- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mintcar
tag
válasz Mintcar #6494 üzenetére
Sziasztok!
Sikerült pontosan beazonositani a dugokat!
Bevittem egy boltba, alapméretes 200d 2. szériás, gömböjű előkamráshoz való.
A boltban azt mondták ekte gyáriak.Batman2!
Neked alapméretes dugokat raktak be anno?Mostmár készülök készülök én is egy alapos motorgenerálra.
Gyülnek az alkatrészek, szépen lassan.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
T.eger!
Minden képp veled szeretném megcsináltatni a motort.
Érdeklődnék, kb. mekkora a munkadija lenne egy motorgenerálnak, részedről?
Tehát teljes szétszedés, összerakás beállítás.
Tudom hogy látatlanba, nem lehet pontos összeget mondani csak tényleg egy irányár,
pesze CSAK ha publikus!!Üdv.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6498 üzenetére
Az árakat egy német webshop-ból néztem ki, és árulnak külön is,nálunk sem lehet sokkal drágább, bár nálunk sok minden "érdekesen" müködik más országokhoz képest.
Fejszelepekből csak egy fajta volt végig a gyártás során, és valoban 15-17E/db. áron vannak.
A bontott adagolóban lévő fejszelepeket megvizsgáltam mikroszkóp alatt is, és látszatra tökéletesen zárnak, és nem látni rajtuk kopást, és 9000Ft volt, már csak a fejszelepek miatt is megérte megvenni.Beszélgettem egy emberrel, régen adagolós volt, mondta hogy a ezeket a régi fejszelepeket, csak használt növényi olajjal, vagy poncsolt GO.-val lehet tönkre tenni, amugy örökélet +1 nap. Ez most vagy igaz vagy nem
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6501 üzenetére
Szevasz
Úgy emékeztem, hogy Neked már megvolt a teljes motor generál dugyattyú, persely cserével, mindennel !
Igen, nekem alapméretes dugattyúkat tettek be, pontosan így nézett ki, mint amilyen Neked van most !
Mivel a perselyt is cserélték, mert ha felfúrták volna már túl vékony lett volna a fala, ezért azt már nem lehetett, az persze kérdés, hogy lett volna e még hozzá túlméretes dugattyú !
Így viszont alapméretes lett újra minden, persze a főtengelyt és csapágyait kivéve, mivel az meg lett köszörülve, ezért már 1. vagy 2. javító (túl)méretes csúszó csapágyak kerültek rá, már ami a hajtókar csapágyakat illeti.Igaz dárágbb volt, de nem bántam annyiban, hogy így tisztább a helyzet, alapméret.
Persze erről már szó volt, hogy az új perselyeket a betolás után hónolni kell, akkor is ha már eleve hónoltak voltak, mert deformálódik picit a betételkor, és itt viszont el lehet tolni a dolgot, szóval itt is van hibalehetőség, nem csak a felfúráskor !
Bár úgynézki, nekem itt nem csúszott be hiba, mivel egy csepp olajat sem eszi, és kékes füstje sincs semmi, viszont a kompresszió mérések azok érdekesek voltak, mert a 4-ből csak egy mérés mondott közel helyes értékeket, a többi keveset mutatott.
Valahol még jóval korábban fel is tettem a képét egy mérésnek.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6503 üzenetére
Egy alapos mikroszkópos vizsgálatot már én is tervezek, mind a porlasztócsúcsok, mind a fejszelepek esetében !
Az biz elég magas ár !
T.zsolti is érdeklődött fejszelep árak iránt, neki a mercedesnél mondtak 10E-t, máshol többet, szóval ez lehet kivételesen ott olcsóbb !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6504 üzenetére
Nem volt még motor generál rajta, legalábbis nállam, a hengerfej és a vezérmű lánc lett cserélve.
Hengerfelből is az 55le-s lett feltéve, csak átcserélték az előkamrákat, ma már nem engedném hogy feltegyék.Az elöző tulaj mekegett valami generálról, de ahol benthagynak 1cm-t megnyúlt vezműláncot, a vezérműtengelynek is akkora válla van Rambonak
a szelephimbák is rommá vannak kopva. Ha kapott is valami generált az csak valami tanyatuning lehetett.De van otthon vezérműtengelyem szelephimbákkal, hajtókarok, olajpumpa, lánckerék, amik garantáltan csak 170K-t futottak, és tökéletes állapotban vannak!
Már csak azért is mert nem magyarországon tették meg.Szerencsére az új dugok is fel vannak gyürüzve, csapszegeket és a zégergyürüket is adták hozzá.
Még grátiszba egy bontatlan csomagolású fekvőcsapágy készletet is mellékeltek.Úgyhogy összegyült már pár cucc, hogy aránylag egy faszájtos motort lehehessen építeni.
w123 200D 1.1millió km+
-
fecx
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 1978-as 240D Mercedesem, két dologra lenne szükségem hozzá, egy aluházas izzító relére és egy Km spirálra.
Tud valaki ebben segíteni??Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
Templomegere
senior tag
válasz Mintcar #6509 üzenetére
javol szárazhüvelyes a mercedes mocika , ha 220-as motorod lenne akkor meg lehetne csinálni 240-re kivenni a hüvelyeket felfürni a blokkot és kész a 240D . volt ilyen műveletem , fincsi kis jószág lett belőle . ráadásúl a blokk anyaga olyan mint a gyémánt , kicsit többet bír mint a hüvelye . mondjuk ahol fúrták szidtak is rendesen
motor generál sok tényezőből áll össze ahhoz hogy árat tudjak mondani tudnom kell mit is szeretnél . sima generál , vagy kifényezem polírozom generál ? tökéletes generál , vagy csak amit nagyon fontos generál stb Az én MUNKADÍJAM ezeknek a fügvényében váltózó : 40e-100e ft között .
-
Batman2
őstag
Szevasz
Kilóméter spirált kapsz, lehet venni bolban, megfizethető árban !
Én pár éve cseréltem utoljára, akkor volt valami 3,5E körül, itt Deberecnben egy profi autóalkatrész boltban.Izzítórelét is szereznek Neked szerintem simán, illetve a mercedes szalonokban is lehet próbálkozni mindkettővel, mert biztosan meg tudják rendelni, csak ez már több tízezer forintos tátel, ezt inkább bontóban nézném pár ezerér, max. 5E ha izzít !
Azt pedig ki tudod próbálni, kell egy akku a járgányba, aztán ha megvan az izzítás rendszere akkor ráadod a gyújtást és nézed, hogy rendesen csinálja a, ha már nincs motor benne, akkor pedig az izzítórelé gyertyához menő vezetékére rákötsz egy fényszóró izzót (60/55W), a másik végét az izzónak a testre és kapcsolsz egy gyújtást !
Ha az izzó világít, akkor már valszeg jó a relé, teljesen viszont nem tudod így letesztelni, mert túl kicsi terhelés az izzó, így nem fog kikapcsolni vele normál időre, csak az 1,5 perces biztonsági lekapcsoláskor.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6509 üzenetére
Szevasz
Igen, egy 3-4mm vastag hengerpalást (van belepréselve a motorblokk henger furatába !
A régit felülről lefelé kipréselik belőle, egy megfelelő kitoló henger és egy hidraulikus prés gép használatával, majd az új hüvelyt felülről bepréselki a helyébe, előtte kicsit megöntözik valamilyen olajjaj a külsejét a hüvelynek.
Aztán jön a blokk síkolás és az új hüvely hónolása.
Az új hüvelyhez passzol csak az alapméretű dugattyú, ellenkező esetben nem szedik ki a régi hüvelyt, csak felfúrják a következő dugattyú méretig (1., 2., 3. javítóméret, túlméret), majd sikolják, hónolják és lehet összerakni a megfelelő túlméretes dugókkal !Tényleg olyan mint egy ágyú töltényhüvely !
Ezt még szerezned kell a művelethez !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6514 üzenetére
Nekem így rémlik, de lehet hogy keverem a szelepvezetővel !
Szelepvezető kinyomást és betolást végig néztem műhelyben élőben, perselynél nem vagyok biztos, csak a betételre (egy Ford Transit, 2,5-ös, öt hengeres motornál).Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #6510 üzenetére
Nagyon fasza! Akkor ha jól értem hüvely csere és mehet bele az alapméretes dugó
Akkor beszerzem a hüvelyeket is. Ahogy nézegetem nem annyira vészes áron vannak, és egész nagy a választék.
Akkor márciusban számitok rád generál ügyben![ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #6517 üzenetére
Ok. Tömités készletből milyen márkát vegyek? Viktor Reinzt (vagymit) ajánlottak egyszer nagyon.
Vagy hagyjam a fenébe, esetleg beszerzed te ezeket , mert szinte biztos vagyok benne hogy amugy is találsz majd érdekes dolgokat a motorban amit cserélni kell, hülyeségeket meg nem akarok összevásárolni!w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Másnak is előfordul, vagy csak nekem, hogy 0 fok alatt a szellőző légterelő lapátja vagy a bowden huzala lefagy és nem tudom tekerni a fokozatkapcsolót, pedig amúgy kapcsolna ??
Mihelyst kiolvad, újra működik !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6510 üzenetére
Nem Te szoktál mérges lenni, mikor valaki valamit átalakítana, mert, hogy az úgy jó, ahogy gyárilag van !!??
Motorgenerálból nem csak a teljes és tökéletes az elfogadható számodra, mintha korábban ezt mondtad volna, mikor valaki fél megoldáson gondolkodott ??[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Dzun
csendes tag
Ma kb. 180 km megtetele utan alapjaraton az olajnyomasmero elkezdett ugralni, nem sokat csak ket-harom tizedet 2 bar korul, eddig stabilan mukodott. Ha valaki tudja miert ugral, kerem ossza meg velem. Azt sem tudom hol kezdjem oljszuro (nemreg cserelve), valami dugulas,muszerfal hibas ? Fogalmam sincs.
Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
Batman2
őstag
Szevasz
Elsőre műszerre tippelnék, mindenképpen jó lenne kipróbálni egy másik műszerrel, ezt kizárandó !
Ha az nem akkor még az olajpumpa kopására tudnék gondolni, de e szimpla kopás szerintem csak egyenletesen alacsony nyomást jelentene, nem ugrálna, legfeljebb ha valami darab az olaj útjában van !
Esetleg még a megkerülő szelelep bolondulhatott meg a fő olajcsatornában, néha hamarabb kinyit mint kéne !Remélem, hogy csak az előbbi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dzun
csendes tag
válasz Batman2 #6524 üzenetére
Koszonom.
Kozben delutan mentem egy kort ugy 20km es alapjaraton nem remeget. Van egy muszerfalam meg az a kis olajcso, megprobalhatom bekotni azt a motorba egy proba erejeig s akkor nem kell szetszedjem az egeszet. Arra tudok gondolni, hogy valami gatolja idonkent az olaj aramlasat az olajpumpaban. Nemreg csereltem olajat es szuroket, olvastam a szurorol ami a pumpaban van, lehet ki kellene pucolnom. Ugy emlekszem Te tisztitodtad mar ezt a szurot, leci ird le mikent lelem meg ott a tekno alatt. Esetleg varhatnek a kovetkezo olajcsereig ?Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
Mintcar
tag
Szia!
Hogy olajpumpa szürőjéhez hozzáférj a kartert le kell szedned, azonnal látni fogod, egy zégergyűrű tarja a helyén, vigyáz ha leszeded mert kb 2dl olaj kifolyik még.
A szűrőjét bizony érdemes kipucolni néha.
Pont ma fogtam neki egy pumpának hogy teljesen átpucoljam így épül fel.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Szevasz
Én igazából nem szedtem szét az olajpumpát és nem vettem ki a szűrőt, csak az újaimmal kotorászva szedtem ki, amit ki tudtam.
Vol ott mindenféle darab, némelyik egész nagy darab volt és bronz persely maradéknak tünt !
És regiment olajsár volt még benne, azt meg kitöröltem, amennyire tudtam, többre nem volt akkor időm, mikor aknán lehettem és le volt véve az olajteknő.
Viszont az olajteknőt is kitöröltem, az meglepően nem volt vastagon sáros, cak egy vékonyabb kozmált régteg volt rajta.Ugyanígy takarítottam végig a szelepházat is, különös tekintettel a karter kivezetsére.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok
Az 55le-s hengerfejt minden képp le akarom cserélni, igaz elméletben nagyon jó állapotban kell lennie.
Van egy 2. szériás 240D hengerfelyem ami szintén nagyon keveset futott, felmehet az a 200d blokra , ha igen akkor rendbe rakatom. A legjobb tudomásom szerint előkamra, és szelepméretben különböznek, de fizikálisan rámegy. És ha rámegy az jelenthet esetleg némi teljesitmény többletet
a nagyobb szelepméret miatt????
Rengeteg hosonlóság van a két blokk között, egy kis túlzással szinte csak dugattyú és főtengely méretben különböznek.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6532 üzenetére
Szevasz
A 240D-nek nem nagyobb a henger furat átmérője ?
Sőt, biztos hogy nagyobb kell legyen, mert a 240D blokkba beférnek a 300D dugói !!Tudtommal a 220D az aminek a henger átmérője pontosan ugyanaz, mint a 200D-é, csak hosszabb a furat, vagyis a lökete !
Tehát a 220D hengerfeje megy fel a 200D blokkra.Egyébként a nagyobb szelep nyilás - szelep átmérő szerintem jelent valamicske pluszt, pláne egy szívó motornál, mivel valamivel könnyebben tudja úgy szívni a levegőt, így gyorsabb és tökéletesebb lesz a töltés !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6534 üzenetére
A gyakorlatot nem ismerem, hogy működik e ilyen, de mintha Egér, vagy valaki már említette is volna, hogy csinált ilyen kombinációt és működik !
Elvileg egy kicsit megnő az égéstér a lökethez, tehát a besűrítendő levegőhöz képest, ez némi kompresszió veszteséget jelenthet, de attól még lehet, hogy működik a dolog.
Azt nem tudom még, hogy akkor milyen hengerfej tömítés kell hozzá, mivel a 200D-hez való felfekvő felülete szerintem kisebb, mint amekkorát megkíván a 240D hengerfej, így elméletben elképzelve, de persze ezek 1-2 milliméterben mérhetők valszeg, ami lehet, hogy nem számít semmit sem.Mindenesetre én is kiváncsi lennék, hogy megy egy 240-es hengerfejjel szerelt 200D !!
Vajon dinamikusabban gyorsul e, mint a gyári ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A 300-as turbódízelhez ugyanakkora légszűrő kell, mint a többihez, vagy nagyobb ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Kb 1 hónapja nem nyitottam fel a géptetőt, gondoltam benézek már.
Nem igaz, miota nem folyik a gázolaj a porlasztókból rozsdásodnak, a hengerfejjel együttw123 200D 1.1millió km+
-
Dzun
csendes tag
Sziasztok.
Ma ramsoztak ketto darab feltengelyt 10.000-ert es egy uj kuplungtarcsat 24 fogut 7000-ert, oreg ismerosom lomolt a padlason, azt mondta ennyiert ajandek meg, hogy tuti jok, neki 20 eve van w123 bizhatok benne. Regen bespajzolt az oreg alkatreszeket, amiket aztan nem kellett cserelni.
A kuplungtarcsan nincs semmi jeloles vagy iras.
Lehet, hogy egyszeru de en megsem jovok ra mit vizsgaljak meg a feltengelyen mibol tudom megallapitani a kopasukat ?Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
Mintcar
tag
Hát a 99% hogy a 25 fugú az benzimesbe lesz való, a dieselek 10 fugú tárcsát esznek.
Féltengelyből nekem volt a kezembe szarrá kopott, ami minimum 700k-t ment és kopogott mint az isten nyila, és gyári állapotú féltengely is.
Kopottan simán mozgattam a csuklokat, az újon a combom közé kellett szoritanom a tengelyt és csak két kézzel birtam mozgatni, iszonyat feszes volt.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
-
Dzun
csendes tag
válasz Mintcar #6543 üzenetére
Ok. ertem,koszi az infot.
Ez volt a tanulopenz. Sajnos a tarcsan nincs semmi iras, az atmeroje jo, az is lehet kiprobalom talan megis jo a 24 bordajaval eggyutt.
A feltengelyek akkor jok kell legyenek mert az eggyiket alig birom meg moccantani a masik is szoros.Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
Dzun
csendes tag
En a tarcsa lapjan(feluleten, ferodon vagy mi a neve) szamoltam a bordakat
A kozepe az termeszetesen 10 fogu, gondolkodtam is miert fontos az, hogy hany reszbe van osztva a felulete. Remelem igy kell erteni a 10 fogat Viszont meg mindig gyanus mert nincs ra irva semmi.Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #6547 üzenetére
-a motorból jön a hajtás átmegy a kuplungtárcsára az meg középen kapcsolatban áll egy bordázott agy résszel ( ez a kuplungtárcsa belseje ) ebbe dugod bele a nyelestengejt ami szintén bordázott és erre megy tovább a nyomaték ,bele a váltóba onnan meg már stb, stb,
-gondolom a gyárban kiszámolták annak idején mennyi és mekkora bordázat kell a teljesítmény átviteléhez, ( bordás tengely )MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6548 üzenetére
Szevasz
Valami ilyesmire gondoltam, hogy a motor nyomatékától függ, hogy hány bordás a kuplung, gondolom, minnél több, annál nagyobb nyomatékot visel el és a w123-as benzines nagyobb, mint a dizel !
Tehát ebből kiindulva a benzines 24 bordása bőven megfelel a dizelhez nyomatéban, már csak az a kérdés, hogy az ahhoz kapcsolódó megfelelő bordaszmámú tengelyt át lehet e cserélni a váltóban (feltételezve, hogy a tengely másik vége a váltóban ugyanolyan) !?Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Ti már gondolkodtatok hogy állófűtést raktok be?
Mostanában nézegetem, és aránylag egész jó áron lehet kapni használtakat, ami GO-val megy. PL.: ez vagy itt lehet venni minden félét fajtát. Ahogy néztem lehet a webastokhoz venni 20-30k között, programozható vezérlő elektronikát venni.Ha elkészül a motor én minden képpen szeretnék beépiteni állófütést.
Azért az nem semmi királyság lenne, amikor a parkolóban -15c-n mindenki vakargatja a jeget és köszörűli a motort, én meg csak beülnék egy fütött utastérbe, és pöcc röff.Meg nem utolsó sorban a motor kopása szinte minimálisra redukálodna, gyakorlatilag megszünne a hideg inditással járó kopás.
Igazából azota gondolkodok egy ilyen beszezésén mikor a haver a Sprinterjén beszart az izzitás rendszer, és várnia kellet 3 napot az új relére.
kb -1 és 0 fok környékén 15 percet járatta az álló fütést az utastér és a motor teljesen felmelegedett és azonnal indult neki izzitás nélkül a szekér.Ami még az állófütés mellet szól hogy a pillanatnyi fogyasztás mérője szerint amikor hidegen, fütés nélkül indult el 30-40L-es fogyasztást mért neki a műszer, ami folyamatosan csökkent ahogy melegedett a motor
Tehát hosszútávon lehet még az árát is behozná, főleg ha így emelkedik az üzemanyag.
Sőtt mintha egyszer valaki emlitette volna, vagy hirdetésben láttam hogy gyárilag szerelt állófütéssel árúltak w123-at.
w123 200D 1.1millió km+