Hirdetés
-
Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
ph Az Intel látványosan az AI-ra fókuszál, ami nem feltétlenül baj.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
-
Nem rossz, már van is ilyen, nem hittem volna.
De nem kell.
Eddig volt a fogyasztás átlagban 250kWh.
Ma megvették az E autót Kovácsék és természetesen már ki van építve a garázsba a töltővezeték és az almérő.
Holnaptól ha az almérő nullát, a fő mérő meg havi 500kWh-t mutat ezután, akkor nincs itt szükség kommandóra.
Adó és jövedéki adócsalás miatt már megy is a feljelentés. Egyszerű ez. -
nagyúr
válasz tordaitibi #503 üzenetére
Egyszerű? Akkor bonyolítsuk kicsit: mi van akkor, ha vettek egy klímát, mert melegük volt nyáron, meg egy nagyobb fagyasztót? Vagy született egy gyerekük, és sokkal többet mosnak?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Samott
addikt
Ha tippelnem kell, akkor azt mondanam, hogy a matricas utdijrendszert levaltjak kocsiba rakott eszkozokkel es utmenti leolvasokkal. A megtett ut utan fizetsz majd, mindegy hogy mi hajtja az autot.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz tordaitibi #503 üzenetére
Meglevo rendszernel, de ha nincs regi adatod? Ha van napelemed, powerwallod... mit mernek?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
IGN85
csendes tag
Miben is nem értünk egyet? 😂
Ezt írtad:
"Az általad említett darabszámnál inkább a kedvezményeket fogják eltörölni, nem adóztatni.."
Erre írtam:
"valószínűleg a kedvezmények jelentős részét már hamarabb eltörlik."Vagyis előbb eltörlik a kedvezményt és utána vezetnek be adót.
De cáfold meg vagy értelmezd át amit írtam, hogy tudj reagálni valami negatívat. Befejeztem...
-
És pilóta.
Hogy egy család ugyanazon a napon vegyen e autót, 3 klímát, egy villanytűzhelyt és +1 gyerek legyen és még aznap helyeztesse üzembe a napelemeit és a hálózatra visszatápláló invertert?
Ennak a matematikai valószínűsége azért eléggé kevés.
A napelemes ad-vesz órák már ma tudnak visszafelé akár napi felbontásban is fogyasztást és visszatáplálást megmutatni.
Ezek átlagát, a betáplált és vételezett energia akár heti leosztásban, valamint ennek akár forintosítását és még kismillió paramétert pl. mikor mennyi volt a ki és a be völgy ill. csúcsidőszakba stb.
Nem lehet becsapni.De gondolom, mert erről nincs ennyire mély tudásom, az E autók komputerének szerintem gyerekjáték visszamenőleg 1-2 évre letárolni másodperc pontosan hogy mikor mennyi tankolás történt.
Egy esetleges gyanúnál ennek biztos hogy kiadhatónak, kiolvashatónak kell lennie, talán még a tulaj is bemehet ebbe a menübe.
Ha az autó azt mutatja hogy 2035.06.17. napján este 22:10-kor indított 8 órás lassútöltéssel felvett 24kWh-át 8 óra alatt, ugyanekkor az otthoni okos almérő semmit, a fő mérő meg a megszokott átlaghoz képest +24kWh-át mutat, ebből nehéz kikecmeregni még jó ügyvvéddel is.
Egész éjjel sütött az aszony..? Gyenge érv, pláne ha előfordul hetente.
Mivel az utcai töltők egy se lassútöltő, csak otthon tölthette, megkerülve az almérőt.De ez egyelőre csak olyan hungarikum, mivel egy svájci vagy svédnek meg se fordul a fejében hogy ilyet elkövessen.
Majd meglátjuk mit hoz a jövő ebben.[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz tordaitibi #508 üzenetére
Ne csavard ki. Miert kellene ugyanaznap venniuk? Miert kene az adohivatalnak gestapot jatszania, csak mert az otleted alapja hibas? Mennyi utanjaras lenne ez a hivatalnak a kieso bevetelhez viszonyitva? Tulgondolod.
Nem fognak otthon meregetni, az auto futasa alapjan fognak adoztatni. Nem fogjak az auto rendszereit hasznalni a meresre (hello, kilometerora visszatekeresrol hallottal mar?).
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #508 üzenetére
>> "De gondolom, mert erről nincs ennyire mély tudásom, az E autók komputerének szerintem gyerekjáték visszamenőleg 1-2 évre letárolni másodperc pontosan hogy mikor mennyi tankolás történt.
Egy esetleges gyanúnál ennek biztos hogy kiadhatónak, kiolvashatónak kell lennie, talán még a tulaj is bemehet ebbe a menübe."
azt halkan megkerdeznem, hogyha az altalad idealisnak gondolt vilagban az autoba belenezhetnek, akkor a DPFes dizeles csalokkal szemben miert nem kepesek fellepni? -
nagyúr
válasz tordaitibi #508 üzenetére
Egyrészt nem kell aznap. Mert mi van, ha három hete vették az új fagyasztót? Annak a fogyasztása még nem lesz benne az előző havi átlagban. És ha két hónappal később születik a gyerek? Lesz majd államilag elfogadott szám, hogy mennyit szabad mosni, ami még nem jövedéki adó köteles? És ha fosik a gyerek, mert olyat evett? Vagy a klímánál, melegebb a nyár, mint szokott, többet megy a klíma, mint előző évben? Hogy fogod ezt kiszámolni? Ha a ház előtt álló fát megmetszették és kevésbé árnyékolja a tűzfalat, és emiatt többet klímázol, akkor mennyit számolsz, amit még nem a jövedéki adó köteles átlagba veszel? Ez teljesen értelmezhetetlen és megoldhatatlan, és ráadásul felesleges is, senki nem tudja pontosan megmondani, hogy mennyi, és emiatt nem is lesz ilyen soha.
Az autót nézni már lehetne esetleg, de egyrészt hitelesített mérő kellene bele, másrészt két perc alatt tekernek vissza egy 400000-et futott autót 120000-re, akkor miről beszélünk?Szvsz az útdíjat fogják kiterjeszteni minden útra, arra már van kiépült rendszer, azt könnyű megoldani. De nagyon kreatívak adókivetés terén, meg fogják oldani.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
Én úgy értelmeztem hogy szerinted 100e példány előtt eltörlik a kedvezményeket, mert akkora létszámnál már adóztatni fogják.
Én meg azt állítom hogy olyan pici létszámnál nem fogják adóztatni.
Csak hogy értsd, évente bőven több mint 100e új autót adnak el Magyarországon. Évente.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
pakesz
aktív tag
nos nezzunk nyugatra
vannak a norvegok, nos roluk tudjuk hogy teli vannak olajkutakkal nekik a penz nem szamit
marad a francia es a nemet akiket komolyan lehet venni, nos ha naluk eleri a ~ negyedet az utazokozonseg aki EVvel csapatja akkor gondolom ok mar vegig fogjak ezt verni...
szamolom a napokat mikor csinaljak meg a km alapu utdijat -
-
Samott
addikt
Illetve nem is kell olyan messzire nezni hiszen a szallitmanyozasban mar ott vannak ennek az alapjai.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
ricsi99
addikt
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
-
-
titán
válasz tordaitibi #521 üzenetére
Németroszágban nincs zöld rendszám, ott E betűs végződés van, ami elektromos autót jelent. Ezt biztosan tudom, volt E betűs német rendszámos autóm, és lesz is hamarosan megint.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mi a f..z? Hogy ki dolgozik be kinek? Mi nem dolgozunk be senkinek, nem tudom miről beszélsz. Komolyan nekem magyarázod, hogy hol folyik a lánchíd? Ne már, Bírom, mikor a tök fogalmatlanok okoskodnak.
Nyilván a partner cégünkre gondolsz. Kérlek, ők tényleg full off-grid rendszereket telepítenek Afrikában, Dél- és Közép-Amerikában. Egy-két kisebb települést lát el egy-egy a rendszer villamosítatlan területeken. Amit itt Siófokon telepítettek, az csak azt a célt szolgálja, hogy itt is be legyen mutatva a működés, demonstrációs céllal. Mert a támogatási rendszerben döntéshozók nem szívesen zarándokolnak el a világ végére, ide viszont eljönnek megnézni. Mivel itt kicsi a terület, és nincs hely elég napelemnek, ezért itt a hálózati táplálás is meg lett csinálva, ha esetleg valahol ilyen kellene, ezt is be lehet mutatni.
Mi erről a rendszerről üzemeltetjük a villanyautós villám-töltőberendezésünket, szintén demonstrációs céllal, bemutatandó, hogy az akkumulátoros rendszer akár negyed megawatt leadására is képes. A hálózati betáp csak időnként van felkapcsolva, a töltésre felkínált energia nagy része sziget üzemben helyben termelt napenergia.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Olyan helyeken éri meg közösségi ellátásra, ahol nagyon jó a napenergia rendelkezésre állása (írtam feljebb, hogy Afrika, Közép- és Dél-Amerika a célpont), és nincs más megoldás. A siófoki csak egy demó telep. Ilyenből van már jópár működő.
A mi töltőinkhez kisebb (~100kWh) telep lesz, kicsit más fejlesztésben, több, mint egy nagyságrenddel olcsóbban (nem 30, hanem 10 éves üzemre való). A megtérülése kb 4-5 év. (konzervatív számításokkal, várhatóan jóval kevesebb lesz).
A megtérülésben benne van az is, hogy
1. nem kell 100kW-nyi áramot kifoglalni (több milliós tétel)
2. nem kell nyilvános hálózatot bővíteni (sokmilliós tétel)
3. nem kell 100kW-nyi áram rendelkezésre állási díjait befizetni (éves milliós tétel)
4. nem kell nettó 40Ft-ért vásárolni a villanyt
5. olyan helyen is tudunk töltőt telepíteni, ahol ha a fentieket megcsinálnák, akkor sem lenne áram, mert nem jár arrafelé a 20kV, és ez helyi versenyelőnyhöz juttat.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
pakesz
aktív tag
>> "Komolyan nekem magyarázod, hogy hol folyik a lánchíd? Ne már, Bírom, mikor a tök fogalmatlanok okoskodnak. "
szigetuzemrol volt szo, te meg leirtad hogy szigetuzemet epitettetek ki, de van egy madzag hogy kaphassatok meg delejt
en kerek azert elnezest, hogy bemasoltam neked a wiki -t ahol a szigetuzem el van magyarazva
mondjuk igaz ami igaz, ha beraknatok oda egy esovizgyujtot es egy buditartalyt akkor szigoruan veve a szigetuzem megvalosulhatna valahogyan, de ugye ez elektromos topic, igy gondoltam hogy az aramrol beszelunk -
addikt
Jó, leírtad, hogy ott éri meg a szigetüzem, ahol kalap szar egyébként a vezetékes infrastruktúra. Ahol meg jó, ott messze-messze nem. Csakhogy az ilyen putri helyeken meg az a gond, hogy a helyi népek a földtúrás szintjén állnak. Ott ki fogja megfizetni a milliárdos beruházást?
A 100Kwh teleppel mi a cél? Ez 2 elektromos autó feltöltésére elég. Utána jön a kábel? Vagy most ennek így mi értelme? Napi 2 elektromos autó feltöltés hogy termel ki többszázmilliós beruházást?
...olyan helyen is tudunk töltőt telepíteni, ahol ha a fentieket megcsinálnák, akkor sem lenne áram, mert nem jár arrafelé a 20kV, és ez helyi versenyelőnyhöz juttat.
Ahol nincs áram, ott hogy lesz fizetőképes kereslet?
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
Olyan ertelemben igaza van, hogy "szigetuzemkent" nem terheli a halozatot a visszatoltesevel (ami az eredeti problema volt). Ilyen szempontbol csak fogyasztokent jelenik meg. Ha jol ertem a leirasat.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
ez egy erdekes kerdes...
eredetileg volt a nemeteknel ez a haztartasi eromu, akkor bevezettek nalunk is hogy de jo hogy a maganszemelyek PVznek, es akkor a MAVIR az jo fej hogy segiti a zoldikeket, mert hat szetcseszik a halozat stabilitasat de hat olyan kis czukorfalatkak meg kevesen vannak, hogy hat ezt megtehetik
aztan egyre tobb cikket olvastam arrol, hogy egypar nagyfogyaszto ugy gondolta, hogy o felrak maganak PVt, hogy csokkentse a villanyszamlajat
na most ne egy KFC melletti toltouzemre felpakolt par kW -os modult ertsd hanem konkret gyarepuletek tetejere kezdtek el felpakolni (pl: Audi 12 MW)
na most filozofiai ertelemben ertem, csak muszakilag nem...
szoval az Audinak eleve MW -okat adnak el ketszeres betappal, szoval az Audi meghatarozza, hogy a madzagon hany MW jojjon be, es azt kifizeti
azt kifizeti akkor is ha leallnak a termelessel es akkor is ha ez a napsuteses orakban azzal a 12 MW -al kevesebb
szoval minek epitik akkor ki? sporolni nem fognak vele
tovabb fejtegetnem, hogy nem szep dolog pont akkor kevesebbet fogyasztani amikor telefossa a nemet napelempark az europai halozatot, de szoval ez a fenti kerdes blokkolja ezt a masodikat ... -
azbest
félisten
Ipari nem úgy van, mint otthon. A hálózat stabilitása miatt kötelező nekik elfogyasztani a kért kapacitást, mert ha csak úgy leállnak, akkor megborul a hálózat. Ha mégsem fogyasztják el a vállalt kapacitást, akkor büntetést kell fizetniük. Könnyen meglehet, hogy egy akku buffer segít nekik kiegyenlíteni az üzem működésében lévő napszakonkénti fogyasztáskülönbséget. Ha meg már úgyis van akku, akkor miért is ne legyen alternatív energiaforrás is hozzá. A lényeg az, hogy tervezhető legyen a hálózat felől felvett energia. Lehet így kevesebbet kell tervezetten felvenniük.
Más:
A 16 ezer elektromos busz és 22 ezer elektromos taxi városa: Shenzhen [link]
Napi 1 millió kilométer dízel pöfögés lecserélése.[ Szerkesztve ]
-
félisten
"Ipari nem úgy van, mint otthon. A hálózat stabilitása miatt kötelező nekik elfogyasztani a kért kapacitást, mert ha csak úgy leállnak, akkor megborul a hálózat."
Ebből nálunk is megvalósul maga az elv. Több ügyfelem (termelő, de akár oktatási szférában is!) fizet komoly kötbéreket azért, mert a fogyasztásuk elmarad a szerződésben vállalttól.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Szó esett a hidrogén egyik nagy problémájáról, a rémálomszerű tárolásról. Erre ezt olvasom: hidrogénpaszta.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
pakesz
aktív tag
azert ennel egyszerubb a SZET -et letolni az Aranyos volgyben
mondjuk legalabb elokeszulhetnenek hogy az alatta levo telepulest elkezdenek felszamolni, de hat ez egy tobb evtizedes terv es ott a lakosok azota epikezgetnek es hosszu tavra terveznek, mert a mindenkori nem elorelato kormany nem kepes legalabb a lehetoseget atgondolni...[ Szerkesztve ]
-
-
Samott
addikt
válasz tordaitibi #545 üzenetére
Szerintem ezt: Zempléni veszedelem
Igen, ilyesmiket kellene epitenunk, de senki nem akar ilyesmit a szomszedsagaba.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Ooo koszonom.
Soha nem szamoltam utana mennyibe kerulhet egy ilyen es mennyi energiat tud tarolni. Orszagos viszonylatban szerintem szinte semennyit, merhetetlenul keveset.
Meg atmeneti kiegyenlitonek, puffernek is nulla.
A nemetek lassan kepesek fedezni az orszagos fogyasztasukat egy verofenyes napon. Hany ilyen tarolo kellene nekik hogy a 10GW nagysagrendu ingadozast, amit egy atvonulo felho okoz azt kiegyenlitse?
Es valami iszonyat rossz hatasfokkal is mukodhet.
Hanyszoros konverzio?
Elektromos energia/motor
Motor/szivattyu
Aztan viz/vizturbina
Turbina generator
Generator/elektromos energia
Kb. mint amikor egy 12 voltos lampat akkurol inverter 230V,
majd ezt egy tappal 12 voltra visszalakitom.
Elhiszem hogy mindenkepp, mindenaron kiegyenlites es tarolas szukseges, de ha egy ilyen puffer telepet 10 tonna akkubol alakitanak ki, annak az osszesitett okolabnyoma nincs fele se mint egy ilyen gigaprojektnek.
A hatasfokat meg ossze sem lehet hasonlitani, egy kb. 75-80% osszesitett hatasfoku akkus tarolonak ezzel a viz alapu energiataroloval.
Egy ilyen tarolo, a tobbihez hasonloan szerintem sose rentabilis, a mukodesi ideje alatt nem kepes behozni a befektetett osszeget.
Eloallitasi aron szamolok, nem a fogysztoi arral.
Pl. betaplalok felesleget, az perpill 4,40Ft/kWh aron all rendelkezesemre, majd a csucsidoszakba kiveszem 9,60Ft/kWh aron.
Hol lesz ez nullszaldos egy tobb 10, ha nem tobb 100 milliardos beruhazasnal? 2070-re se.
Ugyanilyen meddo kiserletnek erzem a lendkerekes energiatarolast.
Nudli a kapacitasa, cserebe iszonyat draga.
Talan egy helyen, a gigagyartelepeken hasznalhato egy masodperc intervallumba eso ingadozasok kikuszobolesere.
Masra nem latom ertelmet. -
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #548 üzenetére
80% a hatasfok
ez 600 MW -os lett volna mig az ausztraloknal levo Tesla nagy nagynagy hatalmas de irto baromi meg huha de milyen total brutal oriasi lenne 100 MW
mondjuk mindketto ugy kb 5-10 orat termelne vissza -
Bár lenne igazad de egy legoptimálisabb munkapontban üzemelő szivattyú hatásfoka 80-85%, a meghajtó motoré 92-93%.
Ez a betáp oldalon odalon olyan 70-75%.
Fennt van a víz a felső tárolóban.
Ezt a vízturbina szintén 80, a generátor szintén 90% felett alakítja át, én a legoptimálisabb esetben is 60-65% össz. hatásfokot kockáztatok meg.
vagyis a betáplált villamos energiából ennyi jön visza.
100MWh in, 65MWh out.
De valószínű hogy szinte tökmindegy a hatásfok mert szükség lesz nagyon gyorsan, a közeljövőben ilyen terhelés kiegyenlítő egységekre.
Kicsit elovasgattam a témába és igen érdekes cikkeket találtam.
Nem is annyira a megújulók ingadozó hozama miatt, bár ez is a terv része hanem amikor majd elindul Paks teljes gázzal, előfordul olyan hajnali völgyidőszak hogy le kéne szabályozni, mert előfordulhat hogy egymaga is sok lesz.
Olyankor meg eladni, exportálni is igen nehéz.
És egy alaperőművet, ami még nukeáris is, azt nagyon nem jó le, majd felterhelni.
Vagyis ez a SZET Paks tartozékának, kiegészítésének is felfogható a jövőben.
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI Optix MAG281URF Gamer Monitor!28"/4k/144hz/Rapid IPS/1ms/Freesync-G-sync/HDMI 2.1/HDR400
- ÚJ BONTATLAN Macbook Air Apple M1 M2 M3 Legújabb Magyar 1 év Garancia Deák Térnél Azonnal Átvehető
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Akció Új Bontatlan 2023 iMac 24 M3 Chip 8/10 8GB/256GB SSD Azonnal Deák Térnél Átvehető 1 év garanc
- ÚJ Apple Pencil 1 - 2 első és második generációs BONTATLAN AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉR