Hirdetés

MWC2010 összefoglaló

Hirdetés

Pár szóban a Mobile World Congress-ről

Bár állandó olvasóink valószínűleg nagyon jól tudják, hogy mi is az a Mobile World Congress — alias MWC, korábbi nevén 3GSM — pár szót mindenképp kell ejtenünk róla. Ha röviden akarnánk összefoglalni, akkor azt mondhatnánk, hogy ez a világ legfontosabb és legnagyobb volumenű mobilkommunikációs eseménye, egy minden év februárjában megrendezett, félig-meddig zárt rendszerű szakmai kiállítás. Azért szakmai, mert kizárólag a szakma van kint, ami magában foglalja, hogy hiányoznak róla a CeBIT-en tonnaszám található, efféle helyeken véleményem szerint teljesen értelmetlenül kint lévő hostessek. Zártnak pedig azért zárt, mert ingyenesen csak az előzetes rostán átesett újságírók lehetnek kint, a gyártóknak, üzletembereknek és sima látogatóknak pedig nagyon súlyos pénzeket kell fizetniük azért, hogy beengedjék őket a kapun. A legolcsóbb jegy idén az 599 eurós (kb. 160 000 forint) exhibition visitor pass volt, mellyel a kiállítást meg lehetett ugyan nézni, de a konferenciákra, a tárgyalótermekbe vagy a nagy díjkiosztóra már nem lehetett bejutni, azokhoz ugyanis silver (2099 euró, azaz 560 000 forint) vagy gold (2499 euró, 676 000 forint) beugró kellett. A legdurvább jegy idén is a 4999 eurós, azaz 1,3 millió forintos platinum pass volt, mellyel be lehetett menni a mobilos díjkiosztó utáni party-ra, hogy együtt koktélozzunk a nyertesekkel — bár az év mobilos embere Steve Jobs lett, de ő nem volt jelen az eseményen, úgyhogy ezt kicsit benézték. A nyakunkban viselt sajtós badge egyébként az arany belépőnek felelt meg, kiegészítve a különféle sajtós helyszínekre történő belépés lehetőségével.

Mobile World Congress 2010

A kiállítást a GSM Association szervezi, az első eseményt 1987-ben tartották Cannes-ben. Igazán jelentőségteljessé a telekommunikációs piac fejlődésének és a CeBIT hanyatlásának köszönhetően vált. 2006 óta nem Franciaországban, hanem a katalán fővárosban, Barcelonában kerül megrendezésre, mi akkor látogattunk ki először, amikor az új helyszínre költözött, azóta pedig minden évben tiszteletünket tesszük az eseményen. A kiállításnak a Fira de Barcelona ad helyszínt, mely Európa egyik legjelentőségteljesebb "konferenciaközpontja", minden évben kiállítások tucatjait rendezik itt, a kiállítók száma az elmúlt időszakban, éves szinten elérte a 30 000-t, a látogatóké pedig a 3,5 milliót.

Mobile World Congress 2010

Szerkesztőségünk tavalyhoz hasonlóan idén is négy emberrel utazott Spanyolországba, hogy a lehető legprofibb élő tudósítást tudjuk nyújtani olvasóinknak. Az eredmény idén 43 írás lett, melyeket 18 profi minőségű videó tett teljessé — idén először ugyanis velünk volt egy operatőr is, akinek köszönhetően olyan minőségű és színvonalú mozgóképeket sikerült publikálnunk, amilyeneket mindig is szerettünk volna. Emellett nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy a témára nyitott olvasóink ne csak a szakmai híreket, hanem a sokszor vicces, sokszor furcsa, de mindenképp szubjektív véleményünket is elolvashassák, valamint élménybeszámolóinknak köszönhetően kicsit maguk is úgy érezzék, hogy velünk együtt ellátogattak Barcelonába. Az írásokat a végül 21 bejegyzést megélt Mobile World Congress 2010 blogba posztoltuk, a statisztikák alapján az érdeklődés rendkívül nagy volt, több ezren követték élőben utunkat — aki pedig lemaradt róla, az most bepótolhatja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés