- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
saril
senior tag
még szerencse hogy nem vagyunk egy szinten, ennek örülök, ja és mindent értek amit írtatok, nem vagyok se dízel se elektromos párti, már írtam, de na, akkor belekötök másba, mint írtam én évi 30~35e km-t megyek, ebből 50~60% autopálya, és nekem nem kell megállnom tölteni sőt még tankolnom sem a gépet, mert hideg van és fűteni kell!!! vagy klímázni kell és 130al akarok menni, mint az összes elektromos autosnak ha elindul 350kmnél nagyobb távra, NA erről ennyit, nem 100 nem 110, 130km/h azért írok ennyit mert ennyi a megengedett, de nagyon jól tudja mindenki hogy sokan nem ennyivel mennek, igen én is ilyen szabályszegő semmirekellő vagyok
szóval 30 misi alatt nem tudok olyan elektromos autóról ami 300km-t 130km/h vagy felette tudja fűtéssel/klímával (ebben benne van a forgalom, fékezni kell, gyorsítani kell, araszolni kell, minden)
vagy én vagyok kultúrnyomorék, és akkor itt kérlek meg hogy légyszíves, linkelj már olyan cikkeket ahol 300-350km-t mennek ezekkel a csoda gépekkel autopálya tempóval folyamatosan és nem kell megállniuk tölteni, ja lehet tud ilyet egy pár masinak 30 misi felett, (még ebben sem vagyok biztos) egy jó dízel vagy benzines auto 2-3 misiért megvehető mondjuk az életciklusa alatt míg használod rá kell költened 1 misit, tehát összesen 4millióba van abból a maradék 26millióból sok üzemanyagot adnak, akármennyire is "szennyezi" a környezetetja és tuti hogy imádnám hogy az összes nyomaték rendelkezésre áll megindulástól, meg hogy halk az autó, meg hogy modern és mindent is tud, de én dinamikusan vezetek, és ahogy én vezetném, ott a négy szett gumiabroncs ami a teslára kell 400-600e Ft, és én 2-3 évente lejárom... és az a folyamatos töltéstől kiverne a víz, nem beszélve arról hogy amíg tölt, várnom kell, ja, a gyorstöltéstől hamarabb tönkremegy a drága akkupakk...
egyetlen egy dolog van amit nem tudsz pénzért megvenni az az IDŐ, nekem ez fontos, a teslásoknak meg az összes többi full elektromos autosnak nem az, Ő bajuk.[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
PitLee
őstag
Napelem miatt kerül az energia termelő rendszerbe egy bizonytalansági faktor, magyarán tartalékot kell képezni rá, lesz olyan erőmű ami csak termeli a gőzt és arra vár hogy ha Jóskapaucslakon 2 órára besötétül akkor ráeresszék a generátorokra gőzt, ez a készenlét nincs ingyen lásd a la német energia rendszert.
Az autós vita meg ott kezdődött, hogy a globális co2 csökkentésére nem az elektromos autók hájpolása a jó válasz, nem erre kéne súlyos milliárdokat elfeccőlni, van lehetőség sokkal hatékonyabb elköltésre is.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Nem. De nem is jut mindig eszébe a töltés se. Most egy teloval könnyen vagyunk. De az autó az más tészta. Egy 200 km hatótávú télen beesik 100-130 km-re illetve ahogy öregszik még romlik tovább. Én csak kérdeztem valamit a kollegától. Sztem legalább a 300-400 km kellene.
A 200 km-es autó táv az csak városi bevásárló kocsi nekem. Olyan ez nekem mint amikor az egyik kezedet hátra kötik és szaladj.... Nem szeretem az ilyent. De ez én vagyok.Nem tudok róla hogy kötelező autót vásárolni / használni.
Itt most ne ragadjunk le az autóknál. Mik a lehetőségeink ha váltani akarunk vagy kell? Vagy veszed a régit ami kopott vagy veszed az újat ami most szép, de bonyolult.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
btprg
senior tag
Tulajdonképpen élni se kötelező... Szerintem jogos elvárás lenne, hogy ne csak agyonbonyolított javíthatatlan szarokat lehessen kapni, hanem egyszerűt is.
Most ha sok pénzem lenne akkor se vennék elektromos autót, mert garantáltan mindegyik egy túlbonyolított, internetre kötött szoftveres bughalmaz. De ha lenne egy olyan, ami olyan elektronika szempontjából, mint egy '60-as évekbeli benzines autó, csak elektromos hajtással, akkor kéne.
És szerintem rajtam kívül vannak még páran, akik nem egy prüttyögő, villogó, kormányt elrángató, magától vészfékező számítástechnikai hulladékban akarnának utazni, ami valami sci-fi-beli űrhajóra emlékeztet belülről, hanem egy normál automobilban, amit az EMBER vezérel.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Nagyszeru hozzaallas.
Ugye Te barlangba laksz, futes, klima, hutoszekreny, mediaeszkozok nelkul..? A hozzaszolasodat is palackpostaval kuldted, mivel okostelefon se kotelezo a szorosan vett eletvitelhez. Szamitogeprol szot se merek ejteni.Sajat peldam, en vagyonor vagyok.
Legszives eld az eletemet auto nelkul, amikor jon egy telefon 15 orakor hogy sos-be 16:00 kor meg kell jelennem egy szantofold kozepen 24 orara valo kajaval, hutotaskaval, potakkuval, esetleg pb palackos futessel.
Az elektromos aram 5, a legkozelebbi buszmegallo 10 kilometerre van. -
félisten
Valóban nem kötelező autót tartani, ellenben az emberek és főleg a családok többsége számára fontos tényezője egy elvárható életminőségnek.
A tágabb környezetemben keveseknek nincs autója, és rájuk a következők egy vagy több tétele igaz:
1. Ténylegesen helyhez kötött életet él, szó szerint alig mozdul ki a lakása környékéről,
2. A közlekedési igényét jól ki tudja elégíteni közösségi közlekedéssel, közösségi autóval,
3. Nem vezethet,
4. Nem tud autót fenntartani,
5. Fennhangon hirdeti, hogy neki nem kell autó mert ő ilyen zöld, de igényei szerint kisebb-nagyobb rendszerességgel kunyerálja el a rokonai, ismerősei autóját, amit legjobb esetben is az üzemanyagár kompenzálásával rendezettnek tart.
Tanár barátommal 2-3 éve beszélgettünk is erről, és ehhez ő ennyit tett hozzá, hogy az iskolájában mindig van pár öntudatos zöld családból származó srác, akik lelkesen hirdetik, hogy nem kell autó -- és ezek a gyerekek általában semmilyen nem, hogy világ-, de országlátási tapasztalattal, élményekkel nem rendelkeznek.
Ja, és még valami: a jelen világunkban az egyik legnagyobb kincsünk az idő. Sokszor ugyan éppen a közösségi közlekedéssel tudunk időt nyerni, de nagyon gyakran a saját jármű ennek az eszköze. A megállók közti döcögés és az átszállások városon belül és nagyobb távolságokon is egyszerűen ellehetetlenítenek autóval simán megoldható utazásokat.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
7Heads Drago
veterán
1. Én nem évi két alkalommal utazok messzire.
2. Pár éve még csak a pc fagytak álltak be a vírusoktól. Jelenleg a telok,tabletek a slágerek. Gondolom a következő lépés az okos otthon, meg az e-auto lesz. Vagy szerinted milyen védelem van az ilyen rendszerekben? És bőven elég ha csak annyit csinál hogy pl leállítja a töltést az autónál, vagy nem tudsz otthon fűtést indítani. Reggel indulnál az autóval és nem tudsz. A Mercinél dolgoztam 5 évig és a az autók vezetékelése már ennyi idő alatt is sokkal bonyolultabb lett és problémásabb. Nem hiszem hogy érdeke lesz a gyártóknak megbízhatót gyártani.
Sőt nekem azt se magyarázza be senki se hogy normális a Tesla gyorsulása. 3-4 mp alatt 100 km/h lenni. Ez hol környezet- és emberbarát?Csak marhára nem mindegy hogy az óvoda előtt tolod ki, vagy ott ahol a madár se jár.
Olvasd a 98# hsz-t. Nem mellesleg ahogy nekem nem kötelező megvenni a drága bonyolult termékeket másnak se kötelező a szmogban élnie. Te írtad. Én ezt is próbálom tenni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
titán
A francia barátom (55+) napokban kipróbálta a Teslát, és a lízing lejártakor cseréli is az E Mercijét Teslára (3 vagy S, még kérdés). Gyakran jár Párizs Bp útvonalat, de azt mondta, inkább töltöget superchargeren kicsit, úgyis meg szokott állni pihenni, de neki többet nem kell más. Teljesen ki volt akadva, hogy ő azt hitte, hogy így szar, úgy szar a Tesla.
Mondjuk hozzáteszem, hogy Nissan Leaffel valóban nem lehet értelmesen eljutni Párizsba. Még a 62-es Leaf is csak országon belüli utakra használható, napi max 4-500 km felső limittel. Teslák, meg az Audi E-Tron alkalmas valóban hosszú utakra. Már Jaguar iPace, vagy az id3 sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
pakesz
aktív tag
valojaban aki zolden akar eljutni nyugati nagyvarosba annak van mar most is alternativaja ott a vasut
ja hogy 3 evente egyszer amikor az ember raszanja magat hogy a csaladdal odamenjen akkor a gyerekekkel es az asszonnal plusz fel napot el kell tolteni a vonaton?
hat azert tenyleg megeri a dizelt minden aldott nap a varosban gyilkolni -
IGN85
csendes tag
Egyetértünk, valószínűleg a kedvezmények jelentős részét már hamarabb eltörlik.
A darabszámot csak hasraütés szerűen írtam, ahhoz képest jelentős SZERINTEM hogy mennyibe kerülne egy ilyen rendelet bevezetése. 100e autó x 12e km / év x 17 kw/h fogyasztás 100km-re x 35 Ft-os áram ár = kb 7 mrd Ft adóalap > lehet nem jól számoltam, de így nézve tényleg nem jelentős a költségvetés méretéhez képest.... -
IGN85
csendes tag
Miben is nem értünk egyet? 😂
Ezt írtad:
"Az általad említett darabszámnál inkább a kedvezményeket fogják eltörölni, nem adóztatni.."
Erre írtam:
"valószínűleg a kedvezmények jelentős részét már hamarabb eltörlik."Vagyis előbb eltörlik a kedvezményt és utána vezetnek be adót.
De cáfold meg vagy értelmezd át amit írtam, hogy tudj reagálni valami negatívat. Befejeztem...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Formula-1
- Milyen TV-t vegyek?
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Linux kezdőknek
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- Diablo 3
- További aktív témák...
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB