- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iOS alkalmazások
- Digitális detox a Nokiától
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
hát, ez nehéz kérdés, azt hiszem ezt hívják oltári pechnek. Az a fő gond, hogy a hűtő miatt ment tönkre az alaplap. Tehát az alaplap oldaláról nincs garancia érvényesítési lehetőség szerintem. A hűtő oldalán lehet megpróbálkozni azzal, hogy a hűtő anyaghibája okozott kárt a számítógépben. Ez olyan dolog, hogy a hűtő importőrének kellene vállalni a kárt, amit nem fog megtenni. szerintem halott ügy.
-
Ariadne
őstag
Ehh, ez szívás... Tkp az alaplap közvetve magának okozta a hibát, valszeg anyagfáradás miatt megadta magát a műanyag. Elvileg ez szerintem simán ''garanciális'' hiba, ha 1 éven belül vagy, neki kell bizonyítani, hogy te törted el, ez kb. lehetetlen, csere ugyanolyanra vagy ha nem megy, vételár visszafizetés.
Na a gyakorlatban ezt viszont baromi nehéz érvényesíteni... Olyan nincs, hogy ''törés nem garanciális hiba'', ezt csak a kereskedők szeretik leírni, de attól ez még a világon semmit nem jelent, mert hátrányosabb, mint a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok tartalma, ezért semmis (az első évre legalábbis mindenképp). A lényeg azon van, hogy az első évben vélelem van arra, hogy gyártási hiba a hiba, így ha bizonyíthatatlan, mitől adta meg magát (külső v. belső hatásra), akkor ők buknak. Többéves gyártói garanciánál a további években is lehet ilyen, attól függ. Ha meg nem vállal többet a gyártó, megfordul a dolog, és a második évtől - ha megkérdőjelezik - neked kell(ene) bizonyítanod, hogy gyári hiba, ami megintcsak kb. lehetetlen. Hát ez a helyzet.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
első körben vidd vissza, ha normálisak megoldják
Osiris - sajnos ez a nagy gond a nagykerekkel, de ha visszaolvasol egy kicsit, akkor ott ML320 is kifejtette, hogy hogyan viszonyul egy nagyker a kiskerhez, a te esetedben pedig te voltál a kisker...
[Szerkesztve]Read only...
-
net84
őstag
magyarán mondva ráesett a vga-ra a hűtő?
ha nincs rajt fizikai sérülés, és van gar a kártyára, akkor ezt is nyugodtan vidd vissza...
Az alaplappal egyébként még valamit tudsz kezdeni, hogy a pöcök letörése ne zavarja meg a kedves üzletet: cseréld le a törött hűtő tartó keretet egy új-ra, és úgy vidd be az alaplapot...tudom gonosz dolog, de legalább nem tudnak puposkodni, hogy fizikai sérülés.Read only...
-
net84
őstag
mivel a vga nem sérült, de nem is működik, ezért irány vele a cég, ahol vetted...
alaplap pontosan millen? Általában minden keretet lehet kapni ugyanabban a ''csúnya'' fekete színben. A probléma akkor van, ha nem fekete volt a keret (pl. gigabyte lapoknál).
Mivel nem nagyon fogják azt figyelni nagyítóval, hogy milyen keret van rajt, ezért nem hinném, hogy azt észre fogják venni...Read only...
-
luciferc
őstag
sajnos Ariadne válasza a legépítőbb ötlet a garanciális ügyintézés gyorsítására. Persze ez rajtad most nem segít, de a jövőben még jól jöhet! Nincs mese, be kell adni és meg kell őket kérni (!), hogy próbálják minél gyorsabban elintézni, mert melóhoz kell, aztán ha nem akar megoldódni az elvárt határidőn belül a dolog, akkor lehet menni asztlat verni, hogy pénzt vissza, elállsz a vásárlástól mert a garanciális ügyintézés során jelentős érdeksérelmed állt be a hosszú idő miatt. Én egy alaplap esetében max 5 munkanapot tartok elfogadhatónak, azon túl már sérelmes a dolog szerintem (mivel tudni lehet, hogy úgyis csere lesz). Azt jó tudni, hogy amikor odaadod a cuccost, te döntöd el, hogy csere vagy javítás!! Alaplap esetében teljes nyugalommal kérhetsz cserét, úgysem javítják. Cserélni pedig 5 munkanap bőven elég kell legyen. Ha mégis javítani akarják (mert az sokkal olcsóbb számukra), azt ott helyben, de legkésőbb 3 napon belül közölniük kell. Ekkor elhúzódhat a dolog, de te nyugodtan hivatkozhatsz jelentős érdeksérelemre. Tömören ennyi, majd Ariadne javít ha kell.
-
Vandit.
addikt
válasz Vandit. #1029 üzenetére
Itt mit is jelent a kiegészítés 12-es pontja?Ha drágább mint br. 10.000.- akkor nemcserélik 3 napon belül.?
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #1030 üzenetére
Ez annyit jelent, hogy ha br. 10.000-nél drágább a készülék (nyilván), és a vásárlástól számított 3 munkanapon belül visszaviszed valamilyen hiba miatt, akkor kérhetsz cserét másik ugyanolyanra, és ezt ők nem tagadhatják meg azzal, hogy javítaniuk olcsóbb lenne (amit 3 napon túl megtehetnek). A jogszabályválasztás tökéletes, kinyomtatva elviheted, ha nem akarnának hinni neked...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #1032 üzenetére
Elvileg mindent cakkpakk vissza kell adnod, de igyekezz valamilyen papírt szerezni tőlük arról, céges alárással, pontosan mit, mennyit és mikor adtál oda nekik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #1039 üzenetére
Hát, ez van, erre nem tudok mit mondani... Javításnál 15 napra kell törekedniük, ha tovább húzzák, jó eljárás írásban elállni a szerződéstől a neked okozott jelentős kényelmetlenség miatt és a teljes vételárat követelni vissza, ilyenkor előfordul, hogy hamar meg szokott javulni a cucc hirtelen.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Vandit. #1039 üzenetére
Sajnos a jogszabályok hasonlóak az EU más országaiban lévőkhöz. A gond az, hogy a kereskedők többségének a mentalitása viszont elég távol van az EU-s országok kereskedői mentalitásától, így gyakran szív a magyar fogyasztó olyan dologgal, amivel nyugaton (mert sajnos bizony ilyen szempontból is kelet vagyunk) nem lenne gond.
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #1042 üzenetére
Szó elszáll, írás megmarad, ismered a régi mondást... Meg mellékesen kötelesek is adni ilyen papírt, bármikor bármit viszel be és adsz le javítás vagy más célból.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #1051 üzenetére
Mármint lényeg, hogy ezt ne említsd inkább... Az neked épp rossz pont, ha esztétikai hibának minősíted, mert arra nem vonatkozik a 3 nap, csak a használatot akadályozóra.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #1055 üzenetére
Attól még zavarhat téged, hogy egy másikon még jobban eláll... Szóval jogilag - feltéve ha nem volt eleve olyan, mikor megvetted - lenne keresnivalód, de persze az adott esetben nem biztos, hogy érdemes szívózni. Fontos az átvétel előtt nagyon megnézni mindent, mert akkor még mondhatod, hogy ez így nem kell, így utólag viszont nagyon nehéz...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
válasz Vandit. #1268 üzenetére
pl. hogyan sérült fizikailag?
Nem mind1, mivel van amire nem is figyelnek, van amin kötöszködnek (szakvéleményeztetik) és van, amit élből visszadobnak...Példa:
Szó szerint felrobbant a hűtőventi a VGA-n, és megolvadt a maradék műanyag is. 2 ilyen kártyával is találkoztam már, igaz abból az egyiken a helyén maradt a venti, de a másikról leröppent... Mindkettőt elfogadta a kisker (mi) és elfogadta a nagyker is. Az egyik teljes csere volt, mivel elpusztult a kártya is. A másikon meg cserélték a gyári hűtőt gyári hűtöre, a kártyának meg nem volt semmi baja...[OFF]Mostanság azonban dobálják vissza az LGA775-ös alaplapokat nem garanciális megjegyzéssel. Ugyanis nagyon érzékenyek a tüskék a proc foglalatban, és könnyen megsérülnek akár az azt körülvevő rögzítő fém kerettől is... Alapban nem veszik át a nagykerek szívesen, ha nincs rajt a kereten a műanyag védőkupak, de ha már 1 láb is meg van görbülve, már röppen is vissza. Most már figyel mindenki arra, hogy ha csak a lapot viszi be az ügyfél az üzletbe, meg van-e sérülve valamelyik láb.[OFF]
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Vandit. #2129 üzenetére
Háromnapon belüli jogszabályban meghatározott pénzvisszafizetési kötelezettsége sose volt a forgalmazóknak. A 151/2003 (XII.22.) Korm. rendelet 7.§-a szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A rendelet melléklete tartalmazza a kötelező jótállás alá tartozó termékeket(amire a 3 munkanapos dolog vonatkozik), köztük az 1 éves és egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközet és készülékeket 10e Ft bruttó vételár felett. Tehát, ha a szemüveg, amit vásárolt besorolható - szerintem a dioptriás napszemüveg igen(Ariadne majd kijavít,ha nem), az ára kérdés még - az említett meghatározásba, akkor is csak annyi van, amit a rendelet meghatároz. Tehát nem javíthatják, ha te cserét kérsz.Persze ehhez még az is hozzátartozik, hogy a szemüvegnek hibásnak kell lennie. Hibátlan termék esetében semmilyen kötelezettsége nincs a forgalmazónak. Egyébként pedig tessék felelősségteljesen szemüveget választani és nem az alapján, hogy "épp tetszik".
[ Szerkesztve ]
-
asdfhun
csendes tag
válasz Vandit. #2129 üzenetére
A 3 napon beluli penzvissza mert nem tetszik, mint ahogy mar irtak tobben is, nem letezik. De halkan megjegyeznem, hogy a szemuveget _csinaltatni_ szoktak, nem venni. Azok a szemuvegnek latszo targyak, amit a boltok polcain vannak, es parszaz forintoert megveszed, azok tobbet artanak, mint hasznalnak. Dioptrias napszemuveget -hasonlatosan a hagyomanyoshoz- szemvizsgalat utan optikusnal csinaltat az ember.
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #2371 üzenetére
Csak akkor érvényes a jótállás, ha gyártási hibáról van szó, tehát olyan hibáról, ami benne volt (benne rejlett, nem láthatóan), amikor megvetted. Minden hiba ilyen, amit nem te okozol.
Természetesen hivatkozhatsz rá, de van pár kérdés. Ha a "fizikai hiba" okozza a hibajelenséget, vagy eleve ez a panaszod, és ez látható és megvolt, amikor megvetted (csak ekkor van jótállás), akkor bizony nem ártott volna megnézni... Hivatkozni így is lehet rá, ha nem azonnal nézted meg, de az igen nehéz eset.
Ha nem az a fizikai hiba okozza a tényleges hibát, akkor meg pláne nem dobhatják vissza.mod: Szóval a lényeg, hogy jótállási idő alatt nekik kell bizonyítaniuk (mondani nem elég, saját szerviz véleménye csak vélemény, nem több, a KERMIé, az bizonyít valamit), hogy nem gyártási hiba. Ha ezt nem tudják vagy nem teszik meg határidőn belül (lásd előző hsz), akkor kötelesek teljesíteni a jótállási kötelezettségüket.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vandit. #2374 üzenetére
Vásárló vagy, nem vagy köteles érteni hozzá. Ez egészen biztosan rejtett hiba, nem várható el, hogy észrevedd. Egy mp3 lejátszó letört sarkát vagy a nagy karcolást a külsején, azt azért illik észrevenni, ezt egész biztosan nem.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Vandit. #3356 üzenetére
Te választottad a méretet, nem a bolt. Ilyen indokkal nem kötelesek kicserélni neked megfelelő méretre. Cipők esetében nincsen szó 3 munkanapos automatikus cserelehetőségről. Számítógépes alkatrészeknél is csak akkor, ha hibás. Viszont a cipőd nincs elszakadva, szóval nem hibás. Szóval a bolt jóindulatán múlik, hogy cserélnek-e neked.
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- eBay-es kütyük kis pénzért
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- World of Tanks - MMO
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...