Hirdetés

2014. április 21., hétfő

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  Mercedes fórum

Hozzászólások

(#6351) diagnoszta


diagnoszta
(újonc)

Sziasztok.
MB 100 kisbusz. Régi kaki. 1994 évjárat. 150 ezer km. Hidegen csak kék a füst. Melegszik a füst minimális. Fekete füst semmi, tehát az adagoló jó a beállítás is. Fogyasztás 5,5/100 km (80-90 km melett.) Arra gondoltam, hogy ne kelljen szétkapni a motort, leveszem az olajteknőt és egyenként a a főtengely mellet kihúzom a dugókat. Szerintem az olajlehúzó gyűrű cserével a füst megszűnik. Ha merci motort már felújított valaki, biztos tudja kihúzható-e a dugó, van e elég hely? :U

[ Szerkesztve ]

(#6352) Mintcar válasza Batman2 (#6350) üzenetére


Mintcar
(kvázi-tag)

Hát ezt nem birom eldönteni ,hogy koszosak az olajjáratok vagy a pumpa van jó kondiban.

Mercedes Benz W123 200D 1981

(#6353) Templomegere válasza Batman2 (#6345) üzenetére


Templomegere
(őstag)

Hello !

ilyen mocskot a biciklimbe se öntenék : Liqu-Molly Molibdén-diszulfid .

miért nem lehet megérteni hogy ezekhez a motorokhoz a GYÁRNAK megvannak a minőségi előírásai . Na meg persze ott van az a tény hogy 1960 -as évek .

ÁSVÁNYI OLAJAT BELE 15W40 -est . nagyából tökmindegy mi a neve , én személy szerint agip-ot öntök bele .

A sok blabla tudományos megközelitét meg el kellene már felejteni szerintem.

(#6354) Templomegere válasza diagnoszta (#6351) üzenetére


Templomegere
(őstag)

lefele nem jön ki .

(#6355) Templomegere


Templomegere
(őstag)

merci motorunknál beszélnek sokmindent az olajnyomásról . mitöl csökken mitöl nő :D

1 biztos az olaj furatok el tudnak "koszolódni" elvben ettől nőhetne a nyomás , de nem biztos . elkopni megnőni furatok nem fognak , illesztési hézagok viszont igen , ebből nincsen olyan sok a motorunkban , főtengely , vezérműtengely , adagoló és olajpumpa meghajtás . Amire a szakik legjobban odafigyelnek az a főtengely , ugye ez kényszeres nekik :D mert ha nem csinálják meg akkor széthullik a vas. Vezérműtengely csapjait szerintem minden 20-dik szerelő méri meg , megnézni megnézik. Marad a lényeg az adagoló + olajpumpa meghajtó tengely . na ennek van 2 bronz perselye amit előszeretettel észre sem vesznek ,eszméletlen olajveszteséggel jár , ha kopottak . tengelyt is lehet cserélni perselyt is . 2 féle van .

aki mindhárom részt megcsinálja annak lesz olyan olajnyomása amit a gyártó cég megálmodott . ehhez persze kell egy egészséges pumpa is .

(#6356) Batman2 válasza diagnoszta (#6351) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Az első henger dugattyúja biztosan hozzáférhető viszonylag könnyen alúlról, de asszem, hogy végülis felfelé vették ki, mikor ellenőrizték a gépmühelyes szerelők az enyémet.
Gondolom a többit is felülről lehet kivenni, betenni, legfeljebb, ha kiszedted a főtengelyt, akkor tudod alúlról kihúzni, akkor már van elég hely.

Azért hidegen a hengerben lecsapódott,illetve rosszul elégetett gázolaj is eredményezhet kékes füstöt, bár igaz, nem tömény kéket, inkább kékes-fehéret,vagy kékes-szürkéset.
Ha a füst mellé még társul jó büdös, égett, vagy műanyag égetés jellegű szag is, akkor biztsan a motorolajat is pörköli.

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6357) Batman2 válasza Templomegere (#6353) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Rendben van, az tény, hogy nagyon sűrű és nagyon sk benne az adalék, szinte már magában sem tudja tartani és félő, hogy emiatt könnyen megbomlik a szerekezete,ez igaz !

Ettől függetlenül eddig jól muzsikált, persze lehet, ez a jó alap olajnak köszönhető és nem a MoS2-os adaléknak.

Bár állítólag a Fimol, vagy milyen nevű, kétütemű motorokhoz használt adaléknak is ez volt a fő összetevője és jelentősen csökkentette azon motorok kopását !

Ezért bátorkodtam használni. :)

Nem fogok rászokni, mivel, ahogy írtam is, igen drága azért. ;)

A jó minőségű olajjal egyertértek, ezért vettem a normál LQ olajat, csak minőségit teszek a motorba,
viszont azzal nem értek egyet, hogy 15w40, mivel a gépkönyvben is 10w40 szerepel.
Addig rendben van, hogy ez egy régi motor, ngyok az olajjáratok, tehát nem kell nagyon finom, kicsi molekulájú olaj, viszont a jobb hideg folyósság mindenképpen előny !
Tehát én inkább 10w40-eset teszek bele, ez télen is biztosan jó.

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6358) Batman2 válasza Batman2 (#6356) üzenetére


Batman2
(őstag)

...pláne, mivel nekem levették akkor a hengerfejet is !

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6359) Batman2


Batman2
(őstag)

Az olajnyomás témához még annyi tartozik hozzá nálam, hogy a motorom, ugyan nem lett rendesen kipucolva, kimosva, mikor felújították (sajnos), csak ahol konkrétan dolgoztak, viszont én csináltam benne egy motormosást, egy olajhoz töltendő mosófolyadékkal
és a vezérműtengely olajozó vezetékét is leszedtem, átmostam és a lyukacsait fa fogpiszkálóval megtisztítottam, nehogy a vez. tengely a későbbiekben bármikor is beéghessen, elkophasson !
Volt trutyi rendesen a vezetékben és a lyukakban is volt némi szöszmösz, az egyik emelő bütyöknél egy picit meg is van már színeződve a tengely, ami valamikori túlzott melegedésre utal (gondolom nem kaphatott elegendő olajat), ezért is álltam neki a pucolásnak !

A mosás és olajcsere óta alacsonyabb lett picivel az olajnyomásom lehet tisztább lett a rendszer, de lehet hogy ennyit kopott a motorom a mosás során.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6360) Templomegere válasza Batman2 (#6357) üzenetére


Templomegere
(őstag)

soha sem fogod megérteni , látom ......

de azért megpróbálom mégegyszer .....

Ebbe a motorba legyen az akárhány cm3 15W-40 -es olaj való . Nem tudom te mit és hol olvasol , de sűrgősen felejtsed el . 1960-1970-ben hol volt 10w-40 -es olaj ezen a középeurópai placcon ????? Szerinted a tanult német barátaink nem értettek úgy hozzá mint te? Ha egyszer leírtam hogy 15w40 ásványi olaj való bele akkor miért merül fel benned további kérdés? Bár nem készülök a hittéritő munkára mert nem érdekel , de ha készülnék is hamar lebeszélném magam mert látom sokszor lehetetlen .

mi az az LQ ? ez is valami hasonló mocsok ?

Vegyél azon pár alap gyártótól akik 1000 éve a piacon vannak :

AGIP
SHELL
BP
OMW

stb , minek túlbonyolítani ha egyszer olyan rém egyszerű .

Bele egy tuti olajszűrőt és bele pár liter 15w-40 ásványi olaj amit 5000 km -ként kidobálsz . Ennyi .

ha te 10w-40 -est használsz ne csodálkozz az olajnyomásodon , és ne csodálkozz a fokozottabb kartergázon és ne csodálkozz az esetleges olajfogyáson se . Főleg abból a mocsok olajból amit te beleöntöttél , amikor ez a kacat megjelent a piacon egy két hasonlóan gondolkozó ismerősöm betette a kocsijába , ők relative hamar belátták hogy szart sem ér , sőt ...idő elötti olajcsere lett a vége a kalandnak , mert az eddig csendben működő motor csettegni kezdett . láss csodát , kimosták belőle ezt a szart , tettek bele olajat (castrol) és lőn csend , az oajcsere periódus végéig , csend !!! rohadtúl nem mindegy ...

szigorúan szerintem .......

dugattyú csak főlfelé vehető ki , leírtam már elöbb is , ne írj butaságokat :W

(#6361) Templomegere válasza Batman2 (#6359) üzenetére


Templomegere
(őstag)

micsoda? ennyit kopott a motorod a mosás után ? :C

a vezérmű tengely felett futó üreges cső azért van hogy csepegtessen a vezérmű tengely bütykeire olajat . nyomás gyakorlatilag nincsen benne , asszem a lánc felöli első vezértengely csaptól kapja az olajat . tehát annyi olaj megy benne amennyi a furaton keresztül át ki tud folyni . gyakorlatilag mondhatjuk azt hogy az ottani résveszteség olaj folyik a bütykökre . szóval ettől nem fog csökkenni , nőni az olajnyomásod .

A szar olajtól viszont nagyon is könnyen .

(#6362) Mintcar


Mintcar
(kvázi-tag)

T.egere!

És mi a véleményed magáról a motor öblitő adalékokról amit a fáradt olajba kell önteni le eresztés elött, gondolok itt az ismertebbekre STP engine flush vagy a metabond c motoröblítöre. Biztos találkoztál már velük pályafutásod során :F .

Mercedes Benz W123 200D 1981

(#6363) Mintcar


Mintcar
(kvázi-tag)

Egy biztos, amikor megvétel után az első szaki (egyébként youngtimer mercedesen hozott vele össza a balsors) lecserélte az olajat, nem mondta meg hogy mit tett bele csak annyit hogy jó minőségüt. Akkor még nem is érdekelt olaj és kész.
Fél év alatt és kb 4000km alatt teljesen felzabálta, igaz még akkor a régi hengerfej volt fent.
Következő alkalommal én cseréltem olajat, akkor castrol GTX3-at tettem bele, úgy becézték a fekete dobozos Castrol.
A régit kidobtuk és amikor beöntöttük és beinditottuk és valóban egészen más lett a hangja és a motornak alacsonyabb lett a hőmérséklete is.

Azota csak azt vettem bele de sajna megszüntették, de ez a minöségi osztály most magnatec néven fut.

Azért nem mindegy, hogy milyen 15w40-es kerül bele, még ha neves a gártó akkor sem!

Nagyon szigorú környezet véldelmi előirásoknak kell meg felelniük a gyártóknak, vagyis újrahasznositás.

Most csak a Castrolt tudom példának hozni, de biztos hogy valamennyi gyártónál meg van!

A sima 15w40 ami piros dobozban van annak 20-30% újra hasznisitott olajból van!
Látszik is az árán. A következő a lépcső a GTX ami szintén tartalmaz valamenyit, e fölött van a Magnatec ami teljesen tiszta és nem tartalmaz újra hasznositottat, sajnos ennek is látszik az árán.

Mercedes Benz W123 200D 1981

(#6364) Batman2 válasza Templomegere (#6360) üzenetére


Batman2
(őstag)

Az LQ alatt a Liqu-Mollyt értettem !

Rendben, nem vitatkozom Veled.

Olajfogyasztásom szerencsére nincs és kartergáz is minimális, abban is alig van olaj, teljesen rendben van minden ezen a téren.

Azért nem cseréltem le 5000km után az olajat, mivel Gabó fórumán mondta valaki, hogy jó minőségű olajjal mehet 8500-at is,csak a gyengébbeket kell 5000 után cserélni, felételeztem, ezt az infót valami gépkönyvből vehette.

Az olajnyomás csökkenést nem annak tulajdonítottam, hogy kipucoltam a vezérműtengely olajozó csövét, hanem általánosan az egész motor átöblítésének,
a kopást sem erre a csőre értettem, hanem arra, hogy az olajhoz töltött mosó folyadékos mosás alatt kopott esetleg az egész motor és azért kevesebb a nyomás (mivel ugye járatni kell a mosó folyadékkal a motort), de remélem, hogy sokkal inkább a tisztább járatok miatt. :)
De igazából ezzel sincen semmi probléma, mivel bőven a megengedett tűrési értékeken belül mozog.
Egyébként az olajpumpa kosarából is jó adag sűrű olajsarat és különféle szilárd darabokat szedtem ki, nyilván ezek nélkül jobban tud működni.

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6365) Templomegere válasza Mintcar (#6362) üzenetére


Templomegere
(őstag)

szar szemét mocskok :D

elárulom a titkot , én mit is teszek .....

elsétálok a tecsóba , leaksztom a polcról a legolcsobb diesel olajat 5 liter 2-3e ft

leengedem a fáradt olajat , olajszűrőt kiszedem kimosom nagyából kitörlöm a házát , vissza szürő , motorba be a finom tescós olaj , aztán krümmm ...

ketyeg 5-10 percig , aztán leengedem ezt is .....de ezt már hagyom 1-2 órára lecsöpögni , minél kevesebb maradjon a motorban ebből a szupersztár olajból . majd beleöntöm a számomra tuti kis agip 15w40-es olajamat , na meg persze az új mann szűrőt belevágom még.

(#6366) Templomegere válasza Batman2 (#6364) üzenetére


Templomegere
(őstag)

engem az a valaki mondta a valakinek hogy ez a jó meg az a jó , már nem hat meg . Ráköltöttem az autómra 3 millió forintot 6-7 év alatt , és ha nekem az van írva a szervízkönyvbe hogy 5000km olajcsere akkor az annyi . Más nincsen oda írva , sem az hogy jobb minőségüvel ennyi sem az hogy rosszabb minőségüvel annyi a km .

szóval úgy vagyok vele hogy 5000km után vagy 1 év , kidobom az olajat kerül akármennyibe .

(#6367) Batman2 válasza Templomegere (#6365) üzenetére


Batman2
(őstag)

Igen, ezt én is hasonlóan csináltam, mikor motormosót tettem az olajba.
Utána én is egy gagyi olcsó olajjal járattam picit, öblítettem ki, aztán alapos lecsorgatás után új olaj új szűrő, hogy a kosz és különösen a mosó folyadék maradéka is eltünjön !

Annyi a külömbség, hogy normál időközi olacserekor nem teszek bele öblítő olajat (bár az a legjobb), hanem csak hagyom jól kicsöpögni, és aztán megy bele az új, minőségi olaj.
Ebben teljesen egyet értek Veled ! :K

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6368) Batman2 válasza Templomegere (#6366) üzenetére


Batman2
(őstag)

Ezt én is így tudtam és mindíg így csináltam régebben, és akkor vissza is térek ehhez ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6369) Batman2


Batman2
(őstag)

Hi

Hátsó rugóból mit érdemes venni ?? :F

Van normál és erősített kivitel.
A járgányom vnóhorgos (a Spidan-nal külön rugót ír hozzá) !

Lesjofors:

Normál
Rugó típusa : Hengeres v.
Vastagság : 16,00
Külső átmérő : 137
Magasság : 360

Erősített
Rugó típusa : Hengeres v.
Vastagság : 17,00
Külső átmérő : 138
Magasság : 345

Azt nem szeretném, hogy az egekben legyen a hátulja terheletlenül, mert az instabillá is teheti, viszont, ha futót rakok rá, vagy megterhelem a csomagtartót, vagy 4-5 ember ül benne, akkor se szálljon le a hátulja, ne a földön húzza a seggét !!
Szervízben azt javasolták, hogy a kombi rugóját tegyem be hátra, igaz ezt a bontottakra mondták !
Az erősített rövidebb, mint a normál, nyilván mert kevésbé megy össze, mivel erősebb, csak nehogy ettől meg nagyon kemény, pattogós legyen ! :U
Jó ez a márka ? :F

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6370) Batman2


Batman2
(őstag)

Kerékcsapágyat milyen márkát érdemes venni az alábbiak közül ?? :F

SNR, SKF, Ruville, FEBI, Global

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6371) Mintcar válasza Batman2 (#6369) üzenetére


Mintcar
(kvázi-tag)

Lesjofors-t nyugodtan meg veheted!
Én is azt vettem, és iszonyat jó!!! Gyári minőséget garantál, Belgiumban gyárják.
Minden képpen soft (lágy) verziót vásárold meg. Teljesen szépen tartja a seggét még akkor is ha hárman ülnek hátul.
Összesen 3 féle van: soft, equipped, extra equipped.

Mercedes Benz W123 200D 1981

(#6372) Batman2 válasza Mintcar (#6371) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Ok, köszi, akkor utánanézek jobban, mert én csak kettő félét találtam a meteorban !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6373) bird55


bird55
(újonc)

w123 Mercedes Benz-en van e gyárilag az üzemanyag tartájon lopásgátló ?

(#6374) Batman2 válasza bird55 (#6373) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Nem tudom pontosan mire gondoltál, de ami van a w123-as esetében az a kulccsal nyitható, zárható és a (pneumatikus) központi zár által nyitható tanksapka !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6375) fecx


fecx
(újonc)

sziasztok!
nem izzít a 240D mercim, nem világít az izzítás lámpa, ha ez kiég produkálhat ilyen eredményt?

Mercedes-Benz W-123 240D 1978

(#6376) t.zsolti válasza fecx (#6375) üzenetére


t.zsolti
(kvázi-tag)

soros vagy párhuzamos az ízzadásod

MB 123 3.0d

(#6377) Batman2 válasza fecx (#6375) üzenetére


Batman2
(őstag)

Nem !

Az izzítórlénél csak jelző fnkció lát el tudtommal az izzó, de ha az kiég, attól még kell menjen az izzítás, legfeljebb nem jelzi, nem úgy, mint a töltés visszajlző esetébe !

Ha az összes gyertyád rendben van, akkor a vezetékben, vagy magában a relében van szakadás !

Gyertyák:
1. Feltételezem, hogy soros izzításod van, ha egyáltalán nem megy.
Ha van multimétered, akkor 200ohmos ellenállás méréshatárban, vagy vezetés/szakadás jelző üzemmódban nézdd végig a gyertyákat egyenként !
Ha nincsen műszered, akkor használj egy izzót, egy elemmel, vagy az akkuról úgy, hogy az izzót a gyertyán keresztül kötsd az áramforrásra !

2. Ha a járgányod saját akkuját használod tápként, akkor vizsgálat előtt csatalkoztatsd le az akkusarukat, nehogy zárlat legyen ! ! !

3. De még egyszerübben úgy is meg tudod keresni a rossz gyertyát, hogy bekapcsolt izzítás mellett egy vastag, (4 négyzet milliméteres) dróttal egyenként rövidre zárod a gyertyákat a kivezetéseinél, és amelyiknél szikrázik, az a kakukktojás !
(ez a módszer csak egy hibás gyertya esetén működik!)

Izzítórendszer és próba kapcsolás:

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6378) bird55 válasza Batman2 (#6374) üzenetére


bird55
(újonc)

D-200 nem.konkrétan benne a tankba hogy ne tudják ki szívni hogy ilyen gyárilag van e benne?

[ Szerkesztve ]

(#6379) Babszivacs


Babszivacs
(újonc)

Sziasztok!

Nem működik rendesen a fűtésem.
1-es fokozat megy,
2-es fokozat lájtos
3-as fokozat pedig semmi...
Gondolom ezért nem is szedi rendesen a párát.
Ötletetek van? Köszönöm előre is.

Mercedes-Benz W123 200D / 1983

(#6380) ákos123


ákos123
(újonc)

SZIA !!

hogy lehet azt a qrva tükröt leszerelni az ajtóról ?
Nem bírom levenni azt a kis műanyag kart amivel belülről lehetne állítani / a tükröt /
vagy nem is úgy kell ?? :W :W

W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

(#6381) ákos123 válasza Babszivacs (#6379) üzenetére


ákos123
(újonc)

el van koszolódva (jobbik eset)
dudva munka kitakarítani.
prikós is meg melós is.

W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!

(#6382) Babszivacs válasza ákos123 (#6381) üzenetére


Babszivacs
(újonc)

Szia!

Hogyan tudom kitakarítani? Köszönöm a választ!

Mercedes-Benz W123 200D / 1983

(#6383) Batman2 válasza bird55 (#6378) üzenetére


Batman2
(őstag)

Ilyen dologról (eszközről) nem tudok a 123-asnál.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6384) Batman2 válasza Babszivacs (#6379) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Tehát előszőr is:
1. fokozat: gyenge légfúvás (éppen hogy csak jön valami)
2. fokozat: közepes légfúvás (már lehet hallani és határozottan érezni a venti működését)
3. fokozat: erő légfúvás (mint az orkán, a hangja is olyan ;) )

Ha a ventilátor nem teker valamelyik fokozatban, akkor vagy vezeték van leszakadva, pl. csatlakozókban, vagy pedig a fokozatkapcsoló kontaktjai vannak már elkoszolódva !

Nekem pl. ez utóbbi volt. kibontottam a középkonzolt, kiszedtem a kapcsolót és az érintkezőket alaposan megpucoltam finom drótkefével, a forgórészt tengelyt pedig megkentem kicsit, mert néha akadt, azóta semmi probléma (nekem kettes fokozat nem volt, de néha egyes sem) !

Vagy ha a fűtés erősségére gondoltál, akkor pedig a fűtéscsapokat tudom a figyelmedbe ajánlani és egy alapos hűtőredszer tisztítást, no meg a hűtősapka alapos szemrevételezését, nem fáradt e már el a gumi és nem ereszti e el a gőzt, nyomást működés közben, mert attól megintcsak igen gyér lesz a fűtés !

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6385) Batman2 válasza ákos123 (#6380) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Szép jó napot kívánok Neked !! ;)
Ezek szerint még élsz és még mindíg meg van a járgány !! :K

A kis műanyag kar alján, hátoldalán, tehát az ajtó felöl talász egy kis recést részt !
Ez egy külön álló darab, amit ki lehet hátrafelé tolni, aztán asszem kiemelni, és utána már egyszerűen vehető is le akar !
A tükör csavarjai, pedig a fém, vagy műanyag takaró lap (ami patenttal van rögzítve) alatt vannak !

Sok sikert ! :)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6386) Batman2 válasza bird55 (#6378) üzenetére


Batman2
(őstag)

Jah, a 2.-es ott kezdődk, hogy "Ha nincs műszered , akkor ..."

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6387) Mintcar


Mintcar
(kvázi-tag)

Sziasztok!

Egy picit utána jártam az adagoló témának. Egy biztos nem olcsó mulatság a rendbe tétel.
A 200D PES4M50C320RS103 - adagolójának jártam utána.
Gyakorlatilag 3 részből áll egy adagoló. 1. befecskendező szivattyú 2. centrifugális erő szabályzó 3. szállítópumpa.

Az ábrán 6-os a dugattyút, 8-as a fejszelepet, 10-es a nyomórugót, és 59-el a szabályzórúdat jelöli.
Ezeket az ESI Tronic kopó-fogyó alkatrésznek jelöli. Tehát ezeket alapból cserélni kellene ha egy jó adagolót szeretnénk.
De sajna az árak igencsak magasak.
A dugattyú 112euro/db, a fejszelep 21euro/db, nyomórugó 4euro/db, szabályzórúd 31euro.
Eddig 579euro.
De meg kell vásárolni még 3 tömítés készletet. Az első szériás adagolókhoz egy csomagban adják amit a 2. szériához már sajna 3-at kell beszerezni.

A szivattyú tömités készelete 10euro, a centrifugális erő szabályzó készlete 8 euro, és a szállitó pumpa készlete 6 euro. A tömítések még plusz 24euro.

Tehát eddig 603 euro. Erre még rájöhet a bütykös tengely ha kopott(és miért ne lenne az?)
az még további, kb. 200euro, és ne adj isten még a centrifugális erőszabályzóban kopott a központi szabályzócsoport ami(75-el van jelölve) az további 331 euro.Plusz még egy komoly műhely díjja ahol profin beállitják, és nem egy ezeréves kopott géppel probálják állítgatni.

[ Szerkesztve ]

Mercedes Benz W123 200D 1981

(#6388) Batman2 válasza Mintcar (#6387) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Szóval akkor kb. olyan 1100 Euroért lesz egy szinte vadi új szivattyúnk ! :Y
Nem semmi !
Én már azzal is beérném, ha az a kis inuláskori döcögés megszünne,vagy legalábbis elhanyagolható mértékre csökkenne ! :K

Most, hogy már hidegek vannak, megint felerősödött a jeleneség nálam, ha nem elég nagy gázzal indítok és nem tud a motor azonnal felpörögni, akkor egy darabig döcög, és hiába nyomok neki több gázt, akkor sem jön helyre, csak ha már "kidöcögte" magát,
addig jó, ha üzeben tudom tartani. :(

Ha sikerült azonnal felpörgetni olyan félgázra,akkor igyekszem óvatosan visszavenni, hogy ne legyen túl magas a fordulat a hideg motornak.
De így is érezni, hogy meg-meg döccen a motor, tehát össze-vissza az üzemanyag ellátása, részben legalábbis kimaradhatnak adagok.
Viszont ugyanígy robban pár fordulat után -10-ben is, tehát a kompresszióval szerintem nem lehet gond, mert akkor egyáltalán nem lenne robbanás, viszont ha má egyszer berobbant, akkor már a továbbiakban is robbannia kéne, ez csak akkor nincs így, ha nincs üzemanyag, vagy nem mindíg megfelelő mennyiségű.

Vagy létezhet olyan, hogy a robbanás, illetve a kompresszió nagy nyomásától az olaj kinyomódna a dugatytú gyűrűk és a fal közül és leesne az első robbanások után a kompresszió, ha túl nagy az illesztési hézag ?? :F
Magyarázott valami ilyesmit egyszer egy szerelő. :U

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6389) Batman2 válasza Mintcar (#6387) üzenetére


Batman2
(őstag)

Egyébként még jó árban is van, amit írtál, mert félmillió körül mondják boltban a gyári felújított szivattyút !

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6390) Mintcar válasza Batman2 (#6388) üzenetére


Mintcar
(kvázi-tag)

Nálam pont forditva van, minél hidegebb van annál kevésbé füstől hidegen, és ma reggel is csak 1-et döccent és az is enyhe volt.

Ahol a porlasztóimat allitottam, az öreg azt ajánlotta hogy 105bar fölé ne állitsam a nyitási nyomást, mert ennyi km-nél az adagolók bele már lóg.
Sokkal szebben fog indulni ha alacson a nyitási nyomás.

Megprobálok minél több adagolót megvenni, hogy szétszedhessem és össze tudjam hasonlitani tolómérővel pl. a bütykös tengelyeket, és egyéb alakatrészeket, hogy mennyire kopottak egymáshoz képest.
Csak az a baj a bontokban, szinte mindegyiknek elgurult a gyogyszere, mert elkérnek 25-30k-t egy szaros adagolóért azzal a cimszóval hogy müködő motorról lett leszedve, hát finoman szólva tág fogalom a müködő motor, az enyém is müködik, sött még az adagolóm is.
Ha minden igaz hétfőre meg lesz a dugófej, a fejszelep tartóhoz is.

[ Szerkesztve ]

Mercedes Benz W123 200D 1981

(#6391) Mintcar


Mintcar
(kvázi-tag)

Ha esetleg van valakinek PES4M50C320RS103 adagolója akár hibásan is ,és megválna
tőle az dobjon egy pm-et.

Mercedes Benz W123 200D 1981

(#6392) Babszivacs válasza Batman2 (#6384) üzenetére


Babszivacs
(újonc)

Köszönöm szépen sokat segítettél!

Mercedes-Benz W123 200D / 1983

(#6393) t.zsolti


t.zsolti
(kvázi-tag)

5 hengereshez is láttál cuccot??
PES5M55C320RS108
majd a tiedet megkérdezem egy két helyen

MB 123 3.0d

(#6394) Batman2 válasza Mintcar (#6390) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szerintem Vaterán próbálkozz, vagy a w123club honlapon az adok-veszek-ben !

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6395) Batman2 válasza Mintcar (#6390) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Ez az !

Az ilyen hozzáállást becsülöm nagyon, aki időt és fáradtságot nem kímélve nekilát és töviről-hegyire átnyálaz egy-egy támát !
Az ilyen munkák visznek előrébb minket ! :K
Alig várom az infókat, miket fogsz tapasztalni ! :K

Én egy régi adagoló szedtem szét, még a korábbi szériás motorhoz való, aminek még alátétekkel lehet változtatni az adagbeállítását.
És van egy darab olyan fajta is mint ami nekünk kell, ami az adagolós szerint jobban szerepelt a teszt padon, csak annak meg az alapjárat szabályozója van kiszakítva, nem lehet beállítani.
Gondoltam, átcserélem a kéthátsó részt, meg is próbáltam, de nem tudtam hogyan kell a szabályozó rudazatot szétszedni, így abbamaradt a dolog.
Viszont az általad feltett képek alapján talán sikerülhet szétszednem és átcserélnem, ki szeretném próbálni, hogy az vajon hogy megy, hátha jobb, mint a mostani, de mindenképpen jó lenne tapasztalatnak, hogy hogyan viselkedik azzal a motor, csinálja e ugyanazokat a hibákat !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6396) Batman2


Batman2
(őstag)

Egy érdekesség !
Még idén februárban próbálgattam az előtöltést állítgatni, mikor sehogy sem akart jól menni a motor.
Az egyik alkalommal, miután állítottam, a legközelebbi indításnál az a meglepetés ért, hogy szinte tökéletesen indult a motorom alapgázon, 2 fok körüli hőmérsékletben !! :Y
Ezt még produkálta vagy 3-4 szer, aztán hamar visszaállt az eredetire, és megint döcögött induláskor és azóta is. :U
Azóta sem jöttem rá a magyarázatára, arra gondoltam, hogy az adagoló egyes elemei az ideális előtöltési, működési pozícióban már kissé megkoptak és lehet egy picivel mellé sikerült állítanom, egy olyan helyre, ami még nem rossz a motornak, de nem is a már kikoptatott állás és ezért működhetett jól.
Az adagolóhoz egyéként nem nyúltam és semmi sem változott a motorban, ráadásul az befecskendezőim akkor már a végüket járták (mint később kiderült).

No ez vajon mitől lehetett ??? :F :F

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6397) Batman2 válasza Mintcar (#6390) üzenetére


Batman2
(őstag)

Nekem a régi befecskendezőim 90-100bar között nyitnak, de azokkal sem indul egyáltalán jobban a motor, igaz azoknak már nem a legszebb a szórásképük !

Dugófej fejszelep tartóhoz, az micsda, mire ?? :F

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6398) Dzun


Dzun
(újonc)

Sziasztok!
Vegre a birtokomba kerult egy gyonyoru ketszinu (rozsda es feher)W123-as :) . A kaszni az 50%-os fele festek fele rozsda, viszont a motor 200D az szerintem nagyon jo (el ne kiabaljam), a belso is szinte hibatlan a muszerfalon nincs repedes, ulesek jok, csak azt nem ertem, hogy rohadt ugy el az alja. A volt tulaj szerint a rozsda a garazsban ette meg, ugyanis sokat alt, szerintetek ez hiheto ?
Egyelore jarni akarok vele, nagyon szuper erzes, majd ha melegebb lesz johet a nagy felujitas. A szilenteket, kardan felfuggesztest, motor es valtotarto gumibakkokat csereltem, de elakadtam es sajnos az Unixnal sem sikerult megtalalni azt a gumiagyas felfuggesztest ami a differencial veget tartja, abbol is kirohadt a gumi, kellene valamilyen kod mert sehol nem talalom a neten sem. http://prohardver.hu/dl/upc/2010-12/299991_mercedesdifi.jpg

[ Szerkesztve ]

Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)

(#6399) Batman2 válasza Dzun (#6398) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Előszőr is gratulálok az "új" járgányodhoz és üdvözöllek körünkben !!! :K :R
Remélem, sok örömöd lesz majd vele !

Ha a motorja a mostani 0 fok körüli időkben 1 hét állás után is minden döcögés nélkül, kifogástalanul ketyeg azonnal, alapgázon is, akkor az tényleg jó ! :K

A kaszni munkához majd egy nagyon jó szerelőt keress, ha nem magad állsz neki, mert azon múlik a legtöbb, nem a pénzen !

Itt a diffi rezgéscsillapító gumi száma: 123 351 11 42 RUBBER MOUNTING
Próbld meg még a Láng, az Iharos-Göller, a Bárdi autó és a Meteor boltjaiban, illetve nete a webáruházaikban, vagy a Mercedes szervizekben, ott mindenképp kel imerjék az alkatrészt !

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6400) Dzun válasza Batman2 (#6399) üzenetére


Dzun
(újonc)

Koszi szepen,
igy mar megvan valszeg megrendelem kb. 50 euro az ara.
Sajnos egy hetet nem tudom hagyni alni a "gepet" jo ha egy napot kibirom :). En ugy inditom a motort reggel, hogy kisse benyomom a gazpedalt ugyanis az a kis tekero kutyu a muszerfalon ami inditaskor segitene , nem mukodik. Indul szepen, eleinte hangosabb kicsit kopogos de egyenletes a jarasa. Kell hagynom par percet melegedni mert ha rogton indulok ugy erzem erotlen, hogy az most miert van nem tudom de remelem nem baj. Viszont ha nem banjatok kerdezoskodom ugyanis nagyjabol vegig olvastam a topikot de nehany dolgot lehet nem talaltam vagy atugrottam. Peldaul az normalis ha sebesseg valtas utan (leginkabb a 2-es es 3-as) a kezem a valtokaron hagyom akkor erzem, hogy kicsit razkodik pedig a valtobakk cserelve van ?
Esedekes lesz a kipufogo rendszer csereje is mert szuszog, sejtelmesen fustol reggel az alja, megannyi fekete porus tarkitja az elso cso szep rozsdabarna felszinet.

Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  Mercedes fórum
Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.