- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Dottorei #239 üzenetére
Tehát akkor szerinted a mostani napi 20-30 km helyett ezután majd napi 500-at fognak menni a panellakók? Mert max ebben az esetben kellene minden autót napi 10 órát tölteni. A normál használattal két hetente pár órát kell.
Nem lesz ez egyszerű, mert vagy olyan töltőoszlopok lesznek, ami kiszolgál 8-10 parkolóhelyet, vagy rotálni kell a parkolást. Mindkettő macerás, de szvsz megoldható.
Vagy teljesen máshogy lesz, majd kialakul. Ahogy a benzinkutak is kialakultak.
Kb. hasonlóan megoldhatatlan feladatnak tűnt volna, ha 1905-ben azt mondod valakinek, hogy megyénként kell 100 töltőállomás, mert többmillió autó lesz az utakon (apropó, hogy lesz annyi út, hiszen az lehetetlen) háromszor körberöhög, hogy nincs olyan isten, hogy azt megoldja valaki. Ki fog annyi olajat bányászni, ki fogja szállítani, ki fogja finomítani, na meg kiszállítani a kutakra, és mi lesz, ha mindenki egyszerre akar tankolni, ráadásul soha nem is fog kelleni annyi benzinkút, mert az emberek nem fogják leváltani az olcsó lovakat a drága autókra, kizárt. Aztán meg mégis megoldódott.
Az elektromos töltés is meg fog oldódni, ráadásul hamarabb, mint gondolnád.Aki él és nem boldog, az téved!
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Mondjuk a Suzuki E autói, hibridjeiben én nem látom a potenciát. Akkor már inkább a Dacia.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
titán
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
A 38 Ft addig lesz annyi, míg el nem kezdenek tömegesen tölteni otthon. Az az ár eszetlenül kommunistán államilag meghatározott ár, amit egyszerűen képtelenség lesz tartani. Nem lesz aki finanszírozza. Most is többe jön ki, minden egyes lakossági fogyasztónak eladott kWh-n bukik a szolgáltató. Ezt a veszteséget kénytelen behozni a vállalati fogyasztókon. Ez az oka, hogy mi pl. hatalmas mennyiségi kedvezménnyel kapjuk br. 51Ft-ért (a villanyár minden elemét kWh-ra átszámítva) a villanyt. Kb. 50Ft-ra fel fog menni a lakossági ár is, de lehet több is. 2-3 év.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #253 üzenetére
Suzuki - nak nincsenek normál hibridjei és E autói. Mild hibridjei vannak, ami azon túl hogy papíron kevesebb a CO2 semmit se ér. Meg van egy átemblémázott Toyota RAV4 PHEV - ük. Esetleg átveszik majd a Toyotától a normál hibrideket is az autóikba, de az már ugrás lesz árban is. (ahogy az Across sem olcsó)
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Amúgy még ha a MOL 139 forintos töltési árával számolok, akkor is olcsóbbra jön egy 50kWh akksi (2x) feltöltése, mint a 60 liter dízel, hogy menjél vele 8-900km-t. És akkor nem is valami prémium dízelt néztem, csak a sima alapot.
-
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #243 üzenetére
Ha elvonatkoztatnál egy kicsit a tanyacentrumoktól mint pl pest.
S a globális szennyezést a helyitől
S nem csak forintosítva látnád a kérdést, ( autopályadíj)
Lehet rájönnél ,hogy nem Hungarikum az elsődleges célközönségEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
7Heads Drago
veterán
Nyilván nem Hungarikum, viszont személyesen én csak arról tudok írni ami tapasztalok. Nem tudok pl a Nem York-ról.
Hogy nem forintosítva? Ezek szerint van akinek úgy dől be az ablakon a zsé? Nah ezen emberek a társadalom egy szűk rétegét képezik. A fenti listában le van írva hány darab luxus autót adtak el. A teljes mennyiséghez képest vicc.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Amit linkeltél nagyon is igaz, se az embereknek se a környezetnek nincs szüksége néhány másodperc alatt százra gyorsuló sportvillanyosokra (városba ahova a villany való könyörgöm minek) meg mindenféle elvileg vezetést segítő de sokszor csak zavaró felesleges árfelhajtó automatikákra (nálam elég hosszú a hibalista, de mivel nagyon off itt nem vesézném de a jobbak közé tartozott amikor autópályán a dupla korláttal leválasztott külső felhajtó 80-as tábláját sikerült leolvasnia a táblafelismerőnek...).
Azaz a jövő városi villanyautó tényleg elég fapad és tényleg elég olcsó kellene legyen. E-nélkül ez csak játékszer lesz felvágni akaróknak.Viszont ha a villamos fogyasztás megugrik akkor fejleszteni kell majd a hálózatot ill. a piaci ár alatti lakossági ár sem lesz tartható, szóval némi áremelkedés itt tuti lesz (meg az üzemanyagból kivett adó csökkenését is valamivel kompenzálni kell). Ha az ingadozó termelők tömegesen jelentkeznek ennek a kiegyenlítésére is fog kellene némi fejlesztés szóval vagy tudod tárolni az áramot (neked pénz és előre kifizeted) vagy ezzel megbízod a szolgáltatód és fizetsz érte.
Ezt a hype-ot jelenleg a remélt jövőbeli üzlet mozgatja. Sok új autó ami jó profittal eladható, napelem és tárolás üzlete stb. stb.
-
azbest
félisten
válasz tordaitibi #244 üzenetére
Az egyik nem zárja ki a másikat. A szemlyautók cseréjén kívül a teherhajók üzemanyaghasználatán is szigorítottak: a bunkerolajjal hajtottat nem engedik be a nyugati kikötőkbe. Volt is nagy para, hogy úristen, az egyel jobb szintű nyersolajból akkora lesz az új igény emiatt, hogy majd duplájára emelkedik a benzin... hát még nem emelkedett. Repülőgépeknél is a takarékosabbakra van a nagyobb igény, szimplán a verseny és a költségek miatt.
A hadászat meg sosem a jólétről, haenm a pusztításról szólt.
#259 ecaddsell
jaja, a 2 másodperc alatt 100-ra, meg hasonlók a gazdag vásárlók megnyeréséért készül. Az embereket egészen egyszerűen nem lehet azzal megfogni, hogy hú de zöld vagy takarékos. Csak piaci alapon lehet elterjeszteni, mert senki sem finanszírozza meg azt, ami az emberiségnek jó, de nem divat. Viszont, ha a gazdag csávók is elektromos sportkocsikban feszítenek, akkor a prolik közt sem élből fika lesz rá a reakció, ha a belépő modellek is terjednek. Meg azért gazdagék alá sokmidnent kifejlesztettek, optimalizáltak, amit az olcsóbbak is megkapnak már. Persze, amíg nincsenek használ olcsó elektromosok, addig a legalsó réteg úgyis a füstölgő bontószökevényeket tudja csak megvenni.Szerintem, az elektromos autók mellett a decentralizáltabb elektromos hálózat is meg fog jelenni. Ehhez pedig az egyre olcsóbb akkuk felől vezet az út. Az olcsó akkuk pedig például a korábbi generációs autókból kerülhetnek ki. De még nincs annyi felesleges 90%-os akku, amiből olcsóbb powewall legyen, hogy ebből nagy üzletet csináljanak. De majd idővel meglesz ez is. És úgy a napelem tölti az otthoni akkut. Az ausztráloknál városi szinten is akku pufferrel sikerült stabilizálni az elektromos ellátást. Az powerwall és napelem áraknál meg az ingatlanárakhoz képesti arány sem mindegy. Így, hogy lassan nálunk is nyugati lesz az ingatlan ár is, már teljesen mindegy lesz, hogy 50 nélküle vagy 52 millió lesz napelemmel és akkuval egy lakás.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #258 üzenetére
A föld öko problémája pedig a globális szennyezés és nem a helyi. Ha valakit ez zavar tud rajta változtatni csak akarni kell.
Mint fentebb már írták az autók szennyezése ezen alig pár %ot fognak dobni minuszba. De sebaj a lényeg hogy a dízelesek a bűnösök.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
félisten
Úgy 5-6 éve bizonygatták egy energiaipari konferencián, hogy a következő reálértéken történő áremelés már csak úgy lesz elképzelhető, hogy együtt jár a dinamikus árazással, azaz szinte percre (negyedórára-órára) a pillanatnyi piaci árat számlázza a szolgáltató -- oda-vissza.
Erről hallani valamit?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
7Heads Drago
veterán
A napelemes kérdést inkább hagyjuk. Most alakul át az egész. Nehéz lenne megjósolni hogy mi lesz belőle pár év múlva.
Ha magadnak kell megoldani az energia tárolást
Sokat fog dobni az áron. Viszont ha igaz drasztikusan fog javulni az áram termelésük a napelemeknek rövidesen. A másik oldalon meg ez az új elszámolási rendszer is gátolni fogja az egészet.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
ecaddsell
aktív tag
A decentralizált elektromos hálózat is a hurráoptimizmusból táplálkozik leginkább. Nincs annyi akku és nem tud annyira lemenni az ára a jelenlegi technológiával (még ha a használtat kezded el újra hasznosítani) és jobb a láthatáron sincs.
Persze a gyártás felpörgetése (ami most nagyon intenzíven megy) valamit segít, de ez még mindig kevés (eleve csak a napszakok közti kiegyenlítésről beszélünk a több hetes nov-jan környékén előforduló szürkületekről nem).
A lithium eléggé ki van már maxolva. Előttem van az univerzális töltő (modellekhez) és bekapcsoltam: LiPo, LiFe, a sima Li-ion meg a LiHV (high voltage 4.35V per cella) ennyi verzió van már belőle.
Meg ugye játszanak a méretekkel, kivezetéssel stb, de ez már csak ugyanannak a dolognak a reszelése évtizedek óta. A megváltó csoda akku meg mindig csak a laborban vagy ígéretek szintjén létezik (mondjuk aki sokat invesztált a jelenlegibe nem biztos hogy repesne az örömtől, ha most hirtelen valami jobb jönne ki...).
Ha meg a periódusos rendszerre nézünk akkor a lithiumnál könnyebb és nagyobb potenciállal rendelkező anyagot nehéz találni...Nem mellékesen ennek a technológiának is vannak alapproblémái pl. aging (ha használod, ha nem mindig csökken a kapacitása), tűzveszélyes stb.
7Heads Drago
A Németek azokat a szép árakat a sötétzöldeknek köszönhetik. Leállítani a már működő erőműveket mire is...[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #264 üzenetére
Jó, az Ionity az kb a legdrágább áramszolgáltató a kontinensen Ennyi erővel akkor nézzük az M7 mellett benzinkutaknál mennyiért tankolsz...
Amit én számoltam, hogy a 60 liter dízel most kb 24 ezer forint. 50kWh feltöltése MOL Plugee-n ~7000 ezer forint, ebből kell kettő, de még hárommal is kicsit olcsóbb a dízelnél. -
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #266 üzenetére
Olvasd tovább van ott más szolgáltatás is.
Én mondjuk az ár mellett még azt is számolnám hogy 60 liter üzemanyagot kb 5 perc alatt betöltesz. Ugyanennyi kilométerre mol-os töltővel mennyit töltesz az oszlopra kötve?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
vicze
félisten
válasz ecaddsell #265 üzenetére
A decentralizált hálózat, annyira nem hurráoptimizmus, de drasztikusan nagyobb elektromos autó penetráció kell, azalatt pedig nagyon gondolkodni se érdemes rajta.
Az a poén az egészben még ha az energia termelést meg is tudjuk oldani, a tárolást nagyon máshogyan nem lehet, vagy nem mindenhol értelmesen megoldani a többlet tárolását és kiegyensúlyozást.
-
Samott
addikt
válasz Dottorei #239 üzenetére
Megint ez a lakotelep. Lakotelepen annak lesz autolja, akinek van garazsa is hozza. Ott meg nem lesz gond a toltes. Eleve a varosban annak lesz autolja aki fel tud mutatni hozza egy sajat tulajdonu parolohelyet. Ez az ingyen parkolok kozteruleten mar nem lesz sokaig. Tul sok az eszkimo es keves a foka. A belvarosban mar most tobb parkolasi engedelyt adnak ki mint ahany hely van. Ez nem tarthato. Es biza elkezdtek felszamolni a felszini parkolohelyeket, mert kerekparsav meg zoldfelulet lesz belole. A varos valtozik, ez a minden talpalatnyi hely parkolo, elobb-utobb megszunik.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
Persze, ezt mondom, ha veszel parkolot a parkolohazban vagy a melygarazsban akkor lehet autod is. De az nem 3 ezer forintba fog kerulni evente, mint most a parkolasi engedely. Es akkor lakotelepen leginkabb olyan fog lakni, akinek eleg a tomegkozlekedes is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
pakesz
aktív tag
lakotelepen van hely
csak el kellene donteni, hogy ki hasznalja azt a helyet, mert az hogy egy csaladnak van 3 autoja az nem mukodik meg ott sem
szerintem a legegszerubb dontesi mod az az hogy kinek fontos annyira hogy parkolodij elleneben ott lehessen
sajna az onkormanyzat meg nem lepett ez ugyben pedig ez is egy bevetele kellene legyen, parkolonkent az evi 50e szeritnem nem rossz bevetel -
7Heads Drago
veterán
Marhaság. Kecskemétre nagyon sűrűn járok be. Ott a panelek közt rengeteg a parkoló és az autó is. És nincs lehetőség máshova parkolni se. Kiskunfélegyházán ugyanez a helyzet. Gondolom máshol is.
Hova rakod az autókat?
Mert hogy mélygarázs nincs a környéken se azt garantálom.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Samott
addikt
Dehogy van hely. A Jozsef Attilan azert csinaltak fizetos parkolast mert nincs hely, a P+R kozlekedokre fogtak, de igazabol az alberleteseket szivattak meg vele. Nem ugy terveztek hogy minden lakashoz van auto, vagy eppen neha tobb is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
lassacskan csinaljak ezt
nezd meg Csikos mit irt rola: "Fizetős parkolás és a káosz, ami vele jár. A végén már azért könyörögsz, hogy nálad is legyen parkolási övezet" (keress ra...) ott van hogy 10 eve de milyen szep es alooomszep volt hogy masokat elgazositottak es mas nem tudodtt megallni sajat maganak, de o meg csak bepattant a zugloi vasutallomasnal levo verdajaba es hogy o volt anno a kiraly
hat most vagy az van hogy a sok kiraly az szop a dugoban masfel orat naponta vagy valahogyan megoldjak
es nehogy azt higgyuk, hogy a zold rendszam erre megoldast ad, amint elegen lesznek megint elojon az a kerdes, hogy esetleg korlatozni kellene a forgalmat (mint a parkolast) -
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #275 üzenetére
Egyreszt az videk en a varosrol beszeltem, masreszt majd megoldjak ok: az auto az o problemajuk. Ha nem tudja hova tenni, akkor vagy elkoltozik vagy eladja.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
be kell loni a parkolodijat hogy pont legyen eleg hely, valamelyik lakotlelepen tobb lesz mas lakotelepen meg kevesebb, mind a havidij mind az autok szama
az a jo azzal ha a parkolohelyet megfizettetik a delikvenssel, hogy o ra fog jonni, hogy a havi 10e kifizetese helyett inkabb a bevasarlashoz osszefognak a szomszeddal kimennek az osanba es hivnak egy taxit
(bocs de en a budai oldalt ismerem meg az eszakpestit, a delpestit nem...) -
7Heads Drago
veterán
1. Kérlek írd le hol van ez a rendelet. Ne csak a levegőbe beszélj. Mert ez így csupa feltételezés csak.
2. Kecskemét az neked vidék? Gratulálok. Szóval csak Budapest a város. Nincs több kérdésem. Bocsi tényleg kár volt ebbe belefolynom.
Eladja az autót??? Jó ha 5% ezt megcsinálja ez miatt.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #280 üzenetére
Milyen rendelet? Vegig jovoidot hasznaltam, de erre megy a vilag.
