2023 a hajlítható modellek éve lesz

Az IDC elemzése alapján 50%-kal több flexibilis kijelzővel szerelt készülék kerül leszállításra, a teljes szegmens viszont legalább 1%-os visszaesésessel számolhat.

Százalékban kifejezni nyilván nem tudtuk volna, de valószínűleg senkit nem ért váratlanul az IDC konklúziója, amely szerint a hajlítható készülékek egyre nagyobb piaci részesedést fognak szerezni, 2023-ban nagyjából 50,5%-os növekedésre számítanak az elemzők, 2027-re pedig tízszeresére nőhet a növekedés üteme a hagyományos készülékek piacához képest egy olyan szegmensben, ami 2022-ben 11%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.


[+]

2022-ben 14,2 millió kagyló- és könyvszerűen összecsukható készüléket szállítottak le a gyártók, ez 75,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest, noha az árak csak nagyon kis mértékben mérséklődtek (10%). Az idei erősödésnek sem elsősorban az átlagos eladási ár csökkenése lesz a motorja (mindössze 6-8%-ra számíthatunk), hanem a kínálat jelentős növekedése. Hajlítható fronton már nem csak a Samsung, a Huawei/Honor és a Motorola kínál alternatívát, de az Oppo és a Vivo is versenyben van a nemzetközi piacon, a Google hamarosan csatlakozik, jó eséllyel lassan a Xiaomi is kimerészkedik Kínából, a Tecnonak is van életképes ajánlata, a prémium szegmensen kívül pedig a Realme lehet az első, aki ilyen konstrukciót kínál majd.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés