Bevezető
Minden autógyártó kénytelen elektromos kocsit gyártani, hogy tudják tartani az előírt, CO2 kibocsátással kapcsolatos kvótákat. A PSA konszernnek is lépnie kellett, ennek eredményeképp 2020-tól több ilyen modellel is piacra lépnek, nem csak az e-208, hanem például az elektromos Opel Corsa is ide sorolható, már csak azért is, mert ugyanarra a platformra épül és a hajtáslánc is alapvetően azonos, noha a hatótávval és a vezérléssel kapcsolatosan akadnak eltérések.
A hármas tagolású LED-csík a lámpában csak bizonyos felszereltség felett jár [+]
Abban többé-kevésbé mindenki egyetért, hogy az új 208-as formája állat. Iszonyú dögös még az alapszintű verzió is, remek a színválaszték, sárgában különösen vagány, van némi áthallás a klasszikus 205-ös kapcsán is főleg a C-oszlop formájában, de ez jár némi kompromisszummal, hátul ugyanis elég szűk a hely, ami még csak-csak elviselhető rövidebb útra egy felnőttnek is, de roppant szűk az ajtónyílás. Igazából három ajtós verzióban adná ki a legjobban a forma, de olyat nem gyártanak, ahogyan egyelőre nincs GTI változat sem, pedig ha valami, akkor ez a külső abszolút kíván egy jó hot hatchet. De megint csak a kvóták… A gyártó egyébként azt szeretné, ha az eladott 208-asok 10%-a lenne elektromos, 15%-ot pedig a dízel képvisel, mert a Peugeot szerint erre továbbra is van igény.
Az elektromos verziót a spéci felnikről lehet megismerni, ha a C-oszlopra tett nagy "E" betű nem lenne elég egyértelmű [+]
Az első 208-asokat még az idén átvehetik azok, akik megrendelik, de az elektromos verzióra januárig biztosan várni kell. A Peugeot egy új platformot rakott a 208 alá, ennek CMP a neve. Úgy tervezték, hogy elektromos és hagyományosan motorizált kocsikat is rá tudjanak építene, különösen fontosnak tartják, hogy a villanyos változat helykínálatban semennyivel nem lesz kisebb, ugyanakkora az utastér és a csomagtér is, noha a pótkeréknek búcsút lehet mondani és az ülések alatt is vannak akkumulátorok. Annyi hely azért maradt, hogy a hátul ülők lábfeje becsúszhasson az első ülések alá.
Nem nagyon volt kérdés, hogy melyik szín áll a legjobban az új 208-nak [+]
Szóval külsőre nagyon összeállt a 208-as (az új 208-as, a Peugeot ugyanis úgy döntött, hogy nem növeli tovább a modellszámozást), a nagy kérdés az elektromos modellel az ár, a hatótáv, a vezethetőség és a fedélzeti rendszer.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!