- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mintcar
tag
válasz t.zsolti #6393 üzenetére
Szia!
Innen le tudod tölteni!(winrar-al van tömöritve)
A lassú letöltésd válaszd mert csak az ingyenes!!!
A progiból sajna csak XPS kiterjesztésű fájlokat lehet kimenteni, de a windows7 és vista tudja kezelni, ha nem birod megnyitni akkor használd ezt a progit. Minden képen a progit ajánlom mert a robbantott ábra elég nagy felbontású, de windows-nak a beépitet FAX megjelenitője mégis valahogy rondán jeleniti meg. A progiban pedig faszájtosan bele lehet zoomolni az ábrába.Ezen az oldalon lehet rendelni és megnézni mennyibe fáj az alkatrész! Ha rákeresel egy alkatrész számra, egybe írd be, szünet nélkül.
Egyébkén Mo.-ra is szállitanak.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Itt van a 200D-is.
Úgyanaz vonatkozik erre is mint az előző hozzászólásomban van.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6397 üzenetére
Sajna az adagolóhoz is kell egy speciális szerszám!
Ez a fej kell hogy ki tudd tekerni a fejszelep tartókat.
Egy kis segitség a szétszedéshezw123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6403 üzenetére
Jah, persze, így már ráismerek, hogy miről van szó !
Ezt a kulcsot csináltattad ?
Nagyon profi !!Ezt nekem egy szerelő nyáron a lerögzítő fogazott lappal tekerte ki.
Végülis, ha abból a lapból összeszednék párat, azokat összefognám és valami cső szárra ráheggeszteném, az is jó lenne, már biztosan lenne elég felület, de persze ez sokkal profibb és biztonságosabb !!
Mennyiért gyártották neked ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Dzun
csendes tag
-
-
Batman2
őstag
Szevasz
Egy benzinesnél sokkal kevésbé jellemző az, hogy hidegen nehézkesebben megy, dízelekre jobban jellemző, de különösen az ilyen technikájú, régi dízelekre.
Ezeken a járgányokon még minden javítható, ezeket még arra tervezték, hogy sokáig üzemeljenek, javíthatóak legyenek, nem úgy mint a maiakat !!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sakto
őstag
Sziasztok
Gondolkodom egy 123 (3000D) vételén.
Kb 10 éve volt már egy 2000-es dizelem és ugy emlékszem jo volt indult de gyenge volt mint a harmat,ezért gondolkodom 3000-es ben.
Lenne egy pár kérdésem
Fogyasztás(kb)?
Milyen ártol érdemes nézelödni?
Mit érdemes megnézni vásárláskor? -
Batman2
őstag
Szevasz
A 300D-re gndoltál, nem 3000D-re !
Olyan 7-9 között mondják a fogyasztását, akiknek ilyen van.
Ár..., szerintem teljesen relatív, lehet olcsón is jó, de drágán is rossz, ki kell fogni !
Jó hidegben kell venni dízelt, és próba előtt ellenőrizni, hogy jéghideg e a blokk, mert, ha ráfagy a kezed és akkor is indul, és szépen jár, nem köhög (max. egy-két kicsi prüszkölés), akkor nagy gond nem lehet a motorral !
A vázba meg bele kell bújni, végig kell kopogtatni, hol van fém, hol gitt és hol rozsda, !!
A szőnyeget és egyéb könnyen mozdítható takaró dolgot pedig fel kell emelni és alá kell nézni !Épp a legjobb időben vagy, sok sikert a vételhez !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
130-140 jó motorral de itt már 8,5-9 ,mivel 4-es váltó van alatta,de innen még húz azért 175-ig, főútvonalon kjöhetsz 7 alatt,nekem városban is kijön a 7-ből de aki többet gurírja mint én az már tolja, de ha megnyomod azért lép,
nagyon érzéken a porlasztócsúcsokra ,gázolajminőségre ( amit itthon adnak gázolaj címén az lógúúgy )
bizonyos golgokban azért kompromisszumot kell kötnöd ,nincs légkondi (ritka )motoros ablakemelő
de ha érdekel még valami válaszolokMB 123 3.0d
-
sakto
őstag
válasz t.zsolti #6416 üzenetére
Hali
Nekem böven elég a 130,most is egy A6 2.8 benzines automatával autoval járok 1x mentem vele 170-et. és kb 10L benyábol kihozom
Csak most ezt eladom és kb 1 évre kéne valami megbizhato aránylag olcso auto,mivel ugy láttam az alkatrész árak nem durvák.
Esetleg a belinkelt atorol valamit? -
sakto
őstag
válasz Templomegere #6419 üzenetére
Hungárián járok nap mint nap..10-11 max!
Mikor vidékre járok 90-110 tempo és néha még a 8L se érem el..hiszed vagy nem.
Nem qattro sima elsökerekes az A6 2001-es Multitronic
Egyépként mindig azt mondják rám ugy vezetek mint egy nagypapi a fordulatszám nem nagyon megy 1300 fölé
Minek gyilkolnám, ha száguldozni akarok felülök a GSX-R-re azt adok neki na az arra van[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
az emberkedést mindenki a kútnál fizeti meg ( ezt nem feltétlenül rád értem )
az autómatáról többet azoktól kérdezz akiknek az van
http://www.w123club.hu/ ,ez nem reklám remélem
regelsz ,bemutatkozol (mert arra kényesek ) és leejtesz egy halovány kérdést ,biztos kapsz rá választ ,vagy visszaolvasol a váltótopicbanMB 123 3.0d
-
Templomegere
senior tag
nekem is egy a6 van a seggem alatt éppen 2.8-as triptronic és quattro .... ezért kérdeztem , ill írtam . országúton ahogyan én közlekedem úgy minimum 10-11l ha nagyon odafigyelek akkor 9-10 l de városban ott vége mindennek 14 alatt lehetetlen . ahogyan én megyek úgy meg 15-19l /100km .
-
sakto
őstag
válasz Templomegere #6422 üzenetére
Világos,nem is fogok gyözködni senkit..De fel merném rakni az automat a 10-11L városi fogyira.
De mint irtam az enyém nem quattro..állitolag azért eszik csak ennyit nameg a vezetési stilusom miatt
De mindegy nem is ez a lényeg hanem a Merci automata érdekel hogy szabad e vagy nem? -
Batman2
őstag
Nem hallottam eddig semmi rosszat a w123-as automata váltókról !
Legfeljebb annyi lehet a gond, hogy tudtommal vákum szabályoz benne ezt-azt, és ha nem stimmel a vákum rendszer, akkor adódhatnak problémák, de ezek javíthatóak.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
-
sakto
őstag
válasz Templomegere #6428 üzenetére
Köszi az infot.
Az a baj hogy talán 1 automatát találtam 300-as dizelben az is egy hulladék..
Nézelödök azt majd meglátom..Egyépként ahogy látom a forumon te ezt nagyon kened vágod.
Lehet hogy majd kell egy jo szervizes.. -
Batman2
őstag
Egér !
Azon tünetek alapján, amit írtam, hogy minél hidegebb, ugyan indul azonnal, de annál többet zötyög a motorom indulás után közvetlen, szerinted lehetséges e, hogy valahol az adagoló fel levegősödik, és az okozná a problémát ?
Illetve szerinted létezhet e az, hogy a nyomó szelepek biz állás, után, hideg motornál eleinte hibáznak, elengedik részben a nyomást és így nem jut rendesen gázolajhoz a motor ?
Erre ezért gondolok, mert az adagolósnál próbálva az adagolót, előszőr csak a üzemanyag nyomást kötötte rá és figyelte, hogy adagolás nélkül, az adagoló tengelyét nem forgatva van e üzemanyag szivárgás a csonkokból !
És kezdetben volt, aztán egy kis dagaolás után leállítva megint nézte, utána már semmi szivárgás sem volt !
A kezdeti szivárgás pedig éppen az indításkori nyomás felépülést nehezíti a csövekben.
Ez gondolom, fej szelep cserével megoldódna.Vélemény ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dzun
csendes tag
Sziasztok!
Mondja mar meg valaki, hogyan inditsam a gepet hidegben? -5 fokig siman beindult, de mareggel errefele -12 fokot mutatott a kinti homero. Az izzito visszajelzoje kb 7 masodperc utan kialszik, ez normalis ? A motor igy nem indult be. Aztan hagytam izzitani meg kb. 7 masodpercet miutan a kis lampa kialudt, na igy harmadjara beindult. Persze lehet, hogy panikoltam s ossze-vissza izzitottam es gyujtogattam, nyomogattam a gazpedalt.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #6431 üzenetére
tüzszercsatornában leeshet a nyomás (ilyen nálam is van , de nem izgat) és szerintem le is fog esni ha hetekig áll az autó mint nálam ,de ha neked naponta jár a gép akkor talán nem kellene . adagolóból kifele vezető go csőnél van egy nyomástartó szelep , azt illik kicserélni , ha a fejszelep közül valamelyik hibádzik (nem szokott) akkor cseréld ki , hiszen tényleg nem egy nagy művelet . DE nem tudom lesz-e értelme , nekem minden gyári új az adagolómban mégsem tökéletes , és nekem is hidegen pár nap állás után bele bele böffen indizózás után , és billeg . Én eddig arra gondoltam hogy inkább porlasztó mint adagoló gond .
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6433 üzenetére
Értem, köszi !
Azért az adagolóra gyanakszom, mert már kétszer is volt benne frissen, jól beállított porlasztó készlet és akkor is jelentkezett ez a hiba mindíg !
Nyáron 6-7 óra állás után is nagyjából rendben indul, télen, ahogy egy 3 óra állás után is már sokat döcög, de ez különbség nyilván inkább attól van, hogy minél hidegebb a motoro hideg indításnál annál jobban zavarja a működését minden apró hiba.
Érdeklődtem már nyomástartó szelep iránt, valami 4ezer forint körül mondták, így nem vettem !
Próbáltam sűrített levegővel mérni a nyitó nyomását, olyan 1,5-2bar-t tartott, tehát ott nyitott, persze azt nem tudtam tesztelni, hogy mennyi idő alatt engedi el a nyomást.
Mondod, hogy hosszú, több hetes állás után a tiéd is kicsit darabosan jár indulás után !
Vajon ezek a cadi új állapotukban is zötyögve indultak, ha több hétig nem voltak járatva, természetes ez ?Ha nincs meg a megfelelő nyomás az adagoló tüzelőanyag terében, akkor nem tud megfelelő iramban az adagoló hengerkékbe áramlani a gázolaj és ezért hibázik, döcög ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Az izzítás a jelzés elalvása után, kb. 1,5 percig folyamatosan megy, ha nem indítózol, utána kapcsol csak le a relé, melegen tartja a levegőt a hengerben, hogyha indítózni kezdessz, akkor meg legyen a hőmérséklet hozzá !
Nekem 5-10 fokig olyan 15-17 másodprec a hidegindítási izzítás jelzésem, de az izzítóhálózatot a hengereken kívül összeállítva, kellett nekik egy olyan 22-24 másodperc mire teljes fényükben pompáztak, direktben az akkuról, relé nélkül (15 fok körüli léghőmérséklet mellett).
Most a -5--7 fokokban olyan 25 másodperc körül jelez a visszajelző.
Szóval akármyennyit is jelez a jelző, hideg indításnál mérni kell az időt és meg kell várni a legalább 20 másodpercet !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #6438 üzenetére
kinek milyen az izzitása , a motorja , stb . Ezer apró vacak befolyásolhatja ezt am meddig kell izzitani hogy rottyanjon az a motor ...
nekem pl nyáron is kell izzitanom hogy elinduljon pöcc . nélküle sehova , a havernak meg szinte még télen sem kell . ua a motor csak az enyém soros izzitású az övé pedig párhuzamos , na meg nekem csúzlis vákumos adagolós neki meg röpis .
De viszont az enyém 3-4 hónap állás után is rottyra indul izzitás után tökmindegy hogy -30 vagy +30
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #6435 üzenetére
szerintem 2 dolog lehet , ha feltételezzük hogy mechanikailag a motor tökéletes.
1 porlasztó
2 adagoló elem kopás, ill vagy nyomásvesztés .de nálam az adagoló nem lehet mert csentó új az adagoló elem és a porasztók is jók .....szóval ......az is lehet hogy fél fokkal szarabb az előtőltésem a tökéleteshez képest és azért csinálja ......
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Egér !
Mi az a nyomástartó gázgömb, mi célt szolgál ?
A UNIX honlapján találtam, az üzemanyag rendszer alkatrészei között.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6438 üzenetére
A régi hurkos gyretáykánál ennyi, ezek nagyon lassan ízzanak fel, mivel az előtétellenállás folyamatosan korlátozza nagyjából egyenletes mértékben az áramfelvételüket !
Neked párhuzamos rendszer van, ott a gyertyákban van úgymond az előtétellenállás, amit ott 'regulatory filamentnek', tehát szabályozó szálnak neveznek, ami az előzőtől kicsit eltérő módon működik.
A feladata ennek is az áramfelvétel korlátozása, csak ennek a szálnak az ellenállás értéke a melegedéssel jelentősen megváltozik (nő) !
Így amikor ráadod a gyertyákra hidegen az áramot, igen nagy áram fog folyni, mivel a szabályozó szálak (ellenállások) hidegek, kicsi az ellenállásuk, így a fűtőszál igen hamar be fog melegedni.
Majd ahogy a szabályozó szál is bemelegszik a fűtőszál hőjétől (mivel egy tokban vannak), ugrás szerűen megnő az ellenállása és jelentősen lecsökken a rajta átfolyó áram, ezáltal nem hevül tovább a fűtőszál, csak tartja a hőmérsékletét !
Tehát itt az ellenállás csak a már bemelegedett szál esetében 'működésbe lépni', áramot korlátozni.
Ez a folyamat mindösszesen pár másodperc (5-7)Ha a hurkosokra is előtét nélkül adod az áramot, akkor igen gyorsan felizzanak (5-8s), csak szabályozás híján el is égnek azonnal !
Éppen ilyen áramkörön gondolkodtam régebben, ami lehetővé tezsi ezt a szabályozást (ugyanez van a modern gyors izzítós gyertyáknál is), így a hurkos gyertyákkal is lehetne gyors izzítani (és akár utóizzítani), persze tudom, egyszerűbb párhuzamosra cserélni őket.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6440 üzenetére
...az biztos, hogy relytély !
Az adagolós szerint nem kopott az adagolóm, tehát nem kellene elejtse a nyomást !
Én arra panaszkodtam neki, hogy szerintem már kopott lehet az adagoló és a max teljesítménye a motornak is ezért lehet kevesebb, mert már képtelen eleget nyomni az adagoló időegység alatt, túl nagy a veszteség, de a próba után az volt a válasza, hogy ő nem látja a kopott adagoló jeleit !!Pedig asszem 185bar-os nyomással lett tesztelve, tehát lényegesen magasabbl, mint normál üzem közben !
Valamit viszont magyarázott mikor kérdezősködtem, hogy 40 fokos üzemanyaggal hajtja a teszt pad az adagolót, mert az úgy korrekt !
Pedig üzemszerű használatnál induláskor biztosan teljesen hideg az adagoló és üzem közben is csak nyáron melegszik fel 40 főlé, télen meg lehet el sem éri.Valamelyik újabb merciben w124, vagy w126-osban van üzemanyag előmelegítő, ha jól tudom, az vajon miért előnyös ?
Persze tudom, a w123-asnak normálisan anélkül is kéne üzemelnie, de esetleg egy kopott rendszer esetében előnyös lehet.
Szerinted ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Minél jobban tanulmányozom ezeket az adagolókat, már vagy két hete csak leírásokat, müködési elveket bújok, én arra jöttem rá eddig, hogy mehanikailag talán nem is annyira bonyolultak ezek az adagolók.
