Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeJay
félisten
válasz szabi__memo #147 üzenetére
Csak a Kia E-Niro-t néztem nagyobb akkuval jól felszerelt csomag 14millió, állami támogatással 12körül talán
Na pár éve 10 milla körül adták a legfullosabb Mazda6-ot 175lovas dízel motorral
Most meg egy közepes méretű ID3 lesz vagy 15-16milla
Nesze neked zöldek vagyunk meg ez a jövőMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
titán
válasz szabi__memo #380 üzenetére
Eladhatatlan, nem veszik, megpróbálják itt is elsózni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz szabi__memo #382 üzenetére
Tényleg nagyon megzuhant az értékesítés. 2020-ban világszerte kb harmada volt az eladás a 2018-2019-es értéknek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #385 üzenetére
Nagyon rossz a hatásfoka az elektromos motorhoz képest, nehezebb szállítani és igazából tárolni sem könnyű az üzemanyagát, ráadásul az előállítása költséges. Dióhéjban.
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #396 üzenetére
És ezzel hány autót tudsz megtankolni? Egy Mirai-t naponta másfélszer, vagyis minden otthonba kellene egy ilyen, mert "benzinkútnak" alkalmatlan napi több száz autóval, de otthonra kicsit drága. Meg aztán még ha otthon állítod elő a hidrogéned, akkor is mennyi áram kell hozzá? Ha az problémát jelent, hogy a hálózat nem bírja el az e-autók töltését, akkor biztos elbírna családonként 1-2 ilyet
Ráadásul a fogasztás még talán drasztikusabban ingadozik, mint egy elektromosnál, ahogy olvasom. Illetve kicsit drága a hidrogén, ha mondjuk nem az otthoni töltődről akarod tankolni.
Nem utolsó sorban még ha helyben termeled is a hidrogén, akkor is ott az a probléma, hogy ~50% a hajtás hatékonysága, ami nem igazán jó (egy elektromoshoz képest, ami 90% felett van simán, még ha jóval be is előzi a benzint). -
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #398 üzenetére
Azzal a napelemmel és széllel előállított elektromos energiát egyből fel is használhatnád, ahelyett, hogy ilyenekre fordítod és bukod a folyamatban a felét.
Ha megnézed azt a cikket, amit korábban linkeltem, akkor ha kiveszed belőle a szállítást, úgy a forrástól felhasználásig hatékonyságod a 25-35%-ról felmehet egészen 35-45%-ra, ami még mindig a fele a tisztán elektromos hajtásnak. Ez önmagában az akksis fölé viszi az árat, mert rengeteg betett energiát pazarol a rendszer. -
titán
válasz szabi__memo #396 üzenetére
Szinte ingyen van, 250 000 dollár, és napi 9 kg hidrogént állít elő napi 600kWh fogyasztással, és elképesztő nagy zajjal. Csodás masina. 0-24-ben fogyaszt 25kW-ot, ami 3x37A hálózati ellátás, kb 20% hidrogén termelési hatásfok.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz szabi__memo #402 üzenetére
Micsoda lesz jobb? A zaj, a hatásfok, az ár? Mitől? Zaj biztos nem, egy 700 bar kompresszor évszázadok óta agyon fejlesztett technológia, és szükségszerűen zajos. És nem csak szigetelhetően zajos, hanem vibrációt kelt, ami az egész épületet rezgeti. Olyan mint a zsiráf, szép és jó, de otthonra nem kéne.
A hatásfok szintén nem, hiszen az elektrolízis hatásfoka ennyi. Szintén évszázados agyoncsiszolt kémia. Csodákat nem lehet tenni.
És olcsó se lesz soha. Egy 700 bar csavarkompresszor önmagában egy vagyon, szintén nagy tömegben gyártják hosszú-hosszú ideje. Ennyi és kész. Ahogy a 700 bar tartály is komoly pénzbe kerül.
Ez az egész hidrogénautózás egy oltári nagy marhaság. A pénz szórása, és szándékos elterelés az egyszerűbb, használhatóbb akkumulátoros megoldásról. Szegény Toyota jól megszívta. Tavaly egész évben nem volt meg a globális 1000dbos értékesítése.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz szabi__memo #404 üzenetére
Minden egyes darabon egy vagyont bukik a Toyota.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #402 üzenetére
Nem lesz eletkepes nagyobb meretben sem.
Az elektromos vesztesegek melle a nyakukba kapjak a hidrogen atalakitas vesztesegeit is. Remenytelen, halva szuletett otlet.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #404 üzenetére
Vehetsz ~60 ezer dollárért egy olyan autót, ami egy felébe kerülő BEV hatótávját (se) tudja, és szinte sehol nem tudod tankolni, ha nem Kaliforniában laksz.
Ezek a "mindjárt tömeggyártásra kész" meg "azonnal itt van" cikkek tömegével jelentek meg már solid state akkukról, új akkutechnológiákról, vagy akár hidegfúzióról is, de aztán a gyakorlatban egyikkel sem nagyon találkozni. -
Samott
addikt
válasz szabi__memo #410 üzenetére
Milyen hosszutavrol beszelsz? Ez nem lesz jobb. Ez ennyit tud. Ez egy zsakutca, az akkufejlesztes ellepett mellette. Nezd meg a videot.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #412 üzenetére
Elolvastam, bulvar lufihamozas az osszes. Nezd meg a videot es megerted miert remenytelen a hidrogen helyzete. Nagyon alacsonya a hatasfoka (es ez nem is lesz jobb!) es tul maceras a kezelese (ez se lesz jobb!). Mikozben az akksik egyre nagyobbak es egyre gyorsabban tolthetoek. Volt egy ido amikor jonak tunt a hidrogen, de ma mar ezen reg tulvagyunk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
titán
válasz szabi__memo #412 üzenetére
A hirdogénes rendszer sokkal környezetszennyezőbb, egy oltári nagy marhaság, ami csak arra jó, hogy a Toyota évtizedek óta felvegyen a fejlesztésére egy vagyon állami forrást. Papírtigris technológia.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz szabi__memo #415 üzenetére
Száz "kutatásból" kb. kettő szerint ér valamit.
hosszú távon a jövőnek
Ha úgy érzed, várj nyugodtan a csodára. A csodávárás mindenkinek szíve joga.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #415 üzenetére
Az elso cikked az ipari hidrogenrol szol, acelgyartas meg ilyenek. Foldgaz helyett elektrolizisbol allitanak elol. Semmi koze a hidrogenautozashoz. A masodik a bulvar, kamu: "Tömeggyártás küszöbén a háztartási méretű zöld hidrogén berendezés" - terjunk vissza ra ha nem igeret lesz. Nem fogunk viszaterni ra. Ahogy a harmadikra se, ami egy kutatasi terulet, konkret megvasarolhato termek nelkul.
Egy ilyen vitahoz komolyabb ervek kellenek, mint a google elso harom talalta a temaban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
titán
válasz szabi__memo #418 üzenetére
Évtizedek óta bohóckodnak vele. Már a nyolcvanas években is a hidrogéncella volt a jövő. Tanulmányautók, meg tanulmányautók tucatjai évtizedek óta. Te talán túl fiatal vagy, hogy ezt újnak érzed. Ráadásul a Tesla első saját autója a Model S és a Toyota Mirai egyszerre jelentek meg a piacon. Annyira új.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #415 üzenetére
A toyota azert tolja a hidrogent mert egy konzervativ gyarto es vegtelenul lemaradt az elektromos autozasban. Ugyanok lelkesedenk a szilardtest akksiert is, ami ki tudja mikor lesz valosag. De legalabb arra hivatkozva addig se kell villanyautot gyartaniuk. Mig a tobbieknek eleg lesz csak az akksit cserelni a gyartasi folyamatban, ha vegre tenyleg lesz olyan akksi.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #418 üzenetére
Az EU-s hir nem arrol szol amire te hivatkozol. Az ipari felhasznalasu hidrogenrol szol. Megnezted azt a videot, tudod barmelyik pontjat cafolni?
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #400 üzenetére
Ez nem változtat azon, hogy a megtermelt áram java részét kidobod az ablakon, mert nagyon alacsony hatásfokú módszerrel tárolod.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #422 üzenetére
Az üzemanyagcella annyira új, hogy a koncepciója 180 éves, a gyakorlati alkalmazása meg kb 90, de tényleg most találták ki
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #422 üzenetére
De nem lesz olcsobb, hiszen borzaszto a hatasfoka. Ketszer haromszor annyi aram kell hozza mintha akkuba tenned. Es ez nem lesz jobb, ez ennyit tud.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Elf
aktív tag
válasz szabi__memo #422 üzenetére
Leegyszerűsítve a hidrogénes autó egy elektromos autó.
Annyi a difi hogy nem direktbe töltöd árammal hanem hidrogénnel ami majd feltölti árammal.
Tuti hogy komplikáltabb, hatékonytalanabb és drágább a plusz egy lépcső miatt.
Ott jó lehet ahol óriási hatótáv kell. Kamion, mozdony, hajó.
És ott is csak addig amíg az akku technológia utol nem éri hatótávban.
Személyautózásban nem tudom elképzelni miért lenne jó. -
Samott
addikt
válasz szabi__memo #427 üzenetére
"rohadtul mindegy a hatásfok" - ilyen nincs. Ha mar ilyen "ervekhez" kel nyulnod akkor te is tudod hogy nincs igazad.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #427 üzenetére
És ha az áram olcsó és az előállítás olcsó akkor rohadtul mindegy a hatásfok.
Míg az akksi hatékony, környezetszennyezőBiztos lemaradtam valamiről, de amikor utoljára néztem, akkor az áram előállítása is környezetszennyező volt.
A Toyotának sem tartana akksit pattintani egy autóba
Az lehet, hogy nem, de ha egy kicsit is figyelemmel kísérted azt, hogy mi történt az elektromos autók piacán, akkor kiderülhetett, hogy a villanyautótervezés és -gyártás a gyakorlatban ennél némileg bonyolultabbnak bizonyult és a legnagyobb autógyártók is erősen küzdenek vele.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #432 üzenetére
a jövőben sem lesz kevésbé szennyező az akksi.
De. Recycling, egyszerűbb, kevésbé szennyező alapanyagok - ezek folyamatosan jönnek.
Viszont az áramtermelés táján nem látom ugyanezt.Viszont ki az úttörő hibrid, azaz félig elektromos autókban...? Ha kiszedjük belőle a hagyományost, mi marad..?
Ha ez ilyen egyszerű lenne, a Toyota már rég meglépte volna.
DRM is theft
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #430 üzenetére
Nem, itt csak te nem ertesz dolgokat. Nincs szempont a hatasfok elott. Ha harom villanyauto tud elmenni ugyanazzal az arammal, ugyanoda mint egy hidrogenes akkor a villanyauto fog nyerni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #432 üzenetére
A hidrogen eloallitas nem lehet olcsobb, ez fizika, elekrolizis, kompresszalas ide-oda alakitgatas. Ez mind dragava teszi. Ezen mar nem nagyon lehet faragni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #438 üzenetére
Nem értem. A megújuló energiát?
Az egyébként mitől lenne olyan nagyon környezetbarát?
A jövőbeli fúziós energiát?
Ott a hangsúly a "jövőbeli" részen van. Nem hiszem, hogy az elkövetkezendő 50 évben lenne rendes, az áramellátásban ténylegesen részt vevő fúziós erőmű.
DRM is theft
-
titán
válasz szabi__memo #432 üzenetére
Azt hiszem, én mindent elmondtam a témáról. Kiszállok
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #441 üzenetére
Teljesen mindegy mert az akksitöltéshez is ez kell
Igen, de fele-harmadannyi.
Folyamatosan azt a tény próbálod meg figyelmen kívül hagyni, hogy a hidrogénes autók két-háromszor több energiát igényelnek és ez teljesen nyilvánvalóan nagyobb környezetszennyezéssel jár.Nem a máról beszélünk
Egészen eddig arról beszéltél meg a közeljövőről, nem évszázados távlatról.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #438 üzenetére
Hidrogén nem csak elektrolízissel lehet előállítani, van még rá csomó más mód, de csak az elektrolízis olyan ezek közül, ami nem termel mondjuk mellékesen nagy mennyiségű CO2-t és/vagy CO-t a folyamatban.
Az meg önmagában kevéske, hogy valami megújuló. A bioetalnol is megújuló, a fatüzelés is megújuló, de a használata közben meg oltári környezetszennyezést tud okozni.
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #438 üzenetére
Te ne idegelj. Miert hogy maskent keszitesz hidrogent? Foldgazbol?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #447 üzenetére
Persze, de az hogy kutatás zajlik nem jelent semmit. Nagyon sok kutatás (illetve igazából a legtöbb) az nem hoz konkrét használható terméket. Óriási szakadékok vannak azok közt a mérföldkövek közt, hogy valami érdekes ötletnek tűnik, valami elméletben működik, valami gyakorlatban működik, valami sorozatgyártható és valamit megéri sorozatgyártani.
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #450 üzenetére
Max Planck. Nem Plant. Csak mert már nem előszörre írod el. Illet nem "a" hanem "egy", mivel több van belőlük.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #450 üzenetére
Ja jo, ha a sci-fit is szamitasba vesszuk akkor tenyleg az antianyag lesz a nyero. Ma foldgazbol es elektrolizissel allitanak elo hidrogent. Ebbe a bakteriumos vonalba ne nagyon eld bele magad. Es ugye akkor is ott tartunk hogy csak az eloallitas koltsegein hoztal be valamit, a kompreszalas, szallitas, uzemanyag cella meg mindig lefelezi a hatekonysagot. Olyan pedig nyilvan nem lesz hogy a hidrogen a semmibol nulla befektetett energiaval csak ugy lesz.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz szabi__memo #454 üzenetére
ez igy van vigyuk el mindenhova!!!
"ARENA will contribute $3.1 million towards the Hydrogen Centre development, with Toyota Australia investing the remaining $4.3 million."
nezd egy nissan leaf vagy akar egy tesla is barhol toltheto ahol van kettőhúsz es eler a hosszabbito odaig
de ez a te cikked is amit linkeltel ezt a gonoszsagot irta: "Hydrogen has the potential to play a pivotal role in the future because it can be used to store and transport energy from wind, solar and other renewable sources to power many things, including vehicles like the Toyota Mirai Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). -
Samott
addikt
válasz szabi__memo #454 üzenetére
A hidrogen energiahordozo. Barhol allitod elo kevesebb energiat tudsz kivenni belole mint amibe az eloallitasa kerult.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz szabi__memo #456 üzenetére
igen van benne szo az arakrol
egy toltoallomas kialakitasa cakli pakli 7.4 milka dodo (valszeg ausztral dodo)
"Construction on the Hydrogen Centre will commence this year, with the education centre expected to be open by December 2019, and the electrolyser and hydrogen refuelling station fully operational by late 2020."
ebben benne van PLUSZBAN egy oktatasi centrum
a mai elektromos autot meg en ugy is tudom tolteni, hogy a villanyborotvam helyere bedugom a narancssarga lengohosszabbitot es radugom a madzag vegere az EV -tugye en igy latatlanba a nelkul, hogy a MEG UJABB agytagito PDFedet elolvasnam ,
azert egy narancssarga lengohosszabbito es egy par millio dodos beruhazas kozott tudok en kulonbseget tenni? pl. koltseghatekonysagban?