- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- iPhone topik
- Apple iPhone 11 - népalma
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz gabor9991 #44701 üzenetére
gondoltam, ha olajos, akkor ugyanaz a szivattyú termeli a nyomást.. mondjuk belegondolva a kormány alaphelyzeti és álló motoros tekergetése között jól érezhető a különbség, szóval talán azzal nincs baj, de a fékemmel nem vagyok elégedett. meg kerékcsere óta a küszöbömmel
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Arra tudja valaki a valaszt, hogy mondeo hybrid autot hogy kell telen inditani, vagyis ott nincs melegites mint a normal autoknal? Mert ha beinditom akkor a hybrid aksi megy csak, hogy melegitem fel a motort az inditashoz?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz venom8888 #44706 üzenetére
Nem kell felmelegíteni a motort indulásnál. Ezt eddig sem kellett, mert környezetszennyező megoldás.
Kb 30mp után már használható normálisan egy belsőégésű télen is.
Normális alatt természetesen nem padlógázt értem, hanem finom gázadással.Hibridek esetén elméletileg a spéci olajjal (5W...) oldják meg, hogy a motor bírja a hidegindítást. [link]
De ha nagyon aggódsz a motor miatt, akkor P-ben taposs rá a gázra hogy beinduljon a motor és várj 1 percet az indulással.Én azt vettem észre úgy működik a Ford hibrid megoldása, hogy a hideg motort 60 fokos vízhőfokig járatja, amíg azt nem éri el első beröffenésnél addig nem állítja le.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Sys85
veterán
Na voltam ivanicsban árajánlatért.
Hát van egy kis különbség.
Ivanics: 928056ft
Allianz: 400000ft
Ugyanazokat számolta az Ivanics ami az Allianzos jegyzőkönyvben is szerepel.
Lesz egy kis küzdelem a biztosítóval azt hiszem.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
-
venom8888
őstag
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Nézegettem a Jazz és i20 melett Ford Fiestákat is (2012 körülieket). Alapvetően mennyire vállalható szerintetek az 1.2-es szívó benzines motorral? Mire kellene mindenképpen külön figyelmez fordítani szerintetek vásárlásnál?
Dániában nézegetem, itt sajnos szét van adóztatva az autózás, szóval az, hogy gyenge, az elfogadott, az összes megfizethető adóval sujtott kocsi gyenge. Kis túlzással persze. Lényeg, hogy bírja a strapát, mert az emberek kerülik szervízeket Itt is sajnos... Ahogy látom ennek 16000km periódusa van, az király, mert akkor legalább 20k km előtt talán cserélik az olajat a helyi "korrekt tulajok"
A rozsda az itt kifejezett gond a sózási szokások miatt, szóval próbálok majd benézni alá...
Alapvetően az autopályán, ahol a párom napi 2x30km-re használná úgyis csak 100-110-el mennek az emberek, azt meg kibírja ez is, nem egy magyar pályázási "élményre" kell gondolni szerencsére.
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #44710 üzenetére
928 ezer bruttóból biztos többet ki lehet hozni mint 400 nettó.
Alkatrészekre van avultatás de fényezésre és munkadijra nincs így azt ki kell fizessék nettó áron annyit amennyit az Ivanics számolt.Gixxer88:
Dobd majd be hogy mi lett a biztosító újabb ajánlata így a 928 ezres márkaszervizes ajánlat után.
-
Sys85
veterán
válasz gabor9991 #44714 üzenetére
Kíváncsi leszek.
Felhívtam egyik cimborám édesanyját,ő biztosításokkal foglalkozik,eléggé képben van.
Nagyon nem bíztatott,azt mondta hogy ilyen max +10% amit hangsúlyozottan TALÁN ki lehet még hozni belőle.
Akkor fizetne többet a biztosító,ha közvetlen a márkaszervizben javítanák,de akkor meg még nekem is zsebbe kéne nyúlni,cirka 80k lenne az önköltség (az avulás mértéke,ami ugye 20%).
Szóval ebből többet nem nagyon lehet kihozni,de azért 1-2 levélváltást megér a biztosítóval a dolog,de mindenféleképpen marad a bontott ajtók felkutatása és felszerelése.
Röhejes ez a magyar biztosítási rendszer.
Főleg ez az avulás téma.Teljesen mindegy hogy egy 2 éves autóra kell alkatrészt venni,vagy egy 10évesre,nem lesz annyival olcsóbb az öregebbre sem az új alkatrész…[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
gabor9991
őstag
928 bruttó az 730 nettó (ha nincs valami kedvezményes kulcs erre azt most nem is néztem meg),ha ebből az avultatott alkatrészekre de csak az alkatrészekre lejön a 20% amit írtál, szerintem még 440nél többnek kellene maradnia.
Valamennyit biztosan találni fognak pluszban, 1-2 emailt mindenképp megéri elküldeni mint elsőre elfogadni az ajánlatukat.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz csubuka #44713 üzenetére
Hey,
Fiestákhoz nem tudok érdemben hozzászólni, és a költségkeret nem ismert, de egy ilyen stabil kiszámítható felhasználásra nem opció egy használt villanyautó? Egy 250km körüli hatótávval heti két töltéssel is megoldható lenne.
(A dán hozzáállást az EV autókhoz nem ismerem, milyen lehetőségek vannak ) -
csubuka
addikt
válasz #27070592 #44717 üzenetére
Szia,
Köszönöm a választ! Annyira nem akarok sokat költeni, mivel csak kb egy évre kell kocsi, utána nem is biztos, hogy szükséges lesz, eddig is tökéletesen elviltunk biciklivel De tényleg... Dániában ha nem kötelező, akkor senkinek nincs kocsija, csak a páromnak úgy alakult, hogy kell.
Amúgy persze szeretik a villanyautókat, de a korábbi speci adókedvezmények megszűntek és sokszorosa lett a villanyár itt is a korábbinak. Sajnos én éppen nem olyan helyen lakok, ahol a töltés egyszerű volna. Családi házban jó ez a villanyautózás szerintem, csak még nem volt sokszázmillióm a házra
Így a villanyt hanyagolnám, persze az árban is máshol van. Költségvetés meg valóban dán áraknál nem mond sokat. 3M alatt itt csak hulladék van, ahogy láttam sajnos. Nincs ilyen extra limitem, de nem akarok rá mondjuk 7 milliót költeni, mert nem kell. 3-4M lesz ez, ott már nem csak négykerekes szemétlerakók vannak, ahogy látom így a nézegetéseimnél.
Sajnos, ahogy nézem ez éppen a 60 lovas Inkább hanyagolom, amúgy persze el lett hallgatva, de a szagról dohányzó volt... "Majd megoldjuk, van ilyen szagmentesítőm" - itt is tudnak dumákat a kereskedők.
-
csubuka
addikt
válasz ReFleXx #44720 üzenetére
Oha, értem,köszönöm az infót
Modjuk nem tudom, hogy egy ilyet a dán műszaki vizsgáztatás mennyire nézne el... (vagy lehet-e ezt okosan kapcsolni, ha már okosan akarja az ember az "okosságot") Alapvetően a maga módján ez adócsalás lehetne akár, hiszen gondolom többet eszik a 82 lovas verzió. És a fogyasztás alapján kapja az ember a "zöld-adót" a nyakába. Szóval egy ilyet inkább nem kéne, a SKAT/adóhivatal nagyhatalmú szerv, legalábbis az ember szétszívatását gond nélkül el tudja intézni... -
DeFranco
nagyúr
válasz Zoli-bácsi #44722 üzenetére
Van, persze.
Az az elv, hogy a biztosító neked az eredeti állapot helyreállítását fizeti meg, az autó alkatrészcseréből adódó értéknövekedését (pl. régiről újra cserélt váltó, radi, lámpa) nem.
Ez egy hülye helyzet, mert ha csak nem bontózol, nem tudsz "eredeti" állapotú alkatrészt belerakni, csak újat, tehát meg vagy lőve, ugyanakkor az sem reális (a biztosító szemszögéből) hogy többel gyerek ki a dologból, mint amivel belementél (káronszerzés).
Ennek egy módja az avultatás, ami szerintem sem jó, de nem tudok jobbat.
-
ZolkoW
őstag
válasz DeFranco #44723 üzenetére
nem vita céllal, de lehetne az az elv, hogy olyan állapotba kéne hozni az autód, mint volt előtte. Vagy semmiképpen nem rosszabba. Namost ha ez új alkatrésszel, új festéssel megy csak, akkor ez van, nem? A biztosítónak persze nem 400-ba, hanem 600-ba kerül (vagy többe), na bumm. Majd beszedi a károkozókon. Jó, amikor fillérekért megy a harc, senki sem szeret 600-at költeni a 400 helyett. De nem lenne rossz, ha a károsult a végén úgy jönne ki, mintha semmi nem történt volna, csak egy kis papírozás.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Sys85
veterán
válasz ZolkoW #44724 üzenetére
Ezt mondom én is.
Ha csak az új ajtók ára (amivel a biztosító is kalkulált,legalábbis elvileg) a szervízben 400k,akkor a 400k-s biztosítási ajánlat nevetséges.
Beszéltem allianzzal és új ajtóval számoltak,ezért is számoltak 20% avulással.
Na most a szervizben a 2 csupasz ajtó cirka 401k és akkor még sehol a fényezés,a szerelés,plusz a járulékos apróságok.
Még egy maszek szerviz sem csinálja meg 400-ból bontott ajtókkal és fényezéssel meg minden mással.Főleg nem szépen.(Erre felénk nem egy olyan műhely van,ami bár olcsón dolgozik,de olyan is…)
És akkor azok bontott ajtók,de nem azzal kalkulált a biztosító,hanem újakkal.
Kíváncsi lennék mikori árakkal számolnak,mert hogy nem 2022-es árakkal az biztos.
A másik ami vicces,hogy ha kifizetésről van szó akkor a legminimumabb árakkal/költségekkel számolnak amiből sehogy sem jön ki a meló,de mondjuk GTK-nál meg a legmagasabb roncsárral számolnak,amennyiért soha nem fogja megvenni senki sem.
Tudom,nem szeretetszolgálat egyik biztosító sem,de azért ez röhej.
Amúgy nem akarnék én sem semmi extrát,csak a balesetet megelőző állapotot,a károm valós mértéket.Ez meg szerintem jogos elvárás a biztosító felé ha már én voltam a vétlen.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Ez az avultatás a legnagyobb szemétség.
”Az új alkatrész növeli az autó értékét,ezt a különbözetet vonjuk le a kártérítés összegéből”
Na most ez egy baromság.Egy forinttal nem fog többet érni a Focus ,mert a gyári állapot kerül(ne) visszaállításra,sőt ha egyszer eladásra kerül a sor és kiderül hogy megtörték (még ha nem is tk-ra),akkor az inkább értékcsökkentő,még akkor is ha mondjuk gyári szervizben kapott 2 új ajtót és amúgy szép állapotban van.
Ez sokakat elriaszt,vagy minimim erős alkupozícióba hozza.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
Lassan eljön az őszi olajcsere ideje...
Eddig volt ugye Ford Formula, utána Motorcraft, legutóbb tavasszal Elf Evo 900 SXR került bele. Most ezzel szemezgetek.
Különbséget ennyit látok az Elf és a Mannol között.Elf
Jóváhagyások: Ford WSS-M2C913-C
Specifikációk: ACEA A5/B5, API SN/CF
Bruttó ár: 11613 FtMannol
Jóváhagyások: Ford WSS-M2C 913-D
Specifikációk: ACEA A5/B5, API SL/CF
Bruttó ár: 9070 FtMelyiket vegyem? Vagy tökmindegy? Motorcraftot skippelném, mert 14k az ára és onnan csak fölfelé.
Ma kicserélte a szerelő a szervót utángyártott újra. 3 ezres fordulat felett sajnos ennek is van kis visítós hangja, de korántsem olyan borzasztó, mint annak amit 3 éve vettem. Viszont jó lenne valami megoldást találni, hogy a gyárit fel lehessen újítani. Lehet megeresztek egy telefont a ko-csi2 kft-nek, h tudnak-e valami megoldást, mert annak legalább nem volt hangja. Jó lenne megmenteni.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nagyúr
Motulnak van direkt fordra spec olaja. Én olyat használok már harmadik alkalommal. Pöpec.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
gabor9991
őstag
Mannol csak csak M2C 913-C
Az elf M2C 913-D
Fordítva irtad
Én az Elfet tettem bele most is, lehet jó lenne a mannol is de nekem nem szimpatikus mint márka,
néhány dolgot mint kenőspray, fényszóró polirozó, belsőtér tisztító már vettem ebből a márkából és nagyon gyenge minőségű volt minden.
A nyekergő szervószivattyú kérdés lehet csak akkor oldódna meg ha utángyártott helyett gyári vagy gyári felújított kerülne bele.
Ezek a kétpálcás utángyártott kínai lomok mint amit starline néven az enyémbe is tettünk annyit érnek mint amennyit kérnek értük, csak drága móka a munkadíj egy ilyen esetben újra ki-beszereltetni meg garanciáztatni sajnos ezt tudják az alkatrészkereskedők is gondolom ezért merik ezeket forgalmazni mert szerintem nagyon ritkán kapnak ilyen szivattyúkat vissza. -
válasz gabor9991 #44731 üzenetére
Tényleg. Felcseréltem a kettőt.
Akkor marad az Elf, annyival nem drágább.
Meg akkor hozzácsapok még a rendeléshez néhány szűrőt is. Ott a Hengst-el szemezgetek, hangyányit olcsóbbak talán, mint a MannFilter.Sub-ZeRo: EZ lenne az?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
válasz troll81 #44733 üzenetére
50 ezres volt szállítással.
Gyári az kábé megfizethetetlen kategória, 150+ ezrestől a csillagos égig mennek az árak.
Szét fogom szedni a régit ami beszart meg szétkapom a gyárit is és megnézem mi újság. De előbb holnap telefonálok egyet, hátha...
Keresgéltem felújító készlet után, de nem találtam csak mk1-hez tömítéskészletet./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
robertka
tag
Valaki szerelt már első kerékcsapágyat mk2 Focusban? Ahogy látom kellene hozzá egy vagy prés és kb 5mm-es erős lemez vagy speciális csapágyszerelő készlet. Ha készletben gondolkodom hány mm-es et kellene venni, talán 82? Vagy ha van prés akkor felesleges, megoldható a csere két erős lemezzel, hogy a külső csapágycsészénél támasszak alá a bepréseléskor?
-
Sys85
veterán
válasz robertka #44742 üzenetére
Szerintem egy kisebb maszek műhelyben (főleg ha van valami akár csak távolabbi ismerős is ott) ingyen,vagy minimális összegért kipréselik a régit és be az újat.Szerintem 1-2 ezer forintot megér az hogy nem szivatja magát az ember.
Nekem anno az MK1 jobb első csapágyát egy környékbeli szervizben ingyen megcsinálta 5 perc alatt az egyik szerelő,semmit sem kért érte.
Szerintem kérdezz körbe mielőtt nekiállsz,mert otthon rendes csapágyprés nélkül iszonyat kínszenvedés lesz jó sok anyázással,főleg hogy nem tegnap került bele az a csapágy (gondolom).
Szerintem szenvedni fogsz eleget már azzal is hogy levedd a csonkállványt.Olyan szépen összegyógyulnak az alkatrészek az évek alatt,hogy öröm szerelni...
Nekem a féltengely sem nagyon akart kijönni belőle,nagyon sokáig szenvedtem vele,volt 1-2 idegösszeomlásom közben.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
ldn218
tag
válasz robertka #44742 üzenetére
A prés egy jó dolog azzal a legkönnyebb. Én nem használtam csapágyszerelő készletet. Kiütöttem a tőcsavarokat. Ezután a tehermentesítő átmérőjének vonalában levágtam sarokcsiszolóval egy cikket. Majd vele szemközti oldalon is. Így a présbe rakva elég közel alátudtam támasztani a csonkot. Nem görbítettem el.
-
csubuka
addikt
válasz ReFleXx #44747 üzenetére
Értem, jogos... Gyakorlatban valószínű megúsznám igen. NEDC adat szerint egy picivel többet eszik, de a "kiválóan átgondolt" helyi struktúrában ez 50k HUF körüli éves adnövekményt jelent... Elég elcseszett a szabályozás a kocsiknál itt sajnos... 10 év alatt 250k-t futott benzines i20-meg hasonlók vannak, mert kényszerből ezekkel pályáznak az emberek (meg vontatnak utánfutót meg hasonló szégyen kényszermegoldások). A legtöbb dízelt szétbünteti az adó pl.
-
robertka
tag
Köszönöm de amit lehet inkább magam szeretek csinálni mert erre a kérdésre is azt a választ kaptam, hogy nem szükséges a külső csapágycsészén alátámasztani kibírja, ha meg ugy megyek oda hogy "kukacoskodom" meg kinéznek.
subaruwrc Nagyon kedves vagy köszönöm de már régóta vágyom egy jó présre most már épp itt az ideje, hogy összerakjak egyet.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Óra topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...