- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iOS alkalmazások
- Digitális detox a Nokiától
- Yettel topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Fotók, videók mobillal
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz BEndre34 #7950 üzenetére
Nálam annyi volt a trükk (és sokaknál), hogy maga a vizsga felület sajnos akkor is német maradt, ha az oldalt előtte jól fordította a Chrome, DE ha a vizsga oldal területén nyomsz egy jobb klikket, akkor ott lesz már a fordítás opció, a címsorból és a főmenüből viszont eltűnik.
-
El Joe
tag
Céges biztosítási ügynökön keresztül kértem ajánlatokat hazai biztosítóktól (M2P paraméterekkel), ha kapok valami érteleset megosztom, ha nem akkor marad a "drága" osztrák egész EU-ra 31 juróért.
-
#16729600
törölt tag
válasz #16729600 #7954 üzenetére
Akkor válaszolok én A legolcsóbb kötelező az Air and More által kinált 54.39€ [link]
Regisztrációhoz nem csak osztrák lakcim kell, hanem a kérelmezö nevén futó osztrák IBAN bankszámlaszám, mert erről vonják le az összeget. A biztositási kötvényt az állandó osztrák lakcimre kiküldik.
A reg.pedig 31.20€, de ehhez kell a megkötött biztositás kötvényszáma. Csak a pontositás kedvéért és az urban legendek tisztázására:[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
Hááát őőőő izééééé.Osztrák szabályozás kizárja, hogy 'más EU országban legyen az üzemeltetőnek a regisztrációja, mint az állandó tartózkodási helye. [link] Biztositás dettó.
Szerintem ezt az osztrák vonalat súlyosan benézitek.
#7961Statikus
Jaaaa hogy itt mindenkinek van alapból osztrák bankszámlaszáma? Akkor nem szóltam.[ Szerkesztve ]
-
El Joe
tag
válasz #16729600 #7965 üzenetére
Mesélhetnék, hogy hány dolgot el lehet intézni, csak nem kell rögtön az első akadálynál megállni. Általában meg is lehet őket kerülni, legálisan (ezek meg nem hatályos törvények, hanem belső szabályozások, ne keverjük a szezont a f.....mal, ha már a hülyítésről beszélünk...)
PS: Ha nem tudom elintézni azt is jelezni fogom, hogy nyugodtan aludj.
Részemről befejeztem. -
Statikus
senior tag
Minden spórolónak volna egy javaslatom.
Amennyi energiát fordítotok a spórolásra, meg az ingyenre, meg a megkerülésre, azt fordíthattátok volna arra, hogy pénzt keressetek, többet, mint amennyit ki kell fizetni az itteni vizsgára majd.
Nem azon kéne agyalni, hogyan lehet kevesebbet költeni, hogyan lehetne spórolni, hanem azon, hogy keressenek több pénzt. Gondoljátok ezt át, lehet, hogy 100 emberből csak 1 fogadja meg és bejön neki, utána meg röhög azon, hogy korábban mennyit próbált spórolni.
-
veterán
válasz Statikus #7970 üzenetére
Uhh, azért kicsit kemény voltál, nem? Nem a nulla forint itt a lényeg, hanem az, hogy a hazai biztosítási árak egy fokkal a józan ész felett állnak, csak nézd meg egy KGFB-hez viszonyítva mondjuk. Az eddigi 10 ezer forint nem volt vészes, én is befizettem tavaly. A vizsgát meg nem azért tettük le osztrákiában sokan, mert fillérbaszunk. Hanem azért, mert itthon nem lehet, és ez rohadtul dühítő. Plusz, ugye még egy személyes vizsga is lenne mellé OPEN kategóriához, ami egy plusz nap szabadságot is jelent egyben, meg utazást. Miért szívatná ezekkel magát bárki, amikor 15 perc alatt van rá ingyen megoldás? Szóval, nem védve az örökös fillértoszókat, azért szögezzük le, hogy a magyar rendszer finoman szólva sem korrekt, és nem támogatja a jogszabálykövető magatartást.
[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
Egyetértek, mega szopatás ami nálatok van. Vizsga ügyben teljesen érthetö, amit csináltok. Ám reg és biztositás már nem fog működni. Csak azért linkeltem be az aktuális osztrák helyzetet, hogy képben legyetek, én tényleg örülnék, ha az összes többi itteni út is járható lenne számotokra.....
-
Statikus
senior tag
Vannak nagyon sokan, akik azért csinálják, mert ingyen van, ők a filllérbaszók, minden, amit írtam nekik szól.
Az osztrák biztosítás ugyanez a kategória, mert 2800 Ft-tal olcsóbb, mint itthon, tehát a kiskapukeresgetős, megoldjuk okosba', meg egyéni elbírásálás pártolóknak szintén szólt, amit írtam.
Akik pedig a megoldást keresik, mert jogszerűen akarnak repülni, na azon keveseknek nem szólt.
Egyébként egyfajta embertípus jutott eszembe, amit egyébként mindenki elítél. Szlovákrendszám. Mert közel van, mert kevesebb az áfa, mert olcsóbb a biztosítás... És van mégegy, a szlovákjogsi. Mert MO-on elvették a jogsiját az ügyeskedőnek, szerzett saját névre full legálisnak hitt szlovákjogsit. Igaz, nem tud szlovákul, de neki van kinti vizsgája, kinti jogsija... Na mi ez, ha nem csalás? Ugyanaz, mint most, amit többet próbálnak az osztrák megoldásokkal.
Én pedig hányok az ilyentől, szót is emelek az ilyen ellen, de senkit nem fogok feljelenteni, keresztbetenni, stb., de a véleményemet el fogom mondani mindig. -
veterán
válasz Statikus #7973 üzenetére
Oké, nem meggyőzni akartalak, csak tekintve, hogy mennyire piti dolog ez egy olyan országban, ahol példának okáért a gázszerelő IT cége 2 milliárdos közbeszerzési munkákat nyer el keddenként, kicsit erősnek tűnik így elsőre! :) Én sem szeretem az állandó kiskapu kereső mentalitást, de ez most egy olyan dolog, ahol pont lesz@rom, mert maga az állam próbálja meg lehúzni és ellehetetleníteni az egész hobbista szakosztályt. Csak gondoljunk bele, hogy holnap már tizedik napja úgy büntethetnek drónozásért BÁRKIT, hogy gyakorlatilag nem lehet legálisan repülni, pont miattuk. Ez sokkal nagyobb gond, mint hogy néhányan be akarnak inteni a rendszernek, ami tekinthető polgári ellenállásnak is, hogy klasszikust idézzek.
[ Szerkesztve ]
-
Statikus
senior tag
Volt már példa rá, hogy bárkit is megbüntettek január 1. óta? Mivel a szabályozásnak nem lehet megfelelni, biztos vagyok benne, hogy senkit nem szólítottak fel leszállásra.
Vagy mindenki úgy be van szarva, hogy január 1. óta az országban nem szállt fel drón? Ha így van, akkor le a kalappal, jogállamban élünk, jogkövető állampolgárok között.Egyébként pedig mi lenne egy egyesület egyik feladata? A jogászuknak kellett volna állásfoglalást kérni január 2-án a jogalkotótól. Írt bárki is hivatalos megkeresést az ITM-nek? Nem hiszem, nem olvastam róla sehol - bár ez nem jelenti azt, hogy ne történhetett volna ilyen, én sem tudok mindent.
-
P3Dr0
senior tag
válasz BEndre34 #7941 üzenetére
Hali! Itt nálunk Svédországban nem a drónt kell regisztrálnod hanem magadat mint operatör (drón tulajdonos és (vagy) kezelö magánszemély esetén)! Amikor eladod a drónt mert mondjuk másikat akarsz venni akkor csak az azonositódat (matrica) leszeded a drónról és úy adod el! Ha pedig végleg befejezed a drónozást akkor a (Transportstyrelsen) közlekedési hatóság oldalán 1 gombnyomással kiregisztrálod magad a rendszerböl és ennyi
-
veterán
válasz Statikus #7975 üzenetére
"Volt már példa rá, hogy bárkit is megbüntettek január 1. óta? "
Könnyen lehet, hogy volt, például elég szépen vegzálják felénk a drónosokat, egyik szomszéd a másikra hívja a yardot, stb. Nem minden drónos DOE tag, vagy jár fel ide.
"Vagy mindenki úgy be van szarva, hogy január 1. óta az országban nem szállt fel drón?"
Tekintve, hogy elég vastagon mérik a bűntetést, nem lepne meg. Ha elkapnak, hiába mondod, hogy "bocs, csak kíváncsi voltam, hogy nem tisztázott jogi környezetben szopatnak-e"! Plusz, pont am agyar állam híres arról, hogy visszamenőlegesen is képes bírságolni, ennek fényében ki mer most próbálkozni, pláne, mert nem tudni, nem figyelik-e valamivel a légteret drónok után kutatva.
[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz #16729600 #7942 üzenetére
Itt Svédben benne van a törvényben,hogy jól olvashatónak kell lennie a számnak de ez repülés közben aligha megvalósítható. Ha sunnyogok mert olyan helyen vagyok akkor a mini2-t használom söt nem ritka,hogy itthon az idióta szomszédom miatt sötétben repülök ha kedvem szottyan repülni. Leragasztott lámpákkal a mini2-vel persze a megengedett magasságot sose átlépve. Kivéve szilveszterkor......akkor épp sz@rtam bele a szabályokba és a megengedett 50m helyett 120m-re eltoltam a mini2-t de mentségemre szoljon ,hogy még jogositványom sem volt. Most mint felelös drónpilóta már szigorúan a tanultak alapján járok el ha repülök.
[link] -
-
P3Dr0
senior tag
Azokhoz szólnék akik keresik a megoldást,hogy mi a teendö ha madártámadás gyanús szituáció lép fel. Ma a kis mini2 vel repültem mikor a fákkal takart terület felöl egy gyönyörü, szép nagy sas elökerült lábakkal enyhén elöretartott pozicióban. Látszott,hogy eme hideg,téli napon megkóstolná a kinai ipar fröccsöntött müanyagját. Idöm kb. annyi volt mig annyit tudtam mondani : na ba...meg... majd hirtelen sport mód és azonnal fellöktem a drónt felfele. A nagy állat igy karmokkal elöre pozicióban a drón alatt repült el majd pár szárnycsapást követöen ahogy jött úgy ment is tovább. 10-20m-t tuti emelkedett a drón és kb. hgmm-ben a vérnyomásom is. Nálam a max magasság 500m-re van állitva pont amiatt ha ilyesmi lenne akkor is legyen mozgástér felfele.
Amúgy ahogy észrevettem ezek a ragadozó madarak az esetek többségében "jámbor" állatok ez a mostani talán a hó és a hideg miatti kevés élelem miatt próbálhatott rá a drónra hátha ehetö
Az igazi veszélyt amúgy a sirály jelenti és a galambok. Igazi kötekedös se**fejek.
Szóval ha jön a madár akkor mindig csak felfele hirtelen és nem lefele!
Ha egy madárraj jön akkor meg egyhelyben kell maradni mert a madarak kikerülik nagyon ügyesen......általában.Volt már szerencsém jófej madárhoz is:
-
Grillo
senior tag
válasz Statikus #7975 üzenetére
Bocs, de munka. Csak legálisan megoldható, mert ahol én repülök, ott igen is leszállítanak. És igen, odajön a készenlétis, hogy látta a diszpécser a monitoron, hogy bekapcsoltam a drónt, és felszálltam.
És igen, várok. És nem, nem egy egyesület feladata rászorítani a jogalkotót, hogy működtesse a szabályzását és az előírásait. -
Statikus
senior tag
Komolyan senki nem érti miről beszélek? Nem az egyesület feladata az érdekképviselet? Ha már a jogalkotó nem alkotott hibátlan jogszabályt, kinek kellene állásfoglalást kérni? Kovács Béla hobbidrónosnak, vagy többszáz/ezer drónpilótát összefogó egyesületnek?
Január 1. után történt, hogy bekapcsoltad a drónt, ami jelzett a diszpécsernek és jött a készenlétis? Milyen drónod van, ami jelez a diszpécsernél?
-
El Joe
tag
válasz Statikus #7970 üzenetére
Csak mivel úgy érzem nekem is szól...
Pont lexarnám ha akár a duplája is lenne a biztosítás (hála Istennek nem a gyerek elől veszem el) ha,
1. nem lenne aránytalanul magas (vs. KGFB),
2. nem (ez is) a lehúzásról szólna és lenne mögötte esetleg egy kicsi "júzerfrendli" hozzáállás is (mondjuk január 1-től ontanák ránk az ajánlatokat).De egyrészt- mint írtam - hazai biztosítóktól is kértem be ajánlatokat, másrészt - közel sem biztos, hogy igazam van -, de ez nálam elvi kérdés. Már akkor is külföldi biztosítást kötnék, ha azzal az ominózus pár ezer forinttal drágább lenne (azért az önrészt se felejtsük el), de a szolgáltatás színvonala meghaladná a hazait, ami, valljuk be nem nehéz.
"szunya1" valóban, a világ nagyobbik felén nem működik az "okosban" való elintézés.
De..., az mindenhol legális, hogy kérsz valamit, ő pedig átgondolja, hogy akár a profit, akár a reputációja miatt ha akarja/teheti, kivételt tesz (hidd el van rugalmasság a rendszerekben).Peace
-
Fuhur
kezdő
Kedves Sors-, hobby- és munkatársak!
Miért kell ez az egymásnak feszülés? Már párszor posztjaimmal igyekeztem rámutatni arra, hogy a multikopterezés (köznyelv szerint drónozás) igen széles körben használatos. Sokan vagyunk/vannak akik nem a jó időt várva majd kellemes tavaszi napsütésben készítenek kutyasétáltatás közben fotókat arról, hogyan ébred a természet. Ilyen is van, nem kis számban és nagyon szép képek, videók kerülnek fel a netre tőlük.
De vannak akik dolgoznak. Különféle munkákat vállalnak ezekkel a gépekkel. Jómagam is előző évben már január 6-tól dolgoztam és a megbízóim elvárták (kötelező volt), hogy legyen biztosításom meg minden egyéb "vacak". És ha nincs, úgy munka sincs!
Szóval csak azt akarom ezzel mondani, hogy egy katyvaszban (és ezt szándékosan nem tettem idézőjelek közé) ellehetetlenedik a munkavégzés, a kutatás a kísérletezés is. És akkor érthető, ha megpróbálnak sokan EU-s alternatív, legális megoldásokat keresni. Ez nem a helyi rendelkezések alól bármi áron kibúvás, hanem megoldáskeresés.
Jelenleg én például pályázatok keretein belül kísérletezek és ezek teljesítése határidős. És a kutyát sem érdekli, hogy miért nem tudtam időben a vállalt feladatokat elvégezni. Határin belül vagy megvannak az indikátorok (a vállalt teljesítések pl. konferencia megjelenés, folyóirat cikk, tanulmány, stb) vagy nincs és akkor pénz vissza!
És hát a lehúzás.... Arról is írtam már, most nem ismétlem meg.
-
Grillo
senior tag
válasz Statikus #7984 üzenetére
Én értem, csak nem fekete-fehér semmi. Az egyesület feladata a tagjainak érdekvédelme, igen, de én pl. nem vagyok tag, így én nem azt várom el, hogy ők tegyenek értem, hanem hogy a jogalkotó legyen körültekintő.
Másrészt van tapasztalatom ezen a téren, hidd el, nem reális tőlük a megoldást várni, főleg ebben a helyzetben pláne nem. Mert esélytelenek.Nem, nem kapcsoltam be. Épp azért, mert tudom, hogy ha nem jogszerűen repülök, ott a készenlétis csapat perceken belül (tényleg, tapasztalat). P4 pro. De a Sparkra is ugyan így ugranak. Ahhoz, hogy itt repüljek, kell a védett épületek biztonsági főnökeivel egyeztetnem, minden más, ami kell a jogszabály szerint, plusz a diszpécsernek is be kell szólni felszállás előtt, és után, hogy az azonosító és típus, amit lát, az én vagyok, és ha valaki ezen kívül van a légtérben, az nem én vagyok. Én elhiszem, hogy ezzel a drónosok 99%-nak ezután sem kell szembesülnie, de itt ez eddig is ilyen volt.
-
Statikus
senior tag
válasz Tomjack #7985 üzenetére
Biztos én nem tudok olvasni, vagy csak hiányosak a háttérismereteim Grillo fórumtársól.
Milyen diszpécser? Milyen drón? Hol?
Ha én felszállok az udvaromban az Air2-vel, azt biztosan nem látja semmilyen diszpécser.Sejtéseim lehetnek, de minek találgatni, ha lehet kérdezni az illetékestől.
-
bacus
őstag
"Már akkor is külföldi biztosítást kötnék, ha azzal az ominózus pár ezer forinttal drágább lenne (azért az önrészt se felejtsük el), de a szolgáltatás színvonala meghaladná a hazait, ami, valljuk be nem nehéz."
Én csak attól tartok, hogy mindez CSAK ígéret. Persze aki ott lakik, tud németül, annak lehet jó, de én megkötök egy biztosítást a német biztosítónál, alibinek jó, be tudom írni a kötvény számot, de ha gond van, hogy intézem? Tudom a pusztában úgysincs kár, de ha minden engedélyem megvan, miért ne kérhetnék lakott területre is légtér engedélyt, ahol bizony már lehet baleset, lehet kár, szükség lehet a biztosítóra is.
Ami engem zavar - a groupama biztosításnál az árán kívül - , hogy nem érvényes európára, márpedig én szeretnék a környező országokban is reptetni. Az utazási videóimhoz szeretnék vágóképeket, ezért vettem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
_seth_
veterán
Mavic Air 2-eshez keresek olyan kemény koffert amibe elfér 5 akku és egy ipad mini illetve annak a tartója is(+ha egy napellenző is az még jobb). A BW-be csak 3 akku fér, a gyári DJI táskába elfér 5 akku, de ott az ipad mininek nem látok helyet.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Grillo
senior tag
válasz Statikus #7994 üzenetére
Ott nem vizuális észlelés van, értsd már meg. Van egy megfigyelő központjuk, ahol megfelelő felszereltséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a környék légterében lévő drónokat azonosítsák. És nem kell emelkedni, a bekapcsolástól aktív a követés.
Igen, így van hónapok óta, de legálisan jan. 1 óta nem tudok felszállni. -
őstag
Ok, hogy észlelnek, de földre is tudják kényszeríteni őket? Mi van akkor, ha 2 Km-ről közelítem meg a helyszínt, lövök egy pár snittet és jövök is vissza... Kissé amolyan 52-es zóna feelingem van az általad írtakkal kapcsolatban. Milyen megfigyelő központ ez és hol van? Nem kételkedem hidd el, tehát nem az van, hogy nem hiszem el, csak ez nagyon fura számomra.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Statikus
senior tag
Akkor ez egy új infó. Mi alapján tudják érzékelni, hogy bekapcsoltad a drónodat? A technika érdekelne. A távirányító és a drón közötti rádiójeleket észlelik? Tehát egy játékkal sem lehet felszállni, ami mondjuk 20 métert tud max? Vagy azt nem észlelik? Csak a levegőben lévő egységet észlelik, vagy pld. lakáson belüli bekapcsolást, szobai repülést is?
-
Grillo
senior tag
Pontosan mit tud, azt nem tudom. Azt biztosan, hogy a bekapcsolás után látszik. Aztán, hogy egy alkatrészekből összelegózott drón is, vagy csak a gyáriak, azt nem tudom.
Maga terület, amit figyelnek, gondolom a védett épületek környezete, de hogy mekkora körben, azt sem tudom. -
BEndre34
tag
Tényleg nem értem én se ezt az egymásnak feszülést.
Teljes békés volt minden, segítségettünk tippek és tények megosztásával pl az osztrák vizsga kapcsán. Most meg ez van.
Engedjük el, ki miért, hogyan, hol akar vizsgázni, biztosítást kötni és legyünk újra proaktívak.Ahogy már írták, nem azért vizsgázunk máshol mert ingyenes, hanem mert itthon nem lehet. Ha majd igen, kétséged, ki mikor kerül sorra. Ha pedig valaki tud és akar külföldi biztosítást, hát tegye. Nekünk itthon Magyarországon nem lesz ettől se jobb, se rosszabb. Ha tudunk, segítsünk neki, mert erre (a segítségre, információk megosztására) jó ez a fórum!!! Közös a hobby, esetleg a munkaeszköz, így inkább az legyen a cél, hogy ha tudunk segíteni, tegyük meg, ne a saját világnézetünket akarjuk másra "kényszeríteni" és leszolni, mert nem itthon vizsgázik vagy.... Észt osztani pedig (ha annyi van) nem biztos, hogy itt kell. Lehet érdekképviseletet csinálni, vagy írni nekik közvetlenül (indulni jövőre a választáson). Ez kb ugyanaz, mint arról vitázni, ki miért repül engedéllyel és ki miért nem.
Pont eléget szekálnak minket az átgondolatlan, paranoid, ... jog- és egyéb szabályokkal a "nagyok". Legalább egymással szemben ne tegyük.
-
őstag
Ja, azt hittem tudsz többet Mindegy is, én törvénytisztelő polgár leszek és nem fogok felszállni, már a P3 4K-m eladását is tervezem nemsokára. Átgondoltam, sajnos nincs annyi pénzem amennyit elkérnének ezek ha szabályszegésen kapnak, de megnézném ezt az összeget világszínvonalon, hogy valahol van-e még ekkora mértékű büntetés?
Még a szárazföldi gyorshajtás a környező országokban sincs akkora mértékű mint amit ők terveznek, pontosabban a 2%-át sem éri el, szóval..."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Nintendo Switch
- Mobil flották
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Suzuki topik
- Gaming notebook topik
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...