- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Noukoum
veterán
-
TeeJay
félisten
2016-ban 10-ért hozta ki unokatesóm a Mazda 6 Sedan-t Revolution Top felszereltséggel 175lovas dízel motorral
Azóta így elszálltak az árak, tudom most abból is az aktuális modell ezzel a felszereltséttel 12-13millió már de az egy nagy családi autó és 62literes tankkal elmégy 800km-t el tudsz menni pályán 7liter fogyasztással klímázással. Ha kifogy 5perc telenyomod és megint 800km. Közben meg kisebb méretű elektromos autó lesz 16-18milla
Nem sok magyar engedheti majd meg ezt magának. 8éve rokonom ennyiből vette a Q7 Audit V6 dízel motorralMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
7Heads Drago
veterán
Jah értem vegyek egy 18 millás autót ami melle bármilyen mezei relé jó... Teljesen logikus. Mint írtam is vidéken élek. Ha nem akarok nagy dolgokat berakni az autóba kell a vonóhorog. A gumit meg felnivel együtt értsük. Se a felninek nem jó az állandó szereltetés, se a pénztárcámnak. És akkor még meg lehet említeni költségként az elektromos hálózat fejlesztését is. Nálam jelenleg elég volt eddig a 16A. 3 fázis bekötése is plussz lenne amire amúgy jelenleg semmi szükségem sincs.
Az előzö hsz-mhez +: a panelek közé kiépített töltés ára jóval magasabb lesz, mintha ezt a saját hálózatból oldód meg. Szóval ez is gátolja a terjedést.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
És az nép autó szerinted? [link] Tavaly 597 db ment el belőle. 62. A listában. Ez fogja megoldani a városi szmog kérdést? Ha az első 5 helyezetre kinálnak a gyártók megoldást az nem lenne jobb?
Én inkább ilyenre gondolok: [link]
A 60-70 ft szerintem drasztikus az otthoni 38 ft-hoz képest.
Az új autó megtérülési ideje nagyon ki fog tolodni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
félisten
Úgy 5-6 éve bizonygatták egy energiaipari konferencián, hogy a következő reálértéken történő áremelés már csak úgy lesz elképzelhető, hogy együtt jár a dinamikus árazással, azaz szinte percre (negyedórára-órára) a pillanatnyi piaci árat számlázza a szolgáltató -- oda-vissza.
Erről hallani valamit?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Már bocs, de vehetek egy használt opel corsát 300-400eFt-ért és marad 19mFt-om tankolni.
Ezzel miért nem számol senki?
Egyébként se láttam életemben egyben ennyi pénzt, úgyhogy hülye is aki ennyiért autót vesz.
Ha lenne egy kis pénzem vennék egy jó 1.9TDI-t ami a világból is kimegy, és tudok ingázni vele Münchenbe Bp-ről minden reggel.
Na, erre mikor lesz képes a villanyautó?
Soha napján kiskedden. -
ecaddsell
aktív tag
Hogy valódi számokkal is lássuk:
A villamosenergia-termelés valódi számait sokkal jobban mutatja a CO2 kibocsátási érték. Magyarországon 235g/kWh volt a 2020 átlag. Egy liter benzin a 2400 g CO2. Egy átlagos, jól karbantartott benzines átlagos éves fogyasztása 7l, azaz 16,8 kg CO2/100km. Dízelé 5,5l x 2640g = 14,5kg CO2/100km Villanyautó téli-nyári üzemben átlagban 20 kWh-t fogyaszt, ami 4,7 kg CO2/100kmFogadjuk el, hogy ezek a számok valódiak, de van ami még mindig hiányzik: Késznek veszed, hogy a villamos energia az csak úgy van, pedig nincs, annak előállítása komoly beruházás, komoly CO2 lábnyom és változós hatásfok. Azaz azt is valahogyan elő kell állítani és ha fosszilis alapon működő erőművel teszed ott is csak nagyságrendileg az elérhető energia kb. harmada hasznosul akárcsak a belsőégésűnél (OK, az erőmű hatásfoka picit jobb).
Azaz itt csak áttoltad a döglött lovat a villamos energia előállításhoz.OK, de ne legyen foszilis, legyen pl. atom. Ott is gigaberuházás kell ami évtizedek alatt térül meg/tünteti el a CO2 lábnyomát (egyébként a mi olcsóbb áramunkat most többek közt ennek köszönhetjük, mert az a beruházás már rég elinflálódott).
OK akkor legyen napelem. Ott is gigaberuházás kell (ami vagy azért sok mert tényleg ennyire sok munka/energia kell hozzá vagy mert valakik nagyot kaszálnak rajta).
Már eleve drága a napelem (több mint 1 évtizedre előre kifizeted a villanyszámlád), de ha ki akarod egyenlíteni a napszakok ingadozását vagy hatalmas tárolókapacitás kell mellé vagy nagyon komoly hálózatbővítés (vagyis össze kell kötnöd a termelőket meg a fogyasztókat bárhol is legyenek azok, pl. nagyon sokan ingáznak az elővárosokból/falvakból ahol könnyű az energiát megtermelni a városba ahol tip. napközben dolgoznak; nem kellene így legyen, de most ezen ugorjunk) azaz nagyon sok tartalékot be kell tolni a rendszerbe ami az idő nagy részében kihasználatlan marad.Ezzel a hatalmas fejlesztéssel még mindig csak ott tartasz, hogy a napszakok ingadozását fedted le, de az időjárás változásait nem (borus/nem borus hetek, hónapk, tél/nyár stb.). Azaz ehhez még rengeteg gyors reagálású erőmű kell amit csak az idő egy részében használsz azaz lassan térül meg és nem lesz olcsó ill. a CO2 lábnyomát is lassan hozza vissza.
Nem ok nélkül ugrott meg a németeknél az áram ára és vsz. még ők sem látják a végét.
Aztán van az a munka ahol az elektromos nem igazán opció pl. építőipar (ahol nem tudod előre letenni az infrastruktúrát) vagy áruszállítás/futárszolgálat ill. jó pár szolgáltatás (ahol a töltögetés állásideje zavaró) stb.
Messze nem azt akartam mondani, hogy ne lenne olyan amire az EV nem megoldás, de nem mindenre is és nem a pár másodper alatt százra gyorsuló sportautók és a nem hibrid kellene ide (amit nagyon megy, mert a gyártóknak a hülye szabályozás miatt ott még van profit minimális tényleges fejlesztés mellett).
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Szép ez a matek. Ellenben a valóság meg az hogy pl Kecskeméten most újra forgalomba helyeztek egy rakás régi buszt ami kb olyan mint egy kisebb szénbánya. Addig amíg az állam és a nagy cégek ilyen példával járnak elől nehéz lesz eredményeket elérni. (és itt gondolok az olyan idejét múlt régi munkagépekre amikről messziről ordít hogy ez semmilyen co vizsgálaton nem vvolt az elmúlt 10 évben)
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Noukoum
veterán
Hogy valódi számokkal is lássuk:
A villamosenergia-termelés valódi számait sokkal jobban mutatja a CO2 kibocsátási érték. Magyarországon 235g/kWh volt a 2020 átlag. Egy liter benzin a 2400 g CO2. Egy átlagos, jól karbantartott benzines átlagos éves fogyasztása 7l, azaz 16,8 kg CO2/100km. Dízelé 5,5l x 2640g = 14,5kg CO2/100km Villanyautó téli-nyári üzemben átlagban 20 kWh-t fogyaszt, ami 4,7 kg CO2/100kmJa 7l meg 5.5l... Jó lesz az jóindulattal 8-9l valós átlagfogyasztásnak is. (és akkor korrekt voltam)
20kWh? Inkább 16kWh azért mert feljebb is korrekt voltam.
Tegyük fel hogy elfogadom azokat a co2 adatokat amit írtál, bár ha ezek az autógyártók által megadott adatok akkor semmit sem érnek.És ugye környezetvédelmi szempontból ezek semmit sem érnek.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Nem. te sem értesz meg.
Itt sokan csak a konnektorig látnak, az a csöcs, a forrás.
Abba terem az áram, magától.
Mindent onnan számolnak.
Csak mögötte iszonyat beruházások vannak, ugyanúgy mit a másik oldalon a benzinkúthálózat, a tartálykocsik, a finomítók kőolaj lepárlók.
Csak aki ezt nem látja, vagyis nem akarja belátni hogy mire a konektorba megérkezik a hőn áhított elektromos paripája üzemenyaga, amögött is gigaberuházások vannak, Nem csak a foszilis oldalon. -
Ebben igazad van. Tényleg 80-85% Mnullás vagy autópálya.
Viszont elég sokat utánfutózok.
És valami lehet a lábamba is mert amikor kellett 2 hétig a fiam Suzukija, ő 7-7,2-őt etet meg a kocsival, míg én hasonló körülmények között 6-6,3-mat.
Szerintem nagyobb a lába
Okés, megértettem. De el kellett mondanom mert sokan antikrisztust kiáltottak. -
-
nagyúr
Es itt vagyok en, akinek minden autoja 2 literrel tobbet eszik, mint a forumozoknak, a telefonja 40%-al hamarabb lemerul, esatobbi. Pedig eskuszom, nem csinalok semmi kulonoset.
Mondjuk 300 loeros autoval reggel havas esoben bevinni a gyereket a 2.5 km-re levo suliba sose tartozott a hypermilerek kedvenc foglalatossagai koze pedig autopalyan asszem 7.5 korul megallt a dolog.. jo, ebben benne van az allofutes is
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
aramis00
tag
Így van! Amúgy a napelem szaldó is azért módosul a bruttó elszámolásra, hogy meglépjék az első lépést ebbe az irányba. Hisz az a (túl)termelés, amit olcsón megvesz a szolgáltató a napelemestől, már nem az erőműből jön és nem is kell messzire szállítani nagy veszteséggel, mert a szomszéd házban elfogy, ahova meg 38Ft-ért megy be...
A cél valószínűleg az volt, hogy a rezsicsökkentés tovább maradjon életben, ne kelljen abból visszavenni, vagy eltörölni úgy ahogy van.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.
-
szabi__memo
nagyúr
Mégis annyiért veheted meg az autót amennyit egy Tesla-t. Miközben sokkal kisebb példányszámban gyártják. Annyi hogy szarabb jelenleg az infrastruktúra ami kiszolgálja.
Szarabb hatásfok, de végtelen mennyiség van, gyorsan tölthető mint ma bármelyik kőolaj származék. Előállítás meg többféleképpen lehet, annyi hogy kompresszálni kell. Nem neked.
Az EU negyvenszer akkora kapacitást vár a következő 10 évre. Zöldet.
Iszonyatosan fejlődik ráadásul, nagyobb léptekben mint az akku techológia.
Gyár[ Szerkesztve ]
-
-
szabi__memo
nagyúr
Nem várom. Csak nem vetem el. Mert nem mutat arra semmi, hogy ez hosszú távon ne lenne jó. Ellenben az akksikkal már most gondok vannak. Igen, hatékonyabbak, főleg jó időben. Majd meglátjuk. Mindkettőben van potenciál, én csak nem vetek el egy olyan újdonságot ami épp csak kezdődik
#417 @samott komolyabbak. mint egy youtube videó? Az EUs terveket kihagytad a bulvárból
[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
De az elektromos autó nem új, csak a Tesla, ahogy az akksi sem új. A hidrogénes meghajtás meg vadiúj... így kellene nézni...
Samott:
Lehet hogy azért van amit mondasz. Vagy azért mert a Toyota szerint problémás lesz az akksi és inkább előbb mint utóbb. Ahogy ezt sok gyár meg is tapasztalta már eddig isA hidrogénről szól, a gyártókapacitásról. Ami elengedhetetlen, hogy olcsóbb és környezetkímélőbb legyen mindenféle hidrogént használó dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
De ő a leafet mondta, tesla nyilván más. Ezzel csak azt akartam mondani hogy csak ilyen irreális érvekig jutnak el az emberek, mert más nincs (értsd az emberek nagyon kicsi részét érinti).
#365
Fél órán belül? 3 perc alatt! Magyar embernek nincs ideje pihenni.#366
Szóval azért használjak sokkal nagyobb környezeti teherrel járó hagyományos autót, amit sokkal rosszabb használni és még drágább is mert ha esetleg az életben elakarnék menni nyaralni párizsba akkor inkább menjek a városi használatra kitalált autómmal, hogy az út közben és után nagyon fáradt legyek, a család is szenvedjen, 150km-enként meg kelljen állni pihenni mert nem bírják azért mert lehet hogy kevesebb környezeti teherrel jár mintha 200emberrel repülőgépen mennénk sokkal gyorsabban és kényelmesebben. Te aztán zseni vagy.
Jó lenne ha leállnál ezzel a zöld témával mert baromira unalmas. A villanyautózás egy fenntartható módot mutat be a kapitalizmusban. Az hogy neked ez fáj a lelked rajta.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
pakesz
aktív tag
en a hasznaltauton neztem a Tesla altal gyartott autokat es belottem azt az arat amire ugy gondoltam hogy az mar az also harmad teteje
na jo igy nezve, a nissan lett 4.5 milka a tesla meg 16 milka
nem akarom senki kedvet elvenni, de jo lenne ha az EVvel hamarabb Budapesten tudnanak midl tobb km -t letudni -
pakesz
aktív tag
https://en.wikipedia.org/wiki/Off-the-grid
"Off-the-grid or off-grid is a characteristic of buildings and a lifestyle[1] designed in an independent manner without reliance on one or more public utilities. The term "off-the-grid" traditionally refers to not being connected to the electrical grid, but can also include other utilities like water, gas, and sewer systems, and can scale from residential homes to small communities. Off-the-grid living allows for buildings and people to be self-sufficient, which is advantageous in isolated locations where normal utilities cannot reach and is attractive to those who want to reduce environmental impact and cost of living. Generally, an off-grid building must be able to supply energy and potable water for itself, as well as manage food, waste and wastewater."a szigetuzem lenyege az hogy teljesen el vannak valasztva
az hogy a cegnek akiknek bedolgoztok ilyen jo marketingesei vannak, hogy ti is elhittetek neki a blődlit, az nagyon jo dolog es azt jelenti hogy lesz meg sokaig melotok[ Szerkesztve ]
-
félisten
Telepített akkutelepnek miért nem jó az ólomakkumulátor? Olcsó, nagy a töltési toleranciája, karbantartva rettenetesen hosszú élettartamú, és az ólom a közhiedelemmel ellentétben ebben a formában nem szennyez, nem oldódik. Telepített üzemben meg nem igazán számít a rossz súly-, illetve térfogathatékonyság.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
pakesz
aktív tag
>> "Komolyan nekem magyarázod, hogy hol folyik a lánchíd? Ne már, Bírom, mikor a tök fogalmatlanok okoskodnak. "
szigetuzemrol volt szo, te meg leirtad hogy szigetuzemet epitettetek ki, de van egy madzag hogy kaphassatok meg delejt
en kerek azert elnezest, hogy bemasoltam neked a wiki -t ahol a szigetuzem el van magyarazva
mondjuk igaz ami igaz, ha beraknatok oda egy esovizgyujtot es egy buditartalyt akkor szigoruan veve a szigetuzem megvalosulhatna valahogyan, de ugye ez elektromos topic, igy gondoltam hogy az aramrol beszelunk -
addikt
Jó, leírtad, hogy ott éri meg a szigetüzem, ahol kalap szar egyébként a vezetékes infrastruktúra. Ahol meg jó, ott messze-messze nem. Csakhogy az ilyen putri helyeken meg az a gond, hogy a helyi népek a földtúrás szintjén állnak. Ott ki fogja megfizetni a milliárdos beruházást?
A 100Kwh teleppel mi a cél? Ez 2 elektromos autó feltöltésére elég. Utána jön a kábel? Vagy most ennek így mi értelme? Napi 2 elektromos autó feltöltés hogy termel ki többszázmilliós beruházást?
...olyan helyen is tudunk töltőt telepíteni, ahol ha a fentieket megcsinálnák, akkor sem lenne áram, mert nem jár arrafelé a 20kV, és ez helyi versenyelőnyhöz juttat.
Ahol nincs áram, ott hogy lesz fizetőképes kereslet?
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
Én annó kicsiben megcsináltam ezt.
Napelem a garázs tetejére/átalakító/aksi+ az elektromos bringám akku-ja.
Egy elektromos autóval elgondolkodnák nagyobb átalakító + nagyobb napelem vonzatában.Nem lennék így teljesen független így sem a szolgáltatótól de nem függenék 100% ban tőle.
Viszont ugye törvényi rendeletben le van szabályozva ,hogy mennyi energiát termelhetsz magadnak... legalábbis emlékeim szerint pár éve még így volt.
Én napi átlag 30km-t megyek.. arra nekem meg bőven elég lenne egy akár 50%-os töltötség is.
De lehet 25%-is... majd akkor munkaidőben feltöltöm máshol... bringánál is bevált.
Nem a pusztában vagyunk hogy 100km-es körzetben semmi sincs....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ricsi99
addikt
Nekem kb ennyi a munkába járás napi szinten
Ha még vezetni se kellene annak örülnék igazán.
De sajna ha tömegközlekedek akkor több mint egy óra (2 átszálás + vonat) + 5+15 perc séta... igy meg 30 perc még robogóval isEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
pakesz
aktív tag
sokszor beszelgettunk es valaszolgattunk egymasnak, de en sosem emlekszem olyan esetre amikor szennyezes szempontjabol en a co2 -t hoztam volna elo
ez a gumi szennyezes nem azert jelentos mert le kell gyartani a gumit(==co2) hanem azert mert a varoslakoknak a tudejenek nem tetszik
https://www.autoexpress.co.uk/car-news/101677/government-to-target-particulate-pollution-from-brakes-and-tyres
"Experts estimate that by 2030, as the transport sector moves into electric vehicles, 90 per cent of harmful PM2.5 emissions will be caused by microscopic particles eroding from tyres and brakes as they age."[ Szerkesztve ]