- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Kikérem magamnak!
Jóvanna, a kivétel erősíti a szabályt... Sajnos... De te vagy a kivétel.
Azért én optimista vagyok, remélem idővel egyre kevesebb lesz a tönkretett videókártyával visszapofátlankodó vásárló meg a "pénztvisszanemadunk" kereskedő is.
Kérdésedre pedig a válasz: jogszabály szerint igen, bizonyíték:
151/2003. korm. rendelet, 1. § (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.Tévéileg: igen, visszamehetsz reklamálni, és legalább egy vásárlók könyve beírást megérdemelnek ezért. Az meg legyen az ő gondjuk, hogy te pontosan azt vetted-e ott és hogy odaadták-e már vagy sem, ezeket az aggályaidat inkább ne említsd nekik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Teszla_
senior tag
net84, Ariadne:
Írtam a Club3D-nek, akik a következőt írták vissza:
"f this happens in more computers you can be sure the VGA card is defective. As long as you did not forget to plug the power cable into the card. In this case you have to return it to your store for RMA.
Tell your shop Club 3D offers two years through their distributors. So they can send the card in for free. If they do not want to help you, contact rma@club-3d.nl. But please note that this is not for free."Tehát két év garanciát vállal rá a gyártó
A kérdésem az lenne, hogy mi legyen a teendőm? Menjek be a boltba, ahol vettem, hogy adják oda a kártyát a disztribútornak (ki a disztribútor egyébként? sajnos ezt nem tudom), akiknek vissza kéne küldeniük a vga-t a gyártónak?
Ha nem akarnak segíteni, akkor rá lehet őket valahogy bírni, hogy mégis segítsenek? -
Ariadne
őstag
válasz Teszla_ #1152 üzenetére
Plusz mindezt először és elsősorban az üzletnek kell(ene) elintéznie, ahol vetted. De ha kideríthető, hol a szervize, ott is megpróbálhatod szerintem, hátha ott jobban összejön a dolog... Érdemes elvinned a mailt is kinyomtatva szerintem mindenképp, plusz esetleg a 151/2003. korm. rendeletet.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz kicsitomi88 #1155 üzenetére
Én tudom, de ha nem tud zöldágra vergődni az üzlettel, akkor praktikusan érdemes tenni egy próbát a szervizzel is, hátha ott megy a dolog.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
Teszla_ - első körben próbálkozz a kiskernél, ha nem hajandó garizni a mail ellenére sem, akkor kérd tőlük, hogy mondják meg kitől vették a kártyát (nagyker), igaz ha jól tudom ennek a garipapíron rajt kellene lennie...
Ezután érdemes őket is megkeresni, akár első körben mail-ben is, hogy milyen problémád van, mellékletben csatolni a gyártó levelét, és megkérdezni, hogy ők mit tudnak intézni...ha elzárkóznak, akkor vagy visszakanyarodsz a kiskerhez, aki biztosan nem fog ezután sem máshogyan dönteni, vagy marad az, hogy felveszed a gyárral a kapcsolatot, és kijuttatod nekik a kártyát valamelyik szervízbe (asszem ők is erre utalnak a levélben, igaz azt is jelzik, hogy ennek költsége van - arra pl. rákérdezhetnél, hogy milyen költsége, mert, ha csak az oda és esetleg a visszapostáztatás, és ez nem egy irdatlan nagy összeg, akkor meggondolandó). Egyébként ők nem tudják, hogy ki Mo.-n az importőr?Ariadne - magyarán meg kell adni rá a 2 évet...tehát Gyuri27 válasza hibás?
TV ügyében, van valami szabott idő, amin belül nekem vissza kell mennem reklamálni? Jelen esetben pl. azt sem tudom, hogy mennyi a gari rá...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
luciferc
őstag
TV ügyében, van valami szabott idő, amin belül nekem vissza kell mennem reklamálni? Jelen esetben pl. azt sem tudom, hogy mennyi a gari rá...
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.személyesen vagy tértivevényes levélben kérni a garpapír átadását megfelelően lepecsételve, hivatkozva erre a rendeletre (más pontjai is kellemesek)
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz luciferc #1158 üzenetére
Köszi!
"A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét."
erre emlékeztem, de akkor esetemben lényegtelen, hogy holnap megyek be, vagy pegid 2-3 hét múlva...
Még az a szerencsém, hogy nem egyedül voltam, így tudom bizonyítani, hogy nem adták át.Ha jól emléxem, akkor valamerre az is bent van valami törvényben, hogy a vásárló megtévesztése tilos. Amennyiben ez megtörténik, akkor milyen következményekkel számolhat a kereskedés? Teszem fel, mivan, ha eladnak valamit az ügyfélnek, hogy neki az jó lesz (noti, az adott feladat/program tökéletes fut rajt), majd mikor az ügyfél hazaviszi, kiderül, hogy mégsem megy rendesen az a program (a 3 napból kifutott). Van valami kötelezettsége a kereskedőnek ilyenkor, ha visszamegy panaszkodni a vevő... (szintén MM-es móka)
Read only...
-
luciferc
őstag
-
Teszla_
senior tag
válasz Teszla_ #1152 üzenetére
Meg tudná mondani valaki, hogy a Pulsar Hungary Kft. működik-e még? Mert a Club3D-nek ez a cég (volt?) a hivatalos magyarországi disztibútora. Nekem pedig rajtuk keresztül kellene intéznem a garanciális ügyintézést. A honlapjukon az áll, hogy "feltöltés alatt", írtam nekik mailt, de a gmail visszadobta, hogy nem tudta elküldeni. A boltban, ahol vettem a vga-mat, ott azt mondta a tulaj, hogy szerinte már megszűnt a cég
Jah igen, mondtátok, hogy a szervízet is meg kéne kérdezni, hogy mit lehet tenni. Megnéztem a garanciapapíron, és a bolt egyben a szervíz is. Szóval ezzel nem jutottam előrébb. -
net84
őstag
válasz Teszla_ #1161 üzenetére
rma@club-3d.nl - velük vedd fel a kapcsolatot, hogy hol van a legközelebbi importőr, vagy szervíz. Én erre értettem, hogy végső esetben küld el a szervíznek, de ennek lesz költsége, amit szintén kérdezd meg előre, hogy megéri-e kiküldeni és foglalkozni vele...
luciferc - thx! akkor marad a régi jól bevált módszer megagyalom mint a szart! Az MM-be a biztonsági őrnek ugyis beígértem egy verést a multkori kekeckedésért...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz luciferc #1163 üzenetére
közölte: neki ez a feladata
a vicc az volt, hogy szabálytalanul akarta átvizsgálni a táskámat, ezen addig nem is problémáztam, míg azon nem problémázott, hogy mutassak számlát azokról a kábelekről, amik a táskámban vannak. (a teljes munkás cuccom nálam volt notival kábelekkel mindennel együtt) Aztán az infópultosok is höppögtek, hogy ott a csomagmegőrző, igaz felelősséget nem vállalnak, ha eltűnik valami (ezt meg nem szívesen kockáztatom meg egy 300+k-s notinál).
Ezután megtagadtam a további együttműködést, és figyelmeztettem, hogy ezt csak úgy folytatjuk tovább, ha betartunk minden előírást... Azóta egyszer már összefutottam vele, intettem neki és ödvözöltem az anyukáját. Azóta elkerül...biztos vagyok bent, hogy megjegyezte a pofámat, mégha nem is tudja pontosan, hogy miért fújok rá ennyire...Szerintem ma kimegyek és megpróbálom rendberakni ezt a garpapíros problémát...oszt ha nem sikerül, akkor minden második nap bemegyek, és addig keresgélek, amíg nem találok valamit, amibe bele lehet kötni...
Read only...
-
luciferc
őstag
A biztonsági őrnek meg kell ilyenkor mondani, hogy hívjon rendőrt nyugodtan, de te addig is elmész. Ha nem tetszik neki, akkor erőszakkal tartson ott, valamint gyorsan szóljon a kollégáinak, hogy keressék elő a felvételt, amin látszik, hogy pakolsz a táskádba kábeleket.. De persze számítson feljelentésre, úgyhogy köszönöd hogy nem neked kell hívni ehhez a rendőröket.
Kétlem, hogy sokáig kellene oda járnod, hogy találj valami csúfságot.Már a biztonsági őrön kívül
-
Teszla_
senior tag
Akkor elnézést, rosszul értelmeztem
Egyelőre még megvárom, hogy mire jutnak vele a boltban, mert oda vittem vissza. Aztán ha nincs semmi, akkor írok az rm-s mailcímre, plusz még egyet az eddigi Club3D-s embernek, hogy mennyibe fájna a dolog.
Ismerősöm nézegette nekem a csomagküldőket, meg a postát és mindkettő 10k környékén mozgott. Végülis, ha egy jobb kártyát kapnék helyette, akkor még megérné a dolog. -
tlac
nagyúr
ipon:
Az alaplapomat és tápegységemet égés miatt "feltételes garanciával" vették át.
Mondom ilyen nincs, ő is tudja, de ez így jobb, mintha visszaadták volna, hogy égés, tehát garanciavesztés. Mondom ilyen sincs, erre ő 1 éven túl van, tehát letelt a félév, hogy már kezdetektől meglévő hiba lenne, nekem kell bizonyítanom. Mondom ez csak a szavatosságra vonatkozik, ez jótállás. Csend.
További vitatkozás. Én mondom rendeltetésszerűen használtam. Szerinte nem, mert nem ők rakták össze, hanem én és erre nekem nincs papírom. Erre felhozott egy mosógépes példát, hogy a mosógépet sem én rakom össze alkatrészekből...Erre mit kellett volna mondanom, tényleg nincs papírom róla, hogy én értek hozzá ?
Próbálkoztam, összevetni, hogy hülyeség ez a párhuzam, de nem voltam meggyőző.
Úgy egyeztünk meg végül, hogy megpróbálja "lezsírozni", de ha nem sikerül akkor semmi. Időpontot nem tudott semmit mondani. Mondom 15 nap (tudtam, hogy nem teljesen igaz). Nem jött be, mondja csak törekedni kell, mondom ez nekem jelentős veszteséget okoz (elrontottam kényelmetlenséget kellett volna mondanom). Így jött, hogy nem vagyok vállalkozó se cég (cégnél egyébként nincsenek fogy. véd. törvények, ő is tudta) (egyetemnek dolgozok hallgatóként, ösztöndíjként fizetnek).
Most egyelőre még várok rájuk, de ha semmi...
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
nemtom, hogy mennyire van igaza azzal, hogy te magad raktad össze, és így egyébként is necces a gar, arra azonban emléxek, hogy egy időben elég erősen nyomták a nagy gyártók, hogy csak szakember vagy szakszervíz építheti be az adott alkatrészt...ezt a webshop-os cégek most is erőltetik, teszem hozzá saját tapasztalatból, hogy nem véletlenül (tisztelet a kivételnek, de rengetek "szak"ember van, aki majd otthon megoldja - erre ma is behoztak egy gépet, hogy nem megy amióta bent az új memória. Nemhát, a DDR2 nem fog menni a DDR foglalatba)
Én úgy tudom, hogy a gar idő alatt (de ebben most nem vagyok 100%.ig biztos) a kereskedőnek kell igazolnia (független szakértői vizsgálattal), hogy a meghibásodás a nem rendeltetésszerű használat miatt keletkezett.
Azt pl. jó lenne kihúzni belőle, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet (van valami hivatalos neve is a 3 példányos jegyzőkönyvnek), ahol le lehet írni a hibát, le lehet írni, hogy mi a fogyasztó igénye (a te esetedben az, hogy garanciális javítást/cserét kérsz), és le lehet írni, hogy mi a kereskedő álláspontja, ahol leírhatja a nyűgjét, illetva van valami rublika, ahol a rendezés módját is be lehet írni... - na egy ilyet töltsön ki szépen, írja alá+pecsét, és küldje el neked az ügyfél péndányt.
A 151/2003-ban viszont van valami ilyesmi:
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.Tehát 3 munkanapon belül el kell, hogy döntse, hogy garvesztes vagy garos. De javítsatok ki, ha tévedek...
Read only...
-
luciferc
őstag
egy időben elég erősen nyomták a nagy gyártók, hogy csak szakember vagy szakszervíz építheti be az adott alkatrészt...ezt a webshop-os cégek most is erőltetik
Ariadne, a forgalmazó önkényesen előírhat olyat, hogy csak akkor vállal gar-t, ha szakszervíz építi be a cuccot? Ha igen melyik törvény szabályozza?
-
tlac
nagyúr
nemtom, hogy mennyire van igaza azzal, hogy te magad raktad össze
na igen, erre kellene vmi, mert most ezzel könnyen lerázható vagyok...
(itt most a tápegység 4 pines kábele volt rádugva az alaplapra, csak egy féleképpen megy rá, meg ott van rajta egy műanyag kampó, ami akkor akad be, ha rendesen kötöttem be
a lapon foglalat és csatlakozó feketedett meg)Én úgy tudom, hogy a gar idő alatt (de ebben most nem vagyok 100%.ig biztos) a kereskedőnek kell igazolnia (független szakértői vizsgálattal), hogy a meghibásodás a nem rendeltetésszerű használat miatt keletkezett.
igen én is úgy tudom, a fogy. védelmi fórumokon is így van
Azt pl. jó lenne kihúzni belőle, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet
vmi mindenképpen kellene, más boltok szotak is adni egy papírt, hogy leadtam tartozékokkal, hibaleírás, "határidő", most erről semmim nincs
Tehát 3 munkanapon belül el kell, hogy döntse, hogy garvesztes vagy garos. De javítsatok ki, ha tévedek...
szintén én is így tudom
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
meg nem komplett gépet vettem (bár wincheseteren kívül mindent)
és így elég nehezen kivitelezhető lenne, hogy ők rakják össze, ráadásul ezért még pluszba pénzt kérnek (szerelés, tesztelés néven)
bővítésnél meg kiküldenének egy szerelőt?csak elmélkedek, nem tűnik életszerűnek nekem...
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
A sok három betűs azért van a tápon, hogy ilyen ne történjen! Ha mégis akkor a bolt rendezze le a táp forgalmazójával. Így viszont itt szerintem a lapot nem a lap nagykerének (forgalmazójának) kell cserélni. Valószínüleg ezért nem megy egyszerűen a gari. A lap esetében pedig kimondom nem gariról beszélünk, mert az nem volt hibás.
Amd - Radeon - Ryzen
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #1175 üzenetére
igen, én is azt mondtam, hogy a tápnak ki kellett volna védeni, azt mondja van egy tűrése...
viszont a gépen kívül más nem romlott eligazából nem nekünk kell kitalálni, hogy mi volt a hiba, a lényeg, hogy cserélljék / javítsák, vagy ha nem hiszik el, hogy én rendeltetésszerűen használtam, akkor azt bizonyítattassák
-
Geza26
senior tag
Hello!
A garanciás videokártyámmal a következő a gond: megállapították, hogy valóban hibás a kártya csak az a gond vele, hogy hiányzik róla a matrica amivel azonosítani tudnák a kártyát. Ezért nem akarják kicserélni. Szerintetek ez támadható? Milyen címkét ragasztanak rá, hogy magától leeshet? (gépemben nem találtam)
Géza
-
Gyuri27
félisten
Bizonyitsák ők, hogy rárakták!
Annó spanom járt így a bluefishel. Valami rossz számot irtak fel. Amikor meg meghalt a lap agonizáltak. Még jó, hogy meg volt a doboz is. Mert különben nem cserélték volna ki.Geza26: amikor vetted mutatták, hogy rajta van?
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Geza26
senior tag
válasz Gyuri27 #1179 üzenetére
Nem mutatták meg amikor vettem, a helye látszik!
A dobozán megvan a matrica!!!
A dobozával nem akarnak foglalkozni!!!!(Leírásban nem volt semmi arról, hogy nem vehetem le! Tehát szerintem ha én vettem volna le, akkor sem csinálhatnának semmit a hátrányomra!)
[ Szerkesztve ]
Géza
-
ML320
aktív tag
Milyen matrica lenne?
A boltok jellemzően felragasztanak egy cimkét, ami vagy saját "gyári szám"-ként működik, vagy kódolva van belőve, hogy mikor/kitől jött a cucc. Ha ez hiányzik, és erre akarják fogni, azt nem tehetik. Kellemetlenebb, kényelmetlenebb a beazonosítás, hova küldhető tovább, de téged ez nem érinthet.
Ha viszont a gyári számot, vagy mást tartalmazó matrica hiányzik, akkor már gázosabb a helyzet. Hogyan azonosítod be, hogy valóban a tőlük vett eszközről van szó?
Ellenben lehet azzal érvelni, hogy a hiányos/hibás kitöltésért (kaptál különálló garlevelet? Vagy valahogy feljegyezték a gyári számot?) a forgalmazó/értékesítő hely a felelős.Ember tervez, Isten perverz...
-
Geza26
senior tag
Azt mondják a kártya gyári száma volt rajta a matricán, külön garancialevelet kaptam.
A helyi forgalmazó teljesen korrektül áll a dologhoz, de neki is vissza akarják küldeni. Gondoltam rá, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok, de nem akarok kicseszni a helyi bolttal! (Kis városban lakom, ismerem is őket!)Géza
-
ML320
aktív tag
Akkor ezek szerint az importőr/nagyker szinten akadt el a dolog. A gyár felé nem hinném, hogy ez indok lenne a garintézés elutasítására. Olyant még nem láttam, hogy az MSI Asus kártyákat gyártott volna. A gyári szám az egyértelmű beazonosítást szolgálja, a nem megfelelő ragasztóanyag használata szintén a gyártót terheli.
A kisker ezek szerint megtett mindent, de akkor kérj egy írásos állásfoglalást (akár csak e-mail), ahol fel van tüntetve, hogy mikor, melyik szervíz, és milyen indokkal utasította el a garanciális ügyintézést. A gyárhoz nem juttott véleményem szerint, hiszen tuti van olyan eszközük, amivel a gyári szám beazonosítható, a gyártó meg egyértelmű...
Ez alapján már tudsz menni a fogyvédhez, és tőlük is kérhetsz egy javaslatot, mit és hogyan tegyél.Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
válasz Teszla_ #1161 üzenetére
Nem működik már, felszámolás alatt áll. A kékhal "birodalom" egy része volt, a kékhal céggel azonos tulajokkal, szóval ennyit róluk...
De hát úgyis a kiskernél kell panaszkodni, ez csak egy lehetőség lett volna, de nem működik már.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #1170 üzenetére
Nem tudom 100% bizonyossággal mondani, de tudtommal nem írhat elő ilyet. Egyszer utánakerestem részletesen, mert valami eldugott jogszabályban van benne, mihez lehet előírni szakember általi beszerelést (pl. nyilván gázkazánhoz lehet, sőt kell), de számítógép alkatrészre ilyet nem találtam.
Egyébként is, jótállás alatt, ha nem tudja bizonyítani, hogy a szakszerűtlen beszerelés okozta a hibát, akkor köteles javítani, cserélni vagy virítani a lóvét, szóval ez tkp az üzlet gondja.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ilyen alapon nem tagadhatja meg az ügyintézést. Jogszabály előírja, mit követelhet meg a cég a jótállási ügyintézéshez, annál a vevőre hátrányosabb kikötés jogilag olyan, mintha nem is létezne, vagyis ha van számlád/garipapírod, akkor kötelesek cserélni a kártyát vagy visszafizetni a pénzt.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Itt megtalálod a 151/2003. korm. rendeletet és a 49/2003. GKM rendeletet, különösen ennek 2.§-a ér itt (ez a jogszabály a jótállásra és szavatosságra egyaránt vonatkozik).
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #1185 üzenetére
tehát ha megint erre hivatkoznak, nyugodtan mondhatom, hogy ilyen nincs, próbálja csak a jogszabályt megkeresni rá?
azt próbálta folyamatosan beetetni, hogy az égés, fizikai sérülés, tehát nem rendeltetésszerű használat...
és fizikai sérülésre nincs garancia, hasonlóan, mintha két darabban adtam volna oda az alaplapot...arra még van vmi törvény, hogy a garis visszavitt cuccokra kell-e adni papírt, ha igen milyet?
(most semmim nincs) -
Termi16
őstag
Én akárhányszor jártam vga-t gariztatni, mindig azt mondták, hogy a cimke legyen ott, és akkor semmi probléma nincs. És tényleg ezzel azonosítják be, ha jól emlékszem, a legtöbb bolt garanciális feltételei között le is van írva, hogy ha ez nincs meg akkor kaputt. De azért ha a dobozon ottvan minden, akkor próbáld meg! (csak ugye ki tudja, valóban annak a vga-nak a dobozát mutatod-e nekik?)
Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
luciferc
őstag
válasz Termi16 #1191 üzenetére
a jogszabály szerint érdektelen, hogy mit köt ki a bolt a garanciális feltételei között, ha azok kedvezőtlenebbek, mint a jogszabály. Fölöslegesen strapálják magukat a boltok mindenféle garanciális feltételek írásával. Másolja ki a jogszabályt, ha semmi extrát nem akar nyújtani.
-
Csaba_20_
őstag
A jótállási és szavatossági ügyintézéssel kapcsolatban a 49/2003.(VII.30.) GKM rendeletet olvasd el. A jótállási igényedről jegyzőkönyvet kötelesek felvenni, aminek meg vannak a tartalmi követelményei, valamint átvételi jegyzőkönyvet kell adniuk, aminek szintén. De ezt mind leírja a rendelet. Ahhoz, hogy pontosabban válaszolni lehessen arra, hogy milyen jogok illetnek meg téged, látni kéne a jótállási jegyet, amit kaptál. Alapesetben 1 év kötelező jótállás van a tápra és azt a 151/2003.(XI.22.) Korm. rendelet, valamint a PTK rendezi.
Mivel a forgalmazó mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a meghibásodást a nem rendeltetésszerű használat okozta, ezért természetes, hogy erre próbál hivatkozni. Azonban a PTK 305.§ (2) szerint hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el. Ha nem kaptál magyar nyelvű használati útmutatót, akkor mindenképp a kötelezett a felel a hibás teljesítésért. A nem rendeltetésszerű használatra se hivatkozhat, hiszen akkor tudtad volna rendeltetésszerűen használni, ha kaptál volna használati útmutatót. Na meg azt is bizonyítania kell, hogy a hiba a szakszerűtlen összeszerelés következménye.
De amíg papírok nélkül vagy, addig nem áll jól a szénád. Hiába bírságolhat az NFH a jegyzőkönyv nem adásáért, a te ügyed ez nem mozdítja előre.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #1193 üzenetére
Csaba, régóta ismerjük egymást, de ezzel nem értek egyet. Egész egyszerű okból: ez a kereskedő gondja, mivel jótállási idő alatt vagyunk, ezért hacsak nem tudja bizonyítani, hogy a vásárló hibájából ment tönkre a cucc (mert pl. bizonyítani tudja, hogy hibásan szerelte össze az emberke, és ezzel ok-okozati összefüggésben a cucc tönkrement), köteles lesz teljesíteni a jótállási kötelezettségét. Szóval ezen az összeszerelés dolgon felesleges aggódni, aggódjon a kereskedő, a vevő meg ne nagyon emlegesse ezt...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
net84
őstag
No! Bent voltam az MM-be a TV garipapírja miatt. Gyorsan előadtam a problémám, közben széthajtogattam a számlát, amit a TV-ről kaptam, leraktam a pultra, majd szó szerint rácsaptam, és kihangsújoztam, hogy most kérek egy garipapírt ehhez a tv-hez.
2 perc alatt már hozták is a papírost.Most már csak akkor fognak nagyot nézni, amikor beviszem nekik a TV-t, ugyanis a TV szerelő és a kábeltévés szerint is a készülékben van a hiba, hogy zizeg a hang. A szerelő 99%, hogy helyre hozná a hibát, de ha egyszer már garos, miért fizessek.
A MM ügyfélszolgálati pultjánál a falra van festve, hogy 3 nap után tessék a garilapon feltüntetett helyre vinni a garos teméket (már vérszemet is kaptam a kekeckedésre ), a garpapíron helyszíni gari van, ami esetemben annyit jelentene, hogy kijönnek, elviszik, majd egyszer valamikor visszakapom (helyi szervíz egyébként sincs feltüntetve).
Amit lesz megint időm, és felhúznak napközben kellőképpen, már viszem is vissza nekik a TV-t
Gonosz vagyok vagy gonosz vagyok?
Őszintén megvallva ezt csak azért csinálom, hogy egy kicsit próbáljam őket rávezetni a szabályos dolgokra...
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Vicces képek
- Linux kezdőknek
- Motoros topic
- Autós topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W