Peugeot e-208 menetpróba

Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

Hatótáv, töltés, ár, összegzés

Bruttó 50, nettó 45 kWh kapacitású az a hőszivattyúval temperált akkumulátor, amit a CATL szállít be a Peugeot számára. 5 és 15 fok között volt a külső hőmérséklet tesztünk alatt, ez nem a legideálisabb, de nem is a legrosszabb körülménye egy villanyautónak, a WLTP szerinti 340 km-es hatótávot mindenesetre ennél az autónál tudtuk most a legkevésbé megközelíteni, nem is véletlen ez, hiszen ez a hatótáv körülbelül 13 kWh/100 km körüli fogyasztást vetítene elő, miközben a valóság nálunk jelentősen másképp alakult: 17 kWh/100 km volt a legjobb fogyasztásunk, de ehhez kellett egy üres országút, folyamatos 80 km/h-s sebesség és kizárólag az ülésfűtés használata.


[+]

A városi fogyasztást a fűtés és a többi komfortfogyasztó nagyon megdobta, autópályán pedig egészen elszállt számokkal találkoztunk, a 130 km/h körülii sebesség fogyasztás terén már nagyon nem komfortzónája a kocsinak. Találtunk az autóban korábbi, 2000 km fölötti ciklusból számolt átlagfogyasztási értékeket, ez nagyjából 19,5 kWh/100 km volt. Ha biztosra kell menni, akkor én kora tavaszi fogyasztással számolva legfeljebb 250 km-t mernék hatótávként alapul venni, de a 300 nyilván nem elérhetetlen, ha kicsit jobb az idő, egyáltalán nem kell klimatizálni és nyugodtak a forgalmi körülmények.


[+]

A töltési lehetőségeket a leggyorsabbtól a leglassabbig vesszük át: DC villámtöltőn akár 100 kW-os töltés is lehetséges, ezek azonban itthon is fénysebességgel drágulnak, sajnos volt szerencsénk tapasztalni, hogy az eleve nem túl gazdaságos és korrekt, percalapú elszámolású, 50 kW-os e-Mobi töltők teljesítményét több helyen 40 kW-ra korlátozták, ami a gyakorlatban még ennél is kevesebb, 100 forintot fizetni ezért percenként pedig igencsak horribilis, és az autópályák mellett sem számíthatunk kellemes árcímkékre: nagyon hosszú utazások alkalmával nyilván nem kerülhető el a villámtöltés, és ezt a szolgáltatók is tudják, ennek megfelelően terhelik a bankszámlát.


[+]

Korrektebb elszámolással lehet találkozni a lassabb, AC-s töltőknél, alapáron 7 kW-os, egyfázisú tölthetőség jár, 200 ezer forintos felárért ez 11 kW-ra bővíthető három fázison. Akad, aki ezt az otthoni hálózat méretezéséből adódóan soha nem használná ki, én mindenesetre biztosan nem hagynám le, az autó árához képest marginális extra költségért, hiszen így közterületen is lesz gyorsabb a töltésünk. 1 fázison egyébként 32 amperre van szükség, és 7,4 kW-tal töltünk. A sima 230 V-os dugón keresztül mindösszesen 1,8 kW érhető el 8 amperen, egyszerű matekkal kiszámolható, hogy itt 10 órányi töltésre van szükség körülbelül 100 km-nyi extra hatótávhoz, szóval ezzel tényleg csak rövid napi ingázásokat tudunk visszatöltögetni, cserébe nem is kell hozzá semmi, csak egy egyszerű konnektor.


[+]

Jól hangzik az elmélet, hogy állami támogatással akár 7,7 millióért el lehet hozni az e-208-ast, de a valóságban egyrészt kevesen jogosultak az ehhez szükséges 2,5 milliós támogatásra, másrészt annak a modellnek az extralistája is nagyon szerény, lemezfelniken érkezik, hiányzik belőle a tolatóradar, a kulcs nélküli nyitás, a hátsó elektromos ablakemelő, a motoros tükörbehajtás, a ledes fényszóró, a nagy középső kijelző, a navigáció és a nagyon szerethető i-Cockpit 3D is, egyszóval valószínűleg egy teljesen más érzetű autó lesz ahhoz képest, amit nem sokkal drágább felszereltséggel lehet belőle kapni.

A hűtőrács is kicsit másképp néz ki az elektromos változaton
A hűtőrács is kicsit másképp néz ki az elektromos változaton [+]

Ez a kisautó a legoptimálisabb esetben is 8,5 milliós, de a többség számára inkább még drágább: nem kevés pénz ez egy ilyen kategóriás kocsiért, és bár az üzemanyagon és adókon, egyéb költségeken sok pénzt spórolhat gazdájának, nagy kérdés, hogy mikorra adja ki a matek, ha a szintén jól fogyasztó benzines változatokkal mérjük össze, amiket 4,3-5 millióért már mindenféle támogatás nélkül el lehet hozni. Mindenesetre nem vagyunk meglepődve azon, hogy a Peugeot 208 következő generációja már csak elektromos változatban érkezik, hiszen ha egy ilyen autó reális felhasználási körülményeit vizsgáljuk, sokkal többet ad a városi fürgeség, a lokális emissziómentesség és a csendes suhanás, mint amit a végtelenbe nyújtható hatótáv jelent a belsőégésű változat mellett, ha a kezdeti költségeket félretesszük. Nagyon hangulatos, érdekes, aranyos autó, és bár a fogyasztása nem feltétlenül kategóriabajnok, sőt, egyéb komoly hibáját nem tapasztaltuk a teszthét során, és a szoftver lefagyása, megállása sem fordult elő, amit szintén fejlődésként élhetünk meg. Mindazonáltal az infotainment rendszerre logikai és élmény-oldalról van még hova fejleszteni.

szentkuti11

Azóta történt

  • Opel Mokka-e menetpróba

    Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

  • 14 autómárka vált elektromos hajtásra a Stellantis égisze alatt

    Opel, Peugeot, Dodge, Fiat, RAM... hogy csak az ismertebbeket soroljuk. Ezek mind a Stellantis csoporthoz tartoznak, az EV Day 2021 bejelentés pedig meghatározza a márkák jövőjét.

  • Cupra Born menetpróba

    A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

  • Peugeot e-Rifter menetpróba

    Ökoanyu bevásárló és gyerekcipelő gépkocsija lett a villanyosított Rifterből, amiből a francia márka már nem is csinál belsőégésű verziót. Ezzel viszont ugrott a családi utazóautó szerepkör.

Előzmények

Hirdetés