- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Drágább lett a Pixel 8a
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Dave the Diver - Napokon belül érkezik a Godzilla DLC
gp Az apró kis extra minden platformon ingyen elérhető lesz természetesen.
-
Az EPYC 9005 CPU-sorozatba érkezik az AMD Zen 5
ph A Turin platform hivatalos termékjelzése a SATA-IO adatbázisában tűnt fel.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szili17
aktív tag
válasz Winner_hun #10421 üzenetére
Nem.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Nikaré #10435 üzenetére
Jaa, ez jogos, bocsi. Nem volt sosem ilyen telefonom, fel sem mertül bennem ez a hátsó hangerő gomb, teljesen igazad van!
Sajnos nem tudok sok okosat mondani. Megkerülendő a problémát esetleg valami app amivel a képernyőn lehet (elvileg) szabályozni a hangerő, mint pl ez? Egyébként alapjaiban nem rossz az ötlet szerintem, köszi hogy leírtad! (Persze ennek csak én örülök, ettől még - valószínűleg - nem lesz benne ilyen. )"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Tesztelo.hu #10447 üzenetére
Valami már történik, mert nálam most egyik helyen sincs ott semmi vizuálisan. Ez azt jelenti (remélem) hogy pár térképfrissítés múlva majd megjelenik a jó helyen.
@Winner_hun: Bocsi
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz viktorhu #10456 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a "lopósautó" a FÖRI (Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság) állományába tartozik, szabálytalanul várakozó autókat is eltávolítanak.
Azt találtam még az oldalon, hogy a FÜIK (Fővárosi Ügyeleti és Irányító Központ) tud segíteni hasonló esetben, 0-24 elvileg. Tel.: +36 1 301 7500"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz sharp4 #10462 üzenetére
Szia!
Van egy akkukímélő mód a Waze appban, de annak vannak kritériumai, hogy mikor aktiválódik (nem 10 perc múlva, hanem az útvonaltól meg a telefon töltöttségi szintjétől függően), illetve ha nem bétázol akkor be lehet kapcsolni "erre az útra" az akkukímélő módot, ilyenkor a töltöttséges szabály nem érvényesül. Viszont ez olyan, hogy ha megbököd a kijelzőt, akkor vissza kell adja a normál fényerőt.
De ha jól érzem nem ez történik nálad, ugye?
Elképzelhető hogy a telefon csinálja ezt, mert melegedik és átkapcsol valami eco módba? Csak találgatni tudok sajnos, de hátha segít vagy ad valami ötletet.
Esetleg a telefon beállításai közt állíts a telefon Waze-hez való hozzáállásán, hátha változik valami. Valamiféle kivételhez add hozzá próbaképp vagy ilyesmi."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz PpenoO #10476 üzenetére
Igazából ha nem lenne ekkora hely az ETA panel meg az óra között, akkor akár látszana is.
Még annyit tudsz tenni, hogy ráböksz ilyenkor a kijelzőre, akkor el kell tűnnie az értesítésnek (azt hiszem, nem szoktam nagyon nyomkodni).A +6 pont állítva sem jelenik meg. Ez megint valami bug lesz, volt már ilyen régebben is 1-1 verzióval, ettől maga a pont még számolódik.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz PpenoO #10486 üzenetére
Az rendben is van, csak bedobtam ide hátha valamikor valamit segít, amíg nem javul a helyzet, hátha nem tudtad és hátha segít, ennyi.
Én is, csak reagáltam rá, ha már feldobtad a pontos témát."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz canniball #10510 üzenetére
Saját sebességadatai vannak a motor típusnak és ahol a buszsávok megvannak ott a motorost is tudja arra vinni, úgy lett beállítva. Őszinte leszek, idén még nem ültem motoron, úgyhogy nincs róla friss élményem (nyilván autóhoz nem használom, mert se hülye, se szemét nem vagyok).
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz ezmivolt #10549 üzenetére
Igazából nem vissza, hanem összevissza rendezi. Én egy ideig játszottam vele, hogy mindig sorba tettem és láttam hogy teljesen random hogy milyen sorba kerülnek át időnként... Ez van. :/ Egyszer majd megcsinálják, vagy nem.
(#10548) winotto:
Kár, hogy nem szóltál róla, már felfedezte ezt más is korábban. Valami olyan volt rá a reakció, hogy gratulálunk hogy több mint 100 kedvenced van és hogy majd dolgoznak a dolgon, hogy mit lehet tenni. Persze sok sikert megtalálni amit keresel a full random order 100+ elem között."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
Hogy ne csak facebookon legyen:
Elérhetővé tették (Mo-on az első közt) azt az újítást, hogy szóljon a Waze, ha olyan úton haladunk (illetve tervezett útnál, ha fogunk haladni), ahol kötelező világítást kapcsolni (tompított, akinek ugye nincs DRL). Ez nálunk a lakott területen kívüli utakat jelenti.
Bekapcsolásonként egyszer szól csak, így ha 28 kis falun vezet át az utad akkor is csak 1 db figyelmeztetés fog jönni emiatt.
Persze ettől még korlátozott látási viszonyok esetén is kell, amiknél a Waze nyilván nem fog szólni (sötét, eső, hó stb.).[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz zeon.hu #10554 üzenetére
Nem, ha a legfrissebb verziót használod, akkor működnie kéne ahogy van.
(Persze ezeket fokozatosan kapcsolják be, nem tudom hogy, de mindig van olyan akinek már megy és olyan akinek még nem megy, így az "elején".)+1, ha már írok, azt nem próbáltam eddig még sose, hogy ha navigálás nélkül mész ki lakott területről akkor szól-e, szerintem kéne neki, de nem nagyon szoktam tervezett út nélkül mászkálni, egyszer ha eszembe jut akkor kipróbálom.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz havri1 #10560 üzenetére
Király vagy, köszi!
DRL-re: Igen, úgy illene ezt csinálni hogy minimum hátul is LED a helyzetjelző és akkor mehet együtt a DRL-lel, senkinek nem fájna és akkor aki "én még látok" címszóval autópályán is csak menetfénnyel megy, legalább látod hátul.
Ennek a másik oldala, aki este esőben ködlámpát kapcsol, látlak köszi, így most már csak téged mert iszonyatosan vakít az a piros és cserébe azt sem látom amikor besatuzol majd előttem (mert szoktak ilyet is M0 <3).
Műszerfalon szerintem akkor szokott csak menni a világítás, ha konkrétan felkapcsolod (vagy felkapcsol) a tompított. De akit nem zavarja hogy kint sötét van, azt az sem ha bent..."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
Azt tegyük hozzá, hogy a korábban idézett rendelet szerint nappal, jó látási viszonyok között lehet csak menetfénnyel közlekedni. Szóval sötétben meg esőben nem. Persze a csak menetfény is még eggyel jobb mint a semmi. Az autósninják.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Debilon #10591 üzenetére
Mert az nálunk az utólag beszerelt rendszereknél szabálytalan. Helyzetjelző helyett bekötheted a DRL-t és amikor a tompítottat felkapcsolod akkor 50%-ra veszi a fényerőt. Na ha te ezt megcsinálod utólag beszerelttel, akkor ugyanúgy szabálytalan vagy mint Józsi az egymástól 20 centire felszerelt always on Auchan DRL-lel.
Ha gyári akkor minden ok, működhet így.
Plusz ugye nem is csereberélheted ki LEDesre meg veheted ki a helyzetjelzőt ami ehhez kell. Mert az is szabálytalan."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz simico #10597 üzenetére
Köszi! Visszatettem az Árpád Üzletháznál a lezárást.
A másik kettő merre volt? Mert azt ugye tudod, hogy a Váci úton a Forgách utcánál az a kis szakasz le van zárva (ahogy a Waze-ben is van) és emiatt ideiglenesen a parkolón át ki lehet menni a szervizútra."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz simico #10609 üzenetére
Ja bocs, igen az átvitt a lezáráson megzavarhatott, hogy ott van lezárás. Észak felé én ott még soha nem láttam lezárva, de most a napokban sem, mentem is arra már nagyon sokszor. Van egy kis sávlezárás, de az meg az OMV előtt a Váci úton.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz MaCS_70 #10615 üzenetére
Alapvetően 20-30 percig marad kint 1-1 jelentés (ne kövezz meg ha nem pont annyi, én így tudom, sose mértem még le ténylegesen), ha megköszönöd akkor meghosszabbodik igen. Mindenképpen köszöngetni kell, ha látod és valós és nincsottozni ha nincs ott. Így fog jól működni.
Hogy ilyenkor mi történik, hogy meghosszabbodik x perccel a kintlét vagy újraindul csak az y perc (ami 20-30 szerintem) azt passz."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz trialboj #10618 üzenetére
Szia!
Nálunk személyautóval csak autópálya, autóút ami fizetős szerintem. (Nem mondom 100%-ra, mert nem vagyok szakértője, de szerintem 99% hogy csak ezek, tehát a 42, 47 stb. nem.)
A Waze élő térképen is tudsz így próbálkozni, itt is kiírja ha fizetős.A fizetős szakaszok listáját itt megtalálod: https://www.utdij.hu/e-matrica/terkepek/, ami neked kell az pedig itt van: HBM. (Csak az M3 és az M35 szakaszai fizetősek.)
Elnavigálni épp el tud, csak se valós idejű forgalmi adatokra, se útinfóra ne számíts. Illetve ha letérsz akkor offline fog tervezni neked a kliens ami nem bír azokkal a kapacitásokkal mint a szerver, amit használ amúgy az ember. Lezárások nyilván nem fognak látszani ugyanúgy.
Technikailag lehet, de én amúgy nem javasolnám. Esetleg próbáld ki milyen otthon, menet közben mobilnet ki és mászkálj kicsit a városban, ha neked az kielégítő.Egyébként nálunk hálistennek használható az adatkeret (vagy annak egy része, ha valakinek 10+ GB havi kerete van) az EU-n belül sok országban, meg 1-2 másik országban is, a te szolgáltatódnál nincs ilyen?
Szerk.: Macs, nincs mit. Igen, vannak amiknek lehetne több, amit mondasz az pont egy jó példa, vagy az útmunkálatok is ilyesmi. De ez a helyzet egyelőre tudomásom szerint.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
Profilt azért jó csinálni, mert megmaradnak a kedvencek, a beállítások, tudsz barátokat felvenni, meg megosztani ÉVI-t meg ilyesmit. Ha költözködsz persze telefonon, esetleg több eszközt használt (persze szigorúan nem egyszerre). Illetve ha szerkeszteni akarsz akkor sem árt.
Ne keverjük a fix és a mobil sebességmérést. Amit mi sebességmérésnek hívunk a kék alapon bajszos sapkás bácsi a mobil, amikor kiállnak a rendőrök. Ezt mindig jelzi, mind minden más jelentést, természetesen ha nincs kikapcsolva a jelzésük. Van a fix mérőberendezés, ez is mindig jelez vizuálisan, hanggal viszont csak gyorshajtáskor.
Utcanév felolvasás magyarul nincs még, tudom az angol meg német szarul ejti ki (én mondjuk használom az angolt, mert szeretem), ez felolvassa az eseményeket is szépen. Pl a headlight reminder sem csippan, hanem beszél.
A telefonszámos belépés egy rakás szar, sosem működött. Amit még el szoktak követni hibát a felhasználók hogy addig nyomkodják míg újra regisztrálnak. Ez azért gáz, mert ha regisztrálsz mégegyszer ugyanazzal az e-mail címmel egy felhasználót akkor már a jóisten se fogja visszahozni a régi fiókodat (ezt sokak közt én is kipróbáltam már régebben, de van <1 éves tapasztalat is, ugyanazzal az eredménnyel). http://www.waze.hu/gyik/
Röviden: Regisztrálni! Felhasználónév + jelszó. Mindig működik (kivéve ha leölik a háttér infrastruktúrát valamivel, de nyilván ez bármilyen informatika rendszert megfektet és eddig talán 2× tapasztaltam ilyet 3 év alatt).A fix mérőket valóban nem mutatja az áttekintőn mint a jelentéseket. Illetve ugye a jelentéseket mutatja ott igazából. Egyébként ~500m-rel előtte szól. Tudom ne írjátok le hogy "de az autópályán kevés" én is tudom, de nem mi fejlesztjük, már porondon van évek óta. :/
@trialboj Ha van konkrét kérdésed megpróbálok rá fogyasztható formában válaszolni, de ha itt most minden funkció működést leírnám (amiből tuti kimaradna egy csomó minden) radi8tor kibannolna a fórumról a spam miatt.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz trialboj #10641 üzenetére
Soha nem használtam még kikapcsolt képernyővel (szerintem nem jó), szóval ezt nem tudom.
Egyébként valószínűleg igen, amíg a rendszer ki nem lövi addig ugyanúgy kellene működnie mint bekapcsolt képernyővel.Annyit tudsz csak állítgatni, hogy bizonyos jelentés típust kikapcsolsz a Beállítások/Kijelző és térkép/Térképen mutat menüben (szerintem butaság, de ez csak az én véleményem) vagy kompletten a főképernyőről a hangszóró ikonra bökve hang ki-re állítva. Akkor ugye se navigációs hangok, se jelzések nem jönnek. Ennyit tudsz szabályozni.
Innentől meg annyi van, hogy a fix sebességmérőket ha nem mész gyorsan nem jelzi hanggal, csak vizuálisan.
A jelentéseket meg mindegy milyen jelzi hanggal is, ugyanúgy a rendőrt, a sebességmérést, az úton álló autót meg mindent.Ugye 2 "nyelv" van, az egyik az alkalmazás nyelve (nálam ez magyar, főleg a fordítás miatt, lássam ha valami gáz van), illetve a navigáció nyelve (a "robotasszony" ahogy Hadházi mondta), itt nekem ez a TTS miatt van angolon. Ha lenne magyar TTS (majd reméljük lesz, nem rajtunk múlik) akkor azt fogom használni.
Szóval erre hogy "jobban ki van fejlesztve" nem tudok érdemben válaszolni. A sima hangok csak azzal a kb 40 szöveggel dolgoznak hogy "térj le, 300 méter múlva" meg hasonlók, nincs nagyon mit virítani rajta, mindegyik tudja amit kell, egyformán.TTS-hez annyit, hogy utcaneveket bemondja (úgy-ahogy én már felismerem ha nem arra visz amerre szokott, emiatt is tetszik ha épp nem nézem csak hallom akkor is rájövök hogy hopp valami van mert másik utcán megyünk mint szoktunk, figyelni kell jobban), illetve nem csippan a headlight reminder sem. Valamint a jelentéseket is beolvassa, így azt is lehet hallás alapján feldolgozni. Pl car stopped on shoulder ahead, tudod hogy valószínűleg rakodnak a külső sávban vagy ilyesmi. Imádom.
Persze a TTS-es hang többet beszél, így ha valakit az idegesít vagy a jútíszíéj (utca) akkor másikat használ."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz canniball #10643 üzenetére
Fizikailag lehetetlen amit mondasz.
Nincs kapcsolat az M1-M7 felé menő oldal és a Tornavár között.
https://i.imgur.com/nSVntye.png"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz fant0mi #10646 üzenetére
Szándékosan csinálták ezt, mert "a tapasztalt userek tudják mit jelent hogy navigációs hang előkészítése, de az új felhasználokat ez megzavarhatja, ezért megváltoztatták valami könnyebben befogadhatóra".
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz canniball #10648 üzenetére
De érted, ezen nincs mit javítani. Arra tudok még tippelni hogy pozícionálási gond volt, pl nem a Tornavárra kerültél, hanem a Hamzsabégire vagy a Nagyszőlősre vagy a Takács Menyhértre.
Ez az a pillanat, ahol ezt tudom mondani vagy valami bántót, hiszen te is láthatod hogy nem térképhiba, nem lehet javítani, mert jó. A hibát valami más okozta a "rendszerben", ami nem ér véget a kijelzőre kerülő és elhangzó utasításokkal.[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Winner_hun #10677 üzenetére
Azért vannak letiltva a legtöbb helyen, mert szerintem már az IGoban is idegesítő volt hogy "fordulj vissza ahol tudsz", de hol tudok visszafordulni rohadjál meg, adjál már valami alternatívát. Na így a Waze ezt meg tudja tenni, visszafordít úgy, hogy nem kell tolatgatni meg Y-ozni (ami megjegyzem sok embernek nem nagyon megy), így nekik is jobb, meg a többieknek is jobb. Plusz ha látod hogy újratervezett valamiért, vagy eleve rossz irányba vinne, akkor meg tudsz egyedül fordulni. Ha bizonytalan vagy akkor mehet "előre" a Waze után. Arról nem is beszélve, hogy előfordulhat, hogy gyorsabb előre, mint forgolódni.
Illetve az indulást tekintve, ha neked vissza kell fordulni, akkor az esetek jónagy többségében: eltévedtél, nem követted az utasításokat, tehát már eleve rossz felé mentél.
Plusz ritkábban lakott területeken (1 utcás falu meg stb) meg hova teszed a megfordulási lehetőséget? Technikailag megfordulhatsz mindenhol ahol nem tiltja semmi, tehát az út közepén is. Akkor legyen tele Csákvár és Vértesbogár között az út megfordulás engedélyezésekkel? Akkor meg az lesz hogy elvisz addig, majd a határban közli hogy "fordulj vissza". Na én biztos hogy ott törnék ketté valakit.Egyébként a kérdés amiből ez kiindult, lehet hogy bár a piros pöttynél álltál, a Waze a főútra pozicionált és a rossz irányba. Velem már volt ilyen nem egyszer, de hozzá kell szokni, hogy induláskor rápillant az ember hogy merre is megyünk. Egyrészt tudni fogod, hogy kb mi az útvonal (ami szerintem jó gyakorlat) másrészt látod hogy valami ilyen huncutság van és akkor korrigálsz az elején, majd mindenki happy.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz ezmivolt #10685 üzenetére
Hilton Budapest City Hotel névvel el van nevezve a Waze-ben és már minimum 2 éve ez a neve a Waze-beli helynek.
"Hilton hotel"-re keresve 2 találatot hoz. Ezt meg ami a várban van."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz junkpod #10697 üzenetére
Néhány 100 méterrel előbb jelez, tehát ahol te mondtad, hogy szól meg ahol a kolléga javította az nagyjából pariban van egymással. Szerintem jól csinálta amit csinált (mondjuk a másik irányban is levettem ott 2 szegmensről, hogy csak a városhatár táblától legyen csak), meg kell ennek oldania a dolgot véleményem szerint.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz sharp4 #10708 üzenetére
Erre még mindig csak ugyanazt tudjuk válaszolni:
Be van állítva a menetrendnek megfelelően a korlátozás (tehát amikor zárva kéne lennie), az hogy ezt a MÁV nem tartja és zárva tartják akkor is, amikor tervezetten nem kéne lezárva lennie azzal nyilvánvalóan nem tudunk mit csinálni.Amikor arra vitt, majd újratervezett, hogy menj vissza a Róbert Károlyra, akkor érzésem szerint egy ilyenbe futottál bele, a korlátozás aktív lett, ezért keresett másik útvonalat. Ettől függetlenül nyilván nem tilthatjuk le, hisz járható út (időnként) egyébként már így sincs túlpriorizálva, de attól függetlenül is vagy pont megnyitják és tudsz menni vagy nem. Ez más vasúti átjáróban is probléma, csak itt élesebben kijön.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz fant0mi #10735 üzenetére
De azt írta hogy a korábbi verziókkal sem volt jó.
Esetleg azt próbáld meg, hogy felteszed a mostani verziót, majd androidból törlöd az adatait és elindítod megint. Hátha."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz viktorhu #10739 üzenetére
Ebben az a vicces, hogy honnan tudod melyik volt a gyorsabb? Ezt csak úgy lehet tesztelni hogy egyszerre ketten kétfelé mentek.
Persze van hogy bevisz 1-2 necces helyzetbe, de én például ma kirándultam. Nem tudom a "másik nyíl egyenes úton" milyen volt, mert nem arra mentem. Azt tudom, hogy a kacifántoson 1db lámpánál kellett megállnom, a többi részt folyamatosan haladva tettem meg. Ja mondtam hogy a délutáni csúcsban? Na akkor hogy is van ez?
Olvastam már 1-2 ilyen térképhiba jelentést is (igen térképhiba ) hogy "belevitt a dugóba". Ahha, és merre akartál menni? Hát délbudáról délpestre, délután fél6-kor. Jó és merre vitt a Waze? Rákóczi híd. Jó, hát vihetett volna a Szabadság hídon is, csak az még nagyobb szívás, akkor ki a hülye?Persze szokott olyat is csinálni, hogy mész a főúton és akkor 2 sarokra menj le a mellékutcába, majd vissza. Én meg ott ülök, ahha, nope és megyek tovább egyenesen. Mert *én* döntöm el, valószínűleg nyernék vele 1 percet vagy kettőt, kivéve ha épp valaki nem tud kikanyarodni előttem. Amit nyilván nem lát a Waze. Vagy valaki parkol vagy bármi, ez benne van bárhol.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz viktorhu #10751 üzenetére
Ez amúgy szerintem elég szubjektív. Nem tudom hogy változik a Google tervezési algoritmusa, a Waze-é azért viszonylag sűrűbben. Van amikor alul becsül, van amikor felül. Nekem eddig egész jól be tudta lőni, ha ráhagyok egy 10 percet akkor abba az esetek többségében bele szoktam férni.
De ha ilyet játszunk, meg hogy "ha lesz rendőr jelentés a GMapsben akkor a Waze elbújhat". Oké, akkor ti használjátok a GMapsot, ha nektek azt tetszik, én ebből köszönöm szépen nem kérek.
Mi a Waze előnye még? Nem tudom ezt itt hogy lehetne javítani, de nem is érdekel annyira. A Waze ezt (is) jól tudja, nem hoz ilyen hülye útvonalon, ja amúgy azon kívül hogy fizikailag sem lehet megcsinálni még szabálytalan is lenne. Illetve lassabb is. Tessék akkor kezdjem szarozni a GMapsot, mert találtam egy esetet ahol nem jó?
Az hogy ki mit lát meg már meg még nincs meg van dugó... Szubjektív, ezen felül nem is tudod hogy ki mit lát, én sem tudom.Viszont van egy nagy előnye a Waze-nek, ami a GMapsben nem úgy tűnik hogy meglesz bármikor is. Lehet hogy hibás a térkép, de nagyon gyorsan korrigálható minden. Hibák mindenhol vannak, kérdés hogy mennyi időbe telik korrigálni? A Waze esetén napokban mérhető, sőt ha nagyképű akarok lenni akkor órákban is jól kifejezhető.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Braddock #10761 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy minél több paramétert engedsz ki, annál bonyolultabb lesz az algoritmusod ami számol. Könnyebb hibázni is. Arról nem beszélve, hogy biztos lenne olyan ember aki félreérti hogy mi mit állít és akkor meg menne a "szar az egész" közben csak félrekonfigolta. Ettől is félnek a szolgáltatók és érthető okból, mindig ők a hülyék ugyebár.
De persze, egyébként igazad van, akit jobban belemélyed a dolgokba az mindig több kontrollt szeretne.
Egyébként sokmindent számol, realtime adatokat, historikusat, mennyire jellemző ott hogy hirtelen torlódik, mennyire tűnik garantálhatónak az ETA. Szóval nem ilyen 5 perc nem 5 perc a dolog. Okozhatja ez azt is hogy "nem követtem és -x perccel lett kevesebb az ETA". Igen, aztán vagy bejön vagy nem. Itt ugye mindkettőre volt fentebb példa.Igen, a BKK Waze partner, de már előtte is felkerültek a lezárások, csak azokat még kézzel szerkesztőből meg ilyesmi.
A Google át szokta venni a Waze lezárásait. Régen még írta is hogy a Waze-ből jött, mára már lespórolják, de látszik aki matat vele a Waze-ben.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz viktorhu #10766 üzenetére
Valójában igaza van, "folyamatosan" számol, tervez (nyilván nem nonstop, de T periodussal) és csak akkor dobja fel a másik útvonalat magától, ha x perccel jobb oder az eredeti kezd torlódni és veszélybe kerül az ETA, ilyenkor van az hogy "2 perccel gyorsabb útvonal" (mert az eredeti valószínűleg rosszabb lett néhánnyal).
Viszont ha te nyomkodod kézzel az útvonalakat, akkor az mindenképpen triggerel újratervezést. Itt annyi trükk van még, amit én megfigyeltem, hogy van hogy a 3 közül egyik se az az út, amin épp navigál, ha választasz egyet az útvonalak képernyőről akkor arra átvált, ha meg csak vissza gombot nyomsz, akkor megtartja ami épp aktuális. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom Androidon.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
Szia!
Hát, egyrészt a szerkesztőben van egy réteg amit be lehet kapcsolni mint szerkeszthető területem. Ha ebbe beleesik (nincs kiszürkítve) akkor valószínűleg lockolva van.
(Spoiler alert, ha felveszel képet a házhoz, akkor létre fog jönni ott egy lakóház típusú hely, ha jó helyre rakod a kliensből akkor jó helyre fog vinni mint házszám. Persze ettől az útra is fel lehet venni, ha lockolva van, akkor írd meg PM-ben a permalinket a szerkesztőből (ha tudod hogy kell) és oldom neked szívesen.)[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
-
Szili17
aktív tag
válasz Winner_hun #10772 üzenetére
Szerintem csak gic nem ért rá őket elbírálni.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz simico #10787 üzenetére
A 2. alternatíva mindig egy nem fizetős, az meg azt hiszem nem tud nagyon egyszerűbb lenni ennél, vagy igen?
És igen, akkor is ha engedélyezted a fizetős utakat.Amit meg sose kínál fel, az valószínűleg a vaskos piros csík miatt van a "Budapest XV." felirat mögött.
Nem tudom milyen a Róbert Károly reggel befelé, de délután kifelé az Árpád híd → M3 irányában elég gyilkos (megítélésem szerint).De persze a "miért arra visz és nem amarra" kérdésre továbbra sem tud senki válaszolni és nem is fog tudni, kivéve ha konkrétan eltoltunk valamit a térképen.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Tesztelo.hu #10793 üzenetére
Mert van benne egy kis csúsztatás. 3 sávos a Corvin negyed és a Nagyvárad tér között az Üllői út, a Corvin negyed irányában. Ebből a 3-ból a külső és a középső egyenesen megy tovább, a belső kanyarodik majd balra, illetve ebből nyílik majd egy 4. ami szintén balra kanyarodik.
Ezt írtad:
"mert a két baloldali sávból ezeken a helyeken "hirtelen" (azaz sávnyitás nélkül) kanyarodó sáv lesz"Ezért nincs ott semmi külön utasítás, mert 3-ból a 2 jobb oldali sávban jó vagy.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Tesztelo.hu #10796 üzenetére
Hát ne mondja már minden sarkon hogy "még mindig egyenesen kell menned" nem az van hogy mindegy melyik sávban vagy sávot kell váltanod hogy jó irányba menj tovább, ahogy elsőre próbáltad leírni (sajnos rosszul), ráadásul igen, jó eséllyel jó sávban vagy és igen ha te mondjuk a külsőben mész és hallgatod hogy "tarts jobbra, tarts jobbra" nem zavarna? Mert ugye amúgy attól még hogy nem kell minden körülménytől függetlenül jobbra tartani attól még nem egy rossz szokás. Ha így teszel jó irányba mész tovább? Vagy akkor az autósok <33%-ának állítjuk a be az utasításokat? (Azért kevesebb, mert egy részük ismeri a terepet, meg látja a táblákat is.) Amúgy megsúgom van akit zavar ez a sok tarts ide tarts oda. Személy szerint engem nem ez zavar, egyébként.
Nem segít a helyzeteden hogy eddig 2-ből kétszer állítottál valótlant. Ez így vagdalkozásnak hat, hogy "nem nekem van igazam, jó akkor az is hogy..."
[link]Azért annyira nem legforgalmasabb útja, hogy van ez meg másik kettő. Fejből mondok még 10 ilyen forgalmas utat. Egész Budapest forgalmas utak halmaza.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Tesztelo.hu #10809 üzenetére
*Nagyon régen* nem módosult semmi azon a részen. Ez azt jelenti hogy min 3 év.
Mikor állítottál? Olvass vissza... De le is írtam már...
[link]: "a két baloldali sávból ezeken a helyeken "hirtelen" (azaz sávnyitás nélkül) kanyarodó sáv lesz"
WRONG! 3 sáv van, a belsőből lesz "hirtelen" kanyarodó és nyílik belőle mégegy. Basic mondatértelmezés, pedig te magad írtad.
[link]: "És ha balra kell fordulnom, akkor sem mondja, hogy tarts balra"
WRONG! Mint látod mondja, nagyon nagyon régóta. Ezen felül ez is csak nyomi kötekedés, ha már a közúti közlekedés szabályait emlegeted akkor tudod, hogy balra fordulni a szabályok adta lehetőségekhez mérten balra húzódva kell (egyirányú, út közepe stb, tudod te). Tehát ha még nem is mondaná, hogy tarts balra, akkor is tudod hogy honnan kell balra kanyarodni.Szóval összefoglalva, az első kérdésben hogy hirtelen balra kanyarodó sáv lesz (mint amúgy a Múzeum körúton az Astoria felől a Kálvin térnél, ahol mondja hogy tarts jobbra, mert ott konkrétan minden "eredeti sáv" balra kanyarodó lesz) még igazad is lehetne, ha nem mondanád rosszul. A balos kérdés meg csak szimplán hülyeség.
Az meg hogy a sávasszisztens felesleges... Nem, nem az, de ez nem sávasszisztens. Attól hogy tartsak jobbra nem fogom tudni hogy hová. Ha van 4 sáv és neked kívülről a 3. kell vagy a külső jobbra kanyarodik és ott a tarts jobbra mert a belső meg balra, de te egyenesen mennél, akkor hogy mondom meg tartsokkal hogy melyikbe kell menni? Na igen, ezt tudja a sávasszisztens, a hangutasítás meg nem erre való.
Egyébként a topic a Waze-ről szól és mi is arról beszélgetünk tudtommal.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
Lol...
1., olvasd végig a beszélgetést.
2., aki itt kötekedik az nem én vagyok és kérlek ne próbálj meg engem számonkérni, nem vagy egyikőnk anyukája sem."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Tesztelo.hu #10814 üzenetére
Igen, annyira hatalmas lényegi különbség, hogy az eredeti problémád leírása nem igaz, így az egész amiről beszélünk nem helytálló.
– Igaz-e, hogy Moszkvában a Lenin téren Volvókat osztogatnak?
– A hír igaz, azzal az apró korrekcióval, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem a Lenin téren, hanem a Moszkva téren, nem Volvókat, hanem Volgákat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz MaCS_70 #10816 üzenetére
_Szerintem_, ilyen sokakat küldött arra dolog nincs benne. Ha egy autóban indítasz több készüléken tervezést ugyanoda, akkor nem feltétlen fogják ugyanazt mondani, sőt ha te kézzel tervezgetsz (nézegeted az útvonalakat), akkor is adhat mást, ami adott pillanatban jobbnak tűnik, viszont annyival nem, hogy útvonalat is váltson miatta. (Ilyen tuti van benne, hogy kell x perc nyereség hogy menet közben újratervezzen.)
Historikus adatokat is néz (a valós idejűek mellett persze), ezért van az hogy "nem követtem és akkor 2 perccel korábbi lett az ETA". Mert valóban azt becsli, de a másik útvonalon biztosabban tartható az érkezési idő.
MaCS ezt a falus dolgot részleteznéd picit kérlek? Amiről beszélünk az az, hogy a másik falu felé indít el, majd visszahoz? Ez ilyen "egyutcás falu"? Mert akkor ezen tudnánk segíteni elméletileg.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz #20749568 #10817 üzenetére
Szia!
Ahogy írják a többiek, jó ha van backup. GMaps adott, de valami offline is a biztonság kedvéért.
Mivel Google találatokat is simán hoz (legyen ez áldás vagy átok), így igazából szerintem jó! Persze ha valami rossz helyen van (legyen akár Waze, akár Google találat) az kellemetlen tud lenni.
Szerintem elég jól tervez, megszívatni meg tud. Egyben hosszú utat nem tudsz vele betervezni, szóval Waze-zel 2 lépésben esélyes Horvátho., a GMaps ugye tudja egyben is. Az hogy dugókerülésben mennyire jó külföldön a Waze, attól függ hányan használják akkor éppen ott, GMapsot nem tudom itthon sem, de úgy úgy hallottam használható az is. A Waze-ben vannak jelentések, ami GMapsban nincs. Tud életmentő lenni (vagy legalábbis megóvhat 1-1 bajtól).
A Waze éhes, eléggé (GMapsot nem tudom), ha jól megvannak együtt a telefon és a töltő (az én telefonom megmakacsolta magát és alapból az autóban 0.6A-rel tölt... ha nem fut a Waze akkor is). Ha ez megvan, akkor érdemes még egy légbeömlő nyílásra rögzíthető telefontartót venni és megtámogatni egy kis hűs levegővel a telefont (mert a használattól és a töltéstől külön-külön is melegszik és ha felmelegszik akkor lekapcsolja a töltést) a hosszú útra.
Adatban ez nagyjából 1 havi fogyasztás, vagy még több ingázásnál. Itt az lehet sok, hogy a térképcsempéket letöltögeti (itt nincs olyan mint a GMapsnál, hogy offline elérhető), de ezt meg tudod trükközni otthon wifiről hogy tervezel egy utat és szépen "végiggörgeted" a térképet az út mentén, így otthon letölti és elrakja a saját kis cache-ébe. Ezzel spórolhatsz pár megát, de rá kell szánnod az indulás előtti napokban egy 10 percet kábé."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz MaCS_70 #10824 üzenetére
Értem, köszi! Lényegében hasonló a két dolog.
"Rossz irányban indít el" és emiatt egy alkalmas ponton visszafordít.
Ez nagyvárosban ugye kevésbé gond, ahol nincs sok keresztutca ott ez problémásabb.
Az a baj, hogy valamilyen irányban kerülsz fel az útra és arra akar vinni, ha ugye ez a rossz irány akkor az van amit te is leírtál. Ha nincs még GPS jel (mondjuk lakáson belül), akkor azt hiszem a rövidebb út felé tervez, majd amikor látja a műholdakat a telefon akkor kóvályog kicsit a jel és megint "valamerre" fog állni. Én is láttam már többször ezt, hogy tervez, majd csipp és tervez egy hosszabbat, pont emiatt.Tuti ellenszer: Indulásnál egyedül kell irányt választani a kertkapuból, tudod hogy balra vagy jobbra kell-e menni és miután elindulsz majd újratervez ha kell. Illetve az áttekintőn rápillantani hogy hurkol-e így és ha igen akkor alapból a másik irányba menni.
Megj.: Nem tudom ez-e a nagyobb szívás, vagy az hogy mindig a rövidebb irányba indít és akkor ha nem tudsz megfordulni akkor így jártál majd mész amerre tudsz. (Mondjuk utóbbi most is megvan esetenként. )
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Winner_hun #10832 üzenetére
Engedelmeddel megcsináltam gyorsan mindet ami ott még kimaradt.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz fant0mi #10838 üzenetére
Igen, ugyanez az autópálya, kivenni kell a pipát mellőle, mert az "avoid xy", tehát ha bepipálod kerüli, az autópályát, fizetős utakat is ugyanígy a másik opció.
Nekem ha be van kapcsolva a fizetős utak kerülése nem ad fizetős utat fel (Magyarországon) sem alapból, sem alternatívaként. Esetleg meg tudod adni a honnan-hova helyeket (amivel te próbáltad most) és akkor rápróbálunk mi is (ha a beállításokat megnézted és tényleg rendben vannak). Köszi!"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz Winner_hun #10869 üzenetére
Szokásos restart megér egy próbát.
Ha nem segít akkor lehet hogy kicsit letiltódott. Keressen rá egy helyre és nézze meg hogy tudná-e módosítani (nem kell konkrétan módosítania semmit, csak nyissa be telefonról a hely adatlapját, ... majd szerkesztés). Ha le van tiltva akkor azt hiszem ilyenkor dob valami üzenetet róla.Ha utóbbi a helyzet, akkor WMCS.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
Igen, pont ezt mondta a kolléga... Amíg nem a térképen fent lévő úton vagy, addig mindegy mit csinálsz 5-tel az ingatlanon belül kint előre-hátra fog csúszkálni a Waze avatrod az úton. Majd amikor tényleg kifordulsz és elindulsz az egyik irányba és felgyorsítasz, akkor újratervez (ha előtte másik irányba indított volna), jól látod.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
Új hozzászólás Aktív témák
- HP OMEN 15 GAMING laptop (i7-8750H, 32GB DDR4, GTX 1060)
- Vadi új HP VICTUS 16 i5-12500H // 16 GB DDR5 RAM // RTX 3050TI // 1TB m2 SSD // GARANCIA
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független gyönyörű állapot új akku!!
- ÁRON ALUL ELADÓ GAMING, STREAMING PC KONFIG! AJÁNDÉKOKKAL!
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen