- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Mint írtam szerintem a CO2 gumicsont. Dátumokkal dobálózni könnyű hogy mikor reccsen a civilizáció. Ezt is elemezni kellene hogy ki mit is ért ezalatt. Mert Blikk szalagcímnek biztos tökéletes. #mindmeghalunk
Ígérgetni válságokat annyira könnyű. Nem tudom mond-e neked az a név valamit hogy Hetesi Zsolt. Könyvet írt 2007 körül arról hogy 2012 - től olajválság lesz.[ Szerkesztve ]
-
Akik a fenenagy villanyautókázást favorizálják (valahol én is drukkolok neki csak nem pont így),
azok ugye tisztába vannak azzal hogy a szorosan vett hatásfok az nagyon nem annyi mint amiket leírnak?
És ha összehasonlíjuk egy modern kiskocsi és egy elektromos autó össz hatásfokát, akkor a jelenlegi energetikai megoldással ugyanannyi, vagy max. 10% az elektromos javára? -
fairi
addikt
" Könyvet írt 2007 körül arról hogy 2012 - től olajválság lesz."
nem meglepő, az emberek elfelejtik ami 2007-ben problémának látszik lehet 10 év múlva lesz rá egy jó megoldás. fracking lehetővé teszi olyan készlet kitermelését ami lehetetlennek tűnt.
Akkumulátorokra is igaz meg villanyautozásra. 10-15 év múlva az egész vita viccesnek fog tűnni. Mind az akkumulátorok fognak fejlődni, mint az újrahasznosítás, mind a hálózat mérete, de az energiatermelés is környezetbarátabb lesz.
-
ricsi99
addikt
Mint aktív benzinpusztitó írom:
Jó ez a párharc...
Aki akkus kocsiban/motorin ül az köszi szépen elvan és boldog.
Aki benzines/dizelben az meg meg akarja magarázni ,hogy az jobb.Ami biztos: ha "egy helyen" állitják elő az akkut /áramot ott biztosan egyszerűbb olcsobb/jobb hatásfoku lehet a környezetvédelem mint a mezei kocsiknál... katalizátor miegyébb.
Energiahordozót szerintem zsinórón könnyebb szállitani ezer felé.
Fosszilis üzemanyaggal működő gépek szervizelése ,szerintem több környezetszennyező anyaggal jár... légszűrő /katalizátor /olaj ...ez alap.
Nem tudom ,hogy ki hogy van vele de nekem pesten a belvárosban pár óra mulva megfájdul a fejem az állandó háttérzajtól és a szmogtól.
Azon felül a fosszílis energiahordozó elfogy...
Aztán lehet megmagyarázni ,hogy gazdaságos volt e....
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
blackcoffee
csendes tag
Ok, akkor hasznaljunk fosszilist és benzin / dízel autókat még 100 évig. A megújulást valahol el kell kezdeni, csak akkor fejlodik a világ és a technológia. Most lehet még gyerekcipoben van de ha meglesz a gazdasági nyomás akkor rohamos lehet a fejlodés.
Ugyanakkor nem csak a CO2 az egyetlen fontos szempont. Hanem például az hogy a sok millió autó ne szennyezzen az emberek orra alatt a városokban. -
válasz blackcoffee #106 üzenetére
hihetetlen b+, hogy nem esik le szinte senkinek, hogy én nem a villany ellen vagyok, hanem a hülyeség ellen.
ha van x mennyiségű lóvéd, és abból meg tudsz spórolni 5 gigatonna co2-t, vagy 15öt, akkor melyikre költöd el a pénzed?
vagy meg tudsz spórolni 5 gigatonnát, de az egyik módszer ötszázmilliárd euróba kerül, a másik meg ötvenbe, akkor melyiket választod?
nem a villany ellen vagyok, de ebben a formában, és abban ami fele ez az egész megy, nem működőképes. 35%os hatékonyságú erőművekkel áramot termelni (de oké, legyen mindenki boldog, számoljunk optimista 50-el), aminek aztán (jó esetben csak) a fele elveszik az ide-oda alakítgatások során, nekem eléggé öngyilkosság-szagúnak tűnik.
ráadásul a megújulókra energiabiztonságot alapozni... ti fogtok a legjobban sipákolni, amikor nem lesz net, mert nem lesz elég feszültség a madzagban.
majd a hálózatkezelő fejleszti a hálózatot mi?
oszt' mibű'? ezt is meg lehet oldani, majd nem 20 forint lesz egy kwh, hanem 520. lesz a szolgáltatónál lóvé szarásig, lehet hálózatot fejleszteni egyből, csak akkor meg hoppá... mennyiből lesz tele egy akksi?
akkor abba ne menjünk bele, hogy amikor 4-5 között hazaérnek az emberek, és "egyszerre" dugja rá mindenki a verdát a konnyektorra, akkor mi lesz.
vagyishát persze, működőképes lehet, mert van az a pénz amiért működőképessé lehet tenni, de annyi pénzből 2030ban önbefűzős nájki cipők lesznek mindenki lábán még Ugandában is.
ajcsi légkondival.
és az összes belsőégésű motor akkor is csak a 12-14%-át fogja adni a teljes co2 termelésnek, de legalább jó sok pénzt elkúrtunk arra, hogy lefaragjuk a 12-14-et mondjuk 10-re. Vagy 9-re, tök mindegy, mert két elektronból egy akkor is fosszilisből fog belekerülni a hálózatba. hacsak nem több, mert áram kelleni fog, azt meg erőművel lehet fedezni, nem hektikus megújulóval.
ez az egész villanyautózás addig éri meg, amíg nem találják ki állambácsiék, hogy mondjuk két műszaki között elkocsikázott km után kell majd fizetni jövedéki adót.
legyetek nyugodtak, ki fogják találni, hogy miként lehet megszopatni a villanyautósokat.
kitalálták az lpg-cng-vel kocsikázókra is a kétszer ötven százalék emelést, pedig annál tisztább belsőégés nincs, az tényleg szinte csak co2-t csinál.
majd lesz a villanyra is valami okosság, csak el kell érni azt a szintet darabszámban, ami már feltűnik fent is.
aztán jön a ban-hammer.
azt kellene megérteni, hogy ez az egész szar ami már a nyakunkig ér, egy elég bonyolult globális probléma.
ezt a problémát nem lehet úgy megoldani, hogy kiveszem az egyik (kevésbé lényeges) alkotóelemét, pofozok rajta egy kicsit, majd visszarakom a kakiba, és várom, hogy attól kakaó legyen.
mert nem lesz az.
csak közben telik az idő, és csak egyre jobban telik a szaros tartály.
mindegy, részemről lezártnak tekintem a vitát.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
TeeJay
félisten
Ha el tudnák azt érni hogy valós 600km sima ügy egy elektromos autóval akkor 2hetente is elég lenne tölteni mert a legtöbb ember napi 10-20km-t megy kocsival. Én pl mikor nálam volt Pesten anyám Astrája, suliba vittem vele a gyereket, délután hoztam haza, bevásárlás meg 1-2 ismerőshöz elugrás és havonta ment el 42liter benya és mentem vele 7,8liter átlaggal spórolásan 530-540km körül. TEhát ha lenne most 600km valós hatótávú kocsi akkor nem hogy naponta hanem havonta 1x tölteném esetleg hogy 20% alá ne menjek 2x de ezt akár éjszaka is tudnám tölteni 11kW-al 7-8óra alatt csurig van egy akku szóval ha felteszem este 10-kor reggel 6-ra kész. Ne hidd hogy mindenki minden nap délután 5-kor dugná fel a kocsit mert nincs rá szükség. Még aki napi 50km-t megy annak is kitartana 10napig a nafta 600km hatótávú kocsiban akkor meg elég hétvégente tölteni éjszaka.
Ez lesz hosszú idő mire az emberek hozzászoknak és nem remegnek majd töltő után mikor még 300km hátravan.
Jelenleg városba én is azt vennék feltéve ha nem sok százezer lenne egy 11kW-os fali töltő meg nem 200 ezrek lennének a 3x32A-re bővítés hogy abból 3x16A mehessen töltésre és legyen még a házban delej mosógépnek mosogatógépnek meg klímának.
Aztán számolgattam hogy 15kW-os 100km fogyasztással 600 forint körül kijön a mutatvány és városba amúgy sem kell kihajtani a szemét mert 50-70-es tábla van és lassításkor visszatermel.
Meglátjuk mit hoz a jövő, én azt mondom ha 600km meglesz és fejlődik még a hatásfok simán váltanék elektromos autóra. Pl nagyon tetszik az hogy télen indulás előtt 20-30perccel bentről lakásból be tudnám indítani a hőszivattyút és meleg lesz bent mire leérek.
Ezt belsőégésű autónál benya vagy gázolaj megcsapolással meg 300 ezres állófűtés felárral lehet csak elérni.Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
gorbep
senior tag
A belsőégésű autók gyártása meg fog reccsenni, hirtelen. A vásárlók már most vonakodnak amiatt dieselt venni, mert várhatóan 10 év múlva lehetetlen lesz értelmes áron eladni. Arról nem is beszélve, hogy a gyártók "keményen" dolgoztak mára azon, hogy a mai motorok 150 000 km után gazdasági totálkárosak legyenek. Lassan már csak az első tulajdonosnál jön ki a matek, ha még 100 000 km körül eladja. Ha elkezd esni a a darabszám 1-2 éven belül fordulhat a kocka, hogy az EV gyártás nyereségesebb lesz a gyáraknak, mint az ICE, és ez szerintem lavinaszerűen fog jönni. 2000.08 gyártású Skoda Octaviát (1.6 szívó benzin, központi injektor)nem tudom jó érzéssel semmire sem cserélni. Minél jobban beleásom magam a 10 évnél fiatalabb autók konstrukciós és gyártási hibáiba, annál inkább tanácstalan vagyok. Ez is az EV felé terel. El kell fogadni, minden szempontból ez a jövő. Jókat nevetek a "jön az új világmegváltó akkutechnológia, Li kuka" hozzászólásokon. villamosmérnök vagyok, és kb 20 éve ezt hallom.... Mielőtt ez megtörténne, 10 évvel előbb az RC modellezők már mindent ezzel fognak hajtani, ennek az iparágnak ők a tesztelő, jövőhírnökei.... és ott sincs semmi nyoma bármi érdemi változásnak. Erőművi oldalon is hirtelen lesz nagy váltás.... Kína még 2020 végén beüzemelte a saját kísérleti fúziós reaktorát. kb 5 évet vertek az ITER projectre... Mérnöki szemmel ez a jövő, nem a sztochasztikus megújulók.... és a fúziós erőművekre épülő elektromos világ a jövő.... az áram a jövő Hidrogénje...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
TeeJay
félisten
Fúziós erőmű nem lesz itt még 50évig no para
Akkor is ha lesz majd a 10 legnagyobb országnak maximum mert olyan horror ára lesz hogy más nem tudja kifizetni
Ha a napelemek hatásfokát sikerülne feltornászni és hajlítható fóliára megoldani akkor a kocsik borítása lehetne olyan aztán az utcán állva is szépen feltöltené magát[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
kavalkád
aktív tag
> 10 évvel előbb az RC modellezők már mindent ezzel fognak hajtani, ennek az iparágnak ők a tesztelő, jövőhírnökei
ez lehet régen így volt, de ma már az autógyártók finanszírozzák a fejlesztést, a gyártást és ők nem arra fognak koncentrálni, hogy kereskedelmi forgalomba hozható termékeket gyártsanak, úgyhogy nem hiszem, hogy az RC modellezők előnyben lesznek.
lásd a cikkben említett teljesen úgyszerű megközelítést alkalmazó 4680 -ast, szerintem ilyen nem fog közkézen forogni. -
veterán
“...Feltételezem...”
Na ez aztán... akkor biztos úgy van Többre nem is vagy képes csak feltételezésekre...
A témához:
A tisztán elektromos hajtású járművek sokkal szennyezőbbek, mint a többi.
(A bányászattól kezdve a jármű kukázásáig számolva.)
Nem lokálisan kell megoldani a szennyezést, hanem globálisan. Lehet, hogy egy adott városban tisztább a levegő, de KÍNÁBAN 100-szor szennyezőbb lett. És ugye ugyanazon a bolygón élünk...ezen elgondolkodott valaha is egy Villany autó hívő? Szerintem nem. Úgy vannak vele, “itt nincs füst”, jaj de zöldek, holott egyáltalán nem. A politika viszont eldöntötte, hogy a belső égésű motoroknak “menni” kell. Az elektromos lobbi erősebb, több pénzt tol a törvényhozók zsebébe. Úgyhogy nem lesz más út.HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
enginev3.0
félisten
Hol a hidrogén?
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
<Lacy85>
addikt
válasz HarleyCustom #114 üzenetére
Nem vagyok egyik oldalon sem, szóval nehogy félreértés legyen, de szerintem a kínai légszennyezés szempontjából nem oszt, nem szoroz, hogy milyen autókat gyártanak.
Ott már az elektromos autó láz előtt is katasztrófa volt a levegő, víz, talaj minősége... -
szabi__memo
nagyúr
válasz HarleyCustom #114 üzenetére
-
szaszyka
senior tag
válasz HarleyCustom #114 üzenetére
Jajj, te nagyon okos, már csak te hiányoztál... Bohócok bohóca!
Lenovo Thinkpad X220 :D
-
Samott
addikt
válasz enginev3.0 #115 üzenetére
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Hát ez tényleg hiánypótló írás .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Fall-N
veterán
Fölösleges. Az akku kalibrálása úgy van, hogy nem valós a 0 és a 100 % amit te látsz. Az is kb 20 és 80 közé van beállítva és úgy vezérli az elektronika. Tehát, amikor 0 %-ot elérnéd és kikapcsol a mobil akkor nem merült le teljesen hanem van benne még tartalék. Ugyanúgy ahogy ha feltöltötted 100 %-ra akkor sem valós és nincs teljesen feltöltődve.
A cikk meg tetszett, látszik hogy fejlődik az akkumulátor technológia csak nyilván lassabban, mint ahogy szeretnénk. Idővel lesznek még áttörések.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Ha valaki napi 10-20km-t megy, akkor arra egy 150-200km valós hatótávú autó is elég, hogy 2 hetente töltsd. Azt a napi 10-20km-t egy sima villásdugóról otthon bele tudod tölteni egy este alatt, vagy mondjuk hetente 10 percre feldugod valahol egy gyorstöltőn (mondjuk amíg vásárolsz például). Ez a range anxiety szerintem nagyon túl van tolva.
-
Fall-N
veterán
válasz HarleyCustom #114 üzenetére
Az a baj, hogy te csak a mában gondolkozol. Arra nem gondoltál, hogy az energia ellátás is fejlődik majd? Jó példa a házak tetejére telepíthető napelemek fejlődése. Egy '80-as években használt elemeknél sokkal fejletebbek a mai panelek. Ott ha árnyék vetült a panelre, akkor leállt a termelés, ma meg cella optimalizált panel van, így csak az rész esik ki amire vetül az árnyék. Ezenkívül hallani, hogy mag a panel kialakítása is fejlődik (nem lapos lesz hanem apró gömbök lesznek benne) és mintegy fénycsapda lesz, amiben "cikázik a fény" így növelve a hatékonyságot. Te sem meg én sem tudjuk megjósolni előre mennyit fog még az egész fejlődni. Az árak is mérséklődni fognak az is biztos.
-
nagyúr
válasz #16820480 #122 üzenetére
Igen, ez jogos, csak hogy az emberek nem így autóznak. Például én. Legtöbbször megyek heti max 50 km-t városon belül. Aztán meg bejön valami olyan meló, hogy hetetnte kétszer megyek Pestre, az 800 km/hét. Aztán két hónapig megint nem megyek sehová, csak helyben. Emiatt tarthatnék két autót, de egyszerűbb azért egy olyat tartani, ami mindkettőt tudja. Vagy mondjuk valaki Békéscsabán lakik, és asszonynak eszébe jut két havonta, hogy menjünk már fel az Ikeába soppingolni. Erre nem fog két autót tartani...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Greg-o
csendes tag
Olvasva a hozzászólásokat számomra annyira furcsa hogy még ennyi év után is annyi mindent összemosnak az emberek az autók és környezetszennyezés témával, pedig ezek nem annyira bonyolult dolgok.
A belső égésű autókhoz képest 2 külön kezelendő problémát oldalak meg az elektromos autók. Az egyiket rövid távon, a másikat viszont majd csak hosszabb távon, rengeteg fejlesztés és sok év után csak. És ezt a két témát mindig külön kell kezelni, nem pedig összemosni mint ahogy mindig történik.
A probléma amit rövid távon megoldanak az elektromos autók az a lokális szennyezés a városokban. Itt nem a CO2 a probléma, hanem az NO2 és egyéb égés-melléktermékek, amik szépen megülepednek a tüdőben és szép lassan kinyírnak minket. Enyhébb esetben "csak" asztmás tüneteket, allergiát okoznak, rosszabb esetben jópár évvel megrövidítik az életünket.
Felejtsük el a globális klímaváltozást és CO2 kibocsátást, hogy kínai városokban mennyit szennyeznek, amikor erről a problémáról van szó akkor csak az emberek egészsége a fő szempont és csak a saját városukban, és ezen rövid távon is rengeteget tudna segíteni ha elektromos autóra cserélődne le a városi forgalom. Hosszú távon sem kérdés hogy a belső égésű motorokat soha nem fogják tudni annyira tisztára reszelni, hogy versenyképesek legyenek az elektromos autókkal ennek a problémának a megoldásában.A másik probléma amire MAJD megoldás lesz az elektromos autó, az a CO2 kibocsátás és globális klímaváltozás. Ebben JELENLEG még globálisan nézve nem ad gyógyírt, a gyártás magas CO2 terhe és az országok energia mixe miatt. Viszont nem szabad szűklátókörűen csak arra koncentrálni hogy mi van most, hanem azt kell vizsgálni hogy melyik technológiában milyen fejlődési potenciál van hosszú távon, a jövőt vizsgálva.
Azt kijelenthetjük hogy a belső égésű technológia a CO2 kibocsátás tekintetében elérte már azt a szintet hogy nem nagyon lehet tovább javítani rajta. Érdemi javulás hibrid rendszerekkel van már most is megoldva.
Az elektromotoros - akkumulátoros technológiában viszont még óriási potenciál van. Igen, most még 40.000km-nyi CO2-be kerül egy akkupakk legyártása, de már most ott van a potenciál a fejlődésre és hogy ezt leszorítsák 0-ra. Megújuló energiára áttérés az akkugyáraknál és a beszállítói láncokban, folyamatok fejlesztése és opzimailázálása, stb.
A lényeg hogy 10-20 év múlva ez a technológia CO2 kibocsátás tekintetében is sokkal jobb megoldás lesz a probléma orvoslására, mint a belső égésű technológia.
Ahhoz hogy oda eljussunk azonban rengeteget kell még fejleszteni, és ahhoz az kell hogy az emberek MOST is elektromos autókat vegyenek és fokozatosan térjenek át erre a technológiára.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz HarleyCustom #114 üzenetére
Minden mondatod arany.
Pl. Kínában pont azért kezdték az elektromos autókat gyártani-árulni (államilag agyon támogatni, nem tudom kínai villanyautókról hallottál-e) mert a városokban már vágni lehetett a szmogot.
Milyen bányászatról meg kukázásról beszélsz ?
Szegény olajlobbi annyira gyenge ám (csak jó pár olajcég van a legnagyobb világcégek között), hogy a politikának nincs más választása mint a "több pénzt" (a 10 évig a csőd szélén táncoló Teslával az élen) választani. -
Füleske
addikt
válasz enginev3.0 #115 üzenetére
Ott ahol a szilárd testes csodaakkuk.
-
Samott
addikt
Lazan kapcsolodik: Kétszer annyi akkumulátort gyártunk majd Magyarországon, mint autót
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
altecsóka
tag
Laza propahanta by propahantaügyi büró.
Öt évvel ezelőtt Szélesebbik úr (az Ikarus-tulaj)
biztosra megigérte hogy három évvel ezelőtt tizezerszámra gyártjuk a buszokat boldog-boldogtalannak de legfőképp iránnak....hehe.
Herr göbbelsz csapata csak jelenthetne szillyjartó és
a hasonszőrű főkipcsak haverjainak.DIN 14 040
-
Samott
addikt
válasz altecsóka #130 üzenetére
Az SK Innovation nem egy szeles fele szelhamos tarsasag. Nyilvan megfizetjuk az arat adokedvezmenyben es tamogatasban, de szerintem nem baj hogy ez az iparag is felfut itthon.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
szabi__memo
nagyúr
Téves
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Persze, de amúgy a 800km/hét sem annyira extrém, főleg ha nem gyakran csinálod. Ilyenkor mondjuk beiktatsz menet közben 2-3 töltést arra a hétre egy gyorstöltőnél, a maradék 2 hónapban meg használod ahogy általában.
Nekem nem lenne ez annyira visszatartó erő, bár természetesen ez feltételezi, hogy amúgy vannak út közben töltők, ahol rá lehet dugni a kocsit. Ez itthon nem feltétlen adott (még), de sok helyen már igen. Ha mondjuk 90%-ban kényelmes az autó használata és 10%-ban kicsit kényelmetlen, én inkább a 90%-hoz választanék. -
7Heads Drago
veterán
Naaah azért van probléma a Tesláéknál is.
Arról nem is beszélve hogy hány embernek elérhető egy 20 millió+ autó. Sose lesz így nép autó. Pedig itt ha tenni akarunk a környezetért akkor nem kicsiben kellene gondolkodni. 1,5 milla bele egy téli kerék garnitúra? Vagy 3,2 milla az önvezető rendszer? Ez lenne a követendő példa? Ez teljesen Apple filozófia.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Te azt képzeled hogy a 0 lesz az akku gyártás CO-ja? Biztos hogy lentebb mehet, dehogy 0 nem lesz az biztos.
A jelenlegi autógyártásnak az egyik fő problémája a tömeggyártás. Nem tartós dolgokat gyártanak. Nem lesz máshogy az elektromos autóknál se. Nem motiváltak rá a gyártók.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
ricsi99
addikt
Most komoly ,hogy ezen a zsebkendőnyi területen mindenkinek 500km hatótáv kell?
Nem egyszerübb ,ha uton utfélen van töltő... Csak nézzetek szét mennyi benzinkút van.
Én amikor elektromos bringával jártam melózni 25km kb naponta... (kicsit nagyobb falu volt)
Reggel elmentem ,este hazajöttem... és ha napközben lusta voltam bedugni a töltőt a melőhelyemen éjszaka szépen feltöltött....
Valahogy a lustaságomnak jobbat feküdt a konnektorba bedugni a hossazbbítót ,mint a benzinkúton tőtikézni a benyát.
Ezen felül beszeresztem egy kis napelem/töltő/plusz akksi kombót ,utánna ingyé volt a garázs viltágitás + nyáron fel se tünt a villanyszámlán ,hogy bringázok napi szinten.Szét lehet nézni... volt aki taxizásra használta a villanyautót.. és egyiket se hallotam arra panaszkodni ,hogy em volt napi 1/2 órája megáálni valahol egy kis gyorstöltésre.
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #137 üzenetére
"A jelenlegi autógyártásnak a fő problémája a tömeggyártás. Nem tartós dolgokat gyártanak. Nem lesz máshogy az elektromos autóknál se. Nem motiváltak rá a gyártók."
Ha megnézed pl. a Teslát ott azért nem mondhatod hogy pl. a kezdeti S gyermekbetegségein nem fejlesztettek. Nem véletlenül adtak rá 8 év garanciát.
Tömeggyártás, ez tény. De az hogy nem tartósak a dolgok az a (egyre nagyobb) bonyolultságból és az alkatrészek kifinomultságából fakad (ha nem ilyenre terveznék akkor nem tudná teljesíteni a normákat). Ha nem kell bele egy csomó (rizikós) alkatrész akkor azok nem is fognak elromlani. -
szabi__memo
nagyúr
válasz 7Heads Drago #137 üzenetére
Semminek nem nulla. A kérdés nem is ez
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #137 üzenetére
De ezzel semmi probléma sincs. Nem kell ahhoz 0-nak lennie hogy csökkentsük.
A tömeggyártás a kapitalizmus baja, de ha a jövőben újra fel tudjuk használni a dolgokat és utána még azt újrahasznosítani na az elég jó. A villanyautó pont ilyen.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
válasz 7Heads Drago #135 üzenetére
Jövőre jön az olcsó (tizenegy-két milliós), Golf méretű Tesla. És idén áprilistól az előfizetős FSD.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
szabi__memo
nagyúr
válasz 7Heads Drago #135 üzenetére
Csak fgyelmen kívül kell hagyni a $25.000-es modelt és máris igazad van
-
titán
válasz #16820480 #144 üzenetére
Engem az sose zavart, pedig használok többféle autót. Pedig előtte féltem tőle rendesen, tervezgettem, hogy majd teszek valami telefonos kijelzőt a kormány mögé, vagy valami matricás hudot, de aztán kb. 10 mp-ig volt furcsa, utána tök magától értetődő volt, hogy ott van minden.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
TeeJay
félisten
Nem kell félni mert ezeket a 15milliós elektromos autókat nem sokan engedhetik meg majd maguknak idehaza. Jó lesz ide még 30évig a benzin meg dízel
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
válasz szabi__memo #147 üzenetére
Csak a Kia E-Niro-t néztem nagyobb akkuval jól felszerelt csomag 14millió, állami támogatással 12körül talán
Na pár éve 10 milla körül adták a legfullosabb Mazda6-ot 175lovas dízel motorral
Most meg egy közepes méretű ID3 lesz vagy 15-16milla
Nesze neked zöldek vagyunk meg ez a jövőMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest