugyanakkor a jótállással kapcsolatos problémáik megszűnnek.
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #1437 üzenetére
Khm... Asszem, már tudom hogy írjam le: a törvényeket be kell tartani! Olvass vissza, ha tucatszor nem írtam le, akkor egyszer sem.
És asszem, azt is jópárszor kifejtettem, hogy a fogyasztónak igenis vannak jogai, azok törvényben foglalva vannak, adottak, természetesek. Ragozzam még?
Én betartom, és amennyire lehet betartatom ezeket. Mi ezzel a gond? Ez nektek a rossz mentalitás? A gondom, hogy minden kisker meg van kötve, és ti csak a fogyvédet és bíróságot tudjátok emlegetni. Nem ez a megoldás. Többször írtam már: mindenfelé jártam, lobbiztam. Tapasztalat, hogy le vagyunk szarva. És mennyire nagy tapasztalat, hogy a fogyasztói jogok emlegetése most már inkább slágertéma. Divat szidni mindenkit, általánosítani. Az aláíráodból látom, van véleményed egy helyről. De tudod egyáltalán, hogy én hol dolgozom? Volt dolgod velünk? Gariztattál nálunk? Vagy egyáltalán dolgoztál kiskerben? Néhány mondat kiemelésével behartárolsz, és ha felemlegetem a jó kis vevői genyóságokat, akkor még vagyok meghurcolva? Hát, akkor tényleg velem lehet a probléma. Álomvilágban élhetekEmber tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
látom megint ott vagyunk, ahol a part szakad...
Lobbi és érdekvédelmi szervezet: na én megpróbáltam valamit összegozni a nyár elején. Rajtunk kívül még 1 cég csatlakozott, az is csak azért, mert volt kollégám dolgozott ott mint üzletvezető, és ő is teljesen tisztában volt a helyzettel. Minden más cég magasról szarik az egészre. Még ilyen esetben sem képesek összefogni, mert annyira szűk látókörűek, hogy a konkurenciával még akkor sem akarnak összefogni, ha az a saját érdekük is lenne.
A kicsikkel az a baj, hogy a megélhetésükért bármit megtesznek. Piti összegekeért árulnak dolgokat (akár élből szart is), a mai társadalomnak pedig csak ez számít (és itt kerülnek képbe a multik). Nem számít, ha hülyéznek, röhögve kifizetik azt a birságot, ami más kissebb cégnek akár egy egész éves bevételét jelenti...vagy ha a kicsikről van szó: azok zárva vannak két-három napig, majd egy új cégként ugyanazzal a futurisztikus névvel újra kinyitnak.
Lehet, hogy bennem van a hiba, hogy nem szarom le a boltba betévedő embert, segítek neki, sőt nem egyszer volt már, hogy segítettünk olyanban, amikor nem nálunk volt garanciális gond, hanem egy másik cégnél, csak tanácstalanul bejött hozzánk, hogy akkor akár garvesztéssel jár, akár nem, mégha fizetni is kell érte, csináljuk meg. Nem tettem! Elmagyaráztam neki, hogy mit mondjon, amikor visszamegy, mihez van joga, mit tehet a cég...nem sokkal késöbb már vásárlóként találkoztam vele.
Én pl. azért küzdök, hogy a multik is tanuljanak egy kis jogot és kötelességet. Annyira drasztikus nem vagyok (egyelőre) mint a családom egyes tagjai, akik 2 azaz kettő forintért is beírnak a vásárlók könyvébe (megjegyzem teljesen jogosan).Read only...
-
Csaba_20_
őstag
ML320 írta:
Én betartom, és amennyire lehet betartatom ezeket. Mi ezzel a gond? Ez nektek a rossz mentalitás?Minden törvény úgy kezdődik: "Amennyire lehet, tartsd be". Nem igaz?
ML320 írta:
De tudod egyáltalán, hogy én hol dolgozom? Volt dolgod velünk? Gariztattál nálunk? Vagy egyáltalán dolgoztál kiskerben? Néhány mondat kiemelésével behartárolsz, és ha felemlegetem a jó kis vevői genyóságokat, akkor még vagyok meghurcolva?Az említett témában teljesen irreleváns, hogy te hol dolgozol, volt-e dolgom veletek, gariztattam-e nálatok, vagy dolgoztam-e már kiskerben. Egyetlen mondatodat se emeltem ki, a tényeket írtam le, amin nem változtatnak senki érzelmei, így a tieid sem. Ha pedig továbbra is a személyem lesz az érdeklődésed tárgya, akkor tényleg nincs értelme erről vitatkozni. Nem gondoltam volna, hogy épp te fogod elkezdeni a vitapartnered szapulását(hol dolgozol, ki vagy te stílusban), amikor te nevezted ezt fő gondnak. Vagy ezek szerint nem is akarsz érdemi vitát folytani ebben a témában?
Leírtam, hogy mi okozza a problémát és leírtam két lehetséges utat is. Melyből az egyik nem eredményez megoldást. A másiknak pedig nehézségei vannak, de végül eredményt hozhat.
-
Csaba_20_
őstag
Nyugodtan mondj másik lehetőséget az általam vázoltakon kívül arra, hogy előrébb mozduljon ez az ügy és végre ne legyen nyűg mindenkinek a jótállás intézése! Azon nem látom értelmét vitatkozni, hogy te, ML320, Ariadne, vagy én milyen emberek vagyunk, mert nem ez a vita tárgya. Nem személyes történetekről szól a fogyasztóvédelem.
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1441 üzenetére
ez az, hogy nincs ezen már nem tudok mást csinálni mint röhögni...
Azt mind vágom, hogy nem az a vita tárgya, hogy ki milyen ember, csak azt nem értem, hogy a mai társadalomban miért van kissebbségben az a réteg, aki tudja értékelni, amikor az eladó a vevőért van...nem nekik akkor is a másik üzlet a jó, mert ott ~1k-val olcsóbb az összeállított konfig...utánna meg hozza hozzám, hogy nézzem már meg, hogy mi a rossz bent, kifizeti a bevizsgálást is, de a másik üzletben nem tudják megállapítani, és már szóba sem állnak vele, pedig garos az egész gönc (mai sztori)
Egyébként amint lesz megint időm, utánnanézek, hogy hogyan is lehetne életrekelteni egy érdekvédelmi szervezetet, ami vevőknek és eladóknak egyaránt segíthetni (fogyasztóknak ha jól tudom csináltak már egy ilyet)
Read only...
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #1442 üzenetére
A vezetőségtől ma kaptam egy letolást, hogy garlapja alapján helyszíni garanciás gépet miért vettem át, ha már behozták. (Nálunk vásárolták!!!)
A betartatásról megy annyit, hogy ha a felelősségről van szó, akkor általában üzletvezető vagyok. Ha fizuról, akkor ügyfélszolgálati munkatárs És ha magamnál azt mondom: be kell tartani a leírtakat, és jól álljunk a vevőkhöz, akkor ezt elvárom a szervíztől, az eladótértől, azaz betartatom a szabályokat. Legyen írott, vagy iratlan... Jaj, már megint magamat magasztalom
Ember tervez, Isten perverz...
-
Csaba_20_
őstag
Mindentől függetlenül a szerviz rövid i, a kisebbség, pedig egy s.
A magyar fogyasztók nagyon árérzékenyek. Ennek megoldása szerintem fogyasztóvédelmi kérdéskörön kívül esik sajna. Azonban, ha nem lenne esztelen egymás alá ígérés a piacon, nagyban segítene a helyzeten. Több helyen tapasztaltam, hogy olyan mértékben a másik alá ígérnek emberek csak azért, hogy náluk vegyék meg a terméket, hogy már nekik se igazán éri meg eladni. Nem látom megvalósíthatónak, hogy ez megvalósuljon, mert ebbe is a fogyasztók árérzékenysége kényszeríti bele a forgalmazókat.
Bármennyire nem helyes és kellemetlen, de a nem megoldást ígérő útat vagyunk kénytelenek végigjárni és a fogyasztóvédelem egyetlen működőképes eszköze a felvilágosítás jelenleg. Én, mint tudatos fogyasztó inkább oda megyek, ahol megadják a törvény adta nekem járó jogokat, mégha drágább is az adott termék, mintsem mondjuk pl. tlac problémájába essek.
-
Dzoli
tag
válasz Csaba_20_ #1445 üzenetére
Statisztikai adat, hogy méretéhez viszonyítva ma Magyarországon kb 3* annyi a kiskerek száma, mint pl Ausztriában. Sokan kényszervállalkozók, mert munkalehetőség nincs, enni meg kell. A cégek tőkeszegények, és ilyen kis árrések mellett esélyük sincs megerősödni. Felélik tartalékaikat, és lehúzzák a rollót, majd jön a következő próbálkozó. Talán idővel letisztul a helyzet, és lesznek majd olyan üzletek, akik túlnőnek a többieken, mind kínálatban, mind hozzáállásban.
https://forexklub.hu /Tőzsde, CFD, Forex kereskedés/
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1447 üzenetére
akár ahhoz is nézhetnénk, de szerintem a fogyasztói társadalomhoz mérten is sok már a számtech cég
egy felmérés egyébként kimutatta, hogy a számtech cégek piaca is csökken... igaz összességében a piac megmarad, sőt nő, de sokat elvisznek a multik....Egy kis témába vágó kérdés:
Adott egy helyszíni garanciával megjelölt eszköz.
- kinek kell kimennie a helyszínre? annak, akinél vásárolva lett, vagy felhívja a tulaj a telefonszámot, ami a garlapon van, és ők küldenek valakit?
(gondolom ha az eladó cégnek jelenti be a hibát, akkor ő is köteles kimenni, vagy ő intézi a szervízközponttal a kiszállást - jól gondolom)
- a helyszíni garanciát jelent az is, ha meg sem nézik a helyszínen, hanem felfogja a kiérkező személy és elviszi a szervízközpontba?
(gondolom megfelel a feltételeknek, hiszen a tulajdonosnak ekkor sem kell érte mennie)
- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag...
(ez olyan igenis meg nem is, igen, mert feleslegesen hívták ki a szervízt, nem, mert erről semmilyen információja nincs a tulajdonosnak - ha telefonon közlik, az meg nem hivatalos szvsz)Read only...
-
Csaba_20_
őstag
Jogszabályból eredően nincs ún. "helyszíni garancia" kötelezettsége a forgalmazónak. Hasonló ugyan van a kötelező jótállás hatálya alá tartozó 10 kg-nál nehezebb termékek esetében, amiknél az üzemeltetés helyén kell a javítást elvégezni. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor a forgalmazónak kell gondoskodnia az el- és visszaszállításról. Szerintem viszont nem erre gondoltál, amikor azt mondtad, hogy "adott egy helyszíni garanciával megjelölt eszköz". Mivel tehát nincs jogszabályi kötelezettség, ezért a jótállási jegyen (vagy szerződésben) vállaltak az irányadóak. Természetesen a jogszabályi minimum ebben az esetben is adott és felülbírálhatatlan.
- kinek kell kimennie a helyszínre? annak, akinél vásárolva lett, vagy felhívja a tulaj a telefonszámot, ami a garlapon van, és ők küldenek valakit?
Akit a jótállási jegyen kötelezettként megjelöltek, azt kell megkeresnie a fogyasztónak a jótállási igényével és annak kell intézkednie az ügyben.
- a helyszíni garanciát jelent az is, ha meg sem nézik a helyszínen, hanem felfogja a kiérkező személy és elviszi a szervízközpontba?
Hogy mi számít helyszíni garanciának, azt a szerződésben kell keresni.
- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag..
A szerződésben - jótállási jegyen(garlapon) - nem részletezett dolgokra a PTK paragrafusai érvényesek.
Nagyon sok összetevője van azért ennek a kérdésnek, szóval konkrétumok nélkül elég nehéz pontos választ adni.
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1449 üzenetére
köszi! egyelőre csak úgy általánosságban kérdeztem...vagyis nem, mert van egy konkrét termékem (egy TV), ami helyszíni garos, és most erősen gondolkodok, hogy kihívjam a világ végéről a szervizt vagy bevigyen oda ahol vettem és a fejükbe húzzam...
"Hogy mi számít helyszíni garanciának, azt a szerződésben kell keresni." - ez az ami nincs a garpapíron feltüntetve...
"- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag..
A szerződésben - jótállási jegyen(garlapon) - nem részletezett dolgokra a PTK paragrafusai érvényesek." - na igen! Ez a leglényegesebb, ugyanis mostanában már elég sokan vállalnak háztól-házig garanciát, és néhány cégnél (neves márkáknál is) elég nagy az összeg, amit kifizettetnek az emberrel, ha szerintük nem az eszköz a hibás...Tudom, hogy nehéz konkrétumok nélkül választ adni bármire is, ezért is próbáltam összeszedni a kérdéseimet ebben a témában, mert nem csak mint magánembert érdekel a dolog, igaz nekünk nincs helyszíni garos termékünk...
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Óra topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Okos Otthon / Smart Home
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)