- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- iPhone topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi 11T Pro - Mi-nek nézel engem?
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Mobil flották
- MIUI / HyperOS topik
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Marvel Rivals - Középpontban Loki
gp Az ingyenes hero-shooter elsőként csak PC-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
ph Az Apple állítólag meg is felezte a várakozásait, hogy igazodni tudjanak a valós igényekhez.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz szabi__memo #396 üzenetére
Szinte ingyen van, 250 000 dollár, és napi 9 kg hidrogént állít elő napi 600kWh fogyasztással, és elképesztő nagy zajjal. Csodás masina. 0-24-ben fogyaszt 25kW-ot, ami 3x37A hálózati ellátás, kb 20% hidrogén termelési hatásfok.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz szabi__memo #402 üzenetére
Micsoda lesz jobb? A zaj, a hatásfok, az ár? Mitől? Zaj biztos nem, egy 700 bar kompresszor évszázadok óta agyon fejlesztett technológia, és szükségszerűen zajos. És nem csak szigetelhetően zajos, hanem vibrációt kelt, ami az egész épületet rezgeti. Olyan mint a zsiráf, szép és jó, de otthonra nem kéne.
A hatásfok szintén nem, hiszen az elektrolízis hatásfoka ennyi. Szintén évszázados agyoncsiszolt kémia. Csodákat nem lehet tenni.
És olcsó se lesz soha. Egy 700 bar csavarkompresszor önmagában egy vagyon, szintén nagy tömegben gyártják hosszú-hosszú ideje. Ennyi és kész. Ahogy a 700 bar tartály is komoly pénzbe kerül.
Ez az egész hidrogénautózás egy oltári nagy marhaság. A pénz szórása, és szándékos elterelés az egyszerűbb, használhatóbb akkumulátoros megoldásról. Szegény Toyota jól megszívta. Tavaly egész évben nem volt meg a globális 1000dbos értékesítése.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
szabi__memo
nagyúr
Mégis annyiért veheted meg az autót amennyit egy Tesla-t. Miközben sokkal kisebb példányszámban gyártják. Annyi hogy szarabb jelenleg az infrastruktúra ami kiszolgálja.
Szarabb hatásfok, de végtelen mennyiség van, gyorsan tölthető mint ma bármelyik kőolaj származék. Előállítás meg többféleképpen lehet, annyi hogy kompresszálni kell. Nem neked.
Az EU negyvenszer akkora kapacitást vár a következő 10 évre. Zöldet.
Iszonyatosan fejlődik ráadásul, nagyobb léptekben mint az akku techológia.
Gyár[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz szabi__memo #404 üzenetére
Minden egyes darabon egy vagyont bukik a Toyota.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Elf
aktív tag
válasz tordaitibi #370 üzenetére
Jó, azért ne nyomjuk fullba a kretént.
Az ember létezése környezetszennyező.
De ez nem ad felmentést hogy jó, akkor tüdőn foshatok mindenkit nem számít. Mindek ment oda. Ez az egyik véglet.
A másik meg az hogy mindenki kapar a puszta kezével egy gödröt , belefekszik és abbahagyja a lélegzést.
A kettő között kéne kell lavírozni lehetőleg úgy hogy életben maradjunk és minél kevésbé tegyük tönkre környezetünket és egészségünket.
Ennek egyik módja a rengetek közül az hogy A-ból B-be haladás közben nem húzunk magunk után egy foscsíkot csak azért mert így kényelmesebb vagy kilométereként 10 forinttal olcsóbb.
Az megint más kérdés ha bármilyen okból muszáj a többiek óra alá szarni.
Ez esetben szabadkozunk hogy sajnáljuk de jelenleg nincs jobb megoldás és bocsánat.
De semmiképp sem álunk ki nagy hanggal mutogatni a másikra hogy "De Pistike nagyobbat szart ráadásul még a plafonra is felkente!" mert irreleváns és ettől még a mi szarunk nem lesz kevésbé büdös vagy kisebb.
Köszönöm ennyit akartam, kérem kapcsolja ki. -
Samott
addikt
válasz szabi__memo #402 üzenetére
Nem lesz eletkepes nagyobb meretben sem.
Az elektromos vesztesegek melle a nyakukba kapjak a hidrogen atalakitas vesztesegeit is. Remenytelen, halva szuletett otlet.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #404 üzenetére
Vehetsz ~60 ezer dollárért egy olyan autót, ami egy felébe kerülő BEV hatótávját (se) tudja, és szinte sehol nem tudod tankolni, ha nem Kaliforniában laksz.
Ezek a "mindjárt tömeggyártásra kész" meg "azonnal itt van" cikkek tömegével jelentek meg már solid state akkukról, új akkutechnológiákról, vagy akár hidegfúzióról is, de aztán a gyakorlatban egyikkel sem nagyon találkozni. -
szabi__memo
nagyúr
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #410 üzenetére
Milyen hosszutavrol beszelsz? Ez nem lesz jobb. Ez ennyit tud. Ez egy zsakutca, az akkufejlesztes ellepett mellette. Nezd meg a videot.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
szabi__memo
nagyúr
Olvasd el a cikkeket.
Az akkufejlesztés egyébként párhuzamosan, mint kiegészítő is elképzelhető.. Nem igazán zárja ki egymást a két dolog. Ellenben az akku előállítás véges és környezetszennyezőbb. De ha nem lenne véges még ott az utóbbi ami egy szigorú szabályozással azonnal kihúzhatja alóla a talajt. Nyilván nem ma.
Lehet ezeken elmélkedni de mindig ott marad a fenti két dolog ami idővel probléma lesz. És lehet hamarabb mint gondolnánk[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #412 üzenetére
Elolvastam, bulvar lufihamozas az osszes. Nezd meg a videot es megerted miert remenytelen a hidrogen helyzete. Nagyon alacsonya a hatasfoka (es ez nem is lesz jobb!) es tul maceras a kezelese (ez se lesz jobb!). Mikozben az akksik egyre nagyobbak es egyre gyorsabban tolthetoek. Volt egy ido amikor jonak tunt a hidrogen, de ma mar ezen reg tulvagyunk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
titán
válasz szabi__memo #412 üzenetére
A hirdogénes rendszer sokkal környezetszennyezőbb, egy oltári nagy marhaság, ami csak arra jó, hogy a Toyota évtizedek óta felvegyen a fejlesztésére egy vagyon állami forrást. Papírtigris technológia.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
szabi__memo
nagyúr
Dehogy vagyunk. Egyik sem bulvár, miről beszélsz? EU célkitűzésekről, előjelzések is vannak benne. Max Plant kutatóintézet.. bulvár, jesszus.
A Toyota és más cégek a világon azért kapnak erre pénzt mert ez tűnik hosszú távon a jövőnek. Persze a kormányok szerint és a szakértőik szerint. Küldjük el nekik a videót hátha meggondolják magukat. Az nem bulvár[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz szabi__memo #415 üzenetére
Száz "kutatásból" kb. kettő szerint ér valamit.
hosszú távon a jövőnek
Ha úgy érzed, várj nyugodtan a csodára. A csodávárás mindenkinek szíve joga.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #415 üzenetére
Az elso cikked az ipari hidrogenrol szol, acelgyartas meg ilyenek. Foldgaz helyett elektrolizisbol allitanak elol. Semmi koze a hidrogenautozashoz. A masodik a bulvar, kamu: "Tömeggyártás küszöbén a háztartási méretű zöld hidrogén berendezés" - terjunk vissza ra ha nem igeret lesz. Nem fogunk viszaterni ra. Ahogy a harmadikra se, ami egy kutatasi terulet, konkret megvasarolhato termek nelkul.
Egy ilyen vitahoz komolyabb ervek kellenek, mint a google elso harom talalta a temaban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
szabi__memo
nagyúr
Nem várom. Csak nem vetem el. Mert nem mutat arra semmi, hogy ez hosszú távon ne lenne jó. Ellenben az akksikkal már most gondok vannak. Igen, hatékonyabbak, főleg jó időben. Majd meglátjuk. Mindkettőben van potenciál, én csak nem vetek el egy olyan újdonságot ami épp csak kezdődik
#417 @samott komolyabbak. mint egy youtube videó? Az EUs terveket kihagytad a bulvárból
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz szabi__memo #418 üzenetére
Évtizedek óta bohóckodnak vele. Már a nyolcvanas években is a hidrogéncella volt a jövő. Tanulmányautók, meg tanulmányautók tucatjai évtizedek óta. Te talán túl fiatal vagy, hogy ezt újnak érzed. Ráadásul a Tesla első saját autója a Model S és a Toyota Mirai egyszerre jelentek meg a piacon. Annyira új.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #415 üzenetére
A toyota azert tolja a hidrogent mert egy konzervativ gyarto es vegtelenul lemaradt az elektromos autozasban. Ugyanok lelkesedenk a szilardtest akksiert is, ami ki tudja mikor lesz valosag. De legalabb arra hivatkozva addig se kell villanyautot gyartaniuk. Mig a tobbieknek eleg lesz csak az akksit cserelni a gyartasi folyamatban, ha vegre tenyleg lesz olyan akksi.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #418 üzenetére
Az EU-s hir nem arrol szol amire te hivatkozol. Az ipari felhasznalasu hidrogenrol szol. Megnezted azt a videot, tudod barmelyik pontjat cafolni?
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
szabi__memo
nagyúr
De az elektromos autó nem új, csak a Tesla, ahogy az akksi sem új. A hidrogénes meghajtás meg vadiúj... így kellene nézni...
Samott:
Lehet hogy azért van amit mondasz. Vagy azért mert a Toyota szerint problémás lesz az akksi és inkább előbb mint utóbb. Ahogy ezt sok gyár meg is tapasztalta már eddig isA hidrogénről szól, a gyártókapacitásról. Ami elengedhetetlen, hogy olcsóbb és környezetkímélőbb legyen mindenféle hidrogént használó dolog.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #400 üzenetére
Ez nem változtat azon, hogy a megtermelt áram java részét kidobod az ablakon, mert nagyon alacsony hatásfokú módszerrel tárolod.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #422 üzenetére
Az üzemanyagcella annyira új, hogy a koncepciója 180 éves, a gyakorlati alkalmazása meg kb 90, de tényleg most találták ki
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #422 üzenetére
De nem lesz olcsobb, hiszen borzaszto a hatasfoka. Ketszer haromszor annyi aram kell hozza mintha akkuba tenned. Es ez nem lesz jobb, ez ennyit tud.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Elf
aktív tag
válasz szabi__memo #422 üzenetére
Leegyszerűsítve a hidrogénes autó egy elektromos autó.
Annyi a difi hogy nem direktbe töltöd árammal hanem hidrogénnel ami majd feltölti árammal.
Tuti hogy komplikáltabb, hatékonytalanabb és drágább a plusz egy lépcső miatt.
Ott jó lehet ahol óriási hatótáv kell. Kamion, mozdony, hajó.
És ott is csak addig amíg az akku technológia utol nem éri hatótávban.
Személyautózásban nem tudom elképzelni miért lenne jó. -
szabi__memo
nagyúr
Pontosan. És ha az áram olcsó és az előállítás olcsó akkor rohadtul mindegy a hatásfok.
Míg az akksi hatékony, környezetszennyező. És még az alapanyag is véges. Szóval drágább is lehet a hidrogénes.. csak több szempontból jobb. Sajnos nem sikerül megértetni...A Toyotának sem tartana akksit pattintani egy autóba... mivel eleve piacon vannak 'elektromos' autókkal. Megjegyzem 2025ben szilárdtest akksis autót akarnak piacra dobni.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #427 üzenetére
"rohadtul mindegy a hatásfok" - ilyen nincs. Ha mar ilyen "ervekhez" kel nyulnod akkor te is tudod hogy nincs igazad.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #427 üzenetére
És ha az áram olcsó és az előállítás olcsó akkor rohadtul mindegy a hatásfok.
Míg az akksi hatékony, környezetszennyezőBiztos lemaradtam valamiről, de amikor utoljára néztem, akkor az áram előállítása is környezetszennyező volt.
A Toyotának sem tartana akksit pattintani egy autóba
Az lehet, hogy nem, de ha egy kicsit is figyelemmel kísérted azt, hogy mi történt az elektromos autók piacán, akkor kiderülhetett, hogy a villanyautótervezés és -gyártás a gyakorlatban ennél némileg bonyolultabbnak bizonyult és a legnagyobb autógyártók is erősen küzdenek vele.
DRM is theft
-
szabi__memo
nagyúr
HA. Tehát HA olcsó és ha a hidrogén előállítás olcsó. A jövőről beszélünk. Zöldülés..
Nyilván ha olcsó az áram olcsó az akksi töltés is, de a jövőben sem lesz kevésbé szennyező az akksi. Erre gondoltam, így értettem"villanyautótervezés és -gyártás a gyakorlatban ennél némileg bonyolultabbnak bizonyult és a legnagyobb autógyártók is erősen küzdenek vele."
Valóban. Viszont ki az úttörő hibrid, azaz félig elektromos autókban...? Ha kiszedjük belőle a hagyományost, mi marad..? Valószínűleg nem a Toyota az akiknek ez gondot okoz. 1% esélyt nem adok arra, hogy ezért maradtak ki mert ők a legbénábbak az összes közül. Ezt te sem hiheted[ Szerkesztve ]
-
aramis00
tag
Nem olyan egyszerű az. :)
De nyugaton elindult már ez a folyamat.
Nem volna olyan nagy baj, (mint ahogy sokan gondolják), ha decentralizálódna az energiaellátás. Főként az önfelhasználás növelése lenne a cél. És ha mégis van többlet, kelljen messzire szállítani az energiát, nagy veszteséggel.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #432 üzenetére
a jövőben sem lesz kevésbé szennyező az akksi.
De. Recycling, egyszerűbb, kevésbé szennyező alapanyagok - ezek folyamatosan jönnek.
Viszont az áramtermelés táján nem látom ugyanezt.Viszont ki az úttörő hibrid, azaz félig elektromos autókban...? Ha kiszedjük belőle a hagyományost, mi marad..?
Ha ez ilyen egyszerű lenne, a Toyota már rég meglépte volna.
DRM is theft
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #430 üzenetére
Nem, itt csak te nem ertesz dolgokat. Nincs szempont a hatasfok elott. Ha harom villanyauto tud elmenni ugyanazzal az arammal, ugyanoda mint egy hidrogenes akkor a villanyauto fog nyerni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #432 üzenetére
A hidrogen eloallitas nem lehet olcsobb, ez fizika, elekrolizis, kompresszalas ide-oda alakitgatas. Ez mind dragava teszi. Ezen mar nem nagyon lehet faragni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz aramis00 #433 üzenetére
milyen folyamat indult el?
hogy a szomszednak eladod a napelemmel termelt aramot okosba kikerulve a karvalytoke altal iranyitott elektromos halozatot?
azaz van barhol is szigetuzem?
(ugy ertem hogy nem egy termeszetes szigeten ahol a betaplalas kiepitese irto draga lenne, hanem ott ahol van amugy madzag amire barmikor ra lehet csatlakozni) -
szabi__memo
nagyúr
Akkor tizedszer is leírom: környezetszennyező veszélyes és véges alapanyag.
Mert hidrogén csak elektrolízis útján jön létre árammal. Jól van...@dabadab: a recycling jó és megoldás jelenthet. Ha van elég alapanyag és nem minősítik bármiféle oknál fogva a jövőben még veszélyesebbnek.
Áramtermelésnél mit nem látsz? Nem értem. A megújuló energiát? A jövőbeli fúziós energiát?[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #438 üzenetére
Nem értem. A megújuló energiát?
Az egyébként mitől lenne olyan nagyon környezetbarát?
A jövőbeli fúziós energiát?
Ott a hangsúly a "jövőbeli" részen van. Nem hiszem, hogy az elkövetkezendő 50 évben lenne rendes, az áramellátásban ténylegesen részt vevő fúziós erőmű.
DRM is theft
-
szabi__memo
nagyúr
-
titán
válasz szabi__memo #432 üzenetére
Azt hiszem, én mindent elmondtam a témáról. Kiszállok
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
dabadab
titán
válasz szabi__memo #441 üzenetére
Teljesen mindegy mert az akksitöltéshez is ez kell
Igen, de fele-harmadannyi.
Folyamatosan azt a tény próbálod meg figyelmen kívül hagyni, hogy a hidrogénes autók két-háromszor több energiát igényelnek és ez teljesen nyilvánvalóan nagyobb környezetszennyezéssel jár.Nem a máról beszélünk
Egészen eddig arról beszéltél meg a közeljövőről, nem évszázados távlatról.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #438 üzenetére
Hidrogén nem csak elektrolízissel lehet előállítani, van még rá csomó más mód, de csak az elektrolízis olyan ezek közül, ami nem termel mondjuk mellékesen nagy mennyiségű CO2-t és/vagy CO-t a folyamatban.
Az meg önmagában kevéske, hogy valami megújuló. A bioetalnol is megújuló, a fatüzelés is megújuló, de a használata közben meg oltári környezetszennyezést tud okozni.
-
nagyúr
Troll ON:
Ha már a jövőről beszélünk, akkor célszerűbb az antianyagban gondolkodni. Sokkal régebbi technológia az eddig említetteknél (14 milliárd éve velünk van), és 1g üzemanyagból simán lehet 200kW teljesítményt kihozni - durván 125 ezer óra időtartamon keresztül. A tárolásához nem kell más, csak egy hordozható Penning-csapda, és valami költsége biztos van az izolálásának is, de azt most hanyagoljuk el. Ja, meg egy kicsit problémás, ha karambol van, és megsérül a csapda (ha tele van, akkor az egy 20 kilotonnás bomba), de majd mindenki odafigyel
Troll OFFAnnyiban amúgy nem troll, hogy a jelenleg futó (ténylegesen vagy elméletben) technológiák mindegyikénél elférne egy diszruptív áttörés - beleértve az akkus tárolást is. Ha csak iteratívan fejlődnek, akkor egyik sem fogja megváltani a világot.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
szabi__memo
nagyúr
válasz #16820480 #445 üzenetére
Annyival kiegészítve, hogy a vannak baktériumok amik hidrogén előállítás közben co2-t is felzabálnak nagy mennyiségben. Hogy esetleg mi marad utánuk szennyezés, marad-e azt nem tudom. Csak mondom, hogy igen sokfajta előállítás létezik, még ha nem is ipari esetleg jelenleg. Zajlanak a kutatások hatalmas ütemben
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #438 üzenetére
Te ne idegelj. Miert hogy maskent keszitesz hidrogent? Foldgazbol?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #447 üzenetére
Persze, de az hogy kutatás zajlik nem jelent semmit. Nagyon sok kutatás (illetve igazából a legtöbb) az nem hoz konkrét használható terméket. Óriási szakadékok vannak azok közt a mérföldkövek közt, hogy valami érdekes ötletnek tűnik, valami elméletben működik, valami gyakorlatban működik, valami sorozatgyártható és valamit megéri sorozatgyártani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Politika
- Formula-1 humoros
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- További aktív témák...
- Realme GT/Neo/3/T/8/128/Két év MI. Garancia! Pár napos!
- Kingston KTD-WS667/16G DDR2 667 PC2-5300 16GB Modules ECC FB-DIMM Server RAM
- 5 méteres kábel AV az egyik vége a másik S-videó + kis jack
- SSD SAMSUNG 1TB 970 EVO M.2 PCIe M.2 2280 MZ-V7E1T0BW
- Apple Ipad Mini 5 Space Silver 64GB Cel 3 Hónap Garancia