- Mobil flották
- Realme GT 5G - versenyképes
- Magyarországról is elérhető a Xiaomi Pay
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- iPhone topik
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Naaah azért van probléma a Tesláéknál is.
Arról nem is beszélve hogy hány embernek elérhető egy 20 millió+ autó. Sose lesz így nép autó. Pedig itt ha tenni akarunk a környezetért akkor nem kicsiben kellene gondolkodni. 1,5 milla bele egy téli kerék garnitúra? Vagy 3,2 milla az önvezető rendszer? Ez lenne a követendő példa? Ez teljesen Apple filozófia.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Te azt képzeled hogy a 0 lesz az akku gyártás CO-ja? Biztos hogy lentebb mehet, dehogy 0 nem lesz az biztos.
A jelenlegi autógyártásnak az egyik fő problémája a tömeggyártás. Nem tartós dolgokat gyártanak. Nem lesz máshogy az elektromos autóknál se. Nem motiváltak rá a gyártók.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Egy hétköznapi embernek nem elérhető egy 25 millás 500km-es villanyos.
Egy hétköznapi család max 5-10 milla között gondolkozik. Ott melyik autó tud 500-at?
Sőt ha lakást és családot épít beéri egy 10-20 éves darabbal is.
Itt ez a gond.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
A legtöbb dolog csak rád van tukmálva és senki se kérte.
Csak ha bonyolultra van tervezve könnyeben romlik és van esély rá hogy veszel újabbat.
A mostani "ÚJ" autók legnagyobb problémája szerintem a szoftver lesz. Telefonon, tv-n jó ha pár évig jó. Egy iPhone jó eséllyel elfut 5-6 évig. De autónál ez semmi. És ha valami online van-lesz akkor az fertőződhet is. Én személy szerint nem kértem senkit se rá hogy minél bonyolultabb legyen az új cucc amit veszek. Persze a legtöbben abban hisznek hogyha bonyolultabb akkor jobb is.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nem. De nem is jut mindig eszébe a töltés se. Most egy teloval könnyen vagyunk. De az autó az más tészta. Egy 200 km hatótávú télen beesik 100-130 km-re illetve ahogy öregszik még romlik tovább. Én csak kérdeztem valamit a kollegától. Sztem legalább a 300-400 km kellene.
A 200 km-es autó táv az csak városi bevásárló kocsi nekem. Olyan ez nekem mint amikor az egyik kezedet hátra kötik és szaladj.... Nem szeretem az ilyent. De ez én vagyok.Nem tudok róla hogy kötelező autót vásárolni / használni.
Itt most ne ragadjunk le az autóknál. Mik a lehetőségeink ha váltani akarunk vagy kell? Vagy veszed a régit ami kopott vagy veszed az újat ami most szép, de bonyolult.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
+1
pakesz: Jelen. Szóval gyászhuszár vagyok. Hanem hova kérlek?
Persze ha nem a városi polgár alá megy a korom akkor azon kívül bárki más nyugodtan szívja. Mellesleg a CO és NOX kibocsájtása nem csak a dízelnek van, de mivel az nem látható az már így nem is érdekes. Szép hozzáállás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
1. Én nem évi két alkalommal utazok messzire.
2. Pár éve még csak a pc fagytak álltak be a vírusoktól. Jelenleg a telok,tabletek a slágerek. Gondolom a következő lépés az okos otthon, meg az e-auto lesz. Vagy szerinted milyen védelem van az ilyen rendszerekben? És bőven elég ha csak annyit csinál hogy pl leállítja a töltést az autónál, vagy nem tudsz otthon fűtést indítani. Reggel indulnál az autóval és nem tudsz. A Mercinél dolgoztam 5 évig és a az autók vezetékelése már ennyi idő alatt is sokkal bonyolultabb lett és problémásabb. Nem hiszem hogy érdeke lesz a gyártóknak megbízhatót gyártani.
Sőt nekem azt se magyarázza be senki se hogy normális a Tesla gyorsulása. 3-4 mp alatt 100 km/h lenni. Ez hol környezet- és emberbarát?Csak marhára nem mindegy hogy az óvoda előtt tolod ki, vagy ott ahol a madár se jár.
Olvasd a 98# hsz-t. Nem mellesleg ahogy nekem nem kötelező megvenni a drága bonyolult termékeket másnak se kötelező a szmogban élnie. Te írtad. Én ezt is próbálom tenni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #196 üzenetére
Akkor nézik a magyart: [link] Áfásan az már 18 milla felett van.
És csak néhány pluszt kértem amit muszáj: vonóhorog+téli kerék+fali töltő
És már ott vagy 20 millánál. Ez áfás már, de a hétköznapi ember az kifizeti az áfát is, szóval ne a nettót nézzük.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Sajnos. Nem értem hogy miért nem büntetik az olyanokat akik szemmel láthatóan füstölnek.
Minek van a műszaki vizsga? Kb mint az eredetiség vizsga.... attól még simán lehet lopott.
MaCS_70: Sajnos az idő az nagyúr.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #221 üzenetére
Gumit azt talán, de felnit azt nem.
Normál autóra majdnem mindegy mit veszel, az elektromosoknál tudtommal más a helyzet, de javítsatok ki ha nem így van. De a fali töltőt akkor se hagyhatod el. Sehogy se fog kijönni 19 milla alatt. És miért 13 milla a másik véglet? Az már elérhető egy egy normál családnak átlag fizuval? Nem az a pár %-ot kitevő gazdag ember Teslája fogja megoldani a városi szmogot.
Persze a másik oldalon meg ott van még mindig az elektromos rendszer fejletlensége is. Hiába lenne most hirtelen egy 250km hatótávú fapados jó elektromos a piacon mondjuk 7 milla körül, ha nem lehetne otthon tölteni tömegesen mert nem bírja a hálózat.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nem arról volt szó hogy a városban van a szmog? Én mint vidéki legyek zöld, de az aki bent él a városban az maradhat CO huszár? A nagy tömegek amúgy is a városban panelben élnek ott kell megoldani a helyzetet. Nálam alap hogy a 7 kw-os töltővel számolunk mivel nem fél napig akarom tölteni az autót. Mennyire megoldható hogy ekkora mennyiségű áram felvehető legyen a panel erdőben? Én nem vagyok ilyen ügyben tájékozott, de kíváncsi lennék rá.
sheratan Életszerűbb lenne ha népautókat számolnánk. Nem olyant amiből kevés fut az utakon és drága is. Természetesen ez nem neked szól, hanem az egész fórumnak. Szerintem a 13 millás autó is drága. Nekünk biztosan. (magyarok)[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Dottorei #235 üzenetére
Én tudom hogy nem csak ott a gond. De egyesek itt ezt erőltetik mivel ott élnek és a szmog a városban van. Persze az senkit se érdekel hogy ezért a szmog nagy részéért ki vagy kik a felelősek. Az autósok, a gyárak vagy a város esetleg az állam vezetése. A szmog nagy mértékben csökkenthető lenne elkerülők építésével illetve ha nem lennének fizetősek. Pl az M0 az alul is van tervezve és nen is ingyenes a teljes vonalon, és nem is ér körbe. De pl Kecskeméten is fizetős a használata. De persze biztos lenne még más lehetőség is, csak abban nincs akkora bevételi lehetőség mint az E autóban.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Jah értem vegyek egy 18 millás autót ami melle bármilyen mezei relé jó... Teljesen logikus. Mint írtam is vidéken élek. Ha nem akarok nagy dolgokat berakni az autóba kell a vonóhorog. A gumit meg felnivel együtt értsük. Se a felninek nem jó az állandó szereltetés, se a pénztárcámnak. És akkor még meg lehet említeni költségként az elektromos hálózat fejlesztését is. Nálam jelenleg elég volt eddig a 16A. 3 fázis bekötése is plussz lenne amire amúgy jelenleg semmi szükségem sincs.
Az előzö hsz-mhez +: a panelek közé kiépített töltés ára jóval magasabb lesz, mintha ezt a saját hálózatból oldód meg. Szóval ez is gátolja a terjedést.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
És az nép autó szerinted? [link] Tavaly 597 db ment el belőle. 62. A listában. Ez fogja megoldani a városi szmog kérdést? Ha az első 5 helyezetre kinálnak a gyártók megoldást az nem lenne jobb?
Én inkább ilyenre gondolok: [link]
A 60-70 ft szerintem drasztikus az otthoni 38 ft-hoz képest.
Az új autó megtérülési ideje nagyon ki fog tolodni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Mondjuk a Suzuki E autói, hibridjeiben én nem látom a potenciát. Akkor már inkább a Dacia.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nyilván nem Hungarikum, viszont személyesen én csak arról tudok írni ami tapasztalok. Nem tudok pl a Nem York-ról.
Hogy nem forintosítva? Ezek szerint van akinek úgy dől be az ablakon a zsé? Nah ezen emberek a társadalom egy szűk rétegét képezik. A fenti listában le van írva hány darab luxus autót adtak el. A teljes mennyiséghez képest vicc.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #258 üzenetére
A föld öko problémája pedig a globális szennyezés és nem a helyi. Ha valakit ez zavar tud rajta változtatni csak akarni kell.
Mint fentebb már írták az autók szennyezése ezen alig pár %ot fognak dobni minuszba. De sebaj a lényeg hogy a dízelesek a bűnösök.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
A napelemes kérdést inkább hagyjuk. Most alakul át az egész. Nehéz lenne megjósolni hogy mi lesz belőle pár év múlva.
Ha magadnak kell megoldani az energia tárolást
Sokat fog dobni az áron. Viszont ha igaz drasztikusan fog javulni az áram termelésük a napelemeknek rövidesen. A másik oldalon meg ez az új elszámolási rendszer is gátolni fogja az egészet.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #266 üzenetére
Olvasd tovább van ott más szolgáltatás is.
Én mondjuk az ár mellett még azt is számolnám hogy 60 liter üzemanyagot kb 5 perc alatt betöltesz. Ugyanennyi kilométerre mol-os töltővel mennyit töltesz az oszlopra kötve?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Marhaság. Kecskemétre nagyon sűrűn járok be. Ott a panelek közt rengeteg a parkoló és az autó is. És nincs lehetőség máshova parkolni se. Kiskunfélegyházán ugyanez a helyzet. Gondolom máshol is.
Hova rakod az autókat?
Mert hogy mélygarázs nincs a környéken se azt garantálom.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
1. Kérlek írd le hol van ez a rendelet. Ne csak a levegőbe beszélj. Mert ez így csupa feltételezés csak.
2. Kecskemét az neked vidék? Gratulálok. Szóval csak Budapest a város. Nincs több kérdésem. Bocsi tényleg kár volt ebbe belefolynom.
Eladja az autót??? Jó ha 5% ezt megcsinálja ez miatt.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Jó cikkek leírják a problémát. Aztán a nagy semmi se történik. Annyi max hogy mostmár a külvárosban sincs parkoló. Fantasztikus megoldás. Nem mellesleg 2016os a cikk.
Érdekes hogy az elején nem ezt írtad.
Ídézem mít írtál: Lakotelepen annak lesz autolja, akinek van garazsa is hozza. 269#
Ha lesz egy bérelt helyed a lakás előtt az nem garázs és nem lesz benne konnektor se ha nem tévedek.
Kecskeméten is ez van. Zónák vannak és bérletek. Ez így már egészen más. Csak ugye te nem erről beszéltél. És nem lesz konkrét helyed csak az utca vagy a zóna van megjelölve.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz tordaitibi #293 üzenetére
Hagyjad zöldségeket beszél. Sehol sincs arról szó amit ő itt felvázolt.
Persze nyilván kevés a parkoló és keresik a megoldásokat, de egy általa linkelt cikkben sincs arról szó hogy csak annak lesz autója akinek garázsa is. Mellesleg a garázshoz is van adó. Szóval az se ingyenes.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Miről beszélsz? A kolléga direkt kikérte magának hogy itt csak és kizárólag Budapest számít, az "A város".
Győr is csak vidék.
Remélem nem veszed sértőnek, de nem én írtam ezt.
Az egyik cikkben arról írnak hogy Bp-en a parkolást kerületi szinten oldják meg és az igazi megoldást a teljes várost tudná csak megoldani 1 üzemeltető céggel. Vagyis a főpolgármesternek kellene lépnie, nem a kerületeknek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ahha mert jelenleg az a megoldás szerinted hogy az egyik kerület tolja tovább a problémát a másikra. Aztán meg ha nincs több akkor marad az előváros. Ez tényleg jó megoldás. A kerületi vezetőséget csak a kerület érdekli és nem az egész város.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
És?? Samott azt állította hogy Budapesten csak garázsban lesz nem sokára parkolás azoknak akik autót akarnak fenntartani a lakásuk mellet. Amit idehoztál ez hogy támassza ezt alá?
Én csak azt látom hogy van lehetőség nemhogy 1 hanem akár 2 autóra is egy családhoz. És az első autó pedig díjmentes.
Mitől lenne bennem kényszer a saját garázsra? Ami gondolom jópár millás kiadási pluszt jelent "A Város"-ban. Mi itt vidéken ezt nem tudhatjuk.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Szép ez a matek. Ellenben a valóság meg az hogy pl Kecskeméten most újra forgalomba helyeztek egy rakás régi buszt ami kb olyan mint egy kisebb szénbánya. Addig amíg az állam és a nagy cégek ilyen példával járnak elől nehéz lesz eredményeket elérni. (és itt gondolok az olyan idejét múlt régi munkagépekre amikről messziről ordít hogy ez semmilyen co vizsgálaton nem vvolt az elmúlt 10 évben)
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Értelmetlen a matek szerintem. Verhettjük a mellünket hogy zöld az autóm. Aztán kimegyek a kertbe és tűzet gyújtok, vagy ugyanezt teszem a kazánba kályhába. Nálunk pl fatüzelésű kandalló van de sose teszek rá műanyagot, és nem csak a környezetvédelem miatt, hanem mert a kályhát és a kéményt is tönkreteszi.
Vagy nézzük a szemetet: Autó ipari cégnél dolgoztam 5 évet. Szelektív hulladék gyűjtés volt elvileg! Gyakorlatilag meg nem. De van olyan ismerős aki sűrűn jár szemét telepre és a szelektív kuka gyűjtő autó oda önti ki a termést. Esetleg lehetne sok terméknek a csomagolását is lebomlóra cserélni.
Sok féleképpen lehetne a co-t csökkenteni, viszont büntetni a legegyszerűbben a közúti járműket lehet.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #353 üzenetére
De pl én felesleges co termelésnek tartom a messzire való utazásokat nyaralási célból. Vagy pl az áruk felesleges utaztatása is ide-oda. Vagy a kitöltő ládával megrakott kamionok. És ezen az útdíj bevezetése se változtatott sokat.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.