Nagy naviteszt

Hirdetés

Bevezető

Navikat teszteltünk. Nem is keveset. A PDA Futár, a GPS Trade Kft és a Navi-Gate Kft jóvoltából 8 navigációra tervezett eszköz érkezett egyszerre. Nosza, neki is estünk. A felhozatal elég vegyes volt, hiszen a legolcsóbb darabért alig kell többet adnunk 50 Mátyás királyos magyar papírpénznél, míg a legdrágább bizony ennek több, mint a duplája a boltokban. Mindez persze nem azt jelenti, hogy a teljes palettát lefednék tesztünk szereplői, de a legnagyobb példányszámban fogyó árfekvésűek közül válogattunk.

Mit lehet ezért kapni? A mai divat szerint PNA-t, azaz Personal Navigation Assistant-ot. Köznyelvre fordítva ez a PDA-hoz (Personal Digital Assistant)-hoz képest egy funkcióiban (navigációra) korlátozott céleszközt takar, persze akkor, ha sikerült a műtét a gyártó műhelyében. Egyszóval: Navi. Most jöhetnék az olcsó poénokkal, hogy jó sokáig nem teszteltem, most viszont rögtön ilyen sok navit borított Bog a nyakamba, de ez egyrészt nem fedné a valóságot, másrészt az olcsó poénokat inkább meghagyom Bognak. (Élni fogok a lehetőséggel a következő oldalakon - Bog) Szándékosan dobtunk ringbe egyszerre ennyi készüléket, célunk az volt, hogy kiderüljön: mit fizetünk meg a sokkal drágább készülékekben, és vajon van-e értelme.

Tavasszal a CeBIT-en járva már látszott az, hogy a személyi navigáció az egyik terület, ami robbanásszerű fejlődésen esik át éppen. Ez nemcsak Magyarországra igaz, ugyanezt tapasztaltam Európa minden szegletében, de Amerikában és Ázsiában (na ott aztán különösen) is. A papírtérkép, meg a "kérdezzük meg a lócán ülő nénit" napjai lassacskán meg vannak számlálva. A fejlődésben nagy szerepe van a zuhanó áraknak, a nagy pontosságú és az egyre naprakészebb navigációs programoknak is, amelyek ma már nemcsak az egyre jobb térképadatbázisnak, de a POI adatbázis bővülésével akár útikönyvet kiváltó funkcióiknak köszönhetően egyre többeknek válnak alternatívából szükségletté. És akkor még nem beszéltem a TMC adta kényelemről (jójó, ez Magyarországon még nem működik, Budapesten meg talán minek is), de mindezek azt mutatják, hogy rövidesen ezek a gépek ugyanúgy a "háztartás részévé" válnak, mint a TV, vagy akár a mosógép (hú, ez a terminátoros kényszerképzet nem túl szimpatikus, de jobb most nem jutott eszembe).

A teszt szereplői egy kivételével nagyon hasonlóak - egy apasági vizsgálat valószínűleg csúnya eredményt hozna. Navigációs programjukat is a Nav'n'go műhelyéből kapták függetlenül attól, hogy a program éppen milyen névre hallgat. A tesztben pontosan ezen ok miatt nem térünk ki a térképek pontosságára, a naviprogram készségeire, hiszen ezt már számos alkalommal megtettük, elég, ha a Mio C310, vagy a Mio C510, vagy akár a Mio C250 tesztjét idézzük. Összehasonlító tesztben sincs hiány, az Olcsó navik egymás ellen címet viselő írásban már volt alkalmunk megismerni a magyar piacra leginkább alkalmas navigációs szoftver tudását. Az egyetlen üdítő kivétel egy Nüvi készülék, amelyből szintén megfordult már a szerkesztőség berkeiben néhány, a Nüvi 310, na meg a Nüvi 660 is. Ez utóbbi szerepel jelen írásomban is. Joggal kérdezheti a nyájas olvasó: miért? Nos a válasz egyszerű: A Nüvi 660 jelentős áresést szenvedett, így nézve pedig már simán indulhat ennek az írásnak a mezőnyében. A tesztben valahol elrejtettünk egy meglepetést, de nem áruljuk el, hogy hol. :-)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés