Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
1010
őstag
egyszer egy komplett gépet adtunk el
eddig ok
pár nap mulva csörög a telefonhogy neki kell a magyar nyelvű használati utasítás a számitógéphez
30perc után kiderült
neki kb az kell ami egy kenyérsűtő gépehez jár
(az a fajta ami megtanít kenyert sütni vagy 30oldalon kersztül)
innen már ismeritek sztem
a vége toporzékolás és ordibálás lett[ Szerkesztve ]
-
Rival
aktív tag
Igen, törvényileg elvileg kellene adni minden ketyere mellé júzerzgájdot. Na de mit lehet magyarázni a számítógép, mint hardver kezelésén? Van rajta két gomb, és csatlakozók, amikbe mellesleg nem lehet bedugni akármit. Mondjuk ez utóbbiban nem vagyok biztos, mert már találkoztam USB kábellel az Ethernet csatlakozóban... és nem működött a webkamera...
Sulinetes gépek és alkatrészek mellé is elő volt írva a használati útmutató, de abban is csak nagyjából annyi volt, hogyan kapcsold be, vagy nem is volt, mert a gyártó eleve nem csinált magyar leírást pl. egy tunerkártyához. Nekünk kellett összetákolni sokszor valami "leírást". Úgyhogy ha az ember egy A4-es lapon leírva átadja, hogy hogy dugja össze és indítsa be, senkinek egy szava nem lehet. Az oprendszer kezelésének megtanítása pedig nem az eladó dolga.
[ Szerkesztve ]
-
Rival
aktív tag
Garos dologról jut eszembe: Vet-Med-Labor Kft-től jön egy hívás, mely szerint Linuxos Acer laptopjukon az Ubuntu 6.10 tök jól működik, csak nincs wifi, nincs hang és nincs 3G mobil net. Ok... kicsit előkészültem a dologra, előre letöltöttem a drivereket, stb. Kimentem, megcsináltam. Ndiswrapper a wifinek, új ALSA driver a hangnak. Nem sikerült belőnöm a 3G-t, épp ezért egy órával kevesebb munkadíjat számláztam, és mivel olyan jófej vagyok, és az ügyfélnek a 3G lett volna a legfontosabb, még a kiszállást is elengedtem. Úgy hagytam ott a gépet, hogy a wifi is aktív volt és a hang is működött több újraindítás után is.
Egy-két napra rá hív az ürge, hogy hazavitte a laptopot, és otthon már nem működött. Mondom az nem lehet, mert még ő is aláírta, hogy működött az irodában. De nem... jó, kimegyek megnézni, mi a helyzet: Ubuntu bootoláskor nem villant fel a wifi aktiválást jelző led. Nézem jobbról, nézem balról, valahogyan a wifi kártya teljesen le lett tiltva. Ok, aktiváltam ismét, újraindítom legalább ötször, minden ok. Egy papírra eközben leírtam sorra, mi a teendő, hogyan kell beállítani az otthoni netet. Egy óra + kiszállás számlázva, de mikor nyújtanám át a számlát nem veszi át, mert ez garanciális munka.
Na, ezek után állította, hogy múltkor sem látta működni a wifit, de valahogy egyszer sem tudott a szemembe nézni. Kint járt a T-Com szuperszerviz is, és a kolléga szerint sem jelent meg a vezeték nélküli beállítás lehetősége. Mondom persze, hogy nem, mivel Ön addig-addig próbálkozott a beállítással, míg le nem tiltotta a kártyát, és ezt a kis infómorzsát elfelejtette megosztani velem. Persze a T-Com nem foglalkozott a wifivel, és a saját 3G modemjük beállítása is hatékonyabban megy nekik.
Szó szót, e-mail e-mailt követett, és ott tartok, hogy bruttó 7200 pénzen kell vitatkozzam. Soha senkivel nem kellet még, és remélem, ezután sem kell (lekopogom). Tértivevénnyel elküldtem a számlát, tuti nem fogja átvenni.
Felajánlottam az ügyfélnek, hogy szívesen visszaállítom az eredeti állapotot, és visszafizetem az összes pénzt, találja meg a számára ideális szolgáltatást... őt is megilleti a szerződéstől való elállás joga. Azóta semmi válasz. (Persze, mert miután leírtam pontról pontra, működik neki, különben írta volna, ha nem így lenne)
Nem a pénzről van szó, hanem elvekről. Ha én maximálisan az ügyfél elégedettségét helyezem előtérbe kedvezményekkel, gyors segítséggel akár telefonon, munkaidő után is, stb., akkor a korrekt hozzáállást elvárom viszont is... egyvalamit nem szeretek: ha hülyének néznek.
Ez egy tipikus "amikor kiborulunk" eset volt...
-
net84
őstag
no ezért kell alkatrészben számlázi, nem konfigként, és nincs hiszti
egyébként mint kiderült a néni, aki szerette volna, hogy ingyen és bérmentve menjünk ki és magyarázzuk el neki, hogy mit hogyan kell csinálni, kihívta (már sokadszorra) a kábelTV és internet szolgáltatót, hogy valami nem stimmel. pehhére a "főnök" ment ki (korábban a melósok nem mertek tőle pénzt kérni, mert velük is veszekedett), elmagyarázott és beállított neki mindent, majd a végén elővette a számlatömböt és kitöltötte fizető kiszállásra és kiszámlázott neki egy óra munkadíjat - vele már nem mert veszekednitegnap elötti tanulság:
kölcsön fényképezőgéppel "amateur -home-picture" felvételeket nem készítünk, mert a kölcsönadó a végén késztetést érez, hogy megnézze, mik készültek a géppel...
jelezném nem rólam van szó, csak engem hívtak fel, hogy hogyan kerülhetettek 3. személyhez a képek[ Szerkesztve ]
Read only...
-
ML320
aktív tag
A használati útmutatót meg nem kellene összekeverni a szakirodalommal.
A haveri körben szokott történni:
- Van egy progim. Felraknád?
- Tessék.
- És most?
- Mi most?
- Hogyan kell használni?
- A felrakáshoz kértél segítséget. Egy Photoshop, Adobe Premier programhoz végezz el egy tanfolyamot, olvass utána, gyakorolj. Ha meg ismeretlen a program, akkor olvasgasd a helpjét....
- .... De bunkó vagy!Levél a kollégiumból:
Drága anyu!
Jól vagyunk! De ha küldesz sült csirkét, jól kösd össze a lábát, mert ha kiborul a pálinka, eláztatja a húszezrest!
Csókol: fijadEmber tervez, Isten perverz...
-
as_Rock
őstag
-
bullseye
addikt
off
én erre a helyetekben adnék egy 500 oldalas angol (kevésbé szimpatikusoknak szuahéli) pdf-t mellé, és ha azt meg nem érti, akkor még egy nyelviskola telefonszámát is. Te így mindent megadtál, ami a profi használat feltétele... innen már csak idő és elhatározás kérdése a felhasználó részéről...
onbocs, hogy itt közvéleménykutatok, de hallani, hogy kihal a szakma, nincs eladás, hal is elúszott... télleg vacak a piac? És ha igen akkor gazdasági okok (nincs pénz, kivárás, félelem - azért ne politizáljunk pls.) miatt, vagy csak mindenki beszedte karácsonyra az ócsó noteszt meg ócsó konfigot, ozt azzal szív csöndben?
[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
diegho
nagyúr
válasz bullseye #7160 üzenetére
van visszaesés méghozzá nem tavalyhoz képest hanem mondjuk 3 évvel ezelőtti állapothoz képest. ez azért van mert most egy olcsó szaros gép 50k 3 éve meg volt 100k, tehát feleződött az olcsó szarok ára és a legtöbben olcsó gépet akarnak, mondjuk monitorral együtt 100ból. az eladások száma is visszaesett és ez egyértelműen a gazdasági helyzet miatt, ezt viszont így együtt nehéz kigazdálkodni a vállalkozásoknak, van egy gépen mondjuk 10% haszon, az összesen egy 100k-s gépen 10k és hogy megérje az egész 2 emberrel számolva 200k haszonnak meg kell lennie havonta, ez ugye 20 kisgép lenne, amit vidéken nem mindig lehet összehozni, tavaly nyáron volt olyan hónap, hogy 1db gépet vittek, igaz mellette elment sok táp (villámlás) és sok más alkatrész (villámlás+codegen táp) ez kompenzálta a forgalmat és kb nulla haszon lett a végén, mármint a béreket leszámolva, igazából manapság vidéken ezt nem lehet csinálni úgy, hogy ebből gazdagodjunk meg. nincs az mint 2000ben mondjuk, hogy egy gép volt 250k és vették is őket rendesen. Nehéz a helyzet ez tény, aki hitelt vett fel a vállalkozás beindítására annak nagyon nehéz lehet, hitel nélkül még úgy ahogy el lehet lenni.
-
Djuree
félisten
-
BirdPC
csendes tag
Hát igen ez sajnos így van, és még erre rátesz a sok 0-FT-tal kezdett otthonról üzemelő webshopos is. Ezek nevetséges haszonnal árulják a cuccokat és persze hogy a szegény ember oda megy, aztán ha eltünik a webshopos akkor meg anyázik és soha többet nem vesz számtech cuccot.
( a webshopost nem azokra értettem akik régóta a piacon vannak!!! )
Bird Computer, Ahol Az Alacsony Árak Fészkelnek! ----- www.birdpc.hu ----- 1123. Budapest Nagyenyed utca 6. ----- 06-1-356-3864 ----- info@birdpc.hu
-
Djuree
félisten
válasz TheReMiXeR #7127 üzenetére
az miért baj hogy nem ért hozzá és megkérdezi?
ja te biztos mindenhez értesz, bocs
nekünk is már legalább 10 éve van számgépünk és fater nem használja, kb. ő is ennyire ért hozzá, talán még ennyire sem ő máshoz ért, a saját munkájához pl., ezért nem kell valakit SATU-nak nevezni....
a mondást látom nem ismered: kérdezni nem szégyen...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
as_Rock
őstag
Szvsz itt az a gond, hogy egy boltosnak nem ingyenes IT tudakozó üzemeltetése a feladata, vagy "- Hívja információs számunkat! Tárcsázza az 1-800-emeltdíj-at!"
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
Djuree
félisten
válasz as_Rock #7165 üzenetére
ez mondjuk igaz. ráadásul miért nem a fiát kérdezte meg vagy hívta fel?
fater sem hívogat senkit, én magyarázom el mindig neki mit- hogy. persze másnap már elfelejti és megint elmondomLEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
TheReMiXeR
senior tag
Itt az a gond, hogy ő használja is, nem csak van nekik.
Tehát apáddal ne hasonlítsd össze az ürgét.
A SATU az aki használ számítógépet de arra már nem képes, hogy a kattintáson kívül megfigyeljen valamit. Pláne, ha "informatikus" is van a családban.
A másik, hogy ez a topik erről szól.
Köszönöm építő jellegű hozzászólásodat!ui.: "ja te biztos mindenhez értesz, bocs " <-- ezt külön köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
kicsit off leszek, előre is bocs.
bejön otp garancia biztosítós kolléga, hogy valami dvd-t kapott munkatársától és nem játsza le a laptop. mondom hozzad feldobom neki codec-et media player 9 továbbra se játsza le, mondom berakom a lemezt a bolti gépbe megnézem ott, be is jött a menü de ott fagyi, viszont látom kemény pornó lesz ez na mondom akkor, hogy megrövidítsük a dolgot manualban elmagyarázom neki, hogy kell megnyitni külön a vob-okat. itt volt főnök is, beleteker. erre megszólal a biztosítós srác. aha ez az új kolléganőm haver tuti ezért adta a lemezt, hogy nézzem meg milyen kiscsajt kaptunk
-
Rival
aktív tag
válasz TheReMiXeR #7167 üzenetére
Erről édesnyám jut eszembe. Ő elvégzi a dolgát a számítógéppel, mást nem is csinál rajta. Ha valami szokatlant ír ki, akkor hív, hogy kiírt valamit. -Na de mit? -Valami faszságot. -Ja!
-
net84
őstag
válasz TheReMiXeR #7167 üzenetére
én mindenhez értek, csak még nem próbáltam
Piac: 3 év alatt kb. a harmadára estek le az árak, ezért ahhoz, hogy ugyanazt a forgalommutatót tartani tudd, háromszor annyit kellene eladnod. Ez viszont lehetetlen, mert úton útfélen mindenki számtech boltot nyit, mert csak az lebeg elötte, hogy hűdenagypénzvanbent...holott ha valaki kicsit utánnanézne, látná, hogy az árrés 8-10-jóesetben - 15%.
Nem baj, még 1-2 év, és talán rendeződnek a viszonyok, akik nem tudják átvészelni, azok lehúzzák a rolót.
A szomszédságunkba is számtech szervíz működik egy kávézóban. Sajnos ismerem a szakértelmüket az előző munkahelyemen dolgozott a tulaj fia - 1 év után még mindig képes volt fordítva rádugni a floppy kábelt a meghajtóra, ha észrevette, akkor meg kicserélte a meghajtót, ha éppen nem láttuk és nem szóltunk neki. Az alaplap alátámaszó csavarjait nem szokta meghúzni, a kábelkötegelőt nem ismeri...Mi pedig hamarosan kikalapálhatjuk a város tábla mellé a "bevásárló központok városa" táblát. Family Center (médikus márktus, fotós hal...), Homa Center, Szombathely Center, Savaria Plaza, épül a Magellan Center és ki van már táblázva a Savaria Center. Aztán van a tecsó, metró, spatyi...aldi...penny....plus...lidli - meg még kitudja melyik "élelmiszer" üzlet árul számtech cuccokat.
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
localhost
Közösségépítő
Amikor kiborulunk: Mikor valaki tudatlanságból (negatív IQ) írja, hogy "ien ".
De ha valaki szándékosan, akkor a kiboruláson túl még haragszom is!¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
ML320
aktív tag
Bocs az offért, de Adaptec ügyben még mindig ...
Az Expertnél rugalmasabb nagyker, akinél Adaptec cucc kapható, létezik?Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Csak és kizárólag személyesen fogadják el a regisztrációt. Hiába faxolom át a reglapot, a cégkivonatot, aláírási címpéldányt... Hiába utal a nevünk és múltunk a számtech tevékenységre. Hiába ajánlom fel az előre utalást...
Nem, csak személyes kontakt után lehet tőlük vásárolni Nekem lenne okom bizalmatlanságra, hogy vásárlás után hogyan leszek kezelve. Azt hittem, azért a nagyker-kisker viszony nem ilyen. Sok cég van, ahol már reg után megkapom a kiemelt partnerkapcsolatot. Szóval érdekes...
Egy kiba***tt kártya végett meg küldjek fel valakit Szombathelyről Pestre, ráadásul a város másik végébe. Benzin, matrica, + oda-vissza egy nap. Egy pite webshopban megkapom ugyanennyiért, sőt olcsóbban![ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
TheReMiXeR
senior tag
H*lye p*csa bejön és letámadja kollégát :
-telefonba van kártya?
-ööö igen, ha memóriára tetszik gondolni... milyen kellene?
-hát telefonba!!! (kissé hangosabban mint általában)
-de még is milyen készülékről van szó? (kolléga már kicsit zaklatottan)
-most tudja hogy milyen kell vagy nem??? (hangosan)
-ha nem mondja milyen kell akkor nem tudom hogy van vagy nincs!
-tudja mit? akkor elmegyek oda ahol tudják!A kolléga el sem tudott odáig jutni, hogy kiderítse milyen is a készülék, hiszen a nőci rögtön fölkapta a vizet... biztos este nem kapta meg az orcájára a rávalót...
-
Nyugdíjas
nagyúr
Azt a megfigyelést tettem, hogy:
Micsinál a jónép,ha nem lehet közlekedni? Gyalogol. Nade hova sétál? Vásárolni! Igen, vásárolni! Mit? USB-hosszabbitó kábelt. De nem jó neki a 3m-es. Ááááá! Keressem elő azt az 1db 1,5m-est. Há persze, hogyne!
Úgy látszik mindenki szabin vanVidéki kollégák most irigyek,mi?
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
-
lesaux
veterán
válasz TheReMiXeR #7184 üzenetére
Szerintem feltöltőkártyát keresett egyébként.
-
-
diegho
nagyúr
neee feltöltőt meg memóriakártyát nálam is keresnek állandóan utóbbi szokott is lenni, de előbbit nem értem miért nálam
-
net84
őstag
azt még megérteném, hogy az első vásárlás csak személyesen történhet, de hogy a regisztrációt sem fogadják el máshogy?
Miért van az, hogy a legtöbb nagyker elfogadja, ha az ember átfaxolja nekik a szükséges doksikat? Egyébként engem személy szerint nem is érdekel. Ahova kellett és érdemes volt, oda eddig mindig be tudtam magunkat regisztrálni....és igen! lehet, hogy oltári nagy b*lf*szok vagyunk, de engem az az egy vígasztal, hogy egyesek elöttünk vannak Gratulálok a szép jelzőhöz...az meg, hogy mi a nevünk, az szerintem itt a ph!-n erősen lényegtelen, a piacon pedig a legtöbb esetben nagyon is, hogy jelent valamit...
ML320 - ezekután szerintem azon is el kellene gondolkodni, hogy törjük-e magunkat azon, hogy vegyünk náluk bármit is. Érdekes módon másnál elsőre elküldtünk minden szükséges doksit, pedig akkor tőlük is csak egy vacak 1.500.- Ft-os alkatrész kellett..azóta rendszeres vásárlóik vagyunk.
Nem várom el, hogy kinyajjják a seggem, de nehogyámmá a nyúl vigye a vadászpuskát. Soha nem könyörögtem nagykernek, hogy ugyanmár had vásároljak náluk. Asszem ez mostanság fordítva viszont nagyon is, hogy igaz...
Egyszerű a felállás, egy megszokott partnek kedden küldi a kártyát és még fel sem kell érte mennünkRemélem azért nincs harag...
Read only...
-
Hequila
őstag
válasz TheReMiXeR #7184 üzenetére
Ez a "b@szd meg róka a fűnyíródat!" tipikus esete.
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda