Multimédia
A P50 Pocket a Prótól eltérő kamerarendszert kapott, ami nem csak a 32 megapixeles ultraspektrum kamerában különbözik. Ez elvileg a színek és dinamika javítására szolgál elsődlegesen (megy is neki), de kapott egy érdekes, egyedi funkciót is, ha már. A Tükör appon belül van lehetőség úgynevezett Naptej-tesztre. A lényeg annyi, hogy a LED segédfény képes UV fényt is kibocsátani, a kémiai összetételű fényvédők (mert amúgy van mechanikus is) pedig elnyelik az UV sugárzást, így a védett terület sötétebbnek mutatkozik az élőképen, mint az, amelyiket nem, vagy nem megfelelően kentük be. Ha saját magunkat akarjuk ellenőrizni, nyilván a külső kijelzőt kell használnunk, ilyenkor elhomályosíthatjuk a belső megjelenítést, hogy mindenki más ne gyönyörködhessen a lilán csillámló ábrázatunkban.
RGB módban ugyanis különböző színű (arany, lila és ezüst) csillámos maszkot kapunk, amit a mesterséges intelligencia generál a Pro módban elérhető monokróm eredetiből. Kicsit többet tettek bele ebbe a funkcióba, mint muszáj lett volna, de értékeljük. A naptej-teszt nem csak a nap káros sugaraitól vonásaikat féltő hölgyeknek lehet hasznos, de olyan személyeknek is, akik munkájukból vagy hobbijukból kifolyólag kénytelenek jelentős mennyiségű időt szabad téren tölteni függetlenül attól, hogy az éppen ajánlott idősávban van-e vagy nem. Most nem azt mondom, hogy a hegyi mentők, művezetők vagy mezőgazdasági idénymunkások emiatt P50 Pockettal rohangáljanak, de ha kéznél van, indulás előtt rá lehet csekkolni, hogy megfelelő-e a védelem. Én meg megtudtam, hogy az éjszakai használatra szánt termékben van UV szűrő. Nem baj, csak jobb lenne, ha erről tájékoztatnának, direkt nem veszek UV-s szemránckrémet, de most már értem, hogy akkor ez miért csípi a szemem.
A képalkotásra alkalmas kamerarendszer mindössze egy 40 megapixeles, PDAF és lézeres autofókusszal kiegészített, quad-Bayer szenzorból és egy 13 megapixeles, 120 fokos látószögű ultraszéles kamerából áll, ami viszont szintén autofókusszal dolgozik, így alkalmas makrók készítésére. A szuperközeli felvételek nem meglepő módon kimagasló minőségűek. Mondjuk külön makró mód nincs, de a rendszer érzékeli a szándékot és villámgyorsan megfelelő magatartást tanúsít. UV fénnyel operáló, úgynevezett fluoreszkáló képmód viszont van. Lehetőség szerint teljes sötétségben egész jópofa képeket lehet vele csinálni, például ilyet.
40 MP
A főkamera tud natív felbontásban is dolgozni, de mint általában ennek nem sok értelme van. Optikai stabilizálás nincs, a kétszeres és ötszörös zoom a maximális felbontásból ügyeskedik, a 10 megapixeles, mesterséges intelligencia által feldolgozott képek viszont az esetek túlnyomó többségében bámulatosan részletgazdagok, a dinamika nagyon erős, a kontraszt kiegyenlített, zaj technikailag nincs, ennek ellenére a vonalélesség figyelemreméltó, a színek pedig látványosan telítettek, de még mindig természetesek. Estére van éjszakai mód, de nagyjából megállapíthatatlan, hogy melyik kép készült ebben a módban, így felesleges kivárni a sokmásodperces feldolgozást. A főkamera rossz fényviszonyok mellett is jól szerepel, a fehéregyensúly kitűnő, megmarad a széles dinamikatartomány, rendkívül jó a zajkezelés és még a széle felé is korrekt a vonalélesség.
10 MP AI főkamera
Természetesen előfordul, hogy hibázik az algoritmus, néhol Sztahanov is elismerően csettintene az élesítés és texturálás láttán, elő tud fordulni kromatikus aberráció és alkalmanként éppen csak sikerül megoldani, hogy ne égjen ki minden fehér képpont, viszont az esetek többségében kiváló végeredményt kapunk még rossz fényviszonyok között is és ha óhajtjuk, megszámolhatjuk a macska összes szál bajszát. Akár ultraszéles felvételen is. Bár a 13 megapixeles ultraszéles szenzor nem produkál ennyire látványos képminőséget kevesebb a részlet, kevésbé kifinomult a zajszűrés, de még így is kielégítő a vonalélesség, a szélek felé sem értelmezhetetlen a kép, leszámítva némi torzítást és jellemzően azért este is használható eredmények születnek.
13 MP ultraszéles
A Pro módban többek között opció a nyers képfájlok mentése is, szelfizni és 4K 60 fps szelfivideót készíteni pedig a 10,7 megapixeles, autofókuszos előlapi (vagy hogy hívják ezt ilyenkor, belőlapi?), mármint a főképernyőbe lyukadó egységgel tudunk, de állóképek esetében opció a hátlapi kamerarendszer is. Fotózni nyilvánvalóan a külső kamerákkal érdemes, videózni viszont csak a belsővel lehet elektronikus stabilizálás mellett, a látószögek közötti váltás lehetőségével. A képminőség és az EIS rendben van, bár valami szépítő izé bekapcsolva maradhatott, mert az arcbőr textúrája kicsit túl egynemű.
Az ultraszéles látószögűvel és a főkamerával is készíthetünk önarcképet, a műveletet viszont a külső kijelzőről kell indítani, mert a kameraszoftverben nincsen olyan opció, ami nyitott állapotban aktiválja a másodlagos megjelenítőt, nem lehet videófelvételre váltani, illetve az sem opció, hogy portré fotózásnál az alany is, piciben ugyan, de lássa magát. Kár. Viszont, ha dolgunk végeztével kinyitjuk az eszközt, feltételezi, hogy folytatni szeretnénk az önfotózást és ab start a szelfikamera nyílik meg.
Mozgóképet mindhárom kamerával és látószöggel maximum 4K 60 fps minőségben rögzíthetünk, amiből csak abban az esetben kell lejjebb adni, ha bekapcsoljuk az extra stabilizálást, mert az csak 1080p 30 fps mellett üzemel. Ennek a funkciónak nem sok értelme van, nagyin jó az is, amit a rendszer a legmagasabb minőségű felvételhez kínál, a képminőség viszont FHD 30 fps mellett szignifikánsan romlik. A látószögek között még maximális felbontás és képkockaszám esetén is lehet váltogatni menet közben (az iparág legbénább és kényelmetlenebb módján. A kamerák között csak kvázi zoomolással lehet váltani, ami az ultraszéles felé még hagyján, addig húzzuk balra a csúszkát, amíg elérjük az ultraszéles szenzort, de visszafelé nehéz eltalálni pont a főkamerát anélkül, hogy digitális zoomba csúsznánk.
De a fókusz stabil, a részletek és a színek pompásak, a dinamika és a fehéregyensúly viszont csak korrekt, de összességében azért rendben van. Már csak azt az az egy-két képkockaszám-esést kéne kiiktatni. Meg persze kezdeni valamit a kamerák közötti váltással. Este azért gyengébb a dinamika, az ultraszéles már nem hasít, de a fehéregyensúly még így is figyelemreméltó. Az alacsonyabb felbontású, de stabilizált felvétel pedig meglehetősen kiábrándító.
A megjelenítő támogatja a magas dinamikatartományú (HDR10+) és magas felbontású lejátszást, a Netflix és az Amazon Prime viszont nem támogatja a Pocketet, a YouTube pedig max HD-ben hajlandó dolgozni böngészőből HDR nélkül. Előbbi kettőre nem nagyon van megoldás, utóbbi viszont áthidalható a YouTube Vanced appal. A helyben tárolt tartalmakat is kezelő lejátszó egyébként ismeri az AC3 hangot, kezeli a feliratokat, támogatja a kisablakos nézetet és nem különösebben finnyás a formátumokat illetően.
A sztereó multimédiás hangszóró meglehetősen hangos, de ez főleg a készülék alján található egységnek köszönhető. A térhatás megteremtését a beszédhangszóró próbálja segíteni, de sajnos nagyon erőtlen, zenehallgatásnál szinte érzékelhetetlen, a fő multimédiás hangszóró teljesen elnyomja, filmezésnél pedig inkább kellemetlen, mintha az ember rosszul hallana az egyik fülére. De működik a dolog, jön belőle hang, csak így nagyon féloldalas. Zenét hallgatni amúgyis Type-C - jack átalakítóval vagy vezetékmentes fülessel érdemes, utóbbi esetben az LDAC és AAC kodektámogatás is megvan. Rádióadás viszont csak neten lesz, mert FM-rádió nincs.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!