Hirdetés
-
Premier előzetesen a Phantom Fury
gp A minap végre elérhető lett a PC-s teljes kiadás, május végén konzolokra is megkapjuk a játékot.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz tordaitibi #299 üzenetére
Maganfuvarozo sztori: de vegul a ceg massal megoldotta a dolgot, nem? Ha nem akkor bizony kenytelenk voltak tobbet adni. Vagy csodbementek ok is.
Hidd el lesz melygarazs, automata kapuval, toltofejjel. Ha megfizeted. De az nem evenete 3e forint lesz, mint most a kozteruleti parkolas. Most is van kiado garazs. Ha tobb igeny lesz ra elobb-utobb epitenek tobbet is. Lakasok is epulnek, mert van ra kereslet.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #297 üzenetére
nezd en belvarosi novekmeny vagyok
80as evek kozepen meg megvolt az ablak alatti dedikalt hely
10 eve mar gyakorlatilag betelt a kornyek
effektive +5 % auto all ugy meg hogy szabalytalanul, raadasul azota folyamatosan felszamoltak a dupla halszalkakat
szoval ez amit a cikkben irt ez sajna igy van
most tort elo a dolog hogy mindenki elfoglalta az ottlakoktol a helyet amugy meg SZABALYZATOT kertel ?
tessek: "Dézsi Csaba András, Győr polgármestere az MTI-nek csütörtökön azt mondta: a rendkívüli parkolási rend bevezetése mellett azért döntöttek, mert a belvárosban a megválasztása óta azzal szembesül, hogy az ott lakók folyamatosan arra panaszkodnak, hogy bár szinte mindannyian éves bérletet vásárolnak, mégsem tudnak nemcsak saját ingatlanuk közelében, hanem gyakran még a teljes belvárosi parkolási zónán belül sem parkolóhelyet találni." -
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #299 üzenetére
ja hogy a lekoszlott fostalicskaval valo kiszolgalast meg videken sem neztek jo szemmel?
nezd en is csak ezt kerem, hogy ne lekoszlott otvarral kommandozzanak Budapest teruleten, igenis van az a szint ami ala nem kellene menni
lassacskan az EV kisteher is elerhetove valik, szoval jo hogy felhoztad... egy budapesti szallitmanyozasba ez a tetel siman belefer, csak akarni kell -
-
Samott
addikt
Sot, mondok jobbat, meg is eri: Megéri villanyautóra váltani a pizzafutárnak?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
7Heads Drago
veterán
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #310 üzenetére
Ne hazudj, nem igertem linket. Kaptal alapokat es abbol levezetest. Ha nem tudod magadnak osszerakni azon en nem tudok segiteni. Az a te maniad hogy ez egy letezo torveny vagy szabalyozas. En ilyet nem allitottam. Ez egy kenyszer, ami a jovoben nagy valoszinuseggel valosagga valik.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
7Heads Drago
veterán
Miről beszélsz? A kolléga direkt kikérte magának hogy itt csak és kizárólag Budapest számít, az "A város".
Győr is csak vidék.
Remélem nem veszed sértőnek, de nem én írtam ezt.
Az egyik cikkben arról írnak hogy Bp-en a parkolást kerületi szinten oldják meg és az igazi megoldást a teljes várost tudná csak megoldani 1 üzemeltető céggel. Vagyis a főpolgármesternek kellene lépnie, nem a kerületeknek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #309 üzenetére
en nem a cegrol beszeltem hanem azokrol akik elszenvedtek ezt a tevekenyseget
egyebkent meg a kisteher az 3-5 ev alatt leamortizalodik, szoval egy 15 evessel kiszolgalni valamit, az egyaltalan nem professzionalis
pl. mi van ha kell egy csereauto mert lerohadt alattad?
de ahogy lattam nem Budapesten toltad szoval en megengedobb vagyok a lepukkant helyeken levo lepukkant autohasznalokkal szemben, csak ne jatsszuk mar azt, hogy egyetemleges jogok alapjan a 15 eves kistehernek kell kukoricas pufit teriteni Budapest belvarosaban, mert nem kell -
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #312 üzenetére
"Az egyik cikkben arról írnak hogy Bp-en a parkolást kerületi szinten oldják meg és az igazi megoldást a teljes várost tudná csak megoldani 1 üzemeltető céggel. Vagyis a főpolgármesternek kellene lépnie, nem a kerületeknek."
Ez mekkor baromság... nem tudom ki írta a cikket de hogy a holdon él az tuti...
Most ha monopólium lenne az termelne parkoló helyet?.. talán akkor ha közvetlen az önkormányzatokhoz folyna be és adómentesen visszaforgatnák erre a célra.
Honnét veszi valaki azt a baromságot ,hogy a főpolginak van ehhez jogköre?Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #312 üzenetére
en azt hittem hogy kepes vagy arra, hogy ezt kontextusba helyezed es elfogadod az igazsagtartalmat, ugy hogy belattattam veled hogy KONKRET szabalyozas mar egy videki putriban is megszuletett
de most tenyleg vissza kell mennem a keresesemhez?
tessek...
https://www.kozszolgaltato.bp13.hu/kozterulet/hirek/20201217-megkezdtuk-a-2021-evi-parkolasi-engedelyek-kiadasat/
"FONTOS VÁLTOZÁS!A 2021. évi lakossági várakozási hozzájárulás (parkolási matrica) esetében lakosonként egy, és lakásonként maximum két személygépkocsira váltható ki az engedély.
A Fővárosi Önkormányzat parkolási rendeletében foglaltakhoz képest a XIII. Kerületi Önkormányzat döntése értelmében a lakásonkénti második parkolási matrica a maximum összeghez viszonyítva 20%-os díjkedvezményű, annak összege BKV vonaljegyhez kötött parkolási óradíj 250-szeresének 80%-a.
A második engedély kiváltásának matematikai képlete
Állandó lakóhely szerinti parkolási óradíj * 250 (éves munkanapok száma) * 0,8 (20%-os XIII. kerületi kedvezmény)"XIII kerulet masodik auto, Ujlipotvarosban 525 Ft / ora: 105e/ev
[ Szerkesztve ]
-
Ne off legyen minden, eszmefuttatásomat közreadnám.
A példában a szénhidrogén alapú energiaforrás végső hatásfokát próbálom reálisan levezetni.
A példában szénhidrogén alapú, pl. benzin energiahordozó lesz a kiszemelt áldozat.
Ennek energiatartalma 8,7kW/l.
Ezt fogom megnézni, hogy az autóban ebből a keréken, a végső láncon mennyi is hasznosul.
Az előállítást, és a benzinkútra, és az erőműbe juttatását a tüzelőanyagnak nem számolom, csak a már ott lévő késztermékkel számolok. Hogy ez a két megoldás energiaráfordításban nem egyenlő az biztos, egy benzinkút hálózat ellátását össze sem lehet hasonlítani a pl. csővezetéken érkező erőművi ellátással de erről nincsenek adataim, ezért nem tudom kiszámolni.
de ennek fejében az erőmű kap egy kis előnyt, lásd lejjebb.Ezt a 8,7kW energiatartalmú energiahordozót elégetve a magyarországi átlagos 32% hatásfokú erőműben, én még sanszot is adok neki mert 50%-ra teszem az erőmű hatásfokát.
Könnyebb számolás végett 6 literrel számolok, a végén kiderül miért.
Ez a 6 liter benzin 52,2kWh energiának felel meg.
Az erőműben ebből kijön 26,1kWh.
Az országos energetikai elosztóhálózat hivatalos mérései szerint a hálózati, továbbítási veszteség 9-12% körül van, vagyis ebből a 26,1kWh-ból mire a konnektorba ér, marad 23,49kWh.Ebből a konnektorból töltsük fel az elektromos autónkat.
Itt mindenki, a weboldalak, a gyártók is szeretik azt harsogni hogy bizony, itt már ez az energiamennyiség kikerül a kerékre mint hasznos teljesítmény.
Hát a nagy ló..faszt, ugyanis ven a töltőnek vesztesége, van az akkunak egy töltési-kisütési hányadosa ami soha de soha nem 1, van az elektronikának vesztesége és van a motornak és a hajtásláncnak vesztesége.
Hivatalos, mért adatok:
Az átlag az 17% vagyis 6 liter benzinből, 52,2kilowattórából hasznosul 19,49kWh.
Milyen érdekes, ez a szám nagyon kevéssé tér el az E autók zengzetes, reklámozott, állandóan harsogott fogyasztásától, ugyanis az átlagban 17kWh/100km.
2,49kWh. Ezt jegyezzétek meg mert kell még ez a szám majd!Namost nekem van egy 21 éves Skoda Feliciám.
A teljes átlagolt fogyasztásom az valahol 5,8l/100km, ebbe benne van kevés város, sok autópálya és nem kevés utánfutózás is.
Autópályán 5,1L/100km a rekordom de ezt most hanyagoljuk.Az autóm VALÓS energiaigényét teljes joggal vehetem ugyanannyinak mint az E autók átlaga, vagyis magához a haladáshoz 17kWh/100km kell neki.
Bizony, a megtankolt 6 liter üzemanyagnak csak a 33%-a hasznosul az autómban.
De nézzétek meg a teljes előbbi E autós levezetést, ott mennyi is...?
37% ? Igen. És ezt nyugodtan elfelezhetjük mert míg én ebből az őszi-téli-tavaszi napokon gatyarohasztó melegre fűtöm a kocsimat, addig az E autósok erre súlyos kilowattórákat kénytelenek elpazarolni.
Vagyis az egész elektromos autókázás az 3, aza három százalékkal fogyaszt kevesebb energiát mint az én 21 éves tragacsom.
Ergo az itteni szájtépés és vita az HÁROM % miatt megy?
Nem hihető? De. Csak ha NEM akarod elhinni, akkor nem is fogod.
És hol van még a példától a már valóban létező, emberi áron megvásárolhtó VALÓBAN 4 liter alatti fogyasztású városi kisautó?
Ezzel számolv, az E autó labdába se rúg.Az egész lényege hogy a városi, centralizált pöfögést szépen kitoljuk máshova, ahol az erőmű működik.Mondjuk egy kis falu mellé, hadd szívják ők a mocskot.
Vagyis ha Pesten beleszarsz a Dunába, az téged ugye nem zavar mert elviszi a víz, hogy mi van Pakson, az meg a pestit nem érdekli.
Érdekes koncepció, nem..?Az egész levezetésem sokkalta pozitívabb ha, mondom HA majd egyszer ennek az energiamennyiségnek a zömét megújulók adják, de itt és most ez még csak álom.
Amit levezettem az a valóság jelen pillanatban.És nehogy bárki is azt higgye hogy a megújulók maga a kánaán, kérdezz meg egy németországi energetikust, miért nincs haja, mert a nyári napelemtermelésük papíron már majdnem fedezi az országos szükségletet, csak jön egy felhő és gigawattokat kell átcsoportosítani, a gyors reagálású gázerőműveket indítani, drága pénzért azonnal a környező országokból villamos energiát importálni. Majd elmegy a felhő és ugyanez csak visszafelé.
Ezeket légből kaptam? Hát nagyon nem.
Valamint, recycling.
2 éve szerettem volna pár darab hibás napelem panelt újrahasznosításra leadni.
Nincs, nem megy, jelenleg semmi megoldás, ment drága pénzért a szeméttelepre.
EZT is beleszámolják a hangzatos napelemes reklámok a megtérülésbe..??Ezekből mindenki azt olvas ki amit akar.
De ez a realitás, nem a zöldülök, úúúdezöldvagyok mantrázása.
Persze barátom. A fotelből.[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Ahha mert jelenleg az a megoldás szerinted hogy az egyik kerület tolja tovább a problémát a másikra. Aztán meg ha nincs több akkor marad az előváros. Ez tényleg jó megoldás. A kerületi vezetőséget csak a kerület érdekli és nem az egész város.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz tordaitibi #316 üzenetére
Az egész lényege hogy a városi, centralizált pöfögést szépen kitoljuk máshova, ahol az erőmű működik.
Azért a végére csak sikerült megértened a lényeget, miután nagyon sokáig küzdöttél szalmabábokkal - már csak azt kellen megmagyaráznod, hogy ebben szerinted mi az a nagyon gonosz.
Egyébként egyszer majd nézd meg, hogy a magyarországi áramtermelés hány százaléka származik olajjal fűtött erőművekből, meg mennyi egyébből, ami nem pöfög ki rákkeltő szennyezéseket a levegőbe.
DRM is theft
-
7Heads Drago
veterán
És?? Samott azt állította hogy Budapesten csak garázsban lesz nem sokára parkolás azoknak akik autót akarnak fenntartani a lakásuk mellet. Amit idehoztál ez hogy támassza ezt alá?
Én csak azt látom hogy van lehetőség nemhogy 1 hanem akár 2 autóra is egy családhoz. És az első autó pedig díjmentes.
Mitől lenne bennem kényszer a saját garázsra? Ami gondolom jópár millás kiadási pluszt jelent "A Város"-ban. Mi itt vidéken ezt nem tudhatjuk.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #317 üzenetére
Nem irtam megoldást...
Csak az idézett cikket "véleményeztem"....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
titán
válasz tordaitibi #316 üzenetére
Már bocs, de ezen számok nagyon nagy része irtó nagy marhaság. Minden számítás a létező legrosszabb szituációkat ragadja ki, és szorozza össze. Nem állítunk elő olajból villamos áramot, a villanyautók átlagos használati vesztesége sokkal kisebb (a kiírt számok a fali Schuko aljzatból töltés hatásfoka).
Hogy valódi számokkal is lássuk:
A villamosenergia-termelés valódi számait sokkal jobban mutatja a CO2 kibocsátási érték. Magyarországon 235g/kWh volt a 2020 átlag. Egy liter benzin a 2400 g CO2. Egy átlagos, jól karbantartott benzines átlagos éves fogyasztása 7l, azaz 16,8 kg CO2/100km. Dízelé 5,5l x 2640g = 14,5kg CO2/100km Villanyautó téli-nyári üzemben átlagban 20 kWh-t fogyaszt, ami 4,7 kg CO2/100km[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
félisten
Már bocs, de vehetek egy használt opel corsát 300-400eFt-ért és marad 19mFt-om tankolni.
Ezzel miért nem számol senki?
Egyébként se láttam életemben egyben ennyi pénzt, úgyhogy hülye is aki ennyiért autót vesz.
Ha lenne egy kis pénzem vennék egy jó 1.9TDI-t ami a világból is kimegy, és tudok ingázni vele Münchenbe Bp-ről minden reggel.
Na, erre mikor lesz képes a villanyautó?
Soha napján kiskedden. -
Köszönöm az elismerést
Az igaz hogy természetesen nem a felvázolt a reális,
viszont a % számok ne mondd hogy nagyjából nincsenek a helyükön.
És itt most mindegy hogy fosszilis vagy atomerőmű a kiindulási pont.Arra próbáltam rávilágítani hogy a népetető marketig az nem mindig az aminek beállítják.
Valahol pár hónapja találtam egy nagyon jó cikket ahol levezették a reális összes paramétert, bevonva a kőolajszármazékkal működő, és az E autók összes szükséges paraméterét.
Lebontva a kőolaj, litium bányászatára, a lepárlás-finomítás és az akku előállítás, a szállítás, az autók összeszerelési, majd üzembentartási körülményeire.
még azt is belevette hogy a benyások ezután olajcserékre szorulnak, szinte mindent beszámított.
És ennek dacára sem annyira rózsás a helyzet mint azt a köznép arcába tolják.És azt se mondják el hogy ha minden támogatást megvonnak majd, mert rohamosan közeleg ez a helyzet, a vásárlási, a parkolási, súlyadó, ingyen töltés, sőt sokkalta drágább lesz 1kWh a kocsiba mint a konnektorba mert nem mehetnek el a jövedéki adóztatás mellett ha nagy tételt elérnek az elektromosok. És ugyanúgy fognak büntetni az otthon nem bejelentett, nem a külön almérőről töltésért mint a gázolaj szőkítésért.
Továbbmegyek, ha direkt emiatt dobtál fel 15kWh/p napelemet a tetődre, saját zsebből! akkor se lehetsz önellátó tankolásilag.
És a többi.
Akkor mennyi lesz az E autó ára? És a fenntartása, tankolása?
És akkor ki fogja venni?
Csak a szűk hobbista réteg.Természetesen rendelettel lehet az e autók vásárlását ugyanúgy kötelezni mint bármi mást. A környzetvédelem nemes ügyére hivatkozva.
Csak akkor az nem életszerű hanem diktatúra.[ Szerkesztve ]
-
-
titán
válasz tordaitibi #323 üzenetére
Az adókat millióféleképpen ki lehet vetni. Attól, hogy hozzászoktunk az üzemanyagárba rejtett adóhoz, a villanyt még nem lesz értelme megadóztatni. Majd kitalálnak valami könnyebben megvalósítható megoldást, hogy ugyanaz a zseton befollyon. Mondjuk megadóztatják a villanyautókat akkumulátorméret alapján. De majd akkor, amikor a technológiai fejlődés azon a szinten lesz, hogy a támogatása nem lesz szükséges. kb 2030, mikorra a villanyautók jóval olcsóbbak lesznek, mint a belső égésű társaik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #319 üzenetére
Ugye videken, vagy akar varosban, nem fizetos ovezetben annyi autot tarolsz a hazad elott amennyit csak akarsz. Fizetos ovezetben ez mar csak ketto, amibol most a masodik tarolasanak koltseget igen durvan megemeltek (errol szolt az idezete amit reklamalsz). Tudom hogy ez megint jovoido, es ennek kezelesevel gondod van, de ezt a jovoben is emelni fogjak (miert ne tennek, az autos kenytelen lesz kifizetni). Ahogy idovel az elso auto kedvezmenyes parkolasa is dragabb lesz. Es megkockaztatom eloszor a masodik auto kedvezmenyet veszik el majd az elso autoet is. Es nezd mar ott is vagyunk amit Samott irt.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#16820480
törölt tag
válasz tordaitibi #323 üzenetére
Tökre nem mindegy, hogy atom vagy benzin a kiinduló alapod Benzinnel nulla darab erőmű üzemel, de amúgy szén/gáz is csak durván a harmadát adja az itthoni energiamixnek, szóval ha azt nézed, hogy mennyi károsanyag kerül a levegőbe, akkor ez elég jelentősen torzítja a számokat.
És ha ezt sikerült bekalkulálni, akkor a benzinnél/dízelnél kezdhetnéd azzal, hogy azt kitermelni, finomítani és oda szállítani ahol beletöltheted az autódba mennyi energiaveszteséggel jár, ha már az áramnál számoltál hálózati veszteséggel meg egyebekkel.Most olyanokról ne is beszéljünk, hogy ha egy napelem farmon baleset történik, az legrosszabb esetben kb azt jelenti, hogy a karbantartó beverte a térdét az egyik panelbe. Ha olajfúró tornyon, akkor meg hetekig ömlik a cucc a tengerbe, kiölve a környék élővilágát...
-
ricsi99
addikt
Ha már forintva számolva értékeled a dolgokat.
Majd ha kifogy/kevés lessz / még éhesebb lesznek egyesek akkor pikk pakk elfogy az a 19 milla.
Vegyen mindenki használt verdát/ erőgépet... amit megveszel kaját ott is az előállitásnál használjanak ilyen gépet , jó lessz ez nővénytermesztésnél állattermesztésnél , mehet ott minden a tescos cuccba.
A buszmegállóban is amig vársz a buszra , takarjon be jótékonyan minden 30-éves ikarus fustje... jót tesz az neked is meg ha esetleg van családod annak is..
A lényeg a della , azzal mivel te tudod a tutitEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ricsi99
addikt
válasz tordaitibi #323 üzenetére
"Akkor mennyi lesz az E autó ára? És a fenntartása, tankolása?
És akkor ki fogja venni?
Csak a szűk hobbista réteg."Pont annyiba mint pár liter oxigén amit elészeretettel lélegzel be nap mint nap.
Éldozz a drága idődből egy órácskát... keresd meg a legközelebbi álltalad legforgalamasabbnak ítélt helyet és annak a közelében űlj le valamire és olvasgass egy órát nyugodtan.
Kiváncsi lennél ,hogy frissen ,jókedvően ,szép élményekkel gazdagabban távozol e ,vagy esetleg úgy ,hogy ez hülye ötlet volt.
Tisztább levegőt/ iható vizet nem kapsz a megtakarított pénzedért... max hozathatsz (valahonnan) ,vagy elmehetsz olyan helyre ahol kevesebben vannak a te szemlétleteddel.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ecaddsell
aktív tag
Hogy valódi számokkal is lássuk:
A villamosenergia-termelés valódi számait sokkal jobban mutatja a CO2 kibocsátási érték. Magyarországon 235g/kWh volt a 2020 átlag. Egy liter benzin a 2400 g CO2. Egy átlagos, jól karbantartott benzines átlagos éves fogyasztása 7l, azaz 16,8 kg CO2/100km. Dízelé 5,5l x 2640g = 14,5kg CO2/100km Villanyautó téli-nyári üzemben átlagban 20 kWh-t fogyaszt, ami 4,7 kg CO2/100kmFogadjuk el, hogy ezek a számok valódiak, de van ami még mindig hiányzik: Késznek veszed, hogy a villamos energia az csak úgy van, pedig nincs, annak előállítása komoly beruházás, komoly CO2 lábnyom és változós hatásfok. Azaz azt is valahogyan elő kell állítani és ha fosszilis alapon működő erőművel teszed ott is csak nagyságrendileg az elérhető energia kb. harmada hasznosul akárcsak a belsőégésűnél (OK, az erőmű hatásfoka picit jobb).
Azaz itt csak áttoltad a döglött lovat a villamos energia előállításhoz.OK, de ne legyen foszilis, legyen pl. atom. Ott is gigaberuházás kell ami évtizedek alatt térül meg/tünteti el a CO2 lábnyomát (egyébként a mi olcsóbb áramunkat most többek közt ennek köszönhetjük, mert az a beruházás már rég elinflálódott).
OK akkor legyen napelem. Ott is gigaberuházás kell (ami vagy azért sok mert tényleg ennyire sok munka/energia kell hozzá vagy mert valakik nagyot kaszálnak rajta).
Már eleve drága a napelem (több mint 1 évtizedre előre kifizeted a villanyszámlád), de ha ki akarod egyenlíteni a napszakok ingadozását vagy hatalmas tárolókapacitás kell mellé vagy nagyon komoly hálózatbővítés (vagyis össze kell kötnöd a termelőket meg a fogyasztókat bárhol is legyenek azok, pl. nagyon sokan ingáznak az elővárosokból/falvakból ahol könnyű az energiát megtermelni a városba ahol tip. napközben dolgoznak; nem kellene így legyen, de most ezen ugorjunk) azaz nagyon sok tartalékot be kell tolni a rendszerbe ami az idő nagy részében kihasználatlan marad.Ezzel a hatalmas fejlesztéssel még mindig csak ott tartasz, hogy a napszakok ingadozását fedted le, de az időjárás változásait nem (borus/nem borus hetek, hónapk, tél/nyár stb.). Azaz ehhez még rengeteg gyors reagálású erőmű kell amit csak az idő egy részében használsz azaz lassan térül meg és nem lesz olcsó ill. a CO2 lábnyomát is lassan hozza vissza.
Nem ok nélkül ugrott meg a németeknél az áram ára és vsz. még ők sem látják a végét.
Aztán van az a munka ahol az elektromos nem igazán opció pl. építőipar (ahol nem tudod előre letenni az infrastruktúrát) vagy áruszállítás/futárszolgálat ill. jó pár szolgáltatás (ahol a töltögetés állásideje zavaró) stb.
Messze nem azt akartam mondani, hogy ne lenne olyan amire az EV nem megoldás, de nem mindenre is és nem a pár másodper alatt százra gyorsuló sportautók és a nem hibrid kellene ide (amit nagyon megy, mert a gyártóknak a hülye szabályozás miatt ott még van profit minimális tényleges fejlesztés mellett).
[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
"Itt kér szót a Tesla energiarészlege, amely háztartási és ipari akkupakkjai mellett invertereket, hagyományos napelemeket és napelemes tetőcsempéket is gyárt."
Ja, tetőcsempe. Gondolom a "roof tile"-t fordította tükörbe a szerző.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Samott
addikt
válasz ecaddsell #331 üzenetére
"Fogadjuk el, hogy ezek a számok valódiak, de van ami még mindig hiányzik: Késznek veszed, hogy a benzin az csak úgy van, pedig nincs, annak előállítása komoly beruházás, komoly CO2 lábnyom és változós hatásfok."
Szerk, segitek, ehune: Mennyi áramot igényel az üzemanyag előállítás?[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Elf
aktív tag
válasz tordaitibi #316 üzenetére
Én nem értek ehhez a részéhez de te úgy tűnik utánanáztél a számoláshoz.
Megtennéd hogy a lenti két képen látható adatokkal újraszámolva mennyire jön ki a végeredmény:
[link]
[link]
Köszi![ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
válasz tordaitibi #323 üzenetére
"Akkor mennyi lesz az E autó ára? És a fenntartása, tankolása?
És akkor ki fogja venni?"Mindenki. Mivel a belső égésű motorokat vagy betiltják ( a németek talán 2030-ra tervezik), vagy úgy felemelik az árát, hogy a villanyautót leszel kénytelen venni. Vagy mehetsz BKV-val, bringával, rollerral, gyalog.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
nagyúr
válasz tordaitibi #323 üzenetére
"Természetesen rendelettel lehet az e autók vásárlását ugyanúgy kötelezni mint bármi mást. A környzetvédelem nemes ügyére hivatkozva.
Csak akkor az nem életszerű hanem diktatúra."Akkor az EURO6 is diktatura, meg a biztonsagi ov hasznalata is, meg a kotelezo katalizator is.
while (!sleep) sheep++;
-
Samott
addikt
Ez egyebkent megint jovoido, de egyre kevesebb a kis fogyasztasu kisauto a piacon. Mert nem eri meg a gyaraknak ilyet epiteni a buntetesek miatt. Egyszeruen nem fer bele az olcso kisauto araba a kornyezetvedelmi birsag. Es ami most 95 gramm azt egyre lejjebb fogjak tolni, tehat nagyobb buntetes lesz igy a hagyomanyos autok dragulni fognak. Mar amig lehet ilyesmit arulni. Ez se egyik naprol a masikra fog megvaltozni, de azert latszik merre tartanak a dolgok.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Elf
aktív tag
válasz ecaddsell #331 üzenetére
Oké, de akkor nézzük hogy a benzin hogyan lett előállítva.,
A benzin előálításához szügséges áram hogyan lett előállítva?
A benzin előállításához szükséges áram előállításához szükséges erőmű előálításához szükséges ..... áh.. elég lesz.
Szerintem érzékelhező hogy bármely tizedes pontossággal meghatározott CO2/Km szám valamilyen formában hazudik.
Kár ezen rugózni. A végeredmény csak attól függ hogy ebből a végtelen fraktálból mennyit veszünk be a számításba és melyeket.Ellenben amikor közlekedünk az egyik jármű mérgezővé teszi a levegőt a másik meg nem. Ez tiszta sor. Nem lehet vita tárgya.
-
pakesz
aktív tag
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20201202/vege-lehet-az-ingyenes-parkolasnak-jozsefvarosban-459992
"A VIII. kerületi önkormányzat adatai szerint jelenleg 10900 szabványos parkolóhely van Józsefvárosban. 2020-ban 17 600 magánszemély autójára vetettek ki gépjárműadót, amiből több, mint 13 000 autót regisztráltak 11 400 lakásban, ezek ingyenesen parkolhatnak egész Józsefváros területén. A többiek saját garázsban, parkolóházban állnak meg. Emellett 1550 lakáshoz egynél több autó van bejelentve, összesen 3300 “többedik autó” van. A 76 000-es lakónépességgel és 44800 lakással rendelkező kerületben tehát a lakások egynegyedéhez regisztráltak parkolási kedvezményt."
amugy kell ennel tobb erveles? majd biztosan egymas tetejere fognak parkolni -
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #316 üzenetére
jo a szamolas(vagy nem jo... ), csak varosban szorozhatod kettovel a dizelt es a benzint
raadasul mint korabban letargyaltuk a modern dizelnel hozzaveheted az egesz motor generaljat par 10e km utan....
ja es mondta barki hogy a vonouzemben kivalo dizelt az autopalyakon barki is le akarja cserelni? -
ecaddsell
aktív tag
OK, korrekt cikknek tűnik. Ha jól értem 3,8 millió autó üzemanyagának finomítása (ez több mint a Mo-i személyautó mennyiség ha jól rémlik) 200 ezer villanyos hajtásnyi befektetést igényel azaz kb. 5% elmegy csak erre (persze van egyéb hasznosuló melléktermék is amitől most tekintsünk el).
Ezzel persze nem látom mi oldotta meg az ingadozó napelem termelés kiegyenlítését és hogyan is működne ipari méretű energiatárolás. Ui. ez a valódi probléma amire jelenleg nincs valódi megoldás.Elf
Sanos igen, mindenki azt ragadja ki ami neki az éppen aktuális széljárás szerint jobb.[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz ecaddsell #331 üzenetére
>> "Ezzel a hatalmas fejlesztéssel még mindig csak ott tartasz, hogy a napszakok ingadozását fedted le, de az időjárás változásait nem (borus/nem borus hetek, hónapk, tél/nyár stb.). Azaz ehhez még rengeteg gyors reagálású erőmű kell amit csak az idő egy részében használsz azaz lassan térül meg és nem lesz olcsó ill. a CO2 lábnyomát is lassan hozza vissza."
na most a sotetzoldek azt allitjak, hogy az EV lesz erre a megoldas, a mi kormanyunk meg azt hogy az EV az az atomra lesz megoldas
en ugy gondolom hogyha nyugaton nem epitenek atomeromuvet akkor igy jo hogy kiegeszitjuk
mindenesetre az okos toltok azok nem olcsobba fogjak tenni az aramot hanem dragabba -
petymeg
addikt
Persze, hogy látszik azért is írtam, amit írtam. 1-2 évtizeden belül realitás lesz, hogy csak villanyautót vehetsz, más nem lesz. Rákényszerítik az embert. (Mellékesen: kíváncsi vagyok, mit fognak szólni a szagértők, ha nem csökken majd a globális felmelegedés attól, ha már minden CO semleges lesz... remélem megérem még.)
Mondjuk én hiányolom az egyéb megoldásokat is. Pl. LPG. Volt LPG-s kocsim, olcsó, környzetbarát(abb, mint a benzin, dízel) mégse buli valamiért. Csak az elektromos, mint egyedüli ződ megoldás. A fenét, csak jó a marketing, meg az a biznisz valakinek.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
ecaddsell
aktív tag
Az igazi megoldás a fogyasztás csökkenése lesz, ami ha tetszik, ha nem úgy tűnik be fog következni azaz az autó sokkal nagyobb luxus lesz mint ma (legalábbis európában, ázsiában nem, jó eséllyel amerikában sem). Egyébként az EU vergődése ebben a témában csepp a tengerben...
Kompromisszum lehetne a pici/olcsó EV felesleges sallangoktól megtisztítva, csak az meg az iparnak nem éri meg (meg néhány embernek nem menő, de nekik már most is van választék). -
ricsi99
addikt
Már rég túlléptük azt a köszöböt ahonnét visszafordítható lenne a dolog.
Most már max a hatásait lehet csökkenteni.
Ez elég ződ lehet..
Pl. LPG-t is ki kell termelni valahonnat és az sem végtelen.+ ugyan akkora rinya volt ,hogy tüzveszélyes ,mint az alupakkra mondják most.
Lehetne ugyan hidrogén is , de azt még nem tudtnak sorozatban gyártani tudomásom szerint.
Ami biztos tökéletes megoldás nincs...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
btprg
senior tag
Ez az infó amúgy honnan van? Azért a zusában se szarják a pénzt, miért érné meg ott az elektromos műveknek defaultból milliós transzformátort adományozni minden nyomorult telekre, hogy aztán majd 20 év múlva esetleg megtérüljön a befektetés? És miért érné meg nekik egy kertvárosi részre akkora táplálást bevezetni, amihez szinte már külön erőmű is kell? Valami itt nekem bűzlik...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
Hát baromi jó lenne tényleg, hogy a gazdagköcsög felvásárol mindent, a többiek meg menjenek ahova akarnak... Nem lennék meglepődve ha fityiszes lennél, mindenki annyit ér amennyije van, úgy-e?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)