Peugeot e-208 bemutató

A normál, benzines és dízel erőforrásokkal hajtott 208-asokkal egy időben lehetett kipróbálni az elektromos változatot is.

Bevezető

Minden autógyártó kénytelen elektromos kocsit gyártani, hogy tudják tartani az előírt, CO2 kibocsátással kapcsolatos kvótákat. A PSA konszernnek is lépnie kellett, ennek eredményeképp 2020-tól több ilyen modellel is piacra lépnek, nem csak az e-208, hanem például az elektromos Opel Corsa is ide sorolható, már csak azért is, mert ugyanarra a platformra épül és a hajtáslánc is alapvetően azonos, noha a hatótávval és a vezérléssel kapcsolatosan akadnak eltérések.

A hármas tagolású LED-csík a lámpában csak bizonyos felszereltség felett jár
A hármas tagolású LED-csík a lámpában csak bizonyos felszereltség felett jár [+]

Abban többé-kevésbé mindenki egyetért, hogy az új 208-as formája állat. Iszonyú dögös még az alapszintű verzió is, remek a színválaszték, sárgában különösen vagány, van némi áthallás a klasszikus 205-ös kapcsán is főleg a C-oszlop formájában, de ez jár némi kompromisszummal, hátul ugyanis elég szűk a hely, ami még csak-csak elviselhető rövidebb útra egy felnőttnek is, de roppant szűk az ajtónyílás. Igazából három ajtós verzióban adná ki a legjobban a forma, de olyat nem gyártanak, ahogyan egyelőre nincs GTI változat sem, pedig ha valami, akkor ez a külső abszolút kíván egy jó hot hatchet. De megint csak a kvóták… A gyártó egyébként azt szeretné, ha az eladott 208-asok 10%-a lenne elektromos, 15%-ot pedig a dízel képvisel, mert a Peugeot szerint erre továbbra is van igény.

Az elektromos verziót a spéci felnikről lehet megismerni, ha a C-oszlopra tett nagy "E" betű nem lenne elég egyértelmű
Az elektromos verziót a spéci felnikről lehet megismerni, ha a C-oszlopra tett nagy "E" betű nem lenne elég egyértelmű [+]

Az első 208-asokat még az idén átvehetik azok, akik megrendelik, de az elektromos verzióra januárig biztosan várni kell. A Peugeot egy új platformot rakott a 208 alá, ennek CMP a neve. Úgy tervezték, hogy elektromos és hagyományosan motorizált kocsikat is rá tudjanak építene, különösen fontosnak tartják, hogy a villanyos változat helykínálatban semennyivel nem lesz kisebb, ugyanakkora az utastér és a csomagtér is, noha a pótkeréknek búcsút lehet mondani és az ülések alatt is vannak akkumulátorok. Annyi hely azért maradt, hogy a hátul ülők lábfeje becsúszhasson az első ülések alá.

Nem nagyon volt kérdés, hogy melyik szín áll a legjobban az új 208-nak
Nem nagyon volt kérdés, hogy melyik szín áll a legjobban az új 208-nak [+]

Szóval külsőre nagyon összeállt a 208-as (az új 208-as, a Peugeot ugyanis úgy döntött, hogy nem növeli tovább a modellszámozást), a nagy kérdés az elektromos modellel az ár, a hatótáv, a vezethetőség és a fedélzeti rendszer.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • CES 2020: Végleges autót mutatott a Byton

    A magát Tesla-riválisként fémjelző cég brutális mértékű anyagi hátszél mellett is csak két év alatt jutott el oda, hogy véglegesnek nevezhesse termékét: a kész kocsi helyenként innovatív, ám még mindig sok kérdést vet fel.

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

  • Csak elektromos meghajtással jön majd a következő Peugeot 208

    A leköszönő márkaigazgató szerint a vártnál is nagyobb érdeklődés alakult ki a jelenlegi e-208-ra, ezért a következő generációban már nem lesz benzinmotor. Dízel sem..

  • Peugeot e-208 menetpróba

    Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

Hirdetés