- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Magisk
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Volkswagen ID.7 menetpróba
Hirdetés
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5949 üzenetére
Nyilván régi állapotában az ajtód alja tele volt már lerakódott porral és egyéb darabkákkal, amik részben eltömték a lyukakat és mint egy labirintus, visszatartották a vizet, lassították annak kifolyását.
Ez a legrosszabb, ez kedvez a legjobban a rozsda kialakulásának, ha a víz nem tud eltávozni és hosszúideig nedves marad az adott felület !
Az összes ilyen zugot rendszeresen ki kell mosni, hogy ez ne jöhessen létre !!!Szóval most van rendben az ajtód, mikor határozottan folyik ki a víz !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Én is gondoltam, hogy ilyen utángyártott ajtógumit veszek, mivelhát nem vet fel a pénz és a gyári darabonkénti 20-30 ezer forint az brutális !!!
De ezek után meggondolom, és lehet hogy én is inkább nekilátok aztán végignézem az összes autót bontókban, hogy össze tudjak szedni nehány elviselhető állapotú gumit.
De lehet hogy még éredemes ugyanezt megtenni 124-as gumikkal, amikből ugyan ki kell tán kicsit csípni, de ezt meg lehet oldani pl. az alján, ahol ez kevésbé gond és talán csak könnyebben lehet jobb állapotút találni belőlük és annyival még tán nem rosszabb a minőségük, mint a gagyi utángyártottaké !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ákos123
csendes tag
há kézeld el vasárnap ráfeküdtünk a megfőzött blokkra...
3 óra alatt Jóska /bácsi/ szétszedte a szétszedhetőt és már meg is találtuk a porblémát.
A csapágyak voltak beállva
kicsit meg lettek csiszolva -meg persze egy gyenge főtengely csere- és már ment is vissza egy kis átforgatás után- még nem volt indítva szombaton visszakerül a helyére .
Bárcsak mindennel így volnánk már..!!!!!!!!!!!!!!!!
Nem volt píz új csapágyakra úgyhogy maradt a régi a két középső volt inkább berágódva egy kissé meg persze a főtengely.
Szerinted(tetek)?jó lesz ?
Jó lehet?W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
Batman2
őstag
válasz ákos123 #5955 üzenetére
Háát, ha ez be fog indulni az szerintem maga lesz a csoda !!!
Az biztos hogy így már nem lesz hosszúéletű, azokkal a már egyszer beégett csapágyakkal igencsak lötyögni fognak a hajtókarok, ami szétver mindent rövid idő alatt !
Ha mégis menni fog még a motor, akkor szerintem igen finoman nyomd majd csak neki, ha még egy darabig nem tervezel teljes motorfelújítást !!!
És jó olajat tegyél bele, ne teszkósat és legközelebb már figyeldd az olajnyomást, olajszintet és vízhőfokot !
Sok sikert hozzá !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tegnap voltam egy ismerőssel az egyik autókerekedés és szervízben, ahol többek között Mercedeseket is árusítanak és szervizelnek.
A fényezésről beszélgettünk és kaptam egy baráti árajánlatot rá.
A járgány teljes festése, javítófestésként számolva 400 ezerbe lenne a legbarátibban is !!!
Ez sajnos nekem nagyon sok.Valszeg tényleg szépen megcsinálnák, amit ezzel a kaszni háttérrel ki lehet hozni, ami nekem van, szóval ránésére majdnem gyári új lenne, de sajnos nagyon sokba kerülne.
Van a telepen 3 járgány, 1 w126, egy w123-as kupé és egy w123-as limuzin is.
Mindegyiket ők újították fel.
A lakatolással és a fényezéssel az biztos, hogy nincs is probléma, nagyon szép, gyári jellegű a fényezésük, persze a gimu és egyéb külső alkatrészek azokon is gyenge állapotúak.
Az a probléma, hogy én megelédgednék egy szimpla jóminőségű tartós festéssel úgy is, ha néhol kicsit egyenetlen a felület és tökéletlenek az ívek, arra lenne pénzem, de így meg nem vállaják.
Persze megértem őket is, hogy csak tökéletes munkát adnak ki a kezükből, mivel ha megkérdezi valaki, hogy hol csináltattam, és nem tökéletes, akkor az nekik nagyon rossz reklám.
Szóval tovább kell keresni egy olyan embert, aki magát a festést az adott alapon szépen és tartósan meg tudja csinálni, persez úgy hogy én előtte az összes apró hibát kijavítom, ő csak fényez !Ha tud valaki ilyen embert Debrecenben, vagy nem túl messzi környékén, akkor ne tartsa magában (már ha nem titok) !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Mintcar !
Te a fényezéshez magad vetted az anyagokat, vagy a festő szerezte be ?
Mennyi volt vajon a festék, lakk, simítópaszta, stb. az össze anyag ami kellett a fényezéshez ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No tegnap játrtam 13 év óta előszőr úgy, hogy az úton kifogyott az üzemanyag a járgányból !
Persze nem véletlen, tudtam, hogy már az utolsókat szippantja, de szándékosan hajtottam, hogy meglássam meddig tud elmenni vele.
Azán olyan hírtelen fogyott el a végén, hogy már pakolóba leállni sem volt időm, csak a sáv széléra lehúzódni némi önindítózás segítségével.Pár másodperccel előtte is csak annyit vettem észre, hogy mintha egy-egy pillanatra elerőtlenedne a motor és már állt is le.
Persze vittem magammal 5l teli póttartályt, úgyhogy meg is tankoltam helyben.
Próbáltam indítani, de még persze döcögött, így inkább megpumpáltam kicsit a rendszert a kézipumpával, aztán indítás, pár másodperc járatás és már rendben is volt, járt a motor szépen újra.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Ha valakinek van épp ajtó kéder gumija a jobb oldalra a 2 ajtora, vevő lennék rá!
w123 200D 1.1millió km+
-
t.zsolti
tag
válasz Mintcar #5965 üzenetére
ne szaladgálj ,autófényezési kellékekkel foglalkozó boltba kukkants be ( car was )valami hasonló nevűt lehet itt miskolcon kapni,a litereshez rücsipisztoly kell,mivel menetes a flakon szálya, vagy kiöntöd szervízpisztolyba,de nem biztos hogy jobb.
van spraj kiszerelésben is ,de abban sok a higító mivel másképp nem jönne ki a flakonból,és a 400ml majdnem annyi mint a literes higító nélküli.a 4 ajtóra bőven elég a liter,de fújhatsz a nyúlványokba is.
sok sikert.MB 123 3.0d
-
barnam_
nagyúr
Ma láttam Tapolcán egy nagyon szép fehér W123-as 240D-t, ICU-725 volt ha jól emlékszem Lehet Templomegere ismeri is
Továbbá érdekelne erről a véleményetek: [link]
Ésszerű választás egy dízel W124 manapság? -
barnam_
nagyúr
válasz barnam_ #5967 üzenetére
Ja meg lenne még egy kérdésem:
Régebbi Merciknél ahol lábbal működteted a kéziféket, és egy karral oldod azt a műszerfal alján, hogyan működik a kézifékes indulás? Automatánál még eltudom képzelni, hogy rálépek a fékre, és beteszem a váltót P-be, de manuálisnál nem tudom... -
Szplöttyy
senior tag
válasz barnam_ #5972 üzenetére
Egy 300Turbodiesel-el talán, bár azése egy 0-100as Streetracer verda, azzal, ahogyan mindegyik mercivel, Krúzolni kell, éjjel, sárgán villogó lámpák alatt, króm csillagon csillogó neonfényekkel, lehúzottablak, 45-nél 5-ös(vagy 4es ha csak azvan), az az igazi
Smoke & Torque
-
barnam_
nagyúr
válasz Szplöttyy #5973 üzenetére
Alap Ha valami miatt beleszerettem a Mercibe (és a W124-be), az a kényelmes, nem törődök a többi hülyével, mindenkinél különb vagyok érzés Ja és csakis automatával kellene nekem...
ps.: itt a "többi hülyét" nem úgy értem hogy mindenki más hülye aki nem csillagot tol maga előtt, hanem hogy nem idegeskedni olyan apró dolgokon, amitől némely ember megőrül a volán mögött.
-
!Overdose!
őstag
válasz barnam_ #5967 üzenetére
Ha nem mész vele sokat, akkor egy benzinessel jobban járhatsz. Könnyebb kifogni egy keveset futott darabot, ráadásul általában a benzinesek jobban felszereltek. Mondjuk egy 230E vagy egy E220 nem rossz. Ha nem számít a fogyasztás akkor persze sor6.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Szplöttyy
senior tag
válasz barnam_ #5974 üzenetére
Énis ezért vagyok Mercedes mániás! Az a feeling... meg hogy a 30éves Mercedes ajtaját ujjal meglököd és "klattyy" helószia, 30éves "ócska szar" de különbül csukódik az ajtaja mint a mostani autóknak! Nekem is autómatával szimpatikus. Bár nekem a 123-as a kedvenc, és a 140-es az álom. 123-asba, nekem egy 200D 55ló, 4es autómatával, elég is lenne, elég fiatal vagyok még, de már rájöttem, én nem sietek sehova, majd megvárnak Én elkrúzolok ott magamnak azt jóvan. Bár nem autófüggő, én a literes swiftel is 50nél 5ödik, és krúzolnék, csak ott nem akkora a feeling.
Smoke & Torque
-
t.zsolti
tag
válasz Szplöttyy #5976 üzenetére
majd beülsz egy olyan autóba amibe 4-nél több henger van,és más lessz a véleményed,és a 200d-től nem fogyaszt többet a 300d de 40-nél már szúrhatsz egy 4-et
ha nem megy a forgalom 30 alá végig autózok a városon,a többiek meg tornáznak a sokfokozatú váltóval
az autómata egy más világ,szokni kell.MB 123 3.0d
-
-
!Overdose!
őstag
válasz Szplöttyy #5978 üzenetére
Ne a katalógusadatokat nézd. A 300D egyetlen egy forgalmi helyzetben eszik többet, mint a négyhengeres dízelek, a piros lámpánál állva. Ahhoz, hogy fel tudd venni a forgalom ritmusát egy négyhengeresnek nyomni kell és akkor eszik is.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
t.zsolti
tag
válasz !Overdose! #5979 üzenetére
csatlakozom az előttem szólóhoz,városban a jó motor könnyed stílusban 7l
még a 240-es sem kelleneMB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Kedden viszem műszakira a gépet, de előtte lesz egy futómű állitás.
W123-nak a hátsó futóját is lehet, kell állitani????w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Én két éve ültem egy automata w115 200d-ben. Utolsó csavarig fejújjitva.
Vaterán hozott össze a sors az emberrel, mentünk egy kört a géppel, sirva szátam ki .
0-ról nyomott egy parkettát, hogy mit ment az a gép..., igaz mind az 55paci rendelkezésre állt.Az enyém az 60le-s, de még most sem közeliti meg az 55le-s elődjét.
Tehát a 200d is teljesen autozható ha a ménes egyben van!w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5963 üzenetére
Mármint szilikon sprére gondoltál ?
Az sem rossz megoldás, nem tudom, hogy az tart e tovább, vagy az üregvédő viasz !?
Mondjuk, ha a viasz elég lágy, akkor nem fog hoszabb idő elteltével sem felrepedezni, akkor jó,
de ha repedezik, akkor onnantól kezdve már nem véd.Tehát időlegesen biztosan jó a szilikon spré is, minden olyan olajszerű anyag, ami a roszdába be tud szívódni, víz helyett, és víztaszítóvá teszi azt !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz barnam_ #5967 üzenetére
Szerintem nem rossz a w124 - 250D pl. !!!
Igaz, nem turbó, nem túl gyors, de azért azzal már viszonylag kényelmesen lehet tartani a városi dinamikát is, megy is, és ahoz képest keveset fogyaszt, szép, csendes a hagnja !
Állítólag a legstrapabíróbb és legjobb fogyasztású dízel a w124-esek között !De ha jobban akarsz gyorsulni, akkor egy turbós példányt szerezzél be, de annak már sokkal drágább a fenntartása, ha éppen nem tökéletesen felújított a motorja !
Nem tudom, 250-esben volt e már turbós változat, de 300-asból biztos.
Szóval 250,től felfelé nyugodtan nézelődhetsz, ha viszonylag takarékos, de viszonylag fürge járgányra vágysz !Azért w124-esben már a 200-as dízel sem olyan rossz, elvégre egy picivel kisebb a járgány tömege és erősebb a motorja, akkora a teljesítménye, mint a w123-as, 80-85-ös 240D-é, 72 LE.
Szóval ez ia már vállaható a városi forgalomban is, pláne ha az én w123-as 200-asomhoz hasonlítom.A lényeg, hogy jó állapotút fogjál ki !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #5987 üzenetére
Amikor az enyém jól megy, akkor a gyosulása az egész jó 200-as dízel létére, csak ami kicsit zavaró számomra, az a kicsit erőlködő hangja, mivel hát elég nagy terhelés neki annak a tömegnek a meglódítása és nagyon jól kell váltani kézi váltóval, valóban tornázni kell, mert a váltója nem sport váltó, nem igazán szereti a gyors váltást, hosszú az útja és elég hosszú idő kell neki a rendes össze szinkronizáláshoz.
Az autómata minden bizonnyal előnyösebb ilyen szempontból mert ott az automatikus kuplung is kicsit ki tudja egyenlíteni a külömbségeket, többet, jobban tud csúsztatni, mint ahogyan azt manuálisan lehet tenni.Az enyém aztán meg különösen nem a gyorsulásra termett, mivel már a kuplungja sem mai darab a váltó mellett, így kicsit nagyvajog ha sokat akarok csúszatatni, a kerék pörgetéshez meg nincsen benne elég erő.
De nem is ez a lényeg benne hangsúlyozom, hanem a nyugodt haladás, ahogy a kollégák is említették.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Van valakinek esetleg fölös 100-110 literes tankja ?
(asszem 110l volt a gyári tank maximuma)Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fecosan
csendes tag
Sziasztok.
Segítségetekre lenne szükségem.
123-hoz keresek belső küszöböket jobbos-balost állítolag már nem lehet kapni.Esetleg ha valakinél lenne fölös azt szívesen átvenném tőle.
kösziw123 2400 D 78
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
A mai nap sem telt el izgalmak nélkül!
Ma vittem a kocsit a szerelőhöz mert holnap viszi vizsgázni.
1,5 éve lejárt műszakival kockáztattam meg a kb. 16km-s útat, de mint mostanában megszokhattam, a szekérrel nem ment simán a dolog(igaz ezt most az f@szságom volt).
Az első megálló féluton lett volna, egy benzinkut, de a kuttól olyan 400m-re az M0 szigetszentmiklósi felűljáróján főlfele az emelkedő kellős közepén leállt a motor.
Még a lendűlet épp hogy felvitt, és a túloldalon sikerült legurulnom.
Igazi szélvihar, szakadó eső kis séta a kútra, a puszta kellős közepén és gyors forgalmi ut szélén.Séta vissza üzemanyag be, épp pumpálom fel az adagolot hogy mehessek futómű beállitásra ahonnan már tőbb mint félórás késésben voltam, egy rendőauto lelassit jól megnéz, de szerencsére tovább hajt. Az adrenalin szintem ha tovább emelkedik biztos felrobbanok.
Mocsok nehéz volt uton tartani a szekeret, föleg hogy az erős szél belekapott a nagy kockába. Egyfolytában korigálnom kellett, és 60 felett már veszélyesen instabillá vált.
Érezni lehetett hogy az utolsó csvarig lebontották anno, szőrnyen hiányzik egy belállitás.
Hogy egyenesen menjen kb 30 fokkal kellett balra tekerni a kormányt.
Igazi extrém sport volt eljutni a futóműveshez. kapott egy alapos beállitást, és mintha
másik autóba ültem volna vissza, nagyon pöpec lett.Már majdnem a célnál voltam, és megint egy rendőrautó, ez most beállt a seggembe.
Lefordultam a szerelő utcájába, ezek utánam, gondoltam most végem, ezek most leállitanak, forgalmim 100 darabra tépik, és a rendszám táblám savba mártják, és azt a pénzt amit nem őltem bele a mercibe az most utalhatom a rendőrségnek.
De befordultak a spar parkolójába.Ma minden jól megy holnap már legálisan közlekedhetek
Miután átadtam a mercit, bár nem szokásom, de az első kocsába beültem 2 sör és 1 vérmelegitő, barátnőmnek telefonáltam jöjjön értem és vigyen haza.
Barátnőm csak annyit mondot te tisza hülye vagy, és még el is áztálw123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5995 üzenetére
Az a baj, hogy a szimpla első, vagy hátsó padlólemez az tényleg csak a padlórészt jelenti, a belső oldali küszöb rész nincsen rajtuk.
Én is nézegettem sokat, mikor nekem kellett és ugyanígy kerestem a belső küszöböt mint Te és ugyanígy nem tudtak adni, csak azt tudták mondani, hogy a gyártása már megszünt, legfeljebb egy ügyes kasznis meg tudaj nekem csinálni lemezből.
És miközben keresgéltem a belső küszöböt mindenféle listában ráleletem ennek a félkomplett padlólemeznek a fotójára, amin úgy látszott, hogy megvan a belső küszöb rész is !És tényleg így volt, ráadásul ezen túl egy lemez formájában kapod még az első és hátsó részét is a padlólemeznek !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5995 üzenetére
Szevasz
Felérhetett egy idegi kimerüléssel, míg odaértél !
Nekem szerencsémre jobban rakták össze az első futóművet, bár lehet az is számít, hogy összerakás után próbálták beállítani és azért megy egész jól, csak nem sikerült teljesen jól beállítaniuk és ezért még nekem is el kell mennem beállíttatni vizsga előtt.
Épp nekem is most lesz a vizsga a napokban !
Én is metem már lejárt zöldkártyával, lejárt műszakival is.
A műszakit még meg is lehet hosszabbítattni,
amikor tudtam róla hogy le fog járni, de nem tudom még elvinni, akkor meg is hosszabbíttattam, de a zöldkártyát hivatalosan nem lehet hosszabbíttattni, így azzal mindenképpen csak sunyiban tudtam elmenni, hogy megcsináltassam.Csodálkozom, hogy egyik zsernyák sem szúrt ki Téged és nem állított le, mert engem az egyik alkalommal kapásból kiszúrtak, mikor lejárt a műszakim és mentem a járgánnyal, mivel ott van a rendszámban a plakett, bár igaz, csak a hónap van benne jelölve meg az év a szinével, a nap az nem, de azért biztos ami biztos, engem leállítottak, hogy megnézzék a papírokat, de szerencsémre akkor intéztem hivatalos hosszabbítást, így nem volt problémám.
Következő alkalommal megint kiszúrtak és leállítottak, mikor lejárt a matrica, de akkor csak annyi volt, hogy meg volt a vizsgám, csak a vizsgahelyen elfogyott a plakett, vagy betelt a forgalmim és a hivatalba kellett mennem a plakettért, de éppen két ünnep közötti időszak volt, ott meg már csak az újévben volt legközelebb ügyfélfogadás, így a vizsgahelyen kapott papírral tudtam csak igazolni a vizsga meglétét, amit kicsit nehezen értettek előszőr a zsernyákok, de aztán végül elfogadták !Sőt, lejárt zöldkártyával is találtak már meg, amikor épp mentem intézni a zöldkártyát.
Mondtam nekik, hogy épp oda megyek, ők persze azt mondták, hiszi a piszi !
De elengedtek, csak figyelmeztettek.
Visszafelé jövet direkt ugyanott jöttem, ott voltak még.
Leparkoltam a túloldalban, és odamentem hozzájuk, megmutattam az új zöldkártyámat, hogy nem hazudtam, tényleg oda mentem !
Nagyot néztek, kicsit meg voltak lepődve és mosolyogtak is kicsit, mondtam hogy lám nem mindenki hazudik, persze azért nem kell mindent elhinni !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tomcsi23
veterán
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5999 üzenetére
Szevasz
Le, de vacakoltak a kézifékre, hogy gyenge, meg hogy a két hátsó fékcsövem állítólag be van repedve szövetig !
És nem tetszett nekik, hogy LEDes az első helyzetfényem.Az első dologban csak annyi az érdekes, hogy az előző műszakin is ugyanilyen volt a kézifék és akkor nem szóltak semmit.
Amúgy tényleg gyenge, azt én is tapasztalom, csak az a furcsa, hogy ilyen annak ellenére, hogy korábban cseréltek benne fékpofát és dobot is !
Igazából akkor vissza kellett volna vigyem, hogy nem jó, de mostmár mindegy.A fékcsőnél viszont az az érdekes, hogy mielőtt javíttattam az első futóművemet átnézettem az egész járgány alját, a hátsó fútóművet és hajtásrendszert is és nem szólt semmit a szerelő és én sem láttam, hogy rossz lenne a fékcső, pedig akkor ki volt nyúlva, ki volt feszítve, mivel fel volt emelve a járgány és igazán látszania kellett volna, ha repedés van rajta !
A kéziféket holnap fogom javíttatni és egyúttal cseréltetem a fékcsöveket is.
Szerintem csak állítás kell a kéziféknek.Amúgy folyamatosan dolgozom a járgányon, tapaszolom az illesztéseket a heggesztési varratokat még mindíg.
A belsejét szeretném már kicsit szépíteni, az elkészített szőnyegeket beledolgozni, meg a hiányzó részeken a padlóburkolásokat megcsinálni, csak előbb már a poros dolgokat kell le tudni, aztán takarítás és jöhet a belső !A motorja is kissé megint lomhánap tűnik, pedig az adagoló szerintem most kb. jól lehet állítva.
Az üzemanyag szűrőt akarom még hamarosan kicserélni, mert ugye nemrégiben kétszer is csurig kifogyott belőle a g.olaj, így kerülhetett kosz a szűrőbe és lehet, hogy attól lomha kissé. Meg a légszűrője is már elég poros, az is megérett a cserére.A motorolajat is cserélnem kell már, mert igaz, hogy még csak 3200km van benne, de már egy ideje gyengének érzem, teljesen fekete, kormos szagú és lényegesen megnőtt a párolgása, a korábbi szinte 0hoz képest, már jól látható mennyiségeket fog fel a karterszűrőm.
Ez Valvoline 5W40-es, SM/CF, ACEA A3/B4-es olaj, elvileg kölönösen jó tisztító, takarító képessége van és, bár nem hosszú csereperiódusú, de elvileg jól működik hosszabb intervallum esetén is.
Viszont szerintem ezek az olajok, de lehet a többi sem igazán bírja a koszolódást, tehát korom és jelentősebb koszolódás nélkül, pusztán az oxidációnak lehet jobban ellenáll mint a többi, de ha elkoszolódik, jelentős mennyiségű koszt, lerakódást old fel, illetve jelentős mennyiségű korom kerül bele az égésből, akkor hamar elveszti a jó tulajdonaságait, lerontja a szennyező anyag az adalékrendszerét az olajnak.Mivel nekem felújítás ellenére is van bőven kosz a motoromban, mint láttuk is (hiába járt már benne mosó folyadék is), így könnyen elképzelhető, hogy tényleg nagy mennyiségű koszt oldott fel az olaj és főként attól koszolódott el, mint az égéstermékektől !
Pl. Zsocának, akinek egy felújított turbódízel 126-osa van, még 600 km után is szinte teljesen tiszta az olaja, messze van a feketétől (viszont neki igencsak becsületesen kitakarították a motorját), olyan aranybarna jellegű, mint egy jó használt benzines motor olaja !!!
De asszem Neked is szintén nem fekete még több 100 km után sem.
Szóval egyáltalán nem törvény, hogy a dízelnek azonnal feketének kell lennie, mint ahogyan sokan állítják !
Csak a motorban larkódott sok kosztól és koszos olaj maradéktól lesz hamar újra fekete !Mivel nekem az üzemmeleg motort igen nehéz áttekerni (tehát még elég passzentosak az alkatrészek) és a jelenlegi olajból sem evett semmit sem, legalábbis, amíg tiszta volt, így erőteljesen gondolkodtam, hogy egy 30-as olajjal próbálkozzak a motorban (a clubos cikk alapján is), de lehet marad mégis a negyvenes, de ugyanúgy 5w-s csak más márka és kifejezetten dízelhez való.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- LEGO klub
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Steelcase 160 x 80 masszív irodai íróasztal töredék áron
- Interstuhl Goal 152G német irodai szék ÖTÖD ÁRON! - világoskék
- Interstuhl Goal 152G német irodai szék ÖTÖD ÁRON - szürke
- Mercedes-Benz EQS 53 embléma
- 220V -os E27 9W LED égő, Bluetooth -os telefonos vezérléssel ( Tuya, SmartLife stb) vadonatúj