A drágulás éve
Trükkök százai és a világgazdaság pénzbősége sem segített idén azon, hogy a telefonárak úgy szálltak el, ahogyan korábban sosem, mert hát itt nincsenek trükkök és a világgazdaságra sem a pénzbőség jellemző újabban. Megtépázta az ellátási láncokat a covid, megtépázta a logisztikai útvonalakat az orosz-ukrán konfliktus, a kínai gazdasági bővülés is ellaposodott (köszönhetően pont a covidnak is), a tajvani feszültségek és az amerikai embargók is rányomták a bélyegüket az alkatrészárakra és a megrendelésekre, szóval ha minden hatást összerakunk, akkor valamelyest érthető, hogy miért történt ez a meredek árnövekedés.
A következő oldalakon összeszedjük, mi mit ajánlanánk a 2022-es mobilok közül. Nem volt könnyű dolgunk. [+]
Ettől még a készülékgyártók nem állnak le, jönnek ki folyamatosan az újabb és újabb eszközök, ám Európában kezd megfordulni a trend és egyre többen érzik úgy, hogy teljesen felesleges évente készüléket cserélni, mert egyrészt még működik a régi, másrészt az új nem jobb annyival. Ez oda is vezetett, hogy felértékelődik a terméktámogatás, ami egyrészt a szervizhátteret jelenti, másrészt pedig a szoftveres karbantartást, egyre többször befolyásolja a vásárlást az, hogy mennyi ideig jön majd új verzió a szoftverből a telefonra és hogy egyébként az eszköz mennyire megbízható. Ez pedig egyértelműen a nagyobb gyártók malmára hajtja a vizet és az okostelefonos mezőny minden statisztika szerint markánsan kettészakadt, ahol az Apple, a Samsung, a Xiaomi és a BBK cégcsoport egyes márkái dominánsak, a többiek pedig a futottak még kategóriában vannak. És itt olyan nevekről beszélünk, mint a Nokia, a Sony, a Honor, a Huawei, vagy a Motorola.
Az okostelefonos piac feloszlása az elmúlt két évben. (forrás: Counterpoint Research) [+]
A következő oldalakon azonban ennek ellenére végigvesszük kategóriánként a szóba jöhető termékeket. Idén a szokásosnál is nehezebb dolgunk van, mert a drasztikus árugrásnak az lett a hatása, hogy a korábban bemutatott, de még piacon levő termékek adott esetben a saját utódmodelljüknek állítanak olyan konkurenciát, ami miatt az újabb masinát nem lehet ajánlani. Más okok miatt is gondban vagyunk, egyre ritkábban tudunk beszerezni az olcsó kategóriából tesztterméket, mert a gyártói szemlélet az, hogy a legújabb és legcsúcsabb eszközöket adják oda a sajtónak, mert azok biztosan izgalmasak, ráadásul rajtunk kívül zömmel senki sem kíváncsi mondjuk egy Motorola G22-re, pedig egy adott árszegmensben akár jó vétel is lehet. Idén az ársávok is változnak ebben az anyagban, ráadásul durván, egy éve még 50 ezer forintonként ugrottunk kategóriákat, most 100 ezer forintonként lépdesünk, ami önmagában is sokat elmond a helyzetről…
Ha valaki inkább videót nézne a témában, akkor csekély egy órácskában ezt is megteheti a fenti ablakot használva.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!