- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Digitális detox a Nokiától
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- DIGI Mobil
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #137 üzenetére
"A jelenlegi autógyártásnak a fő problémája a tömeggyártás. Nem tartós dolgokat gyártanak. Nem lesz máshogy az elektromos autóknál se. Nem motiváltak rá a gyártók."
Ha megnézed pl. a Teslát ott azért nem mondhatod hogy pl. a kezdeti S gyermekbetegségein nem fejlesztettek. Nem véletlenül adtak rá 8 év garanciát.
Tömeggyártás, ez tény. De az hogy nem tartósak a dolgok az a (egyre nagyobb) bonyolultságból és az alkatrészek kifinomultságából fakad (ha nem ilyenre terveznék akkor nem tudná teljesíteni a normákat). Ha nem kell bele egy csomó (rizikós) alkatrész akkor azok nem is fognak elromlani. -
szabi__memo
nagyúr
válasz 7Heads Drago #137 üzenetére
Semminek nem nulla. A kérdés nem is ez
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #137 üzenetére
De ezzel semmi probléma sincs. Nem kell ahhoz 0-nak lennie hogy csökkentsük.
A tömeggyártás a kapitalizmus baja, de ha a jövőben újra fel tudjuk használni a dolgokat és utána még azt újrahasznosítani na az elég jó. A villanyautó pont ilyen.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
válasz 7Heads Drago #135 üzenetére
Jövőre jön az olcsó (tizenegy-két milliós), Golf méretű Tesla. És idén áprilistól az előfizetős FSD.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
szabi__memo
nagyúr
válasz 7Heads Drago #135 üzenetére
Csak fgyelmen kívül kell hagyni a $25.000-es modelt és máris igazad van
-
TeeJay
félisten
válasz 7Heads Drago #174 üzenetére
Az átlag magyar 1-2millióért vesz 15éves használtat
Pl nekem egy 15éves 1,4-es 90lovas H Astra bőven elég volt még mindenre mert anyám kocsija ilyen és elkértem nyáron, egész jó fogyasztást el tudtam érni városban spórolósan.
Sosem lesz 15millám villany autóra ha 2millióért kapok egy 15éves szívó benzinestMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #174 üzenetére
Hétköznapi ember számára nem kell 500km hatótáv.
Egyébként meg majd megveszi akkor ha kitudja fizetni a vételárat, és fenn tudja tartani. Ennyire egyszerű.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #179 üzenetére
Én személy szerint nem kértem senkit se rá hogy minél bonyolultabb legyen az új cucc amit veszek.
Nem tudok róla hogy kötelező autót vásárolni / használni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #186 üzenetére
Persze ha nem a városi polgár alá megy a korom akkor azon kívül bárki más nyugodtan szívja.
Gondolom azt azért nem nehéz belátni, hogy társadalmi szinten jobb, ha kevés (akár nulla) ember szívja kisebb koncentrációban, mintha sok nagyobb koncentrációba.
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #186 üzenetére
Csak marhára nem mindegy hogy az óvoda előtt tolod ki, vagy ott ahol a madár se jár.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #181 üzenetére
Ott az oldal alján 41.870€-t ír nekem a magyar oldal (nem tudom miért a csehet nézed), az jelenlegi árfolyamon 14,9 millió kb. Oké, annyi igaz, hogy apró betűvel ott van, hogy ez adók nélkül, ellenben valami "location and documentation" díj az már benne van. A legnagyobb bajom vele (azon kívül, hogy nincs 10+ millió a zsebemben), hogy itthon elég fejletlen még a supercharger hálózat, de idővel ez is csak javul.
saril: Amíg bemész Debrecenben egy boltba, vagy amiért oda mentél, arra az időre rádughatod töltőre. Amíg az anyósnál áll a kocsi, rádughatod töltőre. Amíg az állatkerttben sétálsz a gyerekkel, rádughatod töltőre. Ez nem a te idődből vesz el, hiszen addig úgyis állna a kocsi. Elektromos töltő idővel sokkal több helyen lesz, mint benzinkút.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #174 üzenetére
Ha valaki szükségből vesz használt autót , ott nincs vita. olcsó legyen és kész ,mind1 mi az
Ha lenne igény tök fapados 200km es "trabira" akkor megcsinálnák.
viszont mindenkinek alap ,hogy abs/önvezetö/holdjáró/lebegő funciója legyen
Ennek meg ára van....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #186 üzenetére
a dizel nem varosba valo
szetgyilkolod az ottaniak tudejet es a sajat autodat
ha meg van rajta u.n. DPF akkor azt gajra vagod irto hamar, az meg hogy a fillerrel intim kapcsolatot apolo retket nem kenyszeritik ra, hogy karbantartsa az autojat az undorito
hidd el en a dizeleseknek szurkolok hogy ott hasznaljak ahova valo -
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #216 üzenetére
Közben schawo is írta már. Mondjuk ez még mindig támogatás előtti áron van, gondolom erre is fel lehet tenni bármilyen téligumit, nem csak a gyárit (de a Mazdához sem kapsz csak úgy puszira).
Szóval legyen mondjuk 13 vs 18, és akkor kezdhetjük nézni az üzemeltetési költségeket. -
nagyúr
válasz 7Heads Drago #225 üzenetére
De ez honnan van egyébként, hogy nem bírja a hálózat? Úgy tudom, hogy még mindig nem érte el a fogyasztás a gengszterváltás előtti szintet a sok gyárbezárás miatt, van benne bőven tartalék, na meg fejleszteni is lehet...
A régi panelekkel lehet gond, mert ott még alumínium vezetékek mennek betonba öntve, de azért az ritka eset, hogy a panelben töltik ezeket, inkább családi ház, társasház a jellemző az otthontöltésre, azok meg általában jobbak sokkal, mint a régi panel...Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #225 üzenetére
Igazából elég lehet akár a gumi is, úgy is rá lehet tenni téligumit, hogy nem felnire szerelve tárolod a másik évszakét otthon.
A 13 millió onnan jött, hogy itt valaki bedobta mennyire király a Mazda 6, mert hogy full extrásan 10 millió és elmegy 800km-t. Ez lett helyesbítve, hogy full extrásan nem 10 hanem 13 és még abban is gyengébb motor van mint egy Model 3-ban. Mondjuk én nem is a M3-ra izgulok (ahogy az a Mazda 6 sem kéne amúgy), hanem majd ha jön hamarosan a hatchback 25 ezer €$-ért, mert az méretekben és tudásban is közelebb állhat ahhoz, amit szeretnék.Ez az otthon töltősdi amúgy már szemet szúrt párszor, hogy nem bírná a hálózat, ha mindenki egyszerre töltené. De azért azt ne felejtsük már el, hogy a napi szükséglethez nem kell közel sem mindenkinek egyszerre 150kW-tal tölteni 0-100-ra minden egyes este a kocsiját Azt a napi 10-20km-t beletölteni egy sima villásdugó is megteszi, ha naponta töltöd, de ilyen 200+ km hatótávnál elég akár hetente-kéthetente rádugni egy gyorsabb töltőre is.
Volt erről Department of Transportation statisztika, hogy az USA-ban a megtett utak 98%-a 50 mérföld alatti és csak valami 1% 70 mérföld feletti. Ha pedig a vidéki utakat is beveszed, akkor is 95% van 50 mérföld alatt. Ezt egy olyan országban, ahol sokkal nagyobbak a távolságok és sokkal kevésbé van bármi alternatíva az autózásra. De tudom, ilyenkor mindig megjelenik az a három ember kommentelni, akik napi szinten muszáj leautózzák a Nagykanizsa-Miskolc-Orosháza távot. -
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
persze hogy az EVre valo atallast Budapesten kellene kezdeni azokkal akik napi szinten bezudulnak
mondjuk nekik nem 600 km hatotavolsagu auto kell es nem is egy boszme nagy versenyauto
a legoptimalisabb meg ugy 20 - 30 evig az hogy az agglomeracios akinek amugy is ket autoja van az fenntart egy kis EVt es egy nagy dizelt
csaladi hazas es tarsashazas ovezetben az ELMU megszabja, hogy kinek lehet hotarolos bojlerje, a hotarolos bojler ugye 2 kW lehet es megy van 6 orat naponta, nos kb minden masodik - harmadik embernek lehet ilyenje
a halozat erre van meretezve ebbol lehet kiindulni
panelban amugy valoszinuleg egyszerubb lenne kialakitani a gyorstoltoket, mert a panelba eleve kozepfeszes foldkabel megy, azt megcsapolni par helyen egy ujonnan kialakitott parkolohoz nem nagy dolog, ha kapacitasbovites is kell, akkor sokkal egyszerubb egy kozepfeszen azt lezavarni, mint a 400 Voltos halozaton atverni es bekotni a vastagabb madzagot minden csaladi hazba -
nagyúr
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
Igen, de a panel töltést nem úgy kell megoldani, hogy a tizedikről lelógatod a hosszabbítót, hanem a parkolókba kell telepíteni töltőket. Azt meg nem befolyásolja, hogy milyen a panelben a hálózat állapota...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
Persze, én is írtam korábban, hogy a 13 is bőven túl drága nekem, de ha már 13 milliós autót nézegetnék, akkor ott inkább elkezdeném nézegetni a M3-at is, mert számomra jobb élmény lenne.
Igazából az id3 külsőre jobban tetszik, csak ott nincs meg az a szoftveres oldal, amiben nagyon erős a Tesla és persze az sem egy olcsó autó. -
Dottorei
tag
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
A co nem áll meg a városban sem a határon, globális probléma. Ez a jelenlegi villanyautó divat semmire sem jó max arra hogy néhány európai autógyár bevételhez jusson - nem véletlenül itt a legdrasztikusabb a hozzáállás. Ki fizeti a többletköltségeket ami a villanyautózáshoz szükséges? Többlet áram, a rendszer kiépítése, ráadásul mindezt zölden kellene mert jelenleg katasztrofális a villamosáram előállítáásához köthető környezeti szennyezés. Nem valószínű hogy ezt a leggazdagabb néhány ország kivételével bárki bevállalná. Elmúlik mint a 3d tv.
-
titán
válasz 7Heads Drago #216 üzenetére
Fali töltőt nem muszáj Teslát, ugyanazt tudja mind, egy mezei relé, vonóhorgot ne rakjunk már egy Model3-ra, a SottoZero egy fos, téli gumit ne a Teslától rendeld. Olcsóbban van jobb.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #228 üzenetére
Egy közepes felszereltségű (Titanium+Business10 csomag) Mondeo 13 millió, csúcsváltozatban 16,5m.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #247 üzenetére
A pénztárcádnak a felni nem jó, nem a szerelés. A felni szerelgetéssel is elvan jó sokáig, tovább, mint ameddig az autó marad.
Nem mezei relé, de semmi szükség a Tesla töltőre. 140 pénzért kapni normális töltőt. [link]
Panelek közé telepített töltőink a számításaink szerint kb. br. 60-70Ft közötti díjjal fognak működni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Mondjuk a Suzuki E autói, hibridjeiben én nem látom a potenciát. Akkor már inkább a Dacia.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
titán
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
A 38 Ft addig lesz annyi, míg el nem kezdenek tömegesen tölteni otthon. Az az ár eszetlenül kommunistán államilag meghatározott ár, amit egyszerűen képtelenség lesz tartani. Nem lesz aki finanszírozza. Most is többe jön ki, minden egyes lakossági fogyasztónak eladott kWh-n bukik a szolgáltató. Ezt a veszteséget kénytelen behozni a vállalati fogyasztókon. Ez az oka, hogy mi pl. hatalmas mennyiségi kedvezménnyel kapjuk br. 51Ft-ért (a villanyár minden elemét kWh-ra átszámítva) a villanyt. Kb. 50Ft-ra fel fog menni a lakossági ár is, de lehet több is. 2-3 év.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #253 üzenetére
Suzuki - nak nincsenek normál hibridjei és E autói. Mild hibridjei vannak, ami azon túl hogy papíron kevesebb a CO2 semmit se ér. Meg van egy átemblémázott Toyota RAV4 PHEV - ük. Esetleg átveszik majd a Toyotától a normál hibrideket is az autóikba, de az már ugrás lesz árban is. (ahogy az Across sem olcsó)
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Amúgy még ha a MOL 139 forintos töltési árával számolok, akkor is olcsóbbra jön egy 50kWh akksi (2x) feltöltése, mint a 60 liter dízel, hogy menjél vele 8-900km-t. És akkor nem is valami prémium dízelt néztem, csak a sima alapot.
-
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #243 üzenetére
Ha elvonatkoztatnál egy kicsit a tanyacentrumoktól mint pl pest.
S a globális szennyezést a helyitől
S nem csak forintosítva látnád a kérdést, ( autopályadíj)
Lehet rájönnél ,hogy nem Hungarikum az elsődleges célközönségEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ecaddsell
aktív tag
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Amit linkeltél nagyon is igaz, se az embereknek se a környezetnek nincs szüksége néhány másodperc alatt százra gyorsuló sportvillanyosokra (városba ahova a villany való könyörgöm minek) meg mindenféle elvileg vezetést segítő de sokszor csak zavaró felesleges árfelhajtó automatikákra (nálam elég hosszú a hibalista, de mivel nagyon off itt nem vesézném de a jobbak közé tartozott amikor autópályán a dupla korláttal leválasztott külső felhajtó 80-as tábláját sikerült leolvasnia a táblafelismerőnek...).
Azaz a jövő városi villanyautó tényleg elég fapad és tényleg elég olcsó kellene legyen. E-nélkül ez csak játékszer lesz felvágni akaróknak.Viszont ha a villamos fogyasztás megugrik akkor fejleszteni kell majd a hálózatot ill. a piaci ár alatti lakossági ár sem lesz tartható, szóval némi áremelkedés itt tuti lesz (meg az üzemanyagból kivett adó csökkenését is valamivel kompenzálni kell). Ha az ingadozó termelők tömegesen jelentkeznek ennek a kiegyenlítésére is fog kellene némi fejlesztés szóval vagy tudod tárolni az áramot (neked pénz és előre kifizeted) vagy ezzel megbízod a szolgáltatód és fizetsz érte.
Ezt a hype-ot jelenleg a remélt jövőbeli üzlet mozgatja. Sok új autó ami jó profittal eladható, napelem és tárolás üzlete stb. stb.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #258 üzenetére
A föld öko problémája pedig a globális szennyezés és nem a helyi. Ha valakit ez zavar tud rajta változtatni csak akarni kell.
Mint fentebb már írták az autók szennyezése ezen alig pár %ot fognak dobni minuszba. De sebaj a lényeg hogy a dízelesek a bűnösök.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #264 üzenetére
Jó, az Ionity az kb a legdrágább áramszolgáltató a kontinensen Ennyi erővel akkor nézzük az M7 mellett benzinkutaknál mennyiért tankolsz...
Amit én számoltam, hogy a 60 liter dízel most kb 24 ezer forint. 50kWh feltöltése MOL Plugee-n ~7000 ezer forint, ebből kell kettő, de még hárommal is kicsit olcsóbb a dízelnél. -
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #275 üzenetére
Egyreszt az videk en a varosrol beszeltem, masreszt majd megoldjak ok: az auto az o problemajuk. Ha nem tudja hova tenni, akkor vagy elkoltozik vagy eladja.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #280 üzenetére
Milyen rendelet? Vegig jovoidot hasznaltam, de erre megy a vilag.
Igen, Kecsekemet videk, ebben az orszagban egy nagyvaros van csak, az Budapest. Lehet hogy videken is okoz gondot a kozlekedes, parkolas de nem olyan katasztrofalis a helyzet mint a fovarosban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #282 üzenetére
belvarosban par keruletben a masodik autot mar megfizettetik / kozeljovoben megfizettetik
https://telex.hu/belfold/2021/01/11/budapest-parkolas-lakossagi-engedely -
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #282 üzenetére
Mi nem volt vilagos abban amit leirtam? Nincs eleg hely, tul sok az auto. Vitatod? Amugy is valtozik a kozterulet megitelese, szamoljak fel a parkolohelyeket. Vitatod? Tobb a parkolasi engedely mint a hely. Vitatod? Mi mas lehetne a megoldas mint hogy mindenkinek fizetnie kell majd a parkolasert? Tehat annak lesz helye aki szerez parkolot is hozza. A kozteruleti perkolohelyek meg szepen lassan fogyni fognak. Szoval igen az lesz a vege, hogy csak az fog autot tartani, akinek lesz parkolohelye is hozza. Nagy valoszinuseggel az sem kozteruleten lesz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #267 üzenetére
Én mondjuk majdnem mindegynek tartom hogy 5 perc vagy 15 vagy 25, ha egyszer 800km levezetése alatt nem 5 percre szeretnék amúgy sem megállni. Mondjuk az említett példában is a 800km egy oda-vissza út volt (nagy vonalakban mert amúgy inkább oda, ott ide-oda mászkálás és aztán vissza). Ha mondjuk úgy nézem a gyakorlatban, hogy odaúton megállok egyszer wc-re, és eszek egy fagyit, közben felteszem 10 percre a töltőre, majd amikor odaértem, akkor felteszem egy fél órára - órára amíg elintézem a dolgom az adott helyen, majd visszaúton is wc meg mondjuk egy kávé, akkor igazából egyáltalán nem hátráltatott a közlekedésben, hogy amúgy majdnem másfél órát töltőn volt a kocsi.
Azért ne mondd már, hogy csak úgy lehet/érdemes vezetni, hogy egy seggel lenyomsz 800km-t pislogás nélkül Ha 10 másodperc lenne megtankolni, akkor sem 10 másodpercet pihennék-nyújtózkodnék ennyi vezetés közben. -
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #289 üzenetére
Most komolyan azon gorcsolsz hogy a google elso talalata a temaban egy 2016-os cikk volt? Szerinted azota romlott vagy javult a helyzet? Ne bohockodj mar.
Lakotelepen annak lesz autolja, akinek van garazsa is hozza. - tovabbra is jovoido. De igen, erre tartunk.
Kecskemeten mibe kerul a berlet es mibe kerul egy ora parkolas az idegennek?
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #297 üzenetére
Te amugy a jovoido fogalmat se erted? Vigasztalgathatod magad, de nincs mas megoldas erre a problemara.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #297 üzenetére
nezd en belvarosi novekmeny vagyok
80as evek kozepen meg megvolt az ablak alatti dedikalt hely
10 eve mar gyakorlatilag betelt a kornyek
effektive +5 % auto all ugy meg hogy szabalytalanul, raadasul azota folyamatosan felszamoltak a dupla halszalkakat
szoval ez amit a cikkben irt ez sajna igy van
most tort elo a dolog hogy mindenki elfoglalta az ottlakoktol a helyet amugy meg SZABALYZATOT kertel ?
tessek: "Dézsi Csaba András, Győr polgármestere az MTI-nek csütörtökön azt mondta: a rendkívüli parkolási rend bevezetése mellett azért döntöttek, mert a belvárosban a megválasztása óta azzal szembesül, hogy az ott lakók folyamatosan arra panaszkodnak, hogy bár szinte mindannyian éves bérletet vásárolnak, mégsem tudnak nemcsak saját ingatlanuk közelében, hanem gyakran még a teljes belvárosi parkolási zónán belül sem parkolóhelyet találni." -
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #310 üzenetére
Ne hazudj, nem igertem linket. Kaptal alapokat es abbol levezetest. Ha nem tudod magadnak osszerakni azon en nem tudok segiteni. Az a te maniad hogy ez egy letezo torveny vagy szabalyozas. En ilyet nem allitottam. Ez egy kenyszer, ami a jovoben nagy valoszinuseggel valosagga valik.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #312 üzenetére
"Az egyik cikkben arról írnak hogy Bp-en a parkolást kerületi szinten oldják meg és az igazi megoldást a teljes várost tudná csak megoldani 1 üzemeltető céggel. Vagyis a főpolgármesternek kellene lépnie, nem a kerületeknek."
Ez mekkor baromság... nem tudom ki írta a cikket de hogy a holdon él az tuti...
Most ha monopólium lenne az termelne parkoló helyet?.. talán akkor ha közvetlen az önkormányzatokhoz folyna be és adómentesen visszaforgatnák erre a célra.
Honnét veszi valaki azt a baromságot ,hogy a főpolginak van ehhez jogköre?Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
pakesz
aktív tag
válasz 7Heads Drago #312 üzenetére
en azt hittem hogy kepes vagy arra, hogy ezt kontextusba helyezed es elfogadod az igazsagtartalmat, ugy hogy belattattam veled hogy KONKRET szabalyozas mar egy videki putriban is megszuletett
de most tenyleg vissza kell mennem a keresesemhez?
tessek...
https://www.kozszolgaltato.bp13.hu/kozterulet/hirek/20201217-megkezdtuk-a-2021-evi-parkolasi-engedelyek-kiadasat/
"FONTOS VÁLTOZÁS!A 2021. évi lakossági várakozási hozzájárulás (parkolási matrica) esetében lakosonként egy, és lakásonként maximum két személygépkocsira váltható ki az engedély.
A Fővárosi Önkormányzat parkolási rendeletében foglaltakhoz képest a XIII. Kerületi Önkormányzat döntése értelmében a lakásonkénti második parkolási matrica a maximum összeghez viszonyítva 20%-os díjkedvezményű, annak összege BKV vonaljegyhez kötött parkolási óradíj 250-szeresének 80%-a.
A második engedély kiváltásának matematikai képlete
Állandó lakóhely szerinti parkolási óradíj * 250 (éves munkanapok száma) * 0,8 (20%-os XIII. kerületi kedvezmény)"XIII kerulet masodik auto, Ujlipotvarosban 525 Ft / ora: 105e/ev
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
válasz 7Heads Drago #317 üzenetére
Nem irtam megoldást...
Csak az idézett cikket "véleményeztem"....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Samott
addikt
válasz 7Heads Drago #319 üzenetére
Ugye videken, vagy akar varosban, nem fizetos ovezetben annyi autot tarolsz a hazad elott amennyit csak akarsz. Fizetos ovezetben ez mar csak ketto, amibol most a masodik tarolasanak koltseget igen durvan megemeltek (errol szolt az idezete amit reklamalsz). Tudom hogy ez megint jovoido, es ennek kezelesevel gondod van, de ezt a jovoben is emelni fogjak (miert ne tennek, az autos kenytelen lesz kifizetni). Ahogy idovel az elso auto kedvezmenyes parkolasa is dragabb lesz. Es megkockaztatom eloszor a masodik auto kedvezmenyet veszik el majd az elso autoet is. Es nezd mar ott is vagyunk amit Samott irt.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #353 üzenetére
De pl én felesleges co termelésnek tartom a messzire való utazásokat nyaralási célból. Vagy pl az áruk felesleges utaztatása is ide-oda. Vagy a kitöltő ládával megrakott kamionok. És ezen az útdíj bevezetése se változtatott sokat.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #353 üzenetére
Ez a sokféle változás amúgy nem zárja ki egymást és nem egyiket vagy másiakt kellene csinálni, hanem mindet egyszerre és nem majd egyszer, hanem már tegnap.
Csak a kényelem nagy úr, és azt nehéz szabályozni, hogy valaki ne szeméttel fűtsön meg eldobható dolgokat használjon, ha neki kényelmesebb, mint figyelni ezekre. -
nagyúr
válasz 7Heads Drago #366 üzenetére
Miért, az, hogy fórumozol, az hogy fér bele?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
válasz 7Heads Drago #351 üzenetére
"Kecskeméten most újra forgalomba helyeztek egy rakás régi buszt ami kb olyan mint egy kisebb szénbánya."
Megadjam a BKK-s buszsofőr barátom számát hogy elhidd, ő ugye ott dolgozik minden nap, hogy a budapesti buszközlekedés a katasztrófa szélén áll évek óta, és kész csoda hogy nem történt eddig tömegbaleset?
Az elavult járműpark miatt.
Nemrég nagy csinnadrattával vontak ki a forgalomból 20-onpár darab 45 éves Ikarust, így a statisztika szerint sokat fiatalodott a járműpark mert a legöregebb, napi használatba lévő buszok "csak" 40 évesek.
Ezt sem kell természetesen senkinek elhinni csak a fórumtárs írására reagáltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DIGI internet
- Milyen TV-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- Azonnali játékos kérdések órája
- Háztartási gépek
- Synology NAS
- További aktív témák...
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB