- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Magisk
Hirdetés
-
Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
ma Még mindig lehet reszelni az algoritmuson.
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
válasz szabi__memo #450 üzenetére
Max Planck. Nem Plant. Csak mert már nem előszörre írod el. Illet nem "a" hanem "egy", mivel több van belőlük.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #450 üzenetére
Ja jo, ha a sci-fit is szamitasba vesszuk akkor tenyleg az antianyag lesz a nyero. Ma foldgazbol es elektrolizissel allitanak elo hidrogent. Ebbe a bakteriumos vonalba ne nagyon eld bele magad. Es ugye akkor is ott tartunk hogy csak az eloallitas koltsegein hoztal be valamit, a kompreszalas, szallitas, uzemanyag cella meg mindig lefelezi a hatekonysagot. Olyan pedig nyilvan nem lesz hogy a hidrogen a semmibol nulla befektetett energiaval csak ugy lesz.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
szabi__memo
nagyúr
válasz #16820480 #452 üzenetére
Köszi, mindig elírom, mint a muszájt tudom most jó..
Azt viszont nem tudtam, hogy ez nem egy nagy köszi.@Samot: igen. Vagy nem földgázból hanem vízből. Vagy helyben (ill közelebb) lesz előállítva, ahogy ma is lehetséges. Ma sem olyan drága előállítani, hogy ez annyira rossz legyen..
[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz szabi__memo #454 üzenetére
ez igy van vigyuk el mindenhova!!!
"ARENA will contribute $3.1 million towards the Hydrogen Centre development, with Toyota Australia investing the remaining $4.3 million."
nezd egy nissan leaf vagy akar egy tesla is barhol toltheto ahol van kettőhúsz es eler a hosszabbito odaig
de ez a te cikked is amit linkeltel ezt a gonoszsagot irta: "Hydrogen has the potential to play a pivotal role in the future because it can be used to store and transport energy from wind, solar and other renewable sources to power many things, including vehicles like the Toyota Mirai Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). -
ecaddsell
aktív tag
Biztos lemaradtam valamiről, de amikor utoljára néztem, akkor az áram előállítása is környezetszennyező volt.
Ez most is így van és pont a rendkívül alacsony hatásfok (meg a műszaki komplexitás ill. veszélyesség) miatt ez a hidrogénes dolog autóba halott ötlet (nem való).
Még ipari szintű energiatárolásra is eléggé véleményes (azaz mindig ott van, hogy ennél valami jobbat kellene találni) mert ez az erőforrások rendkívül alacsony hatékonyságú felhasználása konkrétan pazarlás. Az áram termelése sincs ingyen és ezen az sem változtat, hogy pl. hétágra süt a nap és a felesleges áramra nincs kereslet azaz az ára padlót fog.Az egész elektromos autózás és a megújuló energiatermelés kulcskérdése a hatékony és skálázható tárolás (ill. elosztás). E nélkül egy ponton túl hatalmas problémák léphetnek fel rendszer szinten. A németek már belefutottak ebbe amikor a szomszédos országok azzal fenyegették őket, hogy akkora ingadozás jelent meg a hálózatokon, hogy le fogják választani üzembiztonsági okok miatt, ha nem oldják meg.
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #454 üzenetére
A hidrogen energiahordozo. Barhol allitod elo kevesebb energiat tudsz kivenni belole mint amibe az eloallitasa kerult.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pakesz
aktív tag
válasz szabi__memo #456 üzenetére
igen van benne szo az arakrol
egy toltoallomas kialakitasa cakli pakli 7.4 milka dodo (valszeg ausztral dodo)
"Construction on the Hydrogen Centre will commence this year, with the education centre expected to be open by December 2019, and the electrolyser and hydrogen refuelling station fully operational by late 2020."
ebben benne van PLUSZBAN egy oktatasi centrum
a mai elektromos autot meg en ugy is tudom tolteni, hogy a villanyborotvam helyere bedugom a narancssarga lengohosszabbitot es radugom a madzag vegere az EV -tugye en igy latatlanba a nelkul, hogy a MEG UJABB agytagito PDFedet elolvasnam ,
azert egy narancssarga lengohosszabbito es egy par millio dodos beruhazas kozott tudok en kulonbseget tenni? pl. koltseghatekonysagban? -
sfefe
őstag
Elolvastam sok hsz-t...
Szerintem, mondom szerintem mindkét oldalnak van igazsága.
De! Hiába beszélünk itt EU-ban elektromos autókról ha a világ többi része szarik bele...
Plusz a legnagyobb szennyezők ugye az ipar és nem az autózás...
Utána a szállítás és csak utána az autókázás.
Szóval szerintem ez az elektromos autózás erőltetése kicsit politika inkább itt az EU-ban.
Előbb a nagy szennyeződést tevő résztvevőkre kellene koncentrálni..
De mondom ez szerintem...
Részemről ennyi a témához.Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
#16820480
törölt tag
-
dabadab
titán
De! Hiába beszélünk itt EU-ban elektromos autókról ha a világ többi része szarik bele...
Izé, a Tesla ugye amerikai, egy csomó feljövőben lévő villanyautógyártó meg kínai, a távol-keleti autógyártók is foglalkoznak a villanyosítással, a a világ maradék része meg olyan autókkal jár, amit az előbb felsoroltak gyártanak.
Plusz a legnagyobb szennyezők ugye az ipar és nem az autózás...
Viszonylag kevés ipari létesítményt raknak belvárosokba, szóval egy csomó helyen az autózás a legnagyobb lokális szennyező.
DRM is theft
-
addikt
Viszonylag kevés ipari létesítményt raknak belvárosokba, szóval egy csomó helyen az autózás a legnagyobb lokális szennyező.
Ez tök jogos, csak az EURO 0-7 nem azt mondja, hogy a várost ne emittáld össze, hanem meghatároz egy általános kritériumot, ami felett nem lehet autót forgalomba helyezni. Ha te csak autópályán közlekedsz, városba alig mész be, ezt akkor is be kell tartanod. Az viszont szerintem rohadtul nem kóser, hogy azokat is rákényszeríti a politika a messze nem optimális megoldásra, akik alig-alig járnak a városba. A megoldás nyilván a környezetvédelmi besoroláshoz kötött dugódíj lenne, csak ezt nehéz lenyomni a választópolgárok torkán. Egyszerűbb a gyártókat kutyáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
De ő a leafet mondta, tesla nyilván más. Ezzel csak azt akartam mondani hogy csak ilyen irreális érvekig jutnak el az emberek, mert más nincs (értsd az emberek nagyon kicsi részét érinti).
#365
Fél órán belül? 3 perc alatt! Magyar embernek nincs ideje pihenni.#366
Szóval azért használjak sokkal nagyobb környezeti teherrel járó hagyományos autót, amit sokkal rosszabb használni és még drágább is mert ha esetleg az életben elakarnék menni nyaralni párizsba akkor inkább menjek a városi használatra kitalált autómmal, hogy az út közben és után nagyon fáradt legyek, a család is szenvedjen, 150km-enként meg kelljen állni pihenni mert nem bírják azért mert lehet hogy kevesebb környezeti teherrel jár mintha 200emberrel repülőgépen mennénk sokkal gyorsabban és kényelmesebben. Te aztán zseni vagy.
Jó lenne ha leállnál ezzel a zöld témával mert baromira unalmas. A villanyautózás egy fenntartható módot mutat be a kapitalizmusban. Az hogy neked ez fáj a lelked rajta.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
pakesz
aktív tag
valojaban aki zolden akar eljutni nyugati nagyvarosba annak van mar most is alternativaja ott a vasut
ja hogy 3 evente egyszer amikor az ember raszanja magat hogy a csaladdal odamenjen akkor a gyerekekkel es az asszonnal plusz fel napot el kell tolteni a vonaton?
hat azert tenyleg megeri a dizelt minden aldott nap a varosban gyilkolni -
Samott
addikt
-
pakesz
aktív tag
ezzel tenni kellene valamit, elmeletileg a vasutat kellene hasznalni es nem a repulot
mar volt rola szo, hogy rendberakjak, de most hogy megfekudt a turizmus mintha onmagatol rendbejonne, azaz vege lesz a filleres fapadosaknak
amugy meg Budapest - Fiume oda vissza 60 EUR, 500 km
aki zold ohajtana lenni, annak nem feltetlenul lenne muszaj beruhazni egy Teslaba, boven eleg lenne, ha Budapesten a masodik autojaval egy hasznalt Nissan Leaf -el kozlekedne napi szinten, es evente akkor meg menne a villamos hajtasu vonattal
hasznalt Nissan Leaf, 3 milka, 24 kWh
hasznalt Tesla S 85, 11 milka, 85(???) kWh -
aramis00
tag
Nem adom el a szomszédnak az áramot. Nem beszéltem karvalytőkéről, sem szigetüzemről. Decentralizált rendszert írtam, ami nem azt jelenti, h nincs a vezeték másik végén semmi, hanem hogy sokkal közelebb van(nak) elérhető erőmű(vek).
LinkOkos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.
-
Elf
aktív tag
válasz tordaitibi #378 üzenetére
Most olvastam végig az élet történeted.
Minden elismerésem a kitartásodért, akaraterődért.
Azt is értem miért nem jó neked egy elektromos autó.
De miért érzed azt hogy be kell bizonyítanod hogy nem csak neked nem jó az elektormos de másnak sem?
Csak hogy meglegyen a szolidaritás alapja elmondom hogy én meg egy 23 éves kombi astrával járok szédületes 3800-4500km-ert évente. 11 éve vettem és lassan le kéne cserélni mert elkezdett rohadni de nem fogok millió forintokat rohasztani az utcán azért mert havonta 2-3 alkalommal jól jön az autó. Tehát nekem sem jó az elektromos mert drága.
De vitathatlanul vannak előnyei amitől másnak meg ez lehet az ideális jármű.
Ez neki jó, nekem meg szintén jó mert nem büdösít az orom alá.
Nem értem miért kezdeném el magyarázni hogy amit csinál rossz.
Nálad ezt mi hozta elő? Nem trollkodok. Érdekel. -
pakesz
aktív tag
válasz aramis00 #472 üzenetére
na beleolvastam
tolgy ronkfara raktak az csigazabalok a PVt?
ember en nem akarok belevauvauzni, de az EUban tiltva van az hogy ipari meretekben levedjek a fak foldbe merulo reszet, en mondjuk vettem Bonobitot es tettem az EUs szabalyozasra, de ezek a csigazabalok meg lehet nekik ujramadzagozni az egeszet 5 ev mulva mert szetkorhad a fa
ez a szigetuzem is ilyen komolyan van megtamogatva mint ez a PV? korhadt tolgyfakkal?
felejtsd el, nincsen szigetuzem, szamold ki az akksit mennyit bir, kb van ott meg egy szazszoros szorzo, amig azt nem erik el addig a PVsek nem fognak levalni mert tul sokba kerulne nekik -
pakesz
aktív tag
en a hasznaltauton neztem a Tesla altal gyartott autokat es belottem azt az arat amire ugy gondoltam hogy az mar az also harmad teteje
na jo igy nezve, a nissan lett 4.5 milka a tesla meg 16 milka
nem akarom senki kedvet elvenni, de jo lenne ha az EVvel hamarabb Budapesten tudnanak midl tobb km -t letudni -
titán
Létezik sziget üzem. Mi egy olyan céggel dolgozunk, akik azzal foglalkoznak, hogy világszerte szigetüzemű akkumulátoros napelemrendszereket telepítenek. A siófoki töltőoszlopunk is egy 0,5MWh-s LiFePO4 telepről kapja az áramot, amit részben napelemek szolgálnak ki. A hiányt hálózatról pótoljuk, de vissza nem dolgozunk. Már jópár hasonló, kisebb és nagyobb rendszert telepítettek. Itt csak a helyhiány miatt nincs elég napelem a teljes üzemeltetésre, de az összes többi egységük teljesen szigetes.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Winner_hun
félisten
- 1100 dollárRól nagyjából 100 dollár
- egy 24 és egy 40 kWh-s,használt teLep tárolja
- Vannak trükkök persze az érkezésükig az akkukímélésre: - a felsorolásból hiányolom a nettó/bruttó akkukapacitás megemlítését.
- acélházba bújIk a 4680-as cella
- extrém helyZetekre koncentráló
- egyszer csak mEGérkezik
- az ipari méretű akkU
- zabálják ezt az átmeneti_fémet
- beszélaMusk helyi
- akku- és járműgyártásrólm
- menekül előreaa Tesla
- A Nio és a Kínai gazdaság► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Koszonom a pozitiv hozza(m) allasod.
Az egeszet belolem az hozta ki hogy itt joparan minden ismeret, ok-okozati osszefugges, anyagi helyzet stb. ismerete nelkul eliteltek azokat akik leirtak hogy ok dizel es benzines autoval jarnak es nincs is tervbe veve korszerusites vagy valtas.
De nem az eletszemlelet vagy az igeny hianya hanem mas okok miatt. De eddig az eszmecsere mar nem jutott el csak a vegitelet lett kihangsulyozva es elegge pregnansan.Temara vissza,
tobben szobahoztak a szigetuzemet vegy legalabbis mint lehetoseget.
Nehany ilyen tervezeseben es kivitelezeseben aktivan reszt vettem es volt lehetosegem nemi tapasztalatot szerezni.
Szigetuzem az a leglegvegso megoldas.
Akkor ha a vezetekes szolgaltato 15-20 millaert vinne ki az aramot.
A szolgaltato jelenlegi 43Ft/kWh verhetetlen.
Szigetuzem jelenleg 400-600Ft/kWh alatt nem realizalhato.
Ha valoban 100% rendelkezesreallas kell akkor nem kerulheto meg az aggregator betervezese sem.
Ezen amit leirtam nem segit a szomszeddal osszefogas, sem az elektromos kommuna sem.
Ennek ellentmondani latszik hogy ennek lenere en maximalisan tamogatom a decentralizacio elvet.
Csak arra meg nem erett meg a helyzet, a korulmenyek.
Ehhez tobb telepules, on-grid intelligens halozat, intelligens otthonvezerles es egy nagy rakas tarolokapacitas szukseges.
Ami akar lehet az epp otthon parkolo E autok akkuja is.
Csak ehhez meg nagyfoku tarsadalmi es egyeni szemleletvaltas is szuksegeltetik.
De realis es szerintem az egyeduli megoldas lesz. Majd valamikor. -
pakesz
aktív tag
https://en.wikipedia.org/wiki/Off-the-grid
"Off-the-grid or off-grid is a characteristic of buildings and a lifestyle[1] designed in an independent manner without reliance on one or more public utilities. The term "off-the-grid" traditionally refers to not being connected to the electrical grid, but can also include other utilities like water, gas, and sewer systems, and can scale from residential homes to small communities. Off-the-grid living allows for buildings and people to be self-sufficient, which is advantageous in isolated locations where normal utilities cannot reach and is attractive to those who want to reduce environmental impact and cost of living. Generally, an off-grid building must be able to supply energy and potable water for itself, as well as manage food, waste and wastewater."a szigetuzem lenyege az hogy teljesen el vannak valasztva
az hogy a cegnek akiknek bedolgoztok ilyen jo marketingesei vannak, hogy ti is elhittetek neki a blődlit, az nagyon jo dolog es azt jelenti hogy lesz meg sokaig melotok[ Szerkesztve ]
-
addikt
A szigetüzem jelen technológiai szinten abszurd elképzelés. Nekem van egy a telkemen, több százezer forintból annyit tudok elérni, hogy a locsolószivattyúmat tudom róla működtetni időszakosan. Villanybojler, klíma, komolyabb fogyasztó esélytelen.
-
Noukoum
veterán
válasz tordaitibi #479 üzenetére
Aki azért elítél mert nem tudsz villanyautót venni/használni ezért muszáj dízellel/benzinessel járnod az hülye.
Ellenben ha te is marhaságokat (nem igaz dolgokat) írsz, és ebből sokat és többször akkor ne csodálkozz ha mások sem korrekten állnak hozzád.
Ezerszer átrágott és több éve megválaszolt témákat felhozni meg nagyon unalmas. pl
Nem is zöld a villanyautó
A villanyautó környezetszennyezőbb mint a dízel/benzin
Nem a villany a jövő hanem a hidrogén
Nem lesz elég áram
Szénerőmű is szennyez
Nincs elég hatótáv
3 év után kuka az aksi
Nem lehet 3 perc alatt megtankolni
Nincs elég töltő
Drágább mint a benzin/dízel
A villanyautó csak a gazdagok játékszere
Kopasz megmondta hogy a hajó a gond
Kamula Barna megmondta hogy a dízel a kúton terem
Villannyal nem megyek el 700km-t egy seggel
Na és hol van a V8 hang mert anélkül sz@r
És hadd ne soroljam tovább, mert estig se érek a végére. Ezekkel van sz@rrá spammelve az összes villanyautós hely még itt is. Mint az oviban.Most komolyan. Ha neked elkezdené magyarázni valaki hogy márpedig a Föld szerinte lapos, és hiába mondanád el neki ezerszer hogy baromság ő 1001.-dik alkalommal is beakarná bizonyítani te mit csinálnál?
Na kérem, pont ez zajlik a villanyautóval legalábbis Magyarországon.
Továbbra sem mondja egy értelmes ember sem hogy most azonnal mindenki vegyen villanyautót. Mert még nem mindenki számára elérhető / megfelelő. Ez a jövőben változni fog, majd ők vesznek akkor mikor már jó lesz nekik vagy muszáj.
Ellenben aki teheti az válasszon azt egy belsőégésű helyett, ennyi. Nem kell ezt túlragozni.
Azzal biztosan nem segít senki sem a környezeten ha baromságokat terjeszt. Mégis sokan sportot űznek belőle.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
félisten
Telepített akkutelepnek miért nem jó az ólomakkumulátor? Olcsó, nagy a töltési toleranciája, karbantartva rettenetesen hosszú élettartamú, és az ólom a közhiedelemmel ellentétben ebben a formában nem szennyez, nem oldódik. Telepített üzemben meg nem igazán számít a rossz súly-, illetve térfogathatékonyság.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
azbest
félisten
Sok tekinetetben sokkal rosszabb az ólom akku. [link]
Töltéskor hidrogén szabadul fel, nagy mennyiségnél már az is probléma. Amelyik fajtánál nincs ez, az meg még rosszabb a célra hatékonyság és kapacitás szempontjából.A végén biztos, hogy az ár lehet a döntő. A hely igény, anyag igény, kezelési igény is mind-mind többlet pénz kiadás. Gyanítom, hogy ahol jobban megéri mást használni, ott most sem lithiumosat használnak, mert végső soron mindig a pénz dönt.
-
félisten
azbest, ricsi, köszönöm!
Csak azért kérdeztem, mert egyrészt a gyenge középfokú akkuismereteim ezt sugallték, másrészt még úgy tíz éve szorosabb kapcsolatban álltam egy akkutöltési szakemberrel, aki nagyon ólomakkupárti volt. Akkoriban zárult le egy akkutelepprojektje, emlékeim szerint egy kisebb üzem kapott pár MWh háttérkapacitást, mégpedig bár nem sima, de ólomsavas akkumulátorokból.
Rá is kérdeztem, hogy miért ólom, miért nem valami lúgos vagy lítiumos játék, mire azt válaszolta, hogy a hely és a tömeg nem számít, ellenben sokkal olcsóbb maga az akkupakk, olcsóbb maga a kiszolgáló eszközpark, olcsóbb lesz az üzemeltetés, nagyobb a hibatűrés és jelentősen hosszabb a tervezett élettartam.
Ő akkor azt mondta, hogy az akkukkal foglalkozó mérnökök általában nem szeretik a lítiumos technológiát és csak mint szükséges, átmeneti rosszként kezelik, az ólomsavas viszont számtalan olyan helyre is optimális lenne, ahol sokkal drágább megoldásokat alkalmaznak.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Mert valamennyire vesziti az elektrolitot, olyan nincs higy gondozasmentes, az csak utopia, vagyis karbantartasigenyes.
Iszanyat rosszul toleralja a melykisutest.
Gyakorlatilag 4-5 melykisutes az akku kapacitasanak a harmadaba kerul, ha meg egy ilyet par nap kovet toltes nelkul (tipikus napelemes sziget hasznalat) akkor meg rosszabb.
Iszonyat rosszul toleralja nemhogy a 100% DOD uzemet hanem a 70-80%-ot is. A DOD az a kisutesi hanyados, a 100% a teljes kisutes.
Igy hasznalva 2-300 ciklus utan elvesziti kapacitasa felet, vagy meg tobbet.
Ugyanilyen uzemben a litium alapuak 500-1000 ciklust kibirnak. -
azbest
félisten
-
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #479 üzenetére
>> "Szigetuzem jelenleg 400-600Ft/kWh alatt nem realizalhato."
kosz a szamokat en is kb igy latom
na most ezert hulyeseg az hogy az EV -vel kapcsolatban kinyilatkoztatjak a ket ultrakretenseget:
1., PVrol toltik es vesznek pluszba egy teszla fali akksit
2., az autot rakotik az elektromos halozatra
ezek jelen pillanatban a sci - fi kategoriaba esnek, es rovid idon belul nem lesz elerheto -
IGN85
csendes tag
Többször felmerült az üzemanyag jövedéki adó kérdése. Villanyautónál ugye ez jelenleg nincs.
Szerintem nem kell hozzá nagy képzelőerő, hogy ezt a problémát feloldjuk.
A fogyasztási értékek alapján és az autó által megtett út segítségével könnyen eljuthatunk oda, hogy időszakonként le kell majd jelenteni az elektromos autó óraállását... az alapján könnyen be tudják szedni az adót... -
Ez nem ilyen bonyolult és felesleges is, bár...
Utcai oszlopon hamarosan csak fizetés ellenében lehet tankolni, otthon meg almérő lesz és havi ugyanolyan leolvasás/bediktálás.
Kivéve ha T. Supecharge mellett laksz mert a Teslával egyelőre megvetted az ingyen tankolást örök életre de csak a S.charge-ból.
Az meg életszerűtlen hogy a nem e autós szomszédodtól átviszed a hosszabbítót mert abból 1 hónapon belül vérre menő viták lesznek a villanyszámla fizetésekor. Vagy az első tankolás után az esetleg leolvadt konnektor-hosszabbító miatt ha vacak a házi hálózat.
Belváros, lakótelep eleve kilőve, rendeletileg ha a földszinten laksz se lógathatod ki a hosszabbítót még egy kocsi porszívózásig sem. -
IGN85
csendes tag
válasz tordaitibi #492 üzenetére
Az szerintem életszerű lehet, hogy ha megérkezel a célállomásra (szülőkhöz, rokonokhoz) ott is lehetőséged nyílik töltésre a normál hálózatról. Nem gondolom, hogy valós kockázat, hogy tönkreteszed a hálózatot, elvileg szabályozható az áramfelvétel...max sokáig töltessz.
Ebben az esetben is csak az óraállás oldaná meg az adózási kérdést. Minden autót kell vizsgáztatni, regisztrálni, stb... Na mindegy is, csak eszembejutott, és mástól még nem láttam leírva ezt, mint alternatíva.[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz tordaitibi #492 üzenetére
Es otthon jon a razzia ejjelente, hogy ellenorizzek melyik konnektorba dugtad a kocsit?
Amcsiknal van peldaul ilyen: 9:10-tol
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
2 az autot rakotik az elektromos halozatra"
Pedig hiába scifi, ez a takarékosabb és reálisabb megoldás.
Például.
20-50km.-en belül 20-30 település.
Az egyik az adottságai folytán biomasszázik, a másik épp egy szélcsatornába van, a harmadikon minden házon túlnapelemeztek rendesen, a 4. olyat termeszt-tenyészt hogy nem tud nélkülözni némi fosszilis energiahordozót, ő lesz a tartalék generátoros, az 5. a legnagyobb de nincs sok saját forrása de van a "faluba" 2000db E autó aminek a 30-40%-a épp otthon van egserre.
Ő lesz az tároló-kiegyenlítő energetikai elosztó.
Még az is belefér ritkán hogy pl. a téli hónapokba aki bement az igazi nagyvárosba, az tankolja tele a kocsiját és otthon tolja bele a közösbe a hazahozott áramot.
Busásan vissza fogja kapni márciustól októberig.
Vagy ha bőség van, akkor is ugye bemegy a cytibe és feltolja a kocsiját a töltőre csak akkor a város fogja a töltött akku 20-30%-át visszaszívni, pl. nyáron amikor ott mennek a klímák.
Mindenképp kell egy csatlakozás az országos rendszerhez, téli vésztartaléknak amit majd közösen fizetnek az elműnek ha szükség van rá. De ekkor sem a teljes mennyiség jönne be a kis kommunába.
Ha mindenki beteszi amilye van, és az energetikai elosztó jól teszi a dolgát a természetesen okosotthonokkal megbeszélve hogy egyszerre nem vasalunk és mosunk az öszes faluba minden házba, akkor az éves mérleg nagyon pozitív lehet, a kommuna eddigi összes fogyasztásának a 70-80%-át meg lehet termelni.
Előfeltétel természetesen a létező legkorszerűbb világító és egyéb termékek használata, plazmatévé kiesett de egy max. 40 wattot fogyasztó lcd már megfelel.
A téli fűtés így is bajos, még inverteres klímákkal is.
Szép a katalógusba a 5 feletti SCOP de -5 fokba ez már nem ennyi.
Erre majd valakik kitalálnak valamit mert speciel nekem a passzívházak annak ellenére nem jönnek be hogy ultratakarékosak.
Én még nem barátkoztam meg a kinyithatatlan ablakokkal és hogy gyakorlatilag gépek tartanak életbe a házamba.
Utópia és baromira egyszerűen elmondva valahogy így.
A kisebb egységek, kommunák átjárhatók, így bár centralizáltnak hat de mégis a decentralizált kisebb blokkokból épül fel az egész rendszer.
Összehasonlíthatatlanul kevesebb centralizáltan termelt áramot (atom, esetleges szén) kellene így eljuttatni a fogyasztókhoz, így a vezetékrendszer, az alállomások, az egész hálózat a mai szinten is elbírná és nem kéne 5-10 szeresére fejleszteni a hálózat minden alkotóelemét.
Kicsibe olyan mint kb. a mostani európai energetikai ellátás mert jelenleg akárhogy is nézed, Madrid, Amszterdam, Berlin, Prága , Budapest, Bukarest, Varsó stb. mind össze vannak kötve. -
IGN85
csendes tag
Egyetértünk, valószínűleg a kedvezmények jelentős részét már hamarabb eltörlik.
A darabszámot csak hasraütés szerűen írtam, ahhoz képest jelentős SZERINTEM hogy mennyibe kerülne egy ilyen rendelet bevezetése. 100e autó x 12e km / év x 17 kw/h fogyasztás 100km-re x 35 Ft-os áram ár = kb 7 mrd Ft adóalap > lehet nem jól számoltam, de így nézve tényleg nem jelentős a költségvetés méretéhez képest.... -
pakesz
aktív tag
válasz tordaitibi #498 üzenetére
szep az elkepzeles de oszinten ezzel a termeljunk vissza az elektromos halozatra temakor akkor is gazos...
eloszor is a PVnel is veszel egy invertert ami irto draga, es ennel is kellene
de tovabbmegyek... manapsag olyan helyen nicnsen vezetekes aram ahol amugy is 50 even belul szantofold / erdo lesz
de ha te akarnad ezt okosba letolni akkor korabban irtam az arakat:
>>> "na jo igy nezve, a nissan lett 4.5 milka a tesla meg 16 milka"
tehat manapsag ahol nincsen aram ott maga az ingatlan annyit er mint amivel odahordoznad a delejt...
de nez lelked rajta ha talalsz olyan szomszedot akivel osszedobtok egy ilyen rendszert akkor hajra... miert vegyem el a kedved ettol
de azert orszagos szinten ki lehet jelenteni hogy az Aranyos - volgyi SZET az megfelelobb mint az akkumlatorokkal bohockodni
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD
- IPhone 12 128GB 100% hibátlan gyári független akku 97%
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával