Kamerák, multimédia
Hely és szándék hiányában maradt a tavalyi kameraszett, pedig odaférhetett volna az S23 50 megapixeles főkamerája és 12 megapixeles zoomegysége. Ehelyett mezei, 12 megapixeles szenzor tudja le az alapvető feladatokat és a digitális zoomot 1/1,76”-es lapkával (24 mm, f/1,8, dual pixel autofókusz, optikai képstabilizátor), illetve 12 megapixeles, fixfókusz kamera az ultraszéles kihívásokat (13 mm, 123 fokos látószög, f/2,2). A szoftver majdnem mindent tud, amit hagyományos kialakítású társai a profi fotó és videó módot beleértve, és többet kínál csukott állapotban, mint saját elődje.
Egyfelől a négyzetes vagy téglalap alakra rosszul vágott szelfikkel szemben most már a normál és a széles látószögű kamerával is teljes látóterű felvételeket készíthetünk, bár portrét és 4K 60 fps videót csak az előbbi ment. Az ultraszéles kamera 4K 30-tól kapcsolódik be a buliba.
Főkamera, normál látószög (1. kép) és 2x-es nagyítás (2.), belső kamera, teljes látószög (3.) és vágás (4.)
Remek az önfotós minőség teljes látószögben és használható 2x-es nagyítással is, míg eggyel gyengébb a belső panel 10 megapixeles önfotója és 6 megapixelre vágott, szűkebb látóterű felvétele. Ez utóbbi is képes 4K 60 fps videóra, erről is készült példa (valószínűleg letakartam a mikrofonokat).
Főkamera, 12 megapixel
A Samsung automatika behízelgő, elég sok kontrasztot, élesítést, zajszűrést és telítettséget kínáló felvételeket készít, amit kedvel a közönség többsége és átkoz minden természetes reprezentációra vágyó hobbifotós. A lényeg: éjjel-nappal jó a részletesség, pontos az expozíció és a fehéregyensúly, illetve nyomtatásra készek a felvételek profi vagy éjjeli móddal való babrálás nélkül, villámgyors és hibátlan fókusszal.
Főkamera, 2x-es digitális zoom
50 megapixel nélkül nincs szenzorzoom és épp csak használható a 2x-es digitális: igyekszik több felvételből és nem kevés túlélesítéssel extra részletet találni az algoritmus, felemás végeredménnyel. Egy picivel jobb a helyzet a tisztán digitális nagyításnál, de jobb lett volna quad-Bayer szűrős szenzort használni.
Ultraszéles kamera, 12 megapixel
Rendkívül széles látószöggel, bár a saroknál puha rajzolattal és átlagos dinamikával dolgozik az ultraszéles kamera, máskülönben ugyanazt a kellemes minőséget nyújtja, mint a főegység. Este nagyobb a visszalépés, de még mindig használható a minőség – ennél találkozni jobb és rosszabb felvételekkel a piacon. Fotós verdikt: maradt a régi hardver és a tipikusan samsungos feldolgozás, viszont kiegyensúlyozott és megbízható a minőség. Aki többre vágyik, annak a Samsung az S23 Ultrát javasolja.
A 8K nem opció, a 4K 60 fps viszont bőven elég, és jófajta a főkamera minősége úgy színek, mint az expozíció, a részletesség és az optikai + elektronikus képstabilizálás oldaláról, tiszta sztereó hanggal. A 4K 30 fpstől bekapcsolódó ultraszéles kamerára sem lehet panasz nappal, este viszont előnyben van a főkamera, és még jobb egy iPhone Pro minősége. Ügyes a 1440p 30 fpssel rögzítő ultrastabil felvétel, amely mindkét látószöggel elérhető.
A jack kimenetről le kell lemondani, a jó minőségű sztereó hangszóróról viszont nem, és bár létezik teltebb hangú rivális több méllyel és térrel, a vékony ház és beszédrács ellenére kerek az átlagos erejű hangminőség. Ehhez remekül passzol a hajlítható AMOLED panel, ami a HDR10+ videókat is lejátssza Widevine L1 CDM védelemmel, ha pedig ragaszkodnánk a külső kijelzőhöz, azon is mehet az egérmozi.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!