- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dpek
tag
válasz Batman2 #5746 üzenetére
Értem, tehát a motorral gyűrűzéssel nem érdemes foglalkozni, csak ha full felújítást csinálok.
Mivel -10-ben is könnyen indul, és keret sincs akkora beruházásra, így marad csak a szelepszár szimering csere, meg esetleg a szelepvezetők, +szelepek becsiszolása.
Ettől megszűnik az olajfogyasztás nagy része?
A gumi felfüggesztéseket átnézem a kardán és a difi körül.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
Szevasz
A saját logikus, de laikus felfogásom szerint ha a szelepszár szimmeringek épek, zárnak, akkor olaj elvileg nem mehet le a szívó/kipufogó csonkokhoz, mégha kopott is a szelepszár-szelepvezető !
Tehát csöken az olajfogyasztás és a füstölés !Ettől függetlenül természetesen jótékony hatású a szelepvezető csere, mivel a kopott vezetőben már lötyöghet a szelep szára, így nem áll be pontosan és nem mindíg egyformán zár !
A szelepűlés és szeleptányér szabályozás pedig megintcsak fontos és sokat számít, mivel akkor pontosan tud beülni a szelep az ülésébe és pontzosan tud zárni !
Ha majd sor kerül a műtétre, akkor úgyis le kell venni a hengerfejet és meglátjátok, hogy mennyire kopott a hengerek fala.
Ha esetleg még nem tükörfényes, netán még valami minimális hónolás nyomok vannak rajta (vízszinteshez közeli, egészen apró, egymást keresztező felületi barázdák) akkor az a motor még sokáig üzemelhet, ha nincs túlhajtva és rendesen van gondozva !Ha viszont hosszanti, függőleges mélyebb barázdák láthatóak a felszínen, akkor az kopás, maródás, ami nem előny.
A hengerek felső kb. félcenti-centis perem érdekes még, látható rendszerint meddig megy fel a legfelő dugattyú gyűrű és mennyire van elpörkölődve az robbanásban leginkább igénybe vett rész !Ez mind csak némi tájékozódásra adhat alapot, hogy hol járhat a motor az életében, de elvégre ha ennyire megy még jelenleg, hogy minuszokban is indul, akkor az még így is több tízezer kilómétert mehet még tovább.
Nálam már meg voltak rágódva a szélei több helyen, elég csúnyán nézett ki.
Mindhárom gyűrű futási zónája jól látható volt, ahogyan kifényezték a felszínt.
Nekem már tükör fényesek voltak a hengerek falai, és valami olcsó, gagyi dugók voltak benne, szóval az esetemben, előttem már legalább egyszer eljátszották a gyűrű cserét, dugó csere kíséretében.
Ugyan még biztosan működésre lehetett volna bírni egy gyűrűzéssel, de valszeg már nem sokáig ment volna, és azt is kérdés, hogyan, lehet nagyon nehézkesen, táncolósan, a kopási eltérések miatt.A szelepüléseim egyenetlenül meg voltak kopva, majd midegyik szívószelep a körkerületénél negyed, félig nem zárt rendesen, jó olajkokszos, trutyis volt,
a kipufogó szelepeknél is hasonló volt a helyzet, csak még azzal volt fűszerezve a dolog, hogy helyenként ki is voltak már égve a széleiken.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
válasz Batman2 #5752 üzenetére
Köszi a részletes segítséget.
Múltkor volt lent a hengerfej, mert ette a vizet.
Nem én csináltam, de láttam.
Nem volt vészes a henger, meg a hengerfej se.
Egyenlőre akkor csak szelepszár szimeringet cserélek, + még ha valamit közben cserélni kell. Azt olvastam a mercis könyvben, hogy szelepvezetőt csak szeleppel együtt érdemes cserélni. Ezt mennyire kell komolyan venni?
Ha nincs berágódva, és elég a szelepbecsiszolás, akkor nem akarnám cserélni.
De majd meglátszik ha szét lesz kapva.
Illetve, még azt kérdezném, hogy láncot kell cserélni?
Az utóbbi 150-200E km alatt nem volt cserélve, előtte meg ki tudja mikor.
Meg lehet állapítani mennyire nyúlott?
Azt olvastam, hogy attól elállítódik a vezérlés is, meg az adagoló befecskendezési ideje. Szóval ha még 50-100E km-t akarjuk használni, akkor érdemes most kicserélni ha szét lesz szedve?
Kb. mennyibe kerül?82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
t.zsolti
tag
a szelepvezető témát elküldtem privátba,
a szelepet be lehet csiszolni ha meg van a minimális vastagsága.
a lánccal kisérletezz még ,hátha elszakad.ugy tudom a gyár 200e km garantál a láncra(kb 20e ft)
meg lehet állapítani ha kell cserélni a láncot , 8-fok eltérésnél illene már cserélni
de ha mindent kell csinálniamit leírtál hááát olyan min 50-be gondolkozz.MB 123 3.0d
-
dpek
tag
válasz t.zsolti #5755 üzenetére
Félre nem érts, nem akarok kisérletezni. Akkor meg se nézem, csere egyből.
Egyelőre csak szimering meg lánccsere lesz, a hengerfej marad.
Ha leveszem a hengerfejet is, akkor meg be lesznek csiszolva a szelepek is ha ez elég.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
Szevasz
Lánccserekor már a láncfeszítőt is érdemes cserélni, minden bizonnyal kopott !
Azt meg tudod abból állapítani, hogy a vezető felszínén vagy fél centi vastag kopo réteg kell legyen, ha már gyak. a fémen fut a lánc, akkor mindenképpen csere !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
ok
mennyi lehet a motorban (km) annak fügvénye minden
lehet ,hogy inkább próbálj meg zséét élére rakni nehogy meglepetés érjen ha leveszitek a hengerfejet.
ha kevésből akarod kihozni told neki míg megy ,és addig van időd (tudod pénz,pénz amiből mindíg kevés van) átgondolni mit akarsz de fél munkát ne csináljatok(ezt él nélkül próbálom mondani)
sok sikert de ha kell instrukció, irjMB 123 3.0d
-
dpek
tag
válasz t.zsolti #5758 üzenetére
Oké.
Igazából apámé a merci, és tetszik neki, ha meg lehet csinálni értelmes pénzből 5-6 évre, akkor még hajtaná.
Az a kérdés, hogy másfél év műszaki lejártáig hajtsa és bontó, vagy most költsön rá és újabb 5-6 év.
Ha 50-100-ból újabb 5-6 évre normálisan használható, akkor nem érdemes még elbontani.
Rohadt kaszni elemek újra cserélve, alja rendberakva, csak az olajzabálás a fő gond.
Menni nagyon jól megy, alig van hangja, és húz rendesen, hidegbe is indul új akksival.
Nem is okádja a füstöt. Még a beltér van kicsit oda, lógnak a kárpitok, ajtók nehezen csukódnak, bal1 ülésen szinte össze van nyomódva a rugó (elfáradt).
csomagtartó kédergumi szanaszét van. Oldalán a krómcsíkok hiányosak meg lógnak.
De ezek miatt nem kéne még kidobni. Van egy majdnem egész tartalék merci elbontva.
Ja, meg ami még zavaró, az a 4-ben 50-60 közötti kaszni bebúgás rezonálás.
Ezzel nem tudom mit lehet kezdeni. De majd megnézem azokat a gumibakokat a difinél meg a kardánnál.
Én javítanám fel neki.
Hátul a rugók 126-os hátsó rugóra cserélve.
Természetesen beszámolok mindenről.
És lehet hogy kell közben segítség.
Meg van a 123-as merci javítási kézikönyv 79-től.
Abban is sok segítség van.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
Szevasz
ha már a 126-os rugó szóba került, hogy az van a tiétekben, megragadom az alkalmat, hogy megkérdezzem, hogy áll a hátulja a járgánynak ?
Mennyire nyomják fel ezek a rugók ?
Azrt érdeklődöm, mert még mindíg vacillálok, hogy vegyek vadiúj, de ki tudja meddig tartó, utángyártott w123-as rugót, vagy inkább szerezzek bontóból én is 126-os rugót, és azt tétessem bele !??
Azt szeretném elérni, hogy ne húzza a hátulját, mint ahogy most teszi, de az egekbe sem nyomja fel a rugó, mert hülyén nézki, instabillá teszi a járgányt és tönkreteszi a féltengelyeket !
A w124-es rugójáról mit tudsz, azok jók lehetnek e a 123-ashoz, vagy teljesen mások ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
válasz Batman2 #5760 üzenetére
Ennek voltak féltengely bajai, és a rugó csere után még jobban előjött.
Eleinte +nehezékkel a csomagtartóban járkált egy darabig, aztán közbe ki lett szedve, de elmúlt. Igaz közben az egyik féltengely is ki lett cserélve, mert a csillag szétment rajt, de az nem attól volt, mert jóval előtte már ki volt szakadva a gumiharang.
Az volt a gond, hogy néha rendszertelenül őrült kattogó kalapáló hang jött hátulról.
Volt hogy 200km-ig semmi, de volt hogy szinte minden útnál.
Néztem egy másikat is, ott is eléggé fent volt a hátulja.
Majd csinálok képet róla hogy áll.
Igaz ennél +ba a rugó fölé lett téve gumipogácsa biztos ami biztos alapon, de az már nem kellett volna.
Ezt a mókát nem én csináltam.
Ha nem sok a különbség, én inkább újat vennék. 5-10 évet az is ki kell hogy bírjon.
A 24-ét nem tudom jó -e bele, szerintem nem.
Mindenki a 26-ét rakja bele.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
t.zsolti
tag
a kardándübőrgés oka lehet a zajcsillapító tárcsa leszakadása(keresd a kardán váltó felöli végén a hardy tárcsa szomszédságában,csak az 5 hengeres motorokhoz kell.
kb 26e
a többit kalkuláld még hozzá amikről beszéltünk.
most beszéltem kolegával renault talia 1.5dci motoros 5éves autó porlasztócsúcs darabja 70e.
drága e a merci 4000 forintos csúcsaMB 123 3.0d
-
dpek
tag
válasz t.zsolti #5767 üzenetére
Oké, megnézem.
Ez az? [link]Összeszedtem a cuccokat, kb. 60E lesz, új hengerfejcsavarokkal, tömítéssel.
Szelepszárszimering+szelepvezetők, és vezérműlánc, ha kell cserélem a vezető sint is.Nem semmi milyen árak vannak az új autóknál.
És tetejébe töredékét se bírják ki. Kell a bánatnak új autó.[ Szerkesztve ]
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
t.zsolti
tag
igen de én még 26e ért vettem ,vagy keress olyat akinek van kedvezménye valameik cégnél (itt nem 5 % ra gondolok hanem20-30ra)
amíg nem vetted le a hengerfejet addig ne rendeld meg a hengerfejcsavarokat mert nem biztos ,hogy cserélni kell,az enyémen mind ugyanaz került vissza amit kivettem.MB 123 3.0d
-
dpek
tag
válasz tibi666 #5771 üzenetére
Tényleg annyira rossz lenne?
Még mindíg nem tudjuk mi legyen.
Ezt így megvennék 150-ért.
Ha amit ráköltenék 100-150-et hozzátenném, kapnék egy 190D 2000-est 300 körül.
Jól induló motorral, olajfogyás nélkül, és jóval kisebb fogyival.
tudom nem a 123-as fórumba kéne kérdezni, de mit a vélemény?
Mert erre igencsak kéne költeni hogy normális kultúrált legyen.
Viszont azoknak is eléggé lement az ára.
85-90 közti évjáratban.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
ATA123
csendes tag
-
t.zsolti
tag
ja az újjab autó ára+árírás vagy 60000+amit vásárláskor nem veszel észre hiba, és egy ismeretlen autó a mostanival szemben aminek már talán minden rigoáját ismeritek és talán tisztában vagytok a hibáival is.
azért tudni kell magyarországon jellemzően nem azért adják el az autót mert megunták,hanem mert RÁ KELL KÖLTENI kisebb nagyobb öszegeket.
Ha másik mellett döntesz nem biztos ,hogy az évjárata legolcsóbb a jó választás,vagy nagyon akciós legyen az ára és még ha kell javítani az is beleférjen.
Magambol kiindulva annakidején nem 300-400e körül kellett volna autót venni mert már az árának a kétszeresénél járok amit csak ráköltöttem,és még nem kóser.
két éve amikor ezt vettem volt egy 524td BMV 600e ért olyantól aki mániákus,sor 6 -os motor turbós 115le 5-ös váltó, az is 83-as volt ,és a fogyasztása annak is kijön 6-8l-böl .
Megpróbálok segíteni a jó dönés érdekében,de pár év mulva talán nem lessz olyan autó amit szakszervíz kihagyásával lehetne javítani,mivel a bérből és fizetésből élőknek arra már nem tellik,az autó választásnál ez is szempont volt.MB 123 3.0d
-
ákos123
csendes tag
sziasztok
olyan gondom van, hogy a fűtés behalt, betolja a légtérbe a porított fagyállót...
mennyire rákkeltő lehet
kérlek segítsetekW123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
megnéztem a teszveszen van KARTELGÁZ SZŰRŐ
8900ftW123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
a kartergáz szűrőt szerintem laci bácsi csinálta egy vízszűrő berendezést felhasználva amit fürdőszoba boltokban lehet venni, amúgy kerti szivattyúhoz való ivóvízszűrőről van szó a bolti ára nálunk kb 4-5 e.
plusz a cső meg a csatlakozók ami megint 2-3 ezer is lehet mert réz csatlakozókat használt úgy láttam.W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
dpek
tag
Köszönöm a segítségeket.
A rezgéscsillapítót kicserélem ha 5-10E körül kapni.
Még nem dőlt el a sorsa. sok pénz nincs a cserére.
Így lehet marad a kisebb összegből való felújítása egyenlőre.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
válasz ákos123 #5778 üzenetére
Szevasz
Ha a hűtővized jön be porlasztott formában, vagyis igazából gőzként, akkor nem kartergáz szűrő kell neked, hanem egy új fűtőradiátor, mivel igencsak lyukas lehet a tiéd !!!
Ha a fűtés csapot elzárod, akkor is fújja ??
Ha igen, akkor még a csapot is cserélned kell, mivel már nem zár el a csap !
Radiátort szerezhetsz bontóban, de hogy nem ereszt e valahol, az csak akkor derül ki (bármennyire is jól nézki egyébként), ha nyomás alá helyezed, vagyis leginkább akkor tudod meg, mikor beszerelted !
Szóval lutri a dolog, de újonnan nagyon drága.Csapot pedig nem igazán kapsz bontóban épet, mert vagy nem zár ugyanúgy, vagy ereszt, csepeg kifelé valahol.
Csap talán van újonnan, valami elviselhető áron, de ha van lehetőséged, esetleg valami bontós ismerős, akkor végigpróbálhatsz egy csookor csapot, aztán lehet szerecséd.
Még azt teheted meg, hogy ha szerzel záró, de esetleg kifelé szivárgó fémházas fűtéscsapot, akkor veszel hozzá megfelelő tömítő gumigyűrűt, szétszeded és kicseréled benne a gumit !Sok sikert !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv. mindenkinek !
Tegnap próbáltam a hideg indítását legelőszőr a járgányomnak, mióta feltettel az adagolót !
Indult ugyan azonnal, de most sem tökéletesen, hanem döcögősen.
Ugy járt egy darabig, mint ha nem járnak csak vagy kettő henger a négyből, és hiába adok gázt, csak minimálisat tud gyorsulni, amíg be nem indul rendesen a motor !!!
Ilyet csinált régebben is.Törtem a fejem, hogy mi a fene lehet, és vágül a fejszelepeknél lyukadtam ki, hogy azok nem zárhatnak minden adagoló elemben kezdetben !
Ha jól tudom, akkor ha nem zár a fejszelep, akkor nem tud felépülni a nyomás a nyomócsőben és minden alkalommal csak odáig jut, hogy úgymond felpumpálja feltöltse a csövet az adagoló dugattyú, de arra már nem jut gázolaj, hogy be is fecskendezzen !
Azért is következtetek erre mert túlfolyás vizsgálatnál éppen ki kell venni a fejszelepet, hogy szabadaon follyon a gázolaj és csak akkro szakadjon meg a folyás, mikor az adagoló elem épp szállítási kezdeten van !
Másrészt, amikor próbapadon nézik az adagolót, akkor is figyelik, mikor feltették, és ráeresztik a gázolajat (de még nem tekereik, tehát nem adagol), hogy nem szivárog e valamelyik csonkból a gázolaj, mert akkor nem zár a fejszelep !
Igaz, hogy az én adagolómnál ez nem állt fenn emlékeim szerint, mikor próbálták, de ott túl ideális körülmények voltak, 40 fokos gázolaj, folyamatosan áramoltatva azonnal megfelelően az adagolón át, . . .
szóval ezek nem egy minimum egy napos állás utáni, teljesen hideg indulási körülmények !Kérdésem, ha a fejszeleppel van a probléma, akkor megoldódik e a probléma csak a fejszelep cseréjével, vagy az ülést is cserélni, esetleg szabályozni kell, amibe beleül, amin felfekszik a fejszelep ???
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5784 üzenetére
Szevasz
Ez ugyanaz az adagoló, ami rajta volt, a másikat nem tettem fel, mert ahogy már mondtam, annak a hátsó részét le kellene cserélni, nem lehet alapjáratot állítani rajta !
Amúgy ezt akartam csinálni, hogy lecserélem az adagolót, mert már csak az a régi, és akkor biztos hogy meg kell változzon a motor viselkedése !
Még akkor is, ha az sem tökéltes.
Annak a próba kezdetén be voltak rgadva a fejszelepei, mivel szivárgott át a gázolaj az adagoló elemeken!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lazka222
csendes tag
Sziasztok!
Néhány hete azt vettem észre, hogy csöpög a hűtővizem. A cseppek a olajteknő elejéről csöppenek le, de nem tudom honnan jönnek, sajnos biztos nem a hűtőből. Nem csöpög mindig kb. 1 hónap alatt 1 litert veszítek. A motornak egyébként semmi baja, gyanús hangok sincsenek. Szerintetek mennyire kell megbontani a javításhoz? (240TD)W 123 240TD 1983
-
ákos123
csendes tag
sziasztok!!
mint tudjátok még a nyáron megfőztem a motort
ezért egy másik blokkot kényszerültem bele rakni.
olyat lehet csinálni, hogy a megfőzött blokkot feltámaszthassam, hogy egy v. több blokkot szétbontok és alkatrészeit csapágy főtengely henger dugó stb. átpakolom?
ilyet meg lehet csinálni, sok szívás nélkül
segítségeiteket előre is köszönöm.W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
válasz Batman2 #5782 üzenetére
Kösz Batman !!
De holt találom a fűtéscsapot? Próbáltam nézni az egész rendszert keresve a szakadást lyukat v. bármit, semmi gyanús.
Néha menet közben gyanús hangok jöttek a szellőztető rendszerből -amikor még működött a ventillátor. Mintha egerek futkároznának benne. Lehet, hogy a ventillátor okozta, nem tudom.
Amúgy úgykezdődött az egész, hogy eltüntettte a hűtőből a hűtővizet. Indulás után nagyon hamar felmelegedett, mintha nem működne a termosztát, utána meg beköpött egy nagy adag meleget auz utastérbe. Elkezdett működni a fűtés, ami addig nem fújt be meleget.W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
t.zsolti
tag
válasz ákos123 #5789 üzenetére
hát a motor fűzéséhez hozzáértőbb kellene ,mondjuk aki csinált ilyet és van szerszáma is hozzá
de nem lehetettlen,
a főtt motort menyire főzted meg, csak úgy felment 100 fokra ,vagy elfőzted a vizet és anélkül mentél mondjuk órákat.
vannak külömbségek ,az utóbbinál lehet a főtengely is kuka.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
qdak
addikt
MERCEDES-BENZ W 126 500 SE ehhez mit szoltok ? ?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Babszivacs
csendes tag
hi
beszereltem a karter-szűrőt....hát nem pisiltem össze magam.
ha pára megjelenik a "bödön" alján akkor szar nem lehet elvileg.igaz?
szóval nem szívhat valahol falsot.
a levegőszűrő háznak a "pipáját" le kellett szednem mert nem fért el...attól gondolom nem lehet rosszabb a levegő minősége olyan hangja van mikor a simsonnak leszeded a kipufugóját mondtam az elején hogy "bammeg ez egy 123-as,ennek a motorterében egy ágy elférne...aztán megszenvedtem az elhelyezést. -
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5793 üzenetére
Bizonyára jó lesz !
Azt azért jól nézdd meg, hogy nehogy valahol szűretlen levegőt tudjon beszivni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz ákos123 #5790 üzenetére
A motorházban, a motor mögött a tűzfal felső részén !
Oda megy a generátor mellett egy hűtőviz cső a motortól !
Az enerek motoszkálásához hasonló zajokat példáúl okozhat kosz, mindenféle szemét belehullott a szellőző rendszerbe és a szellőztető motor mókuskerekében zötyög, mikor az forog.
A hirtelen fűtés, hirtelen meleg az utastérban az arra utal, hogygeyrészt kevés a hűtőrendszerben a viz, másrészt, hogy nem zárt a hűtőrendszered, valahol szivárog, nem tud kialakulni benne elég noymás !
A viz csak akkor indul meg a hűtőbe, mikor már elget tágult és elég nyomás lett a hűtőrendszerben ahoz, hogy a hűtőkörbe is jusson !Ha nincs elég viz a hűtőrendszerben a hengerfej hűtőviz nélkül marad és megfő !
A hőfokjelző nagyon gyorsan emelkedik, ez is az alacsony vizszinetet jelzi !
Túl alacsony viszint esetében a vizpumpa sem tudja már a vizet keringetni a rendszerben !!!A hűtő tetejében mindig kell lássál vize, ha belenézel, na hem lástsz, az már kevés !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #5795 üzenetére
a nyomásnak az áramláshoz semmi köze(ez nem hidegvizvezeték)lehet benne 8 bar ha a fele levegő
amig a szivattyú vízben van addig keringteti a vizet, (van neki emelömagassága ami a motorfordulatszámával arányos), csak ahogy fogy a viz egyre magasabb fordulaton tudja felnyomni a hengerfejbe a vizet (tapasztaltam)MB 123 3.0d
-
ákos123
csendes tag
válasz t.zsolti #5791 üzenetére
annyira lúzer voltam, hogy indulás előtt nem ellenőriztem az olajszintet ami amúgy is elég alacsony volt és elfogyott az olaj menet közben : szépen berágódott az egész . Nem lehetett vele semmit kezdeni úgy beállt. Hiába rángattuk fogta a kereket mkint gép. Haza kellett trélereztetni.
nem bontottam még meg. Ember lenne hozzá amúgy aki szerintem jó lehet mármint hogy szétszedje meg összerakja.
Gondolom hatalmas lego tele extrí szopásokkal.W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
válasz Batman2 #5795 üzenetére
Dánke B2!
megnézem.
elég koszos lehet amúgy az egész rencer.
Te mennyiért vetted a karosszéria elemeket?
nekem is kéne majd sárvédő előlre hátulra, küszöbök, meg ajtók alja..
most néztem az első lámpa tartó lemezek is szét vannak .. azt is cserélni kell.W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
t.zsolti
tag
válasz ákos123 #5798 üzenetére
a baj lehet hogy a fötengejt is dobhatod.
volt egy régebbi próbálkozásom lada zsugorkaros motor.meg is vettem az 1500-ös főtengejt ,de a mutatvány más miatt nem valósult meg, meghirdettem jött egy tag kell neki mert az ővé csapágyas lett és úgy megsütötte a főteng.hogy elrepedt
úgyhogy lehet én nem raknám össze azzal csak tüzetes vizsgálat után
,de lehet az egész motor kuka,kasznijavításért most fizettem 340e (2 küszöb, 2 első sárv, 2 hátsó jav ív ,1 tábla lemez, belső küszöb ,festése az elemeknek,viszga ,)
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős