Mio C510 - arany középút

Navigáció

Miomap néven találhatjuk meg a magyar fejlesztésű iGO navigációs szoftvert a C510-ben. A C710-hez képest az az első különbség, hogy itt csak 8 kelet-európai ország utcaszintű térképe van meg, ha nyugatabbra mennénk, akkor csak a főútvonalak látszanak. A dolgot orvosolja, ha az SD kártya fiókjába beleteszünk egy teljes Európát tartalmazó iGO-t, így a készülék automatikusan kiegészíti az adatbázist az új országokkal. Ez azt is jelenti, hogy a Mio simán keresztültervez akár országhatárokon is, persze egy húzósabb, több ezer kilométeres tervezés néhány percig azért megdolgoztatja a 400 MHz-es Samsung processzort.

Az iGO a már megszokott színvonalon teszi a dolgát és navigál akár hanggal is. Működéséről és funkcióiról már sokat írtunk a 169-es és a C310-es Mio esetében is, így a részletektől ezúttal eltekintenénk. Továbbra is igaz, hogy városon belül inkább a rutinra érdemes hagyatkozni, de ismeretlen helyen felbecsülhetetlen segítség a szoftver, csak figyeljünk arra oda, hogy mindig frissítsük a térképet, mert bizony néha belefutottunk egy-két apróságba.

Gödöllőn a HÉV felé lezárt utcákon simán végig akart vinni a Mio, de az sem volt kellemes, hogy a Soroksári útról nagy ívben balra akart kanyarodni velem a Vágóhíd utcára. Vannak tehát pontatlanságok, de például az iGO-nak köszönhetem, hogy nem tévedtem el a Wekerle-telepen és találtam egy rövidebb utat hazafelé.

A szoftver továbbra is remekül paraméterezhető. A színséma teljesen megvariálható, a mutatott információk sorrendje szabadon választható, a sebességhatárokra igény szerint hang is figyelmeztethet, bizonyos utcák elkerülhetőek, a POI adatbázis pedig tényleg hatalmas. Ha több címre megyünk egymás után, akkor az iGO úgy rendezi egymás után a célpontokat, hogy az út a legkevesebb időn belül megjárható legyen. Aki egyszer megszokja, hogy van a kocsiban GPS, nem fogja tudni nélkülözni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mio

Azóta történt

Előzmények