Hirdetés
Asteroid Defense
Az eddigi legrendhagyóbb TD játék a bemutatottak közül. Egy aszteroida mezőben eltévedt űrállomást kell megvédenünk a feléje záporozó égitestek sokaságától. Maga a menü az alapfunkciókon kivül mással nem kecsegtet, mondjuk emlitésre méltó, hogy az Advanced menüpont alatt a grafika a lehetőségekhez képest remekül skálázható. Tulajdonképpen egy Survival Mode az egész egy pályával, a világűrrel és végtelen számú hullámmal. Kezdetekben, amennyire alaptőkénk engedi, magányosan lebegő kis állomásunkat lézerágyúkkal és rakétalövegekkel szerelhetjük fel. Persze ezek működéséhez energia is kell, amit napelemekkel biztosithatunk, a képernyő tetjén mutatja is, hogy adott napelemszám mellett mennyire terhelhető még a bázisunk. Mindezen felszerelésünket pajzsokkal védhetjük, sőt, mindent fejleszthetünk.
A későbbiekben ha elérünk egy adott számú hullámot, újabb és újabb eszközökkel erősithetjük bázisunkat. A megszerezhető fegyverek közül az első a lassitó lézer, mely az elején még annyira nem, de a későbbiekben amikor megjelennek az óriási, több darabra hulló meteorok, annál hasznosabb lesz. Ezután következik a javitórobot, ami a közeli egységeinket javitja meg. A következő a hasítólézer, mely a legkisebb meteorokat azonnal megsemmisíti, a nagyobbakat pedig feldarabolja. A negyedik és sajnálatos módon utolsó elérhető cucc egy másik űrállomás, amely egy plusz életnek felel meg. Ezzel érdemes vertikálisan kiterjeszteni az állomásunkat, így kisebb eséllyel döglünk meg az első komolyabb meteorrajnál.
Főként nem a pluszban megszerezhető fegyverek csekély száma szomorú, hanem az, hogy viszonylag hamar és szinte semmi erőfeszités nélkül meg lehet őket szerezni. Minimális odafigyeléssel a végtelenségig elboldogulhatunk a játékkal, ennek tükrében az, hogy 30-as szint felett már csak önmagát ismétli és legfeljebb a ránk zúduló égitestek számának, méretének és sebességének arányát változtatja, kevésnek hat. Vannak felvehető extrák is melyek plusz pontokat, pénzt, teljes javitást, vagy "képernyő törlő" robbantást adhat. Egy idő után leginkább azzal leszünk elfoglalva, hogy ezeket felkapkodjuk, ugyanis - kis túlzással élve - majdnem olyan nagy számban záporoznak majd, mint a meteorok. A hullámok amúgy rövidek, ám intenzivek. Az egyetlen gond, hogy amikor épp rákoncentrálna az ember, akkor szakitja meg az élményt a játék egy toplistával. Megalomániások vérszemet kaphatnak ettől a listától: ahhoz, hogy benne legyünk, minimum 2-3 ra játékra van szükség, ami tényleg csak a nagyon fanatikusoknak fog menni. Félreértés ne essék, az Asteroid Defense egy grafikailag és játékmenetében is korrekt játék, ám hosszabb távon az alálőtt nehézség és a repetitjv játékmenet nem képes tartósabban lekötni a figyelmet. Maga a koncepció igéretes, reméljük, hogy a jövőbeni frissitésekkel,vagy egy második részben több funkciót adnak az amúgy élvezetes játékhoz.
Gavroche feat. Bog
A cikk elkészítésében a T-Mobile mobilinternet volt segítségünkre.