De a beállításuktól, a jelleggörbéiktől kiráz a hideg!Pl.: a röpsúlyos adagolóknál miket kell beállítani a teljesség igénye nélkül: alapjárati szabályzás, végleszabályzás, inditási szabályzó út, alsó alapjárati helyzet, felső alapjárati helyzet,alsó és felső alapjárati fordulatszám, kibővitett alapjárati tartomány nullterhelesnél, és részterhelésnél, fordulatszám korrekció kezdet és vég, inditási helyzet benyomott gázpedál mellet és nélkül, szabályzó rugó működési tartomány, tolóüzem null-részleges-teljes terhelés mellett.
És azek CSAK a fordulatszámra vonatkozó beálítások.Szerintetek mit szolna az adagolós ha megkérdezném a felsoroltak rendben vannak-e?
De a dugattyúknál is elég sok szempontot kell figyelembe venni!
Alsó holtpont(üzemanyag-hozzáfolyás), előlöket, tehermentesitő löket, hasznos löket, maradék löket, felső holtpont. Ezeknek mind megfelelő ponton kell lenniük, mert vagy túl sok v. kevés üzemanyag jut a porlasztokba, a megfelelő nyomásról és az időztésről nem is beszélve.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Holnap lecserélem az olajat már 5500km-t ment a régi.
Most a csere mellett szeretnék rámenni a olajjárat tisztitásra is. Még régebbról maradt egy champion olajszűrőm, és egy bontatlan 5l-s 10w40 vipcar olaj amit még láncfürészhez lett véve.
Ehhez még vettem egy kanna vipcart a tuskóba. És rendeltem egy motorbeltér tisztitót
( T.egere tudom, szar szemét szutyok,és még a csatornába töltenéd, de ez kell most hogy jól érezzem magam ).Terv az hogy, fáradt olajba bele lötty, és 15 percig járatom a motort és le eresztem, és a régi szürőt is kidobom, félve attól hogy telenyomja szutyokkal a mosóolaj(mert mi van ha tényleg müködik?).
Aztán mehet bele a 10w40 vipcar és champion szürő, és megyek vele egy karikát a ház körül. Megint leeresztem, és a szűröt megtakaritom aztán kap még egy adag vipcar-t most már 15w40-et, amivel már egy nagyobb karikát megyek kb 15-20km-t, persze alacsony fordulaton és lehető leglasabban, ennyit csak kibír a vipcar is.
Aztán megint leerszt szürő megy a kukába(vagyis majd a benzinkútra a fáradt olajal együt).
A szelefedelet, az olajszűrő házat, és a kartelt leszedem hogy az olajmaradéból ami egy csere folyamán nem jön ki minét többet kiszedjek, persze az olajpumpa szűrője is kap egy alapos tisztiást. Amit elérek a forgattyús házban kitőrlöm szilviával, ez igaz a hengerfejre is, meg mindenre.Aztán összetesz és mehet bele a Magnatec és a Mann szürő.
Bár a boltos felhívta figyelmem hogy a MANN termékeket már nem a németnél gyárják, többnyire a cseheknél, braziloknál, és mexikóba.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Mintcar #6445 üzenetére
Ja, és elfelejtettem hozzá tenni, a PES4M50C320RS103 adagólot ugye 1979-től tették bele a 200d-k be , de 1985-ig 3 reviziója volt, igaz a modositások aprók voltak, de voltak,
pl. butykös tengelyből is két fajta van.
És nem vennék rá mérget hogy mind a 3 revizióra pontosan úgyanazok a beállítások vonatkoznak. Mocskosúl el lehet tévdni az erdőben.
Tehát nem egyszerű a dolog.w123 200D 1.1millió km+
-
ákos123
csendes tag
szia
Neked idáig mennyibe van a merci?
csak úgy számolgattam magamban, hogy én vettem 300-ért + 60 E lengéscsillapítók +15 kormányműcsere + 50 ért futóműalkatrészek bele + munkadíj +egy másik önindító 14 +most egy önindítófelújítás 20+ munkadíj+ komplett fűtésjavítás .
és érhet a kocsi max 200-at.
nem mintha el akarnám adni, csak na úgy mondtam.
minden jótW123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Konteó topic
- Építő/felújító topik
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Anime filmek és sorozatok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...