- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Honor 50 - apám nevében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Netfone
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #5087 üzenetére
Én benne vagyok! Az a baj, hogy most nem tudom melyiket csináljam előbb? Szélvédő csere elől-hátul, vagy a motorral foglalkozzak? Sajnos nemtom mindkettőt egy hónapba sűríteni anyagi okok és időhiány miatt :S.Sőt hátsó lengéscsillapítókat és kéne már nagyon cserélnem, és az első jobb féknyereggel is kéne foglalkozni, valamint a kardánnal is szal wáh.
-
Mintcar
tag
válasz Danny_L.hu #5102 üzenetére
Szia!
Tavaly mikor megvettem a rengeteg bontott alkatrészt volt két hátsó bilstein lengés csillapitó, a gyerek szerint nagyon jó állapotuak, ha esetleg kell odaadom szivesen.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5099 üzenetére
Háát igen, nem semmi ez a tőmeg w123-as !!!!
Pedig ezek itt már igencsak a harmadik, vagy negyedik életüket élik !!!
Ebből is látszik az egyszerűségük, és ugyanakkor a nagyszerűségük, hihetetlen strapabíróságuk !!!!!!!!!
Az biztos, nincs még egy ilyen típus, és valszeg már nem is lesz.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5088 üzenetére
Meglehet, végülis, ha találunk egy jó szállást, esetleg még némi kedvezményt is ki tudunk eszközölni a nagyobb létszámra tekintettel, a szállás lenne a legkevesebb, az útiköltség mellett, szóval még előnyös is lehetne !!!
Akár pl. szeptember elején-közepén, amikor már szezon után vagyunk és eleve olcsóbbak a szállás díjak !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5102 üzenetére
Sajna nekem is elkezdett nyöszörögni mindkét első lengéscsillapító, valamikor az út alatt kezdett előjönni a hang.
Körbefújtam egy kis olajozósprével minden csuklót és amennyire lehetett a lengéscsillapítót is az első futóműnél, de nem sokat javult egyelőre a helyzet.
Lehet, ki kellene venni a lengéscsillaítót és kicsit megtisztítani és megkenni valami sűrűbb olajjal, akkor ismét normálisan menne még egy darabig.
Mondjuk ezek már gázos lengéscsillapítók, ezek eleve nem bírnak annyit, mint az eredeti olajosak, kb. 8 éve voltak cserélve, bár nem sokat mentem velük, de lehet, lassan már a végüket járják.
Amúgy most olvastam a Klúbon a következő találkozó terveket és Debrecen is felmerült, mint akár következő helyszín !!!
Én és biztosan Sydor is szivesen segít a szervezésben, éppen írtam, hogy a Vekeri tó melletti fűves terület erre pont megfelelő lenne, tökéletes kemping hely, csak ne legyen éppen ott, akkor valami más, amikorra kitaláljuk !
Üdv.:
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A Wikipedia szerint csak 3.6L-es sor 6-os van a w124-esekben, az is AMG változat, szerinte csak 11l/100Km a fogyasztása !!!
Én azért ezt nagyon keveslem, akármilyen korszerű is a motor !
Az még lehet, hogy országúton, tartós, 100 körüli tempó mellett elmegy mondjuk 11-12l körülivel, de városban, ahol van üresjárat is, és sok gyorsítás, mégha szolidan is teszed, szerintem megeszik vagy 16-18-at.
Asszem Puttyos 280-as w126-osa is már olyan 14l körül eszik, amit 12-13 alá nem igen lehet szorítani, akkor ez biztos többet kér.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #5108 üzenetére
Helyesbítek:
Egyrészt elfelejtettem, hogy Te w126-osat néztél.
Másrészt keresgéltem kicsit a neten, találtam enhény oldalt.
Az egyik szerint a w126-osok általánosan nem a takarékos autó kategóriába tartoznak, a 3.8L-es V8-as, első szériás motort különösen éhesnek írja, de pontos adatot nem ír, csak annyit, hogy a második szériás legkisebb V8-as, a 420-as a legtakarékosabb !Viszont leltem egy másik oldalt [link], e szerint csak 11l/100Km a fogyasztása !!!
Én azért ezt nagyon keveslem, akármennyire is korszerűbb ez a motor, mint a korábbiak !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
válasz Batman2 #5108 üzenetére
hát az gázzal még visel7ő
nem tudom a kis autok nem nagyon fexenek nekem
87 es az akkor már vszinu 2. széria lessz ?
érdekes 1ik oldalon láttam 5 ös automata váltot de itt csak 4 essel van mind
pedig az 5 ös is bizti venne le a fogyazstásbol ?hogy hogy lecserélted avatarod ? 1x meg sem ismertelek
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
qdak
addikt
közben megvan
MERCEDES BENZ S-Klasse (W126) 560 SE van 5 ös amutomatával(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Batman2
őstag
Túl kormonak és és hozzám nem illő, sunyi jellegűnek tartottam azt a képet, csak az ment legjobban a denevér művésznévhez, aztán meg hagytam, mert ha változtatom, akkor nem ismernek meg, de most csak megváltoztattam.
Ha találok majd denevért, akkor lehet, arra cserélem.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A 380-asat csak 79 és 85 között írja, hogy akkor gyrtották, utána már csak a 420-as volt a legkisebb benzines a 300-as után, közben pedig volt 350-es dízel.
De azt, hogy a 350-es túrbódízel hogy a fenébe gyengébb a 300-as turbódízelnél, azt nem tudom, hogy csinálták !???
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5102 üzenetére
Jah, a szélvédő cserét kifelejtettem, azt nekem is fog kelleni csinálni, szerencsére csak elől, mert van rajta egy kb. 10cm-is repedés, amit már írtam.
Szerintem legkésőbb, ha festés előtt kiszedik, akkor szét fog törni, nem igen fogja azt már kibírni, úgyhogy akkorára egy ablakkal is kell készüljek, az meg úgy már nagyon sokba lesz.
Más:
Beépítettem a találkozó előtt ezt a vízszűrőből készített, rézdróttal teletömött szűrőkosarú, elvileg katalitikus olajleválasztót a járgányba !
Azóta már kb. 1000 km-t mentem vele, a szűrőházban egy csepp olaj nincs, a szűrőből kivezető cső elejében csapódik le valamicske olaj mindössze !!!Szóval ez most nem okádja az olajat, az biztos.
Variáltam a szűrőhöz vezető és abból kivezető csövekkel is, az odavezetőt most a légszűrőhár előtt viszem el, és a visszavezetőt pedig felkötöttem, hogy ne ott csapódjon le az olaj, vagy mégis, legalább follyon vissza a szűrőházba.
Teljesítmény változást én gyakorlatilag nem tapasztaltam, amir észrevettem és más is látott, aki mögöttem kött, az az, hogy gyorsításkor és folyamatos menetkor alig van látható füst, de motorfékes guruláskor elkezd szűrkésfehéres füstöt eregetni !!!
Hogy most ez mitől van, relytély !!!
lehet, hogy a menet közben a szűrőből kivezető csőben lerakódott olajat szippantotta ilyenkor fel és az okozta a füstölést, ezért is próbáltam változtatni a csővek helyzetén.
Azt viszont, hogy a katalitikus reakció lejátszódik e, vagy sem, a rézzel való érintkezés közben, fogalmam sincs, azt sem tudom, hogy vajon mekkora hőmérséklet kellene a rekacióhoz, lehet, mire a szűrőbe jut a gáz, túl hűvös már, hogy működjön a katalízis.
Egyébklnt attól féltem, hogy túl meleg lesz a gáz, pláne hosszú út alatt a szilikoncsőnek, amivel elvezettem, de csak kicsit lágyul a kartergáz kivezetésnél, és mire a szűrőhöz ér, már alig langyos a cső !!!
A szűrőhöz menő cső kissé szürkés lett ez idő alatt belülről, nagyjából végig egységesen, a kivezető csőnek csak az elején van, mint említettem egy kis olajlecsapódás és egy kis szürkülés, aztán már tiszta fehér.
Mondjuk egy előnye biztos van a dolognak, a meleg kartergáz, a hosszú csövön lehül és ennyivel is hidegebb a hengerekbe beszívott levegő, ami pedig elvileg előnyös, mivel a hidegebb levegő sűrűbb, mint a melegebb és így több levegő kerül a hengerbe, jobb a sűrítés is !!!
Hőmérsékleti problémám abszolút nem volt az út alatt, még csak emelkedett hőmérsékletet sem jelzett a hőfokmérő, végig alap hőmérséklet és most teljesítmény csökkenést sem éreztem azután, hogy bemelegedett a motor, mint korábban !
Mondjuk ez biztosan annak is köszönhető, hogy nekem nem volt meg a légszűrő előtt levő légszívó csonk, így a motorház egyre melegebb levegőjét szívta be, de mióta betettem egy csövet, ami a hűtő mellé megy, így a hideg levegőt szívja végig, ez a probléma is gyak megszünt !!!
De ezt a látszólag egyszerű dolgot is csak egyetlen szerelő mondta, hogy ez prob léma, a többi egy szót sem szólt erről.
Ebből is látszik, hogy sokan mennyit értenek nem csak a motorhoz, hhanem a fizikához és annak jelen helyzetben érvényesülő jelenségeivel !!!!Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
válasz Batman2 #5113 üzenetére
aham téleg fura le7 a megbiz6óságra mentek volna ? avyg h sok 100.000 km bele menjen!
nemám mint most 1.9TD azt ~180PS meg 150.000 nél kettétörik a tengely
amugy ezt a dieselest eljácották a w 140 nél is asszem talán nyomatzékossab a 3.5 és kevesebbet enne v nem tom mi más az oka a kevesebb LE nek (esetleg kevesebb károsanyag kibocsátás ?)
majd lesz vmien, én ink benzinest vennék(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
t.zsolti
tag
válasz Danny_L.hu #5102 üzenetére
figyu
én a fékkel kezdeném,azért jó ha meg tudsz állni
vagy fog mindíg????MB 123 3.0d
-
qdak
addikt
válasz t.zsolti #5119 üzenetére
Mercedes Benz 560 SEC na itt ha letekered itt láttaM
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Batman2
őstag
Senki sem tud a hölgynek segíteni w124-es izzítórelé témában ???
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz t.zsolti #5117 üzenetére
Kicsit fog mindig, így aljas módon az autó mindig picit jobbra húz. Szerencsére megállni megtudok, a fékek nagyon jók ilyen szempontból. De már voltam futómű beállításon, a szar alkatrészek ki lettek cserélve, de semmi, ugyanúgy húz, ezért gyanakodom a fékre. Pláne azért is mert a szerelő mondta, hogy annak a dgattyúja már nagyon a végét járja, próbált valamit mókolni vele, de sok remény nincs rá. Így majd fel kell újítani.
-
t.zsolti
tag
válasz Danny_L.hu #5123 üzenetére
DANNY
azok a munkahengerek valószínüleg be vannak rohadva,ha még nem nagy a dugattyuház felületi egyenetlensége ki kell pucolni (polírpapir ) talán egy jav.kszt. szilikonzsirral beken és összerak (ha nagyon szar akkor nézni kellene egy jobb állapotú bontottat, felujjítani és felrakni nem egy nagy mutatvány ,csak a légtelenítéshez kell 2 ember.
ja és ha sokáig igy járkálsz a fékbetét is a kukába kerülhet mert megég és nem fogMB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Danny_L.hu #5125 üzenetére
hát aki nem ujj autóval jár annak elöbb-utóbb magának is meg kell tanulni javítani,mert a gatyáját is otthaggyja a szerelőnél.
vagy h errejársz megnézemMB 123 3.0d
-
Danny_L.hu
tag
válasz t.zsolti #5126 üzenetére
Ebben én is teljesen tisztában vagyok, csak ha valaki nem mutatja meg mi hogy merre hány méter, vagy egyszer nem látom mit kell csinálni milyen sorrendben és mire ügyeljek, akkor nem tudom megtanulni. Legyen az bármiféle könyv képpel illusztrálva, akkor se fog menni. Gabo felajánlotta segítségét, élni is szeretnék vele. A másik problémám az, hogy oké rendben, elmegyek bontóba vagy valahonnan szerzek egy másik nyerget. Fogalmam sincs ránézésre melyik van még menthető állapotban, jó állapotban, vagy alapból lomtárba helyezendő. Nem vagyok ilyen téren egy technikai guru, de azon vagyok, hogy ezen változtassak. A szerelőről leszoktam, jó munkát végzett csak lassan, majd eljátszva a hattyú halálát és bennem bűntudatot ébresztve simán lenyeltem a munkadíjait. Ezt megunva kezdtem neki, de az első sima olaj cserém is 4 órába telt, jó míg csöpögött le az olaj addig szervóban is cseréltünk szűrőt és olajat. Mostmár gyorsabban menne, mert tudom hova mit kell. De komplexebb dolgokhoz, mint ez a féktörténet, nem merek belefogni egyedül, totál tapasztalatlanul.
-
Batman2
őstag
Hi
Igen a fék az egy jó téma, előbb, utóbb nekem is már majd meg kell nézni a fékeket, bár egyelőre mennek rendbenm miután kipucltam a rendszert nagyjából és felújítottam a föfékhengert és újra légtelenítettem.
De az egyik első kicsit kattan eyget mikor jobban rálépek a fékre, megállás közelében.
Egyelőre össz-vissz ennyi a problematika.Most nálam sokkal inkább a lengéscsillapító, vagy valamelyik első futómű alkatrész rendetlenkedik, mert menet közben minden apró úthibánál, lendülésnél nyöszörög, és ha manőverezek, tekerem a kormányt, akkor is van egy kicsi nyöszörgése !
Ezért nem egyértelmű számomra, hogy most akkor lengéscsillapító, vagy valamelyik gömbcsukló, netán szilent ???
Az össze lehetséges helyet végigkenegettem, és a lengéscsillapító burka alá is befújtam kenő sprével, így már csak az egyik oladlról hallom a nyöszörgést, ennyit sikerült elérnem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Cuco
tag
Üdv mindenkinek!
Örülök, hogy felfedeztem ezt a topicot, pláne annak, hogy sok hozzászóló
maga is bütyköl, így rendelkezik konkrét gyakorlati ismeretekkel.Erősen gondolkozom én is egy(?) ilyen régi vágású klasszikus beszerzésén,
csak sajnos úgy vagyok a régebbi Mercikkel, mint Gombóc Artúr a csokikkal...
Hisz szólnak "észérvek" a W123 2.4D, W126 5.0 SEL/SEC (W116 6.9 ),
W201 2.0 karbis, benzin-gázos igásló és egy rövid katonai G mellett is.Mivel (még) nem nyertem a lottón, le kéne redukálni az elképzeléseim, ebben
sokat segítene, ha meg tudná valaki mondani, hogy meddig (idő-motor típus)
gyártottak un. "hüvelyes" motorokat?
Egy 1977-es Liener könyvben még mindegyik robbantott ábrán olyannak tűntek,
ezért gondolom valamikor később jött a csodabevonat az alumínium hengerfalra.Valakinek, valami ötlete?
[ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
Bocs hogy beleszólok, de a fotón én 4-es automatát látok.
A szövegben 5-ről írnak, de szerintem 4+1hátra=5-re gondoltak.
Fokozatok leírása terén (pláne ha az autó eladó) nem először
találkozom ezzel a "logikával", biztos véletlenül.Ha érdekel, biztos lehetne találni W140-es 5-ös automatát bontóból,
ráadásul a 400 lovas 600-as váltója talán még masszívabb is. -
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5131 üzenetére
Igaz, mióta nálam van a járgány, csak hátul csreéltek komplett dob-tárcsa együttest, elöl nem tudok róla, de még fékpofa cseréről sem.
Pedig elöl kopik jobban, az tán valami 2.5x erősebben fog, vagyis ennyivel nagyobb terhelésnek van kitéve, mint a hátsó !!!
Lehet, meg kéne már néznem a pofák kopottságát, bár legutoljára mikor állítottak rajta, vizsgálták, mérték, nem mondták, hogy problémás volna.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Háát, én ugyan a vonzódásom és hűségem miatt is 123-as párti vagyok, de azért igencsak tetszenek a
w126-osok is, fantasztikus formájuk, eleganciájuk van és egy 230-280 közötti benzin motorral, vagy egy legalább 250, de inkább 300 körüli dízel motorral egész jól karbantartható még a fogyasztás a a hatalmas tömeg ellenére !!!
És igen masszív a vázuk is !
Karoszszéria alkatrész az kérdés, mennyire van bolban, bontóban azért akad biztosan, egyéb alkatrész az itt is, ott is akad.A w124-esekről kevesebbet tudok, de egy jó állapotú 250-es szívó dízel az már egész jó lehet, mind erő, mind fogyasztás szempontjából, a mai forgalomban is kényelmesen lehet vele autózni.
A váz, stb. tartósságáról nincs sok infóm, sem a szerelhetőségéről.
Alaktrész viszonylag olcsó, van boltban és bontóban is bőven.A w123-asban csak injektotoros benzineset javasolnék, már a 230-as is elég jó teljesítményű, dízelben pedig leginkább 300-asat, vagy ha inyenc vagy és egy kicsit többet is tudsz a fenntartására áldozni (szükség esetén), akkor egy lehetőleg megkímélt túrbódízel 300-asat javaolnék, az már kuriózum, és igen jól húzhaz, ha karban van tartva, míg közben a fogyasztása sem borzasztó még.
A 123-as kupé változata igen elegáns, abban főként benzineseket találsz, de van amerikai változatban dízel is, részecskeszűrős, 300-as motorral.
Bontóban már egyre vekevesebb és drágább a valamire való alkatrész, boltban még lehet kapni.Csak a túbótöltő miatt, ha javítani kell, akkor arra bizony többet kell áldozni, és esetleg nehezen beszerezhető, emiatt drága alkatrészek is kellhetnek és szintén a túrbó töltő miatt fokozottan jó karban kell tartani a motor kenés hűtés és befecskendező ellátását, mert jóval nagyobb terhelésnek van kitáve, mint egy normál, szívó példány !!!
A w116-os elég jó széria, vannak benne, mint írtad is, különlegesek is, az egészen biztosan elég strapabíró, ha még nem hajtották totál le és nem rohadt teljesen el.
Abban inkább a benzines motorok domináltak, a dízel még eléggé gyerekcipőben járt, bár hasonló lehet a w114/115-öséhez.
Bontóban szinte lehetelen találni, bár sok alkatrésze a 123-assal teljesen, vagy majdnem azonos, bolban szintén inkább 123-ashoz valót kapsz.
Karoszszéria elemek viszont boltban sincsenek, azokat egyénileg kell fabrikálni, javítani, vagy 123-aséból átalakítani.A w114/115-ösök már inkább csak múzeális példányok, jó állapotút nem igazán találsz, legfeljebb horror árban, de ha van rá kereted, lehetőséged, elég szaktudásod, stb. akkor azt is meg lehet elég jól bütykölni, hogy még a közforgalomban is használható legyen akár.
Bontóban gyak nincs, de sok alkatrésze szintén egyezik, vagy hasonló a 123-aséval, szóval bontó kevésbé, inkább bolt.
Karoszszéria elemek viszont boltban sincsenek, azokat egyénileg kell fabrikálni, javítani, vagy 123-aséból átalakítani.A w201-est vagy másnéven 190-eseket nem ajánlom, sok a panasz rájuk, sokkal gyengébb a mtorojuk és sok egyéb alkatrészük teherbírása is !!!
Jóval vacakabb a szerelhetőségük.
Mind karosszéria, mind egyéb alkatrész van bontóban és boltban is.kb. ennyi, a G osztályról pedig semmit sem tudok mondani, de az gyak teljesen más kategória, motorban hasonló lehet a 123-ashoz, mivel asszem abba is tették uyganazokat a mtorokat, már főképpen 300-as dízelre gondolok, de egyéb tulajdonságaiban semmielyen infóm.
Szóval röviden összefoglalva: w123, w126,
w116 (ha valami csoda folytán egy elviselhető állapotú példányra akadnál)
és még esetleg egy megkímélt w124-250DÜdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Danny_L.hu #5134 üzenetére
Hátúl van dob, és tárcsa fék is. A rögzitő fék az dob.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5134 üzenetére
Igen, a hátsó dob és tárcsafék együttesre gondoltam, mivel azok egyben vannak, egy darab fém, a belseje dobfék, az éle/pereme pedig a tárcsafék !
A tárcsa az üzemi, a dob pedig a rögzitőfék, ahogy Mintcar is irta.
Tehát ezeknek a merciknek 6 darab fékjük van összesen a 4 darab kerékre !!!Tehát ha elkopott a tárcsa, akkor azt csak együtt lehet cserélni !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5139 üzenetére
Nehány lemez hiányzik róla, de igy legalább olcsóbb és könnyebb a javitás, ha törik, márpedig mikor nem, ha ilyenre használják !!!
És még könnyebb is az járgány.A festés is végtelen egyszerű !!!
Fogod az új lemezt, felteszed, fújsz rá egy kis aranyat, aztán már mehet is vissza a rodeóba !
Jah, látom, a tükör is szinre fújt !
Dizel és még ráadásul nem is 300-as, vagyis egészen biztosan nem turbós, ha csak át nem alakitották,
bár nem látom, hogy tették volna, szóval nem lehet valami gyors.
Elég furcsa, nem sok értelmét látom.Egy 300-as turbódizellel, pláne, ha még egy kicsit meg is van tuningolva, azzal már megérteném, ha versenybe szállnának !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #5141 üzenetére
Mostanában egy kicsit leálltak a járgánnyal.
A kasznis a barátnőmék utcájában van, és mondja hogy állandóan 4-5 autó áll az udvarban.
Pénteken telefonon beszéltem a kasznissal, és mondta is hogy egy kicsit be lassúlnak most a járgánnyal.
Megértem hogy egy rozsdás autót nem olyan jövedelmező kipucolni a rozsdából, mint az új törötteket csinálni szériában.
Azt meg határozottan kijelentettem hogy nem gyors munkát, hanem inkább preciz munkát kérek. Szinte teljesen mind1 hogy június v. július esetleg augusztusban lesz meg.Azért vannak fejlemények. Sikerült egy csomó alkatrészt beszereznem!
Lakihegyen találtam egy srácot, rengeteg alkatrésze van. Sikerült első lökháritó tartót, Hella lámpákat indexeket, diszléceket, és majdnem tökéletes csomagtér ajtót beszereznem.Akartam már kérdezni hogy te a fütéskonzolban a légterelő és légzáró lapátokon lévő szivacsokat te cserélted?
Ha igen, milyen szivaccsal vagy anyaggal hetesesiteted.
Nekem teljesen lemáltak már a lapátokról sajna.w123 200D 1.1millió km+
-
Cuco
tag
válasz Batman2 #5133 üzenetére
Szia, és köszönöm kimerítő válaszod!
W123 benzin? Számomra 2,4D-vel a legendás 1 millió km-es modellt
jelenti. Valahogy sose jut eszembe, hogy van benyás verzsöne is...
Bár ha jobban belegondolok, a 2,3-as elgázosítva nem is rossz ötlet. Azonban
rémlik valami olyan probléma, hogy ennek a motornak a (mechanikus?)
befecskendezője meghal a gázüzemtől mert nincs benzin áramlás, persze így
is elketyeghet jó darabig.
Egyébként a régi G-k -tudtommal- motorikusan a W123-asnak feleltek meg.W126-ról egyetértünk, elegáns formájú -bár, ha sokáig nézem, a W116-is azzá
válik- a belső tere full-bőr esetén meseszép, bár nekem még a W123 belseje is
nagyon bejön, természetesen MBtex-el. Ezeknek a kocsiknak még volt
stílusuk, minden az volt aminek látszott: a bőr bőr, a fa fa, és a fém fém, nem
különféle gagyi műanyagok mint ma.W116: Két ismerősnek is van/volt, legnagyobb "probléma": kiégett izzó...
Az egyik a szabad ég alatt áll, mégis hibátlan a krómozása és csak néhány
apró rozsdafolt van a kerékíveknél.
W201: Szintén két ismerősnek volt, karbis 2,0-ás B 4-es váltóval: 600.000km
felett adták el őket, legnagyobb probléma: lengéscsillapító csereKérdésem [link] továbbra is áll:
Meddig gyártották hüvelyes hengerkialakítással a Merci-mocikat?
Bárki bármely ötletének nagyon örülnék![ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
Tudom, nem illik a Mercihkez, de ilyet is tudnak: [link] W116 (6,9?)
BRUTÁLIS![ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5142 üzenetére
Szevasz
Igen, én is ezt mondtam a kasznis komának, hogy megvárom, nem kell vele rohannia, inkább kerüljön több időbe, csak jó munkát kapjak !
Aztán nem is foglalkozott vele, és el is szurta az egészet, hogy csúnyábbat ne mondjak.
No, de remélem, Te nem így fogsz járni, hanem rendesen be is fejezik, amit elkezdtek !Igen, nekem is el volt már mállva az összes szivacs a szellőző rendszerben.
Én ablak/ajtó tömítő szivacs szalagot vettem, azt a fajtát, amelyik szélességben centi körüli és magasságban pedig olyan 4-5mm körüli, fehér, puha, öntapadós hátu.
Én ezzel vettem körbe a fűtőradiátort is, miután leszedtem az eredetit teljesen, a ragasztójával együtt és lepucoltam oldószerrel a ragacsot, és a légterelők környékén levő hézagokat is ezzel tömítettem, már ahol elfért és mozod tőle még a légterelő ív !
Az ív mellett 2 réteg is elfért, az ív felszínén viszont vagy fél vékonyságban, vagy egyáltalán nincsen végül.
Szóval ahová tudtam tenni és ahol lehetett eredetileg, oda tettem, ahol pedig már szorult, oda végülis nem tettem.Az összerakásnál pedig a gumicsíkot Gumiám-G pasztával kentem be, illetve ahol hiányzott a gumicsík, ott a pasztával töltöttem ki teljesen.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
A kérdésedre nem tudom a pontos választ, csak azt, hogy a w123-as az hüvelyes, motorú, de hogy pl. a 190-es (w201-es) az e, abban már nem vagyok biztos.
Mivel az egy olcsóbb kategória, lehet, hogy ott már csak felületi kopó réteg van és kész, de a w126-os, mivel szintén luxus széria, az talán még szintén oerselyes lehet.Ezt egy gyakorló, motorfelújító szerelő tudná igazán megmondani !
De pl. régebbi, 10, tizenegypáréves Ford Transit-nak láttam a motorját szétszedve és éppen mikor kicserélték benne a hüvelyt, szóval az is az, pedig elég olcsó, legfeljebb középkategóriás széria volt !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #5146 üzenetére
Szia!
Eredetileg tavaly november végén álltak volna neki, csak akkor kisebb anyagi gondok keletkeztek igy el kellet halasztanom márciusig az egészet.
A december január holt időszak nekik, akkor akarták csinálni.Pontosan mit szurtak el? És mennyi volt a munkadíj?
A fűtés konzolra köszi a tippeket!!
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5148 üzenetére
Szevasz
Az első elemeket még ugyahogy fel is heggesztette, az volt a küszöb és a padlólemez, aztán a csomagtér sarok és a jobb első doblemez teteje.
Bár már a küszöb felheggesztésénél is akadtak problémák, mint később kiderült, mikor saját magam javítgattam, mivel a B oszlophoz alig fogatta hozzá a küszöböt, csak ki volt tapasztva.
Aztán és javítottam a heggesztésén.A csomagtér alja is még elmegy.
A nagyobb gondok a külső lemezek illesztésével kezdődtek, mivel az teljes, cserélt lemezek is hepehupák, egyik helyen horpadás, másik helyen dudor van bennük, az ajtók aljának javítása, a közepes méretű ajtóborító lemez javító darabbal pedig szintén hót hepehupa.
Az ajtó belsejébe fújt némi üregvédő viaszt, persze nem festette előtte, tehát még alapozó sincs a heggesztésen, ami szintén pocsék, elég durva varrattal van feltéve a javítólemez, az alja is csúnyán van eldolgozva az ajtó aljának belső részével !
A fenéklemez beheggesztése nagyjából jó, csak pár helyen nem volt rendesen kivágva a rozsdás rész, azt már én csináltam meg utólag, és gyak mindenütt hiányzik a védelem (alapozó festés, heggesztési varrat kitöltő tapasz, alvázvédő, illetve belülről fedő festék)
Az egész belseje rohadni kezdett felületileg 2 hónap után, továbbra is beázott a járgány, amit nem értettem előszőr, bár sejtettem.
A háfal felszerelését is eltolta, az egyik hátsó sárvédő lemezt több helyen kinyomta, majdnem kiszurta, és a hátfallal való illesztésnél teljesen elroncsolta, ugyanígy a csomagtér lámpa fölötti szélén a gumi tömítő vájuját is.
Azt már hamar észrevettem, hogy valami hiányzik a hátfal belső oldaláról, ugyanis nem állnak jól a hátsó lámpák és kiderült, hogy az alsó rögzítő füleit jelenleg nincs hová rögzíteni.
Az meg csak nemrég, a találkozón derült ki, mikor többen megnéztük, hogy a hátfal is dupla, annak van egy belső része is, amnek a csomagtér zárán kivüli részét kivágta a koma és elfelejtette visszarakni, ezért hiányzik az alsó rögzitési pontja a hátsó lámpatáblának !Az elejét is elbarmolta, hiába vettem új fényszoró tartó keretet, stb. olyan gányul tette be, hogy most sem áll jobban a lámpa mint korábban, sőt természetesen a belső kicsit fel világít és mindemelllett össze-vissza gyürkészte a vadonatúj és a régi lemezeket is, de csúnyán !!!
Az elejeén már teljesen hiányzik a védelem, alapozás, tapaszolás, glettelés, stb. natúr felületeket hagyott, a heggesztéseket nem köszörülte meg, ezeknek egy részét már én raktam rendbe.
A motortér kritikus pontjaival, a két sarokkal és az akkutálca mögötti résszel egyáltalán nem foglalkozott, mindkét sarok ki volt rohadva, pontosabban, mint utólag kiderült, mikor javítottam, az akku melletti rohadt és lyukas voltm a másik csak felületi rozsdás volt és a 9 évvel ezelőtti javítás látszott, ami, ha nem is túl szép de még egész normális volt, viszont szintán hiányzott a védelme és üregkitöltés is csak részben volt, az is szilopalszttal, ami nem erre való, bár mint kiderült, egész jól megvédte helyenként a lemezeket !
Szóval ott csak tisztitani, alapozni, tapaszolni és festeni kellett.Az akkutálca mögött pedig szintén ki volt már rohadva a lemez, azt is én vágtam ki, heggesztettem be és kezeltem le.
Egyébként mindenütt úgy nézki a járgány, mint a sündisznó, mindenütt elektród maradványok állnak ki az illesztésekből,
állítólag ott fordul elő, ahol úgymond "átheggesztettek" !
Már ezt sem értem, hogy attól miért kell egyésfél centis elektród maradványnak kilógnia, azt meg végképp nem, hogy a többi helyen is miért van végig elektród maradvány !!! ???
Szerintem az illető marha pancserül tud heggeszteni, az a probléma forrása, illettve a készülék is ki tudja milyen állapotú, amivel csinálta, lehet, trapa az egész, amilyen igényes volt a fazon.Úgy röviden ennyi, van egy rakás fotó a hibákról, szivesen elküldöm, ha meg szeretnéd nézni, hasznos okulás lehet !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #5149 üzenetére
Jah, még a szélvédő kereten is dolgozott, azt úgy megcsinálta, hogy mindenütt befolyik a víz, van ahol beesik a tömítő gumi, van ahol befeszül, egyik helyen annyira, hogy kezd szétválni a többrétegű üveg és kezd tejesedni, amúgy pedig már rohad a javított rész.
A kasznis munkáért kért 150 ezret, a szélvédő keretért plusz 20 ezret !
Ennek egy részét aztán hosszas huza-vona után visszakaptam.
Az egyébként hasznos volt, hogy mindent dokumentáltam !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979