- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Apple iPhone 11 - népalma
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi 12 - az izmos 12
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Trafó + kábelekből a Kovács autó nem tudott Valeo-t adni így NGK lett mindkettő.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Megadtam az alvázszámot, az alapján ajánlottak alkatrészt. Honlapon pedig van Valeo, nem is értem.... Meg az árak is kicsit magasabbak lettek (igaz nem sokkal, de sok kicsi sokra megy), mint ami ott meg volt adva adott típusból legolcsóbb.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
senior tag
Sziasztok!
Apósomnak van egy 2010-es 1.8 TDCi Mondeoja (KHBA). Olajcserét magának csinálja, rámelegítettek valami saját márkás AZ olajat. Mondtam neki, hogy legközelebb szóljon és a Kovács Autónál megveszünk hozzá mindent.
A kérdésem az lenne, hogy ebbe a motorba milyen olajat ajánlott tölteni? 272 ezer kilométer van benne jelenleg.A saját 1.6 benzin Focusomba Valvoline Synpower FE 5W30 töltök mindig és ezzel elégedett vagyok, de a dízeleket nem ismerem.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
darvinya
titán
Toyo mint márka számomra nagy csalódást adott tegnap.
Egyszerűen sík közeli vízes aszfalton is kipörgött a kerék.
Ennél még Nexen, Maxxis, Rotalla 4 évszakos is jobb.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
több 2017-es Ecoboost 1.5 Kuga-t néztem mostanában, és olvastam, hogy adódhatnak problémák (hűtővíz fogyás, hengerfej repedés) illetve mint minden direkt befecskendezéses motor, ennek sem árt a dióbeles szívósor/szelep tisztítás?
vétel előtt lesz bármi jele annak, hogy nagy a baj?
nincs diagnosztikai eszközöm és nem is vagyok autószerelő - vigyek magammal egy fizetős szakembert?a feleségem egy piros Mazda CX5-öt szeretne, de jó ideje nincs benzines piros eladó, ekkor jött az ötlet, hogy Kuga is van benzinesben és pirosban, a méretek nagyjából mm-re megegyeznek.
mennyire komoly az a videó, amiben a szakállas pasas 3000 mérföldre (4800 km) ajánlja az olajcserét (vagy 5 hónapra) - ez azért szignifikáns terhelés a környezetre, nem? meg egy már most 130-150 ezret futott 6-7 éves autónál, aminél papíron betartották a gyári 20 ezres csere intervallumot mit fog számítani, ha én elkezdem 5 ezrenként cserélgetni?
illetve ezekben Sync 2 rendszer van, ami Windows CE alapú, igaz? mikortól jött a Sync 3?
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
#27070592
törölt tag
válasz f4lcon #43711 üzenetére
Ha évente kétszer olajat cserél(tet)sz, futott kilométertől függetlenül, azzal kárt biztosan nem fogsz okozni a motorban. Ha a korábbi 150k km futás összesen 7-8 olajcserét takart eddig, azon is lehet finomítani, ha kap az autó egy alapos engine flush-t.
A fáradt olajat olyan helyen kell leadni, ahol gondoskodnak a semlegesítésről/megsemmisítésről. (vö. olajkályha) Akkor szignifikáns terhelés a környezetre, ha beleöntöd egy halastóba.Egyébként a szakállas pasas (Rick) épp erről tolt egy videot. Szerinte komoly különbség van jenki és német gyártmányú 1.5 EB blokkok között. Nem állítom hogy szentírás az amit mond, de Ford szervízben dolgozik, naponta szed szét ilyen blokkokat.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz f4lcon #43711 üzenetére
1.5 EB esetén a blokk reped mint olyan, nem hengerfej nemrég írtam róla egy hsz-t pár infóval. A dióhéj valid, de itt autó élettartama alatt talán egyszeri dologra kell gondolni (ha nem extrém szintén városi használat). Én kb örülnék is, ha fogyna a víz nagyobb mértékben, ha garanciális az autó (új blokk elvileg javított verzió), bár magam fajtának jobb lenne egy motorhibás és egyedileg megerősíteni esetleg egy kipufogó gáz tesztet lehetne csinálni a tágulási tartály sapkánál átvizsgálás keretében. Olajcsere használat függvénye, nálunk korábban motorizálódó és esetenként többet utazó népeknél én is ilyen rém alacsony számokat hallottam, de reálisan 10-15e km megteszi (pontosabbat olaj analízis tud mondani. Olajban futó vezérműszíj miatt fontos, hogy rendelkezzen a gyári előírt minősítéssel a kenőanyag, különben megeszi a gumi anyagát és kb ledarálódik, elmállik. Márka szinten Sync 3 2016-tól létezik, típusra specifikusan passz
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #43713 üzenetére
Amerikai, ott szerel - ha ugyanannyit dolgozott volna EU-ban, hitelesebb lenne. Kint erősebben védi a jog a vásárlót, csoportos pereknek nagy hagyománya van, nálunk ugyanaz a konstrukció max hamarabb megy a bontóba aztán jóidő...
Meg kéne nézni az öntvényt, melyik hol készült; globális vállalatnak szvsz simán megérheti ugyanott készíteni ezt-azt és különböző helyeken szereltetni vámok, előírások, stb miatt.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz #27070592 #43713 üzenetére
az európai blokkok nem Craiovában készülnek egyébként?
#43714 molnarpeter szorri, nem tudom miért feltételeztem, hogy a hengerfej reped (az tűnt logikusabbnak, a blokk mégis csak egy nagyobb egység ) mindegy is, a kérdés inkább az, hogy ez mennyire jellemző probléma (egy a tízből, egy a százból, egy az ezerből... ) és mit lehet tenni ellene azon kívül, hogy rendszeresen nézem a hűtővíz szintjét?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #43715 üzenetére
Igen, csak egy random szerelő egy random Ford szervízben aki épp szeret munka közben videózni, általában max pár éves autókon dolgozik, van egy alapszintű hozzáférése a belső szervízinfókhoz és szereti elmondani a (teljesen szubjektív) véleményét dolgokról.
Itt kapcsolódik is f4lcon felvetéséhez, mennyire számít egy blokknál a gyártási helyszín. Többet számíthat a pontos földrajzi helynél a Ford által megkövetelt szerelési minőség.
Egy másik videoban beszélt arról hogy 1-2 éves blokkoknál is jellemző gond a hidegen csattogó járás, mert a gyárban csak egy elég tág határok közé belőtt szelephézaggal készülnek a blokkok. Aztán amikor egy szétborított blokkot ő rak össze és a hézagokat pontosan a tűrés közepére állítja be, látványosan csendesebb lesz ugyanaz a blokk.
Abból is az volt a (szubjektív) véleménye hogy idő és ráfordított munka kérdése egy jól beállított blokk és a gyárban ezt a plusz időt és plusz munkát próbálják minimalizálni mert az növelné a költségeket. Vagyis egy évi milliós darabszámmal dolgozó motorgyárban a blokkok csak "össze vannak hányva", tűrésen belül vannak, csók. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz f4lcon #43716 üzenetére
Víz fogyást tudod csak nézni, mást nemigen. Ford is azt mondja, hogy enyhe vízfogyással nem foglalkoznak (gariban). 1000km/1liter vízfogyás már garis.
Persze nem a 2017-es 5 év garisra (de lehetett kérni gari kiterjesztést 8 évre - én is vettem hozzá, ki tudja mi lesz 5 év után alapon).Amúgy az is sokat elmond a parajelenségről, hogy gariidőn túl szabadulnak ettől a motortól. Túl rizikós.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
darvinya
titán
válasz ZolkoW #43712 üzenetére
Nyáron júniusban vettem új, idei gyártású.
Egyszerűen tegnapi esőben, alig tudtam elindulni zöld lámpánál, mert egyből kipörgött.
Persze, mikor már sikerült kicsit felmelegnie, akkor betapadt.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #43719 üzenetére
Nem a gumit akarom védeni, de nem lehet, hogy az aszfalt volt fos?
Egy elindulás alapján leszarozni valamit kicsit meredek. Itt vagyunk Horvátországban, itt pl. volt egy olyan lámpa, ahol még az esp is belenyúlt indulásnál, mert ez a fehér mészköves aszfalt úgy csúszik nedvesen, mint a jég.Just a simple Lineman...
-
darvinya
titán
Mivel szokásos útvonalon történt, így kizárt, hiszen Escort-tal is mentem, ami Maxxis és Nexen is volt fent.
Flaszter por nem lehet, mivel 10 perce eset mire odaértem a lámpához, ráadásul víz a padkánál folyt el.
Tehát nem szemerkélő esőről volt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Ma érkezett a csomag a Kovács Autótól. Gyorsak voltak, mert hétdőn dél körül rendeltem. Mondjuk megéreztem, h sokkal könnyebb lett a számla...
Zsu-tól picit olcsóbb lett volna a két lámpa, de oda meg rájött volna a szk, úgyhogy inkább innen vettem.
A régi lámpákkal kezdeni kéne valamit, felújíttatni, okosítani. Tudtok valakit aki ilyesmivel foglalkozik? Gyáriak, szóval nem eldobós.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Érdekesség, csak mert mindhárom NGK, de attól még a trafó kínai, a kábelszett lengyel, a gyertyák francia gyártásúak.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #43722 üzenetére
Jó, azért az Escort más. Nem ugyanaz a teljesítmény és a súly sem.
Ennyi erővel én is mondhatnám, hogy a Michelin Road 5 gumi szar, a Pilot Street meg jó, mert ahol a 125-ös motorom sosem csúszott meg, ott a 690-essel már tudok úgy csinálni, hogy megcsússzon. Alma-körte...Just a simple Lineman...
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #43727 üzenetére
Ha nehezebb a motor, és orrmotoros, elsőkerékmeghajtásról beszélünk, a kerekek jobban le vannak nyomva, jobb a tapadás. Emellé egy gyengébb teljesítmény is társul, ami nem tekeri annyira meg hirtelen a kerekeket, hogy kicsússzanak, hanem megtörténik a tapadás.
És mielőtt mondanád, hogy de hát az Escort kerekeit is meg lehet nyikorogtatni, megelőzném azzal a gondolattal, hogy szinte minden kocsiét meg lehet, ha olyan az út, olyan hirtelen van a gázadás, kuplungfelengedés.
Ugyanazzal a gumival, úton, gázadással, mivel az Escort orra nehezebb, kevesebb lóerő, a Focus megpöröghet, az Escort meg nem. Nincs benne csoda, és nem feltétlen a gumi a hibás.Szerk.: nem véletlen pakoltak néha a csomagtartóba cementes zsákot a Ladáknál, hogy a hátsó kerék jobban le legyen nyomva.
[ Szerkesztve ]
-
Gyerekek!
Ma bontottam a lámpâkat, be is raktam mindkettőt. Összeszerelésnél vettem észre, h két balos takarót csomagoltak hozzá.
Most várom, h visszahívjanak./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
nagyúr
Srácok mk 1.5 első doblemezeknél van valam trükk leszedéshez?
A műanyag és a járati ív mögé hétvégén benéznék, mennyi retek van és kitakarítanám, meg megnézném milyen állapotban van. De nem szeretném eltörni, meg ilyenek."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Sub-ZeRo #43733 üzenetére
subaruwrc az embered, ő már csinált ilyet.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
subaruwrc
félisten
-
ldn218
tag
Én gyártottam hozzá kis fém füleket. Nekem is levan törve a sajátja. A házon a fedél mellett van öntésében csavarhelyeknek kialakított részek. Ezekbe belefurtam kerestem bele csavart és ezekkel rögzítem. Szépen helyre huzza a fedelet. Kókánynak is tünhet a megoldás de abból indultam ki hogy az újként megvásárolt autómon pár évesen már letörtek. Most hibátlanul zár a fedél és a kutya nem látja hogy hogy oldottam meg.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #43733 üzenetére
Komposzt a dobbetét mögött -> Octavia mk3-nál például legalul a lemezből van kihagyva egy kis zseb, hogy tudjanak távozni a növényi anyagok ilyesmi megvalósításán morfondírozom én is más típuson, két nagyobb furat, aztán bevagdosni koronggal (=trapéz alak), ecset/spray, stb...
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #43740 üzenetére
Focusnál annyi a különbség hogy a műanyag dobbetét mögött van egy kiba zajvédő szivacs , ami csodálatosan magában tartja a rácsorgó sáros vizet és hajlamos szétrohasztani a sárvédő alját..
Ezeket likvidáltam onnan a 'csába mindkét oldalról. -
senior tag
válasz #27070592 #43741 üzenetére
Ez melyik Focusnál? Nekem mk2.5 van, az első kereknél van a dobbetét folytatásánál ilyen szőnyeg szerű anyag. Még soha nem bontottam le. Hátul nincs, ott rozsdás is volt a lemez, de legalább ott nem áll meg a dzsuva. Érdemes elöl is száműzni?
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
#27070592
törölt tag
Ez egy Mk1.5, csak erről van infóm, nem akarok hülyeséget mondani.
Szőnyegszerű borzadály a Mk1 Focusokon hátul van, "dobbetét" címszóval. Azt is szívesen eltakarítanám onnan, a Klokkerholm gyártott is ide rendes műanyag dobbetétet, de legnagyobb sajnálatomra már sehol nem lehet kapni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #43743 üzenetére
Kecskemét, Munkácsi filter még olyanhoz is szerzett be műanyagot, amihez nem létezett gyárilag egy kérdést megér.
Más típus alatt a kortárs Golf 4-et gondoltam amúgy, aminek szintén van szivacs a sárvédő mögött, annál az ív tetején helyezkedik el. Sajna kicsit későn értem oda, de kidobva.
-
-
Ma délután viszem beállíttatni a fényszórót, 14-én pedig fóliáztatni. Azt mondták 25-30 ezres közt lesz a pár.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Windows 11
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Peugeot, Citroën topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Renpho talpmasszírozó
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000