Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz FunPro #134689 üzenetére

    Én úgy látom, hogy a Steam sikerének az okai a következőek voltak:

    A kiadóknak tele volt a töke a kalózokkal, és kaptak lehetőséget arra, hogy komolyabb befektetés (szerverek, infrastruktúra, support, kliens stb. kiépítése) nélkül a népszerű és széles körben terjedő multiplayer hívószó alatt több legális eladott játékuk legyen, és mindez egy "kis" tejelés árán a Valvenak. Vagyis bérelnek egy szolgáltatást, eladott játék példányonként egyszer díjért.

    Ami meggyőzhette a kiadókat a fentieken kívül az az, hogy a kliens "techdemójának" ott volt a Half-Life 2 és a többi Valve cím is. Működik a kliens, működik a bolt, a feltételeket tudják, mehet a patchelés is így, szép új világ.

    Szóval hagyták meghízni a Steamet, az indiek is otthonra leltek, stb.
    Aztán később 1-2 nagyhal látta, hogy működik a dolog, és fokozatosan csináltak maguknak is klienst.

    Ahogy öregszem, úgy gondolom, hogy ha a Valvenak van esze, sosem lesz Half-Life 3.
    Volt 2 rész, az epizódos koncepció bebukott.
    Nem hiszem, hogy értelmes folytatást kitudnának találni. A régi gárda már nincs ott, és nem biztos, hogy egy újnak a személete pozitívan jönne ki.
    Viszont az eredeti tervek alapján jöhetne egy animációs film akár, amivel le lenne zárva a sztori.

    A fentieket figyelembe véve... mit kellene tudnia egy új/fiatal kliensnek amivel kitűnne a többi közül? Ha "csak" olyan jó lenne mint a Steam szerintem az sem lenne már elég, mert ha nem jobb, akkor mi venné rá az embereket, hogy ott vásároljanak? Nyilván nem csak ezen a fórumon, hanem a világon is vannak még jópáran, akik húzzák a szájukat, hogy pl. GOGos vagy Epices az ingyenes játék, nem Steames.

    A Valve jókor csinálta, és nem szúrta el.
    A Blizzardnak volt még sok esze, hogy nem engedte ki a saját játékait a kezei közül (most tekintsünk el attól a pár GOGon lévő címtől).

    "Egy kliens sikere azon múlik, hogy milyen szolgáltatást nyújt. Ha minden játék alapáron 10-20 euróval olcsóbban jelenne meg, már nagyobb lenne a vásárlói kedv. "
    Ebben nem vagyok biztos. Nem hiszem, hogy tömegesen átmennének oda, a Steamen is meglesz a -20% mondjuk fél év múlva.
    Értem, mit mondasz, de nem lehet új játék esetében a kiadó és a játékos kedvére is tenni. Gyere, exkluzív cím leszel itt, fizetünk jó sokat és emellett kezdéskor -30% kedvezmény huzamos ideig? Na, ez durva öngyilkosság lenne a klienstől.

    Szerintem egy kliens sikere elsősorban attól függ, mi található rajta?
    Szerinted mennyire lenne sikeres egy fapados kliens, nem ad semmit ingyen, az Epic hozzá képest egyetemi professzor, stb., de mondjuk a Sony üzemeltetné PC-n? Kijönne minden sikeres Sonys cím, akár régebbi konzolos is? Szerintem sikeres lenne.

Új hozzászólás Aktív témák