Igen, Kecsekemet videk, ebben az orszagban egy nagyvaros van csak, az Budapest. Lehet hogy videken is okoz gondot a kozlekedes, parkolas de nem olyan katasztrofalis a helyzet mint a fovarosban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
Na vegre, igen valami ilyesmi lesz a megoldas. En azt javasoltam volna hogy a parkolohelyek felet liciten kellene felkinalni az erdeklodoknek (nem csak az ott laokonak, barkinek akinek hely kell a teruleten). Ha van 500 ilyen hely akkor a legmagasabb 500 licit megkapja az eves parkoloberletet. a maradek meg fizetos, mindenkinek. Ez gyonyoruen bearazna a parkolohely valos erteket.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #282 üzenetére
belvarosban par keruletben a masodik autot mar megfizettetik / kozeljovoben megfizettetik
https://telex.hu/belfold/2021/01/11/budapest-parkolas-lakossagi-engedely -
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #282 üzenetére
Mi nem volt vilagos abban amit leirtam? Nincs eleg hely, tul sok az auto. Vitatod? Amugy is valtozik a kozterulet megitelese, szamoljak fel a parkolohelyeket. Vitatod? Tobb a parkolasi engedely mint a hely. Vitatod? Mi mas lehetne a megoldas mint hogy mindenkinek fizetnie kell majd a parkolasert? Tehat annak lesz helye aki szerez parkolot is hozza. A kozteruleti perkolohelyek meg szepen lassan fogyni fognak. Szoval igen az lesz a vege, hogy csak az fog autot tartani, akinek lesz parkolohelye is hozza. Nagy valoszinuseggel az sem kozteruleten lesz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
azbest
félisten
Tényleg van benne valami, amit mondasz. Nyugati nagyvárosokban sem lehet mindenkinek autója, mert akkora népsűrűség mellett nincsen hová tenni. Akinek pedig van, az sem feltétlen használja a belvárosban.
Anno hamburgban vicces volt látni, hogy ünnepnapon a viszonylag kevés autó közt egy csomó régi, ritkaság, hobbiautók jártak. Az irodaház mellett meg elektromos bicikli állomás. Persze a tömegközlekedés is nagyon fejlett (u-bhan, s-bhan, villamos, busz, taxi, ride sharing sorfőrrel, felvehető bérautók...). Ilyen téren, ha nem is tökéletes, de azért BP sem áll rosszul. Vidéki városokban persze már sokkal hézagosabb.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #267 üzenetére
Én mondjuk majdnem mindegynek tartom hogy 5 perc vagy 15 vagy 25, ha egyszer 800km levezetése alatt nem 5 percre szeretnék amúgy sem megállni. Mondjuk az említett példában is a 800km egy oda-vissza út volt (nagy vonalakban mert amúgy inkább oda, ott ide-oda mászkálás és aztán vissza). Ha mondjuk úgy nézem a gyakorlatban, hogy odaúton megállok egyszer wc-re, és eszek egy fagyit, közben felteszem 10 percre a töltőre, majd amikor odaértem, akkor felteszem egy fél órára - órára amíg elintézem a dolgom az adott helyen, majd visszaúton is wc meg mondjuk egy kávé, akkor igazából egyáltalán nem hátráltatott a közlekedésben, hogy amúgy majdnem másfél órát töltőn volt a kocsi.
Azért ne mondd már, hogy csak úgy lehet/érdemes vezetni, hogy egy seggel lenyomsz 800km-t pislogás nélkül Ha 10 másodperc lenne megtankolni, akkor sem 10 másodpercet pihennék-nyújtózkodnék ennyi vezetés közben. -
Az isten áldjon már meg, te hol élsz...??
Menjél át Gödöllőre hivatalos ügyet intézni és próbálj meg a hivataltól 5-600 méteren belül leparkolni! Az pedig nemhogy Budapest de Kecskemétnek is icipici.
Most jössz hogy menjel vonattal, igen, csak a gödöllői központ az a vasútállomástól több mint 2 kilométer.
ja, mondod menjek helyi busszal.
Az akkor nekem a lakhelyemen 2x2km séta, retúr a vonaton+2 buszjegy, az 1700Ft.
Kocsival meg nincs egy ezres nekem, a szomszéd "falu".
És kb. fél nap, ha nem több, kocsival meg max. 1,5 óra az egész.
Múltkor bebumliztam a nagy-nagy Budapestre, 2 ügyet intézni és hanyattestem, 4600, négyezerhatszáz forintot tömegközlekedtem el.
És áztam-fáztam, vártam, hát ennyiből én 200 kilométert autókázok, és háztól házig, nyomorgás nélkül.
Horror a tömegközlekedés, én meg már öreg vagyok a kihívásokhoz.
Fiatalkoromba 50Ft volt egy havi Budapest bérlet. -
7Heads Drago
veterán
Jó cikkek leírják a problémát. Aztán a nagy semmi se történik. Annyi max hogy mostmár a külvárosban sincs parkoló. Fantasztikus megoldás. Nem mellesleg 2016os a cikk.
Érdekes hogy az elején nem ezt írtad.
Ídézem mít írtál: Lakotelepen annak lesz autolja, akinek van garazsa is hozza. 269#
Ha lesz egy bérelt helyed a lakás előtt az nem garázs és nem lesz benne konnektor se ha nem tévedek.
Kecskeméten is ez van. Zónák vannak és bérletek. Ez így már egészen más. Csak ugye te nem erről beszéltél. És nem lesz konkrét helyed csak az utca vagy a zóna van megjelölve.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Samott
addikt
válasz tordaitibi #288 üzenetére
De ugye azt erted, hogy azert nincs hely a hivatal kozeleben, mert van aki ingyen parkol ott. Es autot tart a varosban. Ha mindenki fizet erte akkor meggondolja, hogy hasznalja a kozteruletet.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #289 üzenetére
Most komolyan azon gorcsolsz hogy a google elso talalata a temaban egy 2016-os cikk volt? Szerinted azota romlott vagy javult a helyzet? Ne bohockodj mar.
Lakotelepen annak lesz autolja, akinek van garazsa is hozza. - tovabbra is jovoido. De igen, erre tartunk.
Kecskemeten mibe kerul a berlet es mibe kerul egy ora parkolas az idegennek?
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Igen ezt megértem, de soha el nem fogadom hogy azért mert nem tud valaki családi házban lakni, azért lekorlátozzák, szegregálják, +fizetésre kényszerítsék.
A több autó/egy család korlátozást esetleg aláírom.
És a példabeli icipici városban is budai, majdnem várnegyed árak vannak parkolásra, 480Ft/óra.
Tele van minden autóval, a lakótelepek is. Ennek ellenére amit javasolsz, azt én nem tudom elfogadni. Adják el a kocsikat az ott lakók?
Ahol én lakom, mégicipicibb kisváros, jelenleg is tarhatatlan állapotok uralkodna a vasútállomás környékén, mivel a pőogár élne a P+R lehetőséggel, csak sárba, pocsolyába, dagonyába tudnakmegállni az állomás környékén.
A legtávolabbi rész 4,5km az állomástól.
Nálunk akkor ki hunyó hogy sokan nem p+r-eznek, hanem látva a lehetetlen állapotokat, bemennek BP-re kocsival, vagy az infrastruktúra hiányáért felelős vezetés a hibás?
Vagy, sok az autó. Ez utóbbi is reális felételezés.
És mit lehet ez ellen tenni egy faluba..?
Pár hsz-szel feljebb leírtam hogy énnekem a kocsi nélkülözhetetlen mert vagyonőr vagyok, gyakran a munkahelyem minden civilizált területtől, buszmegállótól 10 kilométerre van és magammal kell vinnem kaját, hűtőtáskát, pót 80Ah akkumulátort, télen pb palackot, hősugárzót, szórakozási lehetőséget (mini pc+kismonitor) valamint egy rakás biztonságtecnikai cuccot.
Úgyhogy ha én lakótelepen laknék és elkezdenék az általad felvázolt retorziókat, akkor én vagy munkahelyet változtanék és eladnám a kocsimat, ami nem reális, vagy mennék felgyújtani a Parlamenet.
Gondolom érthető a logikám. -
azbest
félisten
válasz tordaitibi #293 üzenetére
A munkaeszköz egészen más tészta. A buszsofőr sem száll biciklire, hogy fussanak utána az utasok Meg a szállítmányozók sem rolleren viszik a bútort.
Péládul szegeden is egészen jó a tömegközlekedés. Bár persze, aki a külső, tanyasias részeken él, az lehet panaszkodik, hogy csak óránként jár ott busz, de ott van hely parkolni is. Mondjuk bejönni a városba pedig céltól függően van - bevásárláshoz. De csak úgy poénból bejárni minden nap autóval már nem feltétlen gazdaságos, nem ingyenes a belvárosi részen.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz tordaitibi #293 üzenetére
En egy szoval se mondtam, hogy ez jol fog esni az erintetteknek. De ha tul sok az eszkimo es keves a foka akkor elobb utobb ez lesz. Koltozes vagy kocsi eladas.
"azért mert nem tud valaki családi házban lakni, azért lekorlátozzák, szegregálják, +fizetésre kényszerítsék." - Csaladi hazban fizettel a telekert ahol az autodat tartod. Varosban miert jarna meg 10nm az utcan ingyen az 50negyzetmeteres lakashoz?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
miert ne jarna?
en pl. tokre jol el tudnam kepzelni hogy egy medencet felallitok ott
vagy esetleg a lomtalanitast elorehoznam, evi 2e -t megerne nekem
ja hogy ennekem a jogaim korlatozva vannak?
"Igen ezt megértem, de soha el nem fogadom hogy azért mert nem tud valaki családi házban lakni, azért lekorlátozzák, szegregálják, +fizetésre kényszerítsék." -
7Heads Drago
veterán
válasz tordaitibi #293 üzenetére
Hagyjad zöldségeket beszél. Sehol sincs arról szó amit ő itt felvázolt.
Persze nyilván kevés a parkoló és keresik a megoldásokat, de egy általa linkelt cikkben sincs arról szó hogy csak annak lesz autója akinek garázsa is. Mellesleg a garázshoz is van adó. Szóval az se ingyenes.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #297 üzenetére
Te amugy a jovoido fogalmat se erted? Vigasztalgathatod magad, de nincs mas megoldas erre a problemara.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Valószínűsítem hogy némileg taln közelebb kerül az álláspontunk egymáshoz de egyetérteni teljesen nem fogok.
Kis példával.
Magánfuvarozó voltam, szakadt 15 éves kisteherautóval, nagyon közepes, 150ezer+áfa havi pénzért 5 évet dolgoztam egy cégnél bérfuvarosént, mindkét fél megelégedésre.
majd a cég közölte hogy sajnos őket is kényszerítik, ha nem tudok kiállni egy új furgonnal, akkor sajnos megszakítjuk a munkaviszonyt.
Akkoriban egy új furgon 3 évi fizum lett volna.
Mikor ezt közöltem velük, meg hogyha ők nem ennyit hanem a reális 3-400ezret adtak volna havonta, akkor teljesíthető lenne a kérés, sőt én magamtól is már vettem volna egy új teherautót, akkor vállvonogatás.
Megváltunk egymástól.
Vagyis ebben az országban mindig először követelnek, a semmire,
nem a követelés hátterét valósítják meg hanem íróaszal mögül kitalálják hogyan is kellene ezt.
Ha előtte megteremtenék a követelés alapjait, úgy természetesen mindenki belemenne örömmel a jobb, korszerűbb megoldásba.
Pl. mély vagy teremgarázs, max. 300 méterre a lakóépülettől, biztonsági szolgálattal, megfelelő számú elekromos töltőfejjel ellátva, nem kéne télen jeget se kapargatni a kocsiról reggel.
Ezek perpill. hol vannak..?
Majd ha meglesznek, AKKOR állok elébe a havi vagy éves, reális! parkolási díjnak. Addig senki sehova ne húzzon le engem lóvéval, a semmi fejébe!
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Okos Otthon / Smart Home
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Formula-1
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- 1 hétig olcsóbb! Audio solutions overture 203f
- Nintendo Switch v2 4 játék, Minden tartozék, Hordtáska
- Redmi note 12 pro 5g 128/6+6gb A leg újabb verzió hyperos android14 Új állapotban egy napos készülék
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Garanciális Raijintek 850W full moduláris új PCie5.0:12VHPWR gold