Hirdetés

Alternatív Hajtás blog: Mennyire veszélyes egy elektromos autó?

Hatótávokról, töltési időkről, méretekről és árakról nagyon gyakran esik szó, most viszont a mögöttes technológiába engedett mélyebb betekintést a Volkswagen.

Múlt, jelen és jövő

Keveset hangoztatott, de rendkívül téma a tisztán elektromos hajtású autók biztonságtechnikai elemzése. A vásárlók és a gyártók közös érdeke, hogy a piaci forgalomba kerülő kocsik ne csak kényelmesek és okosak, de biztonságosak is legyenek, mi pedig ennek kapcsán egy olyan, világszinten is egyedülálló előadáson vehettünk részt a Porsche Hungária jóvoltából, amit sem Ausztriában, sem Németországban nem lehetett eddig látni. Ennek megfelelően rengeteg, közvetlenül a magyar piacot érintő statisztikával is találkozhattunk, amelyeket most meg is tudunk osztani az olvasóinkkal.

Az esemény egyik főszereplője volt az ADAC-teszten átesett kocsi
Az esemény egyik főszereplője volt az ADAC-teszten átesett kisautó [+]

Előrebocsátjuk: az előadás tanulsága alapján egyáltalán nem veszélyesebbek a tisztán elektromos hajtásúak a ma hagyományosnak hívott autóknál, de az biztos, hogy aki megfelelő szakképzettség nélkül próbálja javítani vagy karbantartani ezeket a járműveket, az könnyen nagy bajba kerülhet.

A cég kihangsúlyozta, hogy bár az e-up! és e-Golf modellek forgalmazása csak néhány évre kezdődött, a fejlesztések jóval régebben megindultak. Az elektromos autózás története szinte egyidős a belsőégésű motorral szerelt autókéval, de a Volkswagen is régóta foglalkozik a témával, és CitySTROMer néven már a legelső generációs Golfból is mutattak be ólom-sav akkumulátorral szerelt, négyfokozatú kézi váltóval szerelt, de tisztán elektromos változatot, 1976-ban.

Az első elektromos Golf, 1976-ból
Az első elektromos Golf, 1976-ból [+]

A gyártó jelenében a már jól ismert, belsőégésű motorokkal egyaránt elérhető két, teljesen elektromos modell található meg a GTE, azaz plug-in hybrid típusokon kívül, a jövőben pedig a már eleve e-alapokra épülő I.D. családé lesz a főszerep, aminek első, NEO névre hallgató ferdehátú tagja 2020-tól kerülhet sorozatgyártásba.

Az ID-család első tagja lesz a bal oldali ferdehátú, 2020-ban már gyártani fogják
Az ID-család első tagja lesz a bal oldali ferdehátú, 2020-ban már gyártani fogják [+]

Már a magyar újautó-piacon is látható mennyiségben vannak jelen az e-Mobilitás kategóriáját lefedő autók, néhány év múlva azonban várhatóan még több kerül belőlük forgalomba, így nagyon fontos, hogy ezeket az autókat karbantartani és javítani képes márkaszervizek legyenek elérhetők az ország minden táján. Két éven belül ez várhatóan meg is valósul a Volkswagen berkein belül, ahogy azt a fenti ábra is mutatja. Érdemes onnan kezdeni, hogy ki az a szerelő, aki ezeken az autókon bármilyen beavatkozást végezhet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények