- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Honor 8 - tisztelet a kivitelnek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Alig több, mint 100 ezer lett a Vivo V40 SE
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
it Az USA-ban még nem volt rá példa, hogy törvényben védenék az agyhullámokat és a mentális adatokon való nyerészkedés miatt aggódnának. Colorado azonban most lépett, mert túl gyorsan fejlődik a neurotechnológia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fecogame
veterán
Ez egy remek cikk lett
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
-
Füleske
addikt
"Szerintem amúgy a li-ion technológia szőrőstül-bőröstül lesz kukázva 3-5 év múlva.
Bejönnek a szilárd elektrolites akksik, onnantól minden li-ion akksi gyár értéke kb 0 euró lesz."Marhaság. Szilárd elektrolites akkus autót régóta gyártanak, mostanában kukázzák őket Franciaországban és hozzák be pl. Magyarországra. Bolloré Bluecar néven keresd de még mielőtt rohannál venni nézz utána jobban az akkunak. Amúgy ezt az akkut teszik (opcionálisan) az új Mercedes buszokba is. Ha utánanézel az akku hátrányának rá fogsz jönni miért lehet jó buszokba és miért nem jó családi személyautókba.
A fogyasztást meg nyilván egyre több napelemmel és atommal kell főleg megoldani. Tavaly nyáron már túl sok is volt az áram, negatívba ment a nagyker ára.
A szintetikus üzemanyaggal a Porsche foglalkozik, jelenleg 10 dollár egy liter, ez szerintük pár éven belül akár 2 dollárra is csökkenhet.
-
Pzoli2
tag
[link] A Nagy Agymosás – így szennyeznek az elektromos autók
-
TeeJay
félisten
A németek miért nem henger cellákat használnak?
Ott ha jól láttam youtube videókból nagyméretű fémkazettás akkukat pakolnak egymás mellé és úgy sokkal jobb a helykihasználás.
Ezek szerint mégse?Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Nagyon jó cikk, gratula a írónak!!
Az azonnal kiderül hogy Elon Muskot lehet szidni, szeretni, utálni, de hogy a tevékenységével örökre beírta magát a föld legnagyobb emberei közé, és ez úgyérzem vitathatatlan.
Témára,
nagyon jó a koncepció. nem biztos hogy pontosan ez és így a jövő de hogy tételeket, ötleteket meríteni fognak ezekből az 101%
Sokan hőbörögnek hogy nem fogja bírni a hálózat a villanyautók töltését.
Persz hogy nem ha holnapra minden autó villanyos lenne.
de ugyanez volt a benzines kor hajnalán, ma meg 20 kilométerenként van benzinkút.
Bármilyen fejlődés időbe, roppant sok időbe telik. A végső koncepció (szerintem) közel fog járni Musk elképzeléséhez. Megújulók, termelnek, akár a föld másik felén, már elviekben lefektették a kontinenseken átívelő nagyfeszültségű DC távvezeték alapjait. Valahol mindig süt a nap és fúj a szél.
Természetesn nem maradhat el egyelőre a sabil alap, és véleményem szerint ennek atom alapúnak kéne maradnia. De ez ismétlem az én véleményem és tévedhetek természetesen.Az az ötlet hogy a most már megfelelően nagykapacitású akkukat a kocsikba nem csak autókázásra hanem visszatáplálásra és rendszerszintű balanszolásra is használják, nos ez nekem egy nagy ötletem volt 15-20 évvel ezelőtt.
csak komoly szakmai fórumokon lehurrogtak hogy hülye vagyok.
Lehet az idő majd engem igazol mert abszolút életképes. Az autók 1-2%-a van max. az utakon, a többi az parkol, áll éppen.A recycling, az valóban gyerekcipőbe jár.
Nemrég próbáltam 70 m2 hibás napelemnek helyet találni, nemlegesek a válaszok. Most még.
de ki fogja forrni magát ez is.A cellaszintű vitához nem tudok hozzászólni, a litium alapúak jelenleg tarolnak, és progresszíven megy le az ár is. Vannak más, életképesnek tűnő próbálkozások is, szintén a jövő fogja memutatni melyik, hol, milyen alkalmazási helyeken, eszközökbe fog jól teljesíteni.
Valaki keresett egy litium akkus cikket, nem tudom hogy ezt kereste-e, amit pár éve írtam ide a PH-ra. Ha nem akkor sorry.
Semmi önreklám, 17ezren már amúgy is elolvasták reklám nélkül , akit érdekel olvasgassa végig: [link] Bár ahogy elnézem az újabb LTO és egyéb fejlesztéseket, erős korrekcióra szorul a cikkem.[ Szerkesztve ]
-
aDamker
aktív tag
Marha jó cikk lett. Biztos sok munka volt, de megérte, minőségi cucc lett!
-
szaszyka
senior tag
Csak egy kérdés: az autósok hány százaléka megy évente 30-35-40.000Km-t, mint te? Az autósok hány százaléka vezet dinamikusan/élvezi a vezetést ( "a vezetés élménye, jajj"), és nem a szükséges "rosszként" éli meg? Feltételezem, hogy 5-10%-nál nem több. Ezek szerint valószínűleg te az autósok kisebbségéhez tartozol, a nagyobbik részének pedig tökéletesen megfelelne egy elektromos autó, akár teljesen önvezetve is...
Lenovo Thinkpad X220 :D
-
zolko74
tag
A szomszédom megoldotta a problémát. Tele pakoltatta a háztetőt napelemmel, majd vásárolt 2 db ugyanolyan színű elektromos autót. Amíg az egyik töltődik addig a másikkal közlekedik...
-
babosmiki
addikt
Nagyon komoly lett a cikk, le a kalappal!
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
vicze
félisten
A forma gyakorlatban lényegtelen, mindegyik csak egy hajtogatott papírlap. A hengeres előnye különösen a 2170-nek hogy egyszerűen és így olcsón gyártható. A hengeres forma miatt itt a legkisebb bármilyen hiba lehetőség és ez a legbiztonságosabb jelenleg.
Egy téglalap formánál pontosan egy Note 7 eset történhet meg és ez egy autó esetében nem vicces. Ki lehet küszöbölni a vastagsággal, de akkor a sűrűség csökken.
Gyakorlatban lehet bármilyen forma, amit egy papír rolniból fel tudsz tekerni.
A tökéletes a hexagon lenne meg kb. az egyik legköltségesebb is, minimális nyereséggel a hengereshez képest.A sok kis cellának van egy olyan előnye is, hogy sokkal könnyebb újrahasznosítani, mert a cellák töredéke használódik el valójában és így nem kell mindet cserélni.
-
bul07
nagyúr
Ez a jön a fejlesztés ilyen olyan szuper lesz- 3-5év, aha
Ezzel csak a lufit fúja, mert 5év múlva majd lehet mondani hogy van újabb és az a cél lett a fő és kell 3- 5év
Közben meg megy a kisebb fejlesztések, amivel meglévő technológiát toldozgatják teszik hatékonyabbá( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TeeJay
félisten
Ja tényleg ilyen hajtogatott papírlap szerű valami volt amit a gép feltekert oválisra majd kilapította és ment ilyen fém kazetta szerű izébe. Amúgy pont számoltam hogyha mondjuk átlag 500 km hatótávot elérnének egy elektromos autóval és sikerül olyan akkut kihozni ami 800 újratöltésig hozza kb. a gyári értékét akkor 400ezer km-ig nincs nagy gebasz az meg azért bőven elég a legtöbb embernek
Engem csak az aggaszt az elektromos autókkal hogy jelenleg 1,5liter benzin áráért lehet velük 100km-t menni ami még javulni fog ahogy fejlesztik csak éppen ha egyre több elektromos autó lesz állam bácsi ki fog rá vetni valami jövedéki adót és máris ugrik a megtérülési számítás.
Jelenleg szép és jó hogy otthon fogom és ha van 3 fázis akkor 3x16A-en 11kW-os töltést is el tudok érni és akkor a pár év múlva átlagos 100kWh akkut fel lehet húzni nappali áramon is 3800 forint + veszteség nem tudom mennyi töltéskor és abból lehet majd menni 15kW/100km fogyasztással 650km-t csak ez tuti nem sokáig lesz ígyMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
zone
őstag
"a Panasonic lassan megközelíti 300 Wh/kg-ot"
A linkelt cikkben sehol nem szerepel a 300. A Model 3-ban a 2170 cellák energiasűrűsége 150 Wh/kg... [link] (14-15. oldal)"2022 végére ígér 360 Wh/kg-ot" - hát persze, de amúgy összehasonlításként:
benzin 12900 Wh/kg
dízel 12700 Wh/kg
biodízel 11700 Wh/kg7 éves cikk: [link]
"a nagyobb űrtartalom pedig nagyobb energiatárolást tesz lehetővé – a Tesla csak az új formátumtól 16%-os hatótáv növekedést vár"
5x nagyobb térfogat = 5x több tárolt energia, eddig ok, de ettől miért nő meg a hatótáv?[ Szerkesztve ]
YouTube - https://goo.gl/bCKFYP
-
PistiSan
addikt
Nagyon érdekes cikk volt, számomra sok új információval. Köszönöm.
-
Persze, ez nagyon szépen hangzik, de ha csak az utcamat nézem, van 38 család, ebből csak a fele vesz villanyverdat, az 19, ebből tíz egyszerre tölti az autóját (ami mindig inkább 15 felett lesz)... Aztán van pár utca a városban, még pár város az országban...
Ertsetek már meg, hogy most is nyög a hálózat, ha erre összességében raraksz hektikusan jelentkező +50% terhelést, akkor osszeborulhat az egész.
Rendszerben, globálisan nézzetek a helyzetet, és úgy próbáljátok meg kezelni a problémát...Volt egy komment, hogy lehet fejleszteni a hálózatot.
Persze, lehet, kérdés, hogy mibol, és honnan akasztasz le annyi embert aki ért is hozzá, honnan szerzel annyi transzformatort, hova rakod, és mibol építesz mögé erőművi kapacitást.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
ecaddsell
aktív tag
"a Panasonic lassan megközelíti 300 Wh/kg-ot"
A linkelt cikkben sehol nem szerepel a 300. A Model 3-ban a 2170 cellák energiasűrűsége 150 Wh/kg... [link] (14-15. oldal)
"2022 végére ígér 360 Wh/kg-ot" - hát persze, de amúgy összehasonlításként:
benzin 12900 Wh/kg
dízel 12700 Wh/kg
biodízel 11700 Wh/kgEnnek a hasonlításnak semmi értelmi sincs. Itt is teljes rendszert kell nézni az elektromos hajtás meg jóval kisebb tömegre/térfogatra mint a benzin/dízel.
Lehet az elektromos hajtásrendszer tömegre/térfogatra már tudná ugyanazt 1000Wh/kg-al.
Ezt utálom ebben a történetben, mindig kiragadnak dolgokat (másokat meg elhallgatnak) annak a függvényében mit kell marketingelni a profithoz.
Ehhez hasonlóan lett nulla kibocsátás meg tiszta energia az elektromos. Ja ott meg azt nem nézik, hogy az áram nagy része most fosszilis erőművekben terem (nem a vezetékben amivel töltik az autót) és amikor nem pl. napelem esetében azt is le kell gyártani, el kell szállítani, telepíteni majd karbantartani, lebontani elszállítani majd újra hasznosítani stb. stb.
Amikor meg a teljes rendszert kell nézni akkor mindenki az aktuális széljárásnak megfelelően csúsztat, elhallgat dolgokat meg önigazol némi hype-al fűszerezve.
-
#16820480
törölt tag
Amikor benzinkutakat kellett építeni, azt miből csinálták? És honnan akasztottak le embereket hozzá, akik kitalálták, megtervezték és kivitelezték?
Most komolyan, mintha minden más megoldás csak úgy kipattant volna a földből, és nem kellett volna költeni rá meg fejleszteni 50-60-80 éve hogy nézett ki a benzinkút hálózat? Biztos akkor is voltak emberek, akik azzal érveltek, hogy hát a lovat bárhol megetetheted, tankolni meg 3 helyen tudsz az országban. -
aramis00
tag
Az európai energiamix témában érdemes frissíteni az információkat:
1. Eredeti cikk: EMBER,
2. Egy nagyon jó magyar nyelvű összefoglaló cikk: dr. Papp Lászlótól.
Nagyon gyors az átállás, eltolódás a megújulók felé. Sok munkával ez tovább fog gyorsulni.3. Ha napi szinten szeretné követni valaki a változásokat, több ország esetében erre is van lehetősége: szintén László cikkjét tudom ajánlani.
[ Szerkesztve ]
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.
-
félisten
Nagyon jó cikk, minden elismerésem érte!
Egy apró megjegyzés:
"Hosszú persze az út a Tesla cellahálózatának teljes kiépítéséig, 2025-re mindenesetre 50 dollár környékére eshet a kilowattonkénti ár"
Ez nem kilowattÓRÁNkénti ár lenne helyesen?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
"elméletileg ha 4*25%ot töltesz bele, akkor az lesz egy ciklus (100%).
ha 2*50-et, akkor meg az.
szóval elméletileg tök mindegy, hogy 2*50, 4*25, vagy szélsőséges esetben 1*100-at töltesz."NEM, NEM, NEM!!!
A töltés / elhasználódás nem lineárisan alakul! Ha 2× töltök 30-80%-ra, az SOKKAL kisebb igénybevétel, mint a 0-100%, és a 4× 25-50% még kedvezőbb!!! Amúgy meg a 80%, amit emlegetnek, szintén nem egy önkényes érték, kb. itt változik meg alapvetően a töltés fizikája, innen NAGYON megugrik az elhasználódás mértéke. 3,92 voltos feszültség fölött 0,1 volt emelkedés kb. kétszeres elhasználódást okoz.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Vicze1-hez csatlakozva:
"Amúgy pont a németek grafikonját nézzük, és pont a németek voltak azok akik Fukushima után minden nukleárist leállítottak"
Messze nem állítottak le mindent, csak beindították a folyamatot, a tervezett időpont szerintem 2022 vége. Mondjuk az eddigi kapacitáskiesésnek is elég durva következményei vannak, aminek ráadásul nem csak Németország látja kárárát, sőt...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Füleske
addikt
Kb. az ilyen kísérleti gyártás lehet, mert a német gyártók jelenleg a kínai, dél-koreai akkugyáraktól függnek. Amúgy pl. a Nissan Leaf akkuja is tasakos már a kezdetektől, van is vele gond mert nem fűthető/hűthető, így "gyorsan" (6-8 év alatt kb. 30-40 %, EU átlag éghajlaton, trópusi égövön vannak extrém esetek is) degradálódik. (Tesla kb. 10 %)
-
Ciklusok számolásának módszerére írtam, hogy 1*100 is egy ciklus, meg 4*25 is egy ciklus. 6*33 meg (2% híján) két ciklus.
utána meg ezt írtam:
"viszont mint látszik az ábrán, az akksi jobban szereti a 25-50%os töltöttséget."
Szóval mindketten ugyan azt mondjuk
Én maradok a bevált 20-25 közé merítem, és 75-85 közé töltöm gyakorlatnál.
mod:
arra adhatna valaki választ, hogy ha a telóhoz adott töltő gyorstöltéssel nyomja az akksit, akkor az károsabb-e mintha simán rádugom usb-re, és lassú töltéssel töltöm. Vagy netán épp eme utóbbi károsabb.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Noukoum
veterán
válasz ecaddsell #78 üzenetére
És a napelem csak villanyautót tölt? Ja hogy az egész család áramellátását szolgálja? Ja hogy 95%-ban újrahasznosítható és az előállítása is kifejezetten környezetbarát?
Meg kéne érteni hogy vannak tények. Elhiszem hogy sokaknak ez nem tetszik, de ezek ott vannak ha akarjátok ha nem. És baromira unalmas hogy meg akarjátok magyarázni hogy nem úgy van az. Egy ismétlem egy értelmes dolgot nem olvastam azzal kapcsolatban hogy a hagyományos autók miért környezetbaratábbak mint a villanyautók. Több ezer hsz volt rá, még sem sikerült a szokásos tévhiteken túllépni. 2021 és még mindig itt
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
félisten
Oké, akkor a további tisztán látás céljából, talán hasznos:
Nagyon eltér a felhasználói és a technikai ciklus.
A felhasználó számára nyilván a kinyerhető üzemidő a fontos, amiben voltaképpen mindegy, hogy az adott coulombszám hogyan megy át (a használat szempontjából nyilván nem az, de most nem erről van szó), az akku számára viszont egészen más az egyébként egyforma elektronok hatása 4 volt fölött és mondjuk 3,8 volton.
A paraméterlistában megadott ciklusszám elvben a 0-100, tehát az akku számára teljes ciklust jelenti, ami az egyszerűség kedvéért legyen egyenlő kapacitás × ciklusszámnyi kumulált töltésmennyiséggel.
Igenám, csakhogy ennek akár a 10-20-szorosa is kihozható az akkuból a teljes élettartama alatt, ha mindig a "középső" tartományban töltjük. Azt nyilván a felhasználó szokások határozzák meg, hogy erre van-e lehetőség (vélhetően nem akarunk Budapesttől Siófokig tízszer megállni tölteni), de bizonyos helyzetekben van realitása a szélsőséges felhasználási módoknak is.
Két példa:
1. Elektromos hajó. Lehet, hogy az akkupakk megy a kukába, de kifacsarom belőle a névleges kapacitás 120%-át is, hogy beérjek a kikötőbe a vihar előtt és ne az egész hajót kelljen kidobni,
2. Ismerek olyan iparik felhasználást, ahol a LiIon akkuk alig 20%-os kapacitását használják ki -- nem probléma a rendszeres rátöltés, de rettenetesen fontos, hogy a kondíciójuk stabil legyen. (Persze tervezett kalibrációs ciklusok beiktatásával.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Füleske
addikt
A másik dolog hogy nagy valószínűséggel ugyanilyen ütemben fog terjedni a napelemes hálózat. (valószínű V2G - vel kombinálva) Van kb. 30-40 év a teljes rendszer átalakulására. (15-20 évig még árulnak új benzin/dízel autókat + ugyanennyi a meglevők kifutása. Ez ösztönzőkkel/tiltással igény szerint akár lehet gyorsabb is, hosszabbításokkal akár lassabb is, de átlagban szerintem ez a reális)
-
PitLee
őstag
Napelem miatt kerül az energia termelő rendszerbe egy bizonytalansági faktor, magyarán tartalékot kell képezni rá, lesz olyan erőmű ami csak termeli a gőzt és arra vár hogy ha Jóskapaucslakon 2 órára besötétül akkor ráeresszék a generátorokra gőzt, ez a készenlét nincs ingyen lásd a la német energia rendszert.
Az autós vita meg ott kezdődött, hogy a globális co2 csökkentésére nem az elektromos autók hájpolása a jó válasz, nem erre kéne súlyos milliárdokat elfeccőlni, van lehetőség sokkal hatékonyabb elköltésre is.
[ Szerkesztve ]
-
Mercel
senior tag
Szuper cikk lett, köszönjük.
Tetszett, hogy alaposan körbejárta a témát és még közérthetőre is sikerült.
Még több ilyet, akár más témában IS ! : )Marcel
-
Mercel
senior tag
Ahogyan én tudom (az összes infó erre mutat) a gyorstöltés nyírja az akkut rendesen.
(Nem véletlenül van pl. hogy a Samsung a kínai gyártókkal ellentétben a technológiai fölénye és tapasztalata ellenére is csak szemmel láthatóan vonakodva és kisebb mértékű ütemekben áll rá az esztelen töltési kapacitás növelésre.Ahogy az sem, hogy pl. az Tab S6 tabletjükben eldugva ugyan, de van egy menüpont ami óvatosan fogalmazva írja, hogy ha nem akarod nyírni az akkut, akkor itt tudod kikapcsolni a gyorstöltést, ezen kívül megállítja a töltést 85%-nál, de közben a placebo hatás kedvéért 85%-nál is teljes töltést mutat. )
Marcel
-
PistiSan
addikt
ezen kívül megállítja a töltést 85%-nál, de közben a placebo hatás kedvéért 85%-nál is teljes töltést mutat. )
Én pont így képzelem el az összes telefon, egyéb cucc normális működését, az elektronika oldja meg helyettem ezt, mutasson 100%-ot ha kell. Egy OnePlus3-mas készülékem van, 2016-ban vettem, a hozzáadott 20W-os gyorstöltővel töltöm 10-15 %-ról 100%-ig kb 2 naponta (1-2 havonta kikapcsolásig merítem), amíg 1 napot kihúz az akku addig én továbbra is használom a telefont, hardveresen kezd már elavulni, sokan már a 3. telefont használják ennyi idő alatt, szóval igen keveseket érint szerintem az akku elhasználódásából adódó csere.
-
Noukoum
veterán
Akkor mire kell milliárdokat elfeccőlni? Olyat mondj ami megéri a cégeknek, a fogyasztóknak, és a környezetnek. Na ha ez megvan dolgozd ki részletesen, és próbáld meg elmagyarázni a világ vezető rétegének hogy így kéne csinálni. Hajrá.
Az hogy ez az autós vita miért van és olyan amilyen abba inkább bele se menjünk mert jól mutatja az ország lakosságának színvonalát.És a villanyautózás alapvető célja a város levegőszennyezettségének csökkentése. Az már csak “mellékes” hogy a személyautózás által kibocsátott co2 a felére esik, évtizedek múlva meg a negyedére.
Milyen ágazatban várható hasonló mértékű csökkenés? Sehol? Értem. De milyen rossz ez a villanyautó ugye.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Az a probléma, hogy nincs 30-40 év.
Jó eséllyel már átléptünk a 24. órán, és nemhogy 40, de 10 év sincs cselekedni, amit most teszünk az már csak az nyakunkba szakadó szar mennyiségét fogja csökkenteni, és jelen állás szerint 2080 környékén lehúzzuk a rolót. De lehet, hogy 2070ben, de ne tévesszen meg a dolog mert már 2050ben reccsen a civilizáció.Ne felejtsük el, hogy a globális co2 kipöfögés az kb 12-14%ban a belsőégésű motorok számlája, de az is lehet, hogy még kevesebb, mert ha a kérődzők metán-kibocsájtását 22-vel felszorozzuk... de nehéz politikailag megindokolni azt, hogy "ne egyé' hamburgert".
Ugye.
Szóval ezt a 12-14%-ot akarjuk lefaragni, mert ezt lehet vörös posztóként mutogatni a választónak.
Ebbe döntik bele a valutamilliárdokat, ahelyett, ennek az összegnek a töredékét arra fordítanák, hogy a 40-50 éves erőművek turbináit újra cseréljék, és az addigi 28-30%-os hatásfokról mondjuk 38-40%-ra húzzák az erőművet. Ez szotyipénz ahhoz képest amit elektromos autó vásárlás-támogatásra fordítanak.
És hopp, ugyanannyi fosszilisből lényegében kb 30%-al több áram keletkezik.
Az eddigi egyetlen értelmes dolog, hogy a hajókat szabályozták, és tavaly óta nem mehetnek kvázi nyersolajjal, hanem csak csökkentett kéntartalmúval.
Szóval lehet vergődni itt a belsőégésű vs villanyautó témával, csak igazából ha minden belsőégésűt villanyra cserélünk, akkor is jó esetben (nagyon jó esetben) felezzük a kibocsájtást, de véleményem szerint a mondjuk 13%ból lesz 11.
Azaz a 100%ból csináltunk 97-et. És akkor ebben még sehol nincs benne a hálózatfejlesztés ami azért nem két kiló rezet és alumíniumot jelent...
Faszán nagy fejlődés volt.
thumbsup
Ellenben ha normálisan, nem politikailag, hanem szakmai alapon döntenének a pénzekről, akkor a fosszilis globális 50-55%-ából lehetne csinálni 40-et egyszerűen azzal, hogy turbinát cserélnek. Aprópénzért.
Azaz a 100-ból 90-et. Vagy még kevesebbet, mert a fejlesztés miatt ugye...
Ez meg lehetne lépni szerintem max három év alatt.Szóval igaza volt a kérdezőnek akkor, amikor feltette a kérdést, hogy képesek vagyunk-e egyáltalán logikus döntést hozni.
Elbaszott egy faj ez, és könnycseppet nem fogok hullatni amikor eltűnik a süllyesztőben.
mod:
linket elfelejtettem
[link][ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
kavalkád
aktív tag
jó cikk, informatív és érthető.
-
szabi__memo
nagyúr
Nagyon jó cikk! Köszi szépen!