Hirdetés
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- Google Pixel Watch 3 - képpontos idő
- Kiszivárgott a Xiaomi 14T modellek eurós ára
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Huawei P50 Pro - emlékkép
Hirdetés
-
SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
gp Az open béta rajtjával együtt a készítők egy hosszabb gameplay videóban magyarázzák el, hogy mire számíthatunk a játéktól.
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
reelc
veterán
válasz FunPro #134649 üzenetére
Én azt nem tudnám elképzelni, mert bármelyik ponton kampec az egésznek, amikor már egy rész kevesebbet hozna a konyhára.
Hány film(sorozat) volt már úgy, hogy első rész és úgy van vége, hogy folytatódhat siker esetén... pl. ez is. Aztán vagy volt folytatás, vagy nem. Néha a vagy nem a jobb.Szerintem az első rész egész jó volt a maga idejében.
Talán ha azt remakelték volna, jobb lett volna az eredmény. -
FunPro
senior tag
Am, most hogy terítékre került a relicta, hála a havinak, írnék róla 2 sort.
Kifejezetten jó játék, jó sztorival.
Ami negatívumot tudok mondani, hogy a játék túl komplex. Sok esetben azt sem tudja az ember mihez nyúljon, és sokszor már közelebb áll a játék egy sherlock holmes-hoz mint egy portal-hoz.
Sok helyen úgy jutottam tovább, hogy a tereptárgyakat és a játék fizikájából adódó glicheket használtam.
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
reelc
veterán
válasz FunPro #134654 üzenetére
Volt 2 film, egy el nem készültnek a promója, tv sorozat, websorozat, rajzfilm.
Gondolom nem véletlen, hogy az első filmet láttam csak (anno tetszett), a többit már nem.Mondjuk a játék sosem érdekelt annyira, talán az 1 és a 4 volt amivel játszottam a maga idejében.
Talán másképp alakul, ha akkoriban a játékok nem hagyják ott a PC-t jópár évre. -
Samus
addikt
Több min 6 évnyi feljlesztés után megjelent a Wolfenstein: Blade of Agony végleges, komplett kiadása. Önállóan futtatható (standalone). Igazi csemege
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
cyberkind
félisten
-
ayo
addikt
válasz cyberkind #134664 üzenetére
11 millió dollár volt az első évi free games. full komolytalan ahhoz a bevételhez képest, de gondolom azt a táblát is láttad
Persze lehet ezekről tudomást se venni, csak közben amíg Steam vs Epic megy szépen lassan azt látom hogy mindenki Xbox Game Pass elő fizető is lett[ Szerkesztve ]
http://jateknaplo.blog.hu
-
maross
veterán
válasz cyberkind #134664 üzenetére
Valoszinu van ott par arc, aki ert hozza, es nem mi a fotelbol fogjuk megmondani a tutit. Az elejen nem lehet veszteseg nelkul csinalni, rajtuk mulik, hogy mit hoznak ki belole. Persze, siman benne van, hogy nem jon ossze nekik, es maradnak fortnite launchernek. Ingyen jatekoknak meg oruljunk, en pl rengeteget jatszottam a jurassic world-del, amire egyebkent nem vitt ra a lelek hogy 5-10 euroert megvegyek.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
cyberkind
félisten
Ezt a kettőt láttam csak. Másrészt nem fogom soha se megérteni, hogy ezek a gagyi skinek miért tudnak ennyi pénzt hozni, amikor megláttam Aloyt, csodálkoztam, hogy az valakinek tetszik az eredeti után.
maross
Egyelőre nyilván mindenki hagyja az egészet, aztán kiderül, aztán mehet ez is a darálóba mint a Tencent első térnyerésekor Cliffy B.[ Szerkesztve ]
-
ayo
addikt
válasz cyberkind #134667 üzenetére
Na igen, attól hogy nem értjük még létezik, és mint látod megy. Nyilván te v én bele se kezdtünk volna, hisz milyen hülyeség már, ezek és persze más iap királyok napi milliókat keresnek. Nagyon sokat változott a piac és a fogyasztás, a fogyasztói szokások lásd Game Pass, Netflix, Spotify stb. Olyan mint Steam idejében tuti nem lesz és nem azért mert Half-Life, hanem mert full mások az igények.
[ Szerkesztve ]
http://jateknaplo.blog.hu
-
cyberkind
félisten
A felsoroltakat pont értem, sőt sokkal több pénzből, sokkal jobbat tudok csinálni kivétel a Spoti, mert ott minden megtalálható elvileg, de a többieknél nem. Nemcsak az igények miatt, hanem a költségek miatt, elég megnézni csak a Sony hozzáállását a dolgokhoz, ott is beindult a profitmotor az új genre, nem lehet a végtelenségig fejleszteni a 300-500 milliós játékokat relatív hason nélkül.
-
nagyúr
Sziasztok!
Tegnap rábukkantam 10db PC-s játékomra a pincében, CD/DVD változatok. Mivel már ezer éve nincs is DVD meghajtó a gépemben, használni így nem tudom őket. A 10-ből 8-at szerencsére be tudtam aktiválni serial alapján különböző store-okba (steam, rockstar games, origin, battle.net), viszont van 2db játék ami ilyen Legjobb Választás (LV) szériából való és nincs a tokban serial. Emlékszik ezekre esetleg valaki, itt a lemezen volt a serial vagy ezekhez nem is kellett?
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #134671 üzenetére
Jade Empire - Special Edition és Stranglehold. Előbbit nem hagynám veszni, szerettem anno (ráadásul magyar feliratos verzió ).
[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
Ha megkeseredett vénemberek lesznek 30 éves korukra, akkor simán.
Tomketbéla a pólóblogján is megírta, hogy akinek kimaradt a C64/Amiga az nem ember, de a tér-idő kontinuum megállott a fejlődésben legkésőbb a Gravis Ultrasound, ill a Voodoo 5 premierjekor. Na, ő 30 se volt mikorra belefeszült a valóságba, de azóta talán kiengedett.Pedig azért nagyon nem baj, hogy 1996 után 1999-re, majd 2018-ra idáig jutottunk OST ügyileg.
Doom sem csak koszt szedett össze az eredeti prüntyi és a BFG Division zúzás között.Azt külön kiemelném hogy milyen óriási különbségek voltak a MIDI képességekben anno.
AmoRetro.de, WaveTable.nl, utóbbi Youtube csatornáján nagyon jól látszik, hogy leszámítva a szintetizátor gyártó Roland, Yamaha, és Korg cuccait, a többi nagyon felemásan muzsikált, de van hogy a jobbak is arccal hárítják a hamisan szóló hangszereket. Ugyanitt a régebbi játékok által használt Yamaha OPL 2-3 frekvenciamodulációs szintetizálás is kútba ugrott, miután a gyártók, élén a Creative CQM próbálkozásával 95 után, lespórolták az eredeti és egyre dráguló Yamaha chipeket, és borzasztóan szóló saját megoldásokat dobtak piacra.[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
ayo
addikt
válasz cskamacska #134676 üzenetére
pedig mindig régen jobb volt
nézd meg milyen fenekek voltak régen:
http://jateknaplo.blog.hu
-
cskamacska
addikt
Ugyanakkor a kultúrsokk valós.
Warpips nyomán eljutottam ehhez a MMOBomb - Minion Masters Firts Look bemutatóhoz. A játék 2016-os, 2019 névleges kiadási dátummal, műfajilag kártyagyűjtögetős tug-of-war stratégia hibrid.Videót nézve egyszerűen a fejemet fogtam, hogy rettenet sokat kell/lehet pöcsölni a menüben mindenféle gyűjtögetéssel. Van vagy 4 féle játékpénz, vannak ugye a kártyák, a hősöket lehet fejleszteni, öltöztetni, babusgatni mindenféle szinten (melyek hero shooter módra vannak kitenyésztve), kihívások, érmek, buksisimi, csoportszex, mindenféle tevékenység, csak a játékkal ne kelljen játszani. Nem is hibáztatom őket, én sem játszanék vele.
Ehhez képest az egy hete megjelent tug-of-war rougelite keverék Warpips a 3-15 perces meneteivel, kampányával, és 0,5-2 perces menü nézésével még mindig "rendes játéknak", és nem egy soha véget nem érő, soha abba nem hagyható MMO ivadéknak néz ki.
Warpips us.gamesplaneten 9 dollár szűk 3 óráig, Green Man Gaming pedig 8.15 (7,67 bejelentkezve) euróért adja ma éjfélig.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
nagyúr
Nem tudom ez itt mennyire off topik, tegnap ha már így beregisztrálgattam a pc játékaimat akkor már nézelődtem VGA fronton, mit kínál a piac. 8. éve egy R9 270x-et pörgetek, bár már évek óta nem játszom PC-n csak elvétve. Amikor megvettem 50e Ft volt kb az a kártya, rögtön megjelenés után. Én hülye, azt gondoltam hogy egy 8 éves kártyához képest dupla teljesítménnyel bíró VGA manapság kb pont ugyan ennyibe kerülhet. Mégis csak 8 év telt el. A benchmarkok szerint kb egy gtx 1060 az amiben dupla annyi kakaó van. Kissé pofáncsapott amikor megláttam, hogy egy ilyen kártya használtan(!) 100e Ft környéke. Gyakorlatilag a 8 évvel ezelőtti 50k ma egy fele olyan erős kártyára elég Jó, 2013 óta volt egy összesített 15%-os infláció, szóval ha ma 60-ért nézek kártyát az olyan mintha '13-ban 50-ért, de azzal se vagyok előrébb. Azt hiszem marad még egy ideig a 270x.
-
morfondőr
őstag
válasz tboy93 #134679 üzenetére
A mostani árakat inkább hagyd és várj a vásárlással. Az én 2060S-em 160-ért vettem másfél éve, most használtan 250-ért másodpercek alatt el tudnám szerintem adni szerintem. Olyan VGA vásárlási láz van, hogy mindenért 2-3x árat kérnek.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
cskamacska
addikt
válasz tboy93 #134679 üzenetére
ITcafé - Elon Musk hatására lett dogecoin-milliomos egy 33 éves férfi
ITcafé - Elmérgesedhet a kriptovaluta okozta SSD hiány
SG hír fóruma - Szigorúbban kellene szabályozni az USA-ban a kriptovalutákatNem direkt válasz a fejkapargató tanácstalanságodra, de azért a zeitgeist benne van
pölö
kvp 2021.05.03. 00:36
"A kripto piac jelenleg egy nagy pilótajáték, csak valamivel bonyolultabb mint a tőzsdék. Ha nem raknának bele folyamatosan több valódi pénzt mint amennyit kivesznek, akkor mar réges-régen bedőlt volna, mert nem lenne miből arámot venni a működtetéséhez. (a rendszerek három módon veszítenek fedezetnek használt konvertibilis valutát, az egyik a fizikai működtetéshez, kvázi áramszámlára kivett pénz, a másik a kereskedők működési költségére kivett pénz, a harmadik pedig a kiszállóak eladásai)A valódi tőzsdével szemben, ahol a cégek végeznek termelő tevékenységet is, tehát az értéknövekedésen felül (annak leállta eseten is) lenne osztalék, addig a virtuális (másodlagos) tőzsdei konstrukciók és a kriptopénzek nem generálnak osztalékot, tehát ha nincs értéknövekedés, akkor nem teremtődik pénzügyi érték. Ez a piramisjátékok egyik legfobb ismerve. Ha megállna a konvertibilis valódi pénz beáramlása a rendszerbe, akkor nemcsak értéktelenné válna minden kriptovaluta, de a kereskedelmi rendszerek is leállnának, mert azt az áramszámlát sem fizetne senki ami a főkönyvek frissítéséhez kell.
Na most a kérdés, hogy mi lesz ha mar nem tudnak többet kibányászni? Emelkedik tovább az ár, emelkedik vele a tranzakciós költség, amíg mar átutalni is túl drága lesz. És ezen a ponton kvázi befagy mindegyik a rendszer. Nem lehet kereskedni, nem lehet új token-eket létrehozni és nem váltható vissza normál (konvertibilis, sarki boltban elfogadott) pénzre. És ez egyenlő a 0 valós értékkel."
t_robert 2021.05.03. 11:06
"Pont ettől veszélyes, hogy szabályozatlan. Egyre több valódi pénz koncentrálódik a kriptavalutákban. Főleg most, hogy a cégek is kezdenek komoly pénzeket beletenni. Lásd Például Elan Musk stb. Ha hirtelen megdőlne a kripto valuta piac az erősen kihatna a valódi pénz piacra és a gazdaságra is. Gondolom nem igazán szeretnél egy 1929-es szintű világgazdasági válságot. Valamilyen szintű szabályozás kell rá, hogy ne robbanjon a pofánkba az egész vagy legalább is mérsékelt hatással.
Ha hirtelen beszakadnának a krypto valuták "értéke" mondjuk a 10-edére akkor valós pénzek ezer milliárdjai úsznának el a semmibe. Mivel semmiféle valós érték nem áll a krypto valuta mögött a spekulációt leszámítva. Nincsen rá garancia, hogy nem dől be a piramis játék holnap vagy egy év múlva.
A valós nemzeti és nemzetközi valuták mögött ott vannak fedezetnek a nemzeti bankok és a nemzetközi pénzügyi szervezetek. Na meg nem utolsó sorban a gazdaságok által megtermelt anyagi és szolgáltatási javak összessége. Tehát egy forintnak is van érték fedezete. Minden amit a magyar gazdaság előállít termékben vagy szolgáltatásban. Ami nagyjából évente 40-45 ezer milliárd érték. A krypto valuta mögött semmi nincsen....
Most nem térnék ki a társadalmi közmegegyezésre, ami elfogadja egységes és univerzális fizetőeszköznem a forintot. Ha bemegyek egy tanyára az alföldön és mondjuk venni egy szamarat 500 ezerért vagy bemegyek vásárolni a boltba pesten egy videokártyát 500 ezerért, akkor mind a két helyen az 500 ezer forint ugyan azt az értéket jelenti. De mi van akkor, ha a kripto valutáért nem tudok szamarat venni a tanyán, vagy kártyát a boltban, mert nem fogadják el általános fizetőeszközként. Nem marad más lehetőségem, mint el kell adni 500 ezer forintnyi kripto valutát reál valutáért. Hogy aztán reál valutáért vehessek szamarat vagy kártyát.Persze kérdése, hogy mikor kitör a pánik és az eladási láz akkor találok e valakit éppen, aki hajlandó megvenni a virtuális fiktív "pénzemet", ami mögött csak virtuális érték áll . Baszhatod a kripto valutádat, ha hirtelen csak 50 ezerért tudod eladni 500 ezer helyett, mint amit tegnap ért, buktál 450 ezere a valódi valutádból. A forintomért nem fogok hirtelen holnap 10-ed szamarat kapni. Ahhoz valami kurva nagy gazdasági malőr kell. Mondjuk kiderül 2 nap múlva egy nagy meteor telibe fogja nyomni a földet. Innen kezdve értelmét veszti a pénz és az anyagi javak is. Hiába adnék bárkinek bármennyi pénzt, ha tudja, hogy pár óra múlva kampec mindennek. A pénz, az anyagi értékek elúsznak a semmibe."
kvp 2021.05.03. 14:49
">Ha hirtelen beszakadnának a krypto valuták "értéke" mondjuk a 10-edére akkor valós pénzek ezer milliárdjai úsznának el a semmibe. Mivel semmi féle valós érték nem áll a krypto valuta mögött a spekulációt leszámítva<Mar jórészt ott vannak. A kriptóba tolt "valódi" (konvertibilis) pénzt egyrészt elfűtötték a bányászatra, másrészt felvettek a rendszerek működtetői, meg az időközben kiszálló korai "pilóták". Alig van fedezete a különböző coin exchange-eknek, csak az új befizetésékből tudjak kifizetni a kilépőket. Ismerős a minta?
Ha szabalyozas alatt azt értik, hogy aztán itt is az adófizetők pénzéből kellene kártalanítani a bedőlő kriptóba fektető tőkéseket, akkor egyek meg a token-jeiket. Az, ha pénzt nyomtat egy állam, majd kiosztja, azzal csak inflációval fedi le az elvesző összegeket. Kvazi adozas nélkül átrakja az átlagos emberek zsebéből a pénzt a tőkésekébe. Ennél nyíltabb amikor beszedi adóba és aztán adja oda, de az eredmény ugyanaz, csak az első esetben a vagyont adóztatja (az infláció egyfajta általános vagyonadó a megtakarításokra), míg a másik esetben direktben veszi el a pénzt a szegényebbektől. És persze az emberek hagyjak...
Az EU-s szabályozás, hogy bizonyos összeg felett nincs betétvedelem bőven elég. A kriptók eseten ez az összeg 0. Aki ebbe fektet, az ugyanúgy elveszíthet mindent, mint ahogy a tőzsdén is. Ez nem fog válságot előidézni, mint ahogy az se idézne válságot elő, ha a nagytőkésektől (legyenek természetes vagy jogi személyek) elvennék a vagyonuk felét. Amíg a termelés nem áll le és az átlagos embereket (a lakosság 99%-át) nem érinti termeléskiesésből eredő hiány, addig nincs valódi válság. Tőkeveszteség van, de az embereknek teljesen mindegy, hogy A cég vagy B cég termel vagy kereskedik es hogy B ceg hogyan szerezte meg A cég vagyonát. Válság akkor van, ha valami miatt se A, se B nem termel. Egyébként csak tőke újraelosztás történt, ami mint írtam az átlagos embert nem érinti. (a kripto piac alapvetően 0 összegű játszma, a betett "valódi" pénz nem lesz több, de kevesebb sem, ami bemegy, az rögtön ki is jön működési költség vagy felvett haszon formájában, a rendszerben nincs tartósan jelentős mennyiségű tőke, lásd a piramis- vagy a pilótajátékok működését, vagy a modern határidős opciós kereskedéseket a tőzsdéken)"
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
morfondőr
őstag
válasz cskamacska #134681 üzenetére
Azt azért több helyen lehetett olvasni, hogy nem a bányászok viszik el az összes VGA-t, de persze ők is kiveszik a részüket! Az otthon ülő emberek is nagyon elkezdtek vásárolni és a gyártók nem kötöttek le annyi kapacitást a TSMC-nél, mint amennyi kiszolgálná ezt az összesített kereslet növekedést. Ezért nem is készül annyi VGA.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
cskamacska
addikt
válasz morfondőr #134682 üzenetére
Nem-e?
Forkast - Ethereum prices soar over $3,200, making Vitalik Buterin a billionaire
As ETH prices hit a new ATH and continue to the moon, Ethereum’s visionary creator Vitalik Buterin becomes the youngest ever crypto billionaire.
According to an address disclosed by Vitalik Buterin in October 2018, the 27-year-old Ethereum founder now holds over US$1 billion worth of ETH in his main wallet. (most épp $1,179,090,120.88 ami 350 milliárd 691 millió 237 ezer 578 forint 33 fillér, mert az ETH 3 535,28 dolláron, dollár 297,433 forinton áll most )
Magyarul, ha ma este betörnek hozzátok, akkor nem a tévét meg a csecses menyasszonyt viszik haza tőletek, hanem GT640-et az irodai, és a GT1030-at a HTPC-ből, melyek még abban az órában mennek le a bányába.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
nagyúr
válasz cskamacska #134683 üzenetére
Kemény mit gondoltok, mikor javulhat a helyzet a piacon? 2022-2023?
-
Dilikutya
félisten
válasz cyberkind #134662 üzenetére
Azt azért ne felejtsd el, hogy a Steam-et is egy várt folytatás indította be. Battlenet-et a Call of Duty és a Diablo 3 pörgeti. Rockstar kliens?
Vajon ha a Half-Life 3 fejlesztői csúnyán összevesznek a Valve-al és valami csoda folytán el tudnák vinni egy teljesen új platformra a játékot, mi lenne?Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
FunPro
senior tag
válasz cyberkind #134662 üzenetére
A halflife mint reklám lehet ott volt, de a steam maga az egyedi szolgáltatás miatt lett sikeres.
Az epic kliens bukdácsolása szerintem több helyről gyökeredzik.
1) Fortnite:
A fortnite egy tökéletes kiinduló pont egy kliensnek. Bevonzott rengeteg embert, termeli a pénzt. Viszont, érdemleges vásárlói réteget nem tudott összekaparni, mert a játék fő táborát képző emberek nagy többsége még nem keresőképes. 5-10 év múlva beérik ez a réteg, ha addig kitart a fortnite. Rövid távon ezekre az emberekre nem lehet alapozni.
2) Ingyen játék = olcsó jános:
Szép és jó dolog az ingyen játék, de most őszintén, kinek kellenek? Persze, mindenki behúzkodja az ingyen játékot, de akinek az epic mellett van még három másik kliense, az nem fog fejvesztve rohanni az epichez játékot venni. Akinek pedig nincs 3 másik kliense, az vagy valami internettől elszeparált nyomornegyedben tengődött eddig, vagy szimplán nem hajlandó pénzt kiadni játékért. Innentől adhatnak akármennyi ingyen játékot, hirtelen berobbanó vásárló bázis nem fog kialakulni.
3) Klienstúlszaporulat:
Ez a téma lerágott csont.4) Hanyag kivitelezés:
Ezt már millió egyszer kiveséztük, hogy miért kalap szar az egész kliens.5) Bizonytalan jövő:
Láttunk már nagy cégeket bedőlni. Nem mintha attól kéne tartani, hogy az epic elhasal, viszont egy nagyvállalat "side project"-je mindig kétes végkimenetelű.
6) Nem a sajt a drága, te vagy csóró:
Magyar viszonylatban lehet úgy tűnik, hogy egy epic kupon kihagyhatatlan üzlet, külföldön viszont ennyire nincsenek rá szorulva a népek. Jó, ott is kuffantják a fillért, de nem fog agyatlan vásárlásba kezdeni az ember, mert most az epicen adnak egy 10 dolláros kupont. Megjön a párezer eurós fizetés, aztán onnantól olyan mindegy, hogy most 30 vagy negyven euró egy játék. Ha az epicen látja meg előbb, akkor ott veszi, ha steam-en, akkor ott veszi, ha a tesco-ban, akkor pedig ott veszi. Vagy megszerzi virágboltból, amivel vissza is kanyarodhatunk a kettes pontra.
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
cyberkind
félisten
Ha valakinek nem akarna előjönni a Metro (S)Exodus új kiadása, az menjen itt az install-ra.
FunPro
Egy olyan játékkal aminek anno számított a HL2, igenis ellehetne ma adni kb bármit, csak ez a szint eltolódott, illetve nem szólít meg mindenkit (csak qrva sokakat), mint anno, egy Gta-val meglehetne ezt lépni, vagy netán a Sony féle excímekkel. -
FunPro
senior tag
válasz cyberkind #134688 üzenetére
Szerintem mi most két dologról beszélünk vagy csak én nem értem, hogy a te esetedben mit jelent az "eladni" szócska.
Az a probléma, hogy a kliens letöltése még nem elég a sikerhez. Csinálhatna az epic egy olyan játékot, amit 7 milliárd emberből 7 milliárd beszerez, azzal csak azt érte el, hogy mindenki gépén ott fut a kliens.
Ettől az eladási számok nem garantáltak a kliensen belül. Mondjuk gondolj bele, hogy tv/internet reklám alapján te mikor döntöttél úgy, hogy akkor én most innentől csak ebbe a boltba fogok járni, vagy hányszor vásároltál mondjuk benzinkúton, ahova amúgy is bemész?
Egy kliens sikere azon múlik, hogy milyen szolgáltatást nyújt. Ha minden játék alapáron 10-20 euróval olcsóbban jelenne meg, már nagyobb lenne a vásárlói kedv. Igenám, csak az meg egy veszteséges üzleti modell lenne, amit nem lehet a végtelenségig fenntartani. Pont mint az ingyenjáték osztogatást. Ha fel tudná venni a versenyt egy g2a kinguin cdkeys-el, már nagyobb lenne a vásárlói kedv.
Persze, ez megint csak egyszeri vásárlás. A második vásárláshoz az is kell, hogy a klienst élvezet legyen használni. Ha nem egy ilyen kalap szarral jöttek volna ki, már előrébb lennének.
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
reelc
veterán
válasz FunPro #134689 üzenetére
Én úgy látom, hogy a Steam sikerének az okai a következőek voltak:
A kiadóknak tele volt a töke a kalózokkal, és kaptak lehetőséget arra, hogy komolyabb befektetés (szerverek, infrastruktúra, support, kliens stb. kiépítése) nélkül a népszerű és széles körben terjedő multiplayer hívószó alatt több legális eladott játékuk legyen, és mindez egy "kis" tejelés árán a Valvenak. Vagyis bérelnek egy szolgáltatást, eladott játék példányonként egyszer díjért.
Ami meggyőzhette a kiadókat a fentieken kívül az az, hogy a kliens "techdemójának" ott volt a Half-Life 2 és a többi Valve cím is. Működik a kliens, működik a bolt, a feltételeket tudják, mehet a patchelés is így, szép új világ.
Szóval hagyták meghízni a Steamet, az indiek is otthonra leltek, stb.
Aztán később 1-2 nagyhal látta, hogy működik a dolog, és fokozatosan csináltak maguknak is klienst.Ahogy öregszem, úgy gondolom, hogy ha a Valvenak van esze, sosem lesz Half-Life 3.
Volt 2 rész, az epizódos koncepció bebukott.
Nem hiszem, hogy értelmes folytatást kitudnának találni. A régi gárda már nincs ott, és nem biztos, hogy egy újnak a személete pozitívan jönne ki.
Viszont az eredeti tervek alapján jöhetne egy animációs film akár, amivel le lenne zárva a sztori.A fentieket figyelembe véve... mit kellene tudnia egy új/fiatal kliensnek amivel kitűnne a többi közül? Ha "csak" olyan jó lenne mint a Steam szerintem az sem lenne már elég, mert ha nem jobb, akkor mi venné rá az embereket, hogy ott vásároljanak? Nyilván nem csak ezen a fórumon, hanem a világon is vannak még jópáran, akik húzzák a szájukat, hogy pl. GOGos vagy Epices az ingyenes játék, nem Steames.
A Valve jókor csinálta, és nem szúrta el.
A Blizzardnak volt még sok esze, hogy nem engedte ki a saját játékait a kezei közül (most tekintsünk el attól a pár GOGon lévő címtől)."Egy kliens sikere azon múlik, hogy milyen szolgáltatást nyújt. Ha minden játék alapáron 10-20 euróval olcsóbban jelenne meg, már nagyobb lenne a vásárlói kedv. "
Ebben nem vagyok biztos. Nem hiszem, hogy tömegesen átmennének oda, a Steamen is meglesz a -20% mondjuk fél év múlva.
Értem, mit mondasz, de nem lehet új játék esetében a kiadó és a játékos kedvére is tenni. Gyere, exkluzív cím leszel itt, fizetünk jó sokat és emellett kezdéskor -30% kedvezmény huzamos ideig? Na, ez durva öngyilkosság lenne a klienstől.Szerintem egy kliens sikere elsősorban attól függ, mi található rajta?
Szerinted mennyire lenne sikeres egy fapados kliens, nem ad semmit ingyen, az Epic hozzá képest egyetemi professzor, stb., de mondjuk a Sony üzemeltetné PC-n? Kijönne minden sikeres Sonys cím, akár régebbi konzolos is? Szerintem sikeres lenne. -
FunPro
senior tag
válasz reelc #134690 üzenetére
Ezért kérdeztem rá cyber-nél, hogy az ő fogalomtárában mit jelent az "eladni" szó.
Ugyanis itt most egy boltot kell eladni. A sony exes fapados kliens sikeres lenne, persze. Ha így nézzük, az epic kliens is sikeres, hiszen a fortnájt milliárdokat termel .
Itt az a kérdés, hogy a sonyexes klienseddel rá tudsz-e engem bírni, hogy mondjuk a biomutant-ot nálad rendeljem elő steam helyett, ugyanazért az összegért.
Magyarul tudsz-e visszatérő vásárlót csinálni belőlem úgy, hogy rühellem a boltodat.
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
FunPro
senior tag
Én ezt írtam is ebben a hsz-ben.
5-10 év múlva az epic faszántosan le fogja nyomni a steam-et, ez nem kérdés. Feltéve, hogy gaben nem újít be valamit és ki tart addig a fortnájt.
Viszont, nekik valamiért nem jó az 5-10 év múlva. Ha jó lenne, még a világuralmi törekvéseik előtt kipofozták volna a láncsert és nem szerencsétlenkednének itt az ingyen portékával.
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
ayo
addikt
válasz FunPro #134693 üzenetére
Meglátjuk mi lesz, szinte mindig jön valami meglepetés, amire nem gondolunk
engem ilyen téren még mindig az MS mozgat, miközben mások a Steam Vs Epic témával vannak elfogadva, addig a Game Pass szolgáltatásokkal egyre jobban megy előre. Na az hova tart, és mit fog beindítani v épp mit nem.
[ Szerkesztve ]
http://jateknaplo.blog.hu
-
_drk
őstag
válasz FunPro #134691 üzenetére
Exkluzív címek kellenek! Ezt az előző generációban jól bemutatta a Playstation és a PC(early/multi/indie: mindet kajálja a nép) is.
A tucat címeket senki le se tolja, mivel ezer helyről beszerezhetőek. Az ingyen játékok meg inkább egy illúzió. Főleg az Epices, de a PS+ is megérne 1-2 szót.
Jelenleg csak a gamepass-ba fantázia vásárlói oldalról, üzemeltetőként az is rohadt veszteséges.
De rohadt nagy pénz a játékiparban. Ezért éri meg a Micronak is és az Epicnek is. Ha egyelőre még csak vízió is de jelen vannak a piacon és senki nem tudja hol a vége, de az eleje nem régen volt és azóta mennyi minden történt... -
FunPro
senior tag
Engem ezen a téren az lepett meg, hogy ezek csapattak egy fordított netflix-et.
Ott ugye alapból volt a netflix, azt mindenkinek megtetszett a streaming szolgáltatás, mára már több a stream szolgáltató, mint ahány csatorna van a tévében (képletesen).
Itt meg nem az volt, hogy volt egy pass, amiből kiválnak a vállalatok, hanem ellenkezőleg, fuzionáltak. Aztán persze lehet ez is olyan lesz, mint az ősrobbanásnak azon elmélete, miszerint a világegyetem nem folyamatosan tágul, hanem ciklikusan változik. Egyszer tágul, majd utána újra összesűrűsödik egyetlen ponttá, hogy újra tágulásnak induljon.
Előbb-utóbb az előfizu le fogja váltani az egyszeri vásárlást, pont mint a telefonoknál.
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
_drk
őstag
válasz FunPro #134697 üzenetére
Azért mert csak 1-2 címet megvesznek, de azok se az áll leejtősök.
Metro Exodus? Jól nézett ki egy trailere, meg RT de inkább felejthető.
Micronál meg Gears 5?
Ezeknél azért több kell! Ráadásul, úgy hogy már jó előre be legyen jelentve félévente 1 játék. Plusz az ne csak egy jó trailer legyen. -
FunPro
senior tag
Erről nekem a híres south park meme jut eszembe.
1) Szerezzünk exkluzív címeket
2) ???
3) ProfitAhhoz, hogy valami exkluzív legyen, ahhoz elég sokat kell tejelni, ami hosszú távon nem működik. Kivéve, ha csak saját tartalommal házalsz.
Az exkluzív címmel, ingyen játékkal, kuponokkal csak azt éred el, hogy az emberek letöltsék és telepítsék a launchert. Ami neked untig elég lehet, feltéve, ha csak felhasználói adatokkal szeretnél seftelni.
Igazából ugyanezzel a problémával áll szemben mondjuk egy youtube huszár, aki feliratkozókat szeretne gyűjteni. Milyen módszert tudsz mondani, amivel engem rá lehet venni arra, hogy feliratkozzak a csatornádra?
A tartalmaid exkluzívak, a videóidat megnézik több millióan, streamelésnél ezerrel jönnek a donate-ek...
De mivel veszel rá arra, hogy feliratkozzak a csatornádra, a másik 5 mellett?I'll try my best, and that's the best anyone can do.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Tiltott minden olyan javaslat, tanács, utalás (illetve ezek kérése), ami a digitális disztribútorok által megszabott szabályok, határok, korlátozások kikerülésére irányul. A teljesség igénye nélkül értendőek ez alatt a VPN-es trükközések, hamis vásárlási adatok megadása és társaik.
Nem tiltott ugyanakkor a régió- és egyéb korlátos leárazások, promóciók, akciók stb. ismertetése, az azokról szóló diskurzus, ha ez nem társul a fentebb említett dolgokkal.
Röviden és tömören: nem érdekel senkit, hogy kijátszik-e valaki ilyen-olyan szabályokat, de itt erről semmilyen formában ne essen szó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen