Hirdetés
Menürendszer, funkciók
A S-Cross középkonzoljának felső részébe épített érintőkijelző 7 hüvelykes, felbontását nem kötötték az orrunkra, de mi 720 x 480 pixelesre saccoljuk. Ez nem túl acélos, de mivel a rendszer grafikailag meglehetősen puritán, ezért ez nem lesz feltűnő. Ritkaság, de a beállítások menü utolsó pontjából azt is megtudhatjuk, hogy ki a beszállító, a Suzuki ugyanis a Bosch mellett tette le a voksát, ami viszont bizalomgerjesztően cseng és a német cég tényleg alapos munkát végzett. Keresgéltem a neten, hogy más gyártóknak is viszik-e ezt a rendszert, de csak a kínai JAC jött szembe (valamint az indiai Maruti, de a suzukis kötődés miatt ez nem meglepő).
Csodálatosan gyűjti a szennyeződéseket a középkonzoli kijelző és környéke [+]
Kezdjük azzal, ami baromi jó ötlet: a kijelző széle köré raktak néhány érintőgombot, ezek mindig ugyanazt csinálják. Tök egyértelmű, hogy a bal felső sarokba tett piktogram némítja a rendszert, a jobb oldali párja pedig mindig a főképernyőre visz. A bal szélre rakott hangerőcsúszka viszont nem mindenki számára egyértemű, nem teljesen logikus, hogy most itt nyomni kell a skála megfelelő részét, esetleg nyomkodni, vagy csúsztatgatni az ujjunkat, de mivel a kormányon van erre abszolút jól kezelhető gombpáros, ezért szerencsére nem kell itt vesződni vele, de tény, hogy egy klasszikus potméter ennél egy fokkal triviálisabb és oda sem kell nézni, ha állítgatjuk. A kijelző jobb oldalára még felkerült a hangvezérlés ikonja, valamint a beállítások gombja, amiben az a vidám, hogy mindig annak a funkciónak a beállításai jelennek meg, ahol épp járunk. Egyértelmű, logikus. Az első benyomásokat egyetlen dolog árnyalja, mind a kijelző, mind a köré rakott, zongoralakk jellegű, feketén ragyogó felület nagyon csillog és csodálatos hatékonysággal szippantja magár a port és jeleníti meg az ujjlenyomatokat.
Az alapképernyő négy részre van osztva, rajzokat csak nyomokban tartalmaz, alapvetően szöveges módban kommunikál, illetve színekkel is el vannak különítve a funkciók. Van egy apró trükk, meg lehet nyomni a négy téglalap találkozásánál is a képernyő közepét, itt egy gyorsmenü ugrik fel, jópofa ez is. Eltévedni nem fogunk, négy terület négy funkciót ölel fel, van a rádió, a multimédia, a telefonálás és az összekapcsolt telefonhoz köthető felület. Ennyi. Hol a navigáció? — kérdezhetné az olvasó és kérdése jogos is. Nos, egyrészt a mi autónkban ez nem volt benne, másrészt viszont a kijelző felett be lehet tolni egy SD-kártyát, amin a szoftver rajta ül(het). Illetve bizonyos esetekben még ez sem kell, mert a telefonunk biztosíthatja az autó helyett.
Az SD-re nem csak a navi ugorhat fel, hanem egy csomó zene és videó is, a rendszernek nem okoz gondot ezeket listázni és lejátszani. A rádió kezelése egyértelmű, ahogyan a zenelejátszó is olyan, mint egy régebbi telefonon levő felület, lehet léptetni, keverni, ismételni, még equalizert is találunk, ami magunk is csavargathatunk, de előre gyártott sémák is akadnak. Más kérdés, hogy a hangrendszer azért nem a dübörgő basszusok megszólaltatására termett, amit adott esetben némi rezonanciával jelez.
Kipróbáltuk a hangvezérlést is, ez sajnos magyarul nem működik. De angolra állítva a felület nyelvét (ami miatt nem is kell újraindítani az egészet, pár másodperc alatt megtörténik — tudom, apróság, de más autóknál még egy színséma-váltás miatt is jó három-öt percet kellett várni, mire összeszedte magát a rendszer) már hajlandó volt figyelni a parancsainkat. És simán megérti azt a pár apróságot, amit mondunk magyaros kiejtéssel, alapvetően két lényegi funkciója van: meg lehet kérni, hogy hívjon fel (név, illetve szám diktálásával), valamint a zenelejátszó néhány funkciója vezérelhető. De működik, visszabeszél, pontosítást kér, ha nem egyértelmű, hogy mit akarunk, ha pedig végképp nem érti, akkor nagyon előzékenyen benyomja, hogy “sorry”, majd elköszön. Meglepően kulturált.
Oldschool kijelző a műszeregység közepén [+]
Van a műszerfal közepén is egy monokróm kijelző, de ez semmiféle összeköttetésben nincs a középkonzolon található infotainment rendszerrel. Elég régimódi, a műszerfal két széléből kiálló tekerős pöcökkel lehet babrálni benne, fogyasztással, megtett úttal és átlagsebességgel kapcsolatos információkat nyújt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!