Hirdetés
Myth Defense: Light Forces
Klasszikus fantasy téma. A menü hangulatos csataképpel és hozzá tartozó heroikus zenével csábítja ujjunkat a play gomb felé. Mielőtt ennyire belevetnénk magunkat a sűrűjébe, időzzünk el egy kicsit a menüben. A játék kezdése gomb alatt elérhető a Citadel. Itt nézhetjük meg az elért achievementjeinket a Hall of Fame alatt, az Alchemy Labban szerelkezhetünk fel a nyertes csaták után megszerzett erősítőinkkel, valamint a Shopban elkölthetjük az összevadászott aranyainkat. A készítők gondoltak a régebbi készülékkel rendelkezőkre is: a beállítások alatt választhatunk, hogy grafikus, vagy csak szoftveres gyorsítást akarunk használni, valamint az animáció folyamatosságából is visszavehetünk. Külön öröm a Help alatt található Exit gomb, amely Androidos játéknál ritka, mint a fehér holló. Az ingyenes verzióban egy pályát próbálhatunk ki, ám játékidő tekintetében ez az egy is kellemesen kimerítő. Beállíthatjuk a nehézséget, ami inkább a hullámok számát jelenti. Hetven és száztíz hullám között skálázható a nehézség. Húsz élettel indulunk, ami még a legalacsonyabb szinten is nehezen marad meg, így csak a nagyon profiknak ajánlott az ötös nehézségi szint.
A grafika szépen rajzolt, a térképet nagyítani lehet, ám nem a kétujjas megoldással, hanem a képernyő jobb oldalán található nagyító ikon elcsúsztatásával. Nagyon használni nem fogjuk; a kezelés teljesen kizoomolva is kényelmes, ráadásul teljesen ránagyítva kicsit elmosottak a textúrák, ami rombol az összképen. Frusztráló, hogy a játék nem tiltja le a készenléti módba váltást, így ha rövid ideig nem nyúlunk a képhez, akkor a tablet kikapcsol, megfosztván attól az élménytől, hogy főnökként hátradőlve élvezzük, ahogy a remekül összerakott védelmi rendszerünk irtja a támadókat. Az ellenségnek kijelölt útvonala nincs, ahogy építkezünk, úgy választ magának útvonalat. Nem nevezhetnénk túl okosnak őket. Ha több lehetőség is van, akkor is libasorban követik egymást. Mivel fantasy, ezért a legkülönfélébb szörnyekkel találkozhatunk: gnómok, múmiák, óriás pókok, böszme nagy minotauruszok és sok egyéb lény próbál bejutni féltve őrzött kastélyunkba. A különleges lények különleges fegyvereket igényelnek: A repertoár ugyan nem túl széles, de a fejlesztésekkel egy mezei lövegtoronyból egy lánghányó Pokoltornyát is alkothatunk.
Az alap fegyverek az említett lövegtorony, mely a kezdeti hullámoknál is kevés, de legalább olcsó és a sok lúd disznót győz filozófia alapján sokat egymás mellé pakolva igen hatásosak tudnak lenni. Két irányba fejlődhetnek: vagy ballisztává, vagy tűztoronnyá válhatnak. A legfejlettebb szinten válhatnak vagy Pokoltoronnyá, vagy még erősebb nyílzápor géppé. A második épület a klasszikus hajítógép, amely alapvetően erős tűzerővel képviselteti magát, nem beszélve arról, ha még fejlesztjük is: a második szinten megnő a tűzereje és a hatótávolsága, a legfelsőbb szinten pedig már bombákat dobál. A harmadik eszközünk a varázstorony, amely alapszinten lelassítja az ellenséget. Ritkán hasznos, erősebb ellenfeleknél vagy nagyobb hordáknál szinte mit sem ér, és alapvetően nagyon lassú. Fejleszteni akkor lehet, ha a Shopban megvásároljuk az Elfek Barátságát, ám ez ebben a verzióban nem elérhető sajnos. Összegezve egy nagyon szép és korrekt játék ez, ami megéri a pénzét. Azon kívül, hogy a stand-by móddal nem tud mit kezdeni semmilyen kirívó hibája nincs, külön öröm, hogy nem fix útvonalas, hangok tekintetében is rendben van és kellemesen le tud kötni akár órákra is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!