Hirdetés
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.zsolti
tag
.
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Angin san
csendes tag
Sziasztok!
Nemrég vettem egy w123as (gányolt) 240dét. Motor problémáim vannak vele, (többek között) amivel nem tok mit kezdeni. Csak röviden: mikor megvettem eszméletlenűl füstölt hidegen de aztán ahogy melegedett ez elmúlt, viszont cserébe nem ment egy henger, bár időnként be be indult. Először próbálkoztunk porlasztócsúccsokkal. Elvittem egy adagolóshoz aki azt mondta, hogy működésre bírja bármellik régi csúcsot. (Szerintem valahogy így: MUKOGY!) Megállapította, hogy fiat csúcsok vannak ugyan benne de szerinte ezzel még mennie kéne a kocsinak. Nem ment. Mentem másik adagolóshoz. Na nekik már sikerült eredményt elérniük, szelep állítás és adagoló állítás után egész jó volt addig amíg be nem melegedett. Utána rángat és alapjárat feletti gázadásnál "darál" a motor, aztán egyszer csak beugrik és sima út.. Ezt 1,2,3ban játsza 4ben már nem.
Ja és mióta elhoztam már sokkal jobban füstöl mint eddig. Régen inkább fehéres füst jött most inkább szürkés. Mérni ugyan még nem mértem de gyanítom, hogy extréműl sokat fogyaszt, a teljesítmény pedig négy henger ellenére csökkent. Tervezem a csúcsok cseréjét Bosch csúcsokra, de az adagolós szerint ez valszeg hiábavaló lesz mert kopott a motor. Hozzáteszem kartergáz csak nattyon minimális van.
Szóval szerintetek vethetek a motorra keresztet vagy lehet valami megoldás a teljes generálon kívül. Néhanapján mikor kedve van nem csattog nem füstöl csak szépen ketyeg de ez ritka. Nem értem ha ki van kopva akkor miért nem produkálja a hibáit állandóan.
Ja igen most hogy vettem bele 4 új izzítógyertyát, kettő három izzítás után pöcc röff indul nem tesz még egy fordulatot sem. Szóval ha tudtok segítsetek pls!
Elöre is kösziLong live the w123! 240D, 1984
-
Angin san
csendes tag
Ahh még egy kis adalék infó. A hengerfej tuti, hogy nem sajátja, papíron már a vékonygyertyás gyakorlatilag viszont vastag.
Long live the w123! 240D, 1984
-
Batman2
őstag
válasz Angin san #5702 üzenetére
Szevasz
Méress kompressziót minden hengerben, ahogy már mondták mások is, az majd elárulja, hogy a henger kopottságában keresendő, hogy a 4. henger nem megy csak magasabb fordulaton, vagy egyéb probléma van (mondjuk a szelep problémát nem zárja ki), ha tudsz, akkor veszteséget is méress !!!
Mondjuk az, hogy jó izzítás után azonnal indul hidegen, az egy kicsit megkavarja számomra a dolgokat !?
Az előbbi jelenségeire a motornak, amiket leírtál, ha a henger nem tulságosan kopott és nem a kompresszió hiány az oka a működési bajainak, akkor azt mondanám rá, hogy beégett már a szelepülés, vagy akár átlyukadt a szeleptányér és azért nem megy alacsonyabb fordulaton, azért nincs elég kompresszió, de erre rácáfol az azonnali hideg indulás !
A jó hidegindulás, ami egy dízelnél a legkritikusabb, azt jelentené számomra, hogy van kompresszió, nem rossz a motor (sem a henger, sem az adagoló), csak beállításra, tisztításra szorul !
Szóval azt tudnám javasolni, hogy előszőr is cserélj olajat, olaj és légszűrőt, üzemanyag szűrőt, ha még eddig nem tetted meg és menj vele vagy 100-200km-t legalább !
Ha már megtetted a cserét, és így is produkálja ezeket a jelenségeket, akkor javaslok egy motor átmosást, valamilyen olajhoz öntendő motormosó folyadékkal és annak előírása szerint üzemeltetsd vele a mtort, aztán olaj, szűrő csere és megint menjél vele vagy 100-200km-t !
Ha a koksztól, üledéktől leragadtak volna a dugattyúgyűrűk, akkor ez elvileg meglazítja és ha ez okozta a problémát, akkor rendesebben fog járni a motor utána !Ha ez sem javított lényegesen, akkor keress egy valóban jó, hozzáértő és felszerelt motorszerelőt, aki az adagolótól kezdve mindent be tud állítani és javítani, továbbá a motor minden (hengerfej levétel nélkül) részét szét kéne szedni, megviszgálni, megpucolni, javítani, cserélni amit kell !!!
A befecskendezőket feltétlenül w123-ashoz megfelelőekre (ép, széttekerhető, ragasztatlan állapotú, bontottra) cserélném ki, más nem jó bele és a beszerzett darabokban, ha cserélni kell a porlasztót, nem elég a tisztítás, akkor DENSOra cserélném, arról nagyon jókat mondanak !Az adagolót padon állítatsd be, méress le, állítass be mindent, max. nyomás (adagoló kopottságát mutatja), adagolás egyenletessége.
Meg kellene vizsgáltatnod, hogy a fordulatszám szerinti előbefecskendezés állítás működik e rendesen az adagolóban (ha nem, akkor időnként füstölni fog), az üzemanyag pumpa szállít e megfelelően üzemanyagot, jók e a szelepei !
Ha nem vagy messze Tamplomegerétől, akkor javaslom Őt !Az üzemanyag csövet is feltétlenül viszgáldd meg, ami a tankból jön a pumpához, hogy könnyen átjárható e, fújj bele visszafelé levegőt !
Ha kb. 15 liternél több üzemanyag van a tankban, akkor magától is csorogni fog ki, ha kevesebb, akkor meg kell szívni, hogy jön e rendesen (vagy 2m szilikoncső és megszívod, látod, hogy jön e rendesen a gázolaj és még meg sem iszod )Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
hi
srácok megbízható lakatos és fényező embert tudtok Pest megyéből?
köszics
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #5709 üzenetére
akivel én csináltatom 3hetet mondott
és 3hónap lett belőle, a 3-as benne van
de megdolgozott a pénzéértMB 123 3.0d
-
Babszivacs
csendes tag
háháháhá
köszi
-
Dumb
senior tag
válasz Babszivacs #5709 üzenetére
Ezek nagyon jók, de nem túl olcsó. Nekem 4 elemre mondtak 150.000-et egy éve. De általában Porsche-k, A8-ak állnak náluk, és a Kárpát utcai szervíznek is bedolgoznak, mert olcsóbbak náluk, és kiváló minőségűek.
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
Mintcar
tag
válasz Babszivacs #5709 üzenetére
Szia!
Ha esetleg küszöböt is kellene cserélni :[link]
w123 200D 1.1millió km+
-
Babszivacs
csendes tag
ohh köszi
de a fentiekben elfelejtettem írni hogy megbízható ÉS olcsó
de azért köszönöm. Küszöböm szerencsére jó állapotban van. -
Mintcar
tag
válasz Babszivacs #5715 üzenetére
Pedig már nagyon útban van nekem, vagyis a családnak a küszöb
w123 200D 1.1millió km+
-
t.zsolti
tag
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
A héten szeretném megvásárolni az olajokat, de egy kicsit zavarba estem.
A váltó, difi, szervó olajat is cserélem.
Ami zavarba ejt az az, hogy a manulális váltóra is automata váltó olajat mond a kézikönyv és a Haynes Manual is.
Pontosan: Type A Automatic Transmission Fluid 1,6L.
A Szervó kormányra is azt irja hogy ATF.
Akkor most a manuális váltóba, és a szervóba is mehet az automata váltó olaja????
Megköszönném ha valaki konkrét tipus be linkelnew123 200D 1.1millió km+
-
Izi_25
csendes tag
válasz Mintcar #5719 üzenetére
Helló!
Én a W 115-ösömben nemrég cseréltem hajtóműolajat, és a gyári szervizkönyv alapján a CASTROL TQ olajat találtam. Tökéletesen működik, és igen inkább automata váltókhoz van.
A leirasaban viszont mint kivétel pontosan a Mercedes Benz 236.2 megjegyzés szerepel, mi szerint jó a mehanikus MB váltókba is.
Elküldök egy linket is, nézd meg.
http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9020385&contentId=7037635Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5719 üzenetére
Szevasz
Nekem manuális váltóba valami Castrol konzerves olajat adtak !
"Castrol getrieb oel", vagy valahogy így volt a felirat rajta, de még jóval korábban linkeltem is egy fotót ezen folyadékokról !Amúgy ezen nagy vita folyik, a laikusok és a szekmeberek terén is, már ahogy a szakkönyvekből is látszik, mivel tényleg van ahol ATF II, de leginákább ATF III olajat írnak, máshol pedig valami más spécit a manuálisba !
Én a Castrolt tettem bele.
Ez egy igen híg olaj, a motorolajnál is hígabban folyó, egészen halvány sárga lötyi !
Konkrétan negatív tapasztalatom nincsen vele, lassan egy éve van a váltóban.
Nem mondom, hogy nagyon olajozottan megy a váltó, szóval a csere előtt és után, gyak ugyanúgí viselkedik, néha kicsit mintha tapadnának egymáshoz az alkatrészek, nem csúsznának kellően és kicsit darabos a váltát, de különösebb probléma nincsen.
A minuszokban ez is kicsit bedermed, persze lehet mozgatni a váltót, de érződik rajta, hogy nem ugrik magától, kicsit lassan mozog, és kicsit erő kell a mozgatásához, ha gyorsabban váltassz.
Kb. 1,6L, de neme asszem kicsit több ment bele, vagy 1,8L, mert majdnem mindkét konzerv belement, mire a betöltő nyíláson csorogni kezdett kifele, vagyis te lett, szóval 2L kell !Kormány szervóba nem volt kérdés, az ATF II-t tettem bele. Nincsen vele semmi gond, jah és persze szűrőt is cseréltem a szervó szivattyúban (csak MANN márkában van!)(híg, valamivel sűrűbb, mint a váltó olajom, átlátszó piros). ha nem ürült ki teljesen a kormány mű rész is, akkor 1L elég, ha teljesen leürül a rendszer, akkor kell 2L.
A differenciálban is cseréltem, oda pedig asszem 80w90-es hajtóműolaj került, ez elég sűrű, arany barna olaj (0,9L kell, egy flakon elég).
Nincsen semmi gondom vele, fagyban szokott kicsit zajolni valami a hátsó futóműtnél, lehet valamelyik csapágy, vagy féltengely, de ha bemelegszik, akkor csendben van, a diffi csak enyhe susogást hallat 80-90-es körüli tempónál.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A #4848-as hozzászólásomban tettem fel fotót a cuccokról !
[link][ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
RikitiH
csendes tag
Sziasztok! Látta más is az új Mercedes Forma-1 es bemutatóról a képeket? Enyhén mclarenes színvilág
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5724 üzenetére
Szevasz
Remélem, nem ajánlotta nagyon félre nekem sem az olajat a boltos fazon, aztán nem megy tönkre a vátlóm tőle !
Ahogy artam is, ez is egy igen hígan folyó olaj, tehát feltételezeésem szerint finoman, pontosan illesztett alkatrészekhez való, mivel a legapróbb résbe is be tud folyni.
Csak ken annyit, mint ez a másik, hogy ne kopjon el a váltóm, de ha az lényegesen jobb, vagy más mint ez amit én tettem bele, akkor gyorsan lecserélem !Mi a véleményetek, hagyjam, vagy cseréljem ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Találtam egy kiváló torrentet [link].
A Nagy Mercedes Könyv. Nem tudom ki vette a fáradtságot hogy meg csinálja, de egy nagy köszönet neki!
Ebben benne van minden merci a kezdetektől.
Magyar kiadás!w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Adagolót hogyan kell helyesen fel tenni, ki tudja megmondani ??
Mire figyeljek, hogyan állítsam be (műszer nélkül) ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A w124-es futómű rugója csereszabatos e a 123-aséval, vagy nem ??
Vagy esetleg ugyanúgy vágni kellene, mint a w126-osét ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
-
fecosan
csendes tag
Szevasztok!
mercihez karosszéria elemeket kellene vennem.szerintetek melyek tipus az amelyik a legjobb hozzá?gyártok?stb?küszöbök -taposólemezek-és valami nyulványok kellenének?az is jó ha valami olcsó bolt cimet tudok.előre is köszike
Szasztokw123 2400 D 78
-
Batman2
őstag
Üdv.
A hétvégén az üzemanyag szivattyút boncolgattam kicsit.
A szelepekete próbálgattam , bár tavaly cseréltem ki, egy felújítókészletből azokat.
Az az érdekes dolog, hogy ha a szelepet záró irányba megszívom szájjal, akkor gyengén átszuszog !
Összeszerelt állapotban a szivattyút a nyomó csonknál megszívva és a szívó csonkot befogva tartva lassan szitén visszaszortyog a levegő a szivattyúba !
(A környezet nyomása így relatíve megnőtt a szivattyú testben levőhöz képest, teját olyan mintha a nyomóágban lenne nagyobb nyomás.)
Tehát visszaenged a szelep !
A kérdés az, hogy ezt csak azért tette, mert levegővel próbáltam és nem folyadékkal (gázolajjal), vagy csak azért tette , mert ez túl kicsit nyomás volt még ahoz, hogy a szelep rendesen lezárjon !?
Kinek mi a tapasztalata, eleresztheto e a nyomást az üzemanyag szivattyú a nyomócsőből a szelepen keresztül ??
Továbbá a rendszer nyomása a szivattyú dugattyúját visszanyomó rugó erejétől függ indirekt (így tudom), vagy az adagoló bütykének emelése által közvetlen ?
Ha a rugótól, akor ha elgyengül a rugó, akkor csökkenhet a rendszer nyomás szerintem !
Üzemanyag szivattyú rendszer, vagy szállítónyomást mérnek e valahol vajon ??
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz fecosan #5736 üzenetére
Szevasz
Hogy jót kapj, arra ma már kicsi az esély.
Szóval kell hozzá egy jó lakatos, aki majd helyre teszi a lemezt, ahogy tudja !A nyomó formák már igen tönkrementek, amiken manapság utángyártyják ezeket a lemezeket, így kisebb nagyonn elétérések vannak az eredetihez képest !
ha esetleg mázlid van, akkor valahol még találnak raktár mélyén korábban készített, még jobb állapotú lemezt esetleg.
Amúgy Bárdi autó, Láng autó, Unix autó, ezeket nézdd meg.
(a pontos címre keress rá ékezetek nélkül a gugliban)Van még pesten egy Vianno Kft. nevű cég is, ott is lehet állítólag jó dolgokat kapni !
Sok sikert !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
Sziasztok!
Rég jártam erre.
A 123 300D megvan még, csak van egy kis gond, eléggé eszi az olajat.
kb. 1L/1000Km
-10-ig könnyen indul, jól is megy és a fogyasztása is jó,
A kartergáz is elég nagy, de füstölni nem igen füstöl, vagy legalábbis nem olyan drasztikusan, mivel bent van a bödön, és elég jól összeszedi a kartergázban lévő olajat.
Az lenne a kérdésem, hogy mitől eheti ennyire?
Nagy generált 200-250E-ért nem szeretnénk csinálni rajt,
de ha szelepszár szimering és gyűrű cserével lényegesen lecsökkenne, akkor azt még bevállalnánk.
Valaki túl van már hasonló olajfogyasztásos javításon?
Mindenképp kell fúrni, meg cserélni a dugót meg mindent?
Ha annyira kicsi lenne a kompresszió, akkor nem is indulna 0 fok alatt.
-10-alatt is csak azért indul nehezebben, mert már nem teker olyan gyorsan az önindító.
Tolásra pöccre indul.
Vagy így hajtjuk másfél évig még le nem jár a műszaki, és utána bontó,
mivel eléggé lelakott állapotban van.
Vagy felújítjuk újabb 5-6 évre/80-100E km-re. Ez a 82-es újabb tipus.
A kaszni még menthető, egy kis lakatolással. Kisebb felújításon már átesett, voltak elem és ajtó cserék is. Inkább a beltér meg a díszlések ajtógumik vannak oda.
Szóval kár lenne elbontani.
A másik gond hogy 50-60 körül berezeg/bebúg a kaszni.
Olvastam hogy a kardánnál kell valami rezgéscsillapítót kicserélni.
Valaki tudna erről fényképet vagy rajzot mutatni hogy konkrétan hol van és hogy néz ki?Köszi a segítségeket.
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
MPowerPH
félisten
Ez valami piszok megbecsült Merci. De az ára... khm khm... Szerintem a tulaj nincs tisztában azzal ,mit is ér a verdája.
Attól függetlenül tényleg nagyon szép.Don't Tread On Me
-
Babszivacs
csendes tag
hi
tényleg a kartergáz szűrőről valaki tudja azt a leírásos linket?(hogyan és miből kell összerakni stb.) Meg persze hogy bevált-e egyáltalán.
köszi
-
Batman2
őstag
Szevasz
Szerintem a kartergáz zöme a szelepvezetők kopásából adódhat, bár elvileg rajta vannak a szelepszár szimmeringek, amik befelé az olajat és visszafelé a gázt is fognák, de ki tudja már milyen állapotban vannak azok a gumik !?
Lehet, már sérült némelyik és ott megy el olaj.A hengerekhez nem nyúlnék, ha nem akarsz teljes felújítást, ha azt mondod, hogy még minusz 10-ben is beindul.
Ha már hozzányulnak, akkor ennyit futott motor esetében már igencsak teljesen sima, tükörfényes a hengerek fala,ami azt jelenti, hogy már lekoptak a hornyok és nem marad fenn olaj, csak minimális, tehát ha tesztek is be új gyűrűket, feltéve hogy a dugattyúk még használhatóak, akkor is hamar (20-30ezer) kilóméter alatt elkopnak a gyűrűk és tovább kopik a hengerek fala is, nagyobb lesz a fogyasztásod is, mivel nagy a surlódás a kevés fennmaradó olaj miatt !!!Szóval szerintem ilyenkor már kár a munkáért, anyagért, pénzért, akkor már inkább teljes felújítá, értem alatta, hogy csere minden ami feltétlen szükséges. Azzal már nyugodtan lehet 150-200ezer kilóméert is megtenni, normális működés mellett, ha jól sikerült a művelet !
A kardán csuklónál van valami gumi csapágy, ami időnként kiszakadt és akkor zötyögni, rázködni tud, és a differenciál végén van egy gumiágyas felfüggesztés, ami szintén berezonálhat, ha már megkövesedett, összezsugorodott a gumi és lötyög benne a fém csap.
Persze még biztos van ezen kívül is nehány szilent.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5745 üzenetére
Szevasz
Én egy vizes boltban kapható, átlátszó műanyag házú vízszűrőt építettem be kartergáz olajlecsapatónak.
Asszem valami 4500Ft körül vettem.Előszőr a net oldalon megadott fém szűrőkosarat szereltem bele, rézdróttal megtömve, de nem volt az igazán jó, mert miután már átolajosodott a drótköteg, nagyobb tempóról motorfékkel lassítva elkezdett kékesen füstölni a járgány, valszeg azért, mert az összegyült olajcseppeket a gáz magával ragadta.
Aztán átalakítottam és tettem bele egy kis csőszereléket, amivel a falának cspaptom a gázt és így abból az olajcseppek szépen kiválnak és lecsorognak az edény falán.
A cső belsejébe azért még tömtem egy kis rezet is, bár nem tudom, hogy van e bármi hatása.Ha kell tudok majd fotókat küldeni, valami ilyesmit próbálj meg összehozni.
Lehet még a gázt megpörgetni is a szűrőházban, az is hatásos lehet a cseppek kiválasztásában és lehet ha fém a ház, akkor még hatásosabb az olajcseppek kiválása.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #5747 üzenetére
A bevállásról még annyit, hogy, ugyan nekem nagyon kevés a kartergáz és az olaj, de azért így is szűröget kisebb mennyiségeket, de csak az átalakított verzió.
Szóval egy jelentős kartergázzal rendelkező, kopott motornál lényeges mennyiséget foghat meg és sokkal tisztább marad az égéstér, kevesebb olajkoksz, tisztább kipufogórendszer, kevesebb fogyasztás és még a további élettartam is hosszabb lesz !Valszeg az eredeti verzió is szűrne, csak ott miután megtelik a kosár olajjal, ki kellene mosni belőle, mert nem csöpög le, hanem a gáz újra magával ragadja és nem értünk el semmit.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
válasz Babszivacs #5745 üzenetére
http://annazsofi.hu/olajlevalaszto/
Persze hogy bevált.
A mercinél 1-2E km alatt több mint fél liter összejön.
A gép se füstöl csak alig. Jobban megy, és a fogyasztás is kb. fél litert csökkent.
Öreg dieselbe kimondottan ajánlott.
Nálam a benzines vectrába inkább csak vizet szed össze, főleg télen. Nyáron lassan telik, de ott is érezhető a változás. A fogyasztásban nem igen, de finomabban jár, és alul könnyebben megy.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LEGO klub
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Windows 11
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Ukrajnai háború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...