- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Polestar Phone
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Babszivacs
csendes tag
Akkor bénabéla vagyok
Van [link] -n egy fehér 23-as 650ért.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Gettoman
tag
hát igende ha monnyuk végig padlóznám...ami nem jellemző mivel nem erre van, ha monnyuk bekostol a tunying suzu akkor néha azért beletapadok az ülésbe...szal akkor kb 20lenne a városim vmiből kikell venni a 220lovat, 3000ccm-be azért van robbanási tér.
[ Szerkesztve ]
http://www.hasznaltauto.hu/3261862_opel_omega_1992
-
Mr.Gettoman
tag
válasz Babszivacs #5351 üzenetére
srááác...ne adminost..[így kell. ]
http://www.hasznaltauto.hu/3261862_opel_omega_1992
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Mr.Gettoman #5353 üzenetére
köszi
csak az volt a baj hogy ha nem jelentkeztem be akkor nem láttam a saját hirdetésemet -
Mr.Gettoman
tag
-
qdak
addikt
válasz Mr.Gettoman #5352 üzenetére
igen, de leg ebben van tartalék! pont azért nem kell padlozni, igy tovább is tart az élete! de ha kell elszabadul a pokol
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Mr.Gettoman
tag
egy csöppet megy , nem akartam kisebbet, ez nagyon ritka. előtte amint írtam mentem a 2dízelel, egy 200as 136lovassal...kezdő autónak a 200as benzines tökéletes választás, azért az is egy 124es...csillag van rajta, spanom borult vele beton árokba 60al...és saját lábán ment el a kocsi én egyszer régen vezettem egy olyat ami most nekem van csak abban elég tré volt már a váltó de nagyon ment.. azóta ilyen kellet...és hát megvettem még annó am. a vezető ülésbe annyira nem érzed, csak azt látod h 100ba vagy..az utas oldalra ha nagyritkán átülök ha apám vezet...gec olyat tapadok.. , ha gyorskuplungal teszem fel 2be h picit nyikkanjon a kerék, olyat üt a felsőtestre h félelmetes
http://www.hasznaltauto.hu/3261862_opel_omega_1992
-
qdak
addikt
válasz Mr.Gettoman #5357 üzenetére
és a dieselek milyenek voltak ? azért a ~145LE s is me7 rendesn nem ?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Mr.Gettoman
tag
srácok...privi kéne nekem arról bárkitől h pesten játékos vizsgát tud-e vki?(nem nekem kéne .)
http://www.hasznaltauto.hu/3261862_opel_omega_1992
-
qdak
addikt
válasz Mr.Gettoman #5359 üzenetére
az elég sok
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
tibi666
senior tag
szép.
egy w116ost elfogadnék. -
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Lenne megint pár kérdésem.
Hogyha esetleg az lenne a terv, hogy most kevés pénzért veszek egy mercit(115,123) és azt apránként(használat közben) újítanám fel?(persze ha teli-fényezve lenne, közbe nem használnám) Azt meglehet oldani? Hogy a végén tökéletes legyen a kocsi? 300D kéne nekem(W115ből is volt, nem?) igazából, DT kéne, de írtátok hogy eléggé khm Szóval ez mennyire kivitelezhető? Első autónak mennyire ajánlanátok egy ilyet? A másik, hogyha csak kézi váltósat találok, azt kicserélhetem automatára? Vagy ott sok-minden más, nem csak a váltó? Ja, és W115 or W123?
Smoke & Torque
-
Danny_L.hu
tag
válasz Szplöttyy #5368 üzenetére
Hali
115-ösök már kezdenek elég drágák lenni. 123-asból találsz olcsóbbat, ha felújítgatni szeretnéd akkor jó alapot kell találni, aminek a kasznija nincs nagyon megzuhanva. Mert ha a kaszninak valami baja van és arra kell költeni, az már annyira nem is éri meg. Én is olcsün vettem 123-ast, kellett rá költeni, nem tagadom. A legjobban akkor jössz ki, ha te magad tudsz jópár dolgot megcsinálni rajta, vagy akár mindent.
Kézi váltóról automatára átszereleni nem lehetetlen, de a forgalmiban is át kell iratni váltó típusát, és a vákuum rendszert is ráncba kell szedni hozzá. Elnézve a használtautó kínálatot 300-400e ft-ig, hááát nem éppen bizalom gerjesztőek, de csodák előfordulhatnak. 300D sincs sok ebben a kategóriában. Láttam egyetlen kombit, 123-as 300D-t, ezt itt ni, de ezt alaposan átnézném előtte. -
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5369 üzenetére
Ez meg szerintem főképpen azért ennyi, mármint összegben, mert külföldiek a papírjai !!!
Nem tudom, hogyan lehet az Magyarítani, leginkább csak bontásra alkalmas, ahoz kevésbé érdekes szerintem, hogy külföldi a papírja.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5368 üzenetére
Be lehet szerezni turbós járgányt is, vagy egy járgányt, meg hozzá egy turbó 300-as dízel motort, csak valszeg ahoz a turbós motorhoz vagy 3 másik motorból kell összeollózni a cuccokat, ha javításra szorul !
Szóval kérdés, mennyire akarsz belemélyedni az autószerelésbe, illetve mennyi türelmed van hozzá ![ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szplöttyy
senior tag
Szóval akkor nem egyszerű Lehet inkább Ignis 1,25DDiS kéne
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
Még annyi, hogyha nem törekedek tökéletes autóra, akkor végül is olcsón megúszható egy W123, nem? Meg amiket eddig olvastam/láttam nem annyira bonyolult a szervizelése sem... Javítsatok ki ha tévedek. Melyik motor a legjobb, szerintetek? 5hengereset szeretnék, de 300D-ből elég kevés van 200D meg szvsz túl gyenge, és csak 4henger. 240D? Melyik mennyire tartós? Mai használatban még elmegy? Szóval egy pályás 130-nál még ordítás nélküli beszélgetés, és motorszéthullás?
Előre is köszi
Smoke & Torque
-
Danny_L.hu
tag
válasz Szplöttyy #5374 üzenetére
200D nem megy 130-al, vagyis megy de az a végsebessége. 300D az már döfi, bár repkednek olyan legendák, hogy az ötödik henger nem annyira strapabíró, de ezt se cáfolni, se megerősíteni nemtom. 240D az az arany középút, állítólag arra tervezték az egész autót, legalábbis hallottam ilyet. Mindegyik strapabíró, ha már nem hajtották ki belőle az utolsó szem kompressziót. Bár még akkor is mennek, de ha bejön a tél, akkor teheted félre, mert nem fog beindulni. Mindegyik tartós darab, de ez nagyban függ az előző gazditól. Javítása házilag szinte teljeskörűen megoldható, ha van elég affinitásod, szerszámod, helyed és pénzed, még egy otthoni motorgenerált is megtudsz rajta csinálni. Ha felderíted a megfelelő alkatrész forrásokat, akkor igen olcsón el tudsz vele járni. Persze amikor megveszed, tuti kell rá költeni pár 10-100 ezret, főleg ha nagyon olcsó példányt fogsz ki, azoknak a 70%-a tuti szar. 300e alatt ne nagyon keress W123-ast, ha jót akarsz, de még 300e felett is fenntartásokkal, és olyan embert vigyél magaddal aki most is W123 tulaj.
A csöndesség is sok mindentől függ. Megvannak-e a padlón az eredeti kátrányos hangtompító lemezek, vagy a kasznizásnál kidobták a fenébe belőle? Mennyire jár szépen a motor? Egy benzines sokkal csöndesebb tud lenni mint egy csattogó dízel. A 200D ordít már 120-nál, bár nekem már sokat javult, így lehet beszélgetni emelt hangon. Ha jó a futó, a motor úgy ketyeg ahogy kell, és a kardánnal se a difivel nincs baj, akkor olyan halk lesz, ahogy azt a gyárban kitalálták. Leginkább a kockaforma miatt a szélzaj az, ami zavaró lehet. -
Batman2
őstag
válasz mercedes13 #5376 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !
De nem tudom, akkor miért nem veszi fel a telegrácsot, és nem csak a most elmúlt, egy-két hétben, hanem már vagy egyésfél hónappal ezelőtt is kerestem, többször is.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5374 üzenetére
...Hát Danny_L leírt mindent, nekem már nem hagyott semmit !
Szóval csak megerősítnei tudom, hogy ha van hajlandósásgod a szerelésre és egy kis tanulásra, ha csak nem vagy szakértője, akkor nyugodtan tudjuk ajánlani, ezeket még valóan az utolsó porcikájáig lehet szerelni házilag is,
ellenben a mai járgányokkal, amihez szinte hozzá sem tudsz nyúlni, jó ha egy olajcserét meg tidsz magad csinálni rajta, ...bár a szűrőt már nem biztos, hogy magad ki tudod szedni !!!de persze aki nem akar maga semmit sem szerelni, annál ez nem érv és érdektelen szempont, mi viszont megőrülnénk, ha nem tudnánk saját magunk megjavítani a dolgokat !
Még annyit tennék hozzá, hogy én személy szerint, ha nálad az nem lényeg, hogy a 200-as köbcenti szerint a legolcsóbb a biztosítás terén, akkor viszont a szívó 300-ast jasolnám, mert eddig arról hallottam a legjobb fogyasztási adatokat, miközben erősebb a 240-esnél is, nem is kevéssel és ráadásul az 5 hengere miatt jobb a gyorsulása is, és sokkal szebben, egyenletesebben jár mint a 4 hengeresek !
Ami hátránya, hogy ha részleges, vagy teljes felújításról van szó, akkor valamivel drágább mint az előző kettő, mivel 4 helyett 5 hengerhez kell alkatrész és 5 hengert kell reparálni.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szplöttyy
senior tag
Köszi a válaszokat!
Szóval, akkor az a lényeg, hogy a beltér, kaszni egybe legyen, mert a motor végül is meglehet csinálni nem? És gondolom egyszerűbb, mint az elporladt padlólemezt pótolni.
Smoke & Torque
-
Batman2
őstag
válasz Szplöttyy #5380 üzenetére
Igen, nem árt ha a váz egyben van, legalábbis komoly deformációk, kókányolások nincsenek rajta, azt már nehéz rendbe tenni, ha egyszer eltolták !
De azért a vázat is rendesen lehet javítani, ha nincs zúzva, vagy agyon foltozva és rosszul, ezzel lehetelenné téve a rendes javítást, akkor meg lehet javítani, mindenféle javítóelemet, komplett lemezeket lehet hozzá venni, szóval ez sem legyen a limitáló,
úgy valahol a középutat kell megtalálnod, némi rohadás a szokásos helyeken (sárhányó ívek, küszöbök, ajtók alja, padlólemezek előfordul, az nem csoda, tökéleteset ne várjál, csak ne legyen totál rohadt, illetve látható ív és forma eltérések, amik arra utalnak, hogy ott már rosszul javították, és ezzel lehet, végérvényesen el is rontották !
Ha lehet, érdemes alá is nézni a járgánynak, a fő vázelemek nem szabad hogy sérültek legyenek !
A futómű (rugózás, lengéscsillapítás, kerékdőlés, menettulajdonságok), váltó, kuplung, fékek legalábbolyan fontosak !!!!
Menet közben nem szabad, hogy rázkódjon, vagy a kormányon érezhető elhuzási szándéka legyen a járgánynak, a kormánynál csak kicsi, egy-két centis holtjáték normális, ha nem áll be középre, normális úton, akkor problémák vannak a futóművel !
Csakis szervókormányosat érdemes venni, szinte mind az, de előfordulhat, nagy ritkán, hogy nem az, az ugyan kuriózumnak számít, csak sokkal nehezebb kormányozni, és ilyen tömegnél nem luxus a szervó, hanem menetbiztonsági szempontból szükséges, hogy időben tudjál regagálni a közlekedési eseményekre, vagy nomrálisan tudjál parkolni vele.
Van még sokminden, de nem győzök mindent leírni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Szplöttyy #5382 üzenetére
Ha tanácstalan vagy, érdeklődj a W123 Club fórumán, szívesen segítenek neked az ott levők. Batman és én is tagjai vagyunk a klubnak.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Danny_L.hu #5383 üzenetére
Még nem aktuális sajnos, jogsi is kéne Csak "szaglászok" köszönöm szépen neked a linket, és mindenkinek a tanácsokat!
Smoke & Torque
-
mercedes13
csendes tag
Szevasztok!
Valakinek nincs (véletlenül) egy 425mm hosszú, automatához való első rövid kardántengely, vevő lennék rá.Sziasztok
mercedes w115 230.4
-
barnam_
nagyúr
Ezt nagyon eltalálták szerintem
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Ma voltam a szerelőnél. Elkészült néhány dolog, a kasznistól áthozta a komplett hátsó futómüvet, és megcsinált néhány dolgot.
A kardánkereszet felújította, és a hídat le homokfújták és fényezték. Megvette a híd bölcső gumikat, új kardán felfüggesztést, és két stabilizátort is.
Mostmár csak a diffi marad bent régi, minden ki lesz cserélve .
Az új lengőkarokkal, és féltengelyekkel, rugokkal, lengéscsillapitokkal majdnem 0km-s lesz a segge a szekérnek
Ha minden igaz 2hét múlva épitik be. Így fog összeállni
Már alig várom hogy zabálja a km-et újra[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz mercedes13 #5385 üzenetére
Köszi !!!
Ez más szám, mint ami nekem be van írva, akkor valami csak változott !
Üdv.: Batman2
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szplöttyy
senior tag
Nagyon leült a topic
Small Trip 300D Egy ilyen tökéletes lenne nekem is, nézzétek HD-be, nagyon jó kis videó!
De várom már a jogsitJuteszembe, akkor melyik vasnak mennyi az utazója? Ahol még károsodás nélkül, viszonylag keveset fogyasztva tud menni?
Smoke & Torque
-
Cuco
tag
Üdv Urak!
Hosszú kihagyás után újra itt vagyok. Gondolom hiányoztam...
Legutóbbi hozzászólásom utáni W126 500SEL-es Angliai utamról írnék egy pár sort.
Dönkerktől (akit zavar nézzen utána hogy írják) vezettem egy szuszra Tatáig, hát mit mondjak, belezúgtam a járgányba de nagyon! A brutális távolság dacára -a körülményekhez képest- nem volt fárasztó az út, hála a pufi -nem szivacs, hanem még rugós(!)- bőrfoteljeinek. És a V8... hát imádtam, nem volt gond a gyorsulással, pláne hogy "véletlenül" még a kompon S (sport) módba "állítódott" a váltó. A gyönyör ára 15lityis átlagfogyasztás volt, szerencsére gázból és még nagyobb szerencsére a haver fizetett minden kúton (az LPG szinte mindenhol olcsóbb mint itthon, pl.: Belgium: 0,41Euro!)...
Még életemben nem ültem ilyen kocsiban, ami ennyire masszív szerkezetnek tűnt volna (egy enyhe töréstesztet csináltunk is a Német pályán ). A 2 méternyi orr, végén a csillaggal elképesztő látvány, pláne mikor egy "kickdown"-nál felágaskodik (vagy a fara süllyed?), miközben felüvölt a V8.
A belsőtér is elképesztően hatalmas, csak SEL-t vegyetek! Fullra hátratolt anyósülésnél még a lábujjhegyemmel is csak 10cm-re tudtam megközelíteni a műszerfalat(!) Nem csoda, hogy a visszaúton -életemben először- tudtam kényelmesen aludni is egy személyautóban... A beltér szélességével sincs gond, kigyúrt kidobók is lazán elférnének egymás mellett, hering-effektus nélkül.
A tempomat használata viszont erősen ajánlott, mert hamar 160-nál vagy, miközben még csak 100-nak érzed a tempót (ez végül is igaz, hisz mérdföldes órája van) és ez okozhat később gondot, pláne városban...Ami hihetetlen: ezért a csodáért (Templomegere is látta) potom 1070 GBP-t fizetett a haver (ráadásul akkor még lent is volt a Font), ami kb.: a benne lévő gázszett ára lenne, úgyhogy nem járt rosszul...
Konklúzió: ha van korrekt állapotú külföldi gázos járgány, KÖTELEZŐ megvenni!!!
És persze meghagyni a rendszámot is rajta, nem rossz dolog az higgyétek el...[ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
Látva a Magyarországi le- h/ny úzósdit, én már régóta irtózok attól hogy bármi is a nevemre kerüljön, így előbb vennék egy olcsó járgányt egy idegen/fiktív személy nevére, mint bejelentve, leregadózva soxázezerért amiből naplopókat/főállású cseszegetőket fizetnek. Mindenesetre az én kipróbált, "rendkívül rugalmas" megoldásom (bár gondolom erre volnál kíváncsi) sajnos nem írhatom le, se itt, sem priviben...
Ezért csak néhány szokásos módszer:Vásárlási lehetőségek:
Hagyományos, un. szlovák (vagy Osztrák, Német) rendszámos üzemmód, gondolom nem kell ragoznom... Itt van neked/vállalkozásodnak kint bejelentett lakcíme. Hátránya, hogy -hacsak nem vagy adószám nélküli, kátrányoshelyzetű naplopó- az adatbázisok összefuttatásával betudják bizonyítani, hogy álltában itthon vagy= csalsz= BÜNTI.Legegyszerűbb, de lényegében hasonló: kinti ismerős megveszi neked saját nevére, majd írtok egy kétnyelvű kölcsönadási nyilatkozatot. Ennek "hard" verziója, ha a tulaj fiktív személy...
Talán a legtutibb itt is -mint sajnos mindenhol- a nyugdíjas verzió lesz: a nyugdíjas bejelentkezik a kinti ismerőshöz és az ő nevére kerül a járgány. Ez komolyabb papírmunkát igényel, de hosszabb távon -látva kormányunk adóéhségét- a legütősebb kiskapu lesz, pláne ha esetleg sikerülne egy Svájci szál kiépítése. Előny: ha odafigyelünk a nyugdíj felvételére és nincs rendszeres gyógykezelése, NINCS adatbázis ütközés, senki nem bizonyítja be, hogy Magdika valójában hány napot élt kint. És nyugodtan vehet akár 20 Mercit is, köbcentisarc és regadó mentesen...
Műszaki:
Tökös gyerek vagy és "megoldod"..., de ez persze csúnya dolog és nem is szabad...Kimész pár évente (hidd el, még így is vastagon megéri!) és megcsináltatod, Angliában az egész procedúra kb. vicc kategória.
De ha van hozzá energiád, létezik olyan is, -ha jól emléxem Floridai- hogy nincs műszaki vizsga, csak valamiféle regisztrációs (neten intézhető) matricázás. Ha érdekel, ennek van is szaktopic-ja a Zindexen.
Röviden:
Az egész attól függ, milyen rendszámod van és kinek a nevére vetted a kocsit. Óriási segítség, ha van kinti ismerősöd (lakcímed) és nyugdíjas rokonod, hisz így a joghézagok teljes vertikumából meríthetsz, és választhatod ki a testhezállót.[ Szerkesztve ]
-
Cuco
tag
Szerintem kizárt, hogy ne lenne valaki az ismeretségi körödben aki ne dolgozna nyugaton.
Végül is megveheted a saját nevedre is, csak így macerásabb a biztosítást intézni és a külföldi rendszám előnyei is elég felemásra sikerednek. De hallottam már olyan esetet is, aki egy haverja volt kinti címét bediktálva kötött online biztosítást Angliában, majd miután hazaértek lemondta az egészet így -mivel a visszamondás 8 napon belül volt- INGYEN megúszta. No igen látszik, hogy ez nem Magyarország...
Angliában a kompozás miatt célszerű bisztit kötni, nehogy Dover-ben a kikötői ellenőrzésnél -dacára az EU-nak, néha nagyon durván átnéznek- fordítsanak vissza. Bár igaz, ismerőseim közül bizosítás miatt még senkit sem zaklattak, de jobb a békesség pláne, ha ingyen van...Öszvér megoldásként mi lenne, ha vennél egy Magyarországi RENDSZÁMOS hulladékot és hozzá vennél "alkatrésznek" egy gyári állapotút? Sajnos láttam már ilyen W123-ast, képzeljétek még az üléshuzat is gyári volt és persze -világos krémszíne ellenére- makulátlan ... de ennek már az ára is megvolt, kb.: 3000 Font.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Crypto Trade
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Windows 10
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...