Peugeot e-208 menetpróba

Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

Külső, belső, 3D i-cockpit

Kék és sárga színekben nagyon tipikus és felismerhető az új 208-as, és ami azt illeti, ebben a kis méretben jelentősen jobban ki is adja a formavilág előnyeit, mintha ugyanezt a jelleget egy nagyobb autóra ültetjük rá. Persze, lehet mondani, hogy kicsi, manapság már egy 4055 milliméter hosszú, 1745 milliméter széles, és pláne 1430 milliméter magas autó szinte elvész a forgalomban, mindazonáltal négy felnőtt és némi csomag szállítására könnyedén alkalmas az e-208.


[+]

Az elejének szögletessége ad egyfajta komolyságot az első résznek, de ha mindehhez hozzáadjuk a kis méreteket és a szemfogakra emlékeztető, függőlegesen elhelyezett nappali menetfényt, akkor máris egyfajta aranyossággal társul mindez. Érdekesség az autó színéhez passzoló, esetünkben fekete-kék hűtőrács, és persze a távolságkövető szenzor és az első parkolószenzorok is feltűnnek majd annak, aki alaposan figyel. Markáns övvonallal és az autó méreteihez képest feltűnően nagy kilincsekkel találkozunk oldalt, a töltőcsatlakozó a hagyományos autókhoz hasonló „tanksapkán" át érhető el, esetünkben ez a bal hátsó sárvédőnél található.


[+]

A ledes hátsó lámpákat fekete betét köti össze, rajta feltűnő ezüstösséggel világít a Peugeot-felirat, felette pedig a rég megszokott embléma, amit hamarosan le is cserél a gyártó az arculatában, méghozzá erre. Az Active és Allure csomagok után érkező, csúcsot képviselő GT-felszereltség része a 17 hüvelykes SHAW könnyűfém felni, az alapváltozatokra 16 hüvelykes keréktárcsák kerülnek. A GT változathoz lehet kérni az autó alapszínétől eltérő, fekete tetőt, és ha panorámatetővel szeretnénk kérni az autót, akkor sem elég önmagában a 200 ezer forintos felárat kifizetni, hanem már ekkor is a GT-ből kell kiindulni, ugyanez a helyzetet a félautomata parkolóasszisztenssel, amihez nem csak első hátó parkradar, hanem 180 fokos tolatókamera is tartozik.


[+]

A beltér felszereltségtől függetlenül igyekszik egyfajta sportosságot sugallni az utasokat körbeölelő formával, az apró kormánnyal és a kezelőszervek általános elhelyezésével, de persze ez a kép is akkor áll teljesen össze, ha a GT-csomag perforált bőr kormánykerekét, (ál-)karbonbetéteit és zöld cérnával varrt üléseit is magunk előtt tudjuk. Az anyaghasználat nyilván nem a prémiumautók szintje, kopogós, kemény műanyaggal és ujjlenyomat-gyűjtő zongoralakkal bőven fogunk találkozni, de az autó általános hangszigetelése kellemes, kisautós mércével abszolút csendesnek nevezhető.


[+]

Ergonómiailag van egy-két nehezményezhető pont, ilyen például az, hogy a könyöklő előrehúzásával teljesen letakarjuk a vezetési módválasztot, szerencsére az Eco-Normal-Sport vonalat relatív ritkán kell váltogatni, hiszen drasztikus menetdinamikai változásokat nem fogunk tapasztalni, a gázelvételre visszatötléses fékezést pedig az elöl lévő, hagyományos váltókarral kapcsolhatjuk ki/be (D/B). Jóval sűrűbben használhatjuk viszont a tempomatot, aminek az indexkar alatti, külön bajuszkapcsolóját teljesen kitakarja a kormány, így aztán érdemes még álló helyzetben betanulni a funkcióit, mert menet közben már nem fogunk tudni ránézni, hogy épp sebességlimiter vagy tempomat módban vagyunk, illetve, hogy melyik gomb szolgál a gyorsításra/lassításra, a távolság változtatására, illetve a rendszer szüneteltetésére. Szintén kicsit szerencsétlenül jön ki, hogy a kormánykerék bő állíthatósága ellenére is nehéz olyan pontot találni, amikor a sokszög alakú kezelőszerv ne takarna ki valamit a műszerfalból.


[+]

Központi kijelző szempontjából kétféle opció is van, 7 vagy 10 hüvelykes panelt kapunk felszereltségtől függően, hozzánk ez utóbbi változat került, amihez alapból jár a Peugeot Connect navigáció teljes Európa térképpel, DAB rádióval és persze vezetékes Android Auto és Apple CarPlay támogatással. A menürendszert korábban már alaposan kielemeztük a Peugeot e-2008 kapcsán, a vonatkozó videónkban bemutatott fordítási pontatlanságok, logikai bakik és idegesítő hangeffektek itt is ugyanúgy megvannak, jóval kedvezőbb tapasztalataink voltak ugyanakkor a rendszer megbízhatóságával kapcsolatban, egyáltalán nem futottunk bele akadásokba, a rendszer általános sebessége pedig elfogadható.


[+]

A központi kijelző mellett semmilyen kezelőszerv nincs, viszont alatta ott vannak az érintőgombok, amikkel kategóriát tudunk választani (zene, klíma, telefon, jármű, töltés, alkalmazások), és szerencsére jutott fizikai, tekerős hangerőszabályzó is középre, szinkronban a kormányon lévő gombokkal. Az ülésfűtés kapcsolója érintőgomb még, de ezen kívül minden más feladatot sima, hagyományos billentyűk látnak el, középen vezérlőpult-stílusú billenőkapcsolók, mindenhol máshol sima gombok és tekerők. Egy fizikai fényerőállító nekem nagyon hiányzott a kezelőszervek közül, hiszen bár van egy automatikus fényérzékelésen alapuló éjjeli és egy nappali mód, de ez teljesen bináris dolog, vagy az egyik, vagy a másik, és nem is mi tudunk közte váltogatni, hanem az automatika teszi, ahhoz pedig, hogy kicsit is korrigáljunk a fényerőn, nagyon bele kell túrni az érintőkijelzőn a beállításokba.

Hátra is jutott két USB-csatlakozó a töltéshez
Hátra is jutott két USB-csatlakozó a töltéshez [+]

Ami a csatlakozós felhozatalt illeti, nincs eltérés a modellek között: adatátvitelre az elöl lévő USB-A portot használhatjuk, mellette kizárólag töltésre kapunk USB-C-t, hátul pedig további két darab USB-A szolgál az utasok eszközeinek töltésére. Elöl, a váltókar előtti rekeszbe kérhetünk vezeték nélküli (Qi) töltőt is, ez minden esetben 50 ezer forintba kerül.


[+]

Nagy sikert arat a 3D i-cockpit, ami a vezető előtti, műszeregységként szolgáló kijelző(páros)t takarja. A megjelenített kép jelentős részét a háttérben lévő kijelző adja, elé pedig egy másik képet vetít a rendszer, ennek segítségével látunk egészen élethű 3D-rajzolatot, ami a navigációnál kifejezetten jópofa, de csomó adattal kapcsolatban egyszerűen csak hasznos, feltűnőbb általa a sebesség-érték, de egyértelműbben látszanak a táblafelismerő visszajelzései is.


[+]

Csomó stílus elérhető a megjelenítésre, a minimalista kialakítás abszolút nélkülözi a 3D-funkciókat, de a többi esetében élvezhetjük a térbeli kialakítás előnyeit, van navigációs nézet, vezetés nézet (ilyenkor nagyjából azt látjuk, hogy a felfestés alapján merre orientálódunk a forgalmi sávunkon belül) és komolyabb információhalmot vetítő felület is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Opel Mokka-e menetpróba

    Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

  • 14 autómárka vált elektromos hajtásra a Stellantis égisze alatt

    Opel, Peugeot, Dodge, Fiat, RAM... hogy csak az ismertebbeket soroljuk. Ezek mind a Stellantis csoporthoz tartoznak, az EV Day 2021 bejelentés pedig meghatározza a márkák jövőjét.

  • Cupra Born menetpróba

    A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

  • Peugeot e-Rifter menetpróba

    Ökoanyu bevásárló és gyerekcipelő gépkocsija lett a villanyosított Rifterből, amiből a francia márka már nem is csinál belsőégésű verziót. Ezzel viszont ugrott a családi utazóautó szerepkör.

Előzmények

Hirdetés