- Mobil flották
- Sony Xperia 5 IV - házon belüli siker
- Xiaomi Mi A2
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- MG5 menetpróba
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
AMD Hawk Point SoC APU-val szerelt Geekom minigép tűnt fel a láthatáron
ph A 0,47 literes térfogatú, USB4 Type-C csatlakozóval szolgáló megoldás akár Ryzen 9-cel is választható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megvan a Honor 200 startdátuma
ma Május végén debütál Kínában, a gyártó a renderképeket is közzétette.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
-
félisten
Amikor hideg van szoktam olyat is, hogy ha útközben be kell ugrani a gyógyszertárba, vagy húsboltba stb., akkor a pótkulccsal bezárom a központit és míg beugrom a dolgomat elintézni, ketyereg a motor. Amúgy azt az életben le nem vezeti senki számokkal alátámasztva (tehát nem csak rámondva, hogy környezetszennyezőbb, károsabb), hogy ez a fajta eljárás jobban szennyezi a környezetet, mint az állandó hidegen indítás, leállítás, indítás, leállítás kilóméterenként, a gyakoribb akkumulátor, önindító és gyújtáskapcsoló csere, a szervízbejárás stb stb. Tehát hogy mindkét megoldás összes szennyezését és költségét kimutatni, szerintem ez képtelenség. A műszaki oldalától eltekintve szeretem a meleget , minden bajom van attól, hogy hideg az ülés, a kormény, hideg a levegő az autóban, a motor hangja sem olyan, mint mikor melegebb. Otthon is ülhetne az ember két nadrágban és két pulóverben 15 fokban, de mégiscsak kényelmesebb egy melegítőben és pólóban tévét nézni a 22-23 fokban, pedig mennyivel több gáz/villany/fa stb fogy és mennyivel jobban szennyezi a környezetet.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
A szívatót csak képletesen írtam.
Egy elektromos autó sokkal jobb választás városban, rövid utakra, mint egy akármilyen belsőégésű, ami a rövid megállók alatt nem tud felmelegedni annyira, hogy normális üzemben működjön. Ezért nem erőltetem pl, hogy motorral járjak dolgozni, nincs 2km, az autót is csak akkor veszem elő városban, ha nagyon trágya idő van, vagy biciklivel nem megoldható a dolog. -
tibcsiworld
aktív tag
Brutálisan szennyeznek a dízel furgonok
"Akár a megengedett határérték tizenhétszeresét mérték az Air Alliance szakemberei"
Ez meleg motorral. ... és persze vadi új autókról van szó, nem 10-20 éves csodákról! Akkor milyen lehet hideg motorral? Városban nyilván verhetetlen az elektromos. Melegen vár, se jég, se hó, sem kaparás, ...
-
félisten
Értem.
Egy elektromos autó sokkal jobb választás városban, rövid utakra, mint egy akármilyen belsőégésű,
Ez az amit még soha nem vezettek le (nem tudtak levezetni), hogy a teljes életciklus alatt, ideértve az anyagok bányászatát, szállítását, alkatrészek előállítását, a hajtó anyag előállítását, szállítását, aztán a motorok és akkuk élettartamát figyelembe véve stb stb, melyik környezetszennyezőbb a másiknál. Mert mást sem hallani, mint hogy az elektromos nem bocsát ki károsanyagot. Aha, ott akkor lehet hogy nem. No és honnan van az áram? Szénből, napelemből? Hogy van odaszállítva a töltőhöz? Mennyi egy akku élettartama? Mennyi co2 gáz egy akku előállítása? A környezetvédelem topikban ez folyamatosan téma és az a helyzet, hogy jelenleg egy nagy pr maszlag az egész, mert úgy ala cuzammen nem tudják azt levezetni és bizonyítani, hogy A ennyi, B ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tibcsiworld #6715 üzenetére
Ez nem tudom hogy jön most ide. Persze hogy szennyez. Az elektromos részre pedig reagáltam az előző hozzászólásomban.
[ Szerkesztve ]
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Volna egy gépjárművem amit télen igen ritkán használok.
Garázsban áll.
Jártam már tavaly télen úgy, hogy az akkumulátor lemerült.
Létezik valami olyan készülék (akár márkán kívül) amit rá tudnák kötni a gépjárművem akkumulátorára ami szinten tartaná a töltöttséget a télen? Nem szerelném ki a kocsiból egyéb okok miatt. (pl ezek az újabb autók ezt nem szeretik)
Vagyis úgy szeretném rákötni, hogy nem veszem ki a kocsiból az aksit.
Nem tudom számít-e az autó start-stop rendszerrel szerelt, ez lehet a töltés miatt számíthat.
12vHölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
hódmaci
senior tag
válasz tibcsiworld #6719 üzenetére
Sima töltőt nem merem rátenni csak úgy, ha lekötöm a gépjárműről az akkumulátort.
Az "energiavámpír" egy nyest riasztó + autó önfogyasztása
[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
ddsteel
aktív tag
válasz hódmaci #6718 üzenetére
Hali, nekem is sokat áll a kocsi, 5 éves start-stopos honda. Ilyenkor télen csak 7végén használom. 2-3 hetente teljesen feltöltöm úgy, hogy 1 napig rajta van csepptöltésen. 5 napig nem hagyom rajta, mert az akkuba nem lehet vizet önteni (még garis és egyébként sincs rajta kupak) és ha jól gondolom, még a csepptöltés is jár minimális gázképződéssel, így nem szeretném teljesen elfőzni a vizet belőle azzal, hogy 5-6 napig rajta van a töltő. CTEK 5-ösöm van egyébként,ennyit megérdemel a kocsi, bár korábban lidlis volt, azzal sem volt semmi baj,de eladtam és vettem ezt. Én ezt a módszert ajánlom: 2-3 hetente töltsd fel egy intelligens töltővel, hagyd rajta méd fél-1 napot. Én így csinálom, bár persze nem vagyok szaki.
-
félisten
válasz ddsteel #6722 üzenetére
Az akku nem tudja, hogy a generátor vagy töltő tölti. A zárt akkuknál vissza van csapatva a keletkezett gőz az elektrolitba, tehát ha tíz évig folyamatosan töltöd sem veszt elektrolitot. A lényeg, hogy 14,4 voltnál nagyobb feszültséggel ne legyen töltve. Ezeken az akkukon van túlnyomásszelep, ami el tudja engedni a túlnyomást ha szükséges. De ez csak akkor történhet meg, ha a megengedettnél nagyobb feszültéggel van töltve.
-
ddsteel
aktív tag
Pedig a kocsi (szerintem a start-stop miatt) akár 15,3V-os tüskékkel is tölti. Szóval lehet pillanatnyi érték 14,4V felett. Van kis voltmérő beépítve és látom, hogy nem úgy tölt, mint a régi Opelem (standard 14,2-14,3V körül), hanem van, hogy nem tölt, van, hogy 15,3V-tal is tolja. De ezt viszont jó tudnom, hogy teljesen zárt a rendszer (biztos ez, hisz minimális gőz mindig képződik, nem?Erre van a biztonsági szelep gondolom.), így nem lesz vízveszteség. Ettől függetlenül én legalább annyi időre úgyis leveszem, amíg közlekedek vele heti 1-2x. Max 1-2 napig szoktam rajtahagyni, annyi idő alatt a CTEK feltölti 13,0-13,1V közé (érdekes, autóval akármennyit megyek, akár többszáz km-t egyszerre, 12,8V örül van a max, amíre feltölti, ez nem tuom, miért van).
[ Szerkesztve ]
-
qfm
senior tag
Sziasztok!
Venni akartam a lidlbe egy itt is emlegetett ULGD 3.8 A1 LIDL töltőt. Viszont abból nem volt, de akciósan találtam egy ULGD 5 A1 töltőt, így elhoztam. Ahogy nézem a leírását, annyi a különbség, hogy ez 5A-s programot használ személyautó programon, nem 3.8A-t. Ez jelent nekem valami rosszat? Ha jól olvastam, akkor maximum a kapacitás 10-edével ajánlott tölteni. Egy 60Ah-s akkumulátort szeretnék vele tölteni, akkor ahhoz tökéletesen megfelel, mert 6A-el tölthető? Tehát most 50Ah-nél kisebb akkumulátorokat nem tölthetek vele, cserébe a nagyobbakat gyorsabban feltölti? Jól értem? Van még valami negatívum ezzel a típussal kapcsolatban?
Köszönöm
-
félisten
válasz ddsteel #6727 üzenetére
Mindig van gázképződés töltéskor. Folyadékveszteség azért nincs, mert a keletkező gáz a fedélben cirkulál, majd visszacsepeg a cellába. A biztonsági szelep azt a célt szolgálja, hogy ha a túlzott töltés miatt erőteljes gázképződés indul, tehát jóval erősebb a normálisnál és annál, amit a visszacsepegtető rendszer vissza tud csepegtetni, akkor előbb-utóbb szétdurranna az akkumulátor. Ezt megelőzendő a biztonsági szelepen át el tud távozni a túlnyomás.
-
Huawei
tag
Én tavaly vettem a lidben az ULGD A1 5 amperes töltőt és sajnos most el is jött az igazi tesztje. Tegnap előtt a kocsi (70Ah Bosch aksi) 7,3 V-os feszültséggel fogadott. Megnyekkeni se tudott. Rátettem a töltőt. Bő 1 napig birkózott vele. Tegnap estére levettem róla(azt jelezte hogy feltöltött) és ma reggel 12.8V van benne.
-
félisten
válasz hódmaci #6734 üzenetére
Nem tudom az ilyeneknek mi a célja. Őrizetlenül (éjjel-nappal folyamatosan) egyébként sem szabad töltőt bedugva az akkun hagyni a tűzveszély miatt. Az 1A-es töltésével kb arra lenne jó, hogy egy feltöltött akkut ne hagyjon lemerülni, de ugye az előbb említett ok miatt ez kiesik.
-
hódmaci
senior tag
válasz ddsteel #6735 üzenetére
Neked ez van igaz?
Lauda
"Az 1A-es töltésével kb arra lenne jó, hogy egy feltöltött akkut ne hagyjon lemerülni,"
Pontosan ez lenne a cél!"Nem tudom az ilyeneknek mi a célja. Őrizetlenül (éjjel-nappal folyamatosan) egyébként sem szabad töltőt bedugva az akkun hagyni a tűzveszély miatt"
Többek közt ezen okok miatt is keresnék használható megoldást.
Az autó messze található tőlem, nem életszerű a felügyelet illetve a töltő kézi ki és bekapcsolása sajnosHölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
félisten
válasz hódmaci #6737 üzenetére
Erre csak egy értelmes és biztonságos megoldás van. Időnként odamegy valaki és pár órát rádugja a töltőt. Őrizetlenül nem szabad semmilyen elektromos kütyüt rákötni, mert bármikor leéghet az egész kóceráj autóstól. Vagy ha ritkán használod és nem kell programozni bonyolult dolgokat, ki kell venni az akkut és magaddal vinni ahol tudod rendszeresen töltögetni.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Az olajkályhám akkuja kb. 4-5 éves!Heti 4 napot áll, ezért használat után feltöltöm a lidlis 3,8A-el!
Most is ez történt, és 12 óra nyugalmi állapot után az akku feszültsége 12,48V
Az akku bosh s4 72Ah.Készüljek a cserére jövőre? Nyáron még simán tartotta a 12,68V-ot feltöltés után!
Kérlek, ne az életkort ítéljétek, mert vater 9 évig használta az övét! Mondjuk Ő bevitte a melegre is, ha nem használta az autót!
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #6739 üzenetére
A mai autók/akksik kb. ennyit bírnak. Te fogod igazolni, hogy érdemese-e rárakni a töltőt, vagy se.
A kapacitása az akksidnak már jóval a ráírt alatt van. Talán szulfátos is, de használd addig amíg beindul a verda.
Azért vedd figyelembe, hogy innen a székemből csak találgatok. -
félisten
válasz tibcsiworld #6739 üzenetére
Szerintem nézd meg azt is, hogy mennyire tölti fel a töltő, miután leveszed egy pár perc múlva mérjél rá, hogy tudd honnan merül. Egyébként a 12.48v is jó egy ilyen akkunak, nincs ezzel semmi probléma. Ha meg cserés úgy is észreveszed, mikor már nem úgy teker indításkor.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tibcsiworld #6739 üzenetére
Annyival egészíteném ki az előbbieket, hogy önmagában a feszültség egyébként is csak az egyik oldala a dolgonak, önmagában nem sok mindent jelent. Most rámértem például az autóm eredeti akkujára, kint van a hidegben, mutat a multimeter 12,3 voltot. A nyáron rajt volt a lidlis töltő, feltöltötte, az akkus kompresszor ment róla 5 másodpercet és leállt. Hiába a feszültség, ha a kapacitása meg szép lassan lecsökken.
-
félisten
válasz Inhouse #6743 üzenetére
Érdekes amit írtál. Egy 16 éves, fél éve nem töltött akkuról van szó, ami kint van a mínuszban. Így 12,3 volt a feszültsége, ami önmagában nem jelent rosszat, mégsem lenne képes egy izzón kívül mást működtetni. A 11,68 volt feszültséggel múltkor simán indította az 1,7-es dízelt az 1 éves akkum. Mikor nyáron feltöltöttem a régi akkut, kb semennyi kapacitást nem tudott leadni, az induló feszültsége pedig jó volt.
Ennyit számít, hogy maga az akku jó, csak alacsonyabb a feszültsége, illetve ha rossz az akku, de jó a feszültsége.
Ha nincs meg terhelés nélkül, a feltöltött akkun a 12,5-6V, akkor az nem jó, szerintem.
Szerintem sem, nem is írtam ennek ellentmondót.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Akkor kacsintósat kellett volna beszúrnom.
Persze, hogy nem egyenértékű egy merült, de jó állapotú vagy egy önmagát kisütő, elhasználódott akku még ha azonos is a feszültségük. De csak idő kérdése, hogy a jó is utolérje a rosszat, ha töltetlen marad.
A garanciában behozott akkuk 90% jó állapotú, de merült. Fárasztó, felesleges munka.Üdv Inhouse
-
tibcsiworld
aktív tag
A találgatás már olyan dolog, amin el lehet indulni! Amúgy itt rengeteg segítséget kaptam, és gyakorlatilag az én tudásom a legkisebb a témában, így mindent kipróbálok, amit mondtok!
Az indítással még nincs gond, csak a hideg miatti feszültségesét furcsállom.Tud szulfátosodni akkor is, ha soha nem hagytam lemerülni?
Az előző (varta) egy túlmerülés után halt be (2 hétig volt lemerülve), amit 1 évig télen töltőről indítgattam, de annak nem volt értelme! 4 éves volt + 1 év napi deffibrillálás!(#6741) Lauda
Köszi, kipróbálom! 13,08V-on csepp tölt,de majd kedden vagy szerdán lemérem, amikor megy a heti álmába az autó!Az a baj, hogy az akkuspecialista is csak multival mérte anno a generátor töltését! Meg volt neki valami multihoz hasonló valami, de amit Tőletek olvastam, az a terhelővillája neki sincs! Hogy lehet megakadályozni, hogy a kapacitása lecsökkenjen? Nyilván nem ennek, hanem egy "újnak"pl.! Az is kérdés, hogy amikor megveszi az ember fia, akkor az már mennyi ideig porosodik raktáron!
(#6745) Inhouse
Van olyan, aki visszaviszi pár hónapos akkut, hogy rossz???? Miközben kapott a napi bevásárláskor 20-25 indítást pár100 méterenként? (jól gondolom?)
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #6748 üzenetére
A generátort nem szoktuk villázni, elvileg persze lehetne a megfelelő ellenállások felrakásával. Viszont az akku párhuzamosan van a rendszerben, azt meg ki kellene kötni addig.
Pár hónaposakat is, meg a garancia idő lejárta előtt 2 héttel, vagy 5 nappal. Addig mit csinált a gyári hiba? Malmozott?Üdv Inhouse
-
félisten
válasz tibcsiworld #6748 üzenetére
Hogy lehet megakadályozni, hogy a kapacitása lecsökkenjen?
Azt sehogy sem tudod megakadályozni, előbb-utóbb az akkumulátor elhasználódik. A használat körülményeivel azonban ki tudod tolni ezt az időt elég rendesen, ha odafigyelsz az akkura. Ha sokat használnád az autót, akkor érdemes arra figyelni, hogy feleslegesen ne legyen sokat indítgatva, nem jó neki az, hogy elindítom, 200 méter múlva leállítom, megint indítom. Vagy ha előfordul ilyen is, akkor utána járasd többet a motort, hogy fel tudja tölteni a generátor. A generátort otthon is könnyen le tudod tesztelni. Járó motornál kapcsolj rá minden fogyasztót, fényszórók, ködlámpák, hátsó ablakfűtés, ventilátor csutkára, vészvillogó stb legyen egyszerre bekapcsolva és multiméterrel megméred az akkun a feszt. Ha ez 13,8-14,4 volt között van, akkor megfelelően tölt a generátor. A lényeg, hogy mikor leteszed az autót is legyen feltöltve az akku, hogy most ezt a generátor megtette, vagy a töltő tölti fel, az nem lényeges neki.
Az is kérdés, hogy amikor megveszi az ember fia, akkor az már mennyi ideig porosodik raktáron!
Ezt sajnos nem tudhatod, viszont ha ca-ca akkut veszel, annak majdnem mindegy. Ennek az akkunak olyan kicsi az önkisülése, hogy egy évig is tárolható úgy, hogy alig veszít a töltöttségéből. Persze ettől még évekig állhat valahol. Én caripar akkut [kép] [kép] vettem az autómba, ezt a németeknél is gyártják és két év szerviz garanciás, tehát ahol vettem, ott intézik, nem küldözgetik sehova. Már csak ezt és a gyárit forgalmazza a szerviz, mert az unix/bárdi által forgalmazott márkákkal csak szívtak. Rengeteg volt a garis probléma és mind küldözgetős. Ezt meg ha probléma van ők kimérik és cserélik is a helyszínen, ha indokolt. Gondolva arra amit írtál én úgy oldottam meg, hogy hiába volt készleten, rendeltettem frisset a gyárból (előtte azért megnéztem amik ott voltak, nehogy csak ráfogják) és ebből a frissből hoztam el egyet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen