Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ez egy frankó cikk, köszi :)
    Szerintem amúgy a li-ion technológia szőrőstül-bőröstül lesz kukázva 3-5 év múlva.
    Bejönnek a szilárd elektrolites akksik, onnantól minden li-ion akksi gyár értéke kb 0 euró lesz.
    Nem véletlenül szállt ki jópár nagy multi a li-ion fejlesztéséből és gyártásából, de leginkább abból, hogy gyárat építsen.

    Amúgy én arra még továbbra is kíváncsi vagyok, hogy ezek töltése miként lesz megoldva.
    Elég frekventált helyen lakom, van pár eon-os haverom (úgy terepes mint rendszermérnök szinten), és előbbiek nem győzik telepíteni a berendezéseket -ennek ellenére van olyan hely a városban (tízezer fő+), ahol a nem annyira külső részeken 180-190 voltot mérnek, van ahol meg 250-et, mert épp úgy jött ki a lépés, és a nyári légkondizást is nehezen bírja a hálózat... utóbbi meg egyszerűen nem tudja, hogy mi lesz akkor, ha nem ezerből egy, hanem ezerből ötven, neadjisten' száz embernek lesz villanyverdája.
    Mert az egy dolog, hogy ezt még a német erőművek környéki hálózat is nehezen bírná, de kérés, hogy mi lesz azokkal akik a madzag végén laknak, azoknak hogyan fogod elmagyarázni, hogy azért nincs áram, azért olvad le a fagyasztó, vagy éppen sül szét minden elektromos cucca, mert a sok ember villanyautója szétszopatja a hálózatot.
    Elég csak arra gondolni, amikor 3-4 éve valami 7000mw volt az ország fogyasztása nyáron, és küszködve ment a rendszer, izzott Paks, meg kb minden erőmű, pedig akkor nem voltak elektromos autók.
    Szóval oké, nagyonszép, nagyonjó, nagyonfrankó a villanyautó, de szerintem a kiszolgáló rendszer miatt zsákutca.
    Inkább erőltetnék, és a szintetikus, légköri co2-ből előállított üzemanyagot tolnák mint süket a csengőt, aminek nincs semmilyen mellékterméke az égésekor, csak a co2, amiből aztán megint lehet nyálat csinálni.

    Az meg a másik, hogy gazdasági, és ökológiai öngyilkosság (szerintem), hogy mindenki 3tonnás, nyolc-tíz négyzetméter frontfelületű suv-val járjon..

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz SirRasor #15 üzenetére

    elméletileg ha 4*25%ot töltesz bele, akkor az lesz egy ciklus (100%).
    ha 2*50-et, akkor meg az.
    szóval elméletileg tök mindegy, hogy 2*50, 4*25, vagy szélsőséges esetben 1*100-at töltesz.
    viszont mint látszik az ábrán, az akksi jobban szereti a 25-50%os töltöttséget.
    én maradok a 25-70/75nél.
    mondjuk a cikk "kisütést" ír... azt pedig már a tégla-nokiák óta tudjuk, hogy a li-iont nem sütjük ki, de nagyon 10% alá sem engedjük.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Kinder #19 üzenetére

    Oszt' abban a 40.000km-be beleszámoltad-e azt, hogy a jelenlegi energiatermelés kb fele fosszilis, és a hatékonyság szóródik 30 és 55% között?
    Hálózati veszteséget (erőmű->töltő) beleszámoltad-e?
    Váltóáramról egyenáramra váltás veszteségét tartalmazza-e a 40.000km?
    mod:
    (olyanokba bele se menjünk, hogy a pakknak fűtenie kell magát, nyáron meg hűtenie, villanymotornak is van vesztesége, stb, mert ezek már szőrszálhasogatások lennének)

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz saril #26 üzenetére

    200.000nél recycling?!?!?!?!?!?!
    mivan? :DDD

    3L1T3 Tegyél a mecseki erőmű kéményének tetejére egy nagy fóliát, és tölts el alatta egy órácskát.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Samott #29 üzenetére

    8 literrel számolva, 50k alatt 11t a co2-je egy dízelnek. (6-al mennek általában, szóval a két literből bőven fedezve van a szállítási "költség")
    a nagy kérdés az, hogy 1kg szénből, a 35%os erőműben, 15% hálózati veszteséggel, 35%os egyenáramra transzformálási veszteséggel, és 10%os hajtásláncbéli veszteséggel számolva mennyi az annyi...
    gyanítom, hogy egy hangyapöcsnyit több mint amit a grafikon állít, és jóval kevésbé nyílik szét mint látható.
    az is kérdés, hogy a 0km-es bekerülési co2 mekkora akkupakkal jön ki... a legkisebbel, vagy a legnagyobbal... mert 90%ban a legnagyobbat fogják megvenni az emberek, mivel senki nem akar aggregátért futkosni télen, hogy feltöltse az autóját azért, hogy a hazáig hátralévő 15km-t meg tudja tenni.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz pilóta #36 üzenetére

    Ennek az ellenkezője is igaz.
    Amúgy pont a németek grafikonját nézzük, és pont a németek voltak azok akik Fukushima után minden nukleárist leállítottak, és azzal a lendülettel gyújtották is be a szénerőműveket.
    De szerintem ki lehet jelenteni, hogy a fele fosszilis (szén gáz fa), 40%a nukleáris, 10% pedig megújuló az EU-ban.
    Tök egyszerűen megállapítható, végigmész a 3-ason Frankfurt és Köln között, és minden hűtőtorony szénerőműhöz kapcsolható. Van pár. [link]
    Amúgy a megújulót se edd olyan forrón, mert erősen kérdéses az, hogy megtermelik-e a saját co2 lábnyomukat. A napelemeknél a waffer legyártása a fő probléma (plusz a telepítés, egyenből váltóáram vesztesége, stb), szélnél az egész hóbelebanc gyártása, le és kiszállítása, a generátor, a mechanika, a kisfaszom, majd pedig mit kezdünk a lapátokkal kérdésköre (pár év után elássuk [link] ), víznél meg szétbarmolod a helyi ökoszisztémát.
    Még a geotermikus az ami tényleg jó, de az meg ritka.
    Napelemnél a európai ssg-nek [link] lenne értelme, mert nem kell sok gógyi annak belátásához, hogy Hamburg mellé telepíteni napelemfarmot elég hülye ötlet, amikor Spanyolország, Szicília, ésatöbbi (délebbre ne is menjünk) helyen háromszor annyit termelne, Tunéziában, Marokkóban meg négy-ötször annyit.
    De ugye itt meg kiben bízol meg amikor bomlik az EU, energiabiztonság meg elsődleges mindenkinek.
    Meg az EU eleve nem úgy indult, hogy Európai Unió, hanem EGK, azaz Európai Gazdasági Közösség...
    Én továbbra is tartom, hogy speciális területeket kivéve (car sharing, meghatározott útvonal topográfiai alapon, stb) az akkumulátoros rosszabb megoldás mint egy rendes hibrid, teherfuvarozásnál pedig nem fogja kiváltani a villany a gázolajat sose.

    Persze ez az egész vita alap nélküli lenne ha minden ország javarészt fúzióval működne.

    mod
    sheratan
    Legszarabbal számolok, mert abból van a legtöbb a világban, és folyamatosan ezeket építik, mert ez a legolcsóbb, és lehet rá politikát építeni, bányászat meg munkahelyek... Atom az drága, cserébe utána nem kell szenet nyomni bele... meg az atom az rossz, mert az emberek ostobák, és fogalmuk nincs arról sem, hogy a víz miért van a reaktorban...
    Atomot nem telepítenek már, szenet-gázt-fát építik mindenhol, mert kell egy alap szint amit muszáj kiküldeni a hálózatba, az ingadozást meg ki lehet egészíteni megújulóval.
    Mert mondjuk kis hazánkban az ősszel beálló 1-2 hónapig tartó hidegpárna időtartama alatt se szél, se nap, se semmi. Áram meg kell még a legsötétebbzöldnek is...

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz pilóta #44 üzenetére

    Európában lehet, hogy csökken, csak amíg itt lekapcsolnak egyet, kínában beüzemelnek hármat.
    Afrikában meg kettőt... kínai pénzből.
    Csak én globálisan nézem a szart, nem lokálisan.
    Nagyon örvendetes az európai zöld váltás, de ez legfőképp azért van, mert az összes valódi szennyező nehéziparágat elvitte kínába mindenki.
    Ott meg aztán se isten, se ember nem számít... csak a szar ami ott kijön, előbb-utóbb elér ide is... szelek szárnyán, vagy vízzel, vagy valahogy... de ideér.
    Ha ezt nem engedték volna, és a szabályokat betartatása mellett folyna a termelés, akkor itt lenne munkahely, és globálisan jobban jártunk volna.
    Viszont így lehet nyomni a "faszagyerekekvagyunk" propagandát.
    Azt meg ne számoljunk, hogy kínából mibe kerül ideszállítani a sok szart, ami amúgy tényleg az, mert se a gyártási folyamat nincs ellenőrizve, se semmi, emiatt a megvett terméket nem 10 évig, hanem 2 hónapig használod.
    De legalább olcsó volt.

    Nem tudom érzed-e a probléma mértékét, és méretét.
    [link]
    Ja, és akkor még Indiáról nem beszéltünk... az is érdekes pedig.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz vicze #48 üzenetére

    Sanszos, hogy igazad van, ennyire nem vagyok benne.
    Ami nekem rémlik az a Mutti egyik bejelentése, hogy leállítják az erőműveket, hogy a fukushimaihoz hasonló véletlenül se történhessen náluk.
    Én ebből ezt vettem le.
    Mondom, sötétzöldek.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Füleske #55 üzenetére

    "sok volt az áram" és a "nem bírja a hálózat" az két külön dolog.
    leírtam a városon belüli feszültségeket, ennél jobban nem tudom érzékeltetni a lényeget.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz zolko74 #67 üzenetére

    Nagy ötlet.volt, így akkor kétszer annyi idő amíg ledolgozza a co2 bekerülési költséget, plusz a rengeteg napelem xD
    Plusz nem tudom mi van ha nem sut a nap, stb xD

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz TeeJay #73 üzenetére

    Persze, ez nagyon szépen hangzik, de ha csak az utcamat nézem, van 38 család, ebből csak a fele vesz villanyverdat, az 19, ebből tíz egyszerre tölti az autóját (ami mindig inkább 15 felett lesz)... Aztán van pár utca a városban, még pár város az országban...
    Ertsetek már meg, hogy most is nyög a hálózat, ha erre összességében raraksz hektikusan jelentkező +50% terhelést, akkor osszeborulhat az egész.
    Rendszerben, globálisan nézzetek a helyzetet, és úgy próbáljátok meg kezelni a problémát...

    Volt egy komment, hogy lehet fejleszteni a hálózatot.
    Persze, lehet, kérdés, hogy mibol, és honnan akasztasz le annyi embert aki ért is hozzá, honnan szerzel annyi transzformatort, hova rakod, és mibol építesz mögé erőművi kapacitást.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz MaCS_70 #82 üzenetére

    Ciklusok számolásának módszerére írtam, hogy 1*100 is egy ciklus, meg 4*25 is egy ciklus. 6*33 meg (2% híján) két ciklus.
    utána meg ezt írtam:
    "viszont mint látszik az ábrán, az akksi jobban szereti a 25-50%os töltöttséget."
    Szóval mindketten ugyan azt mondjuk :)
    Én maradok a bevált 20-25 közé merítem, és 75-85 közé töltöm gyakorlatnál.
    mod:
    arra adhatna valaki választ, hogy ha a telóhoz adott töltő gyorstöltéssel nyomja az akksit, akkor az károsabb-e mintha simán rádugom usb-re, és lassú töltéssel töltöm. Vagy netán épp eme utóbbi károsabb.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz MaCS_70 #88 üzenetére

    Észerű felhasználás, és az arany középút. Világos :) :R

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Füleske #90 üzenetére

    Az a probléma, hogy nincs 30-40 év.
    Jó eséllyel már átléptünk a 24. órán, és nemhogy 40, de 10 év sincs cselekedni, amit most teszünk az már csak az nyakunkba szakadó szar mennyiségét fogja csökkenteni, és jelen állás szerint 2080 környékén lehúzzuk a rolót. De lehet, hogy 2070ben, de ne tévesszen meg a dolog mert már 2050ben reccsen a civilizáció.

    Ne felejtsük el, hogy a globális co2 kipöfögés az kb 12-14%ban a belsőégésű motorok számlája, de az is lehet, hogy még kevesebb, mert ha a kérődzők metán-kibocsájtását 22-vel felszorozzuk... de nehéz politikailag megindokolni azt, hogy "ne egyé' hamburgert".
    Ugye.
    Szóval ezt a 12-14%-ot akarjuk lefaragni, mert ezt lehet vörös posztóként mutogatni a választónak.
    Ebbe döntik bele a valutamilliárdokat, ahelyett, ennek az összegnek a töredékét arra fordítanák, hogy a 40-50 éves erőművek turbináit újra cseréljék, és az addigi 28-30%-os hatásfokról mondjuk 38-40%-ra húzzák az erőművet. Ez szotyipénz ahhoz képest amit elektromos autó vásárlás-támogatásra fordítanak.
    És hopp, ugyanannyi fosszilisből lényegében kb 30%-al több áram keletkezik.
    Az eddigi egyetlen értelmes dolog, hogy a hajókat szabályozták, és tavaly óta nem mehetnek kvázi nyersolajjal, hanem csak csökkentett kéntartalmúval.
    Szóval lehet vergődni itt a belsőégésű vs villanyautó témával, csak igazából ha minden belsőégésűt villanyra cserélünk, akkor is jó esetben (nagyon jó esetben) felezzük a kibocsájtást, de véleményem szerint a mondjuk 13%ból lesz 11.
    Azaz a 100%ból csináltunk 97-et. És akkor ebben még sehol nincs benne a hálózatfejlesztés ami azért nem két kiló rezet és alumíniumot jelent...
    Faszán nagy fejlődés volt.
    thumbsup
    Ellenben ha normálisan, nem politikailag, hanem szakmai alapon döntenének a pénzekről, akkor a fosszilis globális 50-55%-ából lehetne csinálni 40-et egyszerűen azzal, hogy turbinát cserélnek. Aprópénzért.
    Azaz a 100-ból 90-et. Vagy még kevesebbet, mert a fejlesztés miatt ugye...
    Ez meg lehetne lépni szerintem max három év alatt.

    Szóval igaza volt a kérdezőnek akkor, amikor feltette a kérdést, hogy képesek vagyunk-e egyáltalán logikus döntést hozni.
    Elbaszott egy faj ez, és könnycseppet nem fogok hullatni amikor eltűnik a süllyesztőben.

    mod:
    linket elfelejtettem
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz blackcoffee #106 üzenetére

    hihetetlen b+, hogy nem esik le szinte senkinek, hogy én nem a villany ellen vagyok, hanem a hülyeség ellen.
    ha van x mennyiségű lóvéd, és abból meg tudsz spórolni 5 gigatonna co2-t, vagy 15öt, akkor melyikre költöd el a pénzed?
    vagy meg tudsz spórolni 5 gigatonnát, de az egyik módszer ötszázmilliárd euróba kerül, a másik meg ötvenbe, akkor melyiket választod?
    nem a villany ellen vagyok, de ebben a formában, és abban ami fele ez az egész megy, nem működőképes. 35%os hatékonyságú erőművekkel áramot termelni (de oké, legyen mindenki boldog, számoljunk optimista 50-el), aminek aztán (jó esetben csak) a fele elveszik az ide-oda alakítgatások során, nekem eléggé öngyilkosság-szagúnak tűnik.
    ráadásul a megújulókra energiabiztonságot alapozni... ti fogtok a legjobban sipákolni, amikor nem lesz net, mert nem lesz elég feszültség a madzagban.
    majd a hálózatkezelő fejleszti a hálózatot mi?
    oszt' mibű'? ezt is meg lehet oldani, majd nem 20 forint lesz egy kwh, hanem 520. lesz a szolgáltatónál lóvé szarásig, lehet hálózatot fejleszteni egyből, csak akkor meg hoppá... mennyiből lesz tele egy akksi?
    akkor abba ne menjünk bele, hogy amikor 4-5 között hazaérnek az emberek, és "egyszerre" dugja rá mindenki a verdát a konnyektorra, akkor mi lesz.

    vagyishát persze, működőképes lehet, mert van az a pénz amiért működőképessé lehet tenni, de annyi pénzből 2030ban önbefűzős nájki cipők lesznek mindenki lábán még Ugandában is.
    ajcsi légkondival.
    és az összes belsőégésű motor akkor is csak a 12-14%-át fogja adni a teljes co2 termelésnek, de legalább jó sok pénzt elkúrtunk arra, hogy lefaragjuk a 12-14-et mondjuk 10-re. Vagy 9-re, tök mindegy, mert két elektronból egy akkor is fosszilisből fog belekerülni a hálózatba. hacsak nem több, mert áram kelleni fog, azt meg erőművel lehet fedezni, nem hektikus megújulóval.
    ez az egész villanyautózás addig éri meg, amíg nem találják ki állambácsiék, hogy mondjuk két műszaki között elkocsikázott km után kell majd fizetni jövedéki adót.
    legyetek nyugodtak, ki fogják találni, hogy miként lehet megszopatni a villanyautósokat.
    kitalálták az lpg-cng-vel kocsikázókra is a kétszer ötven százalék emelést, pedig annál tisztább belsőégés nincs, az tényleg szinte csak co2-t csinál.
    majd lesz a villanyra is valami okosság, csak el kell érni azt a szintet darabszámban, ami már feltűnik fent is.
    aztán jön a ban-hammer.

    azt kellene megérteni, hogy ez az egész szar ami már a nyakunkig ér, egy elég bonyolult globális probléma.
    ezt a problémát nem lehet úgy megoldani, hogy kiveszem az egyik (kevésbé lényeges) alkotóelemét, pofozok rajta egy kicsit, majd visszarakom a kakiba, és várom, hogy attól kakaó legyen.
    mert nem lesz az.
    csak közben telik az idő, és csak egyre jobban telik a szaros tartály.

    mindegy, részemről lezártnak tekintem a vitát.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák