Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Jabby #11275 üzenetére

    Nincs mit, olvastam elsőre is, csak úgy ítéltem meg hogy nem sokban tudok érdemben hozzászólni a dologhoz, de ha már így külön kérted akkor leírtam. :)
    Azt néztem meg ma este, hogy nagyjából ott jelenik meg ez az autóm felirat, ahol tervezés közben az aktuális utca neve. Voltak már próbálkozások a hosszabb utak tervezhetőségére, de mivel most megint csak rövidebbeket lehet (szerintem olyan 800 km a realitás) neked az kevés gondolom. Viszont ha visszatér ez a dolog, akkor akár te is tudsz majd tervezni.

    Igen, az a fix északi állás sajnos csak adott indításra vonatkozik azt hiszem, legalábbis mások akik szintén használták ezt írták. (Én a múltkor véletlen bekapcsoltam és halálra idegesített ez az észak mód, egyébként.)

    Szerintem (vélemény) az észak felé álló térkép mód vissza fog jönni, illetve lehetséges hogy ezt a kis kék info sávot is besorolják úgy, hogy lehet mindig aktív meg térképvezérlők között. Pontosabban szerintem belefér ebbe a logikába, majd ránézek hogy van-e már ilyesmi javaslat.

    Szerk.: Imádom hogy így belinkelted WH válaszát. Én is pont így szoktam belinkelni ha akarom. Itt valahol belül kellemes érzés tölt el miatta. :) :C :))

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11278 üzenetére

    Szia! Itt vagyok, jelen! "a Waze ingázásra lett kitalálva, nem pedig "ugorjunk el megnézni a Pilatus Bahnt utazásokra". Happy? :))

    Real deal: Dióhéjban annyi történik, hogy A-ból B-be elkezd útvonalat tervezni, kellő absztrakcióval nézve ez egy A* keresés. Akármilyen megfontolások miatt, ez időlimites, vagyis amikor "Ajjaj" van, akkor előbb lett timeout, mint útvonal. → Adj meg közelebbi célt. Ráadásul ha légvonalban messze van a célpont, akkor az út nagy részére elsődlegesen magasabb rendű utakat néz, ha nincs a közelben akkor ez is visszavetheti a távolságot (hiszen már egy csomó időt pazarolt).
    Az alternatív útvonalak is így pottyannak ki, hogy az A* közben szinte ingyen van más paraméterek mentén is címkézni a költséget. (Pl 2. találat nem fizetős útvonal szokott lenni.) Nyilván az alternatív útvonalak megtalálásához kell picivel több idő (hisz ha csak 1 van, akkor az a legjobb, mert nincs is más adott idő alatt). Amikor túlfeszítjük a húr és csak egyet talál, akkor rátolva még néhány kilométert esélyes, hogy egyet sem fog találni, csak ajjaj lesz.

    Amíg nincs jó, stabil long distance routing (volt már próbálkozás, van aki emlékszik is rá hogy ment) addig ingázásra való. :D

    Persze nem tudhatjuk hogy pontosan hogy kalkulál meg pl milyen technikai akadálya van hosszabb útvonal tervezésének.

    Visegrád: Konkrét esetre nem emlékszem, de van amikor nem megy a tervezés, futottam már bele én is hazainduláskor. Ha tényleg ingázós távra van ajjaj, akkor ajjaj van, több mint valószínű, hogy szerver oldali gond.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11304 üzenetére

    Térképfrissítés óta és szerintem még nem mindenhol, de több/sok helyen, érzésem szerint sokan szerették volna ezt is, hogy "lehessen bekapcsolni", hát ez nem született meg, de meg tudtuk hackelni. :) (Akinek nem tetszik engem lehet utálni, mert az én ötletem volt a workaround.)

    Szóval feature, vagyis szándékos vagy hívjuk aminek akarjuk. ;)

    Akik az újratervezés kérdezik:
    "Folyamatosan" újratervez a háttérben és ha szignifikáns változás van, akkor változtat magától. Ha te kézzel nézegeted az útvonalakat, akkor előfordulhat hogy az ott megjelenő 3 közt nincs benne az aktuális, de ilyenkor tipikusan 5 percen belül van az ÉVI.
    Ez a letértem és x perccel rövidebb lett, ez ennek is köszönhető meg annak is, hogy nem min(ETA) a függvény amit használ az útvonal kiválasztásakor, hanem valahogyan súlyozzák az adott útvonal megbízhatóságával is, hogy mennyire hajlamos bedugulni. Például mostanában egy Margit híd meg nagykörút szerintem elég esélyesen dugul. Így ha arra jelenleg mondjuk 8 perccel gyorsabbnak tűnik, lehet hogy akkor sem visz arra, mert lehet hogy a -8 percből +20 lesz. (Mert miért ne, ügyesen vezetünk.)
    Nyilván pontos számokat meg algoritmust nem tudnak csak az alkalmazottak, de nagyjából így kell elképzelni. Többek között ezért sem lehet megválaszolni tipikusan a miért erre vitt és nem arra jellegű kérdéseket, csak annyit lehet rá mondani, hogy az esetek többségében a Waze-nek igaza van, lehet trükközni ezzel meg reszkírozni, hogy ahha rögtön -6 perc, de király vagyok, az senki nem fogja leírni (én mondjuk megtettem már többször is), hogy ügyeskedtem és hopp +15 perc lett, mer én majd jobban tudom. Igen, jobban tudtam, meg is lett az eredménye. Persze van amikor tudom hogy én x kereszteződésen keresztül lassabban jutok át, ezért más irányba megyek és hopp -1 perc. Ügyes vagyok, de ez nálam inkább arról szól, hogy nem szeretem a másik útvonalat és leszarom hogy most +/- hány perc, tudom hogy kb ugyanaz.

    (#11307) <Adamsky>:

    (#11030) Szili17 2018-07-31 08:46:35
    Egy ideje már aktív, szerintem rendben van, a nagy részében benne van a kezem és a hivatalos anyag alapján van beállítva, szerintem korrekt. Itt ugyan azt írtam hogy mindenki figyeljen, just in case, de nem nagyon jött vissza negatív tapasztalat (ez elején volt egy kis ez-az de korrigáltuk, akkor se büntis lett, hanem leterelt mindenkit :F ), olyan volt aki nem tudta meddig is érvényes igazából az adott megye matricája. Nincs ezzel gond, ha kétség merülne fel írjátok meg, válaszolok szívesen, kikeresem, megnézem a térképen is, de nincs tudomásom eddig olyan panaszról amikor rosszul lett volna megadva és belevitt volna olyan részbe amit adott megyével már nem használhatsz.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz WhiteWalker #11325 üzenetére

    Köszi, még nem, de nem nyílt meg.
    "Vasárnap délutántól járható lesz a Szent István-híd; az ünnepélyes átadást 13 órakor tartják majd"
    A lezárás is így van beállítva, 13:30-ig vasárnap, vagyis 2-án lejár.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz merqree #11330 üzenetére

    Vagyis nem bug. :) És direkt nem lehet kikapcsolni. Igen, bosszantó, de valahol meg lehet érteni.* Plusz erre lesz majd a hangvezérlés, csak megszívtad, mert nem angol ajkú ország vagyunk (ugyanaz a mizéria kb mint a TTS, nem elég elterjedt nyelv, hogy a TTS meg a voice recognition élenjáró legyen).

    *Ez olyan, mint a cigisdobozon a tüdőrák (vagy nem tudom, sose vettem még). Illetve rosszabb, mert ha épp én is akarnék valamit írni pluszban feldobja ezt a hülyeséget és nyomkodni kell hogy "Jól van, haggyálbékén! :o "

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz gerii #11357 üzenetére

    Navigálás közben pont nincs ott, akkor van ott, ha nem tervezel utat.
    Félre ne érts nekem sem tetszik kimondottan, de mivel én tervezett úttal használom, így én nem nagyon látom kint.

    (#11358) keke69 válasza:

    Próbáld ki azt, hogy átváltasz másik hangra, majd vissza magyarra, hátha segít (elvileg szokott). Ha vótmá, akkor bocsi, nincs nagyon más ötletem.

    Az amióta megvette a Google? 3 éve folyamatosan rossz neked? Semmi köze egyébként hozzá, a szervezeti működése annyira nem változott azért ettől.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz marec1122 #11378 üzenetére

    Szia,

    Nincs bluetoothos tapasztalatom, de annyit megjegyeznék, hogy a Hangok lejátszása a hangszórón ON kéne legyen, mert az a telefon hangszórójára vonatkozik.
    Én audiokábellel kötöttem az autóhoz már és ott úgy működik, hogy alapból oda irányítja a hangot a Waze is, ahová a rendszer, vagyis alapból az autó hangszórójára ilyenkor. Ha bepipálom, hogy lejátszása a hangszórón, akkor mindenképpen a telefon hangszóróján játssza le.
    A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha nincs csatlakoztatva semmivel semmihez a telefon, akkor mindegy mit kapcsolsz itt, mindenképpen a telefon hangszóróján jön a hang, ha csatlakoztatod valamihez, akkor ha OFF, ott szól (kéne szólnia) ahol a média, ha ON, akkor a média ott ahol akar, a Waze meg mindenképp a telefonon.

    Még egy kis plusz infó, ha már írok: Ha ON, a hangszórón játssza le, akkor a média hangerejének változtatásával a Waze hangereje nem változik, míg OFF állásban igen. Én ezért úgy használom, hogy a Waze hangerőt felhúzom maxra az appon belül, majd hangok lejátszása a hangszórón OFF és a telefon fizikai gombjaival a médihangerőn keresztül szabályozom a Waze hangerejét (ha más ugye nem szól a telefonról, de nem szeretem ha belevág a zenébe, így mellőzőm :) ).

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz energomatt #11381 üzenetére

    Fejlesztők ezt nem olvassák, meg magyarul nem is valószínű hogy tudnak. Meg úgy általában igen ritka amikor az "enduser" a fejlesztővel beszélhet vagy bármilyen formában kapcsolatba kerülhet.
    Ettől függetlenül értem amit mondasz és persze az ember zavarja ha minden más jó és 1 szoftverrel meg problémák vannak.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Hordozóóóóóó #11390 üzenetére

    Kikapcsolhatók ezek, az autó infó nem, de ha tervezel utat nem látszik. Kicsit ellentmondásos ez még hogy a tervezett utat nézed. Ha a tervezett utat nézed akkor ez az autó infó nem jelenik meg.
    Beállítások / Térkép megjelenése / Gyors elérés.

    Nem lesz ilyen menü, hogy te agyon testreszabhatod. Egyrészt plusz fejlesztés, másrészt az emberek elvesznek a sok beállításban és elrontják, majd a Waze lesz a hülye. Nézd csak meg a térkép ikonkák "igazán kikapcsolhatók lehetne valamilyen menüben. Kikapcsolható mégse találtad meg, aki meg igen és nem tudja mire jó... Megint a Waze a hülye.
    Honnan tudod hogy szivárognak el a felhasználók? Egyébként meg ha valakinek van ami jobban bejön miért ne azt használná?

    A 3-felé vágott zászlóról akartam képet berakni, csak mobilos nézetben nincs rá opció. :/

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz kmarci25 #11393 üzenetére

    Erre hagyok időt. "A reklámot nem lehet kikapcsolni?" Semmilyen platformon nem lehet kikapcsolni. :)
    Ez ráadásul natív, szóval extrán nem. Ha meg engeded a célzott reklámokat, akkor kevésbé zavaró, legalábbis engem a Bárdi autó nem zavar annyira, mint mondjuk ha szépségszalont kéne nézni.
    Ez annak az ára hogy van benne ilyen, már egy ideje elég nagy ahhoz, hogy megérje a hirdetőknek hirdetni, csak Magyarországon most kaptak észbe a cégek.
    Ezek a térképen lévő pinek szerintem cseppet sem zavaróak, a megállásnál ez a takover pont ugyanolyan és ugyanakkora mint a jelentés előrejelzések (dugó, baleset, stb) a lámpánál állva és mindegyik ugyanúgy eltűnik amint elindulsz, vagy ha megbököd a képernyőt az alatta lévő területen.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Hordozóóóóóó #11397 üzenetére

    Én nem követem ilyen szemmel az alkalmazás készítő trendeket, de azt mondanám, hogy az ilyen szintű testreszabhatóság a ritkább.
    Funkcionálisan amikor a térképet csak nézed akkor be tudod úgy állítani hogy ne lásd ezeket. Sőt még ha mozgatod akkor sem jelenik meg, csak ha előbb ráböksz. Szerintem ez teljesen jó megoldás ebben a formában. Természetesen én sem használom sokat ezeket, a zoomhoz sem a kis kört szoktam, de nem zavar hogy/ha ott van.
    Ilyen mély menü kialakítása, karbantartása is ráfordítást igényel, még egy kód (mint pl ahogy debug módba lehet tenni, ami annyit csinál hogy részletesebben naplózza amit az appal csinálsz semmi előnyöd nem származik belőle ha nem hibát jelentesz be) beillesztése is. Vannak ennél nagyobb megoldandó problémák is szerintem, ennek - véleményem szerint - akkor van itt az ideje, ha a fontos dolgok flottul működnek.

    Mennyi ilyen visszajelzést olvastál már? Az én tapasztalatom az, hogy mindenki más a helikopter. Mondok egy extrémát ami itt a fórumon történt. Valakinek volt egy kínai telefonja, amin fent volt valami PlayStore-hoz hasonló szoftver, ami apkmirrorról frissítgette az alkalmazásokat, így emberünknek "magától befrissült" a béta verzióra (mert kiszivárogtatják emberek oda...). Ebből jó nagy balhé volt, hogy mit képzel mindenki más, hogy ő hazudik? (Amikor megemlítettük hogy vagy ő vagy más tette fel, de ha az ő tudomása nélkül akkor én aggódnék a helyében). Majd kiderült, hogy mi volt az ok (3rd party app a saját telefonján), csattanó: Kívülálló rendteremtő fórumtársunk közölte hogy akkor mi (akik próbáltunk segíteni hogy ráleljen a miértre) most szépen kérjünk szegénytől bocsánatot. Miért is kell bocsánatot kérni? Azért, mert az elején ráhibáztunk kábé a hiba forrására és mivel nem hitt nekünk, ő állította hogy "magától a play storeból befrissült" (ami lehetetlen ráadásul, meg csak neki egyedül, emberek milliói közül) átcsapott egy intenzív vitába.
    TLDR: Mindenki más a hülye, akkor is amikor velem együtt mindenki tudja, hogy az én hibám volt.

    A szoftverekkel szemben támasztott követelmények és elbírálás többségében más elbírálás alá esik mint egy autó például.

    Nem érezem magam megsértve, ha te megbántva érezted magad emiatt, akkor bocsánatot kérek!
    Amit meg hozzáfűztem az ötleteléshez/hangosan gondolkodáshoz azt pedig az én véleményem a probléma súlyosságáról (mert igen az én szájízem szerint is lehetnének másképp a dolgok, kicsit testreszabhatóbbak ártalmatlan beállítások), illetve az ezekkel szemben támasztott várakozásról. Lehet mindenféle ötlettel előállni, de az igazság az, hogy amit alapból nem akar a Waze és nem teljesen egyértelműen világméretű probléma, azt nem egyszerű elérni. "A fejlesztőkkel" beszélni pedig ugye itt nem tudsz, meg úgy egyáltalán nem. Amikor van rá lehetőség (Waze alkalmazott közelébe kerül az ember) akkor tolja rá a sok hiányosságot, problémát, kívánságot, de ezekből ha lesz valami, akkor sem azonnal. Azt is be kell látni, hogy a fontos dolgokat, meg amikre van esély azt lehet elérni, ez amit te le írtál, ne haragudj nem téged megbántandó, de egy legyintéssel söpri le bárki az asztalról. Nem azért mondom, mert valami félisten vagyok, csak én már átestem ezen, tök lelkes voltam hogy hú ilyen-olyan aprósággal majd én mondom is hogy kéne stb.
    Azzal sincs előrelépés, ahogy az útlezárások felület kinéz meg működik.
    Tényleg, nézd meg kérlek hogy azt hogy lehet használni, mert jó esetben többször fogod mint a beállításokat amiről beszéltünk, próbáld ki és mondd el a tapasztalatodat illetve hogy melyik az égetőbb dolog a kettő közül.
    Az én véleményem, hogy egy szörnyű undormány, nagyon körülményes és sok esetben nem is tudom vele megcsinálni amit szeretnék és teljesen jogos lenne. De már ilyen istentudja mennyi ideje.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz keke69 #11410 üzenetére

    Most csak vaktában lövöldözöm, ki tudnád próbálni esetleg más hangokkal? Angol? Esetleg egy angol TTS-es hang? (Sokaknak idegesítő lehet ahogy felolvassa az utcákat, de most szigorúan csak a tesztelés kedvéért tedd meg kérlek ha lehet.)
    Hangokat újratelepíteni azt hiszem külön nem lehet, de ha rendszer szinten törlöd az app adatait, akkor elvileg a hangokat is lekukázza.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz keke69 #11412 üzenetére

    Hát azt nem tudom hogy az újratelepítéskor a meglévő letöltött fájlokat is törli egyébként?
    Csak azért mondtam az app adatok törlését rendszer szinten (szóval beállítások/alkalmazások/waze), mert ahhoz akkor nem kell újratelepíteni.
    Ha ráérsz akkor még ezt lehet megpróbálni hogy hátha az újratelepítéskor meghagyja valamiért a hangokat, csak az app adatokat töröld és próbáld ki a magyart úgy. Tényleg már csak ilyen hülye ötleteim vannak. :U

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz modd3r #11461 üzenetére

    Szia.
    Amíg nem jön meg a counter-infó addig igen. eredeti

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11465 üzenetére

    Iskolakezdéskor meg a végén meg a tavaszi-, téli-, őszi szünetben kell neki időt hagyni hogy magára találjon.
    Viszont nekem most teljesen jól viselkedett iskolakezdés alatt is. Lehet hogy amerre én járok ott nem változott akkorát a forgalom? (Kicsit nagyobb lett, az tény, de nem lett duplája a menetidő és a Waze is elég jól eltalálja nálam (kopp-kopp).)

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz leslieke #11469 üzenetére

    Szia!
    Két épület is van, a leírás szerinti régi Országos Epidemiológiai Központ épülete, illetve az ÁNTSZ. Te erre a bejáratra gondoltál?
    Te az előbbihez navigáltál, utóbbi bejárata is a gyalogos bejáratnál van, nem pont ott, ahol az utcakép a linken.

    Szerk.: Ja igen a lényeg, hogy te tájékozottabb vagy hogy melyiket hogy hívják vagy hogy lehetne jól megkülönböztetni?

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz leslieke #11471 üzenetére

    Igen, mindkét épület "Országos Közegészségügyi Intézet" néven fut.
    Kérdés, hogy ide kik járnak sűrűbben? Szóval én is bemehetek az autós bejáraton aki nem dolgozom ott?
    Nincs senki olyan, aki a nagyvárad téri épületbe megy direkt?
    Értem, hogy neked az lenne jó, ha bevinne az autós bejáraton, de mindenkinek az lenne jó?
    Nem kukackoskodni akarok, hanem csak infót gyűjteni hogy hogy lenne a legjobb ez az egész.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz leslieke #11473 üzenetére

    Köszi, akkor lett egy nagy OKI, ami a gyalogos bejárathoz visz (parkolót meg mindenki keres a közelben, plusz ott van a Waze-ben a közeli parkolók funkció), "nektek" meg csináltam egy külön helyet az autós bejárathoz, ha befrissül majd próbáld ki kérlek!

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz eisento #11479 üzenetére

    Szia!

    Nincs túl messze a cél? Szerintem igen, vagyis én erre tippelnék. http://www.waze.hu/gyik

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz eisento #11483 üzenetére

    1000+, vagy inkább 800+.
    Nekem Bp Szolnok simán megy. Azért adtam ezt a választ, mert elsősorban olyankor szokott ez lenni, amikor valaki Bp Sztálingrád útvonalat tervez és hiába írja ki a navi hogy "ajjaj, lehet hogy messze van?" jön ugyanez a kérdés, ugyanennyi infóval.
    Most seggfej leszek, de by defult, ha értelmes választ szeretnél kapni, akkor a lehetőségekhez mérten minél több infót adj meg nekünk, mert különben hülyeségeket fogunk beszélni, mint én az előbb.

    Konkrét esetre: Nálam teljesen jó. Csak most (szerk.: írtad hogy 1-2 hét, szóval csak ide) nem megy, bármilyen célpontra nem megy, napszaktól függetlenül? Jó az, ha felteszed az ilyen kérdéseket, mert le lehet szűrni hogy a routing haldoklik és másnál is baj van, vagy mindenki másnál jó, csak nálad nem, mert akkor nyomozni kell. Abban viszont kell a Waze Support, pontosabban egyedi esetnél érdemben ők tudnak tipikusan valamit válaszolni. (Debug mód, logok küldése, ticket nyitása stb.)

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz SZATA #11498 üzenetére

    Nekem P9-em (Huawei, Nougat) van, nincs semmi ilyen beállítás a tárcsázóban (vagy vak vagyok), viszont ha én hívok, ha felveszem automatikusan előtérbe kerül (újra) a Waze. Nyilván ha én tárcsázok akkor nem az volt előtérben, de akkor is megjelenik. A múltkor teszteltem.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz fant0mi #11570 üzenetére

    *Szerk.: Ne használd, mert a folyamatos hülye spam miatt (nem csak nálunk) ineffective. Szóval nyomkodod, de sosem fog megjelenni, szerkesztőben sem. Amikor 2 éven keresztül folyamatosan kereszteződés figyelő kamerákat (vagy redlight) nyomkodtak az autópályán is, meg mindenhol, olyan szakaszon ahol még lámpa sincs, azt hiszem indokolt.
    Illetve nyomkodd, ha szeretnéd, senkit nem fog zavarni. ;]

    De a kérdésre visszatérve: "Ott egy doboz", attól még nem lesz sebességmérő, megvannak a szükséges műszaki követelmények?

    Hang, Andris van, de gondolom arra gondolt a kolléga is és nem, nincs ilyen. Igazából nem olyan egyszerű ezeket a hangokat módosítgatni. :U Mármint nem házilag, házilag nem tudod, hanem officially. :)

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz radi8tor #11583 üzenetére

    Amúgy az app önmagától is periodikusan újratervez a háttérben, viszont az útvonalon csak akkor változtat, ha szignifikánsan változik a menetidő. Ilyenkor szokott lenni az új útvonalat találtunk popup, meg van hogy torlódás előtted + x perc, vagy x perc nyereség, ilyesmi.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Ivoke #11587 üzenetére

    Szia, kikerült ez az opció - azt hiszem - néhány verzióval ezelőtt. Korábban már volt ez téma, erre jutottunk. Nálam például teljesen jól működik kimenő meg bejövő hívásnál is visszatér, amikor felépült a kapcsolat, Szatánál lehet a tárcsázóban konfigurálni. Ha neked másképp van és esetleg sikerül megoldani, akkor írd meg a megoldást, hátha másnak is segít.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz LámaZ #11596 üzenetére

    Még nincs átlagsebességmérés, mert nincs meg hozzá a megfelelő jogi háttér. Már évekkel ezelőtt beszéltek róla, hogy változtatni akarnak rajta, most tudomásom szerint megint felröppent a téma. Ja igen, a sok telepített Véda kapuval, hogy nem jó, mert azon a 137 helyen (vagy mennyi van) lassítunk, máshol meg nyomjuk neki. Ahogy sejteni lehetett, adtunk a sz..nak egy pofont. :) És mivel ezek a rendszerek alkalmasak lennének arra, hogy átlagsebességet mérjenek velük, szeretnék kihasználni.
    Viszont mivel ezek a kapuk egymástól jó távol vannak, ezért a mobil mérőeszközökkel összekapcsolva terveznék ezt. Azonban ezzel kapcsolatban nekem például vannak fenntartásaim. Többek között, milyen módszerre és garanciával mérik ki a 2 eszköz között a távolságot, valamint milyen hiteles közös időbélyeget használnak, ami alapján eldöntik, hogy én mekkora sebességgel haladtam. Itt milyen tűrést alkalmaznak majd stb.

    Még most is él ez a kis tűrés dolog, illetve ennél árnyaltabb a kép. Helyszínbírság - tettenérés - esetén, csak a műszer pontatlanságát veszik figyelembe a méréseknél, ami 3%.
    Van azonban a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabálysértés, ami akkor áll fenn, amikor felvételekkel igazolják a gyorshajtás tényét, azonban a bírságot utólag küldi meg levélben (amit amúgy teljesen automata rendszer generál, nyomtat és borítékol). Ilyenek például a Véda kapuk által rögzítettek, amikor nem a helyszínen vonnak felelősségre.
    Ez esetben 50 km/h, illetve 100 km/h megengedett sebességig 15 km/h-s sebességtúllépéstől szabnak ki bírságot, míg 100 km/h felett 20 km/h felett.
    Vagyis autópályán 135 km/h-val haladva ha tetten érnek egy mobil mérőeszközzel (például) és utánad ered a motoros rendőr, ugyanúgy megvágnak gyorshajtással, azonban utólag kiszabott, csekken befizetendő bírságot, elméletileg ~ 154 km/h felett kaphatsz.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz fant0mi #11604 üzenetére

    Igen, illetve ha utazást tervezel esetleg, mondjuk melóból haza, majd otthonról el színházba időre, akkor ott is megadhatod (a képernyőn felül van), hogy ne a munkahelyedről, hanem otthonról indulva számolja az utazási időt, így be tudod lőni mikorra kéne hazaérned.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Daneeka #11613 üzenetére

    Gyorsan tegyük tisztába, hogy a megyei matricánál nem kell kapcsolgatni a fizetős utak opciót.
    Jelenlegi működése (EGYELŐRE!):
    * Fizetős utak kerülését bekapcsolod
    * Megfelelő megyéket a matricáknál hozzáadod
    (Ha veszel országos matricát akkor a fizetős utak kerülését kikapcsolod, majd ha az lejár, akkor újra vissza.)
    Ne menjünk most bele ha lehet a miértekbe meg hogyanokba meg ötletekbe. Ha minden jól megy, a közeljövőben lesz egy picit jobb változata a matricás beállítgatásoknak.

    Tudom, nem ez volt az eredeti kérdés, de arra meg az a válasz, hogy "nekem működik". De tényleg, én használom is naponta.
    Akkor szokott sikertelen lenni amikor túl messze a célpont, de nem hinném hogy minden nap több száz kilométeres utat tervezel be (mondjuk 500-800). Egyébként szoktak rakoncátlankodni az útvonal tervező szerverek is. Én is belefutottam már, de akkor nem csak az útvonalak, hanem sima tervezés sem ment. :(

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz trialboj #11691 üzenetére

    A kimaradt dologra reagálnék még:
    Nem mutathatta a 4. kijáratot, hiszen (amennyiben a képen felső körforgalomról beszélünk) összesen 3 kijárata van. Az M0 felől érkezve az "első" az csak lehajtó az M51-ről, szóval ez miért is hiba? A Waze azokat a kijáratokat számolja, ahol effektíve ki tudsz és szabályos is kihajtani, nem azokat, ahol van aszfalt összeköttetés a körforgalom és bármilyen más útfelület között.

    Ilyet egyébként nem szabadna csinálnia, hogy lehoz az autópályáról azért hogy visszavihessen. Olyat láttam már hogy elkóricált a telefon helyzete és átdobott másik útra. Nem azt mondom, hogy veled ez történt és elhiszem hogy megtörténhet, de így utólag ha nem tudjuk reprodukálni, nincs róla semmi kép, videó akkor mindenki azt fogja rá mondani hogy "nem tudjuk mi lehetett a gond, nálunk jó". És tényleg, ha csak nálad (csak egyszer?) jön elő, akkor nehéz kinyomozni mi okozza. :(

    Azt, hogy merre volt a gyorsabb, meg mivel jártál volna jobban nem lehet tudni. Ha ketten együtt mentek 2 autóval és szándékosan az egyik erre, a másik arra megy, akkor tudod tesztelni. Egyébiránt úgy kell felfogni hogy ajánlott egy útvonalat egy érkezési idővel. Ha azt elfogadod és addigra odaérsz akkor rendben van, az hogy a másik felé 2 perccel gyorsabb. Routing. Adott időpillanatban és helyen ezt számolta ki az algoritmus, időközben persze újratervezget és ha van jobb akkor változtat. Látod ez is ilyen, neked nem tetszik hogy időközben változtat, másnak meg az a baja hogy "nem követtem és 2 perccel korábbi érkezést írt". Persze, csak nem tudhatod hogy azért nem javasolta, mert induláskor gyorsabb volt az eredeti vagy a másiknak nagyobb a bizonytalansága, vagy időközben az meggyorsult, de 2 percért még nem vált útvonalat. (Utóbbi logikus is, hiszen ha így lenne, akkor "nonstop" váltogatná hogy merre menj. Idegesítő is lenne meg hülyeség, van egy korlát benne ami felett vált, alatta nem. Nem vita tárgya igazából ez.)

    Azt hogy mit milyen távolságról jelez pedig ahogy előttem írták: Nem tudod testre szabni.

    Még a tegnapi lezárásos témához:
    A képen is látszik, hogy csak a Visegrádi utca felől volt lezárva akkor az utca (a lezárt szakasznak azon a végén van csak behajtani tilos tábla), a másik felől ilyenkor azt jelenti hogy járható. Ezt jobb ha megszokja mindenki, mert már elég régóta így működik és elkerülhetők vele a félreértések (tudom, nem túl userfriendly) amikor jelentgetik emberek, hogy "nincs lezárva" és a Waze is keresztül viszi őket rajta helyesen. Vagy épp a valóságban le kellene zárni, de ahogy itt is volt nincs, akkor a kliensből gyorsan lehet orvosolni.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz trialboj #11694 üzenetére

    Ha már eleve volt térj le vagy ilyesmi akkor direkt csinálta, de ha ez nem rendszeresen szar, akkor:
    a, a forgalom miatt volt
    b, valami megkotlott benne tervezéskor, de ha nem rendszeres, akkor esélytelen kideríteni mi volt
    A csippanást kell figyelni amikor újratervez. Ha nem letérés miatt van, akkor ahogy korábban említették kapsz egy ilyen popupot alulra, hogy x perccel gyorsabb meg lassabb.

    Nem, az nem erre való. Meg lehet jelölni helyeket amiket kerül. Például többsávos útra balra kanyarodás. De itt nincs semmi számolás meg historikus adat, csak be kell szerkeszteni. Ott van ennek haszna, ahol mondjuk anyukám nem tud/mer kifordulni, mert nagy a forgalom, nagy a tempó, rosszul belátható. De te arra jársz gyakran, tudod hogy oldd meg, de Józsibácsi inkább jobb ha elkerüli, mert mögötte megőszülsz mire kijutsz.

    Magyar utcanévfelolvasás nincsen (TTS) sajnos (még). Nézz szét a hangok között, aminél ott van, hogy utcanévfelolvasás, az bemondja az utcaneveket is. Én használom az angolt (UK English Kate), de barátkozz meg a kiejtésével, ha szeretnéd használni.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz kmarci25 #11703 üzenetére

    Most kerül ez szóba harmadszor a közelmúltban, itt ennyiket sikerült összeszedni.
    Nálam alapból jó; ha én telefonálok, ha engem hívnak, amikor felépül a kapcsolat, akkor visszatér a Waze az előtértbe. Szata a tárcsázóban tudott ilyet állítani.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz SharpSA #11762 üzenetére

    Szia!
    Tudjuk hogy be lehet, van leírás is hozzá:
    Aki rendelkezik bizonyos megyékre e-matricával, az a kliensben a beállítások - navigáció almenüben jelölje be a fizetős utak elkerülését valamint válassza ki a számára releváns megyéket.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11774 üzenetére

    Az nem baj, hogy az már nem magasabb rendű út, viszont szélesebbnek, mint a környező párhuzamos utcák, ezért más a típusa. Az hogy 30 van rajta majd bekalkulálja tervezéskor. Mármint nem azt, hanem amennyivel arrafelé mennek ott az emberek. ;)

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz pvt.peter #11783 üzenetére

    Szia, tedd azt (nyugodtan írj bele hozzászólást), vagy írd meg itt és eltüntetjük. :) Vagy jelents térképhibát, amelyik kényelmesebb neked. :R

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11785 üzenetére

    Ja én csak arra reagáltam hogy milyen az út minősítése. Annak nincs alapvetően köze az utasításhoz, átrendeztem a kereszteződést kicsit hogy értelmesebb legyen az utasítás 1-1 irányba (erre nem reagáltam, mert értettem hogy ilyesmit is sérelmezel és nem volt vita tárgya hogy igazad van). Ha nem tetszik akkor még jelezd majd kérlek!

    Más: Hol vitted fel, hol kéne lennie? Kliensből vetted fel? Én már csináltam olyat, hogy mindent beállítottam, majd a végén a kész helyett csak kiléptem. Ment minden a levesbe. :/

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz viktorhu #11798 üzenetére

    De ott a lakott terület vége tábla is. :) Ergó az már nem Budapest. Ugyanolyan mint a Ferihegyi Repülőtérre vezető út (gyorsforgalmi) ott is Budapesten kívül vagy a KÖKItől kezdve, aztán a végén ahol becsatlakozik, visszajössz Budapestre. :D Akármilyen hülyén is hangzik, közigazgatásilag az ott nem Budapest, ahogy az sem a XV. kerület. ;)

    Erről még cikk is volt, mikor a sebességhatárokkal játszottak hogy ott egy szakaszon (befelé) 50 lesz, mert autópálya vége, majd rögtön Budapest kezdete.
    Aztán az lett rá a megoldás, hogy Bp kezdete elé teszik a sebességkorlátozás táblát, így (mivel a lakott terület tábla nem oldja a hatályát) ki lett simítva az ügy.
    Aminek én amiatt is örülök, mert kellett küzdeni sokat ezek miatt, hogy "itt már 90, mert lakott terület vége", nope, ott még 60, mert semmi nem oldotta fel a hatályát. :C

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz viktorhu #11802 üzenetére

    A közút kezelője meg tök más rendszerben van. Lakott területen belül is lehet az önkormányzat, a főváros, a BKK meg a Magyar Közút is például.
    Az amit mondasz nem csak megyehatárnál van?
    Megmondom őszintén, hogy nem néztem még Budapestnél ilyen zöld vagy barna vagy milyen az táblát. Viszont logikusnak tűnik, a közigazgatási határ =/= lakott terület határ. Ezt benéztem!

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz flesh #11815 üzenetére

    Szerintem meg amikor hozzáértő emberek módosítgatják a térképet akkor ez az eredménye. :)
    Aztán amikor jön valaki, hogy "persze, azért van minden lockolva, hogy csak ti nyúlhassatok hozzá", nem nem azért. Azért hogy ne jöjjön mindenki és játszóterezze ki magát.
    Az említett cél csak a lakó-pihenőn keresztül érhető el. Azért vitt körbe, mert valaki beállította parkolónak, így a Waze igyekszik nem "átvinni" a lakó-pihenőn. A csávónak inkább lekötni kellett volna ott ahol nem átjárható.
    Ha frissül akkor valószínűleg marad a lila útvonal, csak nem "fentről" akar majd bevinni. Vagy ha gyorsabb a zöld, akkor a zöld lesz, hisz mindkettő szabályos.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11836 üzenetére

    Király vagy! Szépen megadtál mindent! (Hozzákapcsoltam még a Google helyet, illetve a Mapsben is áthúztam, hátha jóváhagyják és ott is jó helyen lesz majd a hónap múlva.)

    A benzinkutat is átneveztem, töröltem a képet belőle, ha jársz arra és van időd csinálj róla egy újat, köszi! :)

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11841 üzenetére

    Jaj, nálunk is elég durva köd volt reggel, csak úgy néztem...
    Hát esti kép is kép, egy próbát megérhet. (Egyébként napszakonként van külön, szóval ha van esti kép és este keresel rá akkor az estit fogja feldobni, elvileg.)
    Nem, direkt így van hogy csak a helyszínen tudod a kamerával fényképezni, utólag feltölteni nem lehet sehonnan.

    Meglátom mit tehetek ez ügyben. Az egyirányúsítás meg sajnos ilyen, ha tök rendszertelen akkor nem nagyon tudunk mit csinálni, aki arra megy és belefut az kliensből jelentse be néhány óra vagy egész nap hosszal. :R

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz junkpod #11901 üzenetére

    Nem minden lámpás kereszteződés, csak az amelyikben balra mutat a nyíl, vagy egyenesen, vagy jobbra, vagy ezek kombinációja.
    Létezik ugyebár olyan is, ahol vissza( is )fordít, tudok mutatni ilyet, ha szeretnéd.
    Igen, ezért kresz.info oldal amit emlegetsz, ez is a webes kreszprofesszor szint a csilivili oldallal. A rendeletet kell olvasni.
    A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
    9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:
    a) az úttest forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készülék: három (felül kör alakú vagy nyilat mutató piros-, középen kör alakú vagy nyilat mutató sárga-, alul kör alakú vagy nyilat mutató zöldfényű) lámpából áll, és sorrendben zöld, sárga, piros, majd együtt piros és sárga fényjelzést ad;

    (4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
    a) a kör alakú, valamint a kerékpárt ábrázoló zöld fény szabad utat jelez: ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni;
    b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;

    (5) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa nyilat mutató zöld fényjelzést ad, a nyíl által jelzett irányban - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül - tovább szabad haladni.

    Tehát mondhatjuk, hogy nem tiltja, csak nem jelez szabad utat. Olyan mint amikor kiegészítő zöld van valamilyen irányba. Akkor is aki pl jobbra megy az kanyarodhat, de aki egyenesen, annak várnia kell. Akkor neked várni kell, ha meg akarsz fordulni, mert zöldet csak balra kanyarodóknak ad.
    Egyébként azt is megfigyelheted, hogy sok helyen túlszabályozzuk a dolgokat és a legtöbb nyilas lámpánál köt.hal. tábla is van, meg esetenként valamilyen elsőbbségadós is. Mondhatjuk, hogy arra az esetre, amikor nem működik a lámpa.

    Volt aki erre próbálta összemosni, hogy "de a megforduláshoz is balra indulsz el", akkor ennyi erővel az egyenes nyilasnál is mehetek akármerre, mert minden irányba egyenesen indulok el.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz junkpod #11923 üzenetére

    Egyrészt ott vannak az útburkolati jelek, azok is a továbbhaladás irányát mutatják.
    Másrészt az érvelésed ott is hibás, hogy a telezöldes lámpánál simán lehet olyan forgalom, akivel szemben nincs elsőbbséged, míg a nyilasnál definíció szerint csak a zöld jelzésen áthaladó gyalogosoknak kell(het) elsőbbséget adni, ha van ilyen. Tehát a nyilasnál semmilyen körülmények között nem keresztezheti az utamat más, fényjelző készülékkel ellátott, szabad jelzésen áthaladó jármű. (@WH elégedett vagy a megfogalmazással? :)) )

    Ettől elvonatkoztatva, továbbra is az a lényegi része, hogy a nyilas lámpánál arra mehetsz amerre a nyíl mutat.
    Ha csak felfestés van, akkor abból a sávból is csak arra mehetsz, amerre a nyíl mutat.* Pont. Lásd pl a Róbert Károly körút Lehel utca felől érkező oldalán a balos a Vácira. 2 sáv, a szélsőből balra lehet csak, a belsőből meg balra és vissza (illetve nem tudom a metrópótló miatt ez változott-e. Az Árpádhíd felől ugyanez volt, most az M3 pótlás miatt azt hiszem nem lehet visszafordulni egyáltalán.

    * Itt jegyezném meg, hogy néha sikerül a felfestést, táblát/nyilas lámpát ellentmondásosra csinálni. A felfestés engedné, de a lámpa/tábla nem. Akkor meg vitatkozhatunk az jelzések precedenciájáról, közben pedig csak a közútkezelő tévedéséről beszélünk. De itt is célszerű a szigorúbbat venni, azzal ugye tuti nem sértesz szabályt. Meg van ahol látszik a szándék, illetve ha változott akkor tudod mi volt előtte-utána és mi az ami "úgy maradt" csak.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Faterkam #11925 üzenetére

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Faterkam #11942 üzenetére

    Az idő ami alatt visszaáll tőled és a tevékenységedtől is független. :) Mindegy hogy minden nap vezetsz-e 500 kilométert vagy egész idő alatt egy métert sem.
    Nekem volt olyan, hogy 1 hétig Baby Wazer voltam. Nem marad így, csak nem tudni meddig marad így. :(

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz fant0mi #11949 üzenetére

    1 dologban befolyásol: Ha Baby Wazernek vagy titulálva, nem tudsz üzemanyagárat frissíteni (meg hangulatot váltani, de abba nem halsz bele). (Ami egyes emberek esetében nem is baj, mikor a kúton változáskor a 4-ből neki egyet sikerül módosítani... :/)
    Hosszabb életű nem lesz a jelentés, csak több nincs ott kell hogy eltűnjön, de az meg nem csak a "szint" függvénye egyébként. :K (Nem 1-2, hanem mondjuk 3-4.)
    Illetve véleményem szerint ezt sem befolyásolja, mert attól a háttérben azért megvan a rendes szinted, ez valami nyomi kliens bug, ami csak a kliens oldali dolgaidat befolyásolja.

    Az meg hogy a kliensen/klienseken más pontszám jelenik meg. Érdekes, biztos van erre is valami értelmes magyarázat. Akár valami elosztott rendszer butaság is, tökmindegy egyébként, hogy hány pontod van, nem? Mármint nekem tökmindegy, hogy kinek hány pontja van, azt se tudom nekem mennyi van.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Faterkam #11962 üzenetére

    Attenzione! :R

    Azért kapjátok ezeket az állítsd be a matricákat reklámokat, mert valamikor a közeljövőben (remélhetőleg) élesedni fog a környező országokban is a matricás cuccos (aki nézte, nem csak a mi országosunk van ott, hanem ott a Vignette AT meg SK stb.). Egyelőre még semmit nem csinálnak, ugyanúgy működik a rendszer mint eddig.

    Tehát, ha megyei matricád van csak, akkor azokat állítsd be az engedélyeknél (matricáknál) és kapcsold be a fizetős utak kerülését. HA van országos matricád (is), akkor ameddig az érvényes, addig kapcsold ki a fizetős utak kerülését (a megyei matricákat nem kell kivenned, teljesen ekvivalens a működés ebben az esetben).
    Jelen pillanatban annyi teendője van annak, akinek hosszabb időre (esetleg egész évre) van országos matricája, hogy azt is hozzáadja, sőt kérlek erre titeket. Akinek nincs vagy csak 10 naposat szokott venni, annak egyelőre nincs dolga, majd akkor kell figyelnie ha élesedig a reklámozás után a dolog. Fogunk szólni!

    Vissza a "reklámra": Mivel nálunk már megy pár hónapja, nem annyira releváns ez a reklám dolog, hisz tudjátok már hol vannak a matricák, mit csinál, stb, nem kell külön reklámoznunk. Viszont a környező országokban ez most új cucc lesz, ezért megy a kampány. Én amúgy csak egyszer láttam eddig ezt a felugrót (biztos nem járok olyan sokat fizetős úton).

    Folytatása következik... Amint célegyenesbe kerül a dolog, megint megy majd a leírás a mi hogy működik és mit hogyan csináljatok. Egyelőre nem osztanám meg, mert csak összezavarna embereket. (Aki nagyon türelmetlen szívesen leírom neki privátban (ping me), hogy mi-hogy lesz, semmi titok, csak nem szeretnék senkit összezavarni.) :R

    Danke schön!

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz Dr V #11996 üzenetére

    Hát, a közút kezelőjének kell(ene) bevásárolni és az előírásoknak megfelelően telepíteni.
    Kapcsolódni nem kell hozzá, csak bekapcsolni a Bluetooth vevőt, hogy a jelerősséget, meg azonosítókat érzékelni tudja a telefon/Waze.
    Ha érdekel, akkor vannak róla leírások.
    Azt most nem ugrik be, hogy milyen szabvány szerint működnek, de az a jó benne, hogy ahol telepítve vannak, lényegében bárki használni tudja, aki szintén implementálja ezt az amúgy nyílt szabványt.

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #11998 üzenetére

    Köszi! Visszatettem. Én adtam meg csak november végéig, most akkor január végéig lesz fent (vagy amíg nem szól valaki, hogy vége).

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz simico #12003 üzenetére

    Legközelebb csinálj róla egy képernyőképet (ha nem épp 130-cal repesztesz). Nem azért, mert nem hiszek neked, csak kíváncsi vagyok (meg hitelesebb).
    De sajnos nem tudjuk, hogy miért úgy tervez ahogy. Velem szombaton volt egy érdekes hurok, egy balkanyar helyett jobbra és visszafordulni. Pff. Megnéztem a szerkesztőben és minden király. Hogy miért csinálta ezt? ¯\_(ツ)_/¯ :(

    Unaloműzőnek, szőrmentén kapcsolódó téma: Egy rövid reggeli beszélgetés a Millásreggeliben! Köszi!

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz plömplöm #12023 üzenetére

    Hint: Jelentések menü / Útlezárás. Te sem zártad ezek szerint, hiába tudtál róla. Ha mindenki más is ugyanígy tett, nem csoda, hogy belevitt és még vissza is akart arra fordítani.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

  • Szili17

    aktív tag

    válasz plömplöm #12025 üzenetére

    Igen és ha előtted mindenki ugyanígy gondolja, akkor a kutya nem jelenti. Pontosan. :)
    Nem kerülnek be, ahhoz a kék kollégáknak tenni kéne érte. Semmi sem csak úgy lesz, a BKK-s automatizmuson egy csomót dolgoztak, hogy elérjék amit ma.
    Fel szokott kerülni, ha jóskagéza szerkesztő felviszi kézzel. Szóval ami fent van annak örüljünk, ami nincs, azt vigyük fel kézzel, kliensből a helyszínen. Köszi! :)

    (#12026) viktorhu:
    Nope, ha megadjuk értelmesen az időtartamot, akkor nem. A lezárásoknál választható, majd nézd meg. (És nem, nem lehet a többit sem állítani és igen, már 100× felvetődött, hogy legyen xy típusnak más a hossza meg mindkétirány meg stb. Ez van sajnos. :( )

    [ Szerkesztve ]

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

Új hozzászólás Aktív